News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2019-03-02 Suomeen Sambiasta adoptoitu Emilia Neuvonen etsi pitkään juuriaan

Started by pienivalkeapupu, 02.03.2019, 13:07:03

Previous topic - Next topic

pienivalkeapupu

Lapsuuteni ensimuistot värittyvät sinisinä uima-altaalle Sambiaan. Sukeltelin kuulemma jo kaksivuotiaana.

Olen adoptoitu Suomeen Sambiasta. Biologinen äitini oli sambialainen. Biologisen isäni kansalaisuudesta en ole aivan varma.

Sambiassa on aika yleistä, että äidit kannattelevat perhettä ja miehet lähtevät lipettiin
.

................

Myöhemmin olen ymmärtänyt, että on rikkaus olla jonkun muun nahoissa.

................

Tunsin, etten kuulunut tänne, koska olin erilainen.

.................

Lapsena haaveilin lääkärin ammatista ja että menisin Afrikkaan pelastamaan lapsia nälänhädältä.

................

Teini-iässä minulle tuli identiteettikriisi. Tummaihoisena kasvaminen oli vaikeaa. Minut nähtiin aina pelkästään ihonvärini kautta.

................

Minun oli helppo lähteä ja pamauttaa ovi kiinni, mutta sen jälkeen elämä ei ollutkaan ruusuilla tanssimista. Yhtäkkiä elo oli turvatonta.

................

Aikuisuuden kynnyksellä identiteettikriisini oireili vakavammin.

Vaikeinta oli, kun ihmiset yrittivät kertoa minulle kuka minä olen ja mistä minä tulen pelkästään ulkoisia asioita tuijottamalla. Koin halveksuntaa siitä, että tulen Afrikasta.

En kestänyt sitä.

Sisimmässäni hoin itselleni, että te ette tiedä mistään mitään!

Ajattelemattomat kommentit ahdistivat minua.

.................

Näin mainoksen Kadonneen jäljillä -televisio-ohjelmasta. Hain mukaan ja pääsin.

Lähdin adoptioisäni kanssa Sambiaan "juurimatkalle" etsimään biologista äitiäni.

Adoptioisäni näytti siellä minulle paikan, josta olen kotoisin.

Koin kulttuurisokin. Kaikki oli niin erilaista. Niin elämäniloista. Ihmiset olivat ystävällisiä ja he elivät yhteisöllisesti.

..................

Sambiassa tuli kovaa faktaa. Selvisi, että sekä biologinen äitini että isäni olivat kuolleet.

..................

Olisiko minusta muka jonkun mielestä malliksi? Olinhan kuullut niin paljon haukkuja ja negatiivista ulkomuodostani. Joskus uskoin itsekin niihin puheisiin.

En voinut käsittää, että voisin olla kaunis tai kiva.

Joskus casting-huone saattoi olla tummaihoisia tyttöjä täynnä. Kaikilla oli vääränvärinen meikkipohja kasvoilla. Tummaihoisille ei ollut saatavilla oikeanväristä meikkipohjaa. Silloin ajattelin, etten halua enää tehdä mallintöitä, koska näytin ihan pelleltä.

Tehdessäni Ylelle töitä vuonna 2007 maskeeraaja tilasi Ruotsista minulle oikeanlaista meikkivoidetta. Se tuntui mahtavalta. Ei tarvinnut enää olla häpeissään siitä, miltä kameran edessä näytti.

Silloin koin ensimmäistä kertaa olevani kaunis. Vähän ajan päästä mallintyöt alkoivat kuitenkin tökkiä. Se tuntui liian pinnalliselta kaiken sen arvostelun jälkeen, mitä olin elämässäni kokenut.

Nykyään mallintyöt tuntuvat hyviltä, kun olen saanut itseni ja ajatusmaailmani kuntoon. Minulla on tällä hetkellä ihania yhteistyökumppaneita.

...............

Tulin äidiksi 27-vuotiaana.

Lapsi oli suunniteltu, mutta parisuhde ei ollut tarpeeksi vahva, että se olisi kestänyt lapsen tuoman mullistuksen.

...............

On ollut ikävä huomata, että päiväkodissa lasta on kiusattu minun ulkonäköni takia. Lapset puhuvat todella paljon ulkoisista piirteistä. Sellaistakin olen kuullut, että vain vaaleaihoinen voi olla toisen vaaleaihoisen kanssa!

...............

Vierastan termiä maahanmuuttaja. Miksi ulkomuodosta pitäisi päätellä, kuka on maahanmuuttaja, ja kuka ei?

On tärkeää, että kyvykkäitä, päteviä ja terveellä tavalla työhön suhtautuvia maahanmuuttajataustaisia – ja monikielisiä – ihmisiä olisi näkyvästi esillä, myös johtotehtävissä. Se tarkoittaa, että ennakkoluuloista tulisi työelämässä luopua. Näin saataisiin uusia esikuvia tuleville sukupolville.

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että läheinenkin aikuinen ihminen voi sanoa ajattelemattomasti. Se kumuloituu toiselle epävarmuudeksi olostaan ja kuulumisestaan tänne, vaikka ihminen olisi täysin suomalainen.

Tuollainen surettaa. Se on niin turhaa
.

Paljon terveellisempää olisi havahtua ja kiinnittää huomiota siihen, miten lapsen identiteettiä vahvistetaan.

Hyvää yhteiskuntaa tulisi minun mielestäni rakentaa tietoisesti.

Pitäisi kunnioittaa periaatetta, että koko maailma on kylä. Meidän tulisi olla lähellä toisiamme.

En pidä myöskään sanasta monikulttuurisuus. Se alkaa olla sanahelinää.

Monesti homma menee tyylin näin: Minä autan sinua, koska olen parempiosaisempi kuin sinä, joka olet monikulttuurinen.

Asioiden olisi hyvä olla läpinäkyviä. Suomessa on yksin pärjäämisen illuusio, joka kääntyy katkeruudeksi. Vanhuksetkin ajattelevat, etteivät kehtaa olla vaivoiksi.

Täällä on valitettavasti normi, ettei toisille puhuta. Inhoan, että meininki on kahtia jakautunutta
.

...................

Ammatiltani olen ennen kaikkea lauluntekijä. Biisinteossa ammennan mielelläni omista kokemuksistani.

Musiikki on elämässä parasta. Biisit voivat kuljettaa hetkiin, joita on joskus kokenut, kun on kuullut jonkun biisin jossain ensimmäisen kerran.

Musiikki toimii kuin aikakone. Sen avulla on tehty vallankumouksia ja se liikuttaa ihmisiä. Musiikin voima on ihmeellinen.

KUKA?
Emilia Neuvonen

Toimittaja/juontaja YLE TV2 -ohjelmissa, kuten Superfarmi, Wintteri.

Planin Lapsen oikeuksien lähettiläs (2012–2014).

RIMLAB-biisipajojen vastaava biisipajaohjaaja sekä tuottajan ja taiteellisen vastaavan työt 2014–2018. Pajoissa syntyneitä biisejä ja musiikkivideoita voi käydä katsomassa YLE Areenasta hakusanalla RIMLAB.

Finlandia Roadtrip 2017 -minidokumenttisarjan toimittaja, osittainen tuottaja ja ohjaaja.

Mallintöitä muun muassa L'Orealille, Vimmalle ja JoyActorille.

Näytellyt teattereissa ja mainoksissa.

Sakari Topeliuksen kirjan Tähtien turvatit pohjalta ohjaustyö Helsingin kaupunginteatterin Lilla Teaternille joulukuussa 2018.

Keikkaillut ja levyttänyt Suomessa ja ulkomailla solistina ja lauluyhtyeen jäsenenä sekä taustalaulajana.

Levytyssopimus levy-yhtiö Suomen Musiikin kanssa.

Tsemppibiisi Syklissä löysää Krista Pärmäkoskelle ja Suomen hiihtomaajoukkueelle julkaistiin marraskuun lopulla, seuraavat julkaisut kevään 2019 aikana.

Alkuvuodesta julkaistu kappale Lääke mun nälkään meni Spotifyn viraalilistan ykköseksi.

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/c51e9b34-5a23-47ca-bdd9-51db8ecd8f9d

Siinä on poijjaat ja tytöt klisheebingomeininki melekoosta, se ei oo liian vaikeaselekoosta... äksön!!! (J. Leskistä lainatakseni ja mukaillen)
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Larva

Väkisinkin tulee mieleen, että jos vaalea sinisilmäinen Maija olisi adoptoitu vauvana Sambiaan, hänkin varmaan 1) kokisi rasismia, 2) tuntisi ettei kuulu Sambiaan ja 3) etsisi pitkään juuriaan.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Alaric

On julmaa raastaa ihmisiä pois luonnollisilta asuinseuduiltaan sinne mihin he eivät kuulu. Emiliankin tapauksessa juurettomuus ja identiteettikriisi aiheuttivat teini-iässä yksinäisyyttä ja myöhemmin rankkaa päihteidenkäyttöä, itsemurhayrityksiä sekä terapiakäyntejä vuosien ajan.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

akez

Quote from: Tuulenhenki on 02.03.2019, 13:48:51
Väkisinkin tulee mieleen, että jos vaalea sinisilmäinen Maija olisi adoptoitu vauvana Sambiaan, hänkin varmaan 1) kokisi rasismia, 2) tuntisi ettei kuulu Sambiaan ja 3) etsisi pitkään juuriaan.

Täysin aiemmasta poikkeavaan ympäristöön adoptointi aiheuttaa lapselle tasan varmasti vieraantumista ja kehnoja kokemuksia. Sama pätee adoptoidaanko maan kanta-asukkaiden lapsia Sambiasta Suomeen vai päinvastoin. Tästä syystä suurin syyllinen on adoptoinnin tehnyt piittaamaton tai ajattelematon aikuinen. Eksoottinen "lelu" saattaa olla näille oman pätemisen väline - nyt pelastan maailman tai vastavaa. Adoptioidulle koituvat ongelmat, vaivat ja riesat ovat heille yksi hailee. Ja taas kerran - kun oltiin tekevinään hyvää, niin saatiin aikaan vain pahaa.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Tabula Rasa

Mielenkiintoinen on myös ristiriita sen välillä että suvakit yksiselitteisesti paskovat suomalaisten juurille, mutta matun tapauksessa juuret voivat olla tärkeä asia. Ei tarvitse kaukaa kysyä suvakilta suomalaisen perinnöllisyydestä, joka on pahaa ja väärin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Hamsteri

Sambialaiset olisi tod.näk murhanneet Maijan ja tehneet albiinosta poppasjuomaa.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

migri

Quote from: akez on 02.03.2019, 14:24:43

Täysin aiemmasta poikkeavaan ympäristöön adoptointi aiheuttaa lapselle tasan varmasti vieraantumista ja kehnoja kokemuksia. Sama pätee adoptoidaanko maan kanta-asukkaiden lapsia Sambiasta Suomeen vai päinvastoin. Tästä syystä suurin syyllinen on adoptoinnin tehnyt piittaamaton tai ajattelematon aikuinen. Eksoottinen "lelu" saattaa olla näille oman pätemisen väline - nyt pelastan maailman tai vastavaa. Adoptioidulle koituvat ongelmat, vaivat ja riesat ovat heille yksi hailee. Ja taas kerran - kun oltiin tekevinään hyvää, niin saatiin aikaan vain pahaa.
Juuri näin.. jos koskee tiettyjä maita...?

Tässä pari toisenlaista esimerkkitapausta. Kun vertaillaan niin voidaan nähdä myös erilainen suhtautuminen... ja yhden tietyn jutun "puute"...

Woman abandoned on doorstep as two-day-old baby almost 60 years ago returns to Hong Kong from Britain in the hope of finding clues as to who she really is
https://www.scmp.com/news/hong-kong/society/article/2186451/woman-abandoned-doorstep-two-day-old-baby-almost-60-years-ago

Chinese girl adopted by American family miraculously reunited with her birth parents on Hangzhou's Broken Bridge
https://www.scmp.com/magazines/post-magazine/long-reads/article/2122313/chinese-girl-adopted-american-family-miraculously

I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

räsänen

QuoteKoin kulttuurisokin. Kaikki oli niin erilaista. Niin elämäniloista. Ihmiset olivat ystävällisiä ja he elivät yhteisöllisesti.

versus

Adoptioisäni näytti siellä minulle paikan, josta olen kotoisin.

Biologinen äitini oli sambialainen. Biologisen isäni kansalaisuudesta en ole aivan varma.

Sambiassa on aika yleistä, että äidit kannattelevat perhettä ja miehet lähtevät lipettiin.

Mitäpä tuohon sanomaan? Elämäniloa on niin erilaista.

Eino P. Keravalta

On se kuulkaa vaikeeta olla musta Suomessa:

QuoteEmilia Neuvonen

Toimittaja/juontaja YLE TV2 -ohjelmissa, kuten Superfarmi, Wintteri.

Planin Lapsen oikeuksien lähettiläs (2012–2014).

RIMLAB-biisipajojen vastaava biisipajaohjaaja sekä tuottajan ja taiteellisen vastaavan työt 2014–2018. Pajoissa syntyneitä biisejä ja musiikkivideoita voi käydä katsomassa YLE Areenasta hakusanalla RIMLAB.

Finlandia Roadtrip 2017 -minidokumenttisarjan toimittaja, osittainen tuottaja ja ohjaaja.

Mallintöitä muun muassa L'Orealille, Vimmalle ja JoyActorille.

Näytellyt teattereissa ja mainoksissa.

Sakari Topeliuksen kirjan Tähtien turvatit pohjalta ohjaustyö Helsingin kaupunginteatterin Lilla Teaternille joulukuussa 2018.

Keikkaillut ja levyttänyt Suomessa ja ulkomailla solistina ja lauluyhtyeen jäsenenä sekä taustalaulajana.

Levytyssopimus levy-yhtiö Suomen Musiikin kanssa.

Tsemppibiisi Syklissä löysää Krista Pärmäkoskelle ja Suomen hiihtomaajoukkueelle julkaistiin marraskuun lopulla, seuraavat julkaisut kevään 2019 aikana.

Alkuvuodesta julkaistu kappale Lääke mun nälkään meni Spotifyn viraalilistan ykköseksi.

Toista se on suomalaisilla vähän erilaisilla ihmisillä, heidän elämänsä on silkkaa luksusta!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jäniksenkäpälä

Quote from: akez on 02.03.2019, 14:24:43

Tuollainen "hyvänteko" on rikkonut useammankin perheen ja suvun, kun kaikki eivät olekaan asiasta niin innoissaan.
Pu, pu, pu, pu, pu

Histon

Quote from: Alaric on 02.03.2019, 14:08:37
On julmaa raastaa ihmisiä pois luonnollisilta asuinseuduiltaan sinne mihin he eivät kuulu. Emiliankin tapauksessa juurettomuus ja identiteettikriisi aiheuttivat teini-iässä yksinäisyyttä ja myöhemmin rankkaa päihteidenkäyttöä, itsemurhayrityksiä sekä terapiakäyntejä vuosien ajan.

Niin kuka ei kuulu ja mihin? Onko tämä taas se kuuluisa nuunanvärikysymys ja jos on, niin onko ongelma naaman musta väri vai se että mustat joutuvat vielä armon vuonna 2019 kuuntelemaan joidenkin (onneksi alati harvenevien) vittuilua ulkonäöstään?  Ihmisethän muuttavat eri syistä rajojen yli koko ajan. Syitä on huonoja kuten "humanitäärinen" maahanmuutto ja sitten hyviä kuten työt tai lapsen nostaminen kurjista oloista adoption kautta. Vaikeista kokemuksista huolimatta tällä Emiliallahan on mennyt elämässään todella hyvin kuten tuo Einon tekemä listaus osoittaa.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Kari Kinnunen

Sivistävä vaikutus Hommailulla. Enpä ollut koskaan kuullutkaan tästä Emilia Neuvosesta.

Äkistään vaikuttaisi kuuluvaan ryhmään mahakura ja pötsiörkki. Todella Päteviä. Pätevyyden perusteena Erinomainen Etnisyys.

Alaric

Quote from: Histon on 02.03.2019, 17:50:20

Niin kuka ei kuulu ja mihin? Onko tämä taas se kuuluisa nuunanvärikysymys ja jos on, niin onko ongelma naaman musta väri vai se että mustat joutuvat vielä armon vuonna 2019 kuuntelemaan joidenkin (onneksi alati harvenevien) vittuilua ulkonäöstään?  Ihmisethän muuttavat eri syistä rajojen yli koko ajan. Syitä on huonoja kuten "humanitäärinen" maahanmuutto ja sitten hyviä kuten työt tai lapsen nostaminen kurjista oloista adoption kautta. Vaikeista kokemuksista huolimatta tällä Emiliallahan on mennyt elämässään todella hyvin kuten tuo Einon tekemä listaus osoittaa.

Oma mielipiteeni: afrikkalaiset eivät kuulu Eurooppaan. Ongelma on mm. afrikkalaisten heikommat ominaisuudet, kuten älykkyys ja impulssikontrolli ja adoptio on todella huono syy (kaikkien muiden lisäksi) näiden ihmisten tuomiseksi keskuuteemme, oli sitten miten kurjat olot tahansa. Se, että afrikkalaiset muuttavat tänne rajojen yli, on vain poliittisista päätöksistä kiinni. Töihinkään emme heitä todellakaan tarvitse.

Olen nykymääritelmien mukaan rasisti, joten sitä korttia ei tarvitse lätkiä pöytään. Tiedän kyllä sinunkin näkemyksesi aiheesta, joten tästä jatkaminen lienee melko hedelmätöntä :)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

P

Keskimäärin paljon paremmin, kuin paskat elämänkortit saaneella perunanenällä, jolla ei välttämättä ole mitään, kun heitetään pihalle laitoksesta kunnan asuntoon 18v.
...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

n.n.

Toimittaja, tuottaja, juontaja, ohjaaja, näyttelijä, levyttäjä. Malli. Siinä jää Mel Gibsonit kakkoseksi. Christopher Lee pärjää hampaat irvessä.

Yritin etsiä löydänkö mitään henkilön koulutus- ja kompetenssitaustasta - en löytänyt. Oheen muutama silmiinpistänyt huomio. Monessa ainakin on ollut mukana. Toivottavasti kysynnälle on muutakin perustetta kuin etnisyys. En pidätä hengitystäni.

QuoteRIMLAB-biisipajat ovat syntyneet syksyllä 2014 käynnistyneen kolmivuotisen Finlandia 2.1 -hankkeen myötä. Suomi muuttuu nopeasti, ja tässä hankkeessa muutosta sanoittavat suomalaisnuoret itse. Biisipajojen lisäksi syntyy sarja minidokumentteja, jotka ovat nähtävissä Ylen nettisivuilla.

Hankkeen toteuttaa TIUKU ry. (Tiedon julkistamisen kulttuuritehdas), jonka sivustolta löytyy lisää tietoa hankkeen taustoista (www.tiuku.info). Pajat järjestetään yhteistyössä nuorisotalojen sekä muiden kulttuurisen nuorisotyön toimijoiden kanssa. Yhteistyökumppaneita ovat mm. Helsingin nuorisotoimi, Nuorisotutkimusverkosto, Svenska Nu, Nuori Kulttuuri -säätiö, Nuoren Voiman Liitto, Verkkonuorisotyön valtakunnallinen kehittämiskeskus, Finlands Svenska Ungdomsförbund sekä Plan Suomen Matkalla-hanke. Hanketta rahoittavat Suomen Kulttuurirahaston Uudenmaan rahasto ja Svenska Kulturfonden.

QuoteSpotifyn viraalilistan seuraajat ovat saattaneet huomata listan kolmen striimatuimman kappaleen joukossa uuden artistinimen Emilianne. Sen takaa löytyy 32-vuotias Emilia Neuvonen, jonka debyyttisingle Lääke mun nälkään on jo nyt löytänyt laajasti kuuntelijoita.
....
– Olen kolme vuotta toiminut biisipajaohjaajana ja satunnaisesti tulen jatkamaan niitä vielä. Lisäksi keväällä odottaa Sounds-katselmuksen raadin jäsenen hommat. Aloitin juuri opinnot Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksessa Musiikkituotannon linjalla, joten musaa paljon.

QuoteNyt, äitiyslomalla ollessaan, hän vetää kouluissa työpajoja, joissa puhutaan lasten oikeuksista, erilaisuudesta ja kehitysmaista.

QuoteYlioppilasteatterin kevään 2012 jäsenohjaus,
Ylioppilasteatterin ja kehitysvammaisten Lyhytaikaiskoti ja työpaja Lyhty ry:n yhteistyöproduktio:

EVERSTI CO.

ESIINTYJÄT
...
Emilia Neuvonen

Esitys oli Venla Korjan taiteellinen opinnäytetyö Metropolia-ammattikorkeakoulun esittävän taiteen koulutusohjelmasta
( En mene vannomaan, että kyseessä on sama Neuvonen)

Quote[Kuva]
Helsinkiläinen Emilia Neuvonen (vas.) pääsi Sambiaan etsimään biologisia vanhempiaan. Mukana matkalla oli tytön suomainen adoptioisä (takana). Perillä selvisi, että molemmat vanhemmat ovat kuolleet, mutta paikan päältä löytyi kaksi sisarta, täti ja mummo. Jenni Pääskysaari oli Emilian oppaana matkalla.

"Sitä ei voi katsoa itkemättä" ja "Mikä rakkaus ja huolenpito", kuuluvat kommentit. Kadonneen jäljillä -ohjelmasarja on osunut monen suomalaiskatsojan sydämeen.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

akez

Quote from: Alaric on 02.03.2019, 23:20:04
Olen nykymääritelmien mukaan rasisti, joten sitä korttia ei tarvitse lätkiä pöytään. Tiedän kyllä sinunkin näkemyksesi aiheesta, joten tästä jatkaminen lienee melko hedelmätöntä :)

Paitsi, että yksityiselämässä saa olla aivan vapaasti rasisti, vihata ketä tahansa rodun, etnisen taustan, kansallisuuden, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden takia - jos huvittaa. Muuten diktatuuri, yksilön ajatusvapauden, ihmisoikeuksien ja muiden oikeuksien riisto, fasismi ja gulag. Virassa ja toimessa taas et voi tehdä näin. Silloin tulee olla tasapuolinen. Et voi olla edes kuin kommariajan itäblokin viskaali (tai kurditaksikuski) ja katsoa asiakasta kuin halpaa makkaraa.

Rikoksiin yllyttäminen taas on aivan eri asia. Meillä nämä asiat ovat menneet pahasti sekaisin.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Histon

Oma mielipiteeni: afrikkalaiset eivät kuulu Eurooppaan. Ongelma on mm. afrikkalaisten heikommat ominaisuudet, kuten älykkyys ja impulssikontrolli ja adoptio on todella huono syy (kaikkien muiden lisäksi) näiden ihmisten tuomiseksi keskuuteemme, oli sitten miten kurjat olot tahansa. Se, että afrikkalaiset muuttavat tänne rajojen yli, on vain poliittisista päätöksistä kiinni. Töihinkään emme heitä todellakaan tarvitse.

Kiitos selvennyksestä! Tuon ensimmäisen viestisi perusteella vaikutti siltä, että olisit ollut Emilian (ja muiden adoptiolasten) hyvinvoinnista kiinnostunut, mutta tämä on siis sinulle rotukysymys kuten arvelinkin. Asiasta keskusteleminen lienee tosiaan hedelmätöntä, sillä jos sinulla olisi asiaan jotain annettavaa olisit kai sen jo taannoin sanonut kun Jari Leinon kanssa asiasta useamman kuukauden keskustelimme Awakening-rönsyketjussa ja muualla. Siellähän Leino viljeli myös noita rotuteorioita älykkyydestä ja impulssikontrollista, mutta tarkemmalla kurkistuksella olikin säkki täynnä tyhjää ilmaa.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

simppali

Eikö Emilia itse nosta esiin rodullistamisen?..minulle on aivan sama, onko ihminen vaikka violetin oranssin värinen.

Näitä putkahtaa , eli niitä jotka ovat huomanneet, että pelkkä ihon väri Suomessa saa aikaan uhristatuksen, mukavia diipa,daapa "työtehtäviä", joita ei ehkä olisi olemassakaan ilman uhrautumis mentaliteettia.

Nyt ei kukaan uskalla kyseenalaistaa rodullistetun cv:tä, tulisi harmia ja iso huuto verovaroin maksetussa mediassa, juuri siinä pajassa, mikä on ilmeisesti Emiliallekin palkkioita maksanut.

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Jäniksenkäpälä

Quote from: Histon on 03.03.2019, 02:40:59
...
Kiitos selvennyksestä! Tuon ensimmäisen viestisi perusteella vaikutti siltä, että olisit ollut Emilian (ja muiden adoptiolasten) hyvinvoinnista kiinnostunut, mutta tämä on siis sinulle rotukysymys kuten arvelinkin. Asiasta keskusteleminen lienee tosiaan hedelmätöntä, sillä jos sinulla olisi asiaan jotain annettavaa olisit kai sen jo taannoin sanonut kun Jari Leinon kanssa asiasta useamman kuukauden keskustelimme Awakening-rönsyketjussa ja muualla. Siellähän Leino viljeli myös noita rotuteorioita älykkyydestä ja impulssikontrollista, mutta tarkemmalla kurkistuksella olikin säkki täynnä tyhjää ilmaa.

Mielenkiintoista. Näin geenitutkijana minua kiinnostaisi sinun uudet, mullistavat tuloksesi populaatioiden - tai siis rotujen, ihan kuinka vaan - välisten erojen olemattomuudesta. Kerro toki lisää. Ja tällä kertaa muista pistää linkkejä joihinkin oikeisiin tutkimuksiin, ettei kenellekään jäisi mitään epäilyksen varaa. En toki kuitenkaan jää odottelemaan hengitystä pidätellen...
Pu, pu, pu, pu, pu

migri

Jos ei adoptoimallakaan kotoudu niin kertoo jo jostain jotain...

Siinäpä on mokutuskoneistolla miettimistä kun räpläävät kotouttamisbusinestaan kuntoon. Vai joko alkavat myöntämään että tuo vain ei tule koskaan toimimaan? Tuskin sillä silloin menee rahahanat kiinni joissa ei ole minkäänlaista kontrollia tuloksista... eli rahan painaminen veronmaksajien selkänahasta loppuu.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Kari Kinnunen

@Histon ja muutkin.

Minua ei näissä etnisissä erinomaisuuksissa rassaa se etnisyys. Se rassaa, että etnisyydellä ohitelleen vähemmän etnisiä. Arvatkaapa olisko persjalkaisena pottunokkana nämä emiliat, pötsiörkit ja mahakurat Tärkeitä Media Henkilöitä.

Näissä näkyy media-alan ihan lievä asenteellisuus. Etninen valitaan aina ennen kantista. Lopputuloksen mediassa pajattaa ja hössöttää lauma etnisiä joiden tieto vaikka Suomalaisesta kulttuurista lievästi puutteelinen.

Larva

Quote from: Kalle Kinnunen on 03.03.2019, 08:06:14
Minä väitän, että etnisten adoptiolasten ongelma on ymmärtämättömät vanhemmat. Liian monta kertaa olen törmännyt ilmiöön, jossa etniselle mutta pelkästään suomalaisen kulttuurin tuntevalle lapselle jostain käsittämättömästä syystä aletaan tuputtaa synnyinmaansa kulttuuria. Vähemmästäkin voi mennä kuuppa sekaisin.
Tai sitten joko suoraan tai epäsuorasti opetetaan etniselle, kuinka hän on erinomaisempi, hienompi ja jalompi ihminen kuin nuo värittömät valkoiset barbaarit, jotka tuhoavat ilmaston jo silkalla olemassaolollaan. Etninen sitten kasvaa siinä uskossa että hän on jotain aivan erityisen erityistä ja hienoa, ja sitten myöhemmin pettyy, kun onkin erivärisen nahkansa alla ihan samanlainen kuin kaikki muutkin.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Thalion

Quote from: akez on 03.03.2019, 00:21:56

Paitsi, että yksityiselämässä saa olla aivan vapaasti rasisti, vihata ketä tahansa rodun, etnisen taustan, kansallisuuden, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden takia - jos huvittaa. Muuten diktatuuri, yksilön ajatusvapauden, ihmisoikeuksien ja muiden oikeuksien riisto, fasismi ja gulag.

Virassa ja toimessa taas et voi tehdä näin.  Silloin tulee olla tasapuolinen. Et voi olla edes kuin kommariajan itäblokin viskaali (tai kurditaksikuski) ja katsoa asiakasta kuin halpaa makkaraa.

Noin, mutta tuohon kannattaa tarkentaa, ettei rasistinen suhtautuminen kyllä edellytä mitään vihaa tai edes minkäänlaista huonoa käytöstä sellaisen ihmisryhmän edustajaa kohtaan, joihin yleisesti suhtautuu rasistisesti tai "rasistisesti"1). Tuo ajattelu ei myöskään estä kohtaamasta ketään yksilönä.

Vastaavasti joku voi käyttäytyä kaikin puolin huonosti tai olla jopa väkivaltainen jotain ihmisryhmää kohtaan ilman varsinaista rotuideologiaa. Toisin sanoen koko sivuraiteelle johtavaa vihakeskustelua on  turha sotkea rotuasioihin. (Ja varsinaisia rotuasioita on turha sotkea suoraan politiikkaan tai lainsäädäntöön.)

Luulenpa vahvasti, että suurin osa nk. suvaitsevaista ovat tiedostamattaan myös "rasisteja", mutta sillä erolla nuiviin, että heille kehitysmaalaiset ovat asenteen tasolla (vain hieman kärjistäen) hoivattavia lemmikkejä.

1)Lainausmerkit siksi, että usein lähdetään virheellisestä oletuksesta, missä "rasismi" tarkoittaa nykytulkinnassa ihmisrotujen keskimääräisten ominaiserojen tunnistamista. Oikeasti rasismi edellyttäisi myös esim. lakisääteistä rotusyrjintää, mitä taas esim. itse "rasistina" en kannata.

Hamsteri

Afrikasta adoptointi pitäisi olla kiellettyä, ihan jo identiteettikriisien välttämiseksi. Ihan kuin Venäjällä ei olisi tarpeeksi katulapsia, jotka saattaisivat saada paremman elämän suomalaisina.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

no future

Eikös venäläiset lopettanut adoptiot Suomeen, koska homosaatio?

pulikka

Emilialle voisi joku kertoa, että lapselle riittää se, että on yksi aidosti välittävä aikuinen. Eikä siitä vanhemman biologisuudestakaan tarvitse välittää, koska biologinen vanhempi saattaa olla juoppo pahoinpitelijä tai muuten vain huono vanhempi. Joku hyvä kaveriporukka korvaa perheen ihan mukavasti!

Jorma Teräsrautela

Minulle ihonväri ei merkitse mitään, oli musta tai valkoinen, ihan sama. En kuitenkaan tykkää kähärästä tukasta enkä paksuista huulista.

Pekka Kemppainen

Quote from: Tabula Rasa on 02.03.2019, 14:42:01
Mielenkiintoinen on myös ristiriita sen välillä että suvakit yksiselitteisesti paskovat suomalaisten juurille, mutta matun tapauksessa juuret voivat olla tärkeä asia. Ei tarvitse kaukaa kysyä suvakilta suomalaisen perinnöllisyydestä, joka on pahaa ja väärin.

On nähty sellaisia populaaripseudotieteellisiä artikkeleja, joissa väitetään suomalaisilla olevan #väkivaltageeni. Siis ihan oikeesti.  Nyt on tietty kiellettyä kysyä, onko niillä ihmispopulaatioilla, joiden korostetusta ja todetusta väkivaltaisuudesta on pätevää ja jokapäivästä näyttöä (=100% pitävät todisteet) jokin geenivirhe? Mikä se voisi olla??

Onhan suomalaisten kohdalla sallittua väittää, jopa köykäisin perustein, että meillä on joku ihmegeeni.

Hei haloo: Ne ovat geneettisesti epäkelpoja postmoderniin oikeus- ja hyvinvointivaltioon. Niillä on jokin bugi perimässä. => Lähettää pois vaikka olis opiskelut ja duunit, ja vaikka Yle:llä töissä.

Lukemista: Tatu Vanhanen, Yrjö Ahmavaara: "Geenien tulo yhteiskuntatieteisiin".

Kysykää vaikka Lepuskin kirjastosta. Jos ei löydy, pyytäkää soittamaan johtajalle (Sunniva joku).

Ei voi olla sattumaa, että eräällä mantereella, josta löytyy hyvät viljelyn edellytykset, poskettomasti luonnonvaroja, ja ainainen kesä, on kurjuus huipussaan tavallisella kansalla, ja jatkuvaa kärhämää. Siellä on jokin asia vialla, mikä se voisi olla? Kolonialistit käväisivät siellä parisen sataa vuotta, rakentamassa infraa ja toppuuttelemassa jatkuvaa sotimista ja naapurinkylän väen orjiksi myymistä. Kun sinne annettiin (-siis annettiin) ns. vapaus, meno jatkuu perseilyn merkeissä.

Nyt sikäläiset ylijäämäihmiset roudataan tänne, ja elämänmenon muuttuminen perseilyksi täälläkin on jo alkanut. Ensimmäiset hälyttävät uutiset on jo nähty, mutta ei ole ymmärretty.

Perseilymaissa olot ovat p:eestä koska porukat ovat p:stä, -ja syvältä.

Edessä on kriisi, jollaista ei ole 6000:een vuoteen nähty. Totaalinen kollapsi on ehkä osuva sanonta tähän.

Hamsteri

On nähty sellaisia populaaripseudotieteellisiä artikkeleja, joissa väitetään suomalaisilla olevan #väkivaltageeni. Siis ihan oikeesti.  Nyt on tietty kiellettyä kysyä, onko niillä ihmispopulaatioilla, joiden korostetusta ja todetusta väkivaltaisuudesta on pätevää ja jokapäivästä näyttöä (=100% pitävät todisteet) jokin geenivirhe? Mikä se voisi olla?

"Rähinägeeni" on ihan todennettu ja sen voi itsekin todentaa Itä-Helsingin yöelämässä. En ole tälläistä kännirähinä-sekoilu populaatiota tavannut missään 50 maan kokemuksella. Itse kyllä diggaan. Mukavaa olla uniikkipopulaatio.