News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2017-12-28 Stockmann hyllytti tiernapojat (ja muuta Stockmann-keskustelua)

Started by S.O.Mali, 28.12.2017, 10:16:42

Previous topic - Next topic

wjp

Äläs nyt Eino! Ei Stokka voi olla rasistinen, koska dissasivat Tiernapojat ja murjaanien kuninkaan. Tässä täytyy olla jokin väärinkäsitys. WanhaP
Islam ymmärtää naista.

Eino P. Keravalta

Quote from: wjp on 20.06.2021, 10:47:18
Äläs nyt Eino! Ei Stokka voi olla rasistinen, koska dissasivat Tiernapojat ja murjaanien kuninkaan. Tässä täytyy olla jokin väärinkäsitys. WanhaP

Ai niin, sori. Me ollaan aina väärässä, suvakit aina oikeassa  :)

Mutta miksi Stocka on niin rasistinen, että kielsi murjaanien kuninkaan? Sehän tarkoittaa, ettei murjaaneilla saa olla itsehallintoa tai että murjaaneita pitää kolonialistisesti valkoisten hallitseman.

Ja kielsivät vielä tiernapojatkin eli tähtilapset. Minäkin olen tähtilapsi Plejadien systeemistä. Ihme tähtienvälistä rasismia perkele.  :(
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Melbac

Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 10:39:49
Katsoin mielenkiinnosta Stockmannin tarjontaa.

Valitsin kohteeksi miesten takit. Niitä oli 465 kappaletta. En halunnut niistä yhtään. Ilmaiseksi olisin voinut pari ottaa.

Vaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%, mikä tarkoittaa sitä, että kuvasto oli myös rasistinen, koska neekereitä on Suomen populaatiosta 'vain' 2,5%, eli neekereillä on Stockmannilla noin 13-kertainen yliedustus. Yliedustus on vieläkin suurempi ja rasistisempi, kun ottaa huomioon, että Stockmannin asiakkaista neekereitä on paljon vähemmän kuin mitä heitä suhteellisesti on väestöstä.

Ei jatkoon.
Tummaihoiset on halukkaampia ostamaan näitä "muotivaatteita" joita valkoiset ei osta joten eikös toi ole vain kaupan oppien mukaista että mainostetaan niitä tuotteita potentiaalisille ostajille?.

wjp

Voi Eino! Murjaanien kuningasta esittää "valkoinen pottunokka". Sen dissaaminen on antirasismia. Geenereiden esiintyminen vaatehenkareina valkkareille taas EI ole rasismia, koska geeneri ei voi olla rasisti. Näin yksinkertaista.
Islam ymmärtää naista.

Eino P. Keravalta

Quote from: Melbac on 20.06.2021, 10:58:58
Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 10:39:49
Katsoin mielenkiinnosta Stockmannin tarjontaa.

Valitsin kohteeksi miesten takit. Niitä oli 465 kappaletta. En halunnut niistä yhtään. Ilmaiseksi olisin voinut pari ottaa.

Vaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%, mikä tarkoittaa sitä, että kuvasto oli myös rasistinen, koska neekereitä on Suomen populaatiosta 'vain' 2,5%, eli neekereillä on Stockmannilla noin 13-kertainen yliedustus. Yliedustus on vieläkin suurempi ja rasistisempi, kun ottaa huomioon, että Stockmannin asiakkaista neekereitä on paljon vähemmän kuin mitä heitä suhteellisesti on väestöstä.

Ei jatkoon.
Tummaihoiset on halukkaampia ostamaan näitä "muotivaatteita" joita valkoiset ei osta joten eikös toi ole vain kaupan oppien mukaista että mainostetaan niitä tuotteita potentiaalisille ostajille?.

Toki mustanahkaiset ovat kiimaisemmin haluamassa 'muodikkaita' vaatteita koska tyhjäpäinen machoilu, mutta tuskin heitä asiakaskunnassa sentään on kolmannesta?

Eräskin yhdentekevän näköinen farkkurotsi muuten maksoi Stockalla yli 600 euroa, joten harva perusneekeri sellaista ostaa kun useimmat heistä ovat joko työttöminä tai sitten matalapalkka-aloilla yhteiskunnan tuettavina.

Todennäköisemmin perusneekeri hankkii kalliita kledjuja mora-alennuksella kuin Stockalla käymällä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

Quote from: EikkaVaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%...

Meikäläisen prosenttilasku antaa tulokseksi, että mustnahalisia malleja olisi 43%.   ;)

Vutkelmologin on syytä olla tarkkana rosenteista nääs.

Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 20.06.2021, 11:13:18
Quote from: EikkaVaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%...

Meikäläisen prosenttilasku antaa tulokseksi, että mustnahalisia malleja olisi 43%.   ;)

Vutkelmologin on syytä olla tarkkana rosenteista nääs.

Kiitos oikaisusta, mä sekoitin numero yhdeksän numero seitsemään  :)

Eli tilanne on vielä uskomaanikin pahempi..

:facepalm:
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 11:28:41
Quote from: Uuno Nuivanen on 20.06.2021, 11:13:18
Quote from: EikkaVaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%...

Meikäläisen prosenttilasku antaa tulokseksi, että mustnahalisia malleja olisi 43%.   ;)

Vutkelmologin on syytä olla tarkkana rosenteista nääs.

Kiitos oikaisusta, mä sekoitin numero yhdeksän numero seitsemään  :)

Eli tilanne on vielä uskomaanikin pahempi..

:facepalm:

No kyllähän tuostakin suvakit saavat aiheen voihkia rasismin ja epätasa-arvon perään, koska neekereitä on vähemmän, eikä vähintään puolet. Vasta kun kaikki mallit ovat mustia, on rotujen välinen tasa-arvo saavutettu.

P

Quote from: Melbac on 20.06.2021, 10:05:30
Quote from: Jaska Pankkaaja on 20.06.2021, 09:19:53
Täällä irvittiin Kärkkäisen tuloa Stockan tiloihin mutta Kärkkäinenhän myy suurelta osin kallista merkkikamaa ja Stocka on siirtynyt suoraan "komissionskaja" biznexeen :D

Just Saiturin pörssi tai Tokmanni menisi, siellä kirpparien joukossa  :D

Niin tai näin Stocka on Suomen koko kuva ja edelläkävijä. Ei oltu niitä rikkaita vaan oltiin köyhiä ja saatanan tyhmiä. Kunhan lainahanat menevät kiinni niin kerskapalkattu julkissektori ja valitettavasti monet muutkin myyvät kamojaan ja muutakin, ja halvalla.
Citykäytävässä on jo tokmanni ja saiturin pörssi.Siellä on myös lidl.Periaattessa toi sopii stokkan kuvaan kun ajattelee että siellä myydään niitä ylikallita "merkkituotteita".:)

Lidlin myy nykyisin välillä merkkituotteita. Adidasta näytti kerran olevan hyllyssä.

Stokkan ja Lidlin välinen ero on katoamassa. Viimeinen sammuttaa valot Aleksilla kohta?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 11:05:41
Quote from: Melbac on 20.06.2021, 10:58:58
Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 10:39:49
Katsoin mielenkiinnosta Stockmannin tarjontaa.

Valitsin kohteeksi miesten takit. Niitä oli 465 kappaletta. En halunnut niistä yhtään. Ilmaiseksi olisin voinut pari ottaa.

Vaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%, mikä tarkoittaa sitä, että kuvasto oli myös rasistinen, koska neekereitä on Suomen populaatiosta 'vain' 2,5%, eli neekereillä on Stockmannilla noin 13-kertainen yliedustus. Yliedustus on vieläkin suurempi ja rasistisempi, kun ottaa huomioon, että Stockmannin asiakkaista neekereitä on paljon vähemmän kuin mitä heitä suhteellisesti on väestöstä.

Ei jatkoon.
Tummaihoiset on halukkaampia ostamaan näitä "muotivaatteita" joita valkoiset ei osta joten eikös toi ole vain kaupan oppien mukaista että mainostetaan niitä tuotteita potentiaalisille ostajille?.

Toki mustanahkaiset ovat kiimaisemmin haluamassa 'muodikkaita' vaatteita koska tyhjäpäinen machoilu, mutta tuskin heitä asiakaskunnassa sentään on kolmannesta?

Eräskin yhdentekevän näköinen farkkurotsi muuten maksoi Stockalla yli 600 euroa, joten harva perusneekeri sellaista ostaa kun useimmat heistä ovat joko työttöminä tai sitten matalapalkka-aloilla yhteiskunnan tuettavina.

Todennäköisemmin perusneekeri hankkii kalliita kledjuja mora-alennuksella kuin Stockalla käymällä.

Eikös Itä-Helsingissä ratsattu ostari juuri huumekauppa takia? Kun narcorahat polttavat tilillä olevien kelarahojen lisäksi taskussa, voi jokunen ihan ostaakin?

Ja sitten milanit käyvät "tushikeisseillä". Pakkohan se varkaillekin on olla jotain varastetavaa.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Melbac

Quote from: P on 20.06.2021, 11:48:23
Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 11:05:41
Quote from: Melbac on 20.06.2021, 10:58:58
Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 10:39:49
Katsoin mielenkiinnosta Stockmannin tarjontaa.

Valitsin kohteeksi miesten takit. Niitä oli 465 kappaletta. En halunnut niistä yhtään. Ilmaiseksi olisin voinut pari ottaa.

Vaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%, mikä tarkoittaa sitä, että kuvasto oli myös rasistinen, koska neekereitä on Suomen populaatiosta 'vain' 2,5%, eli neekereillä on Stockmannilla noin 13-kertainen yliedustus. Yliedustus on vieläkin suurempi ja rasistisempi, kun ottaa huomioon, että Stockmannin asiakkaista neekereitä on paljon vähemmän kuin mitä heitä suhteellisesti on väestöstä.

Ei jatkoon.
Tummaihoiset on halukkaampia ostamaan näitä "muotivaatteita" joita valkoiset ei osta joten eikös toi ole vain kaupan oppien mukaista että mainostetaan niitä tuotteita potentiaalisille ostajille?.

Toki mustanahkaiset ovat kiimaisemmin haluamassa 'muodikkaita' vaatteita koska tyhjäpäinen machoilu, mutta tuskin heitä asiakaskunnassa sentään on kolmannesta?

Eräskin yhdentekevän näköinen farkkurotsi muuten maksoi Stockalla yli 600 euroa, joten harva perusneekeri sellaista ostaa kun useimmat heistä ovat joko työttöminä tai sitten matalapalkka-aloilla yhteiskunnan tuettavina.

Todennäköisemmin perusneekeri hankkii kalliita kledjuja mora-alennuksella kuin Stockalla käymällä.

Eikös Itä-Helsingissä ratsattu ostari juuri huumekauppa takia? Kun narcorahat polttavat tilillä olevien kelarahojen lisäksi taskussa, voi jokunen ihan ostaakin?

Ja sitten milanit käyvät "tushikeisseillä". Pakkohan se varkaillekin on olla jotain varastetavaa.
Eiköhän noita "pestä" jotenkin niin että tilillä olevat rahat pistetään etnisten kauppojen tuotteisiin tms ja huumerahat käytetään elämiseen?.Nykyään taitaa aika hiton paljon firmoja olla perustettu ja rahoitettu huumerahoilla ympäri maailmaa muutenkin.Pikku puroista kasvaa iso virta etc.

Skeptikko

Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 10:39:49
Katsoin mielenkiinnosta Stockmannin tarjontaa.

Valitsin kohteeksi miesten takit. Niitä oli 465 kappaletta. En halunnut niistä yhtään. Ilmaiseksi olisin voinut pari ottaa.

En jaksanut itse selata kaikkia näitä läpi, mutta ehkä kolmasosan. Kieltämättä takkitarjonta oli aika onnetonta, mutta joukkoon mahtui silti ainakin yksi villakangastakki, jota olisi voinut ajatella, joskin se oli hieman säkkimaisen oloinen. Mielenkiintoisesti siitä oli kuitenkin tarjolla vain kahta kokoa ja kumpikin olisi ollut minulle sopimaton. Olisiko kyseessä myynnissä joku loppujen jämien myynti (talvitakkien osalta?), joko siksi ettei ole varaa enää tilata uusia vaatteita myyntiin - tai sitten myydään viime vuoden mallistoa pois, ennen kuin uusi mallisto tulee?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

akez

Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 10:39:49
Vaatemalleja oli 21 kappaletta, näistä neekereitä 9 kappaletta, eli 33,3%, mikä tarkoittaa sitä, että kuvasto oli myös rasistinen, koska neekereitä on Suomen populaatiosta 'vain' 2,5%, eli neekereillä on Stockmannilla noin 13-kertainen yliedustus. Yliedustus on vieläkin suurempi ja rasistisempi, kun ottaa huomioon, että Stockmannin asiakkaista neekereitä on paljon vähemmän kuin mitä heitä suhteellisesti on väestöstä.

Päädyin omassa arviossani siihen, että neekereiden määrä Suomessa on vielä pienempi ja jää alle yhden prosentin väestöstä. Siten Stockmannin kuvasto on entistäkin rasistisempi. Sitä voi kutsua jo yltiörasistiseksi.

Tuo systemaattinen neekereiden yliedustus mm. mainonnassa on erityisen mielenkiintoista siksi, että suurin osa Suomessa oleskelevista neekereistä on tullut tänne asyylihumpuukilla. Kyse on vielä varsin persaukisesta veronmaksajien (sossu, kela) ja halpatyön varassa elävästä sakista, jolla ei ole kovin kummoista ostovoimaa.

Tuo rasistinen mainonta ei voi siksi perustua normaaleihin bisnesprosesseihin ja markkinointioppeihin, joilla pyritään parantamaan firman tulosta, vaan johonkin outoon poliittiseen masinointiin.

Ihme, että firmat ovat tuollaiseen lähteneet, sillä mitä enemmän firman mainoksissa vilisee yltiöpäisen rasistisesti yliedustettuina olevia neekereitä, niin sitä todennäköisemmin se herättää lafkan asiakkaissa vain yhä enemmän negatiivisia tuntemuksia ja mielikuvia. Lisänä vielä se, että pakolla ei voi kenellekään myydä mitään, ei edes mielikuvia.

Minulle jokainen vastaantuleva neekeri Suomessa assosioituu aina ensimmäiseksi asyylihumpuukiin ja sen negatiivisiin seurauksiin. Niinpä, mitä enemmän neekereitä, niin sitä enemmän firma tekee antimainontaa ja -markkinointia. Tämän kehnompia mannekiineja eivät firmat mainoksiinsa juuri kykene Suomessa hankkimaan. Geelit ja vastaavat asyylihuijarit toki yltävät samaan kategoriaan. 
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Fahrenheit

Quote from: Eino P. Keravalta on 20.06.2021, 11:05:41
Todennäköisemmin perusneekeri hankkii kalliita kledjuja mora-alennuksella kuin Stockalla käymällä.

Tähän sopii klassikko https://youtu.be/nYupl6JySZ0 (Milan Jaff "hankkii" yli tonnin takin Stockalta)
Quote from: ämpee on 21.05.2022, 17:58:22
... uutta pandemiaa ei nähtävästi kannata ryhtyä odottelemaan.
Apinarokko leviää vasta oireiden alkamisen jälkeen, eikä oireettomista kuten tuttu koronamme.
Roisketartunta on mahdollinen, mutta aerosolitartunta nähtävästi ei.

Golimar

Veikkaan että käynnissä on tuulipukujen kynintä.

Quote

"Näyttää, että Stockmann jää henkiin" – Konkarisijoittaja Kim Lindström uskoo, että parhaassa tapauksessa yhtiön osakekurssi voi moninkertaistua.
Voiko Stockmannin suhteen jo oikeasti huokaista helpotuksesta, ovatko merkit käänteestä pysyviä? Vai tarvitaanko vieläkin rajumpia toimia? Pitäisikö esimerkiksi kaikki muut tavaratalot paitsi Helsingin keskusta sulkea?

TILAAJILLE

Stockmannin kehityksestä on saatu viime aikoina pitkästä aikaa valoisiakin merkkejä. KUVA: TIMO JAAKONAHO / LEHTIKUVA

Merja Saarinen HS
30.7. 12:56

LOTTOLAPPU. Niin Stockmannin osaketta on tavattu tähän asti kutsua. Eli se on ollut monelle sijoittajalle pelipaperi, jolla joko voittaa tai häviää kaiken. Eli lähes vedonlyönnin väline.

Tämä on kertonut karua tarinaa siitä, kuinka veitsenterällä tavaratalokonsernin tilanne on aiemmin ollut.


https://www.hs.fi/visio/art-2000008159805.html

ikuturso

Stockmann on todella herännyt henkiin. TV-mainosta pukkaa koko ajan. Mainoksessa neljä anorektisen laihaa bailaajaa, joista kaksi tummaihoista varsin sukupuolettoman näköistä ihmisoletettua.

Varmaan ovat käyttäneet kalleinta ja parasta woke aikakauden mainostoimistoa. Ehkä tuo vetoaa juuri Stockmannin asiakaskuntaan, johon en kyllä ole enää pitkään aikaan kokenut kuuluvani.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

l'uomo normale

Isku on nyt Stockmannin kumppani Hulluillä Päivillä. Minun mielikuvani suomalaisten tavanomaisten huonekalukauppojen tuotteista ei ole kovin korkea joten Stockmannin brändin lainaaminen Islkulle ei kuitenkaan tuo minun silmissäni lisäarvoa kummallekaan.

Onko tästä tullut bisneksessä yleistä. Ostin Saiturin pörssistä aidot harmaatuonti (suomen- ja ruotsinkieliset tuoteselosteet laitetty tarralla pakkaukseen) Grundig-nappikuulokkeet, jotka pakkauksen tietojen mukaan oli Grundigilta lisenssin saanut saksalaisfirma teetättänyt jossain Aasiassa. Se aiheutti sen että assosioin kyseisen Grundig tuotteen samaan ryhmään minkä tahansa keskieurooppalaisen aasiakrääsän maahantuojan tuotevalikoiman kanssa.

Tuollaisessa toiminnassa vakiintuneet firmat vaikuttavat lisensioivansa omaa tuotemerkkiään kuin Disney hahmojaan. Onko se kestävää bisnestä?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Emo

^ Huomasin ihan saman, laskin  itsekin kuvaston neekerit ja ihmettelin, että onpas valkoista.
Liian myöhään, tuo niitten olisi pitänyt tajuta jo vuosia sitten että  neekerit eivät ole Stokkan kanta-asiakaskuntaa, niitä on turha joka kuvassa asiakkaille tyrkyttää.


Mjane

^^Mäkin huomasin saman, olipa kerran rauhallisen ja seesteisen näköinen katalogi.

Somessa on toki palautevyöry jo alkanut:

Siener

En tiedä nykytilannetta, mutta ainakin ennen vanhaan Stockmannilla oli oma mainososasto. Viimeaikojen wokettaminen ei oikein istunut imagoon, mitä siitä nyt muutenkaan on enää jäljellä...

E-liikkeellä oli oma mainostoimisto, Mainosrengas.

N. O. Hääppönen

Quote from: Methodios on 06.11.2021, 21:21:27
...
Tuotekuvausten sivuilla mainitaan "äiti, isä, lapsi"... puhutaan joulusta!

Eikö tuo nyt ole vähän ideologian vastaista? Stockmann on aika innokkaana lutkuttanut monikulttuuria viime vuodet. Nyt olisi neekerit lähteneet kuvastosta kuin kuppa Töölöstä? Mitäs se tällainen meinaa? Onko joku omistavan luokan boomer ärähtänyt markkinointiosaston lumihiutaleille?
...

White Christmas.

Minulle on edelleen epäselvää, voidaanko mainoksissa käyttää people-of-colour oletettuja. Vai saako olettaa oleenkaan, vai pitääkö?

Jos tumma naama mainoksessa - rasismi, jos valkoinen - rasismi.

Sitten kun kaikki on rasismia, onko mikään enää rasismia  :silakka:
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020

Emo

Mainososastojen on syytä miettiä, mikä on mainos, mihin mainoksella pyritään.

Pyritäänkö mainoksella myymään mainostettavaa tuotetta vai  pyritäänkö mainoksella aivopesemään maksavaa asiakasta.

Sitten kun tuo on selvinnyt ja jos aivopesu on se mihin mainonnalla pyritään, niin sittenhän on Stokkan johdolle ihan sivuseikka se meneekö Stockmann konkkaan, se on täysin merkityksetöntä koska  Stockmann on poliittinen vaikuttaja eikä liikeyritys tai tavaratalo.


                 👍🏾

foobar

Quote from: l'uomo normale on 02.10.2021, 05:09:56
Isku on nyt Stockmannin kumppani Hulluillä Päivillä. Minun mielikuvani suomalaisten tavanomaisten huonekalukauppojen tuotteista ei ole kovin korkea joten Stockmannin brändin lainaaminen Islkulle ei kuitenkaan tuo minun silmissäni lisäarvoa kummallekaan.

Johtuisikohan pääasiassa siitä että Isku on toiminut Stockkan kumppanina ainakin Helsingin keskustassa iät ja ajat. Toki se oli hiukan sivussa Akateemisen myynnin jälkeen siellä Akateemisen alakerrassa, mutta näiden Hullujen Päivien yhteydessä olivat muuttaneet Stockkan kuudenteen kerrokseen. Hirveästi "satunnaisia" Hullut Päivät -kumppanuuksia Stockkalla ei ole, kyllä ne perustuvat käytännössä samoissa tiloissa toimimiseen tai ainakin pitkään jatkuneeseen yhteistyöhön. Ei tuo Iskun osalta ole todellakaan ensimmäinen kerta kun ovat yhteistyössä Hulluilla Päivillä. Pikaisesti katsoen sähköposteistani löytyy maininta aiheesta ainakin vuosilta 2017, 2019, 2020 ja nyt 2021.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Totti

Quote from: Emo on 07.11.2021, 10:35:02
Mainososastojen on syytä miettiä, mikä on mainos, mihin mainoksella pyritään.

Pyritäänkö mainoksella myymään mainostettavaa tuotetta vai  pyritäänkö mainoksella aivopesemään maksavaa asiakasta.

Sattumalta Paul Watsonilta tuli juuri video tähän liittyen:

https://www.youtube.com/watch?v=PQWlgFYeXlk

Videoissa käsitellään erityisesti sitä, miten valkoinen mies on häviämässä kaikista mainoksista tai hän esittää vain pellen roolin.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

ApuaHommmaan

Vielläkös on aito mahdollisuus siihen, että tuo propagandatoimisto menisi nurin?
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Nikolas

Quote from: Totti on 07.11.2021, 12:28:00

Videoissa käsitellään erityisesti sitä, miten valkoinen mies on häviämässä kaikista mainoksista tai hän esittää vain pellen roolin.


Se varsinainen asian ydin on että tyrkytetään mainonnan kautta ikään kuin normina että kuvaan kuuluu tumma mies ja vaalea nainen. Toivottu tulos on sitten mulattilapsi, jota tietenkin voidaan myös esitellä. Jos kuvissa on vaaleita miehiä, he ovat joko yksinään tai samassa kuvassa toisen miehen kanssa.

Tässä on parin vuoden takainen havainto samasta aiheeesta:
Quote from: Nikolas on 06.10.2019, 16:32:35

Sain käsiini tuoreen Stockmannin hullujen päivien katalookin. Tässä vaiheessa ei enää yllätä että monikulttuuria ja toiseutta tyrkytetään eri medioissa ja myös mainoksissa, jollainen Stockmannin katalooki myös on. Sivuja katalookissa on 183 + herkkuosaston nurin käännetyt sivut, jotka eivät tässä tapauksessa kiinnosta.

Katalookissa on sisällä myös muiden kuin Stockmannin omia mainoksia. Kerronpa ensin katalookiin sijoitetuista muiden firmojen mainoksista. Sivulla 81 on pesulan mainos. Siinä on kaksi valkoista miestä ja kaksi valkoista naista sellaisessa mies-nainen-mies-nainen asetelmassa että lukija saattaisi hyvin kuvitella että kuvassa on kaksi pariskuntaa. Pesulan mainoksen vieressä samalla sivulla on kampaamon mainos, ja siinä mainoksessa on valkoinen nainen ja valkoinen mies, ja kuvan asetelmasta voisi hyvin kuvitella että siinä on pariskunta. Joissain mainoksissa on vain yksi henkilö tai toisissa ei ole ketään ihmistä. Katalookin sivulla 86 on oopperabalettiesityksen mainos, jossa on havaittavissa useita miehiä ja naisia, joista kaikki taitavat olla valkoisia. Etualalla kuvassa on yksi nainen ja mies, ja he pitävät toisiaan kädestä. Samalla aukeamalla viereisellä sivulla 87 on kylpylähotellin mainos, ja siinä kuvaan on valittu valkoinen mies ja valkoinen nainen, hyvin lähekkäin, katsomassa samaan suuntaan. Ehkä heillä on yhteinen suunta. Sivulla 91 on kylpylän mainos, jonka kuvaan on laitettu valkoinen mies, valkoinen nainen ja kaksi valkoista lasta. Ehkä he ovat oikeastikin lapsiperhe tai sitten he vain esittävät lapsiperhettä. Tähän tarkasteluun sopivia esimerkkejä katalookiin sijoitetuista muiden firmojen mainoksista en löytänyt.

Katsoin myös Stockmannin omia mainoskuvia, joissa poseeraavat vierekkäin mies ja nainen. Niitä ei ollut monta, mikä johtunee siitä että pääasiassa miesten ja naisten vaatteet ovat erikseen ja eri sivuilla. Mutta poikkeuksiakin löytyi. Sivulla 52 on laitettu vierekkäin ilmeisen afrikkalaisperäinen tumma mies ja vaalea nainen. Samalla sivulla ovat toiseenkin kertaan vierekkäin sama tumma mies ja sama vaalea nainen. Sivulla 118 on taas vaalea nainen ja tumma mies vierekkäin, kenties lenkille menossa, vaatetuksesta päätellen. Sivulla 145 on taas vaalea nainen ja tumma mies. Vielä sivulla 165 on tumma mies ja vaalea nainen vierekkäin. Ettei jäisi epäselväksi, kyllä Stockmannin hullujen päivien katalookissa on myös vaaleita miehiä, lukumääräisesti enemmän kuin tummia. Mutta yhtäkään vaaleaa miestä ei ole Stockmannin omissa mainoskuvissa laitettu kenenkään naisen viereen.

Johtopäätökseni on, että Stockmann haluaa piilovaikuttaa katalookinsa lukijoihin näyttämällä kuvissa asetelmaa, jossa ovat tumma mies ja vaalea nainen lähekkäin. Tarjottu piiloviesti on, että tumma mies ja vaalea nainen kuuluvat luonnollisesti yhteen. Toinen piiloviesti on, että valkoiselle miehelle ei kuulu naista minkäänlaista.

Piilovaikuttaminen on vain yksi väestönvaihdon työkalu, ja ilmeisesti Stockmannilla joku tekee väestönvaihdon hyväksi töitä.


Ehkä Stockmannin johdossa joku on havahtunut siihen että firman markkinointiosasto on toteuttanut jotain muuta agendaa kuin markkinoinnin kuuluisi. Markkinoinnin kuuluisi edistää myyntiä eikä asiakaskatoa ja ostoboikottia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Emo on 07.11.2021, 10:35:02
Mainososastojen on syytä miettiä, mikä on mainos, mihin mainoksella pyritään.

Tähän mennessä mainostoimistot ovat yrittäneet myydä suomalaisille neekereitä. Mikä siinä on ollut bisnesdraiveri, se on jäänyt aika hämäräksi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

simppali

Erään Porvoossa vaikuttavan makeisfirman ei edes tarvinnut mainostaa,firman pasmat menivät uuteen jakoon huimalla some vyörytyksellä,.. stokka alkaa kai hieman ottamaan sitä kuuluisaa takapakkia, syystä että minkkistoolissa esiintyvien rikkaiden sukujen edustajat saattavatkin käydä Kannelmäen Prismassa, eikä stokkalla.

Kun mustaa äijää tuputetaan jokaisessa mainoksessa suvaitsevaisuuden, uuden mallinnuksen ja jonkinlaisen hyvän merkeissä, niin tietyn pisteen jälkeen tulee jonkinlainen vastareaktio?..stokkalle on kai käynyt edellinen.



Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Siener

Kuka nyt enää Stockmannia muistelisi: ylenkatsoi ja hylkäsi meidät kunnolliset lainkuuliaiset kantasuomalaiset.

Siinähän kärvistelette, me potentiaaliset asiakkaat kyllä osaamme itse: ulkomailta netistä samat tuotteet kymmeniä prosentteja edullisemmin.

Stockmannin vahvuus aikoinaan oli laadukas palvelu. Siis OLI.

sancai

Quote from: Mjane on 07.11.2021, 08:22:17
^^Mäkin huomasin saman, olipa kerran rauhallisen ja seesteisen näköinen katalogi.

Somessa on toki palautevyöry jo alkanut:
Offtopiccia, mutta näkyy tämä ilmiö muuallakin. Vielä pari kuukautta sitten Zalandon tv-mainoksissa oli sairaalloisen ylipainoisia trans-homo-mustia, nyt mainostavat tavallisella, nuorella, valkoisella heteroparilla. Ehkä markkinatalous alkaa viimein puhua ja tuo alkaa näkyä myyntiluvuissa niin merkittävästi, että markkinointiosastojen wokettajat on pistetty sivuun. Suomessa kun tuota kohderyhmää ei ole edes sen verran kuin Amerikassa. Eiköhän somalien tai konservatiivisten kongolaisten kodeissa kanava vaihdu nopeasti, kun lävähtää transut ruudulle... pikemmin kuin, että Kela-massit ohjautuisivat Stockalle.