News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-08-13 PewResearchCenter kysyy pakistanilaisten mielipiteitä

Started by M., 14.08.2009, 20:23:20

Previous topic - Next topic

M.

http://pewglobal.org/reports/display.php?ReportID=265

PewResearchin uusimman mukaan 83 % kannattaa avionrikkojien kivittämistä, 80 % käsien leikkaamista irti varkailta, ja 78 % kannattaa kuolemantuomiota islamin jättäville. Onneksi ääri-islam ei ole kuitenkaan pakistanilaisten suosiossa, sillä vain 5 % on sitä mieltä, että siviileihin kohdistuvat itsemurhaiskut ovat yleensä hyväksyttävissä.

tusujusuu

No tolerance for intolerance, no apology for being free.

"En yhdy siihen mitä sanotte, mutta taistelen viimeiseen asti sen puolesta, että voitte sen sanoa."

Femakko

Palestiinassa maltillista islamia on vaikka Fatah. Sitten tuli vielä maltillisempaa islamia eli Hamas, joka syyttää Fatahia siitä, ettei se ole riittävän maltillista. Mutta nyt Hamasilla on ongelma, sillä on tullut vielä Hamasiakin maltillisempaa islamia nimeltään Jund Ansar Allah, jonka mielestä Hamas puolestaan ei ole riittävän maltillinen. Huomaako joku muukin tässä toistuvan kuvion vai onko tämä vain minun mielikuvitustani?  ???

BBC

Maxwell Smart

Quote from: Femakko on 16.08.2009, 13:47:32
Palestiinassa maltillista islamia on vaikka Fatah. Sitten tuli vielä maltillisempaa islamia eli Hamas, joka syyttää Fatahia siitä, ettei se ole riittävän maltillista. Mutta nyt Hamasilla on ongelma, sillä on tullut vielä Hamasiakin maltillisempaa islamia nimeltään Jund Ansar Allah, jonka mielestä Hamas puolestaan ei ole riittävän maltillinen. Huomaako joku muukin tässä toistuvan kuvion vai onko tämä vain minun mielikuvitustani?  ???

BBC

Niin, kun Hamas on äärimaltillinen, niin miten voi kuvailla JAA:ta?

olhat

Tämä samainen Pew Research tutkii myös eri kansojen maahanmuuttajaystävällisyyttä ja todennut että valkoiset kulttuurit ovat maailman mamuystävällisimpiä.  Esim. Afrikassa ei vieraita paljon siedetä, jos on pienikin riski että he syövät samasta kuormasta.  Ei ihme että mamut pitävät meitä vähän tyhminä kun me syötämme, juotamme ja asutamme heitä kunniavieraalle kuuluvaan tyyliin.

nabla

Voisiko mode linkata tutkimuksen Tilastot ja tutkimus osioon?
"Järki on paholaisen portto, joka ei voi tehdä mitään muuta kuin parjata ja tehdä pahaa kaikelle mitä jumala sanoo ja tekee.", Martti Luther
"Ehkä Jumalan tahto oli yhdistää ihmisiä.",Piispa Leo tsunamista
"Jos voin loukata maailmankatsomustasi, siinä on bugi.", nabla

Aapo

Growing Concerns about Extremism, Continuing Discontent with U.S. (Pew Global Attitudes Project)
Released: 08.13.09

Ankarien lakien kannatus on pakistanilaisten keskuudessa huolestuttavan korkeaa:
(http://pewglobal.org/reports/images/265-6.gif)

Pientä helpotuksen aihetta antaa kuitenkin se erikoinen tieto, että pakistanilaisten jyrkistä asenteista huolimatta Al Qaedan ja Talibanin kannatus on laskenut merkittävästi:
(http://pewglobal.org/reports/images/265-1.gif)
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Veli Karimies

No mitä vittua minä olen arvostelemaan sitä miten joku toinen maa haluaa ajaa asiaansa ja toteuttaa lakejaan. Omaa maatani sitten olenkin pirun hyvä ihminen arvostelemaan.

Timo Hellman

Pientä helpotuksen aihetta antaa kuitenkin se erikoinen tieto, että pakistanilaisten jyrkistä asenteista huolimatta Al Qaedan ja Talibanin kannatus on laskenut merkittävästi:

Al-Skeida ja talibanit tekevät todennäköisesti saman virheen kuin saksalaiset 2. maailmansodassa miehitetyssä Ukrainassa: kitkevät omalla öykkäröinnillään väestön orastavan sympatian.

The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Aapo

Quote from: Veli on 30.08.2009, 17:06:38
No mitä vittua minä olen arvostelemaan sitä miten joku toinen maa haluaa ajaa asiaansa ja toteuttaa lakejaan.

Kyllä nämä mielipiteet on ihan hyvä noteerata, vaikkei niille voisi eikä tarvitsisi tehdä mitään tässä vaiheessa. Pakistan on sentään ydinasevaltio.

Pakistanissa ei myöskään ole käsittääkseni kovin vakaat poliittiset olosuhteet. Ei sitä ikinä tiedä, milloin siinäkin maassa tapahtuu jotain sellaisia mullistuksia, jotka ajavat tätä äärivanhoillista porukkaa Eurooppaan.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Eino P. Keravalta

Että kivitetään avionrikkojat hengiltä vuonna 2009?

Eurooppaan ei pitäisi päästää ainuttakaan muslimia. Tervetuloa sitten, kun ovat päässeet keskiajalta edes 1700-luvulle.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.