News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2017-09-08 Poliisi takavarikoi turkulaiskoulun oppilailta veitsiä ja kuula-aseita

Started by chacha2, 08.09.2017, 11:23:29

Previous topic - Next topic

chacha2

Turun koulupoliisi tiedottaa:

https://www.instagram.com/p/BYvFe8jHWH5/?taken-by=turun_poliisi

Iltalehti kertoo lisää tapauksesta:

QuotePoliisi takavarikoi turkulaiskoulun oppilailta veitsiä ja kuula-aseita - selitys: tarvittiin majan rakentamiseen

...
Turun poliisi takavarikoi eilen Turun seudulla sijaitsevasta koulusta kaksi veistä, kaksi kuula-asetta ja spray-maalipurkin. Poliisi jakoi löydöksistä kuvan Instagramissa torstaina ja se herätti paljon huomiota.

Hurjalta kuulostava saalis sai kuitenkin vanhemman konstaapelin Eero Kuisman mukaan luonnollisen ja suorastaan rauhanomaisen selityksen.

- Ei niillä ollut tarkoitus uhata ketään, vaan veitset oli varattu majan rakentamista varten. Majalla olisi ollut sitten aikomus ammuskella tölkkejä kuula-aseilla, Kuisma kertoo.

Kuisman mukaan asiasta ei kirjattu rikosilmoitusta, vaan tavarat jäivät vain poliisille hävitettäväksi.

Yli 15-vuotiaita rakentajia

Poliisi sai esineet haltuunsa opettajien kautta, jotka olivat tehneet takavarikon niistä aiemmin tällä viikolla. Kyseessä oli koulupoliisina työskentelevälle Kuismalle entuudestaan hyvin tuttu oppilaitos.

Tavarat olivat löytyneet yli 15-vuotiailta henkilöiltä, joiden tarkkaa lukumäärää poliisi ei kerro. Kuisman arvion mukaan annettu selitys oli uskottava, vaikka nykyisin kaikki yli 15-vuotiaat eivät välttämättä enää rakennakaan majoja.

- Meillä on eritasoisia oppilaita, joilla on erilaisia vapaa-ajan harrastuksia.

Nuoret olivat saaneet veitset haltuunsa metallinkeräyslaatikosta ja kuula-aseet muutamalla kympillä tavanomaisista sekatavarakaupoista...
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709082200380199_u0.shtml
oma boldaus

Yli viisitoistavuotiaat oppilaat kertivat että aikoivat majakan rakentaa noilla veitsillä. ( Katsokaa poliiisin instagram kuvaa. Noilla mitään majakkaa rakenneta... )
Mutta poliisi (muka) uskoo.
Eikä kirjoittanut edes rikosilmoitusta niistä.
Mutta poliisi on kyllä haluton kertoa missä koulussa nämä löydökset tehtiin.
Eikä halua myöskään kertoa montako oppilasta oli ´majakkaa rakentamassa´.

Kuka muu uskoo majakkarakentamiseen?
Minä en.

Huolestunut sen sijaan olen.
Erittäin.

Tuossa lukee kylläkin maja eikä majakka :P
Edit: Olin niin tuohtunut tuosta uutisesta , jopa niin että majasta tuli majakkaa , my apologies.
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Blanc73

QuoteMeillä on eritasoisia oppilaita, joilla on erilaisia vapaa-ajan harrastuksia.
Monikulttuurisuuden uusi määritelmä on syntynyt.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Malla

Quote from: Blanc73 on 08.09.2017, 11:36:14
QuoteMeillä on eritasoisia oppilaita, joilla on erilaisia vapaa-ajan harrastuksia.

Yleensä, muistaakseni, majoja rakentavat innokkaimmin naperot. Joskus myös tytöt. Itse olin kuusivuotias, kun pykäsin poikain kanssa risumajaa. Hieno tuli, ainakin meidän mielestämme.  :)

Punaniska

Taas joku kokoomuspoliisi soittanut alaspäin ja sanonut, että nuo olivat sitten majanrakentamista varten, tai tulee potkut.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Siili

Quote from: Malla on 08.09.2017, 11:47:08

Yleensä, muistaakseni, majoja rakentavat innokkaimmin naperot. Joskus myös tytöt. Itse olin kuusivuotias, kun pykäsin poikain kanssa risumajaa. Hieno tuli, ainakin meidän mielestämme.  :)

Oliko teillä kaikilla riittävän terävät veitset käytössä?

anatall

Quote from: Malla on 08.09.2017, 11:47:08

Kyllä se minunkin piilopesänrakennusbuuminikin sijoittui sinne n. 10-12 ikävuoden paikkeille. 15-vuotiaana sitten kiinnosti jo ihan toisenlaiset pesät jopa siinä määrin, että muuhun harrastustoimintaan ei juuri jäänyt aikaa.  :roll:
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Malla

Quote from: Siili on 08.09.2017, 12:37:12

Oliko teillä kaikilla riittävän terävät veitset käytössä?

Ei. Kädet. Mutta synttärilahjaksi sain pienen sahan :)

JJohannes

Ei nyt ehkä ole täysin mahdotonta, että joku 15-vuotias kavereineen haluaisi rakentaa jonkinlaisen deluxe-majan jollaista ei kymmenvuotiaana naperona olisi osannut rakentaa. Mutta kai silloin lainattaisi kotoa vasaraa, puukkoa, sahaa yms. työkaluja eikä otettaisi mukaan ainoastaan 30-senttistä keittiöveistä? Kuula-aseiden yhdistäminen majan rakennukseen kuulostaa myös aika oudolta. Kyllähän niillä on kiva ja saa ammuskella, mutta miten ne olivat elimellisen tärkeitä juuri majan pystytyksessä? Ja miksi kaikki välineet, mukaanlukien spray-maali, olivat mukana koulussa?

Minulle tulee mieleen lähinnä, että nuoret halusivat tuntea itsensä "gangstoiksi" tai pahimmillaan olivat menossa kovistelemaan/uhkailemaan jotain välineistönsä kanssa. Meneekö koulupoliisi todella näin helppoon?
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Titus

Quote from: JJohannes on 08.09.2017, 13:14:41
Meneekö koulupoliisi todella näin helppoon?

Teimme aikanaan heittotähtiä joulukuusen koristeina... keväällä.

kyllähän soopaa uskotaan jos halutaan uskoa (tai on jostain syystä kynnystä lähteä puuttumaan asioihin )

:o
that's a bingo!

nollatoleranssi

Ihan sama vaikka olisivat tehneet murhasuunnitelmia. Eihän alaikäiset ole missään rikosoikeudellisessa vastuussa tekemisistään.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Khevonen

"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

guest1783

Quote from: Khevonen on 08.09.2017, 18:27:18
Ala-aste, yläaste, amis, joku muu mikä?

Uutisen mukaan leipäveitsillä majanrakentamista aikoneet olivat yli 15-vuotiaita, joten se sulkisi alakoulun pois vaihtoehdoista - tai ennen vanhaan olisi sulkenut, nykyään ei tietenkään voi olla enää varma. Jonkin sortin ongelmakoululta vaikuttaisi joka tapauksessa:
QuotePoliisi sai esineet haltuunsa opettajien kautta, jotka olivat tehneet takavarikon niistä aiemmin tällä viikolla. Kyseessä oli koulupoliisina työskentelevälle Kuismalle entuudestaan hyvin tuttu oppilaitos.

Mehud

Tuossa on selkästi kysymys Sveitsiläisistä vaihto-oppilaista, joilla oli Sveitsin armeijan linkkarit mukanaan. Lisäksi kuula-aseet, jotta he voisivat harjoitella maanpuolustustaan, koska he pitävät palvelusaseitakin kotonaan palvelusajan jälkeen.

Mistään muusta ei voi olla kyse! Muissa tapauksissa vetoan salaiseen kokoukseen, missä tuomittiin vihapuheet!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Mehud

Quote from: chacha2 on 08.09.2017, 11:23:29
Turun koulupoliisi tiedottaa:

https://www.instagram.com/p/BYvFe8jHWH5/?taken-by=turun_poliisi

Iltalehti kertoo lisää tapauksesta:

Yli viisitoistavuotiaat oppilaat kertivat että aikoivat majakan rakentaa noilla veitsillä. ( Katsokaa poliiisin instagram kuvaa. Noilla mitään majakkaa rakenneta... )
Mutta poliisi (muka) uskoo.
Eikä kirjoittanut edes rikosilmoitusta niistä.

Tuossa lukee kylläkin maja eikä majakka :P
Edit: Olin niin tuohtunut tuosta uutisesta , jopa niin että majasta tuli majakkaa , my apologies.

Tuo "majakka" olisi kyllä mennyt täydestä! Sen rakentaminen noilla varusteilla on yhtä todennäköistä, kuin majankin rakentaminen!

Väitteenä yhtä uskottava, kuin käsipeilissä oleva "perunajauho" leipomisen jälkeen!

Noh, poliisit uskovat määrätyiltä tahoilta mitä tahansa. Ei Kari ollut pilapiirroksineen väärässä, kun puhui "Kurpitsavankkureista"!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!