News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Työvoimapulan paluu ja kosto

Started by Tabula Rasa, 03.08.2017, 11:12:23

Previous topic - Next topic

Vapautus

Quote from: HS
"Olihan niitä töitä tarjolla. Mutta en minä halunnut mennä töihin", Nyman sanoo.

Nymanin mielestä on merkittävä ihmisoikeusloukkaus, että ihmisiä pakotetaan töihin.

Minä en halua pakottaa Nymania töihin, mutta en myöskään halua, että valtio varastaa minulta rahaa hänen ruokkimisekseen.

Kari Kinnunen

"Olihan niitä töitä tarjolla. Mutta en minä halunnut mennä töihin", Nyman sanoo.

Nymanin mielestä on merkittävä ihmisoikeusloukkaus, että ihmisiä pakotetaan töihin.
No niinpä. Onhan näitä elämäntapa intiaaneja sun muita vasemmistolaisia joiden mielestä pelkästä hänen ainoalaatuisen lumihiutale persoonansa olemassa olosta pitäisi maksaa. Nämä persoonat ovat hyvinvointivaltion harmillinen sivutuote. Luulisin että ovat kuitenkin marginaalia. Hesarivartiaiset tietenkin haluavat antaa sen käsityksen, että kaikki työttömät ovat nymanneja tai muuten manneja.

Toi Äänekosken projekti on tyyppiesimerkki siitä miten EU käytännössä toimii ja miten se vaikuttaa suomalaisen duunarin elintasoon. Näillä kaikilla kiky öyhötyksillä työkokeiluineen on päämääränä saada meidän palkka- ja elintaso samalle kilpailukykyiselle kakkaslovakia tasolle kuin vaikkapa Romaniassa.

guest14935

Quote from: Luka Mokonesi on 13.10.2017, 09:46:55
Tämän päivän hesarissa sitten aiheesta seuraavanlaista:

Mielipidevaikuttamista. Tulossa lisää orjatöitä siis, pitää saada paitsi ohjattua eduskuntaa, myös niille kannatusta enempi niitten joukossa jotka tulee niihin joutumaan kun omakin työpaikka muutetaan palkattomaksi.
Lehtiä taidetaan kirjoittaa pääosin päättäjille, mutta osin myös orjiksi muutettaville.

Nyt siellä eduskunnalla joku voisi ehdottaa että tuet pois Nymanilta jos oikeasti on työtön eikä apurahaeläjiä tms., mutta samalla pois orjatyöt. Ehkä selustakin varmistettu, oisko kirjanmyynti jo riittävää ettei tukia saakaan tms.

Uutinen joka lehdessä (haulla löytyy), jotenkin tarkoitukselliselle vaikuttaa. Kirjastaanhan olisi voinut tehdä muunkinlaisen arvion kuten ammattilainen tekisikin sen luettuaan.
http://www.ess.fi/uutiset/kulttuurijaviihde/art2400654
Piffillä varmaan oikeasti pitäneet
http://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=100&start=8235#p12779359

guest14935

Quote from: Kari Kinnunen on 13.10.2017, 11:18:52

No niinpä. Onhan näitä elämäntapa intiaaneja sun muita vasemmistolaisia joiden mielestä pelkästä hänen ainoalaatuisen lumihiutale persoonansa olemassa olosta pitäisi maksaa. Nämä persoonat ovat hyvinvointivaltion harmillinen sivutuote. Luulisin että ovat kuitenkin marginaalia. Hesarivartiaiset tietenkin haluavat antaa sen käsityksen, että kaikki työttömät ovat nymanneja tai muuten manneja.

Toi Äänekosken projekti on tyyppiesimerkki siitä miten EU käytännössä toimii ja miten se vaikuttaa suomalaisen duunarin elintasoon. Näillä kaikilla kiky öyhötyksillä työkokeiluineen on päämääränä saada meidän palkka- ja elintaso samalle kilpailukykyiselle kakkaslovakia tasolle kuin vaikkapa Romaniassa.
Nämä ovat juurikin oikeistolaisia jotka tuota touhuavat. Vasurit tahtovat palkkaa kaikille paitsi laiskurit työleireille. Jotenkin on nyt asia päälaelleen käännytty. En tarkoita että sdp, vasemmistoliitto tai vihreät olisi vasureita.

Äänekosken projekti ansaitsisi oman ketjunsa kyllä, Ahjo-lehden artikkeli http://www.lehtiluukku.fi/lehti/ahjo/_read/13-2017/161234.html alkaen s.10, ilmainen lukea on, kertoo paljon. Ei ole tässä koneessa millä kopsata tai sitten vain en osaa, mutta lukemisen arvoinen. Jokin adobe flash player sanoo olevansa.

Varsin vajavainen esim. taloussanomien uutinen https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005406964.html
QuoteRomanialainen asui maakellarissa ja sai vain 120 euroa – kävi töissä Äänekosken jättityömaalla
Miksi tuollaista sallitaan? Samaan aikaan höpistään vähän vaikka mitä, jopa muita maita haukutaan niitten työoloista.
Aikaa olisi ollut tuokin asia korjata, jo kauan sitten oli juttua siitä miten riistävät virolaisia, huhupuheitakin silloin kuulin mutta enää en ole itse kuullut (aivan eri töissä ollut, silti työpaikalla kuulin, kaukana tapahtuneesta, uskaltaako lie nykyään kukaan juorutakaan mistään, tuosta ei tietoa) ja täällä pitäisi olla kait lähteetkin kuin tietosanakirjassa, mutta olihan se palkka kehno ja asumisolotkin tasoa kehitysmaa jo silloin, joskus 90-luvun laman aikaan.

MiljonääriPlayboy

Quote from: Pentecost on 13.10.2017, 10:00:01
Quote from: MiljonääriPlayboy on 13.10.2017, 08:45:30
Kyseessä teollisuustyö, kolmivuoro. Palkkausta en tiedä, enkä tarvetta juuri nyt. Päijät-Hämeen alueella.

Joo, kiitos vaan viestistä. Sen mahdollinen arvo on kuitenkin nollan luokkaa, mitä tulee työpaikan löytämiseen.

Kyllä, tästä olemme nyt samaa mieltä tässä sinun tapauksessasi. Tosin se tarkkaan ottaen miksi sen viestin arvo on sinun tapauksessasi nolla, selvisi minulle vasta tämän keskustelun kuluessa. Pahoittelen sekä sinun, että minun itseni ajan haaskaamista tähän.

Mitä tulee teollisuustyöhön ihan missä päin Suomea vaan, niin se kyllä sopii siinä missä jokin muukin homma. Mainitsin jo, ettei fysiikka kestä mitään jatkuvaa raskasta työtä (välillä voi ollakin), mutta kun puhuit siististä sisätyöstä niin olin sitten olevinani kiinnostunut tässä johtajanpaikkaa odotellessa.

Mikä on kenenkin mielestä siisti sisätyö, on varsin subjektiivinen näkemys. Minusta kaikki työ, jota saa tehdä katon alla ja normaali huonelämpötilassa, ilman että työvuoron jälkeen pitää käydä suihkussa ennen kotiinlähtöä, on jo suhteellisen siistiä sisätyötä. Jonkun muun mielestä taas ehkä ei. Jonkun muun mielestä työ lakkaa olemasta "siistiä", jos työvuoron aikana joutuu esim. pesemään käsiään. Eikä siinä mitään, mielipiteensä kullakin. Samoin mikä on "raskasta", mikä on "jatkuvaa", mikä on "välillä": kaikki täysin yksilöllisiä mielipiteitä. Tunnen töistä tapauksia, jotka nostelevat penkistä pitkälle toistasataa kiloa sarjana vapaa-aikanaan ja huvikseen, mutta hakevat heti saikkua etukäteen, jos tiedossa on 20 kilon nyytin siirtämistä työvuoron aikana. Että mikä sitten on raskasta kenenkin mielestä, aika mahdotonta sanoa toisten puolesta.

Mitä tulee tuohon 'juuri nyt' osaan, niin arvelin jo aiemmin, ettei kyse ollut kokopäivätyöstä vaan jostain keikkahommista. Taisin osua oikeaan.

Mutta miten vaan. Minä odottelen johtajanpaikkaa ja taidan sitä odotellessa juoda kahvit.

Niin, sehän taitaa nyt jäädä ikuiseksi arvoitukseksi, että osuitko oikeaan vai et. En minäkään tiedä osuitko vai et. Toivottavasti se usko siihen, että taisit osua oikeaan lohduttaa kovasti sitä kahvia hörppiessä. Lupaan vastedes olla häiritsemättä kahvihetkiäsi, ellei tarjolla ole allekirjoitusta vaille valmis ja varma, eläkeikään asti jatkuva, yli 2000e/kk palkalla oleva siisti sisätyö sopivilla(?) työtehtävillä.

e:lisäys
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Golimar

Ehkä tämä kirjoitukseni on hyödyksi joillekin tai sitten ei.
1990-luvun laman aikaan olin pitkäaikaistyötön ja työllistettynä (halpatyövoimana) kaksi kertaa ja sitten päätin että minun on kouluttauduttava uuteen ammattiin. Hain kahteen eri työvoimakoulutukseen joista toisessa ehdin olla vajaan viikon kunnes sain tiedon että minut oli valittu siihen toiseenkin koulutukseen johon sitten siirryin koska se oli suuren yrityksen järjestämä ja työpaikka oli varma koulutuksen hyväksytysti suorittaneille. Sellainen 5 vuotta meni ihan hyvln mutta sitten tilaukset vähenivät ja minä tajusin että edessä on hyvin todennäköisesti lomautus tai irtisanominen ja aloin etsiä uutta työpaikkaa jonka löysinkin varsin pian ja olen siinä ollut hieman yli 15 vuotta.

guest14935

Quote from: Golimar on 13.10.2017, 15:32:14
Ehkä tämä kirjoitukseni on hyödyksi joillekin tai sitten ei.
1990-luvun laman aikaan olin pitkäaikaistyötön ja työllistettynä (halpatyövoimana) kaksi kertaa ja sitten päätin että minun on kouluttauduttava uuteen ammattiin. Hain kahteen eri työvoimakoulutukseen joista
Harmi kyllä noilla työkkäreillä vaihtuu kaikenaikaa ne jutut mitä millonkin pitäisi tehdä.
Mutta joku toimittaja tehnyt töitä vaihteeksi:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005408202.html
QuoteTyöttömyysturvan saajana ei voi olla, jos ihan julkisesti ilmoittaa, ettei ole työmarkkinoiden käytettävissä, Ukkonen sanoo.
– Jos joku ilman pätevää syytä toistuvasti menettelee työvoimapoliittisesti arvioituna moitittavasti, hänelle asetetaan työssäolovelvoite, Ukkonen painottaa.
En tosin usko että mitään tapahtuu koska hesari itse on haukkumassa työttömiä, mutta myös verotoimiston olisi syytä olla katsomassa että mites nyt kun kirjastakin on ehkä tuloja, mistä on tulot tulleet ja mihin menneet. Vaan oisko persujen sillä sahuriyrittäjällä tiedossa yhdeksän euron metsätöitä, menisi oikeaan kohteeseen  ;D

Josko kaikki toimittajat tekisi töitä, niin selviäisi miksi poliitikot tahtoo vaihtaa kansan.

Maija Poppanen

Kävin kurkkaan sitä Mollin omapalvelua, kun mulle annettiin tehtävä sinne.

Mä meen siis seuraavaks johonkin uuteen työkyky-yksikköön, missä pohditaan keinoja mun rohkaisemiseksi sinne kouluun - eli käytännössä varmaan puhutaan siitä kuntouttavasta työtoiminnasta.

Muistelisin, et tökäritäti sanoi, että käyn merkkaan tehtävän, jahka sieltä tyky-yksiköstä on tullut mulle aika - mut tehtävän takaraja on kuitenkin määritelty marraskuulle.

Jos en saisikaan aikaa sitä ennen, ja menisin rastimaan kohdan ei - tehtävää ei ole suoritettu - katkeisko mun tuki? Kai se aika sieltä tulee - mut toisaalta ovat kuulemma aika paiseessa tän tökäriuudistuksen jälkeen...

guest14935

No nyt ei neidille kelpaa. Ansiosidonnainen vain 3500 kuussa.
Eikö tuolla palkalla mielellään tekisi töitä?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005408239.html
QuoteKovapalkkaisissa johtotehtävissä toiminut 62-vuotias espoolaismies tyrmistyi työttömäksi jäätyään te-toimiston lähettämistä ehdotuksista.

Jos olisin toimittaja, kysyisin oletkos äänestänyt eduskuntapuolueita?

QuoteYhteydenotot eivät olleet velvoittavia, joten Arto ei hakematta jättämisen vuoksi menettänyt työttömyysturvaansa.
Nyt jumankauta selkeästi kertovat miten eriarvoista touhu on.
Muut joutuu, iästä riippumati. Sinne vaan arvon herrakin kun kerran tällainen järjestelmä on luotu.

QuoteTe-toimisto: "Joskus voi tulla huteja"
Millä tapaa oli huti verrattuna muihin?

Quote– Minähän niin sanotusti putosin korkealta, ja sen jälkeen näkemykseni on muuttunut. Kyllä ihminen on sen verran raadollinen, että jos ilmaista työvoimaa on tarjolla, niin sitä myös käytetään, Arto sanoo.
Nimenomaan näytiksi sinne nälkäkuoleman/itsensä linnaan hankkimisen uhalla kuten muutkin, muuten on kovin epätasa-arvoista, perustuslakia vastaan. Rahat pois kuten muiltakin, keinoja riittää. Myös toimittajat samaan, miten muka olette parempia?

Golimar

On mielenkiintoista että loinen saa saman verran työttömyyskorvauksia kuin palkkaa keskiverto palkansaaja kuten minä.

QuoteHän ehti työskennellä vuosikymmenten ajan esimerkiksi henkilöstöjohtajan ja ylitarkastajan tehtävissä, kunnes hän jäi pari vuotta sitten työttömäksi.

Ja loinen vielä halveksii vähempiosaisia. Jos minä saisin päättää niin tuo loinen joutuisi peruspäivärahalle ja 9 € / päivä  töihin.

Muokkaus.

Tuo edellinen työpäivä vaati veronsa eikä ole mitään hyvää sanottavaa ketkuista.

https://hommaforum.org/index.php/topic,118551.msg2749304.html#msg2749304

Mika

Nykyisessä työllisyystilanteessa siinä ei kyllä ole mitään järkeä, että työttömälle johtajalle lähetetään työhönosoituksia johonkin valintamyymälän kärrypojan hommiin. 

Sitten siinä olisi järkeä, jos sopivampia kandidaatteja tuohon työhön ei työttömien joukosta löytyisi.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

guest14935

Quote from: Golimar on 13.10.2017, 18:33:59
On mielenkiintoista että loinen saa saman verran työttömyyskorvauksia kuin palkkaa keskiverto palkansaaja kuten minä.
Kun nyt vähitellen alkaisi väki tajuun enempikin ketkä ne loiset on.
Tekeekö työkkärin johtaja kovinkin tuottavaa työtä?
Samaan orjatyöhön vaan sekin yhdeksällä eurolla kun muita laittaa, on onnistunut varmasti satoja ellei kymmeniä tuhansia saamaan lopettaan työt loppuelämäkseen, useita tappaan itsensä, ei henkilökohtaisesti vaan osana systeemiä.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710132200459181_u0.shtml
QuoteUkkonen ei ole sinällään yllättynyt, että työtä pakoilevia löytyy.

Hänen mukaansa ilmiö on tullut nyt entistä paremmin esiin, kun te-toimistot ovat tästä vuodesta alkaen haastatelleet tehostetusti työttömiä ja koska työmarkkinat vetävät suhteellisen hyvin.

Noi perustuet on niin pieniä ettei niillä kukaan perseaukinen tahdo elää, varakkaille tietty sopivat kun rahaa on muutenkin. Eri juttu sitten matut sun muut suhteita omaavat, saavat enempi. Ansiosidonnainen taasen on ihan älytön systeemi, oottavat jotta loppuvat (tai en nykysistä tiedä) kunnes hakevat töitä.
Quote from: Mika on 13.10.2017, 18:53:09
Nykyisessä työllisyystilanteessa siinä ei kyllä ole mitään järkeä, että työttömälle johtajalle lähetetään työhönosoituksia johonkin valintamyymälän kärrypojan hommiin. 

Sitten siinä olisi järkeä, jos sopivampia kandidaatteja tuohon työhön ei työttömien joukosta löytyisi.
Miksi ei? Rangaistus se on eikä mitään töitä.
Miksi pitää muita sitten rangaista? Miksei johtajaa? Onko hän mielestäsi kovinkin paljon parempi ihminen?
(Luultavasti siksi juuri uskalsi tulla esille ettei ole huolta toimeentulosta, riittää voitakin, mutta ne muut jotka ei uskalla, vihaatko heitä enempi?)

Tabula Rasa

Quote from: Mika on 13.10.2017, 18:53:09

Näitä samoja lähetetään työttömille ammatti-ihmisille joka alalla. Sitä olen samaa mieltä ettei ole mitään järkeä. Se sitten, mikä olisi vaihtoehto? Kun nythän politiikan viisastelijat ovat viisaudessaan kieltämässä oikeuden kieltäytyä muista kuin oman alan töistä. Käytännössä kieltäytyminen meinaa tulottomuutta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ari-Lee

Orjakupletin juoni löytyi, jos edes oli hukassa:

kunnat maksavat yli 300 päivää työmarkkinatuella olleiden henkilöiden työmarkkinatuesta puolet ja yli 1 000 päivää työmarkkinatuella olleiden tuesta 70 prosenttia.

Jos taas työtön osallistuu johonkin aktivointitoimenpiteeseen – kuten kuntouttavaan työtoimintaan – valtio maksaa koko työmarkkinatuen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005396774.html
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mika

Quote from: Alligaattori on 13.10.2017, 18:56:40
Miksi pitää muita sitten rangaista? Miksei johtajaa? Onko hän mielestäsi kovinkin paljon parempi ihminen?

Järkevä lähtökohta on, että työpaikkoihin pyritään etsimään mahdollisimman sopivia henkilöitä.

Siinä mielessä johtajien pakottaminen hanttihommiin olisi tietenkin kannattavaa, että kortistosta saataisiin pois ne, joille maksetaan suurimpia ansiosidonnaisia. Tämä kaveri voisi kyllä halutessaan lyödä hanskat vaikka vapaaehtoisesti naulaan. Jos ikää  on 62 ja on ollut vuosikymmeniä hyvissä  hommissa, olisi varmasti varaa pitää vuosi tai pari vaikka sapattivapaata, ja tuleva eläke olisi silti ihan OK.

guest14935

Quote from: Tabula Rasa on 13.10.2017, 19:01:31
Näitä samoja lähetetään työttömille ammatti-ihmisille joka alalla. Sitä olen samaa mieltä ettei ole mitään järkeä. Se sitten, mikä olisi vaihtoehto? Kun nythän politiikan viisastelijat ovat viisaudessaan kieltämässä oikeuden kieltäytyä muista kuin oman alan töistä. Käytännössä kieltäytyminen meinaa tulottomuutta.
Ei sitä ennenkään ole ollut, jonkin aikaa vain oli että omia töitä ja sitten että mikä vain. Ei sillä että olisivat toteuttaneet kovinkaan monella. Missä toisaalta ei mitään järkeä siinäkään, jos töitä on tarjolla niin kermaperse töihin.

Nykysellään niitä vain ei ole ja näillä orjatöillään nimenomaan poistavat työpaikkoja. Mikä heillä on tarkoituskin, ei kannata kuvitella heitä niin tyhmiksi etteivätkö tajuaisi asiaa.

Melkoista remonttia järjestelmä vaatisi jotta edes kymmenen vuoden päästä olisi töitä tarjolla oikeasti. Mutta sitä juuri eivät tee, koska niinkin monta vuotta ja jää työryhmärahat saamati itseltään roistoilta. Elikkä tarvisi laittaa veroja alas, esim. työkkärit voisi lopettaa, matut takasin ruotsiin jne.
Nyt päinvastoin ovat lisäämässä veroja sotella jne., valtio ottanee lisää velkaa, kansa velkaantunee entisestään jne.

Myös hupikursseja laittelevat ammattilaisille jotka alallaan ovat gurun asemassa tms., noistakin kuullut joskus aikoinaan.
Quote from: Mika on 13.10.2017, 19:11:17
Quote from: Alligaattori on 13.10.2017, 18:56:40

Järkevä lähtökohta on, että työpaikkoihin pyritään etsimään mahdollisimman sopivia henkilöitä.

Siinä mielessä johtajien pakottaminen hanttihommiin olisi tietenkin kannattavaa, että kortistosta saataisiin pois ne, joille maksetaan suurimpia ansiosidonnaisia. Tämä kaveri voisi kyllä halutessaan lyödä hanskat vaikka vapaaehtoisesti naulaan. Jos ikää  on 62 ja on ollut vuosikymmeniä hyvissä  hommissa, olisi varmasti varaa pitää vuosi tai pari vaikka sapattivapaata, ja tuleva eläke olisi silti ihan OK.
Eikö mielestäsi johtaja osaa tehdä hanttihommia? Miksi muut osaisi?
Et varmaankaan älynnyt sitä että ne ei palkkaa niistä maksa kuitenkaan.
Johtaja voisi olla se joka ei polta firmaa tms., siinä mielessä ystävällisempi vaihtoehto.

Mika

Quote from: Alligaattori on 13.10.2017, 19:16:08

Muistan hyvin kun 90-luvun syvimmän laman keskellä monet työpaikkansa säilyttäneet paheksuivat työttömiä ja vannoivat menevänsä vaikka paskakuskiksi, jos työpaikka lähtee alta.  Siinä unohtui kuitenkin se, että työnantajakin palkkaa mieluummin työttömän ex-paskakuskin, kuin työttömän tilastotieteilijän, jolla ei ole minkäänlaista työkokemusta vastaavista hommista, eikä välttämättä edes kuorma-auton ajamiseen vaadittavaa ajokorttia.

MW

Quote from: Mika on 13.10.2017, 19:29:02

Muistan hyvin kun 90-luvun syvimmän laman keskellä monet työpaikkansa säilyttäneet paheksuivat työttömiä ja vannoivat menevänsä vaikka paskakuskiksi, jos työpaikka lähtee alta.  Siinä unohtui kuitenkin se, että työnantajakin palkkaa mieluummin työttömän ex-paskakuskin, kuin työttömän tilastotieteilijän, jolla ei ole minkäänlaista työkokemusta vastaavista hommista, eikä välttämättä edes kuorma-auton ajamiseen vaadittavaa ajokorttia.

Silloinen rouva ja minä, ensimmäinen lapsi. Opiskelijoita molemmat. Verotuksen lapsivähennys poistettiin, ja "väliaikainen" ajoneuvovero.

Jouduttiin käytännössä kerjuulle, onneksi oli sukulaisia.  Sossusta nauroivat pihalle, kun velatkin oli kuulemma saatavia.

P.S. Ensimmäinen, ja viimeinen kerta, kun olen siellä asioinut. Jos vielä menee siihen, niin 9 mm tai siihen verrattava. Ihan nöyryytyksen välttämiseksi.

Bellerofon

Quote from: Mika on 13.10.2017, 19:29:02

On olemassa johtajia, paljon, jotka ovat nousseet organisaation alimmilta portaita ylöspäin. On oikeasti yrityksen kannalta aivan helvetin paljon tärkeämpää johtajan ymmärtää strategian kuin perustoiminnan päälle. Perusduunin osaaminen voi antaa vähän substanssiosaamista, mutta ei se tee johtajasta hyvää. Johtajuus on myös asia jota voi opiskella.

Tabula Rasa

Se sitten etteivät kaikki pääse siihen ansiosidonnaisporukkaan. Meillä on valtava ja edelleen kasvava silpputyöläisten joukko jonka työtuntimääristä ei tule riittävää määrää. Täyspäiväisistä hommista moni saa vain haaveilla nuoremmassa polvessa. Sieltä näkökulmalta ansisidonnaisuus ei näyttele minkäänlaista osaa.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

guest14935

Propagandauutiset jatkuvat.
Orjuus lisääntynee. Jonkinlaista uutta orjuuslaki tms. esitystä varmaankin tulossa lähiaikoina kun näitä ovat laitelleet toimittelijoitaan kirjoittelemaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005407957.html
QuotePaljon parjattu ja kiistelty, mutta siitä huolimatta monelle hyödyllinen. Kolme miestä kertoo, miksi he uskovat kuntouttavan työtoiminnan auttavan heitä työllistymisessä.

Suomalaisen osa on palvella herrojaan ja kiittää heitä jotta saavat palvella.

Tabula Rasa

Quote from: Alligaattori on 14.10.2017, 14:31:18
Propagandauutiset jatkuvat.
Orjuus lisääntynee. Jonkinlaista uutta orjuuslaki tms. esitystä varmaankin tulossa lähiaikoina kun näitä ovat laitelleet toimittelijoitaan kirjoittelemaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005407957.html
QuotePaljon parjattu ja kiistelty, mutta siitä huolimatta monelle hyödyllinen. Kolme miestä kertoo, miksi he uskovat kuntouttavan työtoiminnan auttavan heitä työllistymisessä.

Suomalaisen osa on palvella herrojaan ja kiittää heitä jotta saavat palvella.

Noh, pinnan kiristyminen lienee samassa suhteessa elintason tippumisen kanssa.

Ari-Lee

QuoteHelsinkiläinen Ossi Nyman, 39, kertoi perjantaina Helsingin Sanomissa vältelleensä työntekoa vuosikausia ja nostavansa työmarkkinatukea. Jutun julkaisun jälkeen Uudenmaan TE-toimistosta kerrottiin, että Nymanin tuet selvitetään ja ne lakkautetaan selvitystyön ajaksi.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710142200460735_u0.shtml?ref=juurinyt_desktop

En ymmärrä mihin hyysäriä tuossa välissä tarvitaan. Nyymaninossit voivat ilmoittaa suoraan TE-toimistoon lakkauttavansa työnhakunsa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kari Kinnunen

QuoteHelsinkiläinen Ossi Nyman, 39, kertoi perjantaina Helsingin Sanomissa vältelleensä työntekoa vuosikausia ja nostavansa työmarkkinatukea. Jutun julkaisun jälkeen Uudenmaan TE-toimistosta kerrottiin, että Nymanin tuet selvitetään ja ne lakkautetaan selvitystyön ajaksi.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710142200460735_u0.shtml?ref=juurinyt_desktop

Hehe, vaikuttaa siltä, että ossimannella on tainnut jäädä useampikin valtteri pysäkille. Kyllähän tukia voi väärin käyttää mutta ehkä asiasta ei kannata omalla nimellään huudella jakkupukukalkkunoiden suosikkimediassa.

Tuli noista ansiosidonnaisista mieleen, että niin sanottu työssäoloehto taitaa tänä päivänä olla kakskytäkuus viikkoo kahden vuoden aikana. Eli ei nyt aivan mahdoton rasti.

Sinänsä koko ansiosidonnainen on epäreilu. Vastoin yleistä luuloa ansiosidonnaistahan ei makseta liiton varoista, vaan yhteiskunnan pohjattomasta pussista. Reilumpaahan se olisi jos kaikilla olisi samanmoinen työttömyysturva. Tokihan liitot, vakuutusyhtiöt taikka vaikka muumipeikot saisivat tarjota ja maksaa omista varoistaan mitä tykkäävät kelle tykkäävät.

Mika

Quote from: Kari Kinnunen on 14.10.2017, 15:06:07
Hehe, vaikuttaa siltä, että ossimannella on tainnut jäädä useampikin valtteri pysäkille. Kyllähän tukia voi väärin käyttää mutta ehkä asiasta ei kannata omalla nimellään huudella jakkupukukalkkunoiden suosikkimediassa.

No enpä tiedä.  Ossihan itsekin arveli alkuperäisessä haastattelussa, että kun asia tulee julkisuuteen, tuet luultavasti menevät poikki.  Tiedä siten, mikä tämän ulostulon tarkoituksena oli.  Ehkäpä hän on voittanut lotossa.

QuoteNyman haluaa tuoda ajatusmaailmaansa esiin herättääkseen yhteiskunnallista keskustelua, vaikka uskoo joutuvansa avoimuutensa takia vaikeuksiin.

- Tuet varmaan katkaistaan. Nettikirjoittelun perusteella ongelmia voi tulla kadullakin.

Saturnalia

Tämä viimeisin case on mielenkiintoinen:

Quote"Ideologisesti työtön" Ossi Nyman kuuli tukiensa katkaisemisesta Hesarista ja sai haastattelustaan palautevyöryn – "Ei voi sanoa ääneen, että on tyytyväinen työttömänä"
HS pääuutinen tänään

Noin suuremmassa kuvassa näkisin tämän tapauksen oireena siitä, että työttömien temputus ja tyly asenne heitä kohtaan koneiston taholta on saavuttamassa tietynlaisen maksiminsa. On saavuttu byrokraattisesti pisteeseen, jossa työttömät alkavat nakata paskat koko helahoidolle. Yhden työttämän joutuminen mierontielle tällaisen käytöksensä seurauksena voi tuntua veronmaksajasta oikeudenmukaiselta, mutta jos sata tuhatta työtöntä nakkaa paskat samaan tyyliin, niin siinä vaiheessa yhteiskuntaa ei enää naurata.

Saturnalia

Quote from: Ulvokki on 14.10.2017, 17:51:15
^Käy kuten Briteissä. Kun tarpeeksi kiristetään niin hyppääminen pois tuilta ja omaehtoinen toimiminen alkaa houkuttaa. Teki sitten pieniä omaisuus- tai huumerikoksia, ainakin on vapaus toimia itsenäsesti eivätkä nuo rangaistuksetkaan kummoisia ole pienistä rikkeistä.
Tämän jälkeen seuraava vaihe onkin yksityisten turvapalvelujen laajentaminen, liberalistin paratiisi on ihan kohta valmis.

Jep. Osa tällaisia tapauksia aiheuttava seikka lienee myös se syvä epäoikeudenmukaisuuden tunne, kun yhteiskunta on siirtänyt sosiaalipoliittisen myötätuntonsa kantisköyhistä maahanmuuttajiin. Rahastahan tällaisissa ilmiöissä ja yhteiskunnan kahtiajakautumisessa ei ole juurikaan kysymys, vaan siitä empatian kultapölystä jota valtio levittää, kuka sitä saa. Nyt se menee maahanmuuttajille, koska valtio haluaa lisätä halpatyövoiman reservin kokoa, vaikka samaisen reservin huolto tulee hyvin kalliiksi mutta ei sillä ole valdelle niin väliä, kysymys on tunteista. Valde haluaa aiheuttaa kantistyövoimalle tunteen etteivät he ole enää erityisiä omassa maassaan, viedä vieraalla halpatyövoimalla heidän voimaantumisensa tunteen.

Ja kaikki tämä Vasemmistoliiton ja kumppaneiden suurella siunauksella. Kun se multikulti on niin ihquu, saadaan valkoinen mies nurin. Valkoinen mies alkaa nakata paskat.

Kari Kinnunen

Niinpä niin, lisätkää veroja, rasitteita ja kurjistakaa. Pian taas kannattaa kuljettaa, salaa.

Kun ihmisten kurjuus kasvaa riittävästi, osa ihmisistä syrjäytyy ja osa ottaa osansa. Syntyvät mafiat jotka ottavat sen osan joka oli yhteiskunnalla.