News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Koomikko Kivi: Miten minusta tuli suvakki?

Started by Mrusu, 08.01.2016, 20:46:57

Previous topic - Next topic

Koepotkupallo

Eiköhän jätetä hepun mainostaminen vähemmälle. Itselleni täysin tuntematon esiintyjä.

Ehkä tässä on nyt jonkinlainen korollaari aikaisempaan, jolloin ei ollut oikea toimittaja, jos ei ole tullut vihatuksi mainituksi Hommaforumilla.

Suomalaisten ( sis. myös iranilaiset, suomen kieltä puhuvat) koomikoiden ongelma on, että ne eivät ole oikein hauskoja. Ja epähauska koomikko on surullinen tapaus.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

foobar

Quote from: Nikke Nakuttaja on 25.06.2017, 16:57:05
Kyseessä sama toimittaja, Arttu Seppänen, joka viime viikolla kirjoitti Hesariin häpäisy-artikkelin Teemu Selänteestä.

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005264157.html

Tuon jutun olisi voinut tiivistää seuraavasti: Jos olet jostain eri mieltä kuin punaviherkupla, pidä turpasi ummessa. Varsinkin jos suomalaiset kunnioittavat sinua enemmän kuin meitä.

Asian noin lyhyesti ilmaiseminen olisi kuitenkin paljastanut Seppäsen ärtymyksen syyn liian selvästi. Siksi aiheesta pitikin kirjoittaa nälkävuoden mittainen näennäisanalyysi jossa kierrettiin ympäri kuumaa puuroa loputtomasti.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Skeptikko

Quote from: Aallokko on 25.06.2017, 17:03:55
Vielä muutama vuosi sitten N.N. kuvaili itseään monikultturistiksi. Hän sanoo tuntevansa syyllisyyttä vihervasemmiston ja monikultturistien noususta. Opiskellessaan toimittajaksi hän innostui Meillä on unelma -porukan teksteistä.

Halla-ahohan sopisi yhdeksi esimerkiksi tämänsuuntaisesta. Ja olen minäkin aikoinani äänestänyt myös Vihreitä, ennen kuin fanaattinen feminismi, edesvastuuton maahanmuuttopolitiikka, islamin kaltaisen vaarallisen ääriliikkeen puolustelu ja muut vastaavat hölmöydet alkoivat nostaa liiaksi päätään Vihreissä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Nikke Nakuttaja

Quote from: foobar on 25.06.2017, 17:30:25
Quote from: Nikke Nakuttaja on 25.06.2017, 16:57:05
Kyseessä sama toimittaja, Arttu Seppänen, joka viime viikolla kirjoitti Hesariin häpäisy-artikkelin Teemu Selänteestä.

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005264157.html

Tuon jutun olisi voinut tiivistää seuraavasti: Jos olet jostain eri mieltä kuin punaviherkupla, pidä turpasi ummessa. Varsinkin jos suomalaiset kunnioittavat sinua enemmän kuin meitä.

Asian noin lyhyesti ilmaiseminen olisi kuitenkin paljastanut Seppäsen ärtymyksen syyn liian selvästi. Siksi aiheesta pitikin kirjoittaa nälkävuoden mittainen näennäisanalyysi jossa kierrettiin ympäri kuumaa puuroa loputtomasti.

Vähän siltä kuitenkin tuntuu että HS täyttänyt toimituksensa niin täyteen tuota kommunisti-feministi-punamössöä, ja heidän marginaaliagendaa, että alkaa jo pursumaan yli, ja keskiverto heteromies ei tuollaista roskajulkaisua kauaa tilaa, ainakaan vapaaehtoisesti. Eihän tuolle voi kuin nauraa nykyään. Sen puolen nämä Arttu Seppäset ja muut ovat kyllä ihan oikealla asialla, he ovat mädättämässä koko  bunkkerinsa kasaan.

Aallokko

Quote from: Skeptikko on 25.06.2017, 17:31:12
Quote from: Aallokko on 25.06.2017, 17:03:55
Vielä muutama vuosi sitten N.N. kuvaili itseään monikultturistiksi. Hän sanoo tuntevansa syyllisyyttä vihervasemmiston ja monikultturistien noususta. Opiskellessaan toimittajaksi hän innostui Meillä on unelma -porukan teksteistä.

Halla-ahohan sopisi yhdeksi esimerkiksi tämänsuuntaisesta. Ja olen minäkin aikoinani äänestänyt myös Vihreitä, ennen kuin fanaattinen feminismi, edesvastuuton maahanmuuttopolitiikka, islamin kaltaisen vaarallisen ääriliikkeen puolustelu ja muut vastaavat hölmöydet alkoivat nostaa liiaksi päätään Vihreissä.

Luulenpa, että aika moni täälläkin kannattaisi aidosti ympäristömyönteistä puoluetta (ja kansainvaellusten vastustaminen liittyy aitoon ympäristövastuullisuuteen mitä vahvimmin), jos sellainen olisi. Valitettavasti Vihreät on tästä kaukana, sillä se ajaa ympäristötuhoa ja sen ohessa kaikkea muuta naurettavaa ja mielipuolista. Mitä nyt jopo- ja lattehisptereiden omalta pikku stalinismilta voi odottaa.

Emo

En tiedä kuka on koomikko Ilkka Kivi, en ole koskaan nimeään aiemmin kuullutkaan,  mutta nyt tiedän hänen olevan suvakki. Hienoa.

Eino P. Keravalta

Rakastan sananvapautta, demokratiaa, alkuperäiskansojen oikeuksia, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, tieteen vapautta, taiteen vapautta, humanismia, globaalia monikulttuurisuutta, eläinten oikeuksia, tasa-arvoa, huumoria, lasten oikeuksia, sivistystä, luonnonsuojelua ja individualismia.

Siksi minä en voi koskaan kääntyä suvakiksi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Bordercollide

Quote from: Mrusu on 08.01.2016, 20:46:57
Hyvä teksti stand up -koomikko Ilkka Kiveltä. Kääntyminen "mamukriitikosta" "suvakiksi".

QuoteOlin ennen maahanmuuttokriitikko.

Äänestin perussuomalaisia. Luin Jussi Halla-ahon blogeja ja siteerasin niitä nettikeskusteluissa. Pelottelin ihmisiä maahanmuutolla Facebookissa. Pidin islamia läntisen maailman suurimpana uhkana ja olin varma siitä, että suomalaisen ihmisen etu on aina lähtökohtaisesti jonossa ennen ulkomaalaistaustaisen etua.

Nykyään asiat ovat toisin. Minua kutsutaan nettikeskusteluissa suvakiksi. Kritisoin äänekkäästi perussuomalaisten, maahanmuuttokriitikoiden, ulkomaalaisvastaisten ja rasistien näkemyksiä. Puhun inhimillisen näkökulman puolesta ja pyrin pakolaiskriisin keskellä muistuttamaan jengiä siitä, että myös turvapaikanhakijat ovat ihmisiä.

Takinkäännöksihän tällaista sanotaan, jos lytätä halutaan. Silmien ummistamiseksi, vaaleanpunaisten lasien ostamiseksi, punavihermädättymiseksi. Isänmaanpetturuudestakin joku mielessään puhuu.

Maltillisempaa ehkä kiinnostaa kuulla, miten tällainen iso muutos ihmisessä etenee ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat. Kerron.

Maahanmuutosta ja sen problematiikasta kiinnostumiseen ei kohdallani vaikuttanut mikään ulkomaalaisen kohtaamiseen liittyvä negatiivinen tilanne tai vastaava traumatisoiva tekijä. Olin itse asiassa aika erikoista tarttumapintaa maahanmuuttokriittisyydelle: 25-vuotias vasemmalle kallellaan oleva journalistiopiskelija, joka oli reissannut useamman kesän pitkin maailmaa - siis ihan toisenlainen tyyppi kuin se ihmisjäte jollaiseksi Jari Tervo kolumnissaan maahanmuuttovastaiset laiskuuttaan ja vihaansa yksinkertaisti. Toki mieleni maaperä oli hedelmällinen ulkomaalaisiin kohdistuvalle epäluulolle: Ylivieskassa varttuneena kontaktit maahanmuuttajiin olivat olleet käytännössä olemattomat, joten minulle oli helppo myydä mielikuva vaarallisesta ihmismassasta, joka on ihan kohta tulossa viemään kaiken.

Toimittajanalkuna olin kiinnostunut maailmasta, halusin kertoa siitä totuuden, penkoa näkyville sen mikä oli piilotettu kulisseihin - minulla oli sellainen olo, että maailmassa oli jokin pielessä, mutta minulle ei ollut vielä kerrottu mikä se on. Ja sitten löysin ensimmäiset tiedot maahanmuuttokriittisyydestä - ja maailmankuvani koki jonkinlaisen murroksen. Huomasin, että oli olemassa valtava määrä tietoa, jota ei kerrottu muulle maailmalle - melkein kuin salaliitto, jota saisin olla paljastamassa.

...loput linkin takaa:

http://koomikkokivi.blogspot.fi/2016/01/miten-minusta-tuli-suvakki.html

Olipa harvinaisen kliseinen satu. Ehkä sen oli tarkoitus olla komediaa? Ei onnistunut edes naurattamaan.

Maahanmuuttajakin on ihminen. Natsikin on ihminen. Kaikkihan me olemme ihmisiä. Yhtä universumin kanssa. Kumbaijaa kumbaijaa.

siviilitarkkailija

QuoteOlin itse asiassa aika erikoista tarttumapintaa maahanmuuttokriittisyydelle: 25-vuotias vasemmalle kallellaan oleva journalistiopiskelija,

...ja maahanmuuttokriitikko? Hmm mikä ei kuulu joukkoon?

Ja vasemmalle kallellaan oleva journalistiopiskelija josta tuli pelle?

...joo kuuluu joukkoon.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kimmo Pirkkala

Koomikkona minulle täysin tuntematon. Suvakkina kyllä tunnettu.

Yritin joskus tankata, saisko aikaiseksi jotain komiikkaa islamista tai profeetta Muhammedista. Ei kuulemma onnistunut, ei tullut noista mitään hauskaa mieleen. Ei kyllä minullekaan, joten olimme samaa mieltä.

Bordercollide

Quote from: käpykaarti on 13.01.2016, 15:05:35
Quote from: junakohtaus on 13.01.2016, 14:56:49
Kun törmäsin tämän kaverin siihen blogitekstiin, johon toi perustuu, totesin että en koskaan ole ollut samalla asialla. Ei mulla ole mitään intoa vihata ihmisiä eikä mun päiväni mene siitä pilalle jos bussipysäkillä on joku täti, jolla on huivi. Mä olen kiinnostunut maahanmuuttopolitiikasta, en maahanmuuttajista ihmisinä.

Toisin ilmaistuna: tuo mies ei ole ollut päivääkään nuiva, eli maahanmuuttokriittinen, vaan voidaan puhua maahanmuutajavastaisesta rasistista.

Ei ole Ilkka koskaan ollutkaan mikään muu kuin suvakki. Vanha temppu on soluttautua hetkeksi "vihollisleiriin" ja tekeytyä joksikin aikaa stereotyyppiseksi maahanmuuttajavastaiseksi rasistiksi (koska tämä on hänen mielestään synonyymi maahanmuuttokriittisyydelle) jotta voi sitten "parannuksenteon" jälkeen tältä oma-kokemus- pohjalta houkutella niitä oikeita maahanmuuttokriittisiä havahtumaan omaan typeryyteensä ja kääntymään suvaitsevaisuus- uskoon. Että minäkin olin joskus tuollainen typerä rasisti kuin te ymmärtämättömät koska olin ihmisenä niin rikki ja hukassa, mutta sitten tapasin pari maahanmuuttajaa ja huomasin että hyvänenaika, ihmisiähän nekin ovat, kaduin välittömästi pahuuttani, valaistuin ja tulin suvaitsevaisuus- uskoon. Ikäänkuin omalla esimerkillään valoa näyttäen meille vielä pimeydessä vaeltaville mihin suuntaan kulkea.  :roll:

Tämä toiminta on ikivanha temppu mm. uskovaisten piireissä. Joillakin on tapana mennä hetkeksi hillumaan johonkin helvetin rikollisjengeihin tarkoituksena tulla myöhemmin sitten uskoon, jotta tämän oman kokemusasiantuntijuuden pohjalta sitten voi käännyttää niitä oikeita kriminaaleja. Soluttautumisaikana tietenkin kerrytetään mahdollisimman uskottavia todisteita sitä varten että myöhemmin voidaan todentaa että pahuuden teillä on todellakin oltu. Tämän tekoelämäntarinan tarkoitus on tehdä vaikutus potentiaalisiin käännytettäviin. Same shit, different platform.

Nähdäkseni tuossa ei ole mitään vilpitöntä. Lapsellisen läpinäkyvä esitys.

l'uomo normale

Teoriani: joskus reilu muutama vuosi sitten wannabet hieman flirttailivat maahanmuuttokriittisyydellä ja siipeilivät tällä hieman huomiota herättäneellä aatteella, johon voitiin yhdistää liberaaleja ja uskontokriittisiä arvoja. Kun establishmentin totaalinen sitoutuminen maahanmuuttoon selvisi, opportunisteille tuli kiire julistaa virallista ideologiaa. Kom-teatterin ja muiden vasemmistoliiton trubaduuri Kaj Chydenius oli sanojensa mukaan aikanaan Ehrnrootin kannattaja että äänestäisi varmasti oikeistolaista, mutta sitten Kaj sai vasrmmistoherätyksen. Moni intellektuaali aloitti 60-luvun alussa oikeistolaisessa Vapauden akateemisessa liitossa, josta valui liberalismin ja sosiaalidemokratian kautta taistolaisuuteen ja sieltä ties minne vihreisiin. Ei kai joltain koomikolta voi odottaa ihan täysin erehtymätöntä vaunua oikeitten aatesuuntausten valinnassa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Eino P. Keravalta

Tämä on vanhaa ja tuttua valhemedian kyhäämää propagandaa.

Haluavat luoda mielikuvan, jonka mukaan jokainen, joka esittää kriittisiä kysymyksiä koskien nykyistä, holtitonta, haitallista ja irrationaalista maahanmuuttopolitiikkaa, on vihaa täynnä oleva kansallissosialisti tai rasisti.

Tätä tehdään siksi, että maahanmuuttokritiikittömillä ei ole ainuttakaan asia-argumenttia puolellaan. Siksi he turvautuvat kaikenmoiseen konnuuteen, diskurssin vääristämiseen, demonisointiin, stigmojen lyömiseen, opponentin dehumanisointiin ja keskustelun ohjaamiseen pois itse asiasta, metakeskustelun luomiseen.

Jokainen objektiivisuuteen pyrkivä, normaali, järkevä ja tasapainoinen ihminen voi nopeasti oivaltaa, että maahanmuuttokriittisyydessä ei kyse ole rasismista, ei vihasta, ei kansallissosialismista - vaan yksinomaan siitä, että aivan tavalliset suomalaiset haluavat vain elää rauhassa ja turvassa vauraassa maassa, jossa heidän lapsillaankin olisi hyvät elämän edellytykset ja että näin ollen maahanmuuttokriittisyys itseasiassa perustuu rakkauteen, välittämiseen ja vastuunkantamiseen vihan sijaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sydämistynyt

Aika noloa, että Kivi vielä nyt rummuttaa olevansa suvakki, kun kasvava trendi on maahanmuuttokriittisyys.  Olisi pysynyt alkuperäisissä mielipiteissään, niin ei tarvitsisi tulevaisuudessa hävetä sinisilmäisyyttään.  Toki vihreät ovat myös tulevaisuuden juttu, mutta tuskin hekään kovin isoa respektiä antavat takinkääntäjille.

Interpres

Koen Kiven blogin sanoman loukkaavana. Vaikka hän kirjoittaa itsestään ja omasta kokemuksestaan, mikä sinänsä on tietenkin aivan ok, niin hän yhdistää kokemuksensa viiteryhmään "maahanmuuttokriitikot" ja antaa ymmärtää kuin kaikki maahanmuuttokriitikot olisivat samanlaisia rasisteja kuin hän ennen. Hän kysyy: "Mikä on se kokemus, joka yhtäkkisesti saa ihmisen suhtautumaan vieraaseen kulttuuriin ja sen edustajiin lähtökohtaisen negatiivisesti?"

Minulla ei ole sellaista yhtäkkistä kokemusta. En ole rasisti. En suhtaudu negatiivisesti vieraisiin kulttuureihin ja niiden edustajiin. En taida olla edes varsinainen maahanmuuttokriitikko, sillä en kritisoi maasta toiseen muuttamista sinänsä. Tulen sujuvasti toimeen kaikenlaisten ja kaikenmaalaisten ihmisten kanssa eikä minulla ole lähtökohtaisesti mitään ketään vastaan. Olen itse ollut maahanmuuttajana kahdessakin eri maassa ja puolisoni on maahanmuuttajana Suomessa. Omien lasteni toinen kotimaa on Euroopan ulkopuolella. Huolimatta kaikesta tästä olen erittäin kriittinen nykyistä Suomen ja Euroopan maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkaa kohtaan! En pidä monikulttuurisuutta ollenkaan sellaisena asiana, jota kohti tulisi kaikin keinoin pyrkiä. Syyt näihin näkemyksiini voisivat yllättää monet "suvaitsevaiset", sillä ne eivät perustu lainkaan vihalle ja irrationaaliselle pelolle.
Lue enemmän, niin luulet vähemmän.

Nikke Nakuttaja

Quote from: Interpres on 25.06.2017, 21:42:25
Koen Kiven blogin sanoman loukkaavana. Vaikka hän kirjoittaa itsestään ja omasta kokemuksestaan, mikä sinänsä on tietenkin aivan ok, niin hän yhdistää kokemuksensa viiteryhmään "maahanmuuttokriitikot" ja antaa ymmärtää kuin kaikki maahanmuuttokriitikot olisivat samanlaisia rasisteja kuin hän ennen. Hän kysyy: "Mikä on se kokemus, joka yhtäkkisesti saa ihmisen suhtautumaan vieraaseen kulttuuriin ja sen edustajiin lähtökohtaisen negatiivisesti?"

Minulla ei ole sellaista yhtäkkistä kokemusta. En ole rasisti. En suhtaudu negatiivisesti vieraisiin kulttuureihin ja niiden edustajiin. En taida olla edes varsinainen maahanmuuttokriitikko, sillä en kritisoi maasta toiseen muuttamista sinänsä. Tulen sujuvasti toimeen kaikenlaisten ja kaikenmaalaisten ihmisten kanssa eikä minulla ole lähtökohtaisesti mitään ketään vastaan. Olen itse ollut maahanmuuttajana kahdessakin eri maassa ja puolisoni on maahanmuuttajana Suomessa. Omien lasteni toinen kotimaa on Euroopan ulkopuolella. Huolimatta kaikesta tästä olen erittäin kriittinen nykyistä Suomen ja Euroopan maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkaa kohtaan! En pidä monikulttuurisuutta ollenkaan sellaisena asiana, jota kohti tulisi kaikin keinoin pyrkiä. Syyt näihin näkemyksiini voisivat yllättää monet "suvaitsevaiset", sillä ne eivät perustu lainkaan vihalle ja irrationaaliselle pelolle.

Niinpä. Samat sanat. Tässä nyt ei ole tarkoitus leveillä, mutta itse puhun 5 kieltä, ja asunut ympäri maailmaa lähes 20 vuotta maahanmuuttajana itse. Yli puolet siitä ajasta ei länsimaalaisissa kulttuureissa. Ei sellainen nyt vaan rasistina onnistuisi. Nyt vain on alkanut v-tuttamaan tämä Euroopan meno - oikeasti huolestuttamaan - että tänne Hommafoorumiinkin tuli rekattua. Ei olisi itsestään uskonut vielä vuosi sitten. Tälle hulluudelle on saatava stoppi. Sanoi nämä yksinkertaiset Kivet ja kumppanit mitä tahansa.

Eino P. Keravalta

Koomikko tuntuu kuvittelevan, että ihmiset suhtautuvat nykyiseen leväperäiseen maahanmuuttopolitiikkaan penseästi siksi, että olivat lapsuudessa vailla leluja, että isi oli juoppo tai että tumma poika vei nenän edestä naisen tai työpaikan.. tai että ollaan vain henkisesti niin pelokkaita ja kypsymättömiä, että kaikki erilainen pelottaa ja että katkeruus oman elämän epäonnistumisista kostetaan erilaisille ihmisille..

Näin ei ole. Ihmiset suhtautuvat vallitsevaan tilanteeseen penseästi siksi, että he osaavat lukea, yhdistellä asioita ja havaita todellisuutta: koomikkommekin voisi vaikka tutkia niitä tilastoja, joissa osoitetaan joidenkin maahanmuuttajaryhmien karmea yliedustus raiskaus-, väkivalta- ja työttömyystilastoissa. Normaalissa ihmisessä tämä kaikki herättää ymmärryksen, että meillä ei sosiaalisesti ja taloudellisesti ole varaa tämänkaltaiseen maahanmuuttoon.

Torjunnassa kyse ei siis ole katkeruudesta tai vihasta, vaan objektiivisuudesta ja rohkeudesta tunnustaa tilastolliset tosiasiat. Maahanmuuttokriittisyys nousee siis halusta rakentaa parempi, turvallisempi ja vakaampi huominen itsellemme ja lapsillemme.

Maahanmuuttokriittisyys perustuu rakkauteen ja välittämiseen: koomikkomme maailmankatsomus taas ei voi tuoda maailmaan muuta kuin sortoa, väkivaltaa, köyhyyttä, sotia ja kidutusta. Siinäpä meillä 'suvaitsevainen'!

Nikke Nakuttaja

Muokkaus.

Sori.

SmallFish

Quote from: Nikke Nakuttaja on 26.06.2017, 15:07:19
Toissapäivä Hesarissa oli Arttu Seppäsen tekemä artikkeli, jossa poliittisesti korrekti "koomikko" Iikka Kivi kertoi ajatuksistaan. Parasta jutussa oli kommenttiosasto, ja kommentit, joissa arvosteltiin sekä artikkelia ja Kiveä "vuoden kliseisin" arvosteluilla, suorastaan naurettiin milloin millekkin "cis mies" jutulle. Monet kommentit saivat yli 200 tykkäystä; kommentti jossa pidettiin Kiven imagoa vuoden kliseisinä rikkoi 300 tykkäystä. Nämä oli kaikki päästetty läpi ja vielä tänään aamulla kommenttikentällä.

Nyt tässä kahvin kera oli tarkoitus lukea ne kommentit taas, jotta saisi naurua päivään. Oho? Ne hauskimmat oli poistettu. Kyllä siellä muutama kriittinen kommentti on jäljellä, mutta nuo jotka rikkoivat pari-kolmesataa tykkäystä oli poistettu tänään. Ilmeisesti huumori oli liikaa sekä artikkelin tehneelle Arttu Seppäselle ja huumorimies Iikka Kivelle? Ehkä Kivi loukkaantui :) Tänään kommenttiosasto on myös niks-naks sillä artikkelin alla lukee että 69 kommenttia, vaan niitä on 101. Ehkä se meni "poliittisesta hienosäädöstä" sekaisin?

Että tällä tavalla tämä toimii. Voi, voi.

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005267051.html

Tuo Arttu Seppänen vuoden yllätyksettöminen Hesarin toimittaja. On feminismiä, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden esitaistelua, on partaa ja pipoa, on Kallio. Ainoa kysymys on, että miten tuo on päästetty pois Nytin hullujenhuoneen puolelta perus-Hesariin.

Nikke Nakuttaja

Quote from: SmallFish on 26.06.2017, 15:14:07
Quote from: Nikke Nakuttaja on 26.06.2017, 15:07:19
Toissapäivä Hesarissa oli Arttu Seppäsen tekemä artikkeli, jossa poliittisesti korrekti "koomikko" Iikka Kivi kertoi ajatuksistaan. Parasta jutussa oli kommenttiosasto, ja kommentit, joissa arvosteltiin sekä artikkelia ja Kiveä "vuoden kliseisin" arvosteluilla, suorastaan naurettiin milloin millekkin "cis mies" jutulle. Monet kommentit saivat yli 200 tykkäystä; kommentti jossa pidettiin Kiven imagoa vuoden kliseisinä rikkoi 300 tykkäystä. Nämä oli kaikki päästetty läpi ja vielä tänään aamulla kommenttikentällä.

Nyt tässä kahvin kera oli tarkoitus lukea ne kommentit taas, jotta saisi naurua päivään. Oho? Ne hauskimmat oli poistettu. Kyllä siellä muutama kriittinen kommentti on jäljellä, mutta nuo jotka rikkoivat pari-kolmesataa tykkäystä oli poistettu tänään. Ilmeisesti huumori oli liikaa sekä artikkelin tehneelle Arttu Seppäselle ja huumorimies Iikka Kivelle? Ehkä Kivi loukkaantui :) Tänään kommenttiosasto on myös niks-naks sillä artikkelin alla lukee että 69 kommenttia, vaan niitä on 101. Ehkä se meni "poliittisesta hienosäädöstä" sekaisin?

Että tällä tavalla tämä toimii. Voi, voi.

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005267051.html

Tuo Arttu Seppänen vuoden yllätyksettöminen Hesarin toimittaja. On feminismiä, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden esitaistelua, on partaa ja pipoa, on Kallio. Ainoa kysymys on, että miten tuo on päästetty pois Nytin hullujenhuoneen puolelta perus-Hesariin.

Jep. Mutta nyt ne hauskimmat kommentit taas näkyivät. Poistin viestini tuosta yläpuolelta. Näköjään mennyt jopa 600 tykkäystä HS kommenteissa rikki. Vaan ei näkynyt tunti sitten. Mene ja tiedä. Nyt on ainakin kuvakaappaus jos taas poistuu.

Bordercollide

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.06.2017, 22:07:03
Koomikko tuntuu kuvittelevan, että ihmiset suhtautuvat nykyiseen leväperäiseen maahanmuuttopolitiikkaan penseästi siksi, että olivat lapsuudessa vailla leluja, että isi oli juoppo tai että tumma poika vei nenän edestä naisen tai työpaikan.. tai että ollaan vain henkisesti niin pelokkaita ja kypsymättömiä, että kaikki erilainen pelottaa ja että katkeruus oman elämän epäonnistumisista kostetaan erilaisille ihmisille..

Tällaiset kliseethän ovat juuri niitä jotka paljastavat etteivät nämä tällaiset Ilkka Kivet ole koskaan olleet oikeasti maahanmuttokriittisiä lainkaan.

Toki mieleni maaperä oli hedelmällinen ulkomaalaisiin kohdistuvalle epäluulolle: Ylivieskassa varttuneena kontaktit maahanmuuttajiin olivat olleet käytännössä olemattomat, joten minulle oli helppo myydä mielikuva vaarallisesta ihmismassasta, joka on ihan kohta tulossa viemään kaiken.

Että maahanmuuttokriittisyys johtuu siitä ettei ole koskaan tavannut maahanmuuttajia, ja siksi pikkupoikia ja tyttöjä pelottaa hui. :facepalm:

Näistä keskusteluista puuttuu harmillisen usein massamaahanmuuttorkiittisten immigranttien oma ääni. Myös monet maahanmuuttajat itse näkevät massamaahanmuuton ongelmat ja suhtautuvat aivan rationaalisesti kys. uhkaan. Eivät maahanmuuttajatkaan mitään tyhmiä ole. Monet pelkäävät ihan aiheesta että tämä massiivinen kansainvaellus siirtää ne ongelmat tänne joita palkoon on alunperin lähdetty. Ei ole kovin loogista elätellä harhoja että ongelmat eri kansanryhmien välillä Lähi- idässä ja Afrikan mantereella jäävät taakse vain sillä että kokonaiset kansat vaihtavat maantieteellistä sijaintiaan. Ei se maaperä itsessään aiheuta ongelmia, vaan ne ihmiset jotka siellä elävät.

https://www.youtube.com/watch?v=pjf3oQKSxHI