News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kuinka kauan edellinen älypuhelimesi oli käytössäsi?

Started by newspeak, 13.08.2019, 23:04:54

Previous topic - Next topic

Arvioi kuinka kauan käytit edellistä älypuhelintasi.

Alle vuoden
7 (4.7%)
Yli vuoden
16 (10.7%)
2 vuotta
23 (15.3%)
3 vuotta
33 (22%)
4 vuotta
21 (14%)
5 vuotta tai enemmän
25 (16.7%)
Minulla ei ole ollut älypuhelinta
25 (16.7%)

Total Members Voted: 150

Dirre

Quote from: kannibaalikani on 14.08.2019, 21:47:45
Aijai muuten mikä luksus, kun ei tarvii ladata puhelin kuin joskus viikon puolentoista viikon välein! Toisaalta jotain kertonee puhelimen käytöstäni, kun 25€ saldo riittää ainakin kolmeksi kuukaudeksi.

käytän noita evillen maahantuomia blackview luureja ja nykyisessä 10 000mha akku ja se on kyllä luksusta ettei tarvi ku kerran viikossa ladata

Lalli IsoTalo

Quote from: Dirre on 14.08.2019, 23:13:06
käytän noita evillen maahantuomia blackview luureja ja nykyisessä 10 000mha akku ja se on kyllä luksusta ettei tarvi ku kerran viikossa ladata

Taisin löytää seuraavan luurini. Kiitos!  :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

WinstonSmith

Quote from: Dirre on 14.08.2019, 23:13:06
Quote from: kannibaalikani on 14.08.2019, 21:47:45
Aijai muuten mikä luksus, kun ei tarvii ladata puhelin kuin joskus viikon puolentoista viikon välein! Toisaalta jotain kertonee puhelimen käytöstäni, kun 25€ saldo riittää ainakin kolmeksi kuukaudeksi.

Eville:stä ei kannata ostaa kun voit osataa saman tavaran aliexpressistä tai ebay:sta halvemmalla.

Itse ostan uuden puhelimen melkein joka vuosi, koska haluan uusimmat ominaisuudet puhelimeen.
President Putin: Our state was built around values of multiethnic harmony. 

❗️ Our adversaries, people with neo-colonial mindsets – halfwits, in fact – are unable to realise that diversity makes us stronger.

ikuturso

En ole omistanut yhtään älypuhelinta. Kun olin joskus ylikansallisella matkapuhelinyhtiöllä töissä, käytössäni oli työnantajani kommunikaattoreita sun muita. Käsiin jäi tuolta Nokian saippuakotelo 6600, joka ehkä jonkin sortin älyluuri oli alkeellisine versioineen S60 käyttöjärjestelmästä. Nykyinen samsungin kuminäppäinpuhelin (Xcover jotakin) on ollut käytössä jo varmaankin viisi vuotta. Sitä ennen käytin sitä 6600:sta ehkä kahdeksan vuotta. Tuolloinen yrittäjäkollegani kulutti samassa ajassa loppuun kolme tai neljä älyluuria ja haukkui minua koko ajan ettei kehtaa liikkua kanssani, kun minulla kulunut antiikkiluuri.

Nyt kai pitäisi älyluuri hommata, koska liian moni haluaisi saada kiinni whatsuppilla. Sanon aina, että soittakaa ja vastaajaan voi jättää viestin. Mutta kun pitäisi saada koottua ryhmiä eri harrastusten ympärille.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

newspeak

Quote from: ikuturso on 15.08.2019, 16:55:54
Nyt kai pitäisi älyluuri hommata, koska liian moni haluaisi saada kiinni whatsuppilla. Sanon aina, että soittakaa ja vastaajaan voi jättää viestin. Mutta kun pitäisi saada koottua ryhmiä eri harrastusten ympärille.

-i-

"VatsApissa" on vielä pahempi syöpä nykyaikana kuin Facebook ja Twitter yhteensä koskaan. Joillain on pakonomainen tarve tunkea kaikki mahdollinen toiminta sinne.

- Mä perustin festarireissua/projektia/vessassa käyntiä varten jo WhatsApp-ryhmän. Suunnitellaan sitä sitten siellä.

- Ai kiva...

Saa senkin avulla näppärästi puhelimen vanhenemaan etuajassa, jos softa ei mene muuten solmuun. Todella fantastista kun muut saavat päättää p***asovelluspainostuksellaan, millainen puhelin toisilla saa olla.

Anteeksi avautuminen.

Saturnalia

Ei ole koskaan ollut älypuhelinta. Kohta kymmenen vuotta on ollut erilaisia Doron netittömiä malleja käytössä. Niissä ei ole mitään liikaa.
Välillä oli vähän aikaa se uusi Nokia 3310 tai jotain, mutta viskasin sen menemään suutuspäissäni. Jos puhelin käyttää termejä kuten jaa tai päivitä, niin en koske siihen pitkällä kepilläkään enää. Sillai fossiili. Käytännössä käytän puhelinta lähinnä tekstaamiseen, joskus soittamiseen. Muuhun on läppäri kotona.
En halua kantaa nettiyhteyttä mukanani missään. Tuo että harrastusyhteisöt siirtyvät kokonaan Faceen ja jonnekin Whatsappiin ja foorumit kuolevat, on surullista.

Ajatus, että Facebookin jäsenyys olisi ehto sille että voisin harrastaa, on täysin mieletön. Koomista on että usein minua kymmenen vuotta vanhemmat miehet ovat paljon innostuneempia älyleluista ja somesta, kuin minä. On älypuhelimen puutteesta toki joitain haittojakin ollut, esimerkiksi prätkää ostaessa. Nykyäänhän älypuhelimet ovat tehneet normiksi sen, että myyjä poistaa ajoneuvon liikennekäytöstä heti kun alkaa myydä sitä, eikä kerro poistosta ostajalle koska olettaa että ostajalla on älypuhelin ja ostaja ottaa siihen heti vakuutuksen paikan päällä. On sitten tullut ajeltua muutama prätkä kotiin ilman liikennevakuutusta. Edes koeajolle lähtiessä ei ole myyjä kertaakaan kertonut, että pyörä on poistettu liikennekäytöstä.

Luka Mokonesi

Taisi olla 3 vuotta. Ostin käytetyn iPhone 4S:n, koska Whatsapp ja opintoihin liittyvät ryhmäkeskustelut. Nyt ollut alle kaksi vuotta puolison entinen Samsung. Whatsapp, kamera, karttasovellukset  sekä joukkoliikenne, siinä pääasiassa käytössä olevat ominaisuudet jota ei kakkosluurina olevassa Nokian vanhassa palikassa ole.
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

Tunkki

Quote from: Tunkki on 14.08.2019, 11:06:20
Olen harkinnut älyluurin hankkimista mutta pakko ei vielä ole kun tuo muinoin kaverilta saatu Nokia 6060 simpukkapuhelin palvelee. Akku alkaa hapantua kun kestää enää vajaan viikon stand-by-tilassa, ehjällä akulla toimi 2 viikkoa. Kiinasta saisi Nokian BL-5B akkuja 3e/kpl. Saa niitä kyllä tuosta kivenheiton päästä Akkutalo Markukselaltakin muttei varmaan noin halvalla.

Markukselalta ostin uuden akun, 14e. Saapahan yrittäjä voita leipänsä päälle, ja mitähän rapaa ne kiina-akut olisivat? Eipä voi tietää joten tällä mennään.
Nyt on akulle takuut ja pelit, toivottavasti puhelin jaksaa jorata edelleen :)

newspeak

Hieman tekisi mieli kirjoittaa Joulupukille kirje, että voisin sitten ostaa itselleni uuden puhelimen vuodenvaihteessa.

Nykyisessä ei ole huonossa hapessa kuin akku, näyttö ja softa eli toimii moitteettomasti, joten kirjoitan kirjeen ehkä sittenkin myöhemmin.

no future

Pudotin sitten tämän nykyisen ptkäikäiseksi aikomani puhelimen, ja tottakai juuri kun oli uuden panssarilasin hankinta vaiheessa. Näyttö tohjona, minkä kanssa vielä voisi elää, mutta takakansi meni myös säröille ja tietty juuri kameran kohdalta.

Taidan kuitenkin kokeilla kiinanpojan vaihtokuorien asennusta ennemmin kuin lähden puhelinkaupoille.

Tulevaisuus

Ennen päivitin aina puhelimen uuteen kun uusi malli tuli ja aina siihen kalleimpaan mahdolliseen. Nykyään en tee sitä enää koska olen tajunnut touhun typeryyden, leluja on kiva olla mutta joku järki siinäkin pitää olla. Nyt apple julkaisi uudet puhelimet ja mitä siellä sitten oli, parempi kamera, nopeampi, akku kestää kauemmin yms. Mutta tämä nykyinen samsung on hyvä, niin hyvä etten vaihda. Eikä edes tee mieli vaihtaa.

Jauho

Edellistä en muista, mutta nykyinen iLuuri kutonen on ollut käytössä 3,5v.

Vaihdatin siihen akun ja edelleen tämä on niin hyvä, ettei tartte vaihdella uudempiin. Läpällinen suojakuori pitää naarmut ja kolhut poissa, jos sitä läppää kanssa käyttää.

Minusta ympäristö- ja taloudellisuusteko on vaihtaa akku ja samalla huollattaa sisustaa, niin että pölyjä ja hapettumia poistetaan samalla. Esim lataushäiriöt voivat johtua latauspistokkeen roskaisuudesta, jolloin ladatessa ei saa enää kunnon kontaktia.

Sanotaan iPhonesta mitä vaan, mutta kyllä tämä niin kestävä ja tuettu on, ettei tarvitse vaihtaa aina uusimpaan. Logiikka ja toimivuus on minusta paras.
Kjell Westö kirjoittaakin, että nationalismi ja heimoajattelu ovat sitkeitä tauteja – niistä pääsee lukemalla ja matkustelemalla

Lalli IsoTalo

Nyt tulikin uutta ajateltavaa:

Quote from: https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006228567.htmlNokia 7.2 on ... 48 megapikselin kolmoiskameralla varustettu [Android] puhelin maksaa muistimäärästä riippuen 300 tai 350 euroa. Valmistaja kehuu erityisesti puhelimen pimeäkuvausominaisuuksia (aukon koko on f/1,79).

Paperilla tämä näyttää melko samalta kuin 3x kalliimpi iPhone 11. Molemmissa kiinnostaa erityisesti äärilaajakulma, jolla päästään noin 120 asteen (ei kalansilmä), samoin 4K suurnopeudella (mahdollistaa hidastukset).

Odottelen rauhassa testituloksia.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: hurjastelija on 12.09.2019, 14:24:32
Hajosi tuossa jokunen päivä sitten usb-portti luurista. Lataa vain erittäin silkkihansikkain laittamalla piuhan, välillä joutuu kikkailemaan, esim sohvan käsinojaa vasten perse pystyssä ja piuha tulee käsinojan yli sinne perberiin.

Tuo voi johtua yleensä - mutta tuskin tässä tapauksessa - johtua siitä, että kännykän usb-liittimen pohjalla on roskia > ei kunnon kosketusta. Jos ei itse viitsi alkaa ronkkimaan taskulampun ja pinsettien kanssa, voi käydä myymälästä/huollosta kysymästä apua.

Itse yleensä otan ylivalotetun (muuten sisään ei näe) kuvan liittimestä kameralla, jolla voi tarkentaa äärimmäiselle lähietäisyydelle, ja tarkastelen kuvaa tietokoneen näytöltä.
— Missä N, siellä R

Bellerofon

Pari vuotta yleensä kestää. Todennäköisesti jossain vaiheessa putoaa laattalattialle ja näyttö särkyy. Firma ei korjauta puhelimia vaan vaihtavat suoraan uuteen. Viimeksi taisi kestää 3,5 vuotta, mutta satunnaisesti on mennyt alle vuodessakin. Lyhytaikaisin tuttavuus on Nokian E72, joka ehti olla kolme päivää ennenkuin meni vahingossa pesukoneeseen :). Parhaana (aikansa parhaana) puhelimena pidän E71:tä, joka oli mielestäni rautainen työkalu aikaa ennen nykyistä Appimaailmaa. Tällä hetkellä käytettävyydeltään parhaana pidän Applen puhelimia ja se on oikeastaan ainoa mikä nykyään merkitsee.
Aikanaan olen korjannut satoja puhelimia ja elektroniikkaakin niihin suunnitellut, mutta enää en jaksa alkaa näpertelemään lasien tai puhelinten kanssa. Jos hajoaa niin puhelin vaihtuu.

Leijona78

Suhteellinen käsite. Mulla on monta älypuhelinta, mutta käytännössä pitkäikäisin on Nokia 808 PureView vuodelta 2013. Silloinkin tilasin sen käytettynä huuto.netistä, joten sillä oli jo valmiiksi ikää.

Välillä se jostakin syystä lopetti toimimasta (vikaa järjestelmässä), mutta alkoi taas toimimaan uudelleen ilman erillistä toimenpidettä (wtf, oikeaseti), ja kerran pääsi käymään niin, että sim-kortin "lokero" hajosi (otin sim-korttia ulos, ja tiputin vahingossa puhelimen samalla), mutta sen sain korjattua Flamingon Mobile Spassa (meni konkurssiin noin vuosi sitten), jossa vaihtoivat uuteen.

Ylipäätään olen sitä mieltä että puhelimissa pitäisi pystyä itse vaihtamaan akku. Se, että sitä ei voi tehdä on puhdasta kusetusta.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Lalli IsoTalo

Quote from: Leijona78 on 12.09.2019, 15:54:50
Ylipäätään olen sitä mieltä että puhelimissa pitäisi pystyä itse vaihtamaan akku. Se, että sitä ei voi tehdä on puhdasta kusetusta.

Jeps, varsinkin kun sen voi kuitenkin vaihdattaa alan nyrkkipajoissa. Ovat vissiin laskeneet, suurin osa ostaa kuitenkin uuden ... näkisin tässä kyllä mielelläni valmistajien välisen diilin, joka hyödyttää kaikki valmistajia, kuluttajien tappioiksi.
— Missä N, siellä R

duc

Vuosi sitten kulkiessani kuuran peittämällä kosteikolla Samsung Galaxy S4 Active putosi taskustani. Olin sen ostanut koirapaikantimen vuoksi vajaa neljä vuotta aiemmin. Paikanninohjelma tarvisi älypuhelimen kumppaniksi. Vuoden olen käyttänyt uutta vastaavaa puhelinta (Galaxy A8), jossa on joku veden- ja iskunkestävyyden takaava standardi. En muista standardia. Vanhasta luurista akku oli mennyt huonoon kuntoon, mikä aiheutti välillisesti katoamisen. Puhelin oli varavirtalähteessä kiinni, ja johdon tartuttua pajukkoon se nykäisi puhelimen taskusta. Johto irtosi ja jäi roikkumaan. Saman tien koira oli kadoksissa, mutta luonteelleen uskollisena se haki isäntänsä, joutui liekaan, sitten takakonttiin ja matkalle kohti kännykkäkauppaa. Ei nykyään tunnu enää pärjäävän ilman kännykkää.  :-\. Seuraavana päivänä kävin heikoin toivein katsomassa, olisiko känny sittenkin näkyvissä jossain mättäällä, ja katso, se oli, huurteisena. Se on varaluurina ollut nyt vuoden.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Lalli IsoTalo

Quote from: hurjastelija on 12.09.2019, 17:25:23
Muttajoo, edelleen tässä ilman toimintavarmaa luuria.

Tämä voisi kiinnostaa:

https://www.vapaakauppa.net/blackview-bv9500-pro-10000mah-alypuhelin.html
QuoteBlackview on tuonut jälleen uskomattoman luurin kestävyyttä vaativiin olosuhteisiin!
— Missä N, siellä R

MW

Quote from: Leijona78 on 12.09.2019, 15:54:50

Tämmöinen:

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006236000.html

Uusi, rakenteeltaan modulaarinen Fairphone on ennätyksellisen helppo huoltaa itse, kertoo laitteita purkava iFixit.

Tulevaisuus

Kumma juttu kyllä noissa kestävissä puhelimissa että ne ovat sitten muuten kaukana lippulaiva malleista, ei sen suojauksen lisäämisen pitäisi vaikuttaa siihen mitä puhelin on sisältä. Joku galaxy s10+ kovan käytön versiona olisi kova peli mutta ei kait sitten.

Murkula

Omat luurit eivät ole menestyneet 2 vuotta pidempään, tosin ostan niitä halvimman pään luureja muutenkin, joten tuo ei liene yllätys. Yhdestä on mennyt näyttö, käytännössä muista akku, joskin myös pankkiohjelmaan vaadittu anrdoid versio hieman nopeutti edellisen vaihtoa. Oma suosikkini oli ehdottomasti Lumia, joskin tämä Android 9 alkaa jo olla vihdoin samalla tasolla.

Nykyinen puhelin on Nokia 6.1 ja valmistajan luureja voisi jopa suositella kestävyttä murehtiville. Tähän asti nuo on ollut kaikki muovileluja, mutta Nokialainen on tässäkin hintaluokassa metallia. Olen tykännyt Android Onesta, jossa valmistajat eivät ole pilanneet käyttistä ja tunkeneet sitä täyteen roskaa, jolloin nopeus ja akunkesto on ollut merkittävästi edellisiä parempi. Lisäksi tähän on tulossa vielä toinenkin Android-päivitys, joten vanhenemassakaan ei ole.

Muilta osin suosittelen ehdottamasti hankkimaan puhelimeen kuin puhelimeen kunnon kuoret. Enkä tarkoita mitään normiliikkeissä myytäviä parin kympin lompsankorvikkeita, joista ei ole välillä suojaksi pätkääkään. Vaan sellaista kunnon panssaria ja paksuilla törröttävillä kumisuojilla, jonka saa muutamilla euroilla ebaystä.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Jaska Pankkaaja

Mulla on luurit kestänyt sellaiset vajaat kolme vuotta, tai olisivat kestänet kauemminkin mutta sitten olen antanut ne kakarille jolloin ne ovat yleensä hajonneet vuoden sisään. Ja sitten on oltu pitkähkön aikaa "näppäinpaskalla" mutta se onkin toinen juttu.. Nyt ne ovat alkaneet näköjään kestää paremmin. Olen osanut yleensä puolet ompun hinnasta maksavan android-luurin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Kapseli

Vuoden ne keskimäärin kestää. Töissä sattuu ja tapahtuu. Kun ovat vielä halpoja niin turha niitä on korjailla. Käy vaan kaupasta uuden.

Vesa Heimo

Quote from: Jauho on 12.09.2019, 14:12:18
Minusta ympäristö- ja taloudellisuusteko on vaihtaa akku ja samalla huollattaa sisustaa, niin että pölyjä ja hapettumia poistetaan samalla. Esim lataushäiriöt voivat johtua latauspistokkeen roskaisuudesta, jolloin ladatessa ei saa enää kunnon kontaktia.

Latausportti kannattaa säännöllisesti rapsutella muovisella hammastikulla. Yllättävän paljon sinnen nöyhtää kertyy, oli luuri mikä tahansa.

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lalli IsoTalo on 12.09.2019, 14:19:18

Quote from: https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006228567.htmlNokia 7.2 on ... 48 megapikselin kolmoiskameralla varustettu [Android] puhelin maksaa muistimäärästä riippuen 300 tai 350 euroa. Valmistaja kehuu erityisesti puhelimen pimeäkuvausominaisuuksia (aukon koko on f/1,79).

Paperilla tämä näyttää melko samalta kuin 3x kalliimpi iPhone 11. Molemmissa kiinnostaa erityisesti äärilaajakulma, jolla päästään noin 120 asteen (ei kalansilmä), samoin 4K suurnopeudella (mahdollistaa hidastukset).

iPhone11 äärilaajakulma vastaa 13mm objektiivia (35mm asteikolla). Siinä:
-  ei ole raw-tallennusta,
- ei optista vakaaja,
- eikä manuaalista tarkennusta, ja
- dynamiikka-alue pienempi.

Eli se siitä sitten.

Nämä moitteet eivät päde muihin iPhone11:n kameroihin.
— Missä N, siellä R

simppali

Ostin Samsungin 9+:n pari vuotta sitten, nyt alkaa akku olemaan kunnossa b miinus,,ihan hyvä luuri, paitsi: tunnistautuminen sormenjäljellä tai iris skannauksella ... työkaverit ovat ottaneet monta hauskaa videopätkää, kun simppali yrittää saada tuijotuksella avattua henk.koht puhelimen.

Nyt Sonyn xperia5,,ei tarvitse tuijotella.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Karjala

Quote from: Lalli IsoTalo on 03.10.2019, 23:09:34
Quote from: Lalli IsoTalo on 12.09.2019, 14:19:18

iPhone11 äärilaajakulma vastaa 13mm objektiivia (35mm asteikolla). Siinä:
-  ei ole raw-tallennusta,
- ei optista vakaaja,
- eikä manuaalista tarkennusta, ja
- dynamiikka-alue pienempi.

Eli se siitä sitten.

Nämä moitteet eivät päde muihin iPhone11:n kameroihin.
Puhelimia valitaan myös käyttiksen takia.
⚪ 🔵 ⚪ Vetoomus HommaWikin puolesta 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮

🔗  Wiki.Hommaforum.org

Lalli IsoTalo

Quote from: Karjala on 12.11.2019, 22:56:05

Puhelimia valitaan myös käyttiksen takia.

Ei ole korkealla minun prioriteettilistallani, koska teen tietokone hommat tietokoneella, ja Puhun/kuvaan luurilla.
— Missä N, siellä R

simppali

Joskus nuorukaisena oli päässä..pitää olla bemari, nyt nuoriso tarvitsee Applen puhelimen, joku puoliksi syöty omena logossa tekee vehkeestä yli-vertaisen..ainakin hinnaltaan.

En ymmärrä, mitä muuta arvoa antaa omistaa iphone, kun verrata sitä kaverin iphoneen....apleus on mennyt jossain piireissä niin pitkälle, että aikuiset äijät pitävät kusella käydessään toistensa jopeja kädessä ja tuntevat olevansa samaa Apple perhettä.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.