News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hommaforum 11 vuotta 6.12.2019

Started by Pullervo, 04.12.2019, 23:31:18

Previous topic - Next topic

Pullervo

HOMMAFORUM 11 VUOTTA

Skeptikko

Quote from: Pullervo on 04.12.2019, 23:31:18
HOMMAFORUM 11 VUOTTA

Niille jotka eivät ole vielä huomanneet, niin etusivun kautta pääsee näkemään Hommaforumin synttäritervehdysvideoita:

Hommaforum täyttää 11 vuotta!
https://cms.hommaforum.org/index.php/etusivu/tapahtumia/72-hommaforum-taeyttaeae-11-vuotta

QuoteTänä vuonna saamme syntymäpäiväonnitteluita aina Afrikasta asti.
...
PS, pasifisteille on tarjolla myös aseeton vaihtoehto:
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

artti

Suuret Onnittelut Hommalle
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Shemeikka

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

jufox

torso

Onnittelut!
Homman perustajat ja aktiiviset kirjoittajat - teette mahtavaa työtä! Itse olen edelleen määräämälläni jäähyllä väärää hevosta (Terho) veikattuani, mutta katson viestit joka ikinen päivä.

Eino P. Keravalta

Tämä on homma, eikä muuta hommaa ole.

Tämä on homma, sinun poliittinen kotisi.

Älä sano väärää todistusta hommasta.

Kunnioita hommaa kuin isääsi tai äitiäsi.

Älä himoitse naapurisi hommaviestejä.

Älä varasta toisten hommaideoita.

Älä tee epähommalaisesti.

Älä tapa hommaa.

( tai miten se nyt meni.. )
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

räsänen

Kuin eilisen päivän muistan sen kun isot pojat miettivät vakavana mikä olisi hyvä nimi foorumille.

Onnea Homma ja hompanssit!!!

Salaa nuiva

Quote from: räsänen on 05.12.2019, 20:22:32
Kuin eilisen päivän muistan sen kun isot pojat miettivät vakavana mikä olisi hyvä nimi foorumille.

Mistä nimi tuli ja kuka sen keksi?
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

Eino P. Keravalta

Quote from: Salaa nuiva on 05.12.2019, 20:30:08

En tiedä. Mutta veikkaan:

Hommataan
Oma
Maa
Meille
Alkuperäisihmisille
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

räsänen

Quote from: Eino P. Keravalta on 05.12.2019, 20:38:45

En tiedä. Mutta veikkaan:

Hommataan
Oma
Maa
Meille
Alkuperäisihmisille

Vähän sinne päin. Se tuli siitä ajatuksen kulusta että meillä on homma tehtävänä eli pantava asiat kuntoon. Ja onhan sitä hommaa tehty, ikinä en olisi uskonut että näin pitkälle kantaa.

Sitä en muista kuka ehdotti. 

ämpee

Onnea meille kaikille !!
Hoidetaan Homma !
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Tuon tietäisi ehkäpä parhaiten jäsen @Jari Leino
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Siili

Ovatko vanhat vastustajat tyyliin Hommawatchin aktiivit onnitelleet?  Voisiko heitä muistuttaa?

https://blogit.iltalehti.fi/dan-koivulaakso/2010/03/01/kohuttu-hommawatch-haastattelussa/

Jari Leino

QuoteMistä nimi tuli ja kuka sen keksi?

Hommaforumin edeltäjä oli Jussin blogin vieraskirja, jossa viljeltiin kovasti sisäpiirin huumoria. Monet lausahdukset olivat peräisin Siitoimen porukkaa käsitelleestä dokumenttielokuvasta. Luulen, että sieltä oli myös sanonta "homma on kovassa nousussa!" Sanonnasta on myös variaatioita, kuten "homma on infernaalisessa nousussa!!"

Hommaforumin nimi tulee tuosta.

Minun muistini mukaan se oli Matias, joka paalutti nimen.

Supernuiva

^Onko tuo dokumenttielokuva enää missään nähtävissä?

Hippo

Quote from: Supernuiva on 05.12.2019, 22:18:58

https://youtu.be/H-vYvvlGU4E

Kohdassa 4.54 Kuisma toteaa Siitoimelle puhelimessa, että homma meni hyvin kun olivat palanneet aluekomentaja Arjen kanssa lentolehtisten jakoreissulta.

Pullervo

Quote from: Supernuiva on 05.12.2019, 22:18:58

Siellähän se on Youtubessa katsottavissa. Ajastettu kohtaan, jossa keskustellaan puhelimessa, kuinka homma meni.

Sieg Heil Suomi 1994

Itse ohjelmasta voi mennä sitten jankkaamaan vaikka Peräkammariin.

Pullervo

Onnea Hommaforumille^^^ 11-vuotissyntymäpäivänään 6.12.!

Ja kiitos kaikille entisille ja nykyisille Homman jäsenille ja ylläpidon jäsenille, jotka ovat yhdessä näinä vuosina tehneet Hommasta Homman.

JoKaGO

Onnea Hommaforum!

Löysin oman avauspostaukseni esittäytymisketjusta, ja hyvinhän poika veti jo "alle miehen iässä". Piiruakaan ei ole peräännytty noista ajoista, suvakki-sukulaisetkin sulkevat minut nykyään some-kanaviltaan  8)

Kiitokset moderaattoreille ja admineille näistä vuosista ja voimia jatkossa! Yhtä "hankala potilas" aion olla täällä jatkossakin!
Jos ette potki pois, mutta ettehän te  8)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Muuttohaukka

Muistan joulukuun -08 oikein hyvin. Lun Jussin kirjoituksia mutta en uskaltanut liittyä Hommaan vielä joulukuussa. Luin vielä pari kuukautta ja sitten se rohkeus löytyi, kun täällä ei ollutkaan kummallisia salaurpoja.

Nyt on oma kirjoitteluni vähentynyt mutta luen Hommaa joka päivä edelleenkin. Montaa kirjoittajaa kaipaan vieläkin ja muutama sellainen vielä kirjoitteleva alkukantainen ilahduttaa, sykähdyttää, innostaa.
Itselleni on jäänyt vuosien varrelta neljä hyvää ystävää, joiden kanssa vaihdamme viestejä, sposteja ja soittelemme silloin tällöin. Olemme tavanneetkin porukoiden mennessä kohti Lapin hiihtomaita.

Hommalle ja hommalaisille kaikkea hyvää! Aika moinen sakki täällä on ollut ja on edelleen koolla. Erityisesti arvostan  jaksavien moderaattoreiden työtä.

Tunkki

Tuossa bannerissa on hienosti muistettu rähmistä. Tippa tuli silmään kun eka kertaa näin.

Pullervo

Hommaforum sai tosiaan syntymäpäiväonnitteluja jopa kaukaa mustasta Afrikasta saakka. Afrikka on suuri manner, kaukana Suomesta, ja siellä asuu paljon afrikkalaisia.

https://twitter.com/HommaMedia/status/1202830025612857344
[tweet]1202830025612857344[/tweet]

Onkko

Vittu mä oon vanha, vasta "just äsken" koitin rekisteröityä hommalle mutta jumi.... muutta n 11v....

Rekisteröitynyt:08.12.2008, 16:41:47

Liechtenstein

Quote from: Pullervo on 06.12.2019, 13:03:14
Hommaforum sai tosiaan syntymäpäiväonnitteluja jopa kaukaa mustasta Afrikasta saakka. Afrikka on suuri manner, kaukana Suomesta, ja siellä asuu paljon afrikkalaisia.

https://twitter.com/HommaMedia/status/1202830025612857344
[tweet]1202830025612857344[/tweet]
Nyt kyllä riemunkyyneleet huljuttelevat poskipäitäni kuten entisellä/etnisellä miehellä näin vakavanjuhlavalla hetkellä. Eläköön Homma! Eläköön me!

Emo

Quote from: Onkko on 06.12.2019, 13:16:05
Vittu mä oon vanha, vasta "just äsken" koitin rekisteröityä hommalle mutta jumi.... muutta n 11v....

Rekisteröitynyt:08.12.2008, 16:41:47

Minäkin rekisteröidyin Hommalle eka kerran 2010, mutta todellakin jumi kun unohdin salasanan enkä siksi ekalla nikilläni ikinä kirjoittanut mitään, ja myöhemmin  Miniluv pyynnöstäni poisti sen nikin, siinä vaiheessa olin jo hyvän aikaa Emona täällä heilunut.

Onnea Hommaforum, olet ollut hyvä ystävä ❣️ Pitkää ikää!

Muuttohaukka

Quote from: Emo on 06.12.2019, 14:20:59

Minäkin rekisteröidyin Hommalle eka kerran 2010, mutta todellakin jumi kun unohdin salasanan enkä siksi ekalla nikilläni ikinä kirjoittanut mitään, ja myöhemmin  Miniluv pyynnöstäni poisti sen nikin, siinä vaiheessa olin jo hyvän aikaa Emona täällä heilunut.

Onnea Hommaforum, olet ollut hyvä ystävä ❣️ Pitkää ikää!

Emo, alkukantainen- entinen tappelupukarini, olet huolimatta monesta erilaisesta ajattelusta, yhä se sykähdyttävä kirjoittelija.
Pitkiä heilumisia sinulle täällä. ❣️

Yrjöperskeles

Lämpimimmät onnittelut Hommaforumille. Kommentoin tänne harvoin mutta luen säännöllisesti. Tämä on yksi Suomen tärkeimpiä kohtauspaikkoja.
Tää on viivan alapuolella näkyvää tekstiä.

Emo

Quote from: Muuttohaukka on 06.12.2019, 15:26:15Emo, alkukantainen- entinen tappelupukarini, olet huolimatta monesta erilaisesta ajattelusta, yhä se sykähdyttävä kirjoittelija.
Pitkiä heilumisia sinulle täällä. ❣️

Kuten myös itsellesi, koetahan jaksaa sinäkin heilua ja hyvää itsenäisyyttä vielä henkilökohtaisesti entiselle hyvälle tappelukaverilleni  <3

wjp

Rekisteröidyin Hommaan 2 päivää Hommafoorumin syntymisen jälkeen 8.12.2008. Samana päivänä kirjattiin mm. mestarimme Jussi jäseneksi, joten ei harmita 2 päivän viive. WanhaP
Islam ymmärtää naista.

repo

Homman nimestä puheenollen olen itse aina ajatellut nimen tulevan kysymyksestä.

Mikä on Homman nimi?

Kysymys oikeinkirjoitettuna kuuluisi, mikä on homman nimi. Sama kysymys toisin sanottuna, mikä on tehtävän, työn, puuhan tai tavoitteen nimi. Nimen kysymisellä työlle tai tehtävälle kysyjä voi viestiä myös  tarkoitusta, miksi tai miten tehtävä tehdään.

Kysymys ensimmäisessä esitysmuodossa on myös kaksimerkityksinen ja tyypillinen 80-luvun lopun tuotos mainonnassa. Tuolloin mainonnassa harrastettiin kaksimerkityksisiä lauseita enemmän.

90-luvulla mainonta, markkinointi ja imago tulivat voimalla osaksi politiikan julkisivua mm. Kataisen Kokoomuksen myötä Toivo-talkoot. SAK:n TV-mainoksessa näyttelijä Oiva Lohtander esitti ruokapöydässä porsastelevaa porvaria. Jossain välissä mielemme valtasi slogan, iskulause, "vastakkainasettelun aika on ohi". Kokoomus on erityisesti ansioitunut imago-politikoinnin saralla jopa niin, että foorumilla vitsailtiin Kokoomuksen puolueohjelman tulevan mainostoimisto Bob Helsingistä.

Politiikan julkikuva muuttui ammattimaiseksi yritysimagon rakentamiseksi. Asenneilmasto muuttui kriittisyydelle epäsuosiolliseksi, kaiken piti olla vain positiivista "draivia". Kriittinen asioiden tai ilmiöiden tarkastelu oli änkyröintiä. Yhteiskunnallinen johtamisen piti muuttua yhtä tehokkaaksi kuin yritysjohtaminen. Keskittyminen, kasvukeskukset, tiivis taajamarakentaminen, EU, globalisaatio ja maahanmuutto olivatkin yhtäkkiä "luonnollista kehitystä", jota vastaan oli turha änkyröidä. Kirsikkana kakun päällä poliittinen korrektius sai lainkuuliaisen kansalaisen tuntemaan itsensä pahaksi, jos mieleen nousi kysymyksiä, onko tämä kaikki "luonnollista kehitystä", kun päivälehdistä ja TV:stä alkoi tulla pelkkää poliittista valistusta suvaitsevaisuudesta, jossa muulta tulleet tummahipiäiset ja muut toiseusihanteet olivat kaiken arvostelun yläpuolella. Heidän läsnäoloonsa tuli vain sopeutua ja sopeutua "tai olet rasisti". Heräsi kysymys.

Mikä on Homman nimi?

Onneksi jo aiemmin useat muut olivat kysyneet samaa Jussi Halla-ahon vieraskirjassa ehkä enemmän vain maahanmuuttoon liittyen. Itse en ollut tuolloin tuolla paikalla. Löysin Homman Halla-ahon Scriptan kautta ja huomasin hämmästyksekseni, että moni kirjoittaja sanoi samoja asioita, mitä itse ajattelin.

Niin alkoi korpivaellus Hommassa etsien kirkastavaa vastausta tuohon itseään toistavaan kysymykseen.

Kiitos Hommaforum (palanen tekniikkaa ja paljon ihmisiä eri Hommissa) menneistä vuosista ja olkoon meillä vielä useita vuosia ihmeteltävänä, mikä on Homman nimi politiikassa, Suomessa, EU:ssa ja maailmalla? Kaikki ei ole sitä, miltä ne on saatu näyttämään.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo