News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-06-30: Nasima Razmyar, 31

Started by paukuttaja, 30.06.2016, 09:47:37

Previous topic - Next topic

Pölhökustaa

Quote from: NasimaArjessa koettua: vaaleaihoista kanssamatkustajaa tervehditään sanoen "hei", tummempaa suomalaista sanoen "hello". Pahaa tarkoittamaton ele, joka kuitenkin sanoo rivien välistä "sinä et ole meikäläisiä". Tehdään vähemmän oletuksia ulkonäön perusteella.

Onko jotkin vaalit tulossa, vai miksi alkaa toteemi-uhriutuminen puoluetoimiston laatiman kaavan mukaisesti?

Olisiko tässä nimittäin mahdollista sellainenkin kuin vieraskoreus, eli että kun kantasuomalainen pottunokka olettaa kanssamatkustajan olevan ulkomaalainen, tervehtii hän tätä ulkomaankielellä. Ilman rasismia, kohteliaisuuttaan. Sellainen se pottunokka on - kohtelias ja vieraskorea. Ja silti taas rasisti....

JohanNyt

Quote from: Pölhökustaa on 22.05.2018, 21:30:56
Quote from: NasimaArjessa koettua: vaaleaihoista kanssamatkustajaa tervehditään sanoen "hei", tummempaa suomalaista sanoen "hello". Pahaa tarkoittamaton ele, joka kuitenkin sanoo rivien välistä "sinä et ole meikäläisiä". Tehdään vähemmän oletuksia ulkonäön perusteella.

Onko jotkin vaalit tulossa, vai miksi alkaa toteemi-uhriutuminen puoluetoimiston laatiman kaavan mukaisesti?

Olisiko tässä nimittäin mahdollista sellainenkin kuin vieraskoreus, eli että kun kantasuomalainen pottunokka olettaa kanssamatkustajan olevan ulkomaalainen, tervehtii hän tätä ulkomaankielellä. Ilman rasismia, kohteliaisuuttaan. Sellainen se pottunokka on - kohtelias ja vieraskorea. Ja silti taas rasisti....
Kyllä minä ainakin näin Suomessa oletan, että kaikki osaavat suomea tai ainakin kaikkia voi ja pitääkin moikata Suomen kielellä eli suomeksi.

Rokka

En uskonut tämän koskaan tapahtuvan, mutta olen melkein samaa mieltä Nasiman jostain asiasta. Tai oikeastaan kun tarkemmin ajattelen, niin toimin vaan niin kuin kuin Nasima haluaisi suomalaisten toimivan. Ajattelemme kuitenkin asioita ihan eri kantilta. Minä tervehdin kaikkia Suomessa suomeksi ja myös jatkan puhumista suomeksi, koska se suomen kieli nyt sattuu olemaan, ainakin toistaiseksi, se yleisin kieli täällä Suomessa. Jos tummempi hipiäinen uussuomalainen ei ymmärrä, niin ei se ole minun on ongelmani.
Suomen kielellä pitää pystyä kommunikoimaan Suomessa. Jos en jossain paikassa saa palvelua suomen kielellä niin vaihdan sellaiseen jossa suomen kielellä vielä pärjää.
Tämä varmaankin on Nasiman mielestä rasismia, kun ei minua ei vaan jotenkin huvita leikkiä turistia omassa kotimaassani.