News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Iltalehden uutisointi

Started by do.ut.des, 31.08.2009, 14:43:30

Previous topic - Next topic

do.ut.des

Iltalehti uutisoi kodittomiin kohdistuvaa väkivaltaa Yhdysvalloissa.

Pahoinpitelyihin syyllisiä ovat yleensä alle 25-vuotiaat valkoihoiset nuoret miehet, joiden mielestä kyseessä on silkka hauskanpito.

En ole kertaakaan nähnyt iltalehdessä sellaista uutisointia, jossa olisi tilastollisesti todettu muslimimiesten tekemiä joukkoraiskauksia tähän tyyliin:

Joukkoraiskauksiin syyllisiä ovat yleensä alle 25-vuotiaat nuoret muslimimiehet, joiden mielestä kyseessä on silkka hauskanpito.
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

domokun

Sinällään aihe on ihan vakava, mutta kaksoisstandardi kyllä hämää. Bum bashing on tosiaan noita USA:n epäterveimpiä marginaali-ilmiöitä viimevuosilta ja valitettavasti touhuun syyllistyvät juurikin keskiluokkaiset tai sitä korkeampiin sosiaalisegmentteihin kuuluvien jälkeläiset aivan puhtaassa sadismissaan. Täysin sairasta touhua.

Kun ei ole värinää tekijöiden värissä niin asiasta voidaan puhua sen oikealla nimellä. Kaikista rikoksista tulisi uutisoida totuuden mukaisesti riippumatta tekijöiden etnisestä, ulkonnollisesta tai sosiaalisesta taustasta.

Lonely Raider

Quote from: do.ut.des on 31.08.2009, 14:43:30

Pahoinpitelyihin syyllisiä ovat yleensä alle 25-vuotiaat valkoihoiset nuoret miehet, joiden mielestä kyseessä on silkka hauskanpito.

En ole kertaakaan nähnyt iltalehdessä sellaista uutisointia, jossa olisi tilastollisesti todettu muslimimiesten tekemiä joukkoraiskauksia tähän tyyliin:

Joukkoraiskauksiin syyllisiä ovat yleensä alle 25-vuotiaat nuoret muslimimiehet, joiden mielestä kyseessä on silkka hauskanpito.

Jees, valkonen mies paha, neekeri aina hyvä, jees. Bongorummut on ihkuja ja muslimi on ihana, ja muut on paskaa. Siinä päivän virsi.
Tätä sontaa tämä on, ja tuntuu taas pahenevan tässä JHA oikeudenkäynnin aikana...
Kuten kansa saadaan syömään kärpässieniäkin, niin kyllähän se uskoo aivan mitä tahansa muutakin paskaa mediasta.
Tämä paskajärjestelmä on saanut ihmiset kadottamaan oman tajun ja ajattelemisen kyvyn, mutta sehän on tarkoituskin. Ole vaan joku helvetin puusilmä alamainen, älä ajattele, ole vaan kiltti demari ja pidä turpasi kiinni, ja tee työtä, jotta puolue saa rahaa, ja muutama muu kiho kanssa....
Ihana elämä, saatana...

Hauki

Itse uutisessa ei ole mitään vikaa, valkoihoisuus mainittiin neutraalisti vain eräänä keskivertopahoinpitelijää kuvailevana tekijänä. Ongelma on siinä, että toisista ryhmistä on hankalampi puhua. Iltalehti on kuitenkin näissä asioissa melko siedettävä lehti.

Luchador

Quote from: do.ut.des on 31.08.2009, 14:43:30

Paikallisia Kokoomusnuoria?

SK

Quote from: domokun on 31.08.2009, 17:20:45
Sinällään aihe on ihan vakava, mutta kaksoisstandardi kyllä hämää. Bum bashing on tosiaan noita USA:n epäterveimpiä marginaali-ilmiöitä viimevuosilta ja valitettavasti touhuun syyllistyvät juurikin keskiluokkaiset tai sitä korkeampiin sosiaalisegmentteihin kuuluvien jälkeläiset aivan puhtaassa sadismissaan. Täysin sairasta touhua.

Kun ei ole värinää tekijöiden värissä niin asiasta voidaan puhua sen oikealla nimellä. Kaikista rikoksista tulisi uutisoida totuuden mukaisesti riippumatta tekijöiden etnisestä, ulkonnollisesta tai sosiaalisesta taustasta.

Vuosia sitten uutisoitiin Yhdysvalloissa siitä, kuinka gangstarapniggamotherfuckerhippihopparit varastavat autoja. Syyksi kerrottiin jännityksen hakeminen, koska kyseessä olevilla råpstaroilla oli kymmenittäin hienoja autoja ostettuna levytuotoilla. Ja siihen syyllistyi etenkin mustat.

Iltapäivälehtien uutisointi on aika tavalla erikoista. Tiedän muutaman ikäihmisen, jotka ovat alkaneet boikotoida iltapäivälehtiä, koska heidän mielestää oli huonoa markkinointia, että lööpit ja otsikot olivat kioskien seinillä ja etusivulla kissan kokoisilla kirjaimilla, mutta itse uutinen käydään läpi parilla rivillä.

Itse en kyseisiä iltapäivälehtiä osta, muuten kuin siinä tapauksessa, että siellä on jotain erittäin kiinnostavaa. Viimeksi tällaiset uutiset olivat Freddyn äidilleen järjestämä eutanasia ja Hillacausti (jolla en tarkoita pari vuotta sitten ollutta huonoa hillasatoa).

Välillä minua ihmetyttää myös se, että nettiuutisissa (vaikka ne ovatkin eri yhtiöitä kuin paperilehdet) käytetään sellaista kikkaa, että otsikko on jotain ihan muuta kuin itse uutinen.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Aktivia

Iltalehtihän on erittäin neutraali asialehti. Puolet lehdestä on mainoksia ja  jutuistakin puolet jotain "Saunassa BB-Minnan kanssa" tyyppistä ja loput jututkin ovat tollasta aivopesua.
Todellisuus on pelaamisen puutteen aiheuttama illuusio.

Eino P. Keravalta

Quote from: Hauki on 01.09.2009, 21:36:26
Itse uutisessa ei ole mitään vikaa, valkoihoisuus mainittiin neutraalisti vain eräänä keskivertopahoinpitelijää kuvailevana tekijänä. Ongelma on siinä, että toisista ryhmistä on hankalampi puhua. Iltalehti on kuitenkin näissä asioissa melko siedettävä lehti.

Olen iloinen siitä, että keskivertotekijän rotu mainittiin. Tällä on merkitystä esimerkiksi kun pohditaan keinoja rikosten ehkäisyyn; tulee tuntea keskimääräisen tekijän tausta. Samaa linjaa pitää tietenkin noudattaa myös silloin kun tekijä on pigmentoitunut. Muutoin lehti syyllistyy rasismiin, valehtelee lukijoilleen ja estää ongelman ratkaisua.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.