News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Presidentinvaalit 2024

Started by Pullervo, 04.07.2019, 14:10:31

Previous topic - Next topic

Mäyräkoira

Quote from: Karjala on 28.01.2024, 19:26:10
Olettaen että JHA:a pääse tokalle kierrokselle. Kumpi olisi helpompaa voittaa? Stubb vai Haavisto?

Haavisto.
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Eino P. Keravalta

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.01.2024, 19:20:08
- Perussuomalaisten vaalivalvojaiset 28.1.2024 Striimi alkoi 19:00
https://www.youtube.com/watch?v=73ZqXECr6tw

- MTV3 aloitti 19:20.

- YLE aloittaa 19:30, siellä patsastelee mm. Matti Rönkä.

Inhoan Röngän Masaa mutta juuri tässä tilanteessa häntä voisi katsoakin, koska on kiehtovaa nähdä miten rähjän naama vääristyy ja juopolta kuulostava ääni värisee kun Jussi takoo tiskiin huimat lukemat  :)

Viihdytä meitä, Matti  ;D
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jaska Pankkaaja

Niin tai näin, Jussi teki hienon kampanjan ja vielä puoli tuntia ennen ennakkoääniä hänellä on realistinen mahdollisuus jatkoon. Eteenpäin on siis tultu Vieraskirjan ajoista.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Äpyli

Kansalaisvelvollisuus täytetty. Henkilökohtaisesti toivon, että luu-5 täräyttäisi erään liskomaisen, isolla rahalla kampanjoineen ammattipoliitikon kerralla kanveesiin ja toisella kierroksella olisi siten varsin jännittävä asetelma. ;D

Skeptikko

Ylellä on myös chat menossa:

Yle chat
https://chat.yle.fi/presidentinvaalit24
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Lalli IsoTalo

Jussi ja Li olivat MTV3:n haastattelussa rentoja, onnellisia ja iloisia.  :D :D :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Puskistahuutelija

Vaimonhakkaaja Heikki Lampela eturivissä Stubbin vaalivalvojaisissa.

Että semmosta.

Riukulehto

Sellainen pelko persuksissa, että Halla-aho on ennakkoäänten jälkeen vasta neljäntenä. Toivottavasti olen pahasti väärässä.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Riia

Pääsin töistä klo 19. Hirveällä kiireellä hakemaan sixpäkki, tonnikalalämminleipäainekset (nälkä!) ja koiralle oikein iso naudan sääriluu. Koira kävi hetken ulkona, toki lohdutin sitä, että parin tunnin päästä taas mennään. Oli tyytyväinen koska naminami-luu. Nyt oma pää ruutuun kiinni ja jännittämään.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Karjala on 28.01.2024, 19:26:10
Olettaen että JHA:a pääse tokalle kierrokselle. Kumpi olisi helpompaa voittaa? Stubb vai Haavisto?

Veikkaan että haavisto kaatuu helpommin.

Uuno Nuivanen

Quote from: Riukulehto on 28.01.2024, 19:51:20
Sellainen pelko persuksissa, että Halla-aho on ennakkoäänten jälkeen vasta neljäntenä. Toivottavasti olen pahasti väärässä.

Olet kyllä, älä huoli.  ;)

S.O.Mali

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.01.2024, 17:23:33
Pääministerin selittely kuulostaa edellisen pääministerin selittelyltä. Alko skagaamaan, luulen mä.
[tweet]1751619710141993182[/tweet]
siltä näyttää🤓

Sanna Marinia ei näy juhlapaikalla – Urpilainen: "On hengessä mukana"

Sunnuntai-iltana selviää, miten käy presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella. IS seuraa vaaleja tässä artikkelissa.

Urpilainen: Sanna Marin hengessä mukana

Urpilainen kertoo, ettei hänellä ole tavoitetta vaaleissa. Hän kertoo, että on lähtenyt voittamaan. Urpilainen sanoo, että Sanna Marin on ollut hengessä mukana.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010147890.html

D46

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.01.2024, 19:10:01
Mulla on nyt sellainen viime hetken kutina, että galluppeja paremmin pärjäävät Jussi ja Li. Galluppeja huonommin pärjäävät  Pexu ja Jutta.

Täydentäisin sen verran, että veikkaan Jutan kunnioittavan Paavo Lipposen perintöä olemalla näiden vaalien eeppinen sankarihahmo. Jotenkin niinhän Paavon tulos tuolloin SDP:ssä julistettiin.

Äänestysaktiivisuushan taitaa olla nyt todella korkea, ja se tietänee numerolle 5 hyvää. Pöö! Ei ole mitään pelättävää.
Quote from: akez on 15.04.2024, 21:31:27sinä, bidenin ja bryssän käsikirjoituksia näemmä resitoiva suomalaisten edut sivuuttava isäntäväen pyllynpussaaja

Muistakaa Victoria Nuland ja piparit !1!!11

vihapuhegeneraattori

Liian iso kaula vaalipäivälle. Finaalikaksikko tais selvitä tässä. Ja voittajakin, koska vasemmisto keskitti jo Haavistolle ja tämä silti ei edes pärjää Stubbille. Ja toisella kierroksella jengi äänestää kyllä mieluummin Stubbia kuin Haavistoa.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Puskistahuutelija

Eli toisella kierroksella äänestämään Haavistoa vastaan.

sutki

Pexu sai Jutan ja Lin äänet.
Li Andersson 2.4.2023:  "Vituttaa kuin pientä eläintä"
Kotus kesäkuu 2024: "Kuukauden sana kesäkuussa 2024 on jytkyli"

Hohtis

Quote from: totuuspuheasiamies on 28.01.2024, 20:01:22
Ääniä laskettu 61,1 %

IS vaaliseurannassa Timo Haapala väittää, että 61% laskettu ennakkoäänistä. Taitaa olla väärässä vaikka mukavalle se kuulostaisikin.

JoKaGO

Quote from: Hohtis on 28.01.2024, 20:04:53
Quote from: totuuspuheasiamies on 28.01.2024, 20:01:22
Ääniä laskettu 61,1 %

IS vaaliseurannassa väitetään, että 61% laskettu ennakkoäänistä.

Kyl ne on laskettu kaikki, ennakkoäänet.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

YLEn vaalistudiossa vapautunut meininki. Ennen tilannetietoa oli vähän jännäkakka housussa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

D46

Quote from: Puskistahuutelija on 28.01.2024, 20:03:05
Eli toisella kierroksella äänestämään Haavistoa vastaan.

Kyllä. Jos joku olisi vuosi sitten väittänyt minulle äänestäväni seuraavissa pressanvaaleissa Stubbia, olisin kehottanut vaihtamaan lääkitystä. Jos todellinen ihme ei laskennan edetessä tapahdu, niin siltähän se näyttää.

Haavisto taisi saada ennakoituakin enemmän taktisia äänia kommareilta ja muilta vasureilta. Hanna Wass ja Yle taputtavat karvaisia kämmeniään.
Quote from: akez on 15.04.2024, 21:31:27sinä, bidenin ja bryssän käsikirjoituksia näemmä resitoiva suomalaisten edut sivuuttava isäntäväen pyllynpussaaja

Muistakaa Victoria Nuland ja piparit !1!!11

Riukulehto

Quote from: Uuno Nuivanen on 28.01.2024, 20:04:17
Noista kahdesta lierosta saavat hölmöläiset valita mielestään hölmömmän, asia ei sitten enää minulle kuulu.  :facepalm:
Sama juttu. En ole koskaan pystynyt äänestämään toisella kierroksella, vaikka ikää on kohta 50-vuotta.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

S.O.Mali

Urpilaisen surkea tulos on näiden vaalien parasta antia.
;D

Lahti-Saloranta

Quote from: vihapuhegeneraattori on 28.01.2024, 20:02:48
Liian iso kaula vaalipäivälle. Finaalikaksikko tais selvitä tässä. Ja voittajakin, koska vasemmisto keskitti jo Haavistolle ja tämä silti ei edes pärjää Stubbille. Ja toisella kierroksella jengi äänestää kyllä mieluummin Stubbia kuin Haavistoa.
Uskoisin että aika moni kyllä jättää äänestämättä. Luulen että osa Haavistonkin äänestäjistä jättää vaalit väliin. Se mikä ilahduttaa on vasureiden huono menestys. Karkeastihan Stubbin kannatus on kokoomus + RKP.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

JoKaGO

Jutan bileissä tunnelma tapissa. Siellä nollan luona olevassa tapissa  :flowerhat:

Puskistahuutelija

Quote from: S.O.Mali on 28.01.2024, 20:11:34
Urpilaisen surkea tulos on näiden vaalien parasta antia.
;D

Erinomainen sijoitus Marinilta laittaa 50 000 euroa Urpilaisen kampanjaan.

andrus

Quote from: Riukulehto on 28.01.2024, 20:09:59
Quote from: Uuno Nuivanen on 28.01.2024, 20:04:17
Noista kahdesta lierosta saavat hölmöläiset valita mielestään hölmömmän, asia ei sitten enää minulle kuulu.  :facepalm:
Sama juttu. En ole koskaan pystynyt äänestämään toisella kierroksella, vaikka ikää on kohta 50-vuotta.
Pitkälti tästä syystä Haavistosta tulee presidentti. Harva persu käy äänestämässä toisella kierroksella kun taas vassarit ja muut intoa piukassa.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Circus Hypno

Olin niin ikään veikkaillut Halla-aholle toista sijaa, mutta kyllä hänen presidenttipeli taitaa olla jo pelattu. Parempi ehdokas hän kuitenkin mielestäni oli kuin viime vaalien Huhtasaari.

Minulle tärkeintä on se, että Urpilainen tai Andersson ei ole seuraava pressa. Eipä tosin kaksikko Haavisto & Stubb ole mieleeni, mutta tämä on demokratiaa.

VesaH

Mun ehdokas ei pääse toiselle kierrokselle, joten nämä vaalit on osaltani ohi.

Milloinkas ne eurovaalit on?

Paawo

Quote from: andrus on 28.01.2024, 20:13:59
Pitkälti tästä syystä Haavistosta tulee presidentti. Harva persu käy äänestämässä toisella kierroksella kun taas vassarit ja muut intoa piukassa.

Älä ollenkaan väheksy persujen intoa äänestää Haaviston edustamia arvoja vastaan.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

JoKaGO

Quote from: VesaH on 28.01.2024, 20:15:21
Mun ehdokas ei pääse toiselle kierrokselle, joten nämä vaalit on osaltani ohi.

Milloinkas ne eurovaalit on?

Kesäkuun alussa, reilu 4kk tästä päivästä.