News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Uutissuomalainen: Valtioneuvoston kansliassa vakavia ongelmia työilmapiirissä

Started by törö, 19.12.2018, 08:34:30

Previous topic - Next topic

törö

Quote– Ihmisiä arvioidaan, pelotellaan, kiusataan ja murretaan systemaattisesti. Johtajat huutavat ja haukkuvat ihmisiä, todetaan yhdessä Uutissuomalaisen kyselyyn tulleessa vastauksessa.

Uutissuomalainen teki valtioneuvoston kanslian työntekijöille verkkokyselyn, johon sai vastata nimellä tai ilman. Kyselyssä 30 vastaajaa 63:sta kertoo viimeksi kuluneen vuoden aikana kokeneensa tai havainneensa epäasiallista käytöstä, tai molempia. Häirinnästä tai kiusaamisesta raportoi 24. Linkki lähetettiin yli viidensadan työntekijän työsähköpostiin.

Valtioneuvoston kanslia on pääministerin johtama ministeriö, joka vastaa hallitusohjelman toimeenpanon valvonnasta ja avustaa pääministeriä valtioneuvoston johtamisessa. Kyselyjen mukaan ongelmat eivät kuitenkaan liity poliittiseen johtoon, vaan kiusaajia ovat virkamiesasemassa olevat esimiehet.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/812ed44f-8dbd-4cd2-b22b-802d3c9b496a

ISO

Pahimpia paikkoja työviihtyvyyden ongelmien suhteen on työpaikat joissa on ns pikkupomoja, joitten ainoa tarkoitus on olla vahtimassa alaisiaan. Niillä ei ole mitään osaamista, ei mitään järjellistä tekemistä ja hirvittävä kunnianhimo päästä urallaan eteenpäin.

Moderneissa työpaikoissa on huomattu, että tuollainen pikkupomokerros organisaatiokaaviossa on täysin turha, työntekijät hoitavat omat hommansa ja organisoitumisensa ihan itse parhaiten, esimiestä tarvitaan vain ihan välttämättömien asioiden hoitoon, ei mihinkään muuhun.

Kyttäysmentaliteetti on erittäin vanhanaikainen ja tehoton tapa johtaa, siitä pitäs päästä kokonaan eroon. Mutta, se tarkoittaa sitten sitä, että nämä kaikki turhat pomot irtisanotaan. Ne kyllä itsekin tietää olevansa aivan turhia ja tekevänsä turhaa työtä, siitä se niitten kiusaaminen varmasti suurelta osin johtuukin.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Beef Supreme

Eikö paheksujisto voisi tehdä jotain hyödyllistä vaihteeksi, vaikka aloittaa #pikkuhitler -hashtagin jolla murretaan työpaikkakiusaaminen, sen sijaan että jahdataan kuviteltuja katseita ja sopimattomia sanankäänteitä #metoolla.

Kaikilla on nykyään puhelimet joissa kamera ja äänitys. Kiusaajat ja kiusaamistilanteet tiedetään. Kiusaaja-aikuisen narauttaminen on yhtä helppoa kuin koulukiusaajan. Dokumentointi, raportointi ja jälkihoito (=julkisuus jos mikään ei muutu), eipä uskalla kanslian pikku Feldwebel enää korottaa ääntään. Joutuu ainakin keksimään ovelampia keinoja.

Ongelmanahan ovat tässä(kin) dedovshinassa ne jotka antavat kaiken tapahtua, siinä toivossa että pääsevät itse alistamaankun tarpeeksi syövät paskaa ja nuoleskelevat oikeat puot.

Kari Kinnunen

Juuh, näitä kun lukee, niin muistuukin mieleeni miks lopetin konttorirottahommat. Esimies ja maisemakonttori ovat jonkinmoisia kirosanoja.

Pentecost

Fantastisinta tietenkin on, kun tehtyäsi noin kaksi vuosikymmentä hommia, joku kaksikymppinen insinööri tai vastaava nimitetään pomoksesi. Hän sitten uudistaa, nopeuttaa, virtaviivaistaa ja helpottaa kaikkien hommia sotkeutumalla hyviin ja toimiviin prosesseihin.

Yhden tälläisen sain riesakseni jossain vaiheessa viime vuosikymmenen paikkeilla ja herra käskytti minua toimimaan todella typerällä tavalla. Pyysin vahvistuksen meilinä, koska tiesin asiasta tulevan ongelman ja mainitsin huolestani kyseisessä postissa.

No, ongelmahan ja kustannuksia siitä tuli liittyen logistiikkaan eri puolelle maailmaa. Minulle ensin huudettiin naama punaisena ja kun sitten näytin kyseisen meilin, jossa olin huolestumiseni ilmaissut olin sitten seuraavaksi se vihatuin alainen.

Kun seuraavat YT -neuvottelut tulivat, tiesin jo mitä odottaa. Niin päättyi urani siinä firmassa. Olin tosin jo valmistautunut asiaan ja uusi homma oli valmiina, joten no worry. Vähän tulee tietenkin mieleen, että mitä tälläiset pikkuhitlerit firmoille maksavat, kun luotetut ja pitkäikäiset työntekijät ovat heidän suurin ongelmansa.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Joku Roti

€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?