News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hommaforum täyttää 10 vuotta 6.12.2018

Started by Pullervo, 06.12.2018, 01:32:43

Previous topic - Next topic

Northblood

Onnea vain omasta puolestanikin kymmenvuotiaalle Hommafoorumille. Omalla vaatimattomalla panoksellani osallistunut keskusteluihin reilun kolmen vuoden ajan, tullut kyllä tätä ennen luettua Hommaa pidemmän aikaa rekisteröitymättömänä jäsenenä.

Kymmenen vuotta siis takana, mikä mahtaa olla tilanne seuraavan kymmenen vuoden kuluttua? Kun tätä karmeaa kehitystä katselee, on tunne, että Homma on nyt, ja tulee olemaan tulevina vuosina tärkeämpi ja ajankohtaisempi tiedon valtatie ja keskustelualusta asioille, joita valehteleva valtamedia kynsin hampain yrittää pimittää. Kiitokset hienosta työstä, arvon Homman veljet ja sisaret, jatkakaamme samalla hyvällä mallilla!

Nuivinator

Itsehän rekisteröidyin vasta 2009-03-01. Jäsennumeroni on 1666. Syystä tai toisesta assosioin tuollaisia lukuja esimerkiksi vuosiksi, tai pikemminkin tapahtumiksi jotka ovat tapahtuneet tuona vuonna. 1666 on siis mielessäni aina Lontoon palo, vaikka on silloin muutakin tapahtunut kuten Académie des sciencesin perustaminen.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Lady Deadpool

Onnea 10vee Homma. Tiettävästi olin ensimmäinen Hommaan rekisteröitynyt naisoletettu. Jotain mikä pitäisi ylpeydellä lisätä omaan CV läpyskään, sano.

Vuosiin on mahtunut paljon niin hyvää kuin pahaakin, ja vaikka olenkin viettänyt hiljaiseloa monen aktiivisen vuoden jälkeen, Homma on aina virtuaalinen kotini ja ensisijainen tiedonlähteeni.

Kiitos kaikille Hommailijoille näistä vuosista.  :-*
Sarjavihaaja.

Lalli IsoTalo

Homma on ollut minulle erittäin tärkeä ilmiö elämässäni.
---
Matias Turkkila otti minut mukaan melko varhaisessa vaiheessa, ja ennen kuin huomasinkaan, olin haastattelemassa pressaehdokkaita.

---

Kun elämässäni alkoi tapahtua merkityksellisiä tapahtumia, ymmärtääkseni hommalaisten myötävaikutuksella, vaihdoin siviilisäätyni "epäilijästä" " "varttimystikoksi".

Olen ollut sitä mieltä, että mitä enemmän annat, sitä enemmän saat.

---

Toistan nyt sadatta kertaa saman asian:

- moderaatio tekee vapaaehtoistyötä, jotta sitä saisit äänesi kuuluviin

- teknisen yllläpidon hemmot tekevät vapaaehtoistyötä, jotta sitä saisit äänesi kuuluviin

- Homma ei ole valtion kustantama palvelu, joka lakisääteisesti toimittaa yhtään mitään

- Homma ei sensuroi. Vain valtio voi sensuroida.

- Homma on yksityisklubi, johon saa liittyä ilmaiseksi. Jos säännöt eivät kelpaa, on olemassa muita klubeja. Myös oman klubin voi perustaa.

- Ei liene kovinkasäan kaukaisessa tulevaisuudessa se, että moderaatiota saatetaan pitää oikeudellisesti vastuussa käyttäjien sekoiluista.

Joten.

1. Olkaamme kiitollisia siitä mitä saamme lahjana ilmaiseksi, vaikka se vaikeaa onkin maailmassa, jossa niukkuus nostaa tuotteen hintaa.

2. Paras tapa lopettaa Homma on lopettaa sen moderaattorit ajamalla heidät yli jyrkänteen reunan epähommamaisella käytöksellä.

Valinta on sinun.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

DuPont

Mekkaloitiinko 612-marssissa, onko uutisia?
En halua asiaa kysyä "kylän" natsimarssiketjussa, koska mielestäni tuo ei ole mikään natsimarssi.

Lalli IsoTalo

Quote from: DuPont on 06.12.2018, 23:38:15
Mekkaloitiinko 612-marssissa, onko uutisia?
En halua asiaa kysyä "kylän" natsimarssiketjussa, koska mielestäni tuo ei ole mikään natsimarssi.

Finnipääanarkistit, molempia kaikista kahdesta sukupuolesta, yrittivät huudella, mutta ääni särkyi. Yrittivät myös jotain ääriepävireistä laulun tapaista.

Olin siellä, kaikki on videolla.
— Missä N, siellä R

kriittinen_ajattelija

Onhan täällä tullut pyörittyä 6v. Kieltämättä hommalla ollut varsin suuri vaikutus siihen miten näen maailmaa. Kiitos monille fiksuille käyttäjille jotka on opettanut minulle paljon. Ennenkaikkea kiitos modeille jotka on pitänyt keskustelun tasokkaana ja asiallisena. Erityisesti kiitos miniluv:lle joka on ollut varsin avulias minua kohtaan.

En tiedä onko hommalla kovin suurta yhteiskunnallista merkitystä, mutta kyllähän hommaa voisi tavallaan pitää "nuivien yliopistona" joka on muokannut satojen jos ei tuhansien ihmisten ajattelua monipuolisemmaksi.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Supernuiva

Quote from: kriittinen_ajattelija on 07.12.2018, 00:15:08
En tiedä onko hommalla kovin suurta yhteiskunnallista merkitystä, mutta kyllähän hommaa voisi tavallaan pitää "nuivien yliopistona" joka on muokannut satojen jos ei tuhansien ihmisten ajattelua monipuolisemmaksi.

Jos perussuomalaiset (ja myös muiden puolueiden mahdolliset) nuivat kansanedustajat ja europarlamentaarikot hakisivat täältä tietoa, niin Hommalla olisi yhteiskunnallista merkitystä.

Lalli IsoTalo

Miniluvia kiitän maailmanluokan moderoinista, mutta bassoa pidetään polvissa, ei kainaloissa.  :P
— Missä N, siellä R

törö

Quote from: KHE on 06.12.2018, 12:22:39
Kiitos kuluneista vuosista.
Hommaforumista on tullut päivittäinen rutiini. Nykyään on niin vähän mediaa jota jaksaisi
verenpaineen nousematta lukea. Kirjoittaminen on jäänyt vähiin.

Rekisteröitynyt:  04.11.2009

Mä itse asiassa tein siitä pitkään epub-versiotakin, mutta lataustilastoista näkyi selvästi, vaiva meni hukkaan. Tabletit ovat jo niin yleisiä, ettei puhelimia tarvitse ottaa huomioon.

Tiedosto alkaa olla sellaisessa kunnossa, ettei sitä saa killailuta Calibren ymmärtämään muotoon, mutta viimeksi on tullut käytettyä SoftmakerOfficea ja se osaa tehdä epubin itse. Luvut eivät ala sivun alusta ja kuvien yhteydessä onvähän ylimääräistä tilaa, mutta muuten siinä ei näy olevan vikaa ainakaan kun vilkaise pikaisesti Sumatralla. Yksi väärään paikkaan eksynyt kuva piti panna paikoilleen Sigilillä.

https://goo.gl/wxygfb

Edit: Mä taisin saada sen Sigilin käyttöohjeiden avulla aika hyvään kuntoon. Narise vapaasti jos viilaamisen tarvetta löytyy kuitenkin.

Toimii Android-kapulassa ainakin noilla appeilla. Itse olen tavannut käyttää AlReaderia.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.neverland.alreader
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.obreey.reader

Yrjöperskeles

Lämpimimmät onnittelut Hommaforumille. Itse rekisteröidyin tänne 14.12. 2008 ja vaikka kommentoinkin tänne harvakseen niin käyn täällä joka päivä.
Tää on viivan alapuolella näkyvää tekstiä.

Uuno

Kiitos Qwertylle vinkistä :). Oma rekkautuminen näyttäisi tapahtuneen 08.12.2008, klo 08:40:50. Kappas, huomenna tulee täyteen tasan 10v.

Muistaakseni ensimmäinen Scriptan juttu jonka luin oli "Muhamettilaisen musta aukko". Oli todella tujua kamaa mun makuun silloin ja hetki menikin sulatellessa sitä. Mutta kun tekstejä alkoi tulla lisää ja oma ymmärrykseni kehittyi niin tajusin, että Hallis sanoo jotain sellaista, mitä ei ole ennen sanottu suomen kielellä.

Vieraskirjassa kommentoitiin sitten tekstejä ja käytiin muuta keskustelua. Kuten sanottu, vieraskirja ei enää jossain vaiheessa palvellut tarkoitustaan kun käyttäjämäärä kasvoi. Hauskaa touhua se kyllä oli - hyvin pienimuotoista vielä silloin.

Kohokohtia ovat olleet Halliksen rakettimainen nousu politiikan huipulle, persujen jytky sekä yleisen maahanmuuttotietouden parantaminen. Lehdistö ei pysty enää pimittämään, peittelemään tai suorastaan valehtelemaan maahanmuuttoon liittyvistä asioista samalla tavalla kuin vielä 10 vuotta sitten. Siinä on otettu iso askel.

Omat kohokohtani ovat olleet "netsi" -käsitteen bongaaminen (muistaakseni se oli meikäläinen, mutta voin olla väärässä) sekä tapaus Akuliina Saarikoski. Netsihän tuli siitä, että joku suvaitsevainen fanaatikko kirjoitti jotain, jossa tarkoitus oli kaiketi sanoa "natsi", mutta virheellisesti kirjoitti "netsi". No, tuossa ei tarvitse olla Einstein, jos pohtii että internetnatsi -> nettinatsi -> netsi. Käsite taisi elää jonkin aikaa, kunnes kuoli.

Akuliinan tapaus taas oli sellainen, että joskus kirjoitin johonkin Akuliinaa käsittelevään keskusteluun, että häntä pitäisi halata. Ja oikeasti tarkoitin tätä, koska mielestäni ainakin silloin Akuliina oli hieman reppana tapaus. No Akuliina käsitti tämän niin, että Hommalla suunnitellaan hänen raiskaamistaan (kertoi jossain lehtihaastattelussa). Silloin hieman säikähdin että mitäs hemmettiä, ihan tollanen ei mielestäni ollut minun sanoma, eikä edes sen ketjun henki. No mutta, eipä siitä mitään tietenkään seurannut. Toki nyt metoo -aikana mut olisi varmasti laitettu linnaan...

Hommailu on omalta kohdaltani jäänyt lähes kokonaan. Seuraan toki edelleen politiikkaa ja maahanmuuttokeskustelua sen osana, mutta ehkä ... ehkä sitä vaan voi vähän paremmin kun ei mieti noita asioita liikaa. Mielipiteen tuon kyllä esiin samalla tavalla kuin ennenkin, mutta vain jos sitä kysytään (paitsi puolisolle, joka saa edelleen kärsiä tästä).
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Ernst

Quote from: Yrjöperskeles on 07.12.2018, 07:28:38
Lämpimimmät onnittelut Hommaforumille. Itse rekisteröidyin tänne 14.12. 2008 ja vaikka kommentoinkin tänne harvakseen niin käyn täällä joka päivä.

Minä vastaavasti käyn lukemassa blogisi viikottain. Hyvää settiä ja sinulle hyvää loppuvuotta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Miniluv

Quote from: Lalli IsoTalo on 07.12.2018, 00:30:16
Miniluvia kiitän maailmanluokan moderoinista, mutta bassoa pidetään polvissa, ei kainaloissa.  :P

Riippuu ihan siitä mitä sillä bassolla haluaa tehdä  8) 8) 8)

@Lalli IsoTalo
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lucce

juu. Onneksi olkoon näin jälkikäteen :)