News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Presidentinvaalit 2024

Started by Pullervo, 04.07.2019, 14:10:31

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Pääministerin selittely kuulostaa edellisen pääministerin selittelyltä. Alko skagaamaan, luulen mä.
[tweet]1751619710141993182[/tweet]
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Sivulause

Omana aikanani kaunokirjoitusta vielä opetettiin alaluokilla. En siinä ikinä loistanut, sellaisia perustason tulevan ojankaivajan harakanvarpaita.

Äsken piirsin täydellisen vitosen. En olisi uskonut että omasta kynästäni moisia syntyy. Aivan kuin kättäni olisi ohjannut jokin korkeampi voima.

Titus

Jussi tarvitsee yllätysäänet isoista kaupungeista. Toivotaan, että ilman ultrabrata ja muuta hypetystä vihvas toteaa, että turha mennä ulos kylmään koska stubelo voittaa. Ja pekka häviää, taas.

Toisen kierroksen tenteissä stubelo kölin alta. Esim "Mitä olet tehnyt Suomen eteen viime aikoina ?"
that's a bingo!

D46

Quote from: ikuturso on 28.01.2024, 16:01:59
Vaalimainos äänestyspaikalla. Skandaali.

Äänestyspaikan sermit tehnyt VMP interior.

Varsin karua, mutta taisin itsekin mokata tänään. Se oli tosin puhdas vahinko, mutta silti.

Olin juuri piirtänyt huolellisesti numeron kuponkiin, mutta vielä äänestyskopissa, kun sisko sai päähänsä soittaa juuri sillä hetkellä. En ollut mykistänyt kapulaa ja niinhän soittoääneksi hiljattain vaihtamani Lou Began Mambo nr5 sitten raikasi hetken, ennen kuin sain hiljennettyä.

Saa nähdä syntyykö ainakin paikallista polemiikkia täällä rannikkoseudulla - etenkin, jos ehdokkaani numero 5, tuo vihervasemmiston ja ryssämielisten inhokki, pääsee kakkoskierrokselle.
Quote from: akez on 15.04.2024, 21:31:27sinä, bidenin ja bryssän käsikirjoituksia näemmä resitoiva suomalaisten edut sivuuttava isäntäväen pyllynpussaaja

Muistakaa Victoria Nuland ja piparit !1!!11

Nuivinator

Miten kertoa ketä äänestää, kertomatta ketä äänestää?

Itse kävin äänestämässä keltainen PeruS-pipo päässä. Sain osakseni jonkin verran hymyilyä vaalivirkailijoilta ja joiltakin kanssaäänestäjiltä ja jopa yhden ylös-peukun. Lapset oli mukanani, vaalivirkailijat antoivat heille post-it-lapuille virallisen vaalileiman.

Edit: Kotoa äänestyspaikalle ja takaisin kävelin ilman pipoa. En minä kykene käyttämään lakkia kovin pitkiä aikoja, tulee liian kuuma.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Lahti-Saloranta

Quote from: flammee on 28.01.2024, 17:20:01
Persujen kannatus viime eduskuntavaaleissa oli 20% ja silloin ei saanut jokaisella paikkakunnalla äänestää Halla-ahoa. Aikaisemmin Halla-ahon kannatus pysytteli matalampana sen takia että media pääsi siihen väliin mustamaalaamaan, irroittelemaan juttuja kontekstista ja vääristelemään. Nyt Jussi on päässyt pitkän aikaa ääneen ilman median suodatusta.

Joten nyt kun Jussia saa äänestää koko maassa niin ei se kannatus ainakaan persujen kannatusta pienemmäksi jää. Olen kuulostellut että sellasetkin jotka ei persuja todellakaan kannata, ovat havainneet että Jussi on aika fiksu mies ja silleen aito ja rehellinen. Stubbille tuskin juurikaan aitoa kannatusta löytyy kokoomuksen ulkopuolelta, kun on sellanen elitisti, joka vetää jonkinlaista roolia. Keskustassa virallisesti vastustetaan persuja, mutta veikkaan että kyllä niistä riveistä kannatusta vuotaa Halla-aholle, koska Rehnillä ei ole mahdollisuuksia ja Jussi on paljon parempi vaihtoehto kuin Stubb tai Haavisto.

Ite äänestin ennakkoon kun ei malttanut odottaa vaalipäivää.
Sellaisen havainnon kotokulmilla olen tehnyt että suhtautuminen Jussiin on muuttunut ja paljon. Hyvin moni joka ei äänestä Jussia toisaalta arvostaa häntä teräväälyisenä asioista perillä olevana. Jussi ei ole sutkauksia jakeleva Soini 2 vaan hillitysti puhuva analyyttinen keskustelija joka pystyy tarvittaessa vetämään vastapalloon.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

simppali

5 mennään. Oli verranatonta herkua viedä koira sinne äänestyspaikkalle. Tunti meni,ens meni toinen,,  ja toinen.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

M.K

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.01.2024, 17:46:09
Sellaisen havainnon kotokulmilla olen tehnyt että suhtautuminen Jussiin on muuttunut ja paljon. Hyvin moni joka ei äänestä Jussia toisaalta arvostaa häntä teräväälyisenä asioista perillä olevana.

Tälläisella ilmiöllä ei vain ole mitään vaikutusta näihin presidentinvaaleihin. Ihmiset rakastavat omaa ainokaista ääntään kuitenkin niin paljon, etteivät kovin heppoisin perustein anna sitä tyypille, joka on sinänsä "ihan fiksu tai järkevä". Ihmisten vakuuttaminen kun vaatii ehdokkaalta paljon enemmän.

Andy_81

Petterillä maha kuralla. Liekö kovin tarttuvaa, vai näitä Marinin tauteja, että sopivasti ollaan punkan pohjalla. Jos tulee ikäviä kysymyksiä medialta, miksi Göran ei saanutkaan murskavoittoa.  :roll:

Lalli IsoTalo

Quote from: https://www.suomenuutiset.fi/paatoimittajalta-hanna-wass-yle-ja-perussuomalaiset/Tammikuu 28, 2024
Päätoimittajalta: Hanna Wass, Yle ja perussuomalaiset

KOMMENTTI |Ylen taajaan käyttämä politiikan tutkija Hanna Wass suoltaa läpeensä puoluepoliittista analyysiä, fanittaa demareita ja on myöntänyt, ettei pysty suhtautumaan perussuomalaisiin neutraalisti. Wass suuttuu, kun hänelle huomauttaa hänen politikoinnistaan, päätoimittaja Matias Turkkila kirjoittaa.

Pitkä juttu. Lue linkistä. Otin talteen muutaman näyttökopion.
— Missä N, siellä R

hulaq

Taisin saada vaimon ylipuhuttua pois vihervassarihömpästä - onneks ei tullu hälle moisia vastaan vaalikoneissa. Itsehän äänestin kuten arvata saattaa.
Iudex illius ero

Torspo

Yksi yllätys saattaa muhia stubbin joukoissa. Kokkarit äänestävät aina, mutta ketä? Entisenä kokoomustakin äänestäneenä äänestän aina, mutta jotain muuta.

Nykyinen kokoomus
Koti = puolalaisen rakentama asunto somaleille
Uskonto = islam
Isänmaa = EU

simppali

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/408cc2d8-73fe-4048-8fb2-07f17a03252b

Nyt alkaa,,,Soini ex. mistä/erinomaisuus, Kreeta on les.. ja konsuli. Parhaat;; jus`tästä.
QuoteIltalehden studiossa ovat asiantuntijat, politiikan konkari ja ex-ulkoministeri Timo Soini ja keskustan entinen puoluesihteeri, konsultti Jarmo Korhonen. Illan juontaa politiikan toimittaja Kreeta Karvala.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

J.M

Muista ehdokkaista viis, ja numero viisi lappuun tänään siis.

Koko perhe oli mukana tilaisuudessa. Äänestyspaikka on nuorempien lasten päiväkoti, mikä oli heistä kivaa. Lisäksi lasten kanssa kävimme moikkaamassa Jussia vaalikiertueellaan meidän kotikulmilla, ja lapset ovat tämän jälkeen muistaneet mainita usein Jussi Halla-ahon nimen ääneen. Olen sanonut, että ei haittaa, voitte kyllä sanoa päiväkodissa ketä iskä äänestää :)

Rouvakin uskotteli piirtäneensä viitosen. Aivan mahdollista, en kyseenalaista. Kysyin aamulla ilkikurisesti, äänestätkö naista, se kun tuntuu olevan joillekin hamekansalaisille suurin meriitti (ei minun rouvalleni). Tuumasi, että ei varmasti ;D
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Caucasian

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.01.2024, 17:46:09
Quote from: flammee on 28.01.2024, 17:20:01
Persujen kannatus viime eduskuntavaaleissa oli 20% ja silloin ei saanut jokaisella paikkakunnalla äänestää Halla-ahoa. Aikaisemmin Halla-ahon kannatus pysytteli matalampana sen takia että media pääsi siihen väliin mustamaalaamaan, irroittelemaan juttuja kontekstista ja vääristelemään. Nyt Jussi on päässyt pitkän aikaa ääneen ilman median suodatusta.

Joten nyt kun Jussia saa äänestää koko maassa niin ei se kannatus ainakaan persujen kannatusta pienemmäksi jää. Olen kuulostellut että sellasetkin jotka ei persuja todellakaan kannata, ovat havainneet että Jussi on aika fiksu mies ja silleen aito ja rehellinen. Stubbille tuskin juurikaan aitoa kannatusta löytyy kokoomuksen ulkopuolelta, kun on sellanen elitisti, joka vetää jonkinlaista roolia. Keskustassa virallisesti vastustetaan persuja, mutta veikkaan että kyllä niistä riveistä kannatusta vuotaa Halla-aholle, koska Rehnillä ei ole mahdollisuuksia ja Jussi on paljon parempi vaihtoehto kuin Stubb tai Haavisto.

Ite äänestin ennakkoon kun ei malttanut odottaa vaalipäivää.
Sellaisen havainnon kotokulmilla olen tehnyt että suhtautuminen Jussiin on muuttunut ja paljon. Hyvin moni joka ei äänestä Jussia toisaalta arvostaa häntä teräväälyisenä asioista perillä olevana. Jussi ei ole sutkauksia jakeleva Soini 2 vaan hillitysti puhuva analyyttinen keskustelija joka pystyy tarvittaessa vetämään vastapalloon.
Kuulin juuri tänään varttuneemmalta mieheltä pohdintaa: "olisiko se Halla-aho...". Äänestänyt ennen tietääkseni kepua ja kokoomusta.
Tiedä sitten ketä äänesti, mutta enpä ole ennen kuullut sanovan mitään persuista.
Enteitä ikäänkuin ilmassa.  :)

Titus

Kolmas kerta toden sanoo: ketään ei enää kiinnosta  ;D

QuoteHaavistoa tukevien nimilista on komeaa luettavaa, mutta itse vaalivalvojaisten tarjoilut ovat hyvinkin vaatimattomat. Itse asiassa minkäänlaisia tarjoiluja ei käytännössä ole – ei ainakaan ilmaisia sellaisia.

Puolueista riippumattoman valitsijayhdistyksen presidenttiehdokkaana oleva Pekka on kotisivujensa mukaan saanut tähän mennessä kokoon vaalikampanjansa varainhankinnassa lähes miljoona euroa.

https://www.seiska.fi/kotimaa/pekka-haaviston-vaalivalvojaisissa-karut-tarjoilut/1254876
that's a bingo!

Aukusti Jylhä

Veikkaan, että EU voittaa nämäkin vaalit, ja presidenttinämme jatkaa EU-federalisti.

Mikä on tosin halpa veikkaus, sillä eipä siellä tosiaan muita ole.

Pakkohan se on kuitenkin katsoa, kun tapana on ollut, ja olisihan se kivaa katsella paremmiston känkkäränkkäilyä, miten demokratiamme on taas kerran aivan totaalisen rikki. Oikeassahan he siinä ovat, mutta eivät ne sitä oikeasti tarkoita, kunhan implikoivat vaalikarjan olevan täysin vietävissä. Urpilaisen kommentointi olisi ainakin takuulireää, jos Mestari kakkoselle pääsisi.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Eino P. Keravalta

Saa muut ehdokkaat painua hiiteen
Me luotamme vain numero viiteen
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

vihapuhegeneraattori

PS yleensä nousee hiukan itse päivän äänissä, mutta nyt iso osa äänistä on jo annettu ennakkoon (ellei äänestysprosentti nouse todella korkeaksi).

Miten mittavan takamatkan päästä Hallis voi vielä nousta vaalipäivän äänilla ohi? Itse veikkaan jotain 1.5%-2.5%. Eli jos sen haarukan sisällä on Haavisto tai Stubb niin peli on päällä.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Näkkileipä

Minulla olisi ehdotus, joka estäisi taktisen äänestämisen.

½ vuotta ennen vaalipäivää, mediat eivät saa tehdä vaalikyselyitä. Silloin kukaan ei tiedä miten muut mahdollisesti äänestävät ja tulokset ovat todennäköisesti lähempänä todellista kansan tahtoa, verrattuna nykyiseen käytäntöön, jossa tehdään kyselyitä kerran viikossa.

Lalli IsoTalo

Mulla on nyt sellainen viime hetken kutina, että galluppeja paremmin pärjäävät Jussi ja Li. Galluppeja huonommin pärjäävät  Pexu ja Jutta.
— Missä N, siellä R

Viimeinen linja

En vajoa mihinkään epätoivoon speguloin vaan itsekseni että tulee pressaksi kuka vaan halosen kaltaista tuhoajaa ei ole käsittääkseni tiedossa. Pegu ei pääse pressaksi niin sekin painajainen on aikalailla taklattu.
Stub on kyllä harmiton ko. punakone mammaan verrattuna, ei koskaan enää.

Kni

Quote from: simppali on 28.01.2024, 18:24:56
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/408cc2d8-73fe-4048-8fb2-07f17a03252b

Nyt alkaa,,,Soini ex. mistä/erinomaisuus, Kreeta on les.. ja konsuli. Parhaat;; jus`tästä.
QuoteIltalehden studiossa ovat asiantuntijat, politiikan konkari ja ex-ulkoministeri Timo Soini ja keskustan entinen puoluesihteeri, konsultti Jarmo Korhonen. Illan juontaa politiikan toimittaja Kreeta Karvala.

Jos Soini on mukana haukkumassa Jussia kommentoimassa, niin kannattaa muistaa hänen saavutuksensa presidentinvaaleissa:

Presidentinvaalit
Vuosi         Äänet       Tulos
2006        103 368       3,4 %
2012        287 571       9,4 %

https://fi.wikipedia.org/wiki/Timo_Soini#Vaalimenestys
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

ikuturso

Vaalisalaisuudesta:
Sitä pitää vaalia äänestyspaikalla, ettei kenenkään ääni vahingossa tule ilmi.

Sen sijaan olisi hassua, että arska saa olla lauantaina Jussin vaaliteltalla puhumassa Jussin puolesta, mutta sunnuntaina ei saisi kertoa Jussia äänestäneensä.

Täällä vaalipaikalla alkoi viimeinen tunti. Edellisen tunnin aikana kävi kolme äänestäjää. Tällä tunnilla onkin ollut vähän hiljaisempaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Titus

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.01.2024, 19:10:01
Mulla on nyt sellainen viime hetken kutina, että galluppeja paremmin pärjäävät Jussi ja Li. Galluppeja huonommin pärjäävät  Pexu ja Jutta.

Miettinyt ihan samaa, että hasbeenpekka ei saa vihvas-ääniä vaan ne valuu Liille joka on edelleen "tulevaisuuden" toivo. Juttaa nyt ei varmaan kukaan täysjärkinen voi äänestää.

Mielenkiintoista on mihin demareiden ja keskustan äänet valuu. Jos edes vaivautuvat äänestämään.

that's a bingo!

Skeptikko

Nyt 19:!5 pitäisi alkaa näkymänä netissä perussuomalaisten vaalivalvojaisten:

Vaalivalvojaiset suorana lähetyksenä 19.15 alkaen - Suomen Uutiset
https://www.suomenuutiset.fi/vaalivalvojaiset-suorana-lahetyksena-19-15-alkaen/
Perussuomalaisten järjestävät presidentinvaalivalvojaiset helsinkiläisessä Apollo-teatterissa. Tilaisuutta voi seurata myös suorana Youtube-verkkolähetyksenä 19.15 alkaen.

Perussuomalaisten vaalivalvojaiset 28.1.2024
https://www.youtube.com/watch?v=73ZqXECr6tw
Perussuomalaiset järjestää Jussi Halla-ahon presidentinvaalikampanjan vaalivalvojaiset Apollo-teatterissa. Suora lähetys 19:15 alkaen.

PS ja kuten aiemmin mainostinkin, niin paikan päällekin voi mennä:

Vaalivalvojaiset 28.1.2024 klo 18.00- 24.00 Apollossa - Perussuomalaiset
https://www.perussuomalaiset.fi/vaalivalvojaiset-28-1-2024-klo-18-00-24-00-apollossa/
Vaa­li­val­vo­jai­set 28.1.2024 klo 18.00- 24.00 Apol­los­sa
Perussuomalaisten vaalivalvojaiset pidetään sunnuntaina 28.1.2024 kello 18.00 alkaen Apollo Live Clubissa osoitteessa: Mannerheimintie 16, Helsinki (Forum).

Kutsumme sinut lämpimästi mukaan seuraamaan yhdessä presidentinvaalien reaaliaikaista ääntenlaskua miellyttävässä ympäristössä ja hyvässä seurassa. Huomioithan, että ulkovaatteet ja laukut/reput tulee jättää narikkaan.
...
Jos et pääse paikan päälle jännäämään kanssamme presidentinvaalien huipennusta, voit seurata vaalivalvojaisia myös suorana verkkolähetyksenä Suomen Uutisten sivuilla. Seuraa ilmoitteluamme nettilähetyksen linkistä ja ajankohdasta verkkosivuillamme.

Lämpimästi tervetuloa!
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Julleht

HS:n tulospalvelussa on muuten täksi kerraksi uusi toiminnallisuus, joka näyttää ehdokkaiden kannatusviivan kehittymisen illan edetessä. Siis sellainen konsepti, jossa vaaka-akselilla on kellonaika ja pystyakselilla kannatusosuus. Pystyy helpommin ja läpinäkyvämmin haarukoimaan, miten ehdokkaan kannatus kehittyy ja paljonko tulisi petrata. Toivottavasti tämä on käytössä tulevaisuudessakin, näyttää vallan pätevältä (liitteessä siellä oli joku oikeusministeriön rutiininomainen testidata että homma pelittää, mutta tasasta lähtien itse vaalit).
The road to wisdom? Well, it's plain
And simple to express:
Err
and err
and err again,
but less
and less
and less.

pienivalkeapupu

Urpilaisen vaalimainos pyörii vieläkin tv:ssä.
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Lalli IsoTalo

- Perussuomalaisten vaalivalvojaiset 28.1.2024 Striimi alkoi 19:00
https://www.youtube.com/watch?v=73ZqXECr6tw

- MTV3 aloitti 19:20.

- YLE aloittaa 19:30, siellä patsastelee mm. Matti Rönkä.
— Missä N, siellä R

Karjala

Olettaen että JHA:a pääse tokalle kierrokselle. Kumpi olisi helpompaa voittaa? Stubb vai Haavisto?
⚪ 🔵 ⚪ Vetoomus HommaWikin puolesta 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮

🔗  Wiki.Hommaforum.org