News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Herbert Grönemeyer karjuu poliittista propagandaa Wienin konsertissa

Started by Alabama, 17.09.2019, 19:28:00

Previous topic - Next topic

Alabama

Laumassaan harvinainen yksilö -oikeistolainen journalisti Matthias Matussek kritisoi Herbert Grönemeyerin konserttia: Grönemeyer oli Wienissä pidetyssä konsertissaan karjunut radikaaleja poliittisia julistuksiaan.

Viime torstain konsertissaan Wienissä 14.000 ihmisen edessä Herbert Grönemeyer mylvi poliittista sanomaansa. Heti konsertin jälkeen Saksan ulkoministeri Heiko Maas (SPD) kommentoi Grönemeyerin  sanomaa ja kehui muusikkoa esimerkkinä demokratiasta; samaan aikaan jopa vasemmiston leiristä alkoi kuului varoituksia. Journalisti ja kirjailija Matthias Matussek viittasi tarkoitukselliseen ,,kollektiivin hurmostilaan" rock-konserteissa. Ja mitä ilmeisimmin käytettiin Wienin konserttia hyväksi radikaalille ,,antifasistiselle" puheelle ,,oikeiston vastustamiseksi".

Matussek viitasi videossaan italialaiseen kirjailijaan Ignazio Siloneen (1900 – 1978), vakaumukselliseen sosialistiin ja kommunistiin, joka aikalaisena ja puolueen jäsenenä koki Stalinin nousun. Kommunistisen liikkeen suvautsevaisuuden ja avoimuuden puutteeseen pettyneenä hän erosi puolueesta.

,,Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano , minä olen fasismi", vaan se sanoo ,minä olen antifasismi.'" (Ignazio Silone)

Matussek muistuttaa kansallissosialismin alkaneen vasemmistolaisena vanhempien sukupolvea vastustavana protestiliikkeenä ensimmäisen maailmasodan jälkeen.

Entä nykyään? Ilmastonpelastajat ja ilmastokaaotit, vasemmistolaiset idealistit, antifasistit ja muut poliittisesti korrektit esiintyvät aina vain radikaalimmassa muodossa. Onko tämä uutta fasismia, josta Silone puhui? Propagandaa, jossa sen tekijät teeskentelevät olevansa hyviä ihmisiä. Matussek selittää näennäisen vastakohtaisuuden kuuluisan Stand-up-koomikon ja sosiaalikriitikko George Carlinin sitaatilla:

Poliittinen korrektius on fasismia, joka teeskentelee hyvää käytöstä. (George Carlin)

Kun otetaan huomioon em. seikat, ei Grönemeyerin karjuvalla äänellä esitetyt vaatimukset tunnu enää yhtään ihmeellisiltä:

,,Meidän pitää sanella se, miltä yhteiskunnan pitää näyttää." (Herbert Grönemeyer)

,,Sanelussaan" yhteisölle, joka Grönemeyerin mukaan on ,,avoin ja humaani", vaatii tämä ,,oikeistolaisten pa*kaa jauhavan kiihoittajien hauskanpitämisen lopettamista rauhallisesti ja niin pian kuin mahdollista. Grönemeyerin fanit yltyivät hurjaan huutoon ja taputtivat raivoisasti.

Matussek varoittaa viitaten fanatismiin:
Laumasieluisten eetoshuuma on pelottavaa. Se on fanaattisuutta. (Matthias Matussek)

Matussekin on oltava vasemmistolaisille ideologeille piikki silmässä. Electropunkbändi Berliinistä julkaisi äskettäin uuden kappaleensa, jossa vastustetaan konservatiivisia journalisteja ja kannustetaan murhaamaan Matussek -aikoina, jotka muistuttavat kulttuurivallankumousta. Tällainen on enemmän kuin vaarallista ,,taidetta".

https://www.epochtimes.de/meinung/matussek-zu-groelemeyer-im-sportpalast-das-ist-der-faschismus-ns-begann-als-linke-protestbewegung-a3003615.html

Grönemeyerin konsertti on rinnastettu -ei ihan syyttä- Göbbelsin Urheilupalatsissa (Sportpalast) pitämään puheeseen...

https://www.youtube.com/watch?v=vYQNcJvsR7I

^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Lalli IsoTalo

Quote from: Alabama on 17.09.2019, 19:28:00
,,Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano , minä olen fasismi", vaan se sanoo ,minä olen antifasismi.'" (Ignazio Silone)

Tuo meni allekirjoitukseen, kiitoksia vaan!  :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Veikko

Quote from: Alabama on 17.09.2019, 19:28:00
--  Grönemeyer oli Wienissä pidetyssä konsertissaan karjunut radikaaleja poliittisia julistuksiaan.

Viime torstain konsertissaan Wienissä 14.000 ihmisen edessä Herbert Grönemeyer mylvi poliittista sanomaansa. --

,,Meidän pitää sanella se, miltä yhteiskunnan pitää näyttää."

--

Vuonna 1920 Adolf Hitler karjui radikaaleja poliittisia julistuksiaan samalla sanelupolitiikan linjalla Münchenissä:

"Vaadimme vahvan keskushallinnon perustamista, koko valtion poliittisen keskusparlamentin ja kaikkien sen organisaatioiden ehdottomia valtuuksia."
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Alabama

Moni muistaa varmaan vielä leffan "Das Boot", jossa Herbert Grönemeyer oli pääroolissa... Herbertti tuntuu ottavan roolin tosissaan ihan elävässä elämässäkin -ei vain elävissä kuvissa...
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.