News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ykkösen aamu-tv lauantaina 5.9

Started by JM-K, 03.09.2009, 18:46:30

Previous topic - Next topic

JM-K

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 05.09.2009, 13:56:24
Quote from: KJ on 05.09.2009, 12:35:48
QuoteMeidän voittokulku alkaa siitä kun onnistumme kertomaan mitä maahanmuutto maksaa. Että suurin osa turvapaikan hakijoista ei täytä pakolaisstatusta. Ja kertomaan selkeästi mikä ero on pakolaisella, työperäisellä maahanmuutolla ja sosiaaliturvaperusteisella maahanmuutolla.

Paitsi ettei koskaan pystytä: ajatteleville ihmisille (eli itsellemme) pystymme selittämään nuo asiat, ja ehkä muutamalle lähipiiriläiselle, mutta siinäpä se. Ehkä maksimissaan kaksi prosenttia äänestää järkiperusteisesti ja loput hyvä/paha-tuntumalla (pois lukien "hyvät tissit" - äänestäjät. Onkohan Kutkale muuten tuon jo huomioinut).

Jarkko 24-vuotta, raksaduunari (autossa ihan vitun iso basso takaluukussa) ajattelee niin, että olen duunari, äänestän Vasemmistoliittoa, ajattelematta ollenkaan sitä, että Vasemmistoliitto tekee kaikkensa lisätäkseen Jarkon verotaakkaa ja lisätäkseen jonkun muun hyvinvointia. Eli porvarit paha.

Vaikka kuinka haluaisimme ajatella, että ihmiset ajattelevat rationaalisesti, niin eiväthän ne sitä tee. Ja koska keskiveroäänestäjän päähän mahtuu vain hyvä ja paha, niin koko Muutoksen markkinointi pitäisi perustua vastakkainasetteluun: jos haluat tätä, saat tätä; jos et, niin saat tätä.

Eli; ajattelevat äänestäjät on helppo saavuttaa, mutta suuri massa saavutetaan enemmän tai vähemmän populistisilla keinoilla.

Et ole ilmeisesti ite ollut koskaan raksalla töissä. Jarkko 24 vuotta raksaduunari ei varmastikkaan äänestä vasemmistoliittoa. Vasemmistoliiton kannatus on romahtanut menneistä vuosikymmenistä. Jotka ovat olleet  oikeasti tuottavissa hommissa niin ovat varmaan huomanneet että   suurin osa väestä suhtautuu sosiaaliturvaperäiseen maahanmuuttoon erittäin nuivasti. Ajatteleva ja populistinen kampanja ei sulje toisiaan pois. Esimerkiksi samalla rahalla julistekampanja on erinomainen keksintö. Tästä voisi tehdä vielä useamman eri variaation. Raksa duunari jarkko 24 vuotta on helppo saada äänestämään muutos 2001 liikettä. Haastetta tulee olemaan uskottavuuden luominen perinteisten demarien äänestäjien silmissä.

Sen verran voi tulevaisuutta valottaa, että kohta pamahtaa sellainen nettikampanjointi päälle, että siinä sitten jää monelta Jampalta ja Lissulta leuka auki ja pysyvästi. Nykyisten puolueiden edustajat nielaisevat lisäksi kielensä.

Löytyi nääs yksi erittäin mielenkiintoinen yhteistyötaho...

JM-K

Quote from: metsämies on 05.09.2009, 14:00:36
Et ole ilmeisesti ite ollut koskaan raksalla töissä. Jarkko 24 vuotta raksaduunari ei varmastikkaan äänestä vasemmistoliittoa. Vasemmistoliiton kannatus on romahtanut menneistä vuosikymmenistä. Jotka ovat olleet  oikeasti tuottavissa hommissa niin ovat varmaan huomanneet että   suurin osa väestä suhtautuu sosiaaliturvaperäiseen maahanmuuttoon erittäin nuivasti. Ajatteleva ja populistinen kampanja ei sulje toisiaan pois. Esimerkiksi samalla rahalla julistekampanja on erinomainen keksintö. Tästä voisi tehdä vielä useamman eri variaation. Raksa duunari jarkko 24 vuotta on helppo saada äänestämään muutos 2001 liikettä. Haastetta tulee olemaan uskottavuuden luominen perinteisten demarien äänestäjien silmissä.

En tunne tätä kyseistä Jarkkoa, mutta ainakin täälläpäin vasemmistoliitto on vielä duunarien puolue koska mikään muu puolue ei uskalla pitää työväestön puolta yhtä kovasti, vaikka se tukeekin myös tätä turvapaikkaturismia johon suurin osa rakennusmiehistä ja muustakin työväestöstä suhtautuu hyvin nuivasti. Haukkukaa vaan vasemmistoa/työmiehiä jos tahdotte viimeisetkin mahdolliset muutospuolueen äänestäjät karkoittaa.

Viimeisetkin mahdolliset? Jopas oli kommentti tuokin. Metsämiehelle tiedoksi, että yksittäisten kirjoittajien kommentit Hommafoorumilla EIVÄT EDUSTA Muutos 2011:n virallista kantaa.

CaptainNuiva

Ihan oli asiallinen ohjelma, kesken vain tuntui loppuvan mutta minkäs sille tekee.
Hussein oli siinä mielessä asiallinen vastakeskustelija että tuntuu olevan realisti ja varsinkin on esimerkillään osoittanut miten kuuluu intergroitua(Huono esimerkki vain suvaitsevaisuus fanaatikoille, heitä varten tarvitsee saada johonkin ohjelmaan vaikka imaami selittämään miten pikkutyttöjä saa ja kuuluu naida ja miten suomalaiset ovat rasisteja jos eivät tätä ymmärrä).

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

L. Brander

Quote from: JM-K on 05.09.2009, 13:43:14
Muutama nopea kommentti, jotka osittain sivuavat myös täällä kommentoituja asioita.

Aamutelkkarissa oli kivaa. Olen itse varsin tyytyväinen osuuteeni, vaikka en lähetystä vielä ole itse ehtinyt nähdäkään. Tiedän kuitenkin, mitä sanoin ja mitä en.

Vaikka joidenkin (trollien?) mielestä minun olisi pitänyt öyhöttää ja kuolata ja huutaa jotain rasistista p*skaa lähetyksessä, niin enpä nyt kuitenkaan öyhöttänyt enkä kuolannut enkä huutanut. Enkä tee sitä jatkossakaan. Öyhötystä ja muuta sekoilua haluavat saavat minun puolestani edelleenkin perustaa sen oman puolueensa ja mekastaa sen kanssa sitten ihan oman halunsa mukaan. Omalla naamallaan ja nimellään.

Jos joku ei vielä ole hoksannut, niin keskusteluohjelmassa kaikki keskustelevat. Tarkoitus ei siis ole, että minä vedän 12 minuuttia jotain ideologista paatosta jostain vähemmistöryhmien ongelmista monologina.

12 minuuttia on 12 minuuttia. Ei esimerkiksi 60 minuuttia. Siinä ajassa ehtii sanoa rajoitetun määrän asioita. Pidän erittäin kiitettävänä sitä asiamäärää, jonka tänään ehdin sanoa.

Vaikka (taas kerran) tietyt nimimerkit toisin nillittävätkin, niin aika montaa suomalaista sanomiseni puhuttelivat. Tiedän sen siitä, että olen istunut puhelimessa käytännössä koko ajan lähetyksen päättymisestä lähtien. Puheluita on tullut kymmeniä. Tekstiviestejä samoin. Sähköpostiani en ole vielä edes viitsinyt katsoa.

99% soittajista on täysin netin ulkopuolista kansanosaa, jotka haluavat keskustella sekä puoluehankkeesta että maahanmuutosta kanssani. Heille tämä on täysin uusi asia. Yleisin kysymys on: koska ja missä voi liittyä puolueeseen. Ymmärrän siis eräiden itkuiinesten huolen. Siihen on varmasti aihetta. Ja aihetta on tulossa lähiaikoina lisää.

Erityisesti - mitenkään nyt itseäni kehumatta - sain palautetta siitä, kuinka rauhallisesti, asiallisesti ja kiihkottomasti asioita käsittelin. Ainakaan tämä palaute ei siis tue hörhöjen toivetta siitä, että jatkossakaan huutaisiin naama punaisena jotain tuubaa telkkarissa.

Kolmesta mediasta on jo otettu yhteyttä ja kysytty haastattelupyyntöä. Lisäksi näyttää ihan lupaavalta, että meikäläisen lärvi näkyy telkkarissa uudestaan. Ehkä jo hyvinkin pian. Eli ei tämä mitenkään huonosti mennyt.

Toimittaja Kirsi Virtasen työ oli mielestäni erittäin asiallista ja vastasi 100%:sti sitä, mitä ennalta oli sovittu. En edes oikein ymmärrä, mitä ihme "ajojahtia" taas jotkut täällä onnistuivat hänen työssään näkemään. Olisiko siis uuden foliohatun paikka? Ei Kirsille eikä minulle vaan...

Myös Husein Muhamed esiintyi mielestäni edukseen. Mukava ja keskustelutaitoinen kaveri kaikin puolin. Lämpiössä paikalla ollut Sauli Niinistökin siinä innostui toteamaan, että "teillähän tuntuu tuota yhteistä puhuttavaa riittävän". Pohdittiinkin siinä Huseinin kanssa, että pitäisiköhän perustaa oma telkkariohjelma. Ei muuten pöllömpi idea!

Tämän tyyppistä keskustelua tässä maassa tarvitaan. Tästä se alkaa. Jos jotakin ei tämä linja miellytä, niin toimintaohjeet löytyvät ylempää tästä viestistäni. Myös olemassa olevia puolueita saa äänestää, jos sen parhaaksi näkee.

Vedit ihan vitun hyvin. Olit asiallinen ja fiksu ja näytit, että nuivien kanssa voi keskustella. Uskon,että veit yhteistä asiaa aimo harppauksen eteenpäin.

Kiitos!

LB
Dystooppinen salamasota

JM-K

Quote from: L. Brander on 05.09.2009, 14:06:27
Quote from: JM-K on 05.09.2009, 13:43:14
Muutama nopea kommentti, jotka osittain sivuavat myös täällä kommentoituja asioita.

Aamutelkkarissa oli kivaa. Olen itse varsin tyytyväinen osuuteeni, vaikka en lähetystä vielä ole itse ehtinyt nähdäkään. Tiedän kuitenkin, mitä sanoin ja mitä en.

Vaikka joidenkin (trollien?) mielestä minun olisi pitänyt öyhöttää ja kuolata ja huutaa jotain rasistista p*skaa lähetyksessä, niin enpä nyt kuitenkaan öyhöttänyt enkä kuolannut enkä huutanut. Enkä tee sitä jatkossakaan. Öyhötystä ja muuta sekoilua haluavat saavat minun puolestani edelleenkin perustaa sen oman puolueensa ja mekastaa sen kanssa sitten ihan oman halunsa mukaan. Omalla naamallaan ja nimellään.

Jos joku ei vielä ole hoksannut, niin keskusteluohjelmassa kaikki keskustelevat. Tarkoitus ei siis ole, että minä vedän 12 minuuttia jotain ideologista paatosta jostain vähemmistöryhmien ongelmista monologina.

12 minuuttia on 12 minuuttia. Ei esimerkiksi 60 minuuttia. Siinä ajassa ehtii sanoa rajoitetun määrän asioita. Pidän erittäin kiitettävänä sitä asiamäärää, jonka tänään ehdin sanoa.

Vaikka (taas kerran) tietyt nimimerkit toisin nillittävätkin, niin aika montaa suomalaista sanomiseni puhuttelivat. Tiedän sen siitä, että olen istunut puhelimessa käytännössä koko ajan lähetyksen päättymisestä lähtien. Puheluita on tullut kymmeniä. Tekstiviestejä samoin. Sähköpostiani en ole vielä edes viitsinyt katsoa.

99% soittajista on täysin netin ulkopuolista kansanosaa, jotka haluavat keskustella sekä puoluehankkeesta että maahanmuutosta kanssani. Heille tämä on täysin uusi asia. Yleisin kysymys on: koska ja missä voi liittyä puolueeseen. Ymmärrän siis eräiden itkuiinesten huolen. Siihen on varmasti aihetta. Ja aihetta on tulossa lähiaikoina lisää.

Erityisesti - mitenkään nyt itseäni kehumatta - sain palautetta siitä, kuinka rauhallisesti, asiallisesti ja kiihkottomasti asioita käsittelin. Ainakaan tämä palaute ei siis tue hörhöjen toivetta siitä, että jatkossakaan huutaisiin naama punaisena jotain tuubaa telkkarissa.

Kolmesta mediasta on jo otettu yhteyttä ja kysytty haastattelupyyntöä. Lisäksi näyttää ihan lupaavalta, että meikäläisen lärvi näkyy telkkarissa uudestaan. Ehkä jo hyvinkin pian. Eli ei tämä mitenkään huonosti mennyt.

Toimittaja Kirsi Virtasen työ oli mielestäni erittäin asiallista ja vastasi 100%:sti sitä, mitä ennalta oli sovittu. En edes oikein ymmärrä, mitä ihme "ajojahtia" taas jotkut täällä onnistuivat hänen työssään näkemään. Olisiko siis uuden foliohatun paikka? Ei Kirsille eikä minulle vaan...

Myös Husein Muhamed esiintyi mielestäni edukseen. Mukava ja keskustelutaitoinen kaveri kaikin puolin. Lämpiössä paikalla ollut Sauli Niinistökin siinä innostui toteamaan, että "teillähän tuntuu tuota yhteistä puhuttavaa riittävän". Pohdittiinkin siinä Huseinin kanssa, että pitäisiköhän perustaa oma telkkariohjelma. Ei muuten pöllömpi idea!

Tämän tyyppistä keskustelua tässä maassa tarvitaan. Tästä se alkaa. Jos jotakin ei tämä linja miellytä, niin toimintaohjeet löytyvät ylempää tästä viestistäni. Myös olemassa olevia puolueita saa äänestää, jos sen parhaaksi näkee.

Vedit ihan vitun hyvin. Olit asiallinen ja fiksu ja näytit, että nuivien kanssa voi keskustella. Uskon,että veit yhteistä asiaa aimo harppauksen eteenpäin.

Kiitos!

LB

Kiitos! Juuri tähän pyrin, rikkomaan vallitsevaa käsitystä öyhöttävistä fasisteista.

EL SID

on pakko sanoa, että JM-K oli todellakin edukseen TVssä: Oma itsensä, rento, avoin ja kuinka hänen olemuksestansa huokui tunnetta että hän on oikealla asialla, eikä pyytele vakaumustaan (maahanmuuttokriittisyyttä) keneltäkään anteeksi.
Juuri noin pitää esiintyä, ei siten kun eräät suomen sisun puheenjohtajat tässä muutama vuosi sitten.....

(tähän oli tarkoitus laitaa linkki tästä ohjelmasta,

http://atuubi.yle.fi/keskustelu/id-2001137?page=5

mutta YLE on tehnyt sen liian vaikeaksi)

No, Teemu ja Johannes kyllä varmaan oppivat. Seuraava kerta ei liene yhtä katastrofaalinen. Toivottavasti. Tärkeintä on sisäistää itselleen se tosiasia, että tässä ollaan pelastamassa suomen tulevaisuutta, ja että vain maahanmuuttokriittinen tie on se oikea tie ja että muut ovat väärässä, ja heidän kuuluu väistellä ja selitellä, ei maahanmuuttokriitikon.

En enää ihmettele yhtään, että SDP on pyytänyt JM-Kta puolueen nuivaan siipeen. Eniten harmittaa se, ettei JM-K liittynyt persuihin pari vuotta sitten ja tee nyt ennakko-vaalipropagandaa sille. JM-Ksta olisi tullut hyvä toinen kärki Persuihin, jossa ollaan liikaa Soinin varjoissa. Tuskin Timppakaan diggaa nykytilanteesta. Hän ei tunnu olevan sitä tyyppiä, joka toteaa, että minun jälkeeni saa tulla maailmanloppu, vaan toivonee, että porukasta löytyisi hyviä jatkajia ja työkavereita hänen vaivalla pelastamalleen aatteelle.

JM-K onnea ja menestystä. Tuolla asenteella pääset vielä pitkälle.

Lemmy

Niinkun sanoin jo näkemättäkin, asiallinen ote tuottaa parempaa tulosta kun liika vaahtoaminen. Sirkushuveja saa sitten urjalalaisista varavaltuutetuista aina kulloinkin.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

stjohan

Jes! Nyt sain linkin toimimaan. Todella hyvä ja asiallinen keskustelu nimenomaan ajatellen netin ulkopuolelle leviävää julkisuutta!

Mäki-Ketelää kelpaa katsella uuden liikkeen johtajana. Ei tarvitse hävetä! :)
"Jos sinulla on vihamiehiä, tiedät puolustaneesi jotain jossain vaiheessa elämääsi."

-Sir Winston Churchill-

JM-K

Quote from: EL SID on 05.09.2009, 14:09:37

Eniten harmittaa se, ettei JM-K liittynyt persuihin pari vuotta sitten ja tee nyt ennakko-vaalipropagandaa sille. JM-Ksta olisi tullut hyvä toinen kärki Persuihin, jossa ollaan liikaa Soinin varjoissa.

Kiitos myös EL CID:lle asiallisesta palautteesta.

Olen jo tämän joskus ennemminkin kertonut, mutta minulla on tuossa kirjahyllyssä täytetty jäsenhakemus Persuihin. Täytin sen syystalvella -08 kunnallisvaalien jälkeen. Jostain syystä se jäi heti silloin lähettämättä. Sittemmin ilmeni erinäisiä syitä, jonka jälkeen se jäänee pysyvästi lähettämättä. Tuskinpa meikäläisellä persuihin mitään asiaa olisikaan.

Kuten EL CID totesi, kaiken tämän ajan, vaivan ja rahan olisi voinut käyttää johonkin muuhunkin, mutta välillä asiat ja tapahtumat määräävät suunnan. Näillä mennään nyt.

Mika

Quote from: JM-K on 05.09.2009, 14:02:18
Sen verran voi tulevaisuutta valottaa, että kohta pamahtaa sellainen nettikampanjointi päälle, että siinä sitten jää monelta Jampalta ja Lissulta leuka auki ja pysyvästi. Nykyisten puolueiden edustajat nielaisevat lisäksi kielensä.

Löytyi nääs yksi erittäin mielenkiintoinen yhteistyötaho...

Jos toiminta ja toimijat vaikuttaa uskottavalta, en yhtään epäile, etteikö Suomesta löytyisi paljonkin isänmaallista rahaa uuden puolueen taakse. Ei siihen loppujen lopuksi tarvita muuta kuin yksi mokutukseen täysin kyllästynyt rahamies, jolta eivät pelimerkit ihan heti lopu. Kotimaisten yrittäjien joukosta sellaisia luulisi löytyvän useampiakin.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

JM-K

Quote from: stjohan on 05.09.2009, 14:12:55
Jes! Nyt sain linkin toimimaan. Todella hyvä ja asiallinen keskustelu nimenomaan ajatellen netin ulkopuolelle leviävää julkisuutta!

Kiitos sullekin. Laitatko toimivan linkin tänne, kiitos. Olisi kiva itsekin nähdä, mitä kaikkea tuli raavittua siellä telkkarissa...

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: metsämies on 05.09.2009, 14:00:36

En tunne tätä kyseistä Jarkkoa, mutta ainakin täälläpäin vasemmistoliitto on vielä duunarien puolue koska mikään muu puolue ei uskalla pitää työväestön puolta yhtä kovasti, vaikka se tukeekin myös tätä turvapaikkaturismia johon suurin osa rakennusmiehistä ja muustakin työväestöstä suhtautuu hyvin nuivasti. Haukkukaa vaan vasemmistoa/työmiehiä jos tahdotte viimeisetkin mahdolliset muutospuolueen äänestäjät karkoittaa.
Mehtämiehelle kyssäri. Oletko ite ollut raksalla töissä tai yleensäkkään missään tuottavissa hommissa. Itse olen ollut viimeisen parin vuoden aikana yli vuoden raksahommissa, joten tiedän mistä puhun. Vasemmistoliiton mamu myönteinen politiikka ei saa kannatusta kuin vanhojen äijien keskuudessa jotka ovat ikänsä äänestäneet vasemmistoliittoa. Tiedän mistä puhun sillä on tullut sen verta monella ruokatauolla puhuttua politiikkaa. Meidän ei tarvitse mitenkään vastustaa vasemmistoliittoa saamme kyllä ne äänet kunhan kerromme mitä teemme.

IDA

Quote from: Jiri Keronen on 05.09.2009, 13:50:01
Jos ihmiset jäivät kaipaamaan jotain sinun ja Huseinin keskustelusta, otetaan Huseiniin yhteyttä ja pyydetään hänet uuteen keskustelutilaisuuteen kanssasi. Sitten filmataan tämä keskustelutilaisuus ja lyödään se nettiin. Voidaan tehdä ihan niin pitkä kuin tahdotaan ja käsitellä juuri niitä asioita, joita tahdotaan käsitellä.

Tämä olisi hyvä idea. Jos Homman mediatyypit voisivat järjestää tuollaisen, niin niitä voisi varmaan tehdä lisääkin.

Muuttohaukka

Tässä kauppareissulla parin ei-hommalaisen kanssa tuli juttua. Olivat katsoneet aamuteeveen juuri sen takia, että siellä oli uusi puolue esiintymässä.

Olivat yllättyneitä juuri tuosta "hillitystä ja kiihkottomasta" esiintymisestä.

Eli joudun perumaan ajatuksen, ettei lauantaiaamulla katsota ohjelmia kahvikupin ja Pravdan kanssa, vaan ihan ajtuksia hakien.

Ensimmäisen kerran jo muutos 2011 näkyi ja herätti mielenkiintoa. Positiivisella tavalla.

stjohan

Quote from: JM-K on 05.09.2009, 14:15:29

Kiitos sullekin. Laitatko toimivan linkin tänne, kiitos. Olisi kiva itsekin nähdä, mitä kaikkea tuli raavittua siellä telkkarissa...

Tällä linkillä minä sen sitten viimein sain toimimaan: http://areena.yle.fi/video/401161

Taisi olla sama linkki aiemmin, ja toimii jostain syystä hieman vaihtelevasti. Mutta koetahan. Osuutesi taitaa alkaa jossain 25 minuutin tienoolla.
"Jos sinulla on vihamiehiä, tiedät puolustaneesi jotain jossain vaiheessa elämääsi."

-Sir Winston Churchill-

JM-K

Quote from: stjohan on 05.09.2009, 14:22:52

Tällä linkillä minä sen sitten viimein sain toimimaan: http://areena.yle.fi/video/401161

Taisi olla sama linkki aiemmin, mutta toimii jostain syystä hieman vaihtelevasti. Mutta koetahan. Osuutesi taitaa alkaa jossain 23 minuutin tienoolla.

Ei toimi vieläkään (marsilaiset ovat siis hyökänneet). Lähden siis lenkille ja palaan asijaan myöhemmin!

HOMMA^^^

IDA

Laitatko toimivan linkin tänne, kiitos. Olisi kiva itsekin nähdä, mitä kaikkea tuli raavittua siellä telkkarissa...

Areenassa vaikuttaa olevan joku päivitys tai vastaava menossa. Nyt jälleen kaikki ohjelmat ovat kadoksissa.

Matias Turkkila

Quote from: JM-K on 05.09.2009, 14:03:45
Metsämiehelle tiedoksi, että yksittäisten kirjoittajien kommentit Hommafoorumilla EIVÄT EDUSTA Muutos 2011:n virallista kantaa.

.. joskin sääntöön on olemassa poikkeus. Poikkeuksen nimi on Mr Hill-Ketelä.  :D

Videoklippi näkyy toisinaan, toisinaan taas ei. Linkki laitettu etusivulle.

dothefake

Siteeraan itseäni, tämä siksi, jos J M-K ei ehdi kaikkia aiempia kommentteja selaamaan.

"Ps. Jopa aiemmin koko Hommaa (ja minua) rasistisena pitänyt vaimoni
tokaisi ohjelman nähtyään, että olipas asiallinen  ja rauhallinen ihminen."
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mika

Quote from: IDA on 05.09.2009, 14:19:41
Jos ihmiset jäivät kaipaamaan jotain sinun ja Huseinin keskustelusta, otetaan Huseiniin yhteyttä ja pyydetään hänet uuteen keskustelutilaisuuteen kanssasi. Sitten filmataan tämä keskustelutilaisuus ja lyödään se nettiin. Voidaan tehdä ihan niin pitkä kuin tahdotaan ja käsitellä juuri niitä asioita, joita tahdotaan käsitellä.

Tämä olisi hyvä idea. Jos Homman mediatyypit voisivat järjestää tuollaisen, niin niitä voisi varmaan tehdä lisääkin.

Miksi ihmeessä siinä Husseinin pitäisi esiintyä?  Paljon parempi olisi saada debattiin joku Suomen maahanmuuttovirkamies esim. sisäministeriöstä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Lemmy

Vissiin taitaa olla hieman ruuhkaa siellä YLEssä ettei se linkki aina toimi.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Gödel

JMK:n esiintyminen oli mielestäni hyvä ja vakuuttava mutta sen mahdollistamisen kääntöpuoli oli osittain siinä, että Husainin tasoinen "ammattilainen" oli myös päästettävä ääneen. Hänenkään ei voi sanoa esiintyneen ainakaan huonosti ja lisäksi huomioiden omaamansa etnisen värinän voi olla sangen varma, että ainakin jo valmiiksi mokutusmyönteiset näkivät Husainin tämän juttu tuokion "voittajana". Tosin vastoin asiaperusteita mutta kun se värinä....

Näin tullee homma menemään jatkossakin eli ainakaan aavistuksenkaan verran, vuosia jatkuneen propagandan vuoksi, mokutusmyönteisiä sieluja ei pelkällä poliittisella-korrektiudella tulla vakuuttamaan. Toisaalta onko se tarkoituskaan ja onko muitakaan vaihtoehtoja olemassa?

Niin ikävää kuin se onkin saattaa mokutuksen loppumisen ehtona olla vielä seuraavat 5-10 vuotta, jonka aikana kymmeniä uusia vastaanottokeskuksia ja levottomuuksia niiden ympäristössä + pahempia levottomuuksia suunnalla Ruotsi, Tanska, Ranska, Saksa. Jos ja vain jos levottomuudet saadaan osoitettua lähtöisiksi sieltä mistä ne todellisuudessa ovatkin. Se ei kuitenkaan lehdistön tuntien ole mitenkään selvä asia.
Clifters; Jiri Nikkinen, Luri Luokkala, Lare Murtomaa: Angelica (-89)

http://www.youtube.com/watch?v=iJZLBDDp6QE

Petula Clark - Beautiful and the rain

http://www.youtube.com/watch?v=-4LAPE_-LDU

JM-K

Quote from: dothefake on 05.09.2009, 14:26:42
Siteeraan itseäni, tämä siksi, jos J M-K ei ehdi kaikkia aiempia kommentteja selaamaan.

"Ps. Jopa aiemmin koko Hommaa (ja minua) rasistisena pitänyt vaimoni
tokaisi ohjelman nähtyään, että olipas asiallinen  ja rauhallinen ihminen."

Vaimolle terveisiä!

metsämies

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 05.09.2009, 14:16:12
Mehtämiehelle kyssäri. Oletko ite ollut raksalla töissä tai yleensäkkään missään tuottavissa hommissa. Itse olen ollut viimeisen parin vuoden aikana yli vuoden raksahommissa, joten tiedän mistä puhun. Vasemmistoliiton mamu myönteinen politiikka ei saa kannatusta kuin vanhojen äijien keskuudessa jotka ovat ikänsä äänestäneet vasemmistoliittoa. Tiedän mistä puhun sillä on tullut sen verta monella ruokatauolla puhuttua politiikkaa. Meidän ei tarvitse mitenkään vastustaa vasemmistoliittoa saamme kyllä ne äänet kunhan kerromme mitä teemme.

16-kesäsenä menin ensimmäistä kertaa rakennustyömaalle ja sen jälkeen olen ollut yleensä talvella ja pari kesääkin rakennuksilla töissä. Pääasialliselta ammatiltani olen metsuri ja kokemusta löytyy rakennus/metsätöiden lisäksi myös maatiloilta renkenä olemisesta . Eli laskisin itseni tuottavan työn tekijäksi ja luulen tietäväni mistä puhun.

Ja mitä nyt ruokatunneilla politiikkaa puhutaan niin ei siellä paljonkaan muut puolueet kannatusta saa kuin vasemmistopuolueet, ja niinkuin sanoin niin tuo mamu-myöntäily ei ole kovin hyvässä huudossa ollut mutta silti mielummin äänestävät niitä kuin "porvaripuolueita" jotka haukkuu vasemmistoa/työläistä.

IDA

Quote from: Mika on 05.09.2009, 14:27:28
Miksi ihmeessä siinä Husseinin pitäisi esiintyä?  Paljon parempi olisi saada debattiin joku Suomen maahanmuuttoviranomainen esim. Sisäministeriöstä.

Epäilen vahvasti, että ministeriöstä ei tulla keskustelemaan ennen kuin on jotain näyttöjä onnistuneista keskusteluista alla.

JM-K

Quote from: Gödel on 05.09.2009, 14:28:28
JMK:n esiintyminen oli mielestäni hyvä ja vakuuttava mutta sen mahdollistamisen kääntöpuoli oli osittain siinä, että Husainin tasoinen "ammattilainen" oli myös päästettävä ääneen. Hänenkään ei voi sanoa esiintyneen ainakaan huonosti ja lisäksi huomioiden omaamansa etnisen värinän voi olla sangen varma, että ainakin jo valmiiksi mokutusmyönteiset näkivät Husainin tämän juttu tuokion "voittajana". Tosin vastoin asiaperusteita mutta kun se värinä....

Näin tullee homma menemään jatkossakin eli ainakaan aavistuksenkaan verran, vuosia jatkuneen propagandan vuoksi, mokutusmyönteisiä sieluja ei pelkällä poliittisella-korrektiudella tulla vakuuttamaan. Toisaalta onko se tarkoituskaan ja onko muitakaan vaihtoehtoja olemassa?

Niin ikävää kuin se onkin saattaa mokutuksen loppumisen ehtona olla vielä seuraavat 5-10 vuotta, jonka aikana kymmeniä uusia vastaanottokeskuksia ja levottomuuksia niiden ympäristössä + pahempia levottomuuksia suunnalla Ruotsi, Tanska, Ranska, Saksa. Jos ja vain jos levottomuudet saadaan osoitettua lähtöisiksi sieltä mistä ne todellisuudessa ovatkin. Se ei kuitenkaan lehdistön tuntien ole mitenkään selvä asia.

Todellista mokuttajaa ei käännytä mikään. Fakta.

CaptainNuiva

Quote from: IDA on 05.09.2009, 14:19:41

Totta turiset IDA, kunhan se vaan tehtäisiin ilman konemiehiä ;D

Noh, asiaan...Tietty voisi haastaa keskusteluihin muitakin.
Jossain pidettäisiin listaa haastetuista ja niistä jotka ovat kutsun hyväksyneet tai siitä kieltäytyneet sekä niistä jotka eivät ole kutsuun vastanneet.
Eli kutsuttuna olisi virkamiehiä, politiikkoja,imaameja,journalisteja...
Olisikohan tämä liian lennokkas idea ???

Tämä ainekin osoittaisi ketkä ovat tosissaan halukkaita keskustelemaan ja ketkä sanoistaan huolimatta eivät.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

JoKaGO

Hyvä, Juha!!!

Mielestäni ei olisi voinut mennä paremmin. Husein vei puheaikaa ehkä vähän enemmän kuin sinä, mutta kaverille on annettava anteeksi se, että joutui kommunikoimaan vieraalla kielellä. Eipä sillä, Suomea osaa kaveri kiitettävän hyvin!
Minusta valitsemasi "salonkikelpoinen" linja oli juuri se ainoa oikea. Sinusta huokui perehtyneisyys ja into, mutta myös asiallisuus ja jämäkkyys. Viimeinen lauseesi, "Ei ole", oli juuri oikein muotoiltu, kun taas Huseinin selittely oli "hätäkakka". Keneltäkään ei jäänyt huomaamatta!
Pidä siis jatkossakin tuo linja: Selkeisiin kysymyksiin selkeä vastaus, ei selittelyä! Se tehoaa parhaiten suomalaisiin. ONNEA niihin tuleviin "koitoksiin", ja varaudu siihen, että jatkossa lentää myös paska! ÄLÄ PROVOSOIDU!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Nuivanlinna

Mustafa Kara, siinä olisi kova kaveri keskustelijaksi.Voisi äijä kiehahtaa jopa!"
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Jahmar Ainokitsas

Quote from: IDA on 05.09.2009, 12:39:34
Quote from: reino on 05.09.2009, 12:07:17
Aivan. Persujen kannattajilla tuntuu jostain syystä olevan tässäkin ketjussa kova hätä siitä, että Joutsen vie niiltä reviirin.

No ei kyllä ole. Aika valikoivaa lukemista.

Itse tunnen muutamia molempien puolueiden kannattajia, mutta taidan tästä lähtien kyllä pitää vaikkapa nimimerkkiä Julkkikset äänenä, josta tsekkaan mikä on Muutospuolueen kanta ja kirjoitella sen mukaan.

:)

Näin sanoisin myös. Olen persuilija, mutta sanalla sanoen olin todella positiivisesti "kiihottunut" JMK:stä tänä aamuna. Erinomaista etten sanoisi ja silti en aio vaihtaa tai siirtyillä mihinkään uuteen puolueeseen.

Ja jos vie, ääniä, vie. JMK:n aamuesiintyminen entisestään herätti haluja yhteistyöstä. Vielä muutama JMK:n kaltainen kehiin, niin meillä hommalaisilla on sellainen kattaus, että se kelpaa vaikka naapurin keinutuolille  :D