News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Rap-artisti käski Helsingissä naiset ja vähemmistöt eturiviin

Started by kriittinen_ajattelija, 13.02.2017, 11:41:28

Previous topic - Next topic

Tappivanukas

En tiedä mistä suomalaiset tulevat enkä välitä. Olimme kuitenkin täällä ennen neekereitä ja arabeja, joten sopeutukoon tai painukoon muualle. Myös vierailevat tähdet. Meikäläisten ainoa etuoikeus on kustantaa kaikkien muiden siivelläeläminen.

Ei mulle merkkaa ihmisen ihonväri sitä tai tätä, mutta jos sillä perustellaan yhtään mitään oikeuksia niin sitten sanon vain että muunvärisillä ei ole täällä oikeuksia, heitä vain siedetään. Vielä.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Oho

Quote from: Paawo on 15.02.2017, 10:24:53
Tavallaan ymmärrän professorin näkökannan - ei ole mitään käänteistä rasismia, on vain rasismia.

Joo ja samaan syssyyn Airaksinen vetää ehtaan 'Black Lives Matter' tyylliin efektiivisesti: "Vain valkoiset voivat olla rasisteja koska valkoisilla on valta......" Mutta selittääpähän osaltaan miksi paskalakkien mielestä suomalaisia ryöstävät maahanmuuttajajengit eivät voi toimia rasistisesti.

Erityisen naurettavaa toi on Suomessa, jossa on pitkät perinteet institutionaalisesta syrjinnästä suomenkielistä valtaväestöä kohtaan ja joka syrjintä on sittemmin lähinnä salonkikelpoistettu nimeämällä se kielipolitiikaksi. Ok saamelaiset ovat saaneet vielä pahemmin siipeensä.

On se nyt perkele kun suomalainen poika ei kehdossa peri vain isiensä syntejä vaan koko maailman synnit. Eikös se ollut Jessen nakki: 'Agnus Dei........'

Archaeopteryx

Olen joskus aiemminkin kysynyt, mutta mikähän mahtaa olla se etuoikeus Suomessa, mistä minä VHM:nä nautin, mutta jota eivät naiset tai people of colour saa? Ei ole vielä tähän päivään mennessä näkynyt. Kai paikalla nyt on joku oikea feministikin, joka voisi asian selvittää?

Lalli IsoTalo

Sama vanha virsi: "ei se ole rasismia silloin kun me teemme sitä." Pelottavinta tässä on se, että ne tuntuvat itsekin uskovan omiin selityksiinsä.

Mutta nämä "positiiviiset syrjinnät" ovat monenkertaista rasismia. Tämä menee vähän ohi aiheesta, mutta ei paljon.

1. Kun Helsingin kaupungin johto jakaa kansalaiset eri ryhmiin joita se kohtelee eri tavalla vuokranasuntojonossa tai bussikuskikurssissa, se ensimmäinen - klassinen - rasismin ilmentymä.

2. Toinen rasismin ilmentymä on yhteiskunnassa esiintyvä rakenteellinen rasismi, jota harjoittaa kaupungin johto, jolla todellakin on todellista valtaa kaupungin ja kaupunkilaisten asioihin!

3. Kolmas rasismin ilmentymä on selitys, jonka kaupunki tosiasiallisesti tarjoaa: nämä inhmiset ovat niin pahuksen tyhmiä ja/tai avuttomia, että he eivät pärjää tavallisten ihmisten joukossa, siksi heitä pitää suosia!

Kolminkertaista rasismia, Ritva Viljanen!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Outo olio

Tarina saa jatkoa! :D Ensinnäkin Princess Nokia on hankittu Flow Festivaalin päätöspäivän esiintyjäksi.

QuotePrincess Nokia (US)

Sun 13.8 - tba

Afrikkalais-nuyoricalaisen Destiny Nicole Frasquerin kollektiivinen alter ego Princess Nokia luo turvallisia tiloja individualismille sen kaikissa muodoissa kosmisen, multidimensionaalisen musiikin avulla – genressä, joka tunnetaan enemmän machoilusta kuin inklusiivisuudesta. Nokia on rikkaan haaroittuneesta sukupuusta kasvanut radikaali runoilija ja puhdistava tuuli, jonka globaalin musiikin moottorina on planeetankokoinen basso.
http://www.flowfestival.com/artists/princess-nokia/

Kuvitelkaa Suvilahdessa 25 000 ihmisen yleisömeri ja sitten tuo alkaa heittää lavalla settiä valkoisten miesten etuoikeuksista ja pyytää yleisöä ryhmittymään uudelleen. Ei varmana onnistuisi, päinvastoin kyseessä olisi vaaratilanteen aiheuttaminen, kun ihmismassa alkaa velloa kaoottisesti.

Toisekseen, Princess Nokian keikalla tapahtui viikko sitten välikohtaus kun eturiviin ängennyt mies alkoi väitetysti huutelemaan hävyttömyyksiä, kuten "näytä tissit!". Sen sijaan että olisi kutsunut turvamiehet heittämään häirikön ulos, Princess Nokia kysyi mieheltä että "pilkkaatko sinä minua?" ja sitten hyökkäsi miehen kimppuun. Frasqueri heitti olutmukillisen miehen naamalle, ja hyökkäsi alas lavalta miehen kimppuun, ja hakkasi häntä päähän kolme kertaa. Sitten Frasqueri nousi ylös takaisin lavalle ja sanoi mikrofonin kautta yleisölle "noin pitää tehdä jos valkoinen poika käyttäytyy epäkunnioittavasti".

Mies itse väittää että päinvastoin huuteli kannustushuutoa, mutta että artisti kuuli tämän täysin väärin ja kilahti asiasta tarpeettomasti. Asiasta on erilaisia väitteitä, ainakin miehen väite ja Frasquerin päinvastainen väite, joista kummankaan todenperäisyyttä ei voida todistaa suuntaan eikä toiseen. Joka tapauksessa keikka päättyi siihen, kun Frasqueri omien sanojensa mukaan ei enää tuntenut oloaan turvalliseksi, vaan päätti lopettaa hyväntekeväisyyskeikan vain kolmen laulun jälkeen. Nyt Frasqueri on sitä mieltä että päätös oli hätiköity ja hänen olisi kannattanut vetää keikka loppuun häiriöstä huolimatta, mutta ymmärtää toimineensa tapahtumahetkellä senhetkisten fiilisten mukaan, ja ei nyt mahda mitään.

Frasqueri sanoo myös että ei kannata väkivaltaa mutta että tässä tapauksessa häiriköinti ja väkivalta oli kohdistettu häneen, ja tästä syystä hän ei enää kokenut oloaan turvalliseksi keikkapaikalla. Frasquerilla on tiukka nollatoleranssi kaikenlaista seksismiä ja seksuaalista ahdistelua kohtaan, ja tapaus hänen mukaansa on esimerkki julkisesta seksismistä ja mustiin naisiin kohdistuvasta naisvihasta.

Hyväntekeväisyyskonsertin järjestäjät ovat jo ottaneet kantaa tapahtuneeseen, ja asettuneet Frasquerin puolelle.

QuotePrincess Nokia 'punches' audience member after he shouts 'show me your tits'
Damian Jones 5:34 pm - Feb 21, 2017

Incident took place at Cambridge University charity event

Princess Nokia allegedly punched an audience member during her performance at a Cambridge University charity event recently after he targeted her with verbal abuse on stage.

The New York rapper, whose real name is Destiny Frasqueri, performed at a charity fashion show last Wednesday (February 15) but left the stage after three songs, according to a post on the university's forum for women and non-binary people of colour, Fly, when a white male student "harassed her during her performance" and mouthed "dirty obscenities like, 'show me your tits'."

The Cambridge Student reports that she then allegedly asked an audience member "are you being disrespectful?", threw a drink over him, and leapt off the stage before hitting him three times, according to front-row witnesses.

Princess Nokia returned to the stage, before she allegedly threw another drink at the crowd and said "that's what you do when a white boy disrespects you". She then apparently stormed off the stage.

The audience member who was attacked said: "I was standing in the audience and was told by a fellow audience member that the name of the performer was 'Abigail'. Given that I was enjoying the performance, I shouted out 'Let's go Abigail!'.

"After I shouted this, she came down from the stage. She slapped me and threw drinks on me."

But according to the post on Fly, Princess Nokia said that she regretted that the set had ended abruptly but said the incident had put her in a position "where her safety and comfort were severely compromised". The post added that she had a "'zero tolerance' stance towards 'instances of sexism and sexual harassment'", and called the incident "a disgraceful public display of sexism and misogynoir."

The post also added that she "does not condone violence" but reiterated that she felt that the violence and harassment directed towards her compromised her safety.
http://www.nme.com/news/music/princess-nokia-punches-audience-member-1984508


QuoteFashion show headliner ends set early after hitting audience member
Story: TCS News Team   Twitter: TCSNewspaper   
February 15, 2017

Princess Nokia, the headline act of the Cambridge University Charity Fashion Show, apparently ended her act after just two songs when she launched an attack on an audience member.

The hip hop and R&B artist is said to have begun her set by saying "there are so many beautiful women of colour in here tonight" and performing two songs before stopping abruptly thirty seconds into her third.

She then allegedly asked an audience member "are you being disrespectful?", threw a drink over him, and leapt off the stage before hitting him three times, according to front-row witnesses.

The witnesses have told The Cambridge Student that the audience member may have provoked the singer in some way, but this remains unclear.

Princess Nokia returned to the stage, threw another drink at the crowd and said "that's what you do when a white boy disrespects you". She then stormed off the stage, ending the concert just two and a half songs into her set.

The Charity Fashion Show took place on the evening of Wednesday 15 February, and was raising money for The Douglas Bader Foundation.

Shortly after the incident, Princess Nokia retweeted @rosamariot, who said "@princesnokia just punched a white guy in the face for disrespecting  [sic] at a gig in Cambridge and walked off stage, i am LIVING YES GIRL". The tweet was shared by dozens of other people.

The audience member who was attacked told The Cambridge Student: "I was standing in the audience and was told by a fellow audience member that the name of the performer was 'Abigail'. Given that I was enjoying the performance, I shouted out 'Let's go Abigail!'.

"After I shouted this, she came down from the stage. She slapped me and threw drinks on me."

The fashion show and concert took place at the Corn Exchange on Wheeler Street. The Fashion Show Committee have previously faced controversy when the charity they initially chose to support turned out to be unregistered and based only in Florida.

The Committee were accused of failing to carry out substantial background checks, and were forced to drop the charity.

The guest model Richard Browne Jr also dropped out of the show on the day, citing personal reasons.

The Cambridge Student await comment from event organisers.
http://www.tcs.cam.ac.uk/news/0036769-fashion-show-headliner-ends-set-early-after-hitting-audience-member.html


QuoteFLY and BME Campaign condemn treatment of Fashion Show headliner
Story: Khushali Dodhia   Twitter: khushnwizdom   
February 17, 2017

Members of CUSU's BME Campaign and Cambridge's network for women and non-binary people of colour, FLY, have published an article criticising "the disgraceful public display of sexism and misonynoir directed at Cambridge University Charity Fashion Show's headline act, Princess Nokia."

Princess Nokia, an alternative hip hop and R&B artist, asked an audience member "are you being disrespectful?" during her set, before throwing a drink over him and hitting him three times.

The audience member in question has told The Cambridge Student: "I was standing in the audience and was told by a fellow audience member that the name of the performer was 'Abigail'. Given that I was enjoying the performance, I shouted out 'Let's go Abigail!'"

However, speaking to representatives of FLY and the BME Campaign Richelle George and Jason Okundaye after the incident, Princess Nokia described the behaviour of the white male student, who allegedly harassed her, "mouthing dirty obscenities like 'show me your tits.'"

Princess Nokia added that she "does not condone violence", but that she has a "zero tolerance" stance towards "instances of sexism and sexual harassment". She also said that she wanted to "let the women of colour know she was sorry".

In the article, entitled "Cambridge's Treatment of Princess Nokia is an Embarrassment", George and Okundaye note that "such occurrences of harassment are neither unusual nor unexpected for women of colour. The incident at the Fashion Show is emblematic of the routine degradation of women, especially of women of colour, who attempt to operate within spaces dominated by white men – spaces like Cambridge.

"It is typical of the entertainment industry to fetishise black culture for the pleasure of white audiences, yet with this fetishisation comes the inherent objectification and dehumanisation of black people."

Speaking to Varsity, organisers of the Fashion Show commented: "Thank you to all who took part in and attended a wonderful evening of celebrating diversity, beauty and body positivity. It is unfortunate our headliner ended early under unforeseen circumstances, and we hope this did not taint the overall message of the night."

George and Okundaye also criticise the language that has been used to describe the incident, arguing that claims "that she 'launched an attack' on a student before 'storming' off stage [...] frame[...] Princess Nokia within the trope of the 'angry black woman' and is an easy, lazy way of turning a blind eye to the real issue at hand, while also conveniently erasing the real provocation and harassment she faced at the hands of a white man."

They end the article by imploring Cambridge students to "respond to this reality with an embarrassed readiness for change."

The Cambridge Student awaits comment from event organisers and FLY.
http://www.tcs.cam.ac.uk/news/0036798-fly-and-bme-campaign-condemn-treatment-of-fashion-show-headliner.html
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Outo olio

Laitetaan tänne muun jatkoksi, Princess Nokian uusi musiikkivideo jossa taiteilija esittää väitteen että valtio valehtelee aina, "poliisi on KKK" ja että järjestelmä yrittää vakavissaan tappaa mustat sukupuuttoon. Musiikkivideon kuva-aineisto koostuu pääasiassa Black Lives Matter-mielenosoituksista ja mellakoista.

Princess Nokia - Brown Girl Blues (Music Video) (11.3.2017)
https://www.youtube.com/watch?v=Gy8BLqpbmcA
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

nollatoleranssi

Quote from: Outo olio on 24.03.2017, 00:14:49
Laitetaan tänne muun jatkoksi, Princess Nokian uusi musiikkivideo jossa taiteilija esittää väitteen että valtio valehtelee aina, "poliisi on KKK" ja että järjestelmä yrittää vakavissaan tappaa mustat sukupuuttoon. Musiikkivideon kuva-aineisto koostuu pääasiassa Black Lives Matter-mielenosoituksista ja mellakoista.

Princess Nokia - Brown Girl Blues (Music Video) (11.3.2017)
https://www.youtube.com/watch?v=Gy8BLqpbmcA

Nuo höpöjutut koskevat enemmän mustien omia yhteisöjä. Poliisi on ongelmista pienin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Roope

Quote from: jahve on 15.02.2017, 13:55:39
Juho Typpö HS

Samoilla vesillä liikutaan, kun Juho Typpö avaa lauantaiesseessään itsensä kaltaisten poliittista korrektiutta vaativien ja vaalivien mielenmaisemaa.

Quote
Poliittisesti korrekti huumori on parempaa kuin epäkorrekti – "poliittinen epäkorrektius" on termi, jolla perustellaan nykyään syrjintää, rasismia ja kiusaamista

DAVE CHAPPELLE, yksi maailman arvostetuim­mista nykykoo­mikoista, vitsaili melko tuoreella stand up -keikallaan sukupuolineutraalista avioliitosta näin: "Menkää ulos ja sopikaa asiasta keskenänne: se kumpi on homompi, on vaimo."

[...]

DAVE CHAPPELLEA, 44, on ylistetty etenkin Yhdysvaltain tummaihoisten aseman taitavasta käsittelystä huumorissaan. Hän on vitsaillut äärimmäisen purevasti ja tarkkanäköisesti rasismista, syrjinnästä, valtasuhteista ja ylipäätään niistä ongelmista, joiden kanssa afroamerikkalaiset ovat vuosikymmeniä joutuneet elämään.

[...]

Kehujakin Chappelle on tällaisesta vitsailustaan saanut, nimittäin Yhdysvaltain konservatiiveilta ja oikeistolta. Eli tahoilta, joita hän on rasisteja pilkkaavissa vitseissään tölvinyt iät ja ajat.

Puolustuspuheenvuoroja on ollut ainakin konservatiivisissa National Review- ja The Daily Caller -julkaisuissa.

The Daily Callerin kirjoittajan Ian Miles Cheongin mielestä Chappellen vitsien aikaansaama vastareaktio on "mielisairas", koska kyseinen koomikko on noussut aikoinaan tähdeksi poliittisesti epäkorrektin huumorinsa takia. Ja nyt mielensä­pahoittajat ovat suuttuneet Chappellelle, koska tämä "ei osannut navigoida poliittisen korrektiuden miinakentällä".

Siinä se taas tuli. Termi, jolla loukkaavia vitsejä ja syrjiviä mielipiteitä nykyään perustellaan. Tai eiväthän sellaiset vitsit ja mielipiteet ole oikeasti loukkaavia tai syrjiviä, perustelijat sanovat. Ainoastaan poliittisesti epäkorrekteja.

Ja niillä taistellaan nykyajan poliittisesti korrektia ilmapiiriä vastaan, jossa mitään ei saa sanoa ja kaikesta loukkaannutaan.

POLIITTINEN KORREKTIUS nousi ensimmäisen kerran muotitermiksi Yhdysvalloissa 1990-luvun alussa. Eräänlainen lähtölaukaus oli vuonna 1990 The New York Timesissä julkaistu artikkeli, jossa veteraanijournalisti Richard Bernstein päivitteli maan yliopistoissa havaitsemaansa ilmiötä, poliittisesti korrektia ajattelua.

Eri etnisyyksistä, feminismistä, luonnonsuojelusta ja maailmanpolitiikasta saa yliopistoissa keskustella vain yhdellä "korrektilla" tavalla, Bernstein kirjoitti.

Poliittinen korrektius -käsite nousi pian muidenkin lehtien otsikoihin ja yleiseksi puheenaiheeksi. Yleensä sitä käsiteltiin negatiivisessa hengessä. Poliittista korrektiutta kannattavia kutsuttiin ajatus­poliiseiksi tai pahimmillaan fasisteiksi.

2000-luvun puolella termiä alettiin käyttää yhä enemmän poliittisessa keskustelussa. Sen ovat ottaneet omakseen etenkin maahanmuuttoa vastustavat. Suomessa perussuomalaiset julisti olevansa poliittisesti epäkorrekti t-paidoissaan jo vuosia sitten.

Korrektiuden ja epäkorrektiuden vastakkainasettelu on myös osoittanut tehonsa. Donald Trump pääsi sillä käytännössä Yhdysvaltain presidentiksi: laukomalla rasistisia mielipiteitä ja seksistisiä törkeyksiä ja haukkumalla vastustajiaan poliittisesti korrekteiksi.

Tälle perustalle on muodostunut myös "alt-rightiksi" kutsuttu löyhä nettiliike, jonka sisältä löytyy avointa uusnatsismin ja äärioikeiston kannatusta. Mutta se on alt-right-mielisten mukaan ok, koska se on vain poliittista epäkorrektiutta. Näin rasismia ja äärimielipiteitä pyritään samalla normalisoimaan.

Poliittinen epäkorrektius -termi tuntuu itselleni nykyään automaattisesti vastenmielisiltä. Jos joku julistaa esittävänsä internetissä "epäkorrekteja mielipiteitä", ne mielipiteet ovat yleensä rasismia tai muuta vihapuhetta. Yksittäiseen henkilöön kohdistuvia törkeyksiä tai uhkailujakin saatetaan kuitata pelkkänä "epäkorrektiutena". Olen siis mielelläni poliittisesti korrekti.

[...]

Voi olla, että sellaisia poliittisen korrektiuden fundamentalisteja jossain on, mutta enpä muista koskaan törmänneeni. Sen sijaan epäkorrektia huumoria saa kritisoida, ja se on usein erittäin aiheellista. Chappellen saama vastareaktiokaan ei johtunut siitä, mistä hän vitsaili, vaan siitä miten hän sen teki.

Huumorissa pitää huomioida valtasuhteet: jos lyö alistetussa asemassa olevaa, ei ole koulukiusaajaa parempi, vaikka kuinka selittäisi "vitsihän tämä vain on." Silti seksuaalisista vähemmistöistä, etnisyyksistä tai aivan mistä vain voi vitsailla kunnioittavasti ja alaspäin lyömättä. Taitoa se toki vaatii.

Näitä valtasuhteita esimerkiksi poliittista korrektiutta vastustava Monty Python -legenda John Cleese – ehkä kaikkien aikojen suurin komediasankarini – ei kykene tuoreen haastattelunsa perusteella mitenkään ymmärtämään.

HUUMORI myös muuttuu ajan saatossa, ihan kuin kielikin. Sattuvimmin Chappellea kritisoitiin GQ-lehden jutussa viime keväänä.

Siinä Damon Young kirjoitti, kuinka transsukupuolisia pilkkaava ja poliittista korrektiutta pudisteleva Chappelle ei enää vaikuta siltä huipputerävältä koomikolta, joka joskus oli – ainoastaan rikkaalta keski-ikäiseltä mieheltä, joka haikailee menneitä aikoja jolloin kaikki oli yksinkertaisempaa.

Jos koomikko heittää rasistisen vitsin ja ajattelee, että näinhän ennenkin tehtiin ja miksei vieläkin voisi, ei hän oikeastaan ole edes epäkorrekti. Ainoastaan huono.
Helsingin Sanomat 23.9.2017

Typpö ja kaltaisensa kokevat lempilapsensa poliittisen korrektiuden haukkumasanana ja reagoivat mielipahaansa arvottamalla poliittisesti epäkorrektin huonoksi, rasistiseksi ja vastenmieliseksi. Siitä vaan, mutta kyse on silti vain mielipiteestä.

Typöiltä jää huomaamatta muun muassa se, että poliittisella korrektiudella puolustetaan nimenomaan omia poliittisia mielipiteitä. Typön kuvaama uhri/sorto/valtasuhdehierarkia, jonka purkamiseen politiikan, keskustelun ja jopa huumorin pitäisi heidän mielestään perustua, on ennen kaikkea politiikkaa, pahimmillaan lähes uskonnollinen dogmi, mutta ei jumalansanaa. Missä kuolleet lapset ovat valtasuhdehierakiassa, saako niille nauraa? Sen päättää onneksi jokainen itse, ei poliittisen korrektiuden politbyroo.

Huumori on hyvin henkilökohtainen asia. Minua huvittaa esimerkiksi se, kun feministi kiistää käsityksen feministien huumorintajuttomuudesta, mutta tivaa, mikä hänen "häiritseväksi" ja "mauttomaksi" julistamassaan sarjakuvassa, jota hän ei omienkaan sanojensa mukaan ymmärrä millään tavalla, on muiden mielestä hauskaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Vaniljaihminen

Näille asiaviihteen ystäville on tietysti aina Iikka Kivi. Ja itse asiassa juuri hän (olen ajatellutkin hänen virallista nimeämistään Suomen anti-Spedeksi - hän ottaisi sen vaan kohteliaisuutena).

Dave Chapelle ja John Cleese ovat alansa neroja, jotka tietävät että ihmistä ei voi kouluttaa nauramaan kuten koiraa opetetaan temppuilemaan.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

nollatoleranssi

Viime aikoina on ollut eniten otsikoissa uuden kirjan takia Spede, tuo savolaisen poliittisesti korrektin huumorin pioneeri, jonka vitseissä ei yleensä loukattu ketään. Spede sai valtavan kansan suosion, mutta ei kriitikoiden arvostusta. Spedellä tämä ajattelu vaikutti olevan vain toiminnan periaate, tuskin halusi määrittää minkälaisesta huumorista muidenkin pitäisi pitää. Vanhoja Speden huumoriklassikoita löytyy myös youtubesta.

Hieman tulee mieleen näistä uuden ajan ajattelijoista, että he vastustavat kaikkea mielensä pahoittamista. Säännöt mielensä pahoittamisesta muuttuvat yhtä nopeasti kun tulee esiin uusia loukkaantuvia ihmisryhmiä ja sanamuotoja, jotka saavat vihapuheen määritelmän. Enää ei olekkaan merkitystä mitä sanoo, vaan miten sanomiset voidaan tulkita. Jos ne voidaan tulkita millä tahansa väärällä tavalla tiettyjä ihmisryhmiä haukkuviksi, niin sellaiset mielipiteet ja näkemykset pyritään heti saamaan pois rangaistuksen tai julkisen mitätöinnin uhalla.

Speedy Gonzales - Viimeiset Kohtaukset (dramaattista lännenmusiikkia: Haaskalinnut saalistaa)
Viikate - Haaskalinnut saalistaa
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Roope on 23.09.2017, 12:37:21
Huumori on hyvin henkilökohtainen asia. Minua huvittaa esimerkiksi se, kun feministi kiistää käsityksen feministien huumorintajuttomuudesta, mutta tivaa, mikä hänen "häiritseväksi" ja "mauttomaksi" julistamassaan sarjakuvassa, jota hän ei omienkaan sanojensa mukaan ymmärrä millään tavalla, on muiden mielestä hauskaa.

Voi sitä naista, joka hymähti sarjakuvalle ja katsoi sen jälkeen Saara Särmän tiukkaa ilmettä, koska eihän siinä tilanteessa saanut nauraa! NYT-liitteen juttu (vika linkki) oli kyllä todella viihteellinen. Vähän pitempi vitsi.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Kohta poliisikin alkaa palkkaamaan koomikkopoliisien sijaan huumoripoliiseja.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Roope

Quote from: nollatoleranssi on 23.09.2017, 16:21:26
Viime aikoina on ollut eniten otsikoissa uuden kirjan takia Spede, tuo savolaisen poliittisesti korrektin huumorin pioneeri, jonka vitseissä ei yleensä loukattu ketään. Spede sai valtavan kansan suosion, mutta ei kriitikoiden arvostusta.

Loppujen lopuksi Speden väitetty seksin, politiikan ja uskonnon välttäminen ei ollut koko totuus. Tulee mieleen esimerkiksi 80-luvun alun Turhapuro-elokuvan kohtaus, jossa Härski-Hartikainen turpakäräjillä uhaten pakottaa työkaverinsa liittymään perustamaansa maailmanrauhaa ajavaan "rauhanyhdistykseen", mikä oli selvä viittaus tuon ajan vasemmistolaiseen "rauhanliikkeeseen".

Vasemmistolle nauraminen ei ollut silloinkaan suotavaa, mutta Spede ei ollut riippuvainen heidän hallitsemistaan rahoista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Skeptikko

Quote from: Roope on 23.09.2017, 12:37:21
Quote
Poliittisesti korrekti huumori on parempaa kuin epäkorrekti – "poliittinen epäkorrektius" on termi, jolla perustellaan nykyään syrjintää, rasismia ja kiusaamista
...

Vetaraanikoomikko Mel Brooks puolestaan sanoo poliittisen korrektiuuden uhkaavan tappaa komedian:

'Stupidly politically correct society is the death of comedy', warns veteran comedian Mel Brooks
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/09/21/stupidly-politically-correct-society-death-comedy-warns-veteran/

QuoteSociety's "stupidly politically correct" sensibilities will lead to the "death of comedy", the veteran Hollywood comedian Mel Brooks has warned.

Brooks, known for his plethora of acclaimed comedy movies, said political correctness was becoming a stranglehold on comedians.

"It's not good for comedy. Comedy has to walk a thin line, take risks," he said.

The 1974 comedy western starring Cleavon Little and Gene Wilder featured a black sheriff in a racist town.

Brooks said it was the racial prejudice portrayed within the film that was the mechanism behind its cultural significance.

Tuossa Juho Typön typerässä jutussa sanomaan myös, että:

QuoteJa seksuaalivähemmistöjen kirjoa kuvaavasta lgbtq-termistä näin:

"Mikä vittu on q? Se on homoille, jotka eivät tiedä olevansa homoja. Vankila­hinteille, jotka sanovat: 'en ole homo, imen munaa vain kuluttaakseni aikaa.'"

Naurattaako?

Varmaan joitakuita. Itseäni ei.

Se, että LGBT:stä on alkanut viime aikoina liikkua toinen toistaan pidempiä versioita, joiden kirjainten merkitystä ei edes suurin osa seksuaalivähemmistöjen (ja todennäköisesti sukupuolivähemmistöjenkään) edustajista edes tiedä, on herättänyt kritiikkiä myös seksuaalivähemmistöjen keskuudessa (hieman samaan tapaan muuten SJW-väki yritti omia ateismia omaksi taistelutantereekseen feminismiin yms alkamalla puhua ateism+:sta). Lisäksi tuon queerin merkitys on ainakin minulle ja käsittääkseni aika monelle muullekin homolle jäänyt vähintäänkin jossain määrin epäselväksi ja ihmettelyn kohteeksi - ja esimerkiksi osa LGBT-järjestöistä tarkoituksella kieltäytyy käyttämästä koko sanaa:

Queer
https://en.wikipedia.org/wiki/Queer#Controversial_nature_of_the_term

QuoteThe use of the term queer is not uncontroversial. Many people and organizations, both LGBT and non-LGBT, refuse to use the word.[25]

Gavin McInnes: Even gays confused by "LGBTTQQIAAP" jargon
https://www.youtube.com/watch?v=tjMp0hpc8f8

QuoteGavin McInnes says gays are good people, but this image is undermined by a tiny minority of annoying homosexual activists.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Vaniljaihminen

Spede vältti aiheita seksi, uskonto ja politiikka, mutta hän ei kieltänyt niitä kokonaan. Turhapuro-leffoista on peräisin sekin vitsi, jossa mainitaan että ainoa paikka, josta työtä saa jäsenkirjalla, on Yleisradio - totta se on vielä tänäänkin kuten tällä viikolla saimme huomata.

Tuomas Marjamäen kirjassa (s. 111) Spede, nimittäin, kirjoitetaan asiasta näin (Spede Apu-lehden haastattelussa vuonna 1968):

Quote
- Kaksimielinen vitsi on halpa lähtökohta, vaikka sillä saakin varman naurun. Sen ei tarvitse olla edes hyvä naurattaakseen. Samoin on poliittisten vitsien laita. Mun mielestäni huumoria pitäisi saada syntymään ilman niitä.
Muutamaa vuotta myöhemmin hän toisti kantansa Hopeapeilin haastattelussa.
- Nimenomaan televisioviihdettä tehtäessä ei mikään ole niin helppoa kuin poliittisten ihmisten rääpiminen. Joka päivä voi lehdestä lukea jostain poliitikosta sellaista, jolla voisi vitsailla. Se kenestä lukee riippuu tietenkin siitä, mitä lehteä lukee. Tällainen ihmisten loukkaaminen ei ole mielestäni kivaa, ei ole kysymys siitä, että minä pelkäisin tämmöistä aihetta. Minä en yhtään pidä näistä nykyisistä viihdeohjelmista, jotka repii.

Iikka Kiven kaikki vitsit siinä stand-up kilpailussa, josta hän tuli tunnetuksi, olivat kaikki seksivitsejä ja tämä hänen nykyinen laatunsa on pelkästään poliittista saarnaamista, jonne on asetettu jonnekin väliin pelkkä kirosana osoittamaan 'tiedostavalle' yleisölle koska pitää nauraa.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Aimo Räkä

Quote from: kriittinen_ajattelija on 13.02.2017, 11:41:28
Yksinkertaisuudessaan artisti pyysi kaikkia paikalla olevia naisia sekä "people of color" (Yhdysvalloissa käytetty termi, joka viittaa ihmisiin, jotka eivät ole valkoisia) siirtymään eturiviin.
Neekerit ja naiset eturiviin. Kosketelkaa toisianne. Nussikaa ilman kumia. Keksikää hyvä selitys kun oma pikku mulatti kysyy missä isi on.
sopimaton ja väärä

nollatoleranssi

Näkyvin ilmiö poliittisesti epäkorrektista, mutta silti melko hyväntahtoisesta huumorista on ollut viimeaikoina parodiavihapuhepoliisi Keijo Kaarisateen twiittailut. Twiiteissä ei ole haluttu loukata ja haukkua suoranaisesti ketään, vaan nostaa vain esiin aikakauden ilmiötä vihapuhepoliisia.

Tähän ei ole vastattu suinkaan suopeasti ymmärtäen ja toimintaa tukien, vaan on pyritty päinvastoin sanomaan kuin kyseessä olisi vaarallisempikin ilmiö. Ainoastaan sen takia, koska on haluttu tulkita parodiavihapuhepoliisin olevan "väärää mieltä". Terroristeja voi kutsua oppimaan suvaitsevaisuuden nimissä peruskouluihin , mutta vihapuheen ei voi sanoa olevan Suomen suurin uhka, vaikka hyvin monet poliitikot, vaikuttajat ja toimittajat sanovat aivan samalla tavalla.

Tämä esimerkki osoittaakin koko toiminnan päättömyyden. Väliä ei ole mitä sanoo, vaan mille puolelle sanojan oletetaan kuuluvan. Jopa vitsien kohdalla halutaan sensuuria, jos sen koetaan pilkkaavan poliittisesti korrekteja näkemyksiä, joita ei saisi arvostella.

Kyseessä on hyvin huolestuttava piirre kun vihapuhepoliisit jahtaavat 40-70-vuotiaita suomalaisnaisia ja -miehiä kuulusteluihin useamman poliisipartion voimin samaan aikaan kun monen valeidentiteetin omaavat nuoret ulkomaalaistaustaiset miehet halaiöevat kaikessa rauhassa pikkutyttöjä ihmisten edessä ja pitävät samanlaisia kuvia someseinillään.

Vaatimukset huumoripoliiseista ei pitäisi kulua tähän päivään. Väistämättä resurssit ovat pois muusta poliisin työstä. Voi olla myös vaikeaa puhua mistään ongelmista, jos vähäiset vitsitkin aiheuttavat hirveän loukkaantumisreaktion.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Jonkun verran olen seurannut suomalaiskoomikoita ja yleensä vitsailu on melko hyväntahtoista. Korkeintaan seksiaiheista saa vitsailla rajummin, jos kyse on Kärsämäen kaltaisista tapahtumista (pitää siis kuulua todelliseen vähemmistön vähemmistöön). Rasistivitsejä saavat esittää lähinnä mamut. Vastaavat vitsit kantasuomalaisilta taitaisivat tuoda rasistisyytökset.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Vaniljaihminen

Suomessa on eräs hyvinkin nerokas koomikko tällä hetkellä. En viitsi sanoa tämän nimeä ettei tästä vaan tulisi jotain "hommafoorumin lellikkiä" ja sitten joutuisi suvakkien boikotoimaksi, vaikkeivät hänen vitsinsä edes ole mitenkään epäkorrekteja tai nuivia.

Keijo Kaarisade on hyvä alku suvakki-neuvostoliiton kaatamiselle, sehän on pelkkää svejkismiä, jossa pelkästään toistetaan suvakkien viisaita oppeja. Samaa viisastelua on nähty jo hommallakin iät ja ajat.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

PEMM

Quote from: Kauhea Ihmismäinen Otus on 15.02.2017, 10:08:32

Kun sanat eivät riitä. Suvakit syyttämässä meitä käsitteiden sotkemisesta on kyllä älyllisen epärehellisyyden huippu. Se, että joku suvakkihumanisti jossain pakastevirassa päästelee tämänlaisia älyttömyyksiä on valitettava fakta mutta miten voi olla näin ulapalla,kun on professori etiikkasta sekä yhteiskuntafilosofista?

Toisinsanoen: Jos olen Japanilainen ja asun japanissa ja pidän Korealaista syntyperää olevia ihmisiä alempana rotuna olen rasisti, mutta jos muutan Koreaan en olekaan enää rasisti.  Mielenkiintoista logiikkaa professorilla.