News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Musiikkia Muutos 2011:lle

Started by IDA, 21.08.2009, 22:21:52

Previous topic - Next topic

IDA

Pulpahti vain päähän tällainen juttu. Tämä ei liity visuaaliseen ilmeiseen, eikä ohjelmaan, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että Joutsenpuolueen kannattaisi kaapata omaksi tunnuslaulukseen tämä

http://www.youtube.com/watch?v=wp6m5BRQBrY

laulu.

Perusteluina: Se on Jaakko Juteinin tekstinä jo yleistä omaisuutta, helppo laulaa ja soittaa, itse asiassa erittäin kaunis ja erittäin vetoava.

turha jätkä

Quote from: IDA on 21.08.2009, 22:21:52
Pulpahti vain päähän tällainen juttu. Tämä ei liity visuaaliseen ilmeiseen, eikä ohjelmaan, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että Joutsenpuolueen kannattaisi kaapata omaksi tunnuslaulukseen tämä

http://www.youtube.com/watch?v=wp6m5BRQBrY

laulu.

Perusteluina: Se on Jaakko Juteinin tekstinä jo yleistä omaisuutta, helppo laulaa ja soittaa, itse asiassa erittäin kaunis ja erittäin vetoava.

Miksi puolueella pitäisi olla laulu? Eikö yhteislaulut ole aika väsynyttä? Jossakin agraarikommunistien so. keskustan tupailloissa yhteisesti raakuttu veisuu vielä jotenkin sopii tunnelmaan, mutta että modernilla puolueella??

"Ollaan tässä perustamassa uutta puoluetta ja tekemässä vallankumousta suomalaisessa maahanmuuttopolitiikassa, joten eiköhän aleta tämä tilaisuus yhteislaululla. Laulamme yhdessä urkuharmoonin säestyksellä vanhan tutun kansakoululaulun. Sen jälkeen jaamme standaarit puolueen aktiivijäsenille ja luemme parit juhlapuheet paperista."

Samuel Kielosto

Minusta olisi ihqa jos puolueella olisi oma laulu. Vaihtoehtoja voisi miettiä useampiakin. Tai voisi olla pieni "Nuiva laulukirja". Tuo IDA:n ehdottama laulu voitaisiin kyllä kajauttaa ensimmäisessä puoluekokouksessa.
Nuivuus on rikkaus.

Kissapeto

Kannatan!
Mainio ralli ja erittäin ajankohtainen, aina vain. Viimeksi eilen kävin pienen rupattelun tästä leivän rientämisestä jälkikasvun kanssa... >:(

OT: joskus katsellessamme ukkoporukassa Vietnam-dokumentaaria nimeltä "Full Metal Panic Jacket" mietimme, mikä olisi hyvä vastine tuolle moraalia kohottavalle Mikki Hiiri -kerhon tunnarille Suomessa. Käsi ylös nostoväkeä nuoremmat: kuka EI osaa Pikku Kakkosen tunnuslaulua? Komppanian voimalla esitettynä melko uhkaavan oloista musiikkia.

edit: Kiitos IDA, tuon linkin takanahan on kokonainen kavalkadi!

tarhuri

Vaikka kuulostaa vähän naivilta ajatukselta tuo oma laulu niin tarkemmin ajatellen: aivan mainio ajatus, kannatan ilman muuta.  Suomeenhan tarvitaan me -henkeä, noin myönteisessä sävyssä.  Suomi on pieni kansa ja tarvitsee kaikki keinot selviytyäkseen kansana eteenpäin.
Olen olemassa, siis ajattelen.

prestionat

"Arvon mekin ansaitsemme Suomen maassa suuressa."  Tämä on naisten laulu. Siis ei kiitos!

rapa-nuiv

Elämä on ihanaa , kun sen oikein oivaltaa
ja kun lentää siivin valkein niinkuin joutsen..

Quote from: Kissapeto on 22.08.2009, 01:33:58

Kannatan!
Mainio ralli ja erittäin ajankohtainen,

On. Käyttökelpoinen tuohon olisi.

Quote from: Kissapeto on 22.08.2009, 01:33:58Käsi ylös nostoväkeä nuoremmat: kuka EI osaa Pikku Kakkosen tunnuslaulua? Komppanian voimalla esitettynä melko uhkaavan oloista musiikkia.

Mäki-Ketelän joutsen
Ihanankatu kolmeyksi
Tampere kymmenen

Vai se
tööttödööttö tööttödööttö tööttödööttödööttödööttödööttö ,
jonka aikana lapsista ja murmeleista muodostuu joutsenen muotoinen kakkonen?

Jälkimmäinen olisi jylhä mieslaulajain esittämänä. Se!
Jaxuhali !

kertsu59

Täytyyhän puoluella tunnuslaulu olla, eiköhän kaikilla puolueilla jonkinlainen vaikka epävirallinenkin laulu ole.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

SoulBrother

Mites ois toi Antti Tuiskun viimesin hittibiisi jossa se laulaa juuristaan, oisko peräti Juuret nimeltään. Modernia tanssikamaa yhdistettynä perinteikkääseen ajatteluun, vois toimia.

hallis

Minä ehdotan Simo Salmisen "Rotestilaulua", minusta se kattaa kaikki tähän asti esiin tuodut puolueohjelman ulottuvuudet.

http://www.youtube.com/watch?v=hXSzIpw48Yk
Ei kannata ruveta deletoimaan mitään. Se on siinä, eikö niin. - Miniluv 26.7.2010.

mle

Ei tämä varmaan tänne edes kuuluisi, taitaa olla enemmän Peräkammarin tavaraa.

Mutta tuossa lastenlauluja kuunnellessa kiinnittyi huomio Mikki Merihädässä tsipaleen sanoihin:
>>>
Myrsky nyt purtesi hävittää. Tyi räh-häh häh-häh-häh-hää.

Vaan, mik' ihme ! Valkea lintunen yli kuohuin kiitää päin.
Kas noin ! Suomen Joutsen käy auttamaan,
ja nyt laulu soi taas näin; Hii-u-li-hei ! Huolta nyt ei !
Merimies näin käy merta päin ! Hii-u-hei ! Merimies ei pelkoa
tunne ei !
<<<
Jotenkin tuli sellainen fiilis että sopisi hyvin puolueelle  ;D