News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Mielenosoitus Kreikka-tukipakettia vastaan

Started by Simon Elo, 06.05.2010, 13:05:55

Previous topic - Next topic

koojii

Quote from: kivimies on 21.06.2018, 21:53:00

Ja mikä parasta, rahat menivät Kreikasta suoraan saksalaisten ja ranskalaisten pankkien (jotka lainasivat alunperin rahat Kreikalle) lainojen ja korkotuottojen takaisinmaksuun. "Musta Pekka" jäi veronmaksajien käteen.

Jos tämä ei ole tienaamista, niin mikä on?  ;D

Itse olen ollut siinä uskossa, että lainasta maksetaan sen vuoksi korkoa että se on korvaus siitä riskistä että rahat lainannut ei pysty tai halua maksaa lainaamaansa rahaa takaisin.

Onhan tuollainen riskisijoittajien tappioiden sosialisointi veronmaksajien piikkiin jotain aivan käsittämätöntä.

Olisivat vain antaneet Kreikan kaatua konkurssiin kuten euro-sopimusten mukaan pitikin. Sen jälkeen olisi Ranska ja Saksa ja muut maat saaneet halutessaan pelastaa ne keinottelijapankkinsa jotka olivat Kreikkaan rahaa lainanneet kovalla korolla.

Tai sitten olisivat jakaneet edes ne Kreikan maat ja muun omaisuuden muille euromaille. Suomen valtiokin olisi silloin saanut Kreikasta kenties jonkun saariryhmän jonne mahtuisi muutama sata tuhatta ihmistä asumaan. Saksa olisi taas saanut saaret joille mahtuisi kenties 10 miljoonaa saksalaista.  Luulisi että se olisi räjäyttänyt sen rakentamisen ja turismin siellä kasvuun kun ei tarvisi sakujenkaan minnekkään Mallorcalle lähteä lomailemaan kun Kreikan saaristossa olisi oma "pikku-Saksan" saari.

HMV

Jos Suomi saisi vaikka jonkin Kreikan saaren niin se taitaisi täyttyä aika pian kaiken maailman turvapaikanhakijoista.
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.

Peltipaita

Minäkin "vaadin" aikoinaan että Kreikkapakettien vastineeksi pitäisi saada joku saari sieltä. Selkärangattomat suomalaispolitikot eivät saaneet sitäkään aikaiseksi. Vaan nyt olen siitä tosi iloinen että olivat niin vätyksiä. Ja he puolestaan varmasti harmittelevat miten olisivat saaneet silloin jalansijan  Välimeren turvasatamaksi jos olisivat olleet rohkeita. Kansan mielipidekin olisi ollut heidän puolellaan. :'(
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Shemeikka

QuoteItse olen ollut siinä uskossa, että lainasta maksetaan sen vuoksi korkoa että se on korvaus siitä riskistä että rahat lainannut ei pysty tai halua maksaa lainaamaansa rahaa takaisin.

Korko on se voitto eli raha, jonka lainaaja tienaa antamalla rahaa lainaksi.

Esim jos X lainaa Y:lle 100 euroa ja saa takaisin 100 euroa, niin X ei tienaa senttiäkään. Korko tekee lainasta lainaajalle tuottavaa.

Jos lainaaja haluaa omansa varmasti takaisin, niin silloin puhutaan takuista. Esim asuntovelkaisen lainan takuuna on ostettu asunto. Jos velka jää maksamatta, pankki saa rahansa takaisin myymällä velallisen asunnon.

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Lalli IsoTalo

Korko on korvaus siitä, että raha ei ole omistajansa käytössä. Esimerkiksi sijoitettavissa yritystoimintaan. Riskiä varten on takuut.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R