News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Presidentinvaalit 2018 - Kenelle annoit äänesi?

Started by Maija Poppanen, 19.01.2018, 17:21:47

Previous topic - Next topic

Kenelle annoit äänesi? Vain toteutuneet äänet - ei äänestysaikomukset.

Tuula Haatainen
0 (0%)
Pekka Haavisto
6 (2%)
Laura Huhtasaari
262 (85.6%)
Merja Kyllönen
3 (1%)
Sauli Niinistö
7 (2.3%)
Nils Torvalds
3 (1%)
Matti Vanhanen
1 (0.3%)
Paavo Väyrynen
19 (6.2%)
Aku Ankka, kirkkovene tai jotain muuta nokkelaa
5 (1.6%)

Total Members Voted: 306

Nikolas

Kävin hetki sitten äänestämässä. Piirsin vaalilippuun numeron 5, otin siihen leiman ja pudotin uurnaan.

Seuraavaksi teetä ja ruuneperintorttua.

VH

Olimme äänestyspaikan ensimmäiset äänestäjät;
Piti tarkastaa että uurna on tyhjä ja että se lukittiin. Sitten piti todeta että äänestysliput ovat avaamattomassa pussissa. Sitten pääsimme viimein piirtämään viitoset...
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Tulevaisuus

Annoin ääneni Lauralle jo etukäteen, nyt vain jännitetään ymmärtävätkö suomalaiset oman parhaansa vai jatketaanko samalla linjalla vanhan poron johdolla. Vaikka vanhusta povataan voittajaksi vanhan median toimesta minä en luovuta ennen kuin vaalit ovat ohi.

Dick Ursby

Viitonen piirretty, illalla Saulus voidellaan kuninkaaksi ja tämä hetken hupi ja illuusio vaikuttamisesta on ohitse. Nyt pelataan kakkos- ja kolmossijoista, eikä kansan järkeen ole syytä luottaa.
Olisit profiloinut etnisesti!

Eino P. Keravalta

Kansalta, joka äänesti Tarja Halosen kaksi kertaa presidentiksi, voi ikävä kyllä odottaa aivan mitä tahansa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nikolas

Sanokaapa onko tämä vain minun luuloani, vai onko tässä jotain perääkin: Ihmiset, jotka harrastavat veikkausta tai muita vedonlyöntejä, ovat taipuvaisia toistamaan samaa toimintaa myös vaaleissa.

Tähän minulla ei ole mitään lähdettä, vaan kyseessä on pelkästään henkilökohtainen, kapeaan havaintoaineistoon perustuva ounastelu.

Tulevaisuus

Quote from: Eino P. Keravalta on 28.01.2018, 10:09:29
Kansalta, joka äänesti Tarja Halosen kaksi kertaa presidentiksi, voi ikävä kyllä odottaa aivan mitä tahansa.

Eino, nyt tulee paljastus. Olen kantanut tätä mukanani pitkään, vaieten, kärsien... Äänestin kerran Pekka Haavistoa syystä mitä en vieläkään tiedä mutta se traumatisoi.

Eino P. Keravalta

Quote from: Tulevaisuus on 28.01.2018, 10:15:31

Eino, nyt tulee paljastus. Olen kantanut tätä mukanani pitkään, vaieten, kärsien... Äänestin kerran Pekka Haavistoa syystä mitä en vieläkään tiedä mutta se traumatisoi.

Kun sinä teit paljastuksen niin teen minäkin: äänestin viimeksi Pekka Haavistoa Niinistöä vastaan. Ja teen saman nytkin, jos tulee toinen kierros, jolla Pekka ja Sauli ovat vastakkain. Toivon kuitenkin, että Laura pääsee toiselle kierrokselle.  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest8096

Nyt ei tarvitse enää trollata, kun kävin ihan oikeasti sen viitosen piirtämässä.

Ja fiilis on, että toisella kierroksella voisin äänestää ketä tahanasa muuta kuin Niinistöä ihan sen takia, että Niinistön kannatus näyttäisi pienemmältä.

guest8096

Quote from: Tulevaisuus on 28.01.2018, 10:15:31

Kyllä minä uskon, että Eino ymmärtää. Hän on lukenut Hommaakin jo monta vuotta.

ämpee

Quote from: Paju on 21.01.2018, 05:26:40
Homo intelligensiksellä viitattaneen nykyihmisen, homo sapiens sapiensin itsetyytyväiseen alalajiin, älymystöihmiseen.

Onhan älymystöihmisen keskeinen tuntomerkki tarve näkyvästi erottautua persuihmisestä, homo truefinnisis.

Älymystöihmisen nykymuoto on homo armentum, laumaihminen, jonka tunnusmerkkinä on itsenäisen ajattelun puuttuminen.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: Nikolas Ojala on 21.01.2018, 06:12:29
Quote from: Lyyti on 20.01.2018, 16:47:49

Epäilyksen piru houkutteli katsomaan gallupeja ja äänestämään taktisesti. Sanoin sille että taktikointia ei minusta kannata harjoittaa. Tämä kuulostaa alkuun tyhmältä, mutta pitää huomata että jos taktikoi gallupien perusteella, antaa niille valtaa. Ja siis hallupien tekijöille.

Ei lainkaan tyhmää vaan päättelit asian juuri oikein.

Äänestäjät, jotka alistavat valintansa todennäköisyyspohdinnoille, jättäytyvät ymmärtämättömyyttään muiden vietäviksi.

Lisäksi massa-äänestyksessä yhdellä ainoalla äänellä taktikoiminen on jokseenkin hyödytöntä.
Parempi taktiikka on äänestää etujensa edellyttämällä tavalla ja toivoa parasta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

repo

Quote from: Nikolas Ojala on 28.01.2018, 09:35:40
Kävin hetki sitten äänestämässä. Piirsin vaalilippuun numeron 5, otin siihen leiman ja pudotin uurnaan.

Kas kummaa tein samoin. Nyt vain toivon, että riittävän moni muukin on tehnyt ja tekee vielä tämän päivän kuluessa samoin.

Sydämenasia: Suomen itsenäisyyden puolesta EU-federalismia ja globalismi-koohotusta vastaan ehdokas numero 5, Laura Huhtasaari. Itse yksinkertaistin valinnan sydämenasiaan ja arvioon, mihin vaihtoehtoon voin luottaa eniten. Näin yksinkertaistamalla päätös oli helppo, mitä voin suositella myös Hommaa katseleville vielä äänestyspäätöstään epäröiville.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Nikolas

Quote from: ämpee on 28.01.2018, 10:48:33

Parempi taktiikka on äänestää etujensa edellyttämällä tavalla ja toivoa parasta.

Minä ajattelen vaaleja ja politiikkaa yleensä yhteisten asioiden ajamisena. Tiedän kyllä, että Suomessakin on poliitikkoja, jotka käyttävät politiikkaa omien asioidensa ajamiseen. On väärin päästää sellaisia ihmisiä tärkeään yhteiskunnalliseen asemaan päättämään yhteisistä asioista. Joka tapauksessa mikään tai kukaan ei pakota minua ajattelemaan politiikasta heidän tavallaan. Haluan Suomea johtamaan ihmisiä, jotka ymmärtävät kokonaisuuksia ja kansallista etua. Sen mukaan äänestän. En siis mene vaalipaikalle miettien, kuka ajaa minun etuani, vaan ehdokkaani täytyy ajaa Suomen ja suomalaisten etua.

J. Lannan haamu

Halusin niin antaa ääneni Väyryselle mutta annoin sen Lauralle. Laura edustaa minulle parempaa perussuomalaisuutta mitä Mestari ja muut persut. Jos toisella kierroksella on Niinistö ja Haavisto niin Haavistoa en äänestä ikinä!! Mielummin äänestän kieroa kuin ideologisesti ja älyllisesti tyhmää.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Uretaanipusla

Monten liveseurannan väliajalla kävin piirtämässä vitosen. Enempään ei pieni ihminen tällä kertaa pystynyt.

Lahti-Saloranta

Numero viisi siihen äänestyslippuuni piirtyi. Laura on ainut ehdokas joka uskaltaa puhua suoraan. Hän kannattaa sitä että pojat ovat poikia ja tytöt tyttöjä, joulujuhlaa vietetään vielä 20v päästä, on pyrkimässä Suomen tasavallan presidentiksi ei Afrikan eikä liittovaltion vaan pienen Suomen. Suomi takaisin on hieno vaaliteema.
En jaksa ymmärtää mikä meitä suomalaisia vaivaa kun oikein urakalla mädätämme yhteiskuntamme. En ole erityisen uskonnollinen mutta tekee oikein pahaa tuo kirkon mädättäminen. Siellä äänessä ovat henkilöt jotka tuskin uskovat Jumalaan mutta käyttävät uskontoa keppihevosena monikulttuurisuuden sanoman viemiseen ja islamin levitykseen. Lauraa pilkataan hänen vakaumuksensa vuoksi mutta se on aitoa. Laura ei käytä sitä keppihevosena vaan uskoo oikeasti siihen pilkankin uhalla.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Lady Deadpool

Juuri tulin äänestyspaikalta, oikeakätisellä otteella raapustin numeron viisi.
Sarjavihaaja.

Pölhökustaa

Kyllä se viitonen tuli paperille mahdollisimman selkeästi väännettyä.

ArtturiE

Ei huono tulos: 83% Hommalaisista Lauran takana  :D

Ja viitosen minäkin piirsin jo ennakkoon  ;)
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Pöllämystynyt

Äänestin Lauraa, vaikka massamedia pyrki ohjaamaan taktikoinnin Paavon taakse. Kadun, jos Väyrynen on edellä, mutta häviää niukasti Haavistolle.

Äänestin Lauraa hänen konservatiivisuudella rehvastelustaan ja älyttömästä luomisuskostaan huolimatta siksi, että hän on maltillinen, rehellinen, rohkea, ja demokratian, itsenäisyyden ja uhanalaisen alkuperäiskulttuurin puolella imperialismia, kolonismia ja rasismia vastaan.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Kiril

en äänestänyt Halosta kuin kerran, kun en pystynyt Esko Ahoakaan äänestämään.

Viljami

Emännän kanssa kävimme viitoset raapustamassa. Hyvillä mielin nyt odottelemaan median p*skahalvauksia alkaen klo 20.

Jos käy niin, että Laura ei toiselle kierrokselle pääse, jätän äänestämättä. Olen yli 30 vuotta sitten luvannut velipojan kanssa, että ikinä en niin sekaisin tule olemaan, että Väyryselle ääneni antaisin.  Ja se päätös on enemmän kuin helppo pitää.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Don Nachos

Quote from: Pöllämystynyt on 28.01.2018, 11:59:09
Äänestin Lauraa, vaikka massamedia pyrki ohjaamaan taktikoinnin Paavon taakse.
Paavo on kyllä tuosta kanssasi täysin päinvastaista mieltä :)

Äänestin, mutta et sittenkään Aku Ankkaa vaikka uhosin.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Pöllämystynyt

Quote from: Viljami on 28.01.2018, 12:01:36
Olen yli 30 vuotta sitten luvannut velipojan kanssa, että ikinä en niin sekaisin tule olemaan, että Väyryselle ääneni antaisin.  Ja se päätös on enemmän kuin helppo pitää.
Tuollaiset päätökset ovat todella tyhmiä ja vaarallisia varsinkin suomalaisille, jotka tapaavat ottaa kaiken sanomansa, jopa tuollaiset "en äänestä sitä enää ikinä"- tyyppiset rehvastelut ja purkaukset sitovina lupauksina, joilla mitataan kunnia ja rehellisyys. Kuinkahan monta kymmentä tuhatta ääntä Huhtasaari menettää siksi, että niin monet suomalaiset ovat pikaistuksissaan päättäneet vuonna 2015, etteivät ikinä enää äänestä persuja? Itsekin tiedän tällaisia tapauksia, jotka eivät nyt sitten näissäkään vaaleissa voi pyörtää pyhiä sanojaan. Onneksi sain nämä sentään äänestämään Väyrystä.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

jalmari22

Quote from: Nikolas Ojala on 28.01.2018, 09:35:40

Seuraavaksi teetä ja ruuneperintorttua.

sama ensimmäiseen
jälkimmäisenä kahvi ja pulla

Pöllämystynyt

Quote from: Don Nachos on 28.01.2018, 12:04:59
Quote from: Pöllämystynyt on 28.01.2018, 11:59:09
Äänestin Lauraa, vaikka massamedia pyrki ohjaamaan taktikoinnin Paavon taakse.
Paavo on kyllä tuosta kanssasi täysin päinvastaista mieltä :)
Luulen, että ei ole. Väyrynen ei ole tavannut puhua Huhtasaaresta tässä suhteessa, ellei minulta ole jäänyt jotain huomaamatta. Massamedia hänen mukaansa suosii suosikkejaan, joka onkin ihan tosiasia. Huhtasaari on massamedian vähiten suosima, joten häneltä ja vain häneltä toivotaan äänestäjien siirtymistä toiseksi vihatuimmalle Väyryselle.

Blanc73

"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Viljami

Quote from: Pöllämystynyt on 28.01.2018, 12:14:20
Tuollaiset päätökset ovat todella tyhmiä ja vaarallisia varsinkin suomalaisille, jotka tapaavat ottaa kaiken sanomansa, jopa tuollaiset "en äänestä sitä enää ikinä"- tyyppiset rehvastelut ja purkaukset sitovina lupauksina, joilla mitataan kunnia ja rehellisyys. 

Voihan sen asian noinkin nähdä, vaikka en sitä noin tarkoittanut. Minä olen kyllä muuttunut 30 vuodessa, mutta Paavo ei, vaikka täälläkin hänen tekemisiään on yritetty valkopestä. Turha mies, joka "sydämessään vastustaa", mutta teon hetkellä ei, on täysin tuulella käyvä, enkä minä sellaista tyyppiä voi äänestää. Täytän tänä vuonna 50 ja minulla on ihan riittävä perspektiivi Väyryseen, yrittää fiksummat sitten miten vaan sontaa konvehdiksi selittää.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Isäntä ja loinen

Lauraa kävin äänestämässä. Laura pärjäsi tenteissä ihan hyvin, mutta ei mielestäni mitenkään loistavasti. Odotin ehkä pikkaisen parempaa. Äänestyspäätös oli kuitenkin helppo. Onhan se hienoa, kun tarjolla on konservatiivinen, kansallismielinen ja maahanmuuttokriittinen ehdokas. En missään vaiheessa edes harkinnut muita ehdokkaita. Toivottavasti illalla napsahtaisi vähintään neljäs sija ja ehkä 7-8 prosentin kannatus.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.