News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2017-11-04 Fatim Diarra (Vihr.): "Ainut syy muuttaa metsään on insesti ..."

Started by nutsy, 04.11.2017, 12:54:15

Previous topic - Next topic

supersankaritar

Quote from: Lalli IsoTalo on 15.11.2024, 08:18:41
Piti ihan etsiä tämä, koska epäilin photoshoppaukseksi, koska mittasuteet tuntuivat olevan pielessä. Mutta ei. https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010834555.html
Mä zoomailin tuota eilen, koska mun mielestä tossa vatsan kohdalla on blurrausta, eli jotakin sutattu siitä pois? Makkara? Ja mitä tuolla mekon alla on sivussa jotakin möykkyjä :D
Hoikentavaa vaakaraitaa, mutta kuuluuko ton raidan levetä tolleen vai johtuuko se siitä, että kangas on niin piukalla?
Niin paljon kysymyksiä ja vähän vastauksia.
Mulla on sellainen varmaan 15 vuotta sitten seppälästä ostettu mustavalkoraidallinen paita, jota en ole raaskinut heittää pois, koska tykkään siitä. Nyt heitän, eli olen kiitollinen tästä kuvasta.
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

Miniluv

QuoteHoikentavaa vaakaraitaa, mutta kuuluuko ton raidan levetä tolleen vai johtuuko se siitä, että kangas on niin piukalla?

Suhteellisuusteoria selittää tämän, valo taipuu gravitaation vuoksi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

KamalaJari

Fatulla on siis päällä " parempaa seppälää " ?  Positiivisesti hän kehoaan kannattelee kuten tähän mailman aikaan tapana on , ei siinä .

Asiasta perillä olevien lähteiden kanssa käymieni keskustelujen perusteella arkadialla on aivan erinomaiset mahdollisuudet terveellisiin elämäntapoihin monipuolinen kuntoilu mukaanlukien sekä paras saatavilla oleva terveydenhuollon tuki elintapojen korjaamiseen .

Monet käyttävät tätä hyväkseen , toisilla taas lähtee enemmän lapasesta ..
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

Paawo

FD on aivan paras mahdollinen kandidaatti marginalisoitumisen tien valinneelle populistipuolueelle.  8)

Tuskin maltan odottaa räikeän kiihkeitä, suorastaan raivoisia kannanottoja livenä ja somessa esimerkiksi pääkaupunkiseudun villin luonnon ja monenkarvaisen aktivistitoiminnan puolesta.  :facepalm:
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

supersankaritar

Fatim pakkaa kalsarit laukkuun, (kalsarit jäi vähän hämäämään, siis kun mulle siitä sanasta tulee mieleen miesten pitkälahkeiset, mutta kai niitä naisetkin voi käyttää) ja lähtee maanpuolustuskurssille. Valittaa,ettei vaatteita ole siellä muokattu naisille sopivaksi, kun hänellä on takamusta ja etumusta ja on huolissaan, istuuko vaatteet siellä päälle.
Jännästi se ei ehkä yleensä naisille ole jostain syystä ongelma, mikähän se syy voisi olla?
Nämä siis instagram  tarinoissaan, jotka poistuu kai jossain vaiheessa.

Roope

Quote from: supersankaritar on 19.11.2024, 11:35:30
Fatim pakkaa kalsarit laukkuun, (kalsarit jäi vähän hämäämään, siis kun mulle siitä sanasta tulee mieleen miesten pitkälahkeiset, mutta kai niitä naisetkin voi käyttää) ja lähtee maanpuolustuskurssille.

Diarra on sivuhenkilö samalle kurssille lähteneen toimittaja Julia Thurénin blogikirjoituksessa ("Minä ja Fatu – skenaarioharjoituksessa Fatu on puolustusministeri ja minä hänen kansliapäällikkönsä."). Kirjoituksesta ei voi olla ihan varma, mikä on toimittajan omia mielipiteitä, mikä kurssilla kerrottua ja mikä toimittajan virheellistä tulkintaa kurssilla kerrotusta, mutta joka tapauksessa aikamoista, että tällaiset diarrat ja thurenit ovat päättäjiä ja vaikuttajia.

Quote from: Julia ThurénPelastustoimesta. Mikä ilahdutti oli, että siellä myönnettiin avoimesti, että pelastajan ei pitöis olla pelkästään "valkoinen hyväkuntoinen heteromies". Tarvittais monimuotoisuutta. (Lol: 500 Helsingin pelastajasta 2 on naista.) Mut ennen kaikkee tarttettais monikulttuurisuutta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

supersankaritar

Ei tää nyt vissiin ollutkaan ihan sellainen kurssi, kuin Fatim antoi ymmärtää.

supersankaritar

Lisäksi Fatim toivoo kiinalaisten kanojen syövän suomalaisen keskiluokan. Tekee kyllä fiksun säväyksen.

Emo

^ Paskaset kynnenalukset (katso kuva) ja ihan normi äo 70 tuolle porukalle. Ei edes tiedä, etteivät kanat syö ihmislihaa.

Joker

Muutama nosto kansanedustajan arvoista
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Jorma M.

Jo se, että Suomen puolustusvoimien alainen maanpuolustuskorkeakoulu päättää kutsua maanpuolustuskursseille Fatimin, olkoonkin se ns protokollasyiden pakottamaa, on se riittävä syy erota reservistä.

Eri mieltä olevat hommalaiset voisivat katsoa erilaisia läski-, feminismi-, tupakointisyöntivideoita jne Länsi-Afrikan mammasta.

Fatim velvoittanee useimmat hommalaiset mahdolliselle rintamalle turvaamaan nyky-Suomea. Sinne vaan!
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

skyuu

Quote from: Jorma M. on 27.11.2024, 00:16:53
Jo se, että Suomen puolustusvoimien alainen maanpuolustuskorkeakoulu päättää kutsua maanpuolustuskursseille Fatimin, olkoonkin se ns protokollasyiden pakottamaa, on se riittävä syy erota reservistä.

Eri mieltä olevat hommalaiset voisivat katsoa erilaisia läski-, feminismi-, tupakointisyöntivideoita jne Länsi-Afrikan mammasta.

Fatim velvoittanee useimmat hommalaiset mahdolliselle rintamalle turvaamaan nyky-Suomea. Sinne vaan!
Eli protokolla voidaan heittää nurkkaan milloin halutaan. Jep... vajotaan siis barbarismiin. No rules if I don't liek (kirj.virh.int) it!
Onneksi Fatim ei voi velvoittaa minua yhtään vitun mihinkään koska Fatim ei ole mun ylipäällikkö ja/tai eduskunnan enemmistö. Mutta jos nyky-Suomea joutuu turvaamaan niin toivon ettet ole samassa poterossa. Ei siksi että kohdentaisin väkivaltaa, vaan siksi etten jaksa tota nyky-yyh-nato-muh-amurika-fatim-dullah paskaa.
Jotain rajaa jo vitun paskan suollossakin.

salakana

Quote from: skyuu on 27.11.2024, 20:04:02
Eli protokolla voidaan heittää nurkkaan milloin halutaan. Jep... vajotaan siis barbarismiin. No rules if I don't liek (kirj.virh.int) it!
Onneksi Fatim ei voi velvoittaa minua yhtään vitun mihinkään koska Fatim ei ole mun ylipäällikkö ja/tai eduskunnan enemmistö. Mutta jos nyky-Suomea joutuu turvaamaan niin toivon ettet ole samassa poterossa. Ei siksi että kohdentaisin väkivaltaa, vaan siksi etten jaksa tota nyky-yyh-nato-muh-amurika-fatim-dullah paskaa.
Jotain rajaa jo vitun paskan suollossakin.
Noohnoh, internetin kauneus on mahdollisuus lapiolla heitellä paskaa suuntaan jos toiseenkin - ihan noin yleisen ketutuksen lieventämiseksi tai vaikka ajanvietteeksi. Tavallaan Fatim sopisi oikein loistavasti nettikeskusteluihin mukaan tiputtelemaan hiomattomia mielipiteitään milloin mistäkin osaamisalueensa ulkopuolisesta. Tässä tapauksessa suurin ongelma mielestäni on se, että verorahoitteinen YLE halusi Fatimin lapioimaan verbaalista paskaa ihan televisioruudun toisellepuolen kaikkien kuultavaksi - sensijaan että huutelisi netissä päättömyyksiä kuten me tavalliset kansalaiset.   ;D

Olisi mielenkiintoista tietää miksi kaikista vaihtoehdoista juuri Fatim haluttiin paasaamaan miina-asiasta A-studioon. Sensijaan MPK:n kursseille osallistumista voin hyvinkin lämpimästi suositella itse kullekkin, ihan väristä, sukupuolesta tai puoluetaustasta riippumatta. Niillä kursseilla on paha taipumus opettaa ihan hyödyllisiä pikkujuttuja jos edes puolikorvalla jotain erehtyy kuuntelemaan.  ;)

Betonikostaja

Quote from: Joker on 26.11.2024, 22:36:08
Muutama nosto kansanedustajan arvoista

Tuossa yhdessä tarinassaan Fatsu ulisee, kuinka suomalaisten kampaajien pitäisi osata käsitellä afroa, eli siis mustaa kikkaraa. Jos ei osata, niin mustat eivät tule nähdyiksi.

Kuulehan Fatsu, te afrokikkaraiset voisitte perustaa ihan omia kampaamoja. Siis jos näille kerran niin paljon tarvetta on. Teillä itsellänne olisi varmasti osaamista tuon hiuslaadun käsittelyyn, kun te sen kanssa elätte. Tähän voisi yhdistää vielä meikkaamispalvelut, koska sekin lienee erilaista tummemmalla ihonvärillä.

Tuohan työllistäisi kikkarapäitä ainakin jonkin verran. Se olisi myös ihan kunniallista työtä, joka elättäisi. Miksei kukaan teistä ole tähän ryhtynyt? Miksi vain ulistaan, että järjestäkää meille tällainen palvelu?

Tässäkin tapauksessa Fatsu voisi fiksusti kannustaa maahanmuuttajia yrittäjyyteen, mutta valitsee silti sen tyypillisen tien, eli valittamisen.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Antti Moisander

Sanna Ukkola nimeää yhtenä Aittakumpu-Simula -huhun levittäjänä Fatim Diarran. Liekö ihan tietoinen taktiikka Diarralta, joka hääri taustalla jo Rydmanin tapauksen aikaan, lupaillen tukea Rydmanille, toimien aivan toisin. Saa nähdä vetoaako tämä toiminta pormestariehdokasta valitsevaan vihreään kenttäväkeen.

https://x.com/Sukkola/status/1861785521422258556
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

Hohtis

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/52a10a3b-0f1f-4288-b240-edc04f398172

QuoteVihreiden kansanedustaja Fatim Diarra jakoi keskiviikkona Instagramissa kuvan saamastaan vihapostista.

Aika 'uskottava' photoshoppaus vai olisiko ihan itse paintilla tehty?

;D :roll:

Nuivinator

Photarilla tehty, mutta ei kovin tuoreella photarilla.

Näkee tuon paljailla silmilläkin ettei teksti millään noudata paperin muoto ja kohinatasot tekstin kohdalla ovat aivan erilaiset kuin muualla kuvassa.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Emo

^ Jossain suuremmassa maailmassa ja merkittävämmän poliitikon kyseessä ollessa tuo valhe olisi uran loppu, mutta ei meillä Suomessa, tämä on oikeusvaltio.

Betonikostaja

Fatsu ei sen vertaa tajunnut, että olisi printannut tuollaisen lapun itse ja ottanut siitä kuvan. Silloin olisi ollut vaikea jäädä kiinni valeesta, vaikka hänen kohdallaan tällaisia voi aina ihan perustellusti epäilläkin.

Kun täälläkin jo nopeasti nähtiin, että teksti on lisätty kuvaan jälkeen päin, niin joku tutkiva journalisti voisi tehdä tästä jutun ja laittaa jonkun graafisen alan asiantuntijan sanomaan, että epäaidolta näyttää. Kun tuollaisesta kerran narahtaisi, niin se voisi hillitä intoa jatkossa.

On todella oksettavaa feikata tällä tavalla vihapalautetta ja sitten uhriutua.

--------------

Täytän TT2 on time

--------------

Unown1

Quote from: Betonikostaja on 05.12.2024, 14:00:08
Fatsu ei sen vertaa tajunnut, että olisi printannut tuollaisen lapun itse ja ottanut siitä kuvan. Silloin olisi ollut vaikea jäädä kiinni valeesta, vaikka hänen kohdallaan tällaisia voi aina ihan perustellusti epäilläkin.

Kun täälläkin jo nopeasti nähtiin, että teksti on lisätty kuvaan jälkeen päin, niin joku tutkiva journalisti voisi tehdä tästä jutun ja laittaa jonkun graafisen alan asiantuntijan sanomaan, että epäaidolta näyttää. Kun tuollaisesta kerran narahtaisi, niin se voisi hillitä intoa jatkossa.

On tuosta videokin olemassa:
https://ylilauta.org/satunnainen/27u4cv#post-264470670

Betonikostaja

Quote from: Unown1 on 05.12.2024, 14:27:08
Quote from: Betonikostaja on 05.12.2024, 14:00:08

On tuosta videokin olemassa:
https://ylilauta.org/satunnainen/27u4cv#post-264470670

Väänsi videon itse printatun lapun kanssa sen jälkeen kun huomasi, ettei kusetus mene sellaisenaan läpi. Fatim Diarran vilpittömyyteen minä en usko sekuntiakaan.

--------------

Täytän TT2 on time

--------------

Skeptikko

Quote from: Betonikostaja on 07.12.2024, 22:12:44
Väänsi videon itse printatun lapun kanssa sen jälkeen kun huomasi, ettei kusetus mene sellaisenaan läpi. Fatim Diarran vilpittömyyteen minä en usko sekuntiakaan.

Paperissa vaikuttaisi minusta olevan esimerkiksi keskellä oleva haarautuva taitos aika samanlainen videon ja Instagrammissa julkaistun kuvan välillä. Luulen, että voisi olla vaikeaa tehdä toista paperia, jossa on niin samanlainen taitos ja ja samassa kohtaa tekstin suhteen.

Jonkinlaisia erojakin löytyy. Videolla minusta vaikuttaisi paperin taitekohta olevan siistimpi kuin mitä Instagrammissa olevassa kuvassa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Quote from: Skeptikko on 08.12.2024, 00:09:18
Paperissa vaikuttaisi minusta olevan esimerkiksi keskellä oleva haarautuva taitos aika samanlainen videon ja Instagrammissa julkaistun kuvan välillä. Luulen, että voisi olla vaikeaa tehdä toista paperia, jossa on niin samanlainen taitos ja ja samassa kohtaa tekstin suhteen.

Vertailun helpottamiseksi tein vielä vähän kuvankäsittelyä MATLAB:lla, suunnilleen tällaisella pätkällä (liitetiedostoissa videokuva on konvertoitu webp-muotoon tilansäästön vuoksi):

ortho = imread("videokuva.png");
unregistered = imread("instagramkuva.jpg");

[mp,fp] = cpselect(unregistered,ortho,Wait=true);
t = fitgeotform2d(mp, fp, "projective")

Rfixed = imref2d(size(ortho));
registered = imwarp(unregistered, t, OutputView=Rfixed);

imwrite(imfuse(ortho, registered), "out_fused.jpg");
imwrite(imfuse(ortho, registered, "diff"), "out_diff.jpg");
imwrite(imfuse(ortho, registered, "blend"), "out_blend.jpg");
imwrite(imfuse(ortho, registered),  "out_registered.jpg");

Noissa out-alkuisissa tiedostoissa on siis pyritty kohdistumaan moitetekstit kahdessa eri kuvassa suunnilleen päällekkäin ja sitten yhdistetty näin kohdistetut kuvat eri tavoilla, poislukien out_registered, missä toinen kuva on kohdistettu vastaamaan ensimmäistä kuvaa, mutta ei vielä yhdistetty siihen. Vaikka en hirveän huolella valinnut kohdistuspisteitä, niin se teksti on kuvien välillä melko hyvin silti kohdallaan. Osoitetekstissä alkaa jo näkyä enemmän eroa, minkä syynä voisi olla esimerkiksi se, että paperi olisi saattanut olla vähän käpristyneenä, eikä käyttämäni kohdistustapa huomioi sellaista.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Quote from: Skeptikko on 08.12.2024, 04:38:11
Vertailun helpottamiseksi tein vielä vähän kuvankäsittelyä MATLAB:lla, suunnilleen tällaisella pätkällä (liitetiedostoissa videokuva on konvertoitu webp-muotoon tilansäästön vuoksi):

Tässä vielä vertailu toisin päin. Suosittelen tallentamaan kuvatiedostot omalle koneelle ja avaamaan niitä sittä www-selaimen tabeille. Sitten voi vaihdella edestakaisin kuvien välillä, jolloin näkee kuinka ne rypyt, jotka ovat yhteisiä, ovat aikalailla samassa kohdassa. Voisin kuvitella, ettei olisi helppoa saada niin samankaltaisia ryppyjä kahdelle eri paperille ja/tai tekstin kanssa asemoituna. Etenkään Fatimin en usko sellaiseen kykenevän. Tämän takia en usko ajatukseen photoshoppauksesta.

Myönnän kyllä, että siinä instagramkuvassa tekstin mustuus yms on vähän epäilyttäviä. Asialla saattaa kuitenkin olla älykännykän "tekoälyttömyydet", joilla kännykkäkameroidun kuvia pyritään automaagisesti parantelemaan. Välillä ne voivat saada selvästi kummempiakin ilmiöitä aikaan.

F1nka

Voiko tekoälyohjelmalla saada aikaan samanlaisen kuvamuutoksen?
Tottelematon tieto aktivismissa

KamalaJari

Husun juttujen jälkeen on vähän kriittinen ... jostain syystä.
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

Emo

Fatim Diarra sai Jussi Halla-aholta erikoisen pyynnön

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010910695.html

QuoteEDUSKUNNAN puhemies Jussi Halla-aho (ps) esitti kansanedustaja Fatim Diarraa (vihr) hämmästyttäneen pyynnön tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Halla-aho pyysi Diarraa toimittamaan tämän sosiaalisessa mediassa julkaiseman vihakirjeen tarkastettavakseen.

– En oikein tiennyt, miten suhtautua tähän asiaan [Halla-ahon pyyntöön], mutta olihan se aika kummallista, että puhemies pyysi tämän viestin nähtäväkseen, Diarra sanoo ja jatkaa:

– Mutta totta kai toimitin sen puhemiehelle. Kun puhemies pyytää jotain kansanedustajalta, on vain luonnollista toimia toiveen mukaisesti.

Diarran mukaan Halla-aho halusi tarkistaa kirjeen aitouden. Diarran käsityksen mukaan Halla-ahon epäilys vihakirjeen aitoudesta oli herännyt sosiaalisen median keskusteluiden perusteella. Ainakin viestipalvelu X:ssä viestin aitoutta epäilivät jotkut palvelun käyttäjät.

Quote– Halla-aho ilmaisi saaneensa kyselyitä siitä, voisiko kyseessä olla väärennetty viesti. Taisin naurahtaa siinä hetkessä. Ajatus siitä, että minun pitäisi väärentää minulle tulevia vihaviestejä on niin käsittämätön. Totesin, että mielelläni tuon kirjeen näytille.

– Samalla mietin, että pitääköhän jatkossa viedä jokainen saamani vihaviesti näytille vai pitääkö vain lähettää kaikki vihaviestit suoraan puhemiehelle.

QuoteFatim Diarra, ottiko puhemies Halla-aho Linnan juhlissa käymässänne keskustelussa kantaa vihaviestin sisältöön?

– Ei ottanut millään tavoin. Muiden ihmisten kanssa, joiden kanssa olen tästä vihaviestistä puhunut tai jotka ovat sen nähneet, ovat olleet järkyttyneitä ja pahoitelleet näin ala-arvoista, rasistista ja naisvihamielistä sisältöä.

Mutta puhemies ei ottanut kantaa viestin sisältöön?

– Ei ottanut kantaa. Hän vain halusi nähdä sen viestin.

QuoteIS kysyi Halla-aholta lisäksi sitä, onko hänellä yleinen käytäntö pyytää kansanedustajien sosiaalisessa mediassa julkaisemia viestejä tai kirjeitä tarkastettavakseen.

Halla-aho vastasi erityisavustajansa välityksellä, ettei halua kommentoida asiaa.

– Välitän vastauksena, että puhemies käy tarvittaessa kahdenvälisiä keskusteluja edustajien kanssa tällaisissa tapauksissa. Ei ole tarvetta kommentoida niitä julkisesti, Halla-ahon erityisavustajan lähettämässä viestissä todetaan.

Seuraavaa kaustia jo kehitellään median ja vasureiden toimesta, kun kiurukausti läpsähti naamalle.

Roope

Quote from: Emo on 18.12.2024, 11:17:57
Seuraavaa kaustia jo kehitellään median ja vasureiden toimesta, kun kiurukausti läpsähti naamalle.

Sitä kasataan Kiuru-casen lässähdettyä Lucia-neito-casesta:

Yle: Presidentti Stubb Lucia-neidon kohtaamasta rasismista: järkyttävää ja yksiselitteisen väärin

Yle: Suomen Lucia-neidon valintaan liittyvä rasismi nousi kansainvälisiin uutisiin

Yle: Analyysi: Suomalaisten rasismin paljasti nainen, jolta revittiin silmät päästä lähes 2 000 vuotta sitten

Helsingin Sanomat: Uudesta Lucia-neidosta syntynyt rasismi­kohu nousi uutiseksi Britanniassa

MTV: Rasistit saivat näpeilleen: Lucia-keräysrahamäärä kasvoi räjähdysmäisesti

Yle: Non-Discrimination Ombudsman to investigate Lucia racism

Yle: Organisers "upset and angry" following racist abuse aimed at young woman chosen to be this year's Lucia

Yle: Rasistiska påhopp på årets lucia: "Finns inga spärrar alls för vissa människor"

Yle: DO vill att regeringen fördömer rasismen mot årets lucia – så här kommenterar Purra och Adlercreutz

Yle: Efter rasistiska påhoppen på lucia: Folk donerar pengar till Folkhälsan som aldrig förr

Hbl: Luciarasismen kan vara orkestrerad

Hbl: Stubb om rasismen mot lucia: Ohyggliga uttalanden

Hbl: Luciafallet uppmärksammas internationellt

Hbl: Biskopen: Luciafirandet har inte en bestämd hudfärg

Hbl: Ledare: Daniela Owusu är just den lucia Finland behöver

Vieläkään valtamediassa ei ole esitetty sitä ensimmäistäkään Daniela Owusun seinälle kirjoitetuista tuhansista rasistisista viesteistä, mutta hyvää joulua vaan Folkhälsanille. Stina Heikkilä on joulubonuksensa ansainnut, kuten pullistelevat tilikirjat todistavat.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

IDA

Quote from: Roope on 18.12.2024, 11:44:41
Vieläkään valtamediassa ei ole esitetty sitä ensimmäistäkään Daniela Owusun seinälle kirjoitetuista tuhansista rasistisista viesteistä, mutta hyvää joulua vaan Folkhälsanille. Stina Heikkilä on joulubonuksensa ansainnut, kuten pullistelevat tilikirjat todistavat.
Itsekin ihmettelen tätä.

Ensinnäkään pohjoismainen Lucia - perinne ei kiinnosta kuin ruotsalaisia ja suomenruotsalaisia. Sinänsä se on kaunis perinne, mutta ei yksinkertaisesti kiinnosta suomalaisia. Ihan yksi lysti kuka on Lucia-neito. Pidän aika yllättävänä, että valinta on herättänyt laajaa raivoa, ellei sitten suomenruotsalaisten keskuudessa, jotka ovat tottuneet siihen, että Lucia-neito on aina vaaleatukkainen valontuoja.

Pyhän Lucian, joka on kirkon kanonisoima pyhimys tällä ei ole mitään tekemistä, mutta pyydetään häneltä esirukouksia kaikkien osallisten puolesta.
qui non est mecum adversum me est