News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Nykypäivän fariseukset

Started by sologdin, 12.06.2017, 22:04:27

Previous topic - Next topic

sologdin

Kokoomus on mukana arvottomassa näytelmässä.  Nyt kaduttaa, että olen äänestänyt ja tukenut sitä.

Kovin pian unohtuivat ne ajat jolloin sitä itseään diskriminoitiin 1966-87.
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

Supernuiva

Quote from: sologdin on 12.06.2017, 22:04:27
Kokoomus on mukana arvottomassa näytelmässä.  Nyt kaduttaa, että olen äänestänyt ja tukenut sitä.

Kovin pian unohtuivat ne ajat jolloin sitä itseään diskriminoitiin 1966-87.

Kykypuolue lienee nyt toistaiseksi automaattinen hallituspuolue kaikissa mahdollisissa tilanteissa, ellei vasemmistolaisten ajatuksien kannatus nouse tulevissa vaaleissa niin paljon, että vasemmisto saisi koottua hallituksen. Keskusta ei luultavimmin ainakaan toistaiseksi lähde hallitukseen ilman kokoomuksen mukanaoloa.

Kokoomuksen hallitustaipaleen esteenä vuosina 1966-1987 taisi lopulta olla vain Neuvostoliitto ja Kekkonen. Nykyaikana PS:n hallitustaipaleen taitaa estää EU ja Sauli?

Kyuu Eturautti

Äärimmäisen ruma pelihän tämä oli, äärimmäisen, ei sitä voi kiistää.

Toisaalta, ajatellaan pragmaattisesti. Kokoomus sai aivan kaiken: mistään ei tarvinut joustaa tai tinkiä ja saipa vielä samalla pakotettua Sampo Terhon EU-integraatiomyönteiseksi ja muutenkin pehmennettyä persuloikkareista pois ikävät särmät. Pitää melkein hattua nostaa aivan kyynisesti katsoen asian hoidolle.

Suuri kysymys on toki, muistaako kansa tätä ensi vaaleissa vai ei. Kestääkö pohja? Löytävätkö persut uuden särmän? Löytääkö uusi ryhmä paikkansa?

Puhtaan henkilökohtaisesti kokoomuslaisena olisin toivonut että puoluejohto olisi tiedottanut kentälle edes jotain. On mielestäni ikävää kun saa lukea oman puolueen hallitustilanteesta vain median kautta. Perinteisesti tiedotus on sujunut mainiosti.

Antaa tomun laskeutua. Pidän tapahtunutta kaiken kaikkiaan häpeällisenä, mutta toisaalta omalta osaltani en katso minkään muuttuneen. Olen yhä samassa puolueessa jäsenenä, samoista syistä kun aiemmin. Positiivari sisälläni pohtii, voisiko loikkareista tulla uusi sdp, työväenpuolue ilman sosialismia, ja ehkäpä ilman yrittäjävihaa. Rinteen demarit ovat niin surkeassa jamassa ja sosiaalidemokratia muutenkin, että tilaisuutta on. Se ilahduttaisi.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Vaniljaihminen

Kokoomus on ainakin ollut yrittäjämyönteisin ja maanpuolustushenkinen puolue, mutta olisiko vaan käynyt niin, että kyseisella porukalla on vaalimenestys saanut kuplan nousemaan otsaan pahimmalla mahdollisimmalla tavalla? Talousliberalismi on muuttunut trendiliberalismiksi ja isänmaallisuus federalismiksi. Onko ihmekään sinänsä että joku Jaana Pelkonen hengailee muutoin Jani Toivolan ja Aino-Kaisa Pekosen parissa, ja näiden kanssa epävirallisella biletysministeri Jaanalla tuntuu eniten olevan muutenkin yhteistä. Mukaan toki kelpaa joku Sinuhe Wallinheimo, joka edelleen muistetaan paremmin maalivahtina kuin minkäänlaisena yhteiskunnallisena vaikuttajana.

Sitten on toki tämä juokseva pepsodent-mainos ja tämän tyhjyyttään kumisevat "hauki on kala. ei mulla muuta" -lapsellisuudet.

Sellainen reilu kymmenen vuotta sitten kokoomus oli suosituin puolue nuorison parissa, ja minä pidin sitä silloin liian sensaatiomaisena asiana ollakseen totta. Nyt se kuitenkin on totta, mutta eipä se ole sama puoluekaan enää.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."