News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2019-01-08 Saksa: Turvapaikanhakijoita halutaan kouluttaa junankuljettajiksi

Started by Alaric, 08.01.2019, 18:46:39

Previous topic - Next topic

Alaric

Äkkiseltään "viattoman" kuuloinen uutinen. Saksassa Baden-Württembergin osavaltiossa halutaan kouluttaa vuoden 2015 jälkeen tulleita matuja junankuljettajiksi, kun työvoimaa tarvitaan ja nämä läpsyttelijät halutaan töihin.

Vaan miettikääpä asiaa tältä kantilta: turvapaikkahuijarien joukosta on Saksassa tähän päivään mennessä paljastunut jo melkoisesti jihadisteja ja junalla voi saada melkoista tuhoa aikaan, mikäli tahtoa on.

Aivan käsittämätöntä typeryyttä.

https://www.politico.eu/article/germany-baden-wuerttemberg-wants-refugees-to-be-train-drivers/ (8.1.2019)

QuoteGermany wants refugees to be train drivers

Program launched as part of effort to assimilate more than a million refugees.

The German region of Baden-Württemberg on Tuesday outlined plans to train refugees to be train drivers as part of efforts to tap the pool of labor that has arrived since 2015.

"Within about 15 months, people who have a clear resident status in the country and a good knowledge of German should receive comprehensive training for this important profession," said the region's transport ministry in a statement.

The state transport ministry in Stuttgart estimates that some 1,000 jobs on the local railways will need to be filled over the coming years in Baden-Württemberg, a rich region of 11 million bordering France and Switzerland.

Under the plan, the state will co-finance training courses while railway companies will set up language programs incorporating sector-specific lingo.

There are an estimated 44,000 refugees allowed to remain and seek work in Baden-Württemberg, the ministry said. The training program promises to pay €2,100 per month before tax.

(...)

https://twitter.com/HommaFI/status/1082647703773999104

[tweet]1082647703773999104[/tweet]
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Mika

Kokonaisuutta ajatellen voisi olla hyväkin juttu, jos joku ensimmäisistä matukuljettajista aiheuttaisi Allahin kunniaksi pahan junaonnettomuuden. Sellaista shokkihoitoa Saksassa (ja muuallakin Länsi-Euroopassa) nyt tarvittaisiin.   
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Aukusti Jylhä

^
Sanotaan vaikka näin, että mielellään aikaisemmin kuin myöhemmin. Junaiskuhan on vain ajan kysymys, tämän kaikki myöntänee?

Kuten on seuraava suurempi ihan-mikä-vaan-islam-terrori-iskukin.

Muumittaa jo valmiiksi.  >:(

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

MW

Puolessa vuodessa nuo voitaisiin varmaan kouluttaa lentämään laajarunkokoneitakin, kun kantaväestön edustajalta siihen menee ainakin 20 vuotta, vai mitensenytmeni?

Mika

Quote from: MW on 08.01.2019, 19:14:31
Puolessa vuodessa nuo voitaisiin varmaan kouluttaa lentämään laajarunkokoneitakin, kun kantaväestön edustajalta siihen menee ainakin 20 vuotta, vai mitensenytmeni?

Finnair voisikin lähteä näyttämään tässä muille esimerkkiä. Seurauksena voisi kyllä olla äkillinen matkustajakato. Sitten voitaisiinkin taas keskittyä päivittelemään rasismia.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

l'uomo normale

Pääsevätkö Kommunistipuolueen jäsenet jo veturinkuljettajiksi Saksan kaikissa osavaltioissa?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kim Evil-666

Parranpäristelijöitä junankuljettajiksi. Mikä voisikaan mennä pieleen. Idiotismilla ei näemmä ole mitään rajoja, kun "ihmisoikeuksista" ja mokutuksesta on kyse. Ihan olisi mielenkiintoista tietää, onko näiltä idealisteilta itsesuojeluvaisto jo täysin tipotiessään, vai ovatko muuten vain itsetuhoista ainesta.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Paawo

Paawo on tämän asian suhteen melko huoleton. Rautatieliikenteessä on yhdellä veturinkuljettajalla pieni, ellei olematon negatiivisen turvallisuusvaikuttamisen mahdollisuus.

En näkisi AA-kuskilla olevan kovin kummoisia mahdollisuuksia mihinkään muuhun kuin liikenneruuhkien aiheuttamiseen. Junalla ei koukata mutkaa joulutorin tai rantabulevardin kautta ja kulkunopeuden säätää kulunvalvontajärjestelmä.

AA-konnari, AA-ratatyömies tai AA-liikenteenohjaaja on sitten jo huomattavasti vaarallisempi tapaus.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Lahti-Saloranta

Eikö noita turvapaikanhakijoita voitaisi kouluttaa matkaoppaiksi kotomaansa matkailua edistämään. Saisivat samalla itsekin lomailla ja käydä sukuloimassa. Kotomaakin siinä sivussa vaurastuisi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

J.M

Quote from: MW on 08.01.2019, 19:38:27
Hyvin ne (kuljettajat) ovat niillä mm. Espanjassa vetäneet metsähallituksen puolelle. Jopa Japanissa. Ihan natiivit. Ja vielä vahingossa.

Tottahan tuo, että kun ajaa kurviin tai vaihteeseen tarpeeksi lujaa niin saattaa saada suurkatastrofin aikaan. Kulunvalvonnan pitäisi estää nämä.

Mutta mutta, kuten Paawo jo asiaa sivusi, mitäs sitten kun ällääähiä (PTHYI!) palvovan junankuljettajan toveri onkin valvomossa kulunvalvontaa roplaamassa?

Niinpä...
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

ISO

Kertakaikkiaan nerokas idea jälleen kerran.

Kun ajaa kuorma-autolla väkijoukkoon osa ihmisistä saattaa pystyä väistämään. Junassa väkijoukko otetaankin kyytiin eikä ne pääse pakoon kun junalla ajaa päin toista junaa jonka kyydissä on sielläkin väkijoukko joka ei pääse pakoon.

Toinen toistaan päättömämpiä ideoita tekohädänalaisiin liittyen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

simppali

Miten tulee käymään Suomessa? pikku-tytöt (oulussa) on jo viety matujen letkajenkkaan eli junaan.

Nyt eurooppalaista hymistelyä myötäillen otetaan 21 vuotiaita irakkeja lääkäreiksi, vain henkilön ilmoituksella; Olen lääkäri ja näitä samaisia yritetään saada poliiseiksi.

No onhan mistä valita..joka toinen on Boeing lentäjä lopuista kolmannes lääkäreitä, kvanttifyysikoita ja koodareita.

Milloinhan tämä---- matu on paras pelleily loppuu?

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

l'uomo normale

Turvapaikanhakijoiden junailua varten pitäisi rakentaa oma erillinen kapearaiteisten paikallisratojen verkostonsa. Kapearaiteisia ratoja Manner-Euroopassa on jonkin verran, mutta lisäkapasiteetti ei ketään haittaisi.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Anti Uuvatti

Ja vaikka jotain ikävää tapahtuisi AA-veturinkuljettajan toimesta, niin se luultavasti kuitattaisiin tyyliin "kyllähän natsitkin kuljettivat junilla ihmisiä tuhottavaksi".

Kyllä on pöljää touhua, kertakaikkiaan.

Tulevaisuus

En tiedä kaikkia junaturvallisuus asioita mutta voiko junalla vaikka tykittää urku auki mutkaan, kyllä se suistuu raiteilta jos vauhtia tarpeeksi on.

MW

Siemenshän möi Suomeen 300 miljoonalla turvavetureita, jotka hätäjarruttelevat randomisti.

Että kaikkeen ollaan varauduttu. Tosin niitä vetureita ei vain voi oikein käyttää.

Möikös Siemens myös Länsimetron järjestelmät?

Khalifatta

"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

dothefake

Aivan, palautettavat tulee kouluttaa lentäjiksi, eipä silloin haittaa jonkun akan kieltäytyminen istumasta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Paju

Quote from: Paawo on 08.01.2019, 19:33:56
Paawo on tämän asian suhteen melko huoleton. Rautatieliikenteessä on yhdellä veturinkuljettajalla pieni, ellei olematon negatiivisen turvallisuusvaikuttamisen mahdollisuus.

En näkisi AA-kuskilla olevan kovin kummoisia mahdollisuuksia mihinkään muuhun kuin liikenneruuhkien aiheuttamiseen. Junalla ei koukata mutkaa joulutorin tai rantabulevardin kautta ja kulkunopeuden säätää kulunvalvontajärjestelmä.

AA-konnari, AA-ratatyömies tai AA-liikenteenohjaaja on sitten jo huomattavasti vaarallisempi tapaus.

Junallakin saa pahaa jälkeä halutessaan. Talvella 2010 tuli aamuruuhkan aikaan pari karannutta junavaunua Rautatieaseman viereisen talon seinästä läpi. Henkilökunta toimi uskomattoman ripeästi, mutta lisäksi kävi hyvä tuuri, kun vakavilta henkilövahingoilta vältyttiin. Aineelliset vahingot olivat joka tapauksessa suuret. [Satuin muuten olemaan parin sadan metrin päässä, siinä Vltavan kulmalla. Ensin asemalaiturin suunnalta lehahti varpusparven lailla joukko juoksevia ihmisiä, sitten kuului niin kova rysähdys, että suunnilleen aavisti, mitä oli tapahtunut.]

Vastaavaa tapahtunut aiemminkin, esimerkiksi 1990 yöllä tavarajuna jatkoi matkaa asemarakennukseen asti.
 
Quote from: IS 4.1.2010[..]Törmäyksen voimasta vaunut nousivat viistoon ja työntyivät useita metrejä toimistorakennuksen sisään. Ainakin viimeinen vaunu murskautui pahoin. Aseman vartijalla oli 60 sekuntia aikaa tyhjentää laituri ihmisistä.

Pelastuslaitoksen mukaan Holiday Inn -hotellin toimistosiivessä työskenteleviä ei ehditty varoittaa ennen kuin juna törmäsi rakennukseen.

- Jos toimiston neuvotteluhuoneessa olisi ollut ihmisiä törmäyksen aikaan, uhreja olisi tullut. Sitä ei enää tunnista neuvotteluhuoneeksi, sanoi palomestari Reima Roslöf.[..]

Tällä hetkellä tutkitaan, onko rakenteissa suuria halkeamia tai romahdusvaaraa. Toimistot ovat käyttökiellossa. Aineelliset vahingot ovat miljoonaluokkaa.[..]

Liikenteenohjaus sai ohjattua vaunut pääraiteen sijasta raiteelle 13, joka päättyy aseman länsipuolelle hotelli Holiday Innin edustalle.

Yhteensä yli 250 tonnin painoinen vaunuyhdistelmä törmäsi raiteen päähän noin 20-30 kilometrin tuntivauhdilla, hyppäsi betonisesta päätystopparista ilmaan ja tunkeutui muutaman metrin rakennuksen sisään. [..]

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000286391.html