News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jyrki Lehtolan kolumni IS: Riku ja Tunna pelastavat kaiken

Started by pienivalkeapupu, 15.09.2018, 13:20:00

Previous topic - Next topic

pienivalkeapupu

Jyrki Lehtolan kolumni: Riku ja Tunna pelastavat kaiken

Riku Rantala: Mä oon Riku Rantala ja tää voi tulla teille yllätyksenä, mut oon ollut paha, huh huh, mut nyt oon taas hyvä, kun mä paljastan, et oon ollut paha.
TUNNA Milonoff: Mä oon Tunna ja mulla sama plus pikku ponnari.

Riku: Mä pelastan nyt Suomen analysoimalla itseäni kriittisesti.

Tunna: Diippii, niinku mayakulttuuria, mut kurantisti tätä päivää.

Riku: Ensinnäkin Natsi-Saksa! Mä oon erittäin pahoillani siitä. Mä en ollut viel syntynyt, mut silti mä en tehnyt asialle mitään. Mä vain tsiigasin sivusta, vaikka mua ei ollut olemassa. Mun olis pitänyt olla olemassa, niin natsit olis lyöty alas saman tien.

Tunna: Todellakin siistit sfäärit nyt.

Riku: Sit ilmastonmuutos! Mun vika! Oon ajanut liian usein autolla duuneihin, joissa saarnaan, ettei sais ajaa autolla.

Tunna: Sä olisit voinut lentää kuin lintu.

Riku: Erittäin totta! Ja mähän lennän mun reissuihin, mut ne ei tuhoo maailmaa, koska niiden avulla mä voin kertoo, et olin reissussa ja mun sydän suli reissussa, kun mä reissussa huomasin, kuinka paljon suomalaisii paremmin kengättömillä lapsilla on asiat, kun ne osaa nauttii elämästä!

Tunna: Toisin kuin tääl.

Riku: Mä sanoin sen jo! Tääl katellaan toisia kateellisina merkkikengät jalassa. Ja tääl on pimeetä! Tyypillistä Suomee! Reissussa paistaa aina aurinko, mut on myös tosi vaarallista!

TUNNA: Haluaisitsä viel ruoskia itseäs, kun meidän pitäis markkinoida sun arpikudoksella Docventures-sarjaa?

Riku: Siis mähän oon ujo, korrekti ja hyvä ihminen. Ja mä oon luullut, et se riittäis. Se et mä en pysty pahaan, kykene pahaan, halua pahaa. Mut tiedätsä mitä Tunna?

Tunna: En todellakaan.

Riku: Ei se riitä! Maailma on täynnä pahempia ihmisiä kuin mä! Miehiä, jotka käyttää valtaa heikompiin: köyhiin, naisiin.... mä en saa selvää, mitä täs lapus lukee?

Tunna: "Köyhiin naisiin".

Riku: Erittäin totta! Ja mä, mä oon katsellut tätä sivusta, puuttumatta asiaan, myymättä Ylelle ohjelmaa maailman pahuudesta. Mä häpeän, häpeän niin helvetisti mun munattomuutta.

Tunna: Mut sä tiedostat osallisuutes ja haluat nostaa itses tän keissin keskipisteeks.

Riku: Erittäin totta! Mä tiedostan sen ja se on uus askel mun kasvussa kohti jotain, joka räjäyttää mun pään! Mä oon huomannut tän omassakin elämässä! Yks päivä hajosin palasiks, kun tajusin, et mun vaimo siivoo enemmän kuin mä, kun mä vaan pelastan maailman.

Tunna: Aloitsä sit siivota enemmän?

Riku: No siis ajatuksen tasolla todellakin! Mut sit hiffasin, et ei siitä olis hyöytyy niin paljon kuin siitä, et mä annan Ylelle haastattelun, jossa mä kerron, et mä tajusin taas jotain stereotyyppisisistä rakenteista ja ajattelusta ja mä teen niille jotain kertomalla, että taas mä tajusin jotain.

Tooosi diippii shittii, man.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005826160.html
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Siili

Kiitos tästä.  Saa nähdä, reagoiko Rantala.  Hän on aikaisemmin osoittautunut melko herkkähipiäiseksi: 

http://paivanbyrokraatti.com/tag/riku-rantala/

Tässä hän purkaa henkilökohtaista vitutustaan omassa Hesarin kolumnissa, ikään kuin sillä olisi jotain yleistä merkitystä. 

https://www.hs.fi/matka/art-2000005000660.html

Faidros.

Kuinkas valtion tukeakin saanut kaarnalaivatelakka pelittää nykyisin? ???
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Vaniljaihminen

Riku ja Tunna edustavat ehkä juuri omaa sukupolveani ja joskus tuollainen pikkuporvarillinen vasemmistolaisuus oli jännittävää, kun sen sisällönkin sai aika pitkälti määrätä itse. Nykyään tuommoinen tyhjänpäiväisen hienoilla (tai paremminkin 'cooleilla') termeillä kuorrutettu nostalgia on pelkkää todellisuuspakoa. Ollaan muka niin pelastamassa maailmaa, mutta siinä luodaan vain sellaista kollektiivista itsepetosta, ettei todellisuuteen tarvitsisi edes herätä. Ongelmat selvitetään määrittelemällä ne uudelleen tjmp, mikä juuri tarkoittaa sitä "kaiken pelastamista", eli sitä että se fiilis pelastetaan todellisuuden hampailta.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Kauko-Aatos

Setämiehet leveleillä. Ei taida olla enää yhtään suvaitsevais-feminististä teemaa, mitä nämä veijarit eivät olisi liponeet.
Siis hetkinen: esittävät YLEn kanavalla jonkun muun tekemän dokkarin ja sitten ällistelevät sitä nokkelin sanankääntein jonkun viherkommarikaverinsa kanssa tuntitolkulla?
Suurinpiirtein yhtä noloja kuin ikiteini Jone Nikula.
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

DuPont

Quote from: Kauko-Aatos on 15.09.2018, 16:09:45
Setämiehet leveleillä. Ei taida olla enää yhtään suvaitsevais-feminististä teemaa, mitä nämä veijarit eivät olisi liponeet.
Siis hetkinen: esittävät YLEn kanavalla jonkun muun tekemän dokkarin ja sitten ällistelevät sitä nokkelin sanankääntein jonkun viherkommarikaverinsa kanssa tuntitolkulla?
Suurinpiirtein yhtä noloja kuin ikiteini Jone Nikula.
Hyvää ja varmasti rahakastakin suvakkibisnestä tekevät kaarnalaivoillaan ja lässytyksellään. Juu, Nikula on samanlainen. Hyvä luoja...

simppali

Quote from: Faidros. on 15.09.2018, 13:47:03

Reilu vuosi sitten ,,hyvin meni.

https://www.suomenuutiset.fi/startup-refugees-sai-150-000-euroa-suomi-100-hankeelta-rahaa-palaa-henkilostokuluihin-onko-yksikaan-turvapaikanhakija-saanut-toita/

Koska olen "en enään ura-ohjus", niin penkasen miesten tekosia,ihan viranomaisena,katsotaan liisoja ihme maassa,laitetaan ensiksi epäilly vero veivauksesta,,
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

MW

Ovatkos setämiehet tutustuneet islamin käsitykseen naisista?

Vaikka eipä sillä väliä, tyrkkyjä mitä tyrkkyjä. Ja Nikula kanssa. Äijän parhaat meriitit räyhäkkä ulkonäkö ja ex-ministeri-isä.

simppali

Kun katselee  näiden poikien, esim. Nikulan,paleface (Karri Miettisen), Rantalan ,Milonofin.. jne, edesottamuksia ,niin poikien on kiva olla,koska isät olivat seppiä,pojat ajavat samoilla kärreillä.

Minun sukunimi on ruotsinkieleen viittaava,mutta en ole ikinä hyötynyt siitä, miksi?

Varmaan sen takia,isäni ja äitini tekivät oikeita töitä,äiti oli opettaja isä yritti ja onnistui yrittäjänä.

simppali

Kiitos eräältä,,
Riku Rantalasta on youtube...melko kekseliäs teksti..

https://www.youtube.com/watch?v=2pkBLVR_j5E

Profeetta Kekikkad

Rantalan ja Milonoffin eduksi on laskettava, että he onnistuvat luomaan yhden (1) kauden kenties parasta matkailu-teeveetä mitä tässä maassa on tehty. Madventuresin eka tuottari on puhdasta laatua, siitä ei käy kenenkään kiistäminen.

Mutta - kun nämä kaverukset keksivät, että maailmaa pelastamalla voi saada rahaa ja esiintyä parempana ihmisenä parempien ihmisten keskuudessa, mentiin kovasti hakoteille.

Kaksi seuraavaa tuottaria Madventuresia menikin sitten todella reisille kiitos jokajaksoisen paasauksen maailmanparantamisesta. Se, että Rantala on hurahtanut feminatsismiin ei todellakaan auta, varsinkaan kun kaveri ei (ainakaan minun nähdäkseni) ole ottanut kantaa naisten asemaan siellä, missä se todella on uhattuna.

Nämä uusimmat itsensäruoskinnat nyt vain nolaavat äijää entistä pahemmin.
Shadilay.

J. Lannan haamu

Tuo teksti oli parasta mitä Rikuun ja Tunnaan voi liittää. Kyllä, parempaa kuin ekan vuoden madventtures vaikka se oli älyttömän hyvin tehty. Noi tyypit oli ainoa syy miksi sitä en katsonut.

Tiedätsä mitä Tunna? No en todellakaan. Hahaha, upea kirjoitus
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

diipadaapa

Viimeinen doventures jakso, jossa tennismatsin kautta puitiin tasa-arvoa. Itse dokumentti oli hyvä, mutta jälkilöylyt menivät täysin överiksi. Aivan käsittämätöntä lässytystä metoo-kampanjasta, teatteri ja elokuva-alan kyseenalaisista metodeista (mukaan vedettiin myös Jouko Turkka). Valtavaa syyllisyyden ja itseruoskinnan käsittelyä. Ville Virtanen ja pari femakkoa jauhamassa jotain niin käsitteellistä roskaa, että suurinosa meni täysin yli ymmärryksen. Ylipäätään keskustelu oli alusta loppuun sellaista puuroa, että välillä tuli olo etteivät keskustelijat ymmärrä toisiaan, eivät välttämättä edes itseään. Katsojana oli ainakin mahdoton ymmärtää missä mentiin. Noloa seurata  ihmisten yrittävän olla tiediostavia, tehden itsestään lähinnä pellen. 0/5     
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Jorma M.

Halla-aho määritteli joskus ihmiskunnan lieroimman olion tms. Eli ruotsalaisen sosialidemokraatin.

Musta maailman vastenmielisin olio on:

- Kultalusikka perseessä syntynyt,
- taistolaisen varakkaan kulttuurisukumafian tuotos, joka
- jeesustelee ja paasaa kaikkialla "köyhien ei-valkoisten naisten" asiaa. ja
- asuu kuin miljonääri,
- vaatii punaviineiltään kovaan ääneen ykköslaatua ja
- käy verenhimoisesti kaikkien köyhien suomalaisten kimppuun rasismista ja fasismista.

Olen ollut joskus tällaisten kanssa tekemisissä ja voin vakuuttaa, että paremmuuden löyhkä on sakea.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

pienivalkeapupu

Oisko kuivatelakkavaiheessa...? Vai onko jo konkurssipaprut jätetty sisään?
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Java

Quote from: pienivalkeapupu on 16.09.2018, 13:23:38
Oisko kuivatelakkavaiheessa...? Vai onko jo konkurssipaprut jätetty sisään?
Tai fuusioitui Mayerin kanssa, kyllä saksalaiset hyvän bisneksen haistaa..
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Roope

Riku ja Tunna tosiaankin pelastavat kaiken. Heiltä on nimittäin tulossa uusi kirja, tulevaisuuden selviytymisopas.

QuoteRiku Rantala ihmettelee ihmisten pessimististä asennetta elämään: "Meillähän menee paremmin kuin koskaan"

[...]

Tuomas Milonoffin kanssa Selviytymisopas: maailma muuttuu, näin jäät henkiin -kirjan kirjoittanut Rantala toteaa valtavassa myllerryksessä olevan maailman kohtaavan paljon uhkakuvia, mutta uskoo niiden olevan ratkaistavissa.

– Meitä on harmittanut, että asiantuntijoita ei ole kuunneltu. Nyt haluamme tuoda heidät kirjassa esille. Uskomme ratkaisuja miettivän kirjan antavan helpotusta uhkakuvien keskelle.

Rantala myöntää kirjan syntyneen ilmastonmuutoksen ja kestävyyskriisin aiheuttamasta ahdistuksesta, joka etenkin IPCC:n ilmastoraportin jälkeen on levinnyt aika laajalle.

– Kuvittelemme olevamme turvassa omassa pienessä lintukodossamme, mutta asia ei mene niin. Kaikki ovat samassa veneessä ja kun se oivalletaan, niin asiat alkavat mennä parempaan suuntaan.
MTV 31.10.2018

Ryhdyin jo innoissani googlaamaan, kuinka kaarnaveneen avulla pakolaiskriisin näppärästi ratkaissut parivaljakko selvittää maailman muut ongelmat, mutta valitettavasti kirja ilmestyy vasta marraskuussa.

QuoteRiku & Tunna: Selviytymisopas

Maailma muuttuu, näin jäät henkiin

Riku ja Tunna antavat äänen muutokselle!

Opas niille, jotka haluavat pelastaa maailman ja jäädä muutoksessa henkiin.

Elämme ennennäkemättömän murroksen kourissa. Internet, väestönkasvu ja luonnonvarojen liikakulutus ravistelevat elämän ja ympäristön perustuksia.

Miten maailma voitaisiin pelastaa? Onko syötävä ituja ja sirkkoja? Riittääkö katumaasturin vaihtaminen hybridiin vai kelpaako ilmastonystävälle vain munamankeli? Saako enää asua missä vain haluaa? Vai saammeko sittenkin lekotella hammockissa caipirinha kädessä ja tarkkailla ahterimme hiljaista leviämistä sillä aikaa, kun robotit ja tietokoneet hoitavat homman kotiin?

Selviytymisopas antaa konkreettista tulitukea seikkailijalle, joka haluaa selviytyä tulevaisuudesta hengissä, voittajana. Kirja sukeltaa syvälle mm. internetiin, populismiin, seksiin, robotisaatioon, aineettoman omaisuuden ja ruuan tulevaisuuteen, sekä tietenkin alati muuttuvaan suomalaisuuteen.

Väärää tietoa ja valheita vastaan ei ole palomuuria, uutta päivitystä tai salasanaa. Vain kriittinen ajattelu on tiedon turva.

Selviytymisopas on definitiivinen paketti tietoa, ajatuksia ja toimintaa. Kansainväliset seikkailijat Riku Rantala ja Tunna Milonoff keskustelevat eri alojen asiantuntijoiden kanssa ja etsivät keinoja maailman pelastamiseen.

Selviytymisopas tarjoaa helppoja arjen ratkaisuja, nakerreltavaa eettiselle mielelle ja tositoimia militantimmille maailmanpelastajille.
https://www.johnnykniga.fi/kirja/tuomas-milonoff/riku-tunna-selviytymisopas/9789510434635
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ikuturso

Quote from: Roope on 31.10.2018, 22:46:25
Riku ja Tunna tosiaankin pelastavat kaiken. Heiltä on nimittäin tulossa uusi kirja, tulevaisuuden selviytymisopas.
QuoteRiku & Tunna: Selviytymisopas

Selviytymisopas antaa konkreettista tulitukea seikkailijalle, joka haluaa selviytyä tulevaisuudesta hengissä, voittajana. Kirja sukeltaa syvälle mm. internetiin, populismiin, seksiin, robotisaatioon, aineettoman omaisuuden ja ruuan tulevaisuuteen, sekä tietenkin alati muuttuvaan suomalaisuuteen.
https://www.johnnykniga.fi/kirja/tuomas-milonoff/riku-tunna-selviytymisopas/9789510434635
`

On olemassa ikiaikaista somalikulttuuria, irakilaiskulttuuria, arabikulttuuria ja alati muuttuva suomalaisuus.

MUOKS: Voiko omanarvontunnottomuudessaan tämän alemmas enää vajota?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

DuPont

Niin, kantsisiko tuon Lähi-idän ja Afrikan ottaa meistä mallia vai päinvastoin?
Taidan ajatella nyt päinvastoin.

Luotsi

Quote from: RoopeRyhdyin jo innoissani googlaamaan, kuinka kaarnaveneen avulla pakolaiskriisin näppärästi ratkaissut parivaljakko selvittää maailman muut ongelmat, mutta valitettavasti kirja ilmestyy vasta marraskuussa.

Kirjanmyyntisesonkihan alkaa perinteisesti isänpäivän alta. Jotenkin vain en oikein osaa kuvitella suurimmaksi sukseeksi isukkien lahjoissa opusta tyyppiä "Ahistaa, miten oikein selvitä siitä?". Se nyt ei vain istu  :)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

ikuturso

Olivat aamuteeveessä. Parivaljakon tylpempi kärki oli iloinen, kun IPCC:n ilmastoraportti otettiin vakavasti, kun tähän asti heidän docventuresissa painottamansa ilmastojutut eivät ole resonoineet. Vähän kuulemma panee miettimään sitä jokavuotista parin kuukauden Intian matkaa tuo raportti. Kovin köhi Tunna Intianreissusta puhuessaan...

Mitään ei sanottu. Maailma muuttuu eksponentiaalisesti, kolme miljardia ihmistä tulee lisää nettiin ja netti tulee kenkiin ja rilleihin. Miten tästä selviää, lukekaa kirjasta. 30:tä asiantuntijaa on jututeltu.

Ja taas ilmaista media-aikaa ilman mitään oikeaa asiaa.

Ai niin. Unohdin marsufarmit. Joka takapihalle marsufarmi ja marsunlihaa ruokapöytään. Marsut ei piere metaania ja Fazer tekee jo sirkkaleipää. Ilmastonmuutos solved.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kim Evil-666

Maailmanparannuskupla on kuplista moniulotteisin. Se on samaa aikaan hauras, sakea, haihatteleva, elämän tosiasiat huomioimaton, naivi, fasistinen (vaikkei sitä itse ymmärräkään), kansojen monimuotoisuutta tuhoava ja eritoten äärimmäisen tunkkainen. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka ja pitkään.

Riku ja Tunna ovat tukevasti tuon kuplan sisällä. "Pelastuksessa" orastaa tuhon siemen.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

akez

Quote from: ikuturso on 01.11.2018, 08:39:35
Olivat aamuteeveessä. Parivaljakon tylpempi kärki oli iloinen, kun IPCC:n ilmastoraportti otettiin vakavasti, kun tähän asti heidän docventuresissa painottamansa ilmastojutut eivät ole resonoineet. Vähän kuulemma panee miettimään sitä jokavuotista parin kuukauden Intian matkaa tuo raportti. Kovin köhi Tunna Intianreissusta puhuessaan...

Jostakin luin aivan äskettäin, että yksi kaukomatka lentokoneella, vaikkapa Intiaan, tekee tyhjäksi kaikki yhden henkilön omien elintapojen muutosten avulla vuoden aikana saavutetut saastevähennykset ja ilmastonpelastustoimet (mitkä implikaatiot tällä maahanmuuttopolitiikkaan?). Joten maailma ei pelastu Rikun ja Tunnan antamalla esikuvalla ja opeilla. Tosin herrojen kaarnavenelaivastokin paini jo aivan omassa sarjassaan. Ehkä herrat seuraavassa kirjassaan joutuvat jo kehittämään "vihreän ja saasteettoman lentovälineen"? Muussa tapauksessa heidän tulevaisuutensa vaikuttaa varsin ankealta - jos vain sirkkoja suussa ja marsufarmi takapihalla.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Linkster

Rinnakkaistodellisuudessa sätkiviä hölmöjä kumpikin ärsytyspommi. Sisälläni asuvaa psykiatria askarruttaa ihmisten kallistuminen jompaan kumpaan leiriin, joko halaajiin tai realisteihin.Meikäläisiä kiehtovat faktat, matemaattiset yhtälöt,populaatioiden tuotto-odotukset ja muut kouriintuntuvat elämän realiteetit.

Halaajien (suvaitsevaisten ja hengenheimolaistensa) leirissä on oikeastaan kaikkea järjen vastaista toimintaa; harha maailman köyhien ja surkeiden kollektiivisesta pelastamisesta, ilmastonmuutoksen torjunnasta ihmisten tekojen kautta(ei tietenkään koske itseä), keksityistä rasismeista ja olemattomista syrjinnöistä kumpuava ihmeellinen oikea/ylimielisyys.Kuvitellaan että pieni kansamme voisi hoitaa koko maailman järjestykseen ja jopa joidenkin syvästi uskonnollisten kansojen jopa kaipaavan sitä ja länsimaista demokratian tuputusta. Varsinaisia rasisteja siis koko lössi!

Mikä kumma ihmisen saa valitsemaan noin harhaisen ideologian elämänsä ohjenuoraksi? Näillä kahdella julkimolla tietty raha on yksi vaikute ja muiden ponnari-iljetysten ryhmäpaine. Jos nuo juipit ovat oikeasti noissa surkeissavieraissa oloissa edes käväisseet, luulisi heidän jo tajuavan populaation ylikasvamisen olevan ongelmista suurin eikä siihen heidän(kään) halauksensa auta muuten kuin pahentamalla tilannetta.

Kim Evil-666

"Esimerkiksi yhden Thaimaan kaukolennon ilmastovaikutukset ovat niin merkittävät, että ne ylittävät Luonnonvarakeskuksen mukaan moninkertaisesti muun muassa naudanlihan syömisen vuotuiset kasvihuonekaasupäästöt. Uudella autollakin voi ajella vuosikausia saavuttaakseen yhden ainoan lennon päästöt."

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymp%C3%A4rist%C3%B6/artikkeli-1.226293

Siinäpä Tunnalle hieman miettimistä. Sirkkojen syöminen on hyötynä pienempi kuin hyttysen paska aurinkokunnassamme.

Lisäksi muistan, että joku tutkija sanoi radio-lähetyksessä mainituista kaukolennoista, että hiilijalanjälki yhdellä edestakaisella kaukolennolla on sama, kuin pottunokka ajaa 150.000km autollaan Suomen teitä. Tunnan hiilijalanjälki on siis nyt jo eletyn elämänsä ajalta sitä luokkaa, että kaikkinaiset jeesustelut ovat enemmän kuin naurettavia.

He todella elävät kuplassa.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Kari Kinnunen

Kyllähän kaarnalaiva kaverukset varmasti tietävät kuplansa. Vaan kun menee yleisölle läpi. Ja se mikä uppoaa yleisöön tupi rahaa ja rahalla se elää kaarnakipparikin.

Minua on tässä poikain pelleilyssä huvittanut miten nerokkaasti vesselit ovat itselleen bisneksen kehittäneet. Saavat ihan rahaa maailmalla reissaamisesta ja paskanpuhumisesta. Eikä minkäänlaista vastuuta.

Voisi melkein luulla näiden jantterien uskovan omiin höpinöihinsä, sikäli ihan OK näyttelijäntyötä.
Kaarnakipparoinnissa muistaakseni Rikulla taisi olla hiukan pokassa pitämistä.

Linkster

Juuri noin ^.
Ilmastotietoisuuteen liittyy yleensä  läheisesti kova tietämättömyys ts. matemaattisten faktojen puute. Ylet sunmuut sontapuhaltimet lobbaavat kasvissyönnin autuaaksi tekevää voimaa ja yhtenä iltana näkyi aivopesulähetyksen lopuilla kuvaa jostain verkkomeloneista yms "etelän hetelmistä" sellaisena eettisenä vastineena saastuttavalle lihansyönnille. Yhtä ilmastoa säästävää moinen kasvishuuhaa kuin palmuöljyn roudaaminen rahtilaivalla(joka käy raskaalla polttoöljyllä) Suomeen jotta saadaan syöpäkehitindiiseliä ekologisesti!
Kuten sanottua, tuohon sairausryppääseen nimeltä suvaitsevaisuus kuuluu mitä ihmeellisimpiä idiotismeja ja todellista uskon paloa! Lisäksi muiden (rasistien) tulisi elää kuin kivikaudella, itse neuvojat toki voivat lennellä ja rötväillä miten lystäävät - hehän ovat oikeamielisiä!

En ole noiden iljetysten "nerokasta matkailuohjelmaformaattia" jaksanut koskaan katsella, mutta olisiko ollut edistyksekästä vaikkapa antaa kaukomaiden paikallisten tyyppien hoitaa kuvaaminen ja selostus ja koota niistä jotain ohjelmantynkää?Minun nähdäkseni näiden heppujen anti matkailuohjelmiin oli olla esim. Sir Richard Attenborough:n rähjäinen vastine joka vetoaa "silleen reteesti" tiettyyn katsojakuntaan?

Dangr

Quote from: Kim Evil-666 on 01.11.2018, 10:31:25
"Esimerkiksi yhden Thaimaan kaukolennon ilmastovaikutukset ovat niin merkittävät, että ne ylittävät Luonnonvarakeskuksen mukaan moninkertaisesti muun muassa naudanlihan syömisen vuotuiset kasvihuonekaasupäästöt. Uudella autollakin voi ajella vuosikausia saavuttaakseen yhden ainoan lennon päästöt."
Joo mut hei, junttien Thaimaa on ihan eri asia kuin meidän edelläkulkijoiden syvällinen Intia.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

törö

Quote from: Roope on 31.10.2018, 22:46:25

Tuo on käänteismaailman juttuja, jolla yritetään saada juntit sillä tavalla täpinöihinsä, että voi olla varma, että ne ovat taas löytäneet jotain mielisairasta paskaa.

Oikeas selviytymisopas mahtuisi postikorttiin, koska Suomessa riittää periaatteessa se, että syventyy yhden kerran johoihinkin Sonera/Tavivaara/ilmastohömpötys/monikulttuuri/ykstyistämis/sikapiikki/jne. -täpinöihin, koska sen jälkeen tämän alan toiminnan tunnistamiseen ei mene montaa sekuntia. Se on aina sitä samaa paskaa ja vain liturgia ja ns. asiantuntijat vaihtelevat.

Lucce

Wannabe shamaanit paljastuivat filosofisista pohdinnoistaan ja henkisistä "kyvyistään" huolimatta tavallisiksi opportunisteiksi . Hups.
Olen nähnyt tuollaisia koohottajia ihan tarpeeksi kun vähän pintaa raaputtaa niin ei sieltä mitään löydy.

Zilakka

Ai niin. Unohdin marsufarmit. Joka takapihalle marsufarmi ja marsunlihaa ruokapöytään. Marsut ei piere metaania ja Fazer tekee jo sirkkaleipää. Ilmastonmuutos solved.

Joku videonkäsittellijä saisi tuosta ja Tunnan hyvin 'intiahenkisestä' olemuksesta mainiota parodiaa. Harmi että toi parodia sirkansyönteineen on jo ihan tosissaan meidän valtamedian agendalla. Faktat tarkistettu ja silleen.

Roope

Mitään ei sanottu. Maailma muuttuu eksponentiaalisesti, kolme miljardia ihmistä tulee lisää nettiin ja netti tulee kenkiin ja rilleihin. Miten tästä selviää, lukekaa kirjasta. 30:tä asiantuntijaa on jututeltu.

Ylen aamu-tv Yle Areenassa 1.11.2018 (1:45:15-1:57:00)

Maahanmuutto ei näköjään ollut Rikulle ja Tunnalle edes mainitsemisen arvoinen muutostekijä.

Sen sijaan Riku julisti antaumuksella, että EU:n on ryhdyttävä rajoittamaan sananvapautta, koska näin kuulemma tehtiin myös Yhdysvalloissa 1800-luvulla. Mitäpä siitä, että Yhdysvalloissa sananvapaus on aivan toisella tasolla kuin nyky-Euroopassa.

Quote from: Zilakka on 01.11.2018, 12:55:08
Joku videonkäsittellijä saisi tuosta ja Tunnan hyvin 'intiahenkisestä' olemuksesta mainiota parodiaa.

Tajusin kesken haastattelun, että Tunnahan on katseeltaan ilmetty Jari Taponen.

rooster

Rikuhan kertoili jokin aika sitten kuinka ahdistaa kun on yli miljoona lentokilometriä takana ja lisää tulee. Ilmeisesti tässä oli ahdistuksen tulos, eli kirja ja lisää rahaa matkakassaan. Siinä on kaksi varsinaista samppanjasosialistia kertomassa muille miten elää ja pelastaa maailma ja sen jälkeen lähtevät takaisin kaukomaille dokaamaan paikalisten kanssa.

Outo olio

Jos olisi halua edes yrittää, niin voisi mennä sähköjunalla Istanbuliin ja lentää sieltä Intiaan, lentomatka olisi kolmisen tuhatta kilometriä lyhyempi ja saastuttaisi sen verran vähemmän. Vähän kompromissia edes. Mutta ei niin ei.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Java

Täytyy pistää toi kirja isänpäivän lahja listaan, siis siihen mitä en missään nimessä halua!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Roope

Quote from: Roope on 01.11.2018, 12:59:00
Sen sijaan Riku julisti antaumuksella, että EU:n on ryhdyttävä rajoittamaan sananvapautta, koska näin kuulemma tehtiin myös Yhdysvalloissa 1800-luvulla. Mitäpä siitä, että Yhdysvalloissa sananvapaus on aivan toisella tasolla kuin nyky-Euroopassa.

Riku toisti vaatimuksensa Heikelä syndrooma -ohjelmassa. Internetin vihapuhe (mitä se sitten onkin) on historiaa, kunhan EU määrää tarpeeksi suuret sakot palveluntarjoajille, jotka eivät poista vääränlaisia viestejä oma-aloitteisesti.

e: linkki

ämpee

Hyvehuijarit alkavat käymään röyhkeiksi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Uuno83

Lentäminen ei ole vain Rikun Ja Tunnan synti, vaan koko punavihreän kuplan instagramtilit on kuin autinkomatkojen kuvastoja. Tämä siis ihan Vihreiden ylintä johtoa myöten. Viimestään ennen vaaleja Persut voisi heittä p*skan tuulettimeen, eli tehdä aiheesta ison uutisen.

Netin "vihapuhetta" on lopulta mahdoton poistaa. Lopulta kukaan ulkopuolinen tiedä mistä puhutaan, kun sanat saa uudet merkitykset.

Roope

Vielä tuosta Heikelä syndroomasta:

Quote from: Riku Rantala
Sture Fjäderhän saa pitää työpaikkansa sen takia, että se [vilkaisee käsikirjoitusta] vetosi siihen, että hän vain siteerasi tutkijan, siis nobel-palkitun Bengt Holmströmin [vilkaisee käsikirjoitusta] ajatuksia tässä, ettei hän ollut mitään perusoikeuksia tässä rikkomassa, yhdenvertaisuusperiaatteita ja niin edelleen. Siinä mielessähän Sturen läpäthän muistuttaa tämmöistä suomalaista nettikeskustelua. Että ainahan sielläkin yritetään vetäytyä tämmöisten asiantuntijalausuntojen taakse. [vilkaisee käsikirjoitusta] Etenkin Hommafoorumilla, missä nää keskustelijat aika usein yrittää niinkun eh... [vilkaisee käsikirjoitusta] siteerata jatkuvasti tällaista maailman ehkä arvostetuinta tiedemiestä Stephen Hawkingia. Näähän jatkuvasti on siellä: öyyh, öyyh, öyyh [vääntää naamaansa imitoiden spastista puhevammaista, kaikki nauravat] Siis Docventuresissa perustetun Startup Refugees -verkoston yritys- ja yksityisjäsenet on onnistunut muutaman toimintavuoden aikana hommaamaan 500 työpaikkaa erittäin vaikeasti työllistyville turvapaikanhakijoille ja pakolaisille. Että kyl se onnistuu siis lakejakin rikkomatta! [kaikki taputtavat, myös Rantala itselleen]

Vahvaa argumentointia Riku Rantalalta. Tosin lakien muuttaminen oleskeluluvan saaneiden maahanmuuttajien työllistämiseksi on hieman eri asia kuin turvapaikanhakijoiden tempputyöllistäminen kaarnalaivoja veistämällä tai työpaikkoja kerjäämällä, etenkin jos se johtaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden eli turvapaikkajärjestelmää väärinkäyttäneiden Suomeen jäämiseen.

Ohjelman toisessa osiossa Rantala nousi vatkaamaan kädellään haarojaan havainnollistaakseen, kuinka Ilta-Sanomien päätoimittaja Ulla Appelsin ja politiikan toimittaja Timo Haapala masturboivat kirjoittaessaan juttujaan. Sekin erittäin väkevää argumentointia ex-toimittajalta.

Tomatoface

Quote from: Roope on 04.11.2018, 14:57:46
Vielä tuosta Heikelä syndroomasta:

Quote from: Riku Rantala
Sture Fjäderhän saa pitää työpaikkansa sen takia, että se [vilkaisee käsikirjoitusta] vetosi siihen, että hän vain siteerasi tutkijan, siis nobel-palkitun Bengt Holmströmin [vilkaisee käsikirjoitusta] ajatuksia tässä, ettei hän ollut mitään perusoikeuksia tässä rikkomassa, yhdenvertaisuusperiaatteita ja niin edelleen. Siinä mielessähän Sturen läpäthän muistuttaa tämmöistä suomalaista nettikeskustelua. Että ainahan sielläkin yritetään vetäytyä tämmöisten asiantuntijalausuntojen taakse. [vilkaisee käsikirjoitusta] Etenkin Hommafoorumilla, missä nää keskustelijat aika usein yrittää niinkun eh... [vilkaisee käsikirjoitusta] siteerata jatkuvasti tällaista maailman ehkä arvostetuinta tiedemiestä Stephen Hawkingia. Näähän jatkuvasti on siellä: öyyh, öyyh, öyyh [vääntää naamaansa imitoiden spastista puhevammaista, kaikki nauravat] Siis Docventuresissa perustetun Startup Refugees -verkoston yritys- ja yksityisjäsenet on onnistunut muutaman toimintavuoden aikana hommaamaan 500 työpaikkaa erittäin vaikeasti työllistyville turvapaikanhakijoille ja pakolaisille. Että kyl se onnistuu siis lakejakin rikkomatta! [kaikki taputtavat, myös Rantala itselleen]

Vahvaa argumentointia Riku Rantalalta. Tosin lakien muuttaminen oleskeluluvan saaneiden maahanmuuttajien työllistämiseksi on hieman eri asia kuin turvapaikanhakijoiden tempputyöllistäminen kaarnalaivoja veistämällä tai työpaikkoja kerjäämällä, etenkin jos se johtaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden eli turvapaikkajärjestelmää väärinkäyttäneiden Suomeen jäämiseen.

Ohjelman toisessa osiossa Rantala nousi vatkaamaan kädellään haarojaan havainnollistaakseen, kuinka Ilta-Sanomien päätoimittaja Ulla Appelsin ja politiikan toimittaja Timo Haapala masturboivat kirjoittaessaan juttujaan. Sekin erittäin väkevää argumentointia ex-toimittajalta.

Tuollainen "argumentointi" tulee muuten aika usein käyttöön etenkin vihervasemmistolaisilta kun niiltä loppuvat älykkäät argumentit käsiteltävään asiaan. Ei kaikilta voi odottaa henkistä kasvua enää peruskoulun jälkeen.

Edit.

Ohessa muuten mielenkiintoinen lista argumentoinnin virheistä:

https://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html

Kokeilkaapas joskus "bullshit bingoa" jonkun yllämainitun kanssa kun keskustelette esim. maahanmuutosta :). Menee ihan viihteenä.
O tempora, o mores!

Roope

Maikkarin Huomenta Suomessa eilen osio "Kriittisen ajattelun apostolit - Riku ja Tunna".

Matkustamista omien sanojensa mukaan todella paljon rakastava Tunna oli huolissaan ilmastonmuutoksesta ja, kun ei voi itselleen mitään, vaati lentoveron nostamista "pilviin". Eli köyhät pois kyydistä.

Riku puolestaan analysoi, että ilmastonmuutos näkyy "kasvavina siirtolaisvirtoina" (missä?) ja "lisääntyvinä sään ääri-ilmiöinä".

Sen sijaan väestöräjähdys ei ole mikään ongelma, vaan "se on hyvin yksinkertaista", kun "lisätään koulutusta" ja "erityisesti tyttöjen kohtelun kohentamista kehitysmaissa", niin "se tapahtuu kuin taikaiskusta". Rikun mukaan "tää ei oo mitään rakettitiedettä", mutta "niissä vaan kestää". Sitä odotellessa.

Jäin miettimään, pitäisikö Rikun ja Tunnan perustaa maailman pelastamiseksi oma puolue, sillä mikään nykyinen puolue ei sano ajavansa esimerkiksi lentoveron nostamista pilviin. Vihreät ovat retoriikaltaan lähellä, mutta toisaalta puheenjohtaja Haavisto totesi juuri, että ei usko määräilyyn, kun taas Riku ja Tunna suorastaan rukoilevat, että heitä estettäisiin matkustamasta ja kuluttamasta.

Roope

Nelosen osuvasti nimetyssä Et sä tiedä kuka mä oon? -visailussa kävi ilmi, että että Riku Rantalan ÄO on 120 (Mensan raja nykyään 131), pituus 168 cm, rasvaprosentti 18 ja päättötodistuksen keskiarvo 9,4. Onnittelut voittajalle.

Kauko-Aatos

Quote from: Roope on 19.12.2018, 22:14:03
Nelosen osuvasti nimetyssä Et sä tiedä kuka mä oon? -visailussa kävi ilmi, että että Riku Rantalan ÄO on 120 (Mensan raja nykyään 131), pituus 168 cm, rasvaprosentti 18...
No nyt alkaa selvitä, mistä Rantalan jatkuva kiukku ja kompleksinen öyhötys johtuu: eihän noilla mitoilla pääse edes Linnanmäen laitteisiin.
Mikähän siinä onkin, että nää pikkumiehet on aina niin kiukkuisia?
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

hamppari

Quote from: Roope on 19.12.2018, 22:14:03
Nelosen osuvasti nimetyssä Et sä tiedä kuka mä oon? -visailussa kävi ilmi, että että Riku Rantalan ÄO on 120 (Mensan raja nykyään 131), pituus 168 cm, rasvaprosentti 18 ja päättötodistuksen keskiarvo 9,4. Onnittelut voittajalle.

ÄO 120 on varmaan vain oman ilmoituksen varassa. En ole itse kertonut kenelläkään (paitsi kouluaikana parille kaverille) että sain 11 vuotiaana tuloksen 142, joka on ikäskaalattuna jotain 180. Koska todistus on kadonnut ja muutenkin , pidän tarpeettomana kehuskella tuloksella. Ja semminkin kun jossain nettitestissä paljastui, että iän ja runsaan alkoholin kulutuksen myötä tulos oli laskenut 50 pykälää. No, tulipahan kehuttua. Muuta kehuttavaa ei sitten elämästä löydykään.
70-luvulla jännitimme 'kuuden miljoonan dollarin miehen' seikkailuja.
Nyt seuraamme kauhulla 'seitsemän miljardin euron naisen' sekoiluja.