News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Islamofobia Euroopassa

Started by hulaq, 05.02.2020, 17:12:37

Previous topic - Next topic

hulaq

En nyt tiedä oliko tällaista ketjua vielä, hakusanoilla ei löytynyt. Oli ihan pakko tehdä. Lainataanpa @Matias Turkkila :a suoraan Facebookista:

QuoteJahas, "pääsin" näemmä maailmanlaajuiseen Islamofobia 2018 -raporttiin. Teos pitää sisällään 39 länsimaan islamofobit.

Muita nimeltä mainittuja "islamofobisia keskushahmoja" ovat Laura Huhtasaari, Jussi Halla-aho, Teuvo Hakkarainen, Sebastian Tynkkynen, Atte Kaleva, Marco de Wit, Marko Mäki, Junes Lokka ja Tiina Wiik.

Piti oikein googlata, mitä kaikkea olen islamista aiempina vuosina todennut. Näyttäisi olevan niin, että islamista itsestään olen kirjoittanut hyvin vähän tai en lainkaan, mutta sen kummallisesta ääri-ilmiöstä Isistä paljon.

Tässä kaikessa on nyt itse asiassa aika kummallinen ristiriita: Siitä huolimatta, että en kirjoita islamista yleensä vaan sen hysteerisen väkivaltaisesta ääri-ilmiöstä Isisistä, minut tulkitaan islamofobiksi.

Mitäköhän järkeä tässä on? Isisin nimenomaisena tarkoituksenahan on nimenomaan terrorismi - siis pelottelu. Joutuvatko toimittajat nykyään huonojen ja vaarallisten ihmisten listalle siksi, koska pelkäävät kansainvälistä terrorismia ja kirjoittavat siitä? Fobiaraporttiin on aikaisemmin joutunut myös mm Tuomas Enbuske.

https://www.facebook.com/matias.turkkila/posts/10157858274556904

Itse raportti löytyy osoitteesta https://setav.org/en/assets/uploads/2019/09/EIR_2018.pdf

Ja Setavin raportti/uutinen/pohjustus @ https://www.setav.org/en/european-islamophobia-report-2018-eir2018/?fbclid=IwAR2OA8bPLuEFkpRnccz9gxkh1O7_eKChV4ffHNWTu-UUg6RG0QUoYnupsHc

Siitäpä antoisia lukuhetkiä. On siellä tosiaan muitakin finskejä mainittu.
Iudex illius ero

Ernst

Vain ja ainoastaan Enrique Tessieri on raportoinut Suomen islamofobiasta tuohon julkaisuun. Otavan opiston opettaja.

Vetää mielen matalaksi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ämpee

Haiskahtaa samalta kuin Sveitsiläinen Small Arms survey, jota pääsi joku "rauhapuolustaja" suolaamaan "Oikeilla Tiedoilla" ja joka mitä ilmeisimmin yhä vieläkin näyttää Suomen osalta valheellisia lukemia.

Näitä propagandatutkimuksia näyttää putkahtelevan aika ajoin ihmisten ilmoille milloin mistäkin "edistyksellisestä" aiheesta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Boon Choo

Etusivulla lukee näin:

QuoteIn Finland, three Finnish youths brutally attacked a Pakistani migrant in Vantaa, stabbed him 20-30 times and repeatedly wounded him with an axe causing, among other injuries, a fractured skull.

Itse en muista tämmöistä tapausta.
Katarina R Hommaforumilla: "Islamismin ja islamistinen terrorismin nousu on tietysti huolestuttavaa ja ikävä ilmiö. Mutta tuossahan ei ole uskonto taustalla vaan muut asiat."

Golimar

Quote from: Boon Choo on 05.02.2020, 18:41:41
Etusivulla lukee näin:

QuoteIn Finland, three Finnish youths brutally attacked a Pakistani migrant in Vantaa, stabbed him 20-30 times and repeatedly wounded him with an axe causing, among other injuries, a fractured skull.

Vantaan Kulomäessä oli joku tuollainen juttu mutta siinä kilometrin päässä Korson torilla afro silpoi suomaista viidakkoveitsellä tjsp., se ei ylitä Tessierin uutiskynnystä.

ikuturso

Laatujournalismia.

Lukiessa tarttui silmään:
Terhi Kiemuki
Vatsarintaliike
Junnes Lokka
Kansa Ensi

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Onkko

Quote from: Boon Choo on 05.02.2020, 18:41:41
Etusivulla lukee näin:

Muuan vuosi sitten, keskeytti huumehörhöjen autovarkauden joten nämä vatipäät hakkasivat paskaksi. Toki alkuperäinen selitys tessierillä oli että pyysivät tupakkia ja ei pakistanilainen antanut kun arveli alaikäisiksi... Eli väärässä paikassa väärään aikaan kuten poliisikin sanoi mutta se ei tessierille kelpaa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005585285.html

Näkkileipä

Eikö tuossa raportissa todellakaan ymmärretä, mitä eroa on islamfobialla, islamkritiikoilla ja islamin arvostelulla?