News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-10-09 Turvapaikanhakijoita saatetaan syrjiä baarijonossa

Started by Ink Visitor, 09.10.2015, 12:46:55

Previous topic - Next topic

Java

Se mikä tässä menee yli ymmärryksen, on se, että nämä ananakset pääsee maahan papereilla mitkä eivät kelpaa edes baarissa :facepalm: on meillä rajavartiolaitos :facepalm:
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

MW

Quote from: Java on 31.10.2017, 21:31:54
Se mikä tässä menee yli ymmärryksen, on se, että nämä ananakset pääsee maahan papereilla mitkä eivät kelpaa edes baarissa :facepalm: on meillä rajavartiolaitos :facepalm:

Papereitta, itse asiassa, pääsee KELAn palkkalistoille, elätettäväksi. Vaikka olisi vain 17-vuotias, mikä tietysti haittaa myöhempää bling-unelmaa.

Supernuiva

Miksi nämä "rasismia" kaikkialla näkevät eivät perusta itse baareja?

Pallerobaareja vain pystyyn lähiöihin ja kaikki sisään.

Henkilökohtaisesti olen entistä vahvemmin sitä mieltä, että laki pitäisi kirjoittaa nimenomaisesti siten, että ravintolanomistajalla olisi täysin oikeus valita asiakkaansa vaikka millaisella perusteella tahansa.

Jos meno äityy mahdottomaksi, tulevat yksityiset klubit mukaan kuvioihin. Tällöin sisään otetaan vain jäseniä ja tämä on käsittääkseni todellisuutta jo nyt useissa suurkaupungeissa.

Lisäksi on suljettuja "aikuisklubeja", joihin ei ole kenelläkään mitään asiaa muutoin kuin kutsusta.

MW

Quote from: Supernuiva on 31.10.2017, 21:58:52
Miksi nämä "rasismia" kaikkialla näkevät eivät perusta itse baareja?

Pallerobaareja vain pystyyn lähiöihin ja kaikki sisään.

Henkilökohtaisesti olen entistä vahvemmin sitä mieltä, että laki pitäisi kirjoittaa nimenomaisesti siten, että ravintolanomistajalla olisi täysin oikeus valita asiakkaansa vaikka millaisella perusteella tahansa.

Jos meno äityy mahdottomaksi, tulevat yksityiset klubit mukaan kuvioihin. Tällöin sisään otetaan vain jäseniä ja tämä on käsittääkseni todellisuutta jo nyt useissa suurkaupungeissa.

Lisäksi on suljettuja "aikuisklubeja", joihin ei ole kenelläkään mitään asiaa muutoin kuin kutsusta.

Yksityiset klubit, aidatut asuinalueet, näistähän voisimme jo ottaa Ruotsista mallia. Siellähän kaikki tehdään "oikein".

TapsaT

Tilanne on kyllä ravintoloille potentiaalisesti todella hankala. Jos et päästä mamuja sisälle, alkavat rasisimipuheet.. ja jos päästät niin ravintolasta voi muodostua (mielellään isoissa ryhmissä liikkuvien) mamujen suosikkipaikka. Jälkimmäisessä tapauksessa suurin osa kantiksista poistuu vähitellen, eikä ravintola ei luultavasti mamujen tilaustahdilla pysy kauaa tominnassa, joten ehkä tuo ensimmäinen on yrittäjän kannalta kuitenkin pienempi paha.

Mikäli tässä nyt kuitenkin aletaan laajentamaan henkilöllisyystodistukseksi kelpaavien paperiläpysköiden kirjoa, ja kaventamaan ravintoloiden oikeutta valita asiakkaansa, niin konkursseja tullaan näkemään alalla varmasti. Jos tälläinen mamujen suosima  ravintola sitten kaatuu, niin tietysti he etsivät itselleen joka kerta uuden suosikkipaikan, ja dominoefekti on valmis.

pienivalkeapupu

"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Rokka

Quote from: pienivalkeapupu on 31.10.2017, 23:21:05
Quote from: Uuno Nuivanen on 31.10.2017, 19:07:08
Quote from: valtakunnanpärkhele on 28.10.2017, 19:41:49
Mitä turvapaikanhakija tekee baarijonossa?

Hakee baaripaikkaa.
Tästähän saa hyvän nuivan vitsin  8)

Mitä yhteistä on turvapaikkaa hakevalla matulla ja baariin jonottavalla matulla?

Prosessi on hidas, koska passi katosi välimereen ;D

Toivoton tapaus

Oman kantapaikan ovella noilta ählyiltä kysellään jatkuvasti papereita varsinkin jos tulevat laumassa. Ja järestään niillä ei tunnu niitä olevan. Ja järestään niiden mukana on tai vierestä lyöttäytyy mukaan joku vitun ämmä, joka nostaa mekkalan. Ja järestään koko paskasakki bimboineen päivineen jatkaa matkaansa koska meidän ovimiehiä ei kiinnosta bimboämmien mölinät tai natsikorttien heiluttelut hevon paskaa.

**Jaa kaikkillaa oli niiin muukaavaa..**
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

ISO

On kyllä pas******ta kun joutuu ensin valehtelemaan olevansa 17-vuotias että sais ilmaisen elatuksen ja pääsis suomiäiteen hoiviin, eikä sen jälkeen enää pääse baariin kun on alaikäinen.

Suurin osa vielä ilmeisesti pysyvästi, koko loppuelämänsä ajan.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Onkko

Quote from: Pentecost on 28.10.2017, 20:01:29
Olen ollut aika monessa maassa, missä muutamalla kympillä tai satasella saa vaikka minkälaisia henkilötodistuksia ja papereita. Parilla tonnilla saattaa saada jo ihan "virallisen" passin (= oikea, mutta varastettu jostain ja tiedot täytetty sopivasti).

Minusta Suomessa sopii käydä viralliset kotimaiset henkilötodistukset tai EUn alueella myönnetyt passit. Monen muun maan passeista en olisi niin varma...

Noin 50e maksaa kazakstanissa ajokortti. Siis ilman ajamista kunhan kuvan annat... Source= tuttu asunut siellä