News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kysely hommattarille: Miten saadaan naiset ymmärtämään maahanmuuton merkitys?

Started by Hohtava Mamma, 10.09.2018, 19:35:11

Previous topic - Next topic

Ajattelija2008

vauva.fi on Sanoman omistuksessa. Se selittää, miksi sieltä realistinen keskustelu maahanmuutosta sensuroidaan heti.

Sakari

Jotenkin tuntuu että aina medialle löytyy joku naisia vähättelevä isämmaanpuallustaja markkinoitavaksi esimerkkinä mitä kriittisesti haitalliseen maahanmuuttoon suhtautuvat näyttävät. Tästä ei varmaan ikinä päästä pois. Mutta mielestäni on parantunut kriitikoiden maine pikkuhiljaa, ettei ne ole ed. mainittuja, vaan normaaleja fiksuja naisia ja miehiä, joita yhdistää aito realistinen ja kaunis kuva paremmasta tulevaisuudesta.
Ooh lalaa...

duc

Quote from: Soljuvainen on 08.04.2019, 08:51:46
Onhan täällä puhuttu naisten äänioikeuden poisviemisestäkin...  :D

Ei ihme, että moni nainen äänestää naista, jos tästä asiasta edes vitsaillaan.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Emo

Joo, minä muun muassa sanoin, että luovun omasta äänioikeudestani, jos se (siis naisten äänioikeudesta luopuminen) lopettaisi länsimaisten yhteiskuntien islamisoimisen ja punavihreän mädättämisen.

Pidän kanamaisena ja teennäisenä tätä pöyristelyä ja loukkaantumista muutamien homman poitsujen (persujen) naisvastaisiksi mielletyistä kommenteista, ja samaan aikaan suurin osa naisista tosiaankin äänestää ns. vastuunkantopuolueita, jotka haalivat maahamme erittäin naisvihamielistä muhamettilaista ideologiaa, eikä tämä näitä persujen naisvihasta nillittäviä naisäänestäjiä hetkauta yhtään.

Arvaas ottavatko ählämimatut naisilta äänioikeuden(kin) pois päästyään riittävän suuriksi lukumäärältään? Kyllä ottavat, mutta silti naisäänestäjä äänestää mielellään muhamettilaista naisvihaa maahantuovaa demaria tai vihreää tai vasuria tai kokoomuslaista muhametinrakastajaa.
Mitä siis persuista kannattaa itkeä? Jotain logiikkaa!!! Vaikka naisia olemmekin!

Sulla on erittäin hyviä kommentteja, olen mielenkiinnolla lukenut niitä, mutta lopetetaan nyt jo tämä uhriutuminen ja syyttely. Muutaman persun naisasenteilla ei ole mitään väliä, kun miljardi muhamattia vihaa sinua ja minua koska olemme a) naisia b) valkoisia ja c) ei-muhamettilaisia. Ja näitä kaikki muut kuin persut tahtovat maahamme satoja tuhansia, miljooniakin (mm. Jyrki Katainen).

@Soljuvainen

Emo

Quote from: duc on 09.04.2019, 09:24:57

Ei ihme, että moni nainen äänestää naista, jos tästä asiasta edes vitsaillaan.

On se ihme, koska demarinaiset, vihreät naiset, vasemmistoliiton naiset, kokoomuslaiset naiset, kepunaiset, feministinaiset ... kaikki he ovat vastuullisia ja haluavat lisää muhamettilaista naisvihaideologiaa Suomeen, joten on todella erittäin epäloogista ja aivotonta naisen äänestää ketään muuta kuin Laura Huhtasaaren -tyyppisiä maahanmuuttovastaisia naisia. Pelkkä jalkoväli ei tässä nyt mitenkään riitä, pitäisi vaivautua vilkaisemaan naisehdokkaan korvien väliin!

PS: Toki tietenkin persujen kannattaa pitää kaikki naisia halventavat äänioikeuspois-mielipiteensä omana tietonaan kun tiedämme, että useimmilla naisilla nuo kommentit menevät tunteisiin, vaikka itse en välitä ja äänestän ketä äänestän.

Mutta julkisuuskuvaa on syytä ajatella. Ja pitää se sovinistinen turpa kiinni.

Lähetelkää Homman pojat mulle yksärinä ne naiset hellan ääreen -kommentit, minä luen ne ja esitän loukkaantunuttta, jos niin haluatte - yksäreissä. Säästyy Homman julkisivu puhtaana.

@duc

Farnesius

Quote from: Emo on 09.04.2019, 10:51:34

Joo, minä muun muassa sanoin, että luovun omasta äänioikeudestani, jos se (siis naisten äänioikeudesta luopuminen) lopettaisi länsimaisten yhteiskuntien islamisoimisen ja punavihreän mädättämisen.

Pidän kanamaisena ja teennäisenä tätä pöyristelyä ja loukkaantumista muutamien homman poitsujen (persujen) naisvastaisiksi mielletyistä kommenteista, ja samaan aikaan suurin osa naisista tosiaankin äänestää ns. vastuunkantopuolueita, jotka haalivat maahamme erittäin naisvihamielistä muhamettilaista ideologiaa, eikä tämä näitä persujen naisvihasta nillittäviä naisäänestäjiä hetkauta yhtään.

Arvaas ottavatko ählämimatut naisilta äänioikeuden(kin) pois päästyään riittävän suuriksi lukumäärältään? Kyllä ottavat, mutta silti naisäänestäjä äänestää mielellään muhamettilaista naisvihaa maahantuovaa demaria tai vihreää tai vasuria tai kokoomuslaista muhametinrakastajaa.
Mitä siis persuista kannattaa itkeä? Jotain logiikkaa!!! Vaikka naisia olemmekin!

Sulla on erittäin hyviä kommentteja, olen mielenkiinnolla lukenut niitä, mutta lopetetaan nyt jo tämä uhriutuminen ja syyttely. Muutaman persun naisasenteilla ei ole mitään väliä, kun miljardi muhamattia vihaa sinua ja minua koska olemme a) naisia b) valkoisia ja c) ei-muhamettilaisia. Ja näitä kaikki muut kuin persut tahtovat maahamme satoja tuhansia, miljooniakin (mm. Jyrki Katainen).

@Soljuvainen

Onko muuten jossain ollut eriteltynä, mitkä puolueiden kannatusluvut ovat miesten vs. naisten keskuudessa? Todennäköisesti se on joka tapauksessa niin, että persuja kannattavan, nuivan tai kansallismielisen naisen kannalta vaalien tulos olisi paradoksaalisesti parempi, jos hän ei saisi äänestää siksi, koska on nainen.

Toinen kysymys on sitten se, kuinka erilainen poliittinen ja yhteiskunnallinen tilanne olisi Suomessa (ja muissa länsimaissa), jos naisilla ei olisi ollut äänioikeutta sodanjälkeisinä vuosikymmeninä. Tässä on nimittäin taustalla jo ihan biologiset ja evoluutiopsykologiset tekijät; miehillä on luonnostaan vahva tahto puolustaa oman heimonsa/kansansa reviiriä, mutta naisilla tätä ei samassa määrin ole. Ja kun reviirin puolustaminen on kuitenkin heimon ja kansan elinehto, niin sillä voi potentiaalisesti olla tuhoisat seuraukset, jos miljoonat sellaiset, joilla tahto siihen on heikko, pääsevät äänestämään siitä, millaista politiikkaa rajavalvonnan ja väestönvaelluksien suhteen tehdään.

Täytyy kuitenkin todeta, että tämä reviirinpuolustamistahto on viime vuosikymmeninä heikentynyt myös miehissä. Yksi syy on varmasti globalistinen aivopesu, ja toinen se, että on kasvettu pumpulissa ja otetaan siksi itsestäänselvyytenä se, mitä meillä kansakuntana (vielä) on. Mutta voisiko taustalla olla myös se, että miesten keskimääräinen testosteronitaso on pudonnut erinäisistä syistä? Eli syyt eivät olisi vain yhteiskunnalliset ja psykologiset, vaan myös aineenvaihdunnalliset. Tästähän nuo meemit "soijapojista" saavat potkua, kun niin monilla erityisesti vihervasemmistolaisilla (tai amerikkalaisittain vasemmistoliberaaleilla) miehillä vaikuttaa ja näyttää aivan silmin nähden olevan alhainen testosteronitaso.

Julleht

Quote from: Farnesius on 09.04.2019, 11:37:36

@Soljuvainen

Onko muuten jossain ollut eriteltynä, mitkä puolueiden kannatusluvut ovat miesten vs. naisten keskuudessa?
[...]

Yleisradion tilaama Taloustutkimus luodannut myös sukupuolijakaumaa vuoden alusta. Liitteinä 1 ja 2 tammi-, helmi- ja molemmat maaliskuun mittaukset. Perussuomalaisten osalta suunnilleen suhteessa yksi naiskannattaja neljää miestä kohti.
The road to wisdom? Well, it's plain
And simple to express:
Err
and err
and err again,
but less
and less
and less.

Farnesius

@Julleht

Ok, onhan tuo sukupuolten välinen kuilu äärimmäisen hurja juuri nimenomaan persujen kohdalla. Vihreiden kannattajissa taas hieman yli kaksinkertainen määrä naisia ja Kokoomuksen kannattajissa päälle 1,5-kertainen määrä miehiä. Demareiden kannattajissa on yhtä paljon miehiä ja naisia, mikä johtuu varmaan siitä, että se on ilmeisesti edelleen äänestäjien mielikuvissa ns. työväenpuolue, vaikka se ei sitä todellisuudessa enää ole.

Kokonaisuutta tarkasteltaessa nähdään, että jos vain naiset saisivat äänestää niin, meille olisi ehkä - luoja paratkoon - tulossa jopa ihan puhtaasti vihervasemmistolainen hallitus.

Soljuvainen

@Emo, sun logiikka tuntuu olevan sellainen, että koska muslimimiehet raiskaavat naisia, suomalaismiesten kommenteista ei saisi loukkaantua. Ja että koska vihervassaripuolueet harjoittavat naisten kannalta huonoa maahanmuuttopolitiikkaa, nuivapiireissä ei ole tarvetta ottaa naiskannattajia paremmin huomioon. Naisten pitäisi siis sietää paskaa kotimaassa, koska jossain muualla on vielä paskempaa?

Tässä ketjussa pohditaan syitä siihen, miten naiset saataisiin ottamaan vakavasti maahanmuuton ongelmat. Itse koen, että yhtenä suurena ongelmana on maahanmuuttokriittisten piirien huonojen maine. Ei se tietenkään ole yksittäisten foorumikirjoittelijoiden vika, mutta puheet naisten idioottimaisuudesta ja yliherkkyydestä eivät varsinaisesti helpota asiaa. Ihminen nojaa ennakkoluuloihinsa (oli kyseessä sitten maahanmuuttaja, persu tai viherhippi), ja jos nämä ennakkoluulot saavat käytännössä vahvistusta, niistä on entistä vaikeampi päästä eroon.

Pitäisi tajuta, että harvemmat naiset kokevat kaipaavansa nuivistumista mutta nuivapiirit kaipaavat naisia. (Ainakin jos halutaan valtavirtaistaa maahanmuuttokriittisiä ajatuksia entisestään.) Pallo on siis hyvin vahvasti tällä puolella kenttää.

Soljuvainen

Jatkona edelliseen: Ehkä ongelmallisin piirre täällä foorumilla on, että ihmiset vaistomaisesti ryhtyvät luomaan ryhmähenkeä "me vs. he" -vastakkainasettelulla. Mitään ymmärrystä "suvakkeja" tai muita kohtaan ei voi osoittaa, koska se rikkoisi illuusion "niiden muiden" täydellisestä pahuudesta ja oman porukan ylivoimaisuudesta.

Tämä toki houkuttelee mukaansa ihmisiä, jotka ovat lauman tarpeessa, mutta saattaa sulkea vähemmän mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä ulkopuolelle. Esimerkkinä vaikkapa Marsunarsu, joka vaikutti fiksulta tyypiltä mutta oli ilmeisesti turhan ristiriitainen ajattelija sopeutuaakseen tänne.

Olisi siis hyvä miettiä, kumpi on tärkeämpää: maahanmuuttokriittisten oma "Mestari jauhottaa ja poika saunoo" -ryhmäfiilistely vai laajemman (ja näin väistämättä vähemmän yhtenäisen) kannattajajoukon rakentaminen?

Emo

Kiitos @Soljuvainen  kommenteistasi, liketin, olet oikeassa ja osaat sanoa asiasi sivistyneesti ja kiihkottomasti, arvostan, enkä useinkaan jos koskaan itse pysty samaan.

Tietenkin muokkamaisuuksista saa loukkaantua, vaikken itse vaivautuisi, ja ymmärrän että jotkut naiset ja jopa miehetkin päättävät niiden vuoksi olla äänestämättä persuja. Siksipä toivonkin, että sovinistipersut ovat hiljaa, koska hiljaa oleminen ei haittaa puoluetta, ääneen möliseminen haittaa.

Itse Mr.Persu, Jussi Halla-aho, ei ikinä ole sanonut mitään sovinistista, ja hän luo puolueen linjan, joten hänen puheensa merkitsevät, kentän huutelulle voi viitata villakinthaalla. Ja viittaankin.

Vain kerran olen itse loukkaantunut täällä Hommalla käytävästä keskustelusta niin syvällisesti, että harkitsin jopa poistumista, ja kyse oli aborttikeskustelusta jossa sikiön ihmisoikeuksien puolustajia ei löytynyt juuri enempää Homman naisista kuin miehistä. Silloin koin tällä forumilla niin syvää ihmisvihaa, että hädin tuskin pystyin jatkamaan täällä sen kriisini ylitse. Se, mitä aikuisena naisena täällä olen negatiivista kommenttia saanut, niistä selviän kyllä. Harmi, että Marsunarsu lähti, en ehtinyt tutustua, mutta voihan hän halutessaan palata tänne, jos pystyy muuttamaan mielensä ja antamaan tökeröydet meille anteeksi.

Farnesius

Quote from: Soljuvainen on 09.04.2019, 12:10:56
Pitäisi tajuta, että harvemmat naiset kokevat kaipaavansa nuivistumista mutta nuivapiirit kaipaavat naisia. (Ainakin jos halutaan valtavirtaistaa maahanmuuttokriittisiä ajatuksia entisestään.) Pallo on siis hyvin vahvasti tällä puolella kenttää.

Niin kokevatkin, ja kuten ylempänä totesin, se johtuu osittain ihan biologisista ja evoluutiopsykologisista syistä, joten maahanmuuttoon ja rajavalvontaan suhtautumisessa tulee aina olemaan vähintään jonkinasteinen ero naisten ja miesten välillä, vaikka kuinka kampanjoitaisiin, valistettaisiin tai rakennettaisiin siltoja sukupuolten välille. Perustavanlaatuisia luontaisia eroja sukupuolten välillä ei voi olla huomioimatta, kun mietitään syitä naisten ja miesten erilaisen äänestyskäyttäytymiseen, ja minusta olisi korkea aika alkaa puhua tästä avoimesti ja asiallisesti.

Mutta sitä tuskin tulee tapahtumaan ainakaan vielä ihan lähiaikoina, koska poliittinen korrektius on niin syvällä yhteiskunnan rakenteissa. Saati sitten, että rotujen välisistä luontaisista eroista alettaisiin keskustelemaan avoimesti julkisesti, se on kaiketi se kaikkein suurin tabu.

Soljuvainen

Quote from: Farnesius on 09.04.2019, 12:49:56

Niin kokevatkin, ja kuten ylempänä totesin, se johtuu osittain ihan biologisista ja evoluutiopsykologisista syistä, joten maahanmuuttoon ja rajavalvontaan suhtautumisessa tulee aina olemaan vähintään jonkinasteinen ero naisten ja miesten välillä, vaikka kuinka kampanjoitaisiin, valistettaisiin tai rakennettaisiin siltoja sukupuolten välille. Perustavanlaatuisia luontaisia eroja sukupuolten välillä ei voi olla huomioimatta, kun mietitään syitä naisten ja miesten erilaisen äänestyskäyttäytymiseen, ja minusta olisi korkea aika alkaa puhua tästä avoimesti ja asiallisesti.

Juuri tästä syystä molemminpuolinen dissaaminen on epäreilua ja hyödytöntä. Naisten (maailmanparantajanaisten) pitäisi tajuta, että maahanmuuttokriittiset miehet yrittävät suojella meidän yhteistä reviiriä, ja nuivamiesten/nuivaihmisten ymmärtää se, että ilman noita maailmanparantajanaisia Suomessa olisi todennäköisesti vielä nykyistäkin enemmän järjestyshäiriöitä, ympäristöongelmia ja muuta ikävää.

Se, että naisten hoivavietti johtaa usein sinisilmäisyyteen ja hyväksikäyttöön, on harmittava asia, mutta eipä sille voi mitään. Huomaan kuitenkin itse, että hoivavietin yli voi päästä, kunhan vain järjellä selittää itselleen, miksei siihen voi aina luottaa.

Tilanne ei siis ole toivoton, mutta se tosiaan edellyttäisi avointa keskustelua sukupuolieroista ja kykyä myöntää se, että me emme aina ajattele niin rationaalisesti kuin kuvittelemme. Vietit ja vaistot ovat aina osa päätöksentekoamme mutta niiden ei tarvitse olla yksinään ohjaksissa.

vastarannan kiiski

Quote from: Emo on 09.04.2019, 12:45:50
Itse Mr.Persu, Jussi Halla-aho, ei ikinä ole sanonut mitään sovinistista, ja hän luo puolueen linjan, joten hänen puheensa merkitsevät, ...

Kuinkas hyvin Halla-ahon puheet ja teot ovat linjassa, naisten ja perheen kunnioittamisen suhteen?

Soljuvainen

Kiitos @Soljuvainen  kommenteistasi, liketin, olet oikeassa ja osaat sanoa asiasi sivistyneesti ja kiihkottomasti, arvostan, enkä useinkaan jos koskaan itse pysty samaan.

Tietenkin muokkamaisuuksista saa loukkaantua, vaikken itse vaivautuisi, ja ymmärrän että jotkut naiset ja jopa miehetkin päättävät niiden vuoksi olla äänestämättä persuja. Siksipä toivonkin, että sovinistipersut ovat hiljaa, koska hiljaa oleminen ei haittaa puoluetta, ääneen möliseminen haittaa.

Itse Mr.Persu, Jussi Halla-aho, ei ikinä ole sanonut mitään sovinistista, ja hän luo puolueen linjan, joten hänen puheensa merkitsevät, kentän huutelulle voi viitata villakinthaalla. Ja viittaankin.

Vain kerran olen itse loukkaantunut täällä Hommalla käytävästä keskustelusta niin syvällisesti, että harkitsin jopa poistumista, ja kyse oli aborttikeskustelusta jossa sikiön ihmisoikeuksien puolustajia ei löytynyt juuri enempää Homman naisista kuin miehistä. Silloin koin tällä forumilla niin syvää ihmisvihaa, että hädin tuskin pystyin jatkamaan täällä sen kriisini ylitse. Se, mitä aikuisena naisena täällä olen negatiivista kommenttia saanut, niistä selviän kyllä. Harmi, että Marsunarsu lähti, en ehtinyt tutustua, mutta voihan hän halutessaan palata tänne, jos pystyy muuttamaan mielensä ja antamaan tökeröydet meille anteeksi.

Kiitos @Emo. Halla-aho on tosiaan hyvä esimerkki siitä, kuinka on mahdollista sanoa vastaan napakasti mutta asiallisesti. Olen yrittänytkin ammentaa hänen haastatteluistaan oppia zenmäisen asenteen säilyttämisestä.  :D

Jos olisin itse verisesti loukkaantunut muiden kommenteista, olisin todennäköisesti lähtenyt pois palstalla jo kauan sitten. Halusin omilla viesteilläni lähinnä osoittaa, että täällä lähetellään välillä viestejä, jotka eivät palvele kovin hyvin nuivien ajatusten levittämistä.

Koen myös, että turhat nälvimiset ja sekoilut somessa tai irl-maailmassa vaikeuttavat Halla-ahon ja vastaavien työtä. Ei Halla-ahokaan pysty yksinään nuivien mainetta pelastamaan vaan lähtökohtaisesti siihen tarvitaan kaikkia.

Voin itse myöntää, että yksittäiset tapaamiset yksittäisten ihmisten kanssa ovat vaikuttaneet omaan ajatusmaailmaani paljon. Koin ensimmäisiä nuivistumisen hetkiä, kun kävin rauhallisen ja asiallisen keskustelun maahanmuutosta erään maahanmuuttokriittisen (ja Halla-ahoa fanittavan) tuttavanaisen kanssa. Olimme aika monesta asiasta eri mieltä mutta hän ei missään vaiheessa hermostunut minulle ja taisi jopa sanoa, että oli hauska keskustella asiasta kanssani.

En vielä rynninyt persujoukkoihin tuon keskustelun jälkeen mutta kyllä se vähän murensi punavihreän kuplani seiniä. Aloin ymmärtämään, että kenties oma ensireaktioni asiaan (hoivavietti) ei olekaan niin kestävällä pohjalla kuin ajattelin.

Soljuvainen

Quote from: vastarannan kiiski on 09.04.2019, 13:22:25
Itse Mr.Persu, Jussi Halla-aho, ei ikinä ole sanonut mitään sovinistista, ja hän luo puolueen linjan, joten hänen puheensa merkitsevät, ...

Kuinkas hyvin Halla-ahon puheet ja teot ovat linjassa, naisten ja perheen kunnioittamisen suhteen?

Viittaatko siihen pettämiskohuun vai mihin?

Olihan se paska temppu perheen kannalta, mutta en itse näe tätä sukupuolikysymyksenä. Kyllä naisetkin pettää ja haaveilee vieraista miehistä. Tiedän itse, sillä olen näitä pettämis- ja seksijuttuja saanut tyttöjen illoissa kuulla. Ehkä Halla-aho on vaan muita huonompi peittelemään jälkiään.

Emo

Quote from: vastarannan kiiski on 09.04.2019, 13:22:25

Erinomaisesti ovat.

En tiedä yhtäkään julkisuuden henkilöä, joka olisi hoitanut avioliittonsa ulkopuolisen suhteen ja siitä syntyneen lapsen julkisuuteen tulon niin hienosti ja kaikkia osapuolia kunnioittavasti, kuin mitä Jussi Halla-aho teki. Halla-ahollahan on neljä lasta vaimonsa kanssa ja yksi lapsi tämän naisystävänsä kanssa, ja lapsi on siis syntynyt avioliitonaikana, ja Halla-ahojen avioliitto jatkuu edelleen.

Näinä aikoina, kun on polyamoriaa ja ties mitä parinvaihtoa, niin on oikeastaan kenenkään vaikea moralisoida ihmisten tekemisiä, etenkin kun rouva Halla-aho edelleen pitää miestään sisäruokinnassa, joten mistäpä me voimme tietää mitään taustoista ja naisten kunnioittamisesta, ja perheen kunnioittamista voi peräänkuuluttaa nyky Suomessa lähinnä Lähetyshiippakunnan piispa taikka Suomen raamattuopiston papit - muilla on aivan liian löysä arvopohja.

Jussi Halla-aho ilmoittaa nykyään lapsiluvukseen 5 eli mies todellakin arvostaa perhettään, joka ei ihan täysin ole vanhanaikainen ydinperhe, mutta ketä meistä tämä haittaa?

Muistutan samassa yhteydessä Vihreän pukin, homopiireissäkin läpsytelleen pj. Touko Aallon naisten kunnioittamisesta, ToukoPouko ei hoitanut hommaansa yhtään niin hienotunteisesti julkisuudessakaan kuin Jussi.

Pitsi

Minä olen pitänyt Halla-ahosta miespoliitikkona ja aiemmin pidin Timo Soinia järkevänä Kreikan tukipaketteihin ja EU:hun liittyen kunnes totuus tuli esiin. Enemmän minua onkin häirinnyt ne siviilissä olevat maahanmuuttokriittiset, jotka tänään sanovat toista ja huomenna ollaankin eri mieltä. Tämä siis liittyen suomalaisiin naisiin kohdistuvaan asenteeseen eli valitetaan, miksi naiset ovat suvakkeja, mutta seuraavana päivänä sanotaan naisille, että ei saa puhua kovia ja valitetaan muutenkin naisten miehistymisestä. Sen jälkeen olen alkanut pitämään Päivi Räsästä pienempänä pahana kuten totesin aiemmin täällä, en ole ikinä kuullut yhdenkään KD-poliitikon tai sen kannattajan suusta, kuinka naisilta pitäisi evätä äänioikeus ja koulutus.

Ainoastaan jotkut (tarkoitan pientä porukkaa) maahanmuuttokriittiset ovat siitä valittaneet, minkä takia porukka on jakaantunut kahtia. Suomessa miehet eivät ole silleen omistaneet naista eikä meillä ole ollut voimakasta machokulttuuria. Siinä yhteiskunnassa oli "me", ei "minä ja vaimoni", jossa vaimo on vain nurkassa hiljaa ja täyttää vain miehen tarpeet. Silloin miehet ja naiset tekivät yhteistyötä, kun elettiin maaseutuyhteiskunnissa. Se on ollut seurausta tasa-arvoisesta yhteiskunnasta ja meidän tulee olla edelleen "me", ei "minä ja vaimoni".

Minua ei ole hetkauttanut kuitenkaan ne sovinistit, vaikka olen jäänyt vain ihmettelemään heidän ailahtelevaa luonnetta. Lähes autistisena ihmisenä on helppoa, kun ei tarvitse tuhlata aikaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka vain kiistää ja salaa todellista luonnettaansa. Itsekin olen ihan suoraan sanonut oikeassa elämässä Vihreiden ja Vasemmistoliiton äänestäjälle, että ole sitten saatanan tyhmä ja vaikeuta elämääsi äänestämällä heitä ja kuinka suvakismi ei lähde edes päästä hakkaamalla. Tämä on oikeasti sitä autismia, saatan puhua noin. Joidenkin miesten mielestä olen taatusti se räväkkä (uskallan sanoa suoraan) , lihava (olin ennen) , punahiuksinen (sitä kyllä olen) suomalainen keski-ikäinen (olen vasta nuori) nainen, joka äänestää vihervasemmisto (en ikinä!), ja käsketään naisistumaan. Ainakin olen säästynyt maailman pahimmalta asialta, suvakismilta, enkä aio tulevassa ammatissa kunnioittaa islamisteja, jos heitä tulee vastaan. Tulevalla alalla voi olla hieman vaikeaa olla valtavirrasta poikkeava, vaikka koitin valita alan, jossa jako sukupuolten suhteen on fifty-fifty. Silti koen nykyisen sosiaalisen ammatin opiskelun parempana vaihtoehtona kuin lähihoitajaksi opiskelun, koska en osaa tulla naisten kanssa toimeen ja minua on ollut helpompi pilkata naisten toimesta.

Tavan

Tämä naiskeskustelu on saanut minusta hyvin ikävän ja ahdasmielisen sävyn.

Ensinnäkin homman nais-kriittisiä keskustelijoita haukutaan epämääräisin perustein moukkamaisiksi tai junteiksi tms., kun harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta täällä esitetty naiskritiikki on hyvin syvällistä, tarkoin argumentoitua, älykästä, järkevää ja tasapainoista.

Esimerkiksi naisten äänioikeuden tuhoisista seuraamuksista keskustellaan täällä hyvin sivistyneesti ja hedelmällisesti. Olen oppinut monia asioita, mistä saan kiittää näitä "juntteja" ja "moukkia".

Lisäksi Teuvo Hakkaraisen kaltaista raudanlujaa, rehellistä, kaikissa hapoissa liotettua miesten miestä, leijonaa ja alpha-persua vedetään surutta kölin ali, häntä parjataan ja hänet halutaan puolueesta ulos. Kohtuutonta ja epäreilua puhetta.

Toisekseen nyt monella suulla korostetaan, että naiskritiikkiä ei saa esittää, koska se karkottaa naisäänestäjiä. Tuossa voi olla jotain järkeä, jos tarkastelemme maailmaa vain poliittisesti laskelmoiden. Mutta Homma on vertaansa vailla oleva yleisluontoinen poliittisen ja yhteiskunnalisen keskustelun palsta, jonne pitää mahtua moniääninen keskustelu, jossa kaikkea ei väkisin pursoteta machiavellilaisen lihamyllyn läpi.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

JT

Somen perusteella ainakin Pohjois-Suomessa näyttää siltä, että naisten aktiivisuus olisi lisääntynyt radikaalisti Oulun seksuaalirikosepidemian paljastumisen jälkeen. Se ei ehkä näy vielä kaikkialla ps-ehdokasasettelussa, mutta trendi lienee siinäkin nouseva. Uskon, että persujen joukosta eduskuntaan valittujen naisten määrä ei ainakaan laske.

Itselleni sukupuoli ei ole ollut aiemmin millään lailla äänestyspäätökseen vaikuttava asia. Äänestin tällä(kin) kertaa naista, vaikka hyviä miehiäkin olisi ollut tarjolla. Päätös oli tosin pienen pohtimisen takana ja siinä sattoi vaikuttaa se, että mielestäni naisia olisi hyvä nähdä enemmän ps-päättäjinä ja esimerkkeinä - puolet äänestäjistä kun on naisia ja monelle äänestäminen on jollain lailla sukupuolikysymys.

Yksi persujen nopeaa nousua selittävä tekijä voisi olla naisten aktivoituminen.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Alabama

Julleht kirjoitti:
QuoteYleisradion tilaama Taloustutkimus luodannut myös sukupuolijakaumaa vuoden alusta. Liitteinä 1 ja 2 tammi-, helmi- ja molemmat maaliskuun mittaukset. Perussuomalaisten osalta suunnilleen suhteessa yksi naiskannattaja neljää miestä kohti.

Jos naisten näinkin suuri enemmistö ei kykene johdonmukaiseen ja selkeään ajatteluun, niin sille ei sitten voi mitään. Naiset ovat kaivamassa vihreäsympatioillaan ja persuantipatioillaan itselleen valtavaa kuoppaa. Ken itselleen kuoppaa kaivaa, niin se myös siihen lankeaa...

Järkevät ja voimakkaat naiset ei sitä paitsi pidä meteliä naiseudestaan, vaan panostavat työnsä tuloksiin vaatimatta itselleen etuoikeuksia.

By the way...

Filosofi Sokrateksen väitetään kiittäneen jumalia seuraavasta kolmesta syystä:
1. koska on ihminen eikä eläin
2. koskas on mies eikä nainen
3. koska on kreikkalainen eikä barbaari

Nykyäänkin etuoikeutettu voi kiittää jumaliaan:
1. koska on värillinen eikä valkoinen
2. koska on nainen eikä mies (vaihtuu pian maahanmuuton takia takaisin Sokrateen kakkoskohtaan)
3. koska on muslimi eikä juutalainen/kristitty
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

S.T.

Tämä on aivan totta, jos tavoite on, että Persut on pääministeripuolue tulevaisuudessa tai väestönvaihto-operaatio saadaan poikki muilla toimilla. Suurin kannatuspotentiaali on suomalaisissa naisissa, kun tuo prosenttiero on noin valtava.

Quote from: Soljuvainen on 09.04.2019, 12:20:14
Olisi siis hyvä miettiä, kumpi on tärkeämpää: maahanmuuttokriittisten oma "Mestari jauhottaa ja poika saunoo" -ryhmäfiilistely vai laajemman (ja näin väistämättä vähemmän yhtenäisen) kannattajajoukon rakentaminen?

Suomen kannalta tietenkin jälkinmäinen, mutta tämä foorumi on suppea otos kansallismielisistä äänestäjistä. Kutun muissakin foorumeissa, niin täälläkin on eritasoisia käyttäjiä. Osa on kirjoitellut Halla-ahon vieraskirjaan ja kirjautunut tänne, kun foorumi on pistetty pystyyn. Vuosien saatossa on todennäköisesti tullut kaverisuhteita ja tavallaan se synnyttää myös kuplaantumista. Itse aloin lukea foorumia 2009 ja kirjautuminen tapahtui pari vuotta sitten. Minun mielestäni foorumin sisältä löytyy kummatkin ryhmät, mutta varmasti ensimmäinen ryhmä on näkyvämpi, koska tuottavat sisältöä foorumille.

duc

Quote from: Emo on 09.04.2019, 10:55:09
- -
Lähetelkää Homman pojat mulle yksärinä ne naiset hellan ääreen -kommentit, minä luen ne ja esitän loukkaantunuttta, jos niin haluatte - yksäreissä. Säästyy Homman julkisivu puhtaana.

Rakas, Emo. Huumoria tai ei, mutta älä aseta maalitaulua rintaasi, äläkä esitä! Kaikilla meillä sukupuolesta riippumatta on heikot kohtamme. Jonkun viesti, joka osuisi kristillistä vakaumustasi kohtaan, ei välttämättä olisi emon tavoin torjuttavissa. Tietänen, koulutukseni kautta, mikä sinua satuttaa, mutta miksi satuttaisin? Olet julkisesti kova, mutta yksityisesti et ehkä kuitenkaan.

Vaatii suurta rohkeutta niin miehiltä kuin naisilta mennä joukkoon, jonka tietää olevan enimmäkseen vastakkaista sukupuolta, ja uskaltaa asettaa mielipiteensä sekä persoonansa alttiiksi. Tämä forum on miehinen, kuten persut ja nuivat ylipäänsä, mutta kovin mielelläni lukisin yhä useamman naisen puheenvuoroja. Mielestäni täällä naisia, kuten miehiäkin, asetetaan turhaan muottiin, millainen pitäisi täällä olla, mitä täällä pitäisi kirjoittaa. Moniäänisyyden ylläpito on hyvin vaikeaa, vaan väkeä ajetaan karsinoihin. Moni häipyy loukkaantuneena pois ajatellen: "en sovi porukkaan."

Soljuvainen

Quote from: Tavan on 09.04.2019, 14:50:40
Tämä naiskeskustelu on saanut minusta hyvin ikävän ja ahdasmielisen sävyn. - -

Jokaisella on tietenkin oikeus sanoa mitä haluaa. Se, kuinka järkevää kaikkien näkemysten esittäminen on, on sitten toinen kysymys.

Homma-foorumilla keskustelu on vielä jokseenkin asiallista, mutta esimerkiksi yleisillä keskustelupalstoilla ja YT-kanavilla kommentointi on usein puolin ja toisin myötähäpeällistä. Jos jonkin tietyn aatteen kannattaja nousee aina esille negatiivisessa valossa, kyllä se väistämättä antaa negatiivisen kuvan koko aatteesta. Etenkin, jos koko aatteesta on luotu hiukan epämääräinen ja synkeä kuva, kuten maahanmuuttokriittisyyden kanssa on tapahtunut.

Siinä saa sitten miettiä, onko omista räväköistä kommenteista enemmän hyötyä vai haittaa oman aatteen edistämiselle. Jos sitä nyt siis on tarkoitus jotenkin edistää.

Soljuvainen

Quote from: S.T. on 09.04.2019, 15:42:47

Quote from: Soljuvainen on 09.04.2019, 12:20:14

Suomen kannalta tietenkin jälkinmäinen, mutta tämä foorumi on suppea otos kansallismielisistä äänestäjistä. Kutun muissakin foorumeissa, niin täälläkin on eritasoisia käyttäjiä. Osa on kirjoitellut Halla-ahon vieraskirjaan ja kirjautunut tänne, kun foorumi on pistetty pystyyn. Vuosien saatossa on todennäköisesti tullut kaverisuhteita ja tavallaan se synnyttää myös kuplaantumista. Itse aloin lukea foorumia 2009 ja kirjautuminen tapahtui pari vuotta sitten. Minun mielestäni foorumin sisältä löytyy kummatkin ryhmät, mutta varmasti ensimmäinen ryhmä on näkyvämpi, koska tuottavat sisältöä foorumille.

Niin, tässä selkeästi kaivattaisiin selkeämpää määrittelyä sille, missä kulkevat yksityisten ja julkisten maahanmuuttopiirien rajat ja mikä on yksittäisen henkilön vastuu ideologian kehittymisessä. Itselleni Homma näyttäytyy vähintäänkin puolijulkisena foorumina, jota kuka tahansa utelias voi päätyä lueskelemaan, mutta ymmärrän, että monelle keskustelijalle foorumilla on paljon muutakin merkitystä.

Emo

Quote from: duc on 09.04.2019, 15:57:25
- -Lähetelkää Homman pojat mulle yksärinä ne naiset hellan ääreen -kommentit, minä luen ne ja esitän loukkaantunuttta, jos niin haluatte - yksäreissä. Säästyy Homman julkisivu puhtaana.
Rakas, Emo. Huumoria tai ei, mutta älä aseta maalitaulua rintaasi, äläkä esitä! Kaikilla meillä sukupuolesta riippumatta on heikot kohtamme. Jonkun viesti, joka osuisi kristillistä vakaumustasi kohtaan, ei välttämättä olisi emon tavoin torjuttavissa. Tietänen, koulutukseni kautta, mikä sinua satuttaa, mutta miksi satuttaisin? Olet julkisesti kova, mutta yksityisesti et ehkä kuitenkaan.

Vaatii suurta rohkeutta niin miehiltä kuin naisilta mennä joukkoon, jonka tietää olevan enimmäkseen vastakkaista sukupuolta, ja uskaltaa asettaa mielipiteensä sekä persoonansa alttiiksi. Tämä forum on miehinen, kuten persut ja nuivat ylipäänsä, mutta kovin mielelläni lukisin yhä useamman naisen puheenvuoroja. Mielestäni täällä naisia, kuten miehiäkin, asetetaan turhaan muottiin, millainen pitäisi täällä olla, mitä täällä pitäisi kirjoittaa. Moniäänisyyden ylläpito on hyvin vaikeaa, vaan väkeä ajetaan karsinoihin. Moni häipyy loukkaantuneena pois ajatellen: "en sovi porukkaan."

En minä ole kova kauttaaltaan, en ole ikinä esittänyt olevanikaan. Esimerkiksi aborttikeskustelun julmuus itketti ja oksetti minua, oikeasti voin fyysisesti pahoin, kroppaan sattui.
Minun heikko kohta on myöskin eläimissä, rakastan eläimiä.
Mutta minun heikko kohta ei ole naisten äänioikeudessa, senpoistoa vaativilla ei ole mitään mahiksia onnistua, se turhaa puhetta. Mutta ählämit kyllä vielä onnistuvat naisten äänioikeuden poistossa, jos saavat riittävästi jalansijaa Suomessa. Suomalaiset miehet vaan puhuvat.

Tavan

Quote from: Soljuvainen on 09.04.2019, 15:59:42

Siinä saa sitten miettiä, onko omista räväköistä kommenteista enemmän hyötyä vai haittaa oman aatteen edistämiselle. Jos sitä nyt siis on tarkoitus jotenkin edistää.

On olemassa muitakin motiiveja keskustelulle, kuin oman aatteen edistäminen. Minulla on lukuisia mielipiteitä, joiden julki tuominen ei edistä mitään aatetta, mutta joista olen silti halukas keskustelemaan, koska olen utelias, haluan jakaa ajatuksia, kuulla palautetta, tavoitella totuutta, jne.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Pitsi

Quote from: Emo on 09.04.2019, 16:28:02
Quote from: duc on 09.04.2019, 15:57:25
- -Lähetelkää Homman pojat mulle yksärinä ne naiset hellan ääreen -kommentit, minä luen ne ja esitän loukkaantunuttta, jos niin haluatte - yksäreissä. Säästyy Homman julkisivu puhtaana.

En minä ole kova kauttaaltaan, en ole ikinä esittänyt olevanikaan. Esimerkiksi aborttikeskustelun julmuus itketti ja oksetti minua, oikeasti voin fyysisesti pahoin, kroppaan sattui.
Minun heikko kohta on myöskin eläimissä, rakastan eläimiä.
Mutta minun heikko kohta ei ole naisten äänioikeudessa, senpoistoa vaativilla ei ole mitään mahiksia onnistua, se turhaa puhetta. Mutta ählämit kyllä vielä onnistuvat naisten äänioikeuden poistossa, jos saavat riittävästi jalansijaa Suomessa. Suomalaiset miehet vaan puhuvat.

Tuossahan olet oikeassa, että ählämit ryhtyy sanoista tekoihin. Sen takia suomalaisten miesten puheet jää lähinnä ihmettelyn puolelle. Pidän huolen, että saan jatkossa ottaa kantaa ja äänestää, ja tämähän hoituu äänestämällä oikeaa puoluetta. Olen ollut sen verran pessimistinen kansalaisten äänestykseen liittyen ja aina kysyn, että miksi helvetissä äänestäjät ei opi läksyäänsä. Usein sanotaan hyvien kouluarvosanojen  korreloivan älykkyyden kanssa, mutta en minä ole nähnyt mitään sellaista käytännössä. Minä, seiskan tyttö, kykenen itsenäiseen tiedonhakuun, mutta tätä ominaisuutta ei ole koskaan nähty minussa. Luulin koululaisena olevani paska kaikessa, mutta tiedonhaku itsenäisesti näyttää onnistuvan, ja se on myös syy pessimistiluonteelleni.

En pystyisi korkeastikoulutetun isosiskon kanssa puhumaan maahanmuuttopolitiikasta, koska olen jo satavarma hänen kannastaan, vaikkei hän äänestä omien sanojensa mukaan. Onneksi hän ei sentään kudo sukkia ja leivo pullaa pakolaisille, olisin jo järkyttynyt. Olen kyllä paljon tekemisissä siskon kanssa asuessamme samassa kaupungissa ja koitetaan pitää yhtä, vaikka sosiaalisissa tilanteissa välillä nyökkään ja puhun, kun minulla on asiaa. Joskus hänen luona ollessaan siskon mies silmäili Kärkkäisen kuvastoa, niin johan sisko alkoi puhumaan, kuinka kyseinen mies komppaa uusnatsiliikettä. Siskon mies on ainoa, jonka kuullen raaskii puhua näistä, ja noin pari viikkoa sitten tuli puhuttua hänen firmalla äänestämisestä, maahanmuutosta ja Israelista tuttujen kanssa. Siskon mies on muuten puoliksi ulkomaalainen (etelä-Euroopan suunnalta) eikä pidä näistä tulijoista.

Eläimet ovat myös heikkouteni ja olen ymmärtänyt niitä paremmin kuin ihmisiä. Ne ei tuomitse toisin kuin ihmiset. Siskon lapsen kanssa ollessa menen jotenkin lukkoon miettiessäni, miten minun pitäisi olla tämän kanssa, ja siksi lykkään sen hoitamista isälle. Raaskin ainoastaan vahtia ja katsoa perään. Minulla ei ole hoivaviettiä ihmistä kohtaan, mutta osaan kyllä välittää ja huomioida. On niin välillä paskaa elää lähes neurologisesti sairaana, mutta toisaalta on siinä ilonsa. Introvertit onkin enemmän pidettyjä, joten voin onnitella itseäni.

Alabama

Quote from: Tavan on 09.04.2019, 17:16:30

On olemassa muitakin motiiveja keskustelulle, kuin oman aatteen edistäminen. Minulla on lukuisia mielipiteitä, joiden julki tuominen ei edistä mitään aatetta, mutta joista olen silti halukas keskustelemaan, koska olen utelias, haluan jakaa ajatuksia, kuulla palautetta, tavoitella totuutta, jne.

Sama täällä. Minua kiinnostaisi myös keskustella erityisesti sellaisten henkilöiden kanssa, jotka puhuvat yhtä ja tekevät toista. Näiden motiivien ja niiden ilmeisten ristiriitaisuuksien taakse olisi mielenkiintoista päästä kurkistamaan. Jotakin uteliaisuutta sekin.

Niin, se aate. Nykyään on vaikea olla jonkun tietyn aatteen takana, kun kaikki poliittiset suuntaukset on niin pirstottu osiin. Pitää ottaa omaan politiikkamaailmaan luontoteema sieltä, maahanmuuttokriittisyys täältä, talous kolmannelta aatteelta, puolustus- ja ulkopolitiikka taas jostakin ihan muualta. Mikään ns. ideologia ei enää tunnu omalta. Pitää vain valita paiseruton ja koleran väliltä ja yrittää silti pysytellä hengissä...
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

duc

Olen oppinut Emoa tuntemaan, ja hänestä pitämään.

Naisten äänioikeus on tullut jäädäkseen. Suffragettien työ ei valu hukkaan. Suomalaiset miehet pitävät siitä huolen, viimekädessä asein. Ei sen poistoa tarvitsisi pelätä, mutta naisista on täällä paljon puhetta vähättelevään sävyyn, eikä puhe äänioikeuden poistamisesta kaikilta mene toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Minäkin olen nykyfeminismin hullutuksia moittinut, jopa suoranaista miesvihaa ja miesten vähättelyä. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Ihmisiä me olemme. Silti kansallismielisyys ja nuivuus on yhteinen asiamme, ei sukupuolten syyttely tästä mokutushulluudesta.

Osa hompansseista vitsailee äänioikeuden poistosta, osa on vakavissaan nickejä mainitsematta. Kumpikin on haitallista ennakkoluulojen täyttämälle, joka uteliaana tulee tänne keskustelua seuraamaan. Nuivuus, persut ja tämä myös forum ovat leimautuneet naista vähätteleväksi, koska poliittinen vastustaja valtamedian hyvällä yhteistyöllä on sen pyrkinyt leimaamaan ja onnistunut. Jonkin verran leimassa on perää, ja se on vahingollista, jos on hyvin herkkä sellaiselle, mutta moniäänisyys ja sananvapaus antaa siihen oikeuden täällä sääntöjen puitteissa. Nahan kovettuminen on eduksi, koska voimakas kritiikki täällä sallitaan. Tämän forumin ei tule pyhäkouluksi muuttua.