News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Uuvatit ovat nyt "Siniset rp" eikun Suomen Korjausliike eikun ei mitään

Started by törö, 19.06.2017, 12:17:04

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

Itselle on kehittynyt sellainen kuva että Soini on pohjimmiltaan omahyväinen paskiainen joka tarvitsee ympärilleen jees jees porukan. Yleensähän tuollaiset kusipäät esittävät lupsakkaa seuramiestä. Kun persut oli pieni puolue niin Soini oli ehdoton pomo ja pystyi junailemaan puoluejohdon mieleisekseen. 2011 vaalit muuttivat asetelmat, persuista oli yllättäen tullut jopa suurempi puolue kuin kepu. Kansanedustajiksi oli noussut porukkaa joilla oli oma tahto. Soini pystyi kuitenkin meuhkaamisellaan alistamaan kokemattomat kansanedustajat ainakin näennäisesti takanaan vaikka varmaankin napinaa oli. Tosin porukan enemmistö taisi olla Soini lumoissa ja kuuliainen hänelle. Vuoden 2015 vaalit oli toisinto 2011 vaaleista ja eduskuntaan nousi porukkaa ei Soinin suosituksesta jaan maahanmuuttokriittisen Halla-ahon. Soini varman yritti alistaa tuota porukka osin onnistuenkin mutta ei kaikkia. Puoluekokouksessa sitten räjähti, Soinin valta oli mennyt.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

dothefake

Soinin persut olivat kuin lahko, otaksun. Olin itsekin jäsen, mutta liityin vain siksi, että suuren suunnitelman mukaan saamme kitkettyä lahkolaisuuden ja siinä onnistuimme.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tuomas2

Quote from: ämpee on 25.11.2018, 18:34:31

Petoksien peruskivi laskettiin jo hallitusneuvotteluiden aikaan, eli Soini kyllä näki muutoksen merkit hyvissä ajoin, ja mikä oli nähdessä kun itse niitä tehtaili.
Ulkoministerin virka oli ensimmäinen näkyvä merkki "sadonkorjuusta", sillä se jo kertoi ettei enää vastuu maan asioista kiinnostanut vaan elostelu saavutetulla edulla.
Vähitellen tuli sitten esille kuinka paljon niiden hallitus"neuvotteluiden" tuloksia aiottiin noudattaa.

Ehkäpä alamäki alkoi "tilipäivästä" vuonna 2011.

Vähän epäilen tätä sillä jos Soini olisi jo tuolloin tajunnut että puolue ei ole hallinnassa olisi lex-soini jäänyt pois hallitusohjelmasta. Minä uskon että oikeasti pelättiin halla-aholaisten perustavan oman ek-ryhmän ja tuolla haluttiin rajoittaa tuota mahdollisuutta. Ironisesti loikkarit kärsivät nyt itse tuota ainoasta saavutuksestaan.

Punaniska

Toi Jarppa olisi ihan hauska jamppa, jos tämä tapahtuisi jossain tositeeveessä. Mutta koska tätä touhua pelataan tosielämässä ihmisten kustannuksella, tilanne on toinen.

Quote"En äänestä sinua enää missään vaaleissa". "Senkin takinkääntäjä!"

Siinä nyt pari esimerkkiä, siitä maltillisimmasta päästä, saamastani palautteesta. Tuota tulee kentältä, turuilta ja toreilta. Mitä vastaan? Vastaan: "Älä sitten äänestä minua enää".

Onneksi Suomessa on demokratia ja jokainen voi äänestää ihan ketä haluaa tai olla äänestämättä.
En todellakaan ole enää kaikkien minua äänestäneiden mielestä heidän luottamuksensa arvoinen.
Kaikkien odotuksiin ei pysty millään vastaamaan. Se on mahdotonta. Varsinkin hallituksessa.

Tässä aivopierussa on jo jotain miltei eeppistä. Demokratia ei toimi niin, että valitut kusettavat valitsijoitaan. Jos myyt kaljaa ja tuopissa on kusta, niin on se on demokratian halveksimista ja johtaa entisestään vihamielisempään suhtautumiseen kaikkiin poliitikkoihin ja politiikkaan yleensä. Seuraukset ovat yleensä pahat silloin, kun usko vaikuttamiseen äänestämällä. Tämä jamppa ei sitä ymmärrä.

QuoteSen olen tehnyt, mikä on yhdessä päätetty. Puolustanut yhdessä sovittuja asioita. Niitä itselleni vaikeitakin

Tämä siveän huoran logiikka on  erityisen etovaa. "Käyn kirkossa ja vastustan esiaviollisia suhteita, mutta työskentelen punaisten lyhtyjen kadulla". En väitä jamppaa huoraksi, eikä tämä ole sellainen, mutta ajatuksen logiikka kulkee samoja latuja.

Toinen etova munattomuus on ollut kaiken aikaa vetäytyminen muiden selän taakse. Eivät 10000 äänestäneet nöyrää napinpainajaa vaan kansan edustajaa, joka ajaisi niitä asioita, joilla tämä on ehdokkuutensa äänestäjille myynyt. Nyt kuitenkin saatiin napinpainaja. Jos demokratia on käytännössä pelkkää teatteria ja ministerit napinpainajia, ehdotan seuraaviksi ministereiksi Sara Sieppiä ja Martina Aitomäkeä. He takuulla osaavat napinpainajaministerin työt, mutta ovat paljon mukavampia silmälle kuin turpeat nakkimukiahmatit.

Jarppa the Jamppa on tuskin kuitenkaan kelmi, vaan vain mopoautolla formulakisoissa, kääpiö korkeushypyssä. Kaverilla ei riitä paukkuja lajiin, ja tahto on liian mukautuvainen, puudeli rottweilerin töissä. Koska paukkuja ei ole, tälle pystyy myymään minkä tahansa pöljyyden, ja tämä taputtaa innostuneena pikku kätösiään.  Koska laiska, niin ei viitsi edes kehittää omaa näkemystä tai ottaa asioista itse selvää. Napin painaminen riittää.

Itsepetosta pukkaa pahasti. Joskus puolen vuoden sisään, kun kansa on puhunut, niin kulissit kaatuvat eikä itsepetoskaan enää tepsi. Ihmiset kohtelevat petturina, kotiseudulla on tukala olla. Jäljelle jäävät muistot, peilikuva joka ei miellytä ja tyhjenevä nakkimuki.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Veturinainen

Quote from: Tuomas2 on 25.11.2018, 20:28:37
Minä uskon että oikeasti pelättiin halla-aholaisten perustavan oman ek-ryhmän ja tuolla haluttiin rajoittaa tuota mahdollisuutta. Ironisesti loikkarit kärsivät nyt itse tuota ainoasta saavutuksestaan.

Itse taas uskon, että Soini alkoi jo tuolloin varautua halla-aholaisten erottamiseen eduskuntaryhmästä.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

IDA

Quote from: dothefake on 25.11.2018, 20:24:25
Soinin persut olivat kuin lahko, otaksun. Olin itsekin jäsen, mutta liityin vain siksi, että suuren suunnitelman mukaan saamme kitkettyä lahkolaisuuden ja siinä onnistuimme.

Ei ollut. Olen itse ollut mukana Seinäjoen puoluekokouksesta asti ja ihan samaa porukkaa puolueessa on edelleen. Se oli aika ohut siivu, jotka uuvatteihin lähtivät.
qui non est mecum adversum me est

dothefake

Täsmennän, tarkoitin osaa johtohenkilöistä, niitä joita kurissa pidettiin ja joille huudettiin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Veturihenkilö on 25.11.2018, 20:37:26
Minä uskon että oikeasti pelättiin halla-aholaisten perustavan oman ek-ryhmän ja tuolla haluttiin rajoittaa tuota mahdollisuutta. Ironisesti loikkarit kärsivät nyt itse tuota ainoasta saavutuksestaan.

Itse taas uskon, että Soini alkoi jo tuolloin varautua halla-aholaisten erottamiseen eduskuntaryhmästä.

Tai olisiko niin että äänestäjille uskollinen väki on pidetty kurissa sillä että on voitu uhkailla puolueesta heittämisellä tyhjin käsin. Jabbahan uhkasi potkia kapinoitsijat pellolle. Yleensäkin ajatuksena lienee ollut se että Jabba ja kumppanit voisivat keskittyä omiin hillotolppiin ilman pelkoa että puolue hajoaisi.

ikuturso

Jotkut loikkivat kiveltä kivelle. Mutta on se loikka sekin, jos loikkaa jyrkänteeltä alas.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lahti-Saloranta

Tuosta olen samaa mieltä. Uskoisin että eduskuntaryhmässä oli suurta tyytymättömyyttä Soinin itsevaltiasta johtamistapaa kohtaan ja hän aisti että puolue voi hajota tai että syntyy toinen eduskuntaryhmä. Soini tiesi että myrsky nousee kun tuloksia ei synny eli äänestäjät petetään. Tehtiin lex Soini ja sovittiin että Soini pysyy joukkoineen hallituksessa vaikka puolue hajoaisi. Uskoi varmaan saavansa oikein mehukkaan hillotolpan säätiölleen. Napsahti omaan nilkkaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Julleht

Quote from: Lahti-Saloranta on 25.11.2018, 20:56:42

Tuosta olen samaa mieltä. Uskoisin että eduskuntaryhmässä oli suurta tyytymättömyyttä Soinin itsevaltiasta johtamistapaa kohtaan ja hän aisti että puolue voi hajota tai että syntyy toinen eduskuntaryhmä. Soini tiesi että myrsky nousee kun tuloksia ei synny eli äänestäjät petetään. Tehtiin lex Soini ja sovittiin että Soini pysyy joukkoineen hallituksessa vaikka puolue hajoaisi. Uskoi varmaan saavansa oikein mehukkaan hillotolpan säätiölleen. Napsahti omaan nilkkaan.

Lauri Nurmen kirjassa Perussuomalaisten hajoamisen historia — josta Hommallakin on ansiokas ketju — esitettiin, että soinilaisilla oli juurikin kaksi vaihtoehtoista suunnitelmaa viimeistään kevään mittaan. Pläni A oli se, että ikäväksi katsottu halla-aholaisfraktio erotetaan enemmistön turvin Perussuomalaisista. Siihen sopisi myös tuo kyseisen lain säätäminen. Kun sitten alkoi näyttää siltä ettei se natsaa, vaihtoehto B:nä oli kirjan mukaan kevään mittaan olemassa itse kävelemään lähteminen.

Toki varmaan jonkin sortin sensationalismia, totta kai, mutta lienee aika kiistatonta että soinilaisten ns. ykkösvaihtoehto oli pysyä oman hallittavan kokonaisuutensa keulassa. Se meni puihin, eikä Timo loppujen lopuksi lähtenyt edes ehdolle. Toki varmasti huomasi itsekin jo vaalikauden alussa, että uhka syrjäyttämisestä on lähellä.

Vaihtoehdoksi sitten jäi se oma loikkaus, jota aiemmin sorvattu puoluetukimuutos teki kovin epämiellyttäväksi.
The road to wisdom? Well, it's plain
And simple to express:
Err
and err
and err again,
but less
and less
and less.

l'uomo normale

Vähän epäilen tätä sillä jos Soini olisi jo tuolloin tajunnut että puolue ei ole hallinnassa olisi lex-soini jäänyt pois hallitusohjelmasta. Minä uskon että oikeasti pelättiin halla-aholaisten perustavan oman ek-ryhmän ja tuolla haluttiin rajoittaa tuota mahdollisuutta. Ironisesti loikkarit kärsivät nyt itse tuota ainoasta saavutuksestaan.

Lex Soini ehkä pitkitti vähän Soinin ja koko hallituksen asemaa juuri pakolaiskriisin ja jälkiselvittelyjen yli, mutta muuten oli Sipilälle, Orpolle ja Soinille aika samantekevä, jos Perussuomalaisten hajottamisesta tarpeen vaatiessa oli jo päätetty. Ehkä he eivät odottaneet eivätkä halunneetkaan uuvateista merkittävää ja pitkäkestoista poliittista toimijaa. Tärkeintä oli Halla-ahon ja kansallismielisten poliittinen eliminointi kokonaan tai hänen vaikutusvaltansa huomattava vähentäminen. Soini oli tehnyt tehtävänsä ja Soini sai mennä. Se että yli 50% loikkariporukka ei saa viedä puoluetukea mukanaan, saattaa auttaa myös vanhoja puolueita, jos Suomen politiikka kriisiytyy eteläeurooppalaiseen malliin joskus tulevaisuudessa. Emme välttämättä pysty ikuisesti velkarahan turvin leikkimään, että eläisimme edelleen 70-80-lukua. Tämä on vähän liian korkealentoista teoretisointia, mutta kai joku taho osaa laskea useita siirtoja eteenpäin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Hämeenlinnan Oraakkeli

No onneksi Soini perskärpäsineen ei jäänyt puolueeseen olisi voinut olla halutessaan melkoinen riesa ja syöpäkasvain. Samalla ehkä olisi voinut näpäyttää Sipilää. Puolue kannattaa aina vallata sisältäpäin eikä loikkailla muualle. Itseasiassa Soini olisi voinut ajaa nuivat todella ikävään asemaan jos äijällä olisi ollut järkeä ja uskallusta tarttua toimeen.

l'uomo normale

Quote from: P on 24.11.2018, 09:51:47
Säilötään näitä tännekin. Ei ole sanottua että Soinin blogi säilyy nykyisellään vuosikausia vielä.

Epäilet perikunnan poistavan plokin pikimmiten? Näitähän on käynyt vastaavia paljon.

Taas on tietokantayhteys poikki. Soinin ploki on toiminut huonommin kuin homma, toisaalta ulkoministerin plokin horjuttamiseen voisi olla enemmän kiinnostusta ilkeillä tahoilla.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Ernst

"Tietokantayhteys" alkoi pätkiä pian sen jälkeen, kun Soinin toiminta ulkoministerinä sai arvosanan Hylätyn ja naurettavan välillä. Kansalta!

Uutta plokia ei pukkaa, ei kehuja lentomaileista eikä sitä rasittavaa namedroppingia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lahti-Saloranta

Kuinkahan uuvattien kannatuksen käy jos ja kun Soini ei asetu ehdokkaaksi. Itsellä on sellainen kuva että koko uuvattiviritys on rakentunut Soinin ympärille. Sanomattakin on selvää että rivimies on lafkan todellinen johtaja ja päättää siinä lafkassa kaikesta. Elostelijat ja Torviset on hännystelijöitä jotka yrittävät miellyttää suurta johtajaa. Soinin valta perustuu siihen että ilman minua ette pärjää. Jotkut kuten Saarakkala on kuvion oivaltaneet eivätkä asetu ehdolle. Valtaosa uuvateista on pysynyt kohtuullisen näkymättömissä vaikka luulisi että änkääntyisivät joka kissan ristiäisiin.
Plogeissaankin Soini puhuu itsestään enkä ole havainnut että siellä olisi montakaan kertaa edes mainintaa uuvateista. Uuvattien nettisivuillakaan ei suuri johtaja ole kovin tuttu vieras. Soinia ei taida edes kiinnostaa koko viritelmä vaan tärkeää on ainoastaan oma hillotolppa. Oma arvio on että jos Soini ei asetu ehdolle niin uuvattien kannatus puolittuu jääden jonnekin 0.7% tuntumaan.
Uuvattiviritekmä on ainutlaatuinen rauhanajan Euroopassa. Lienee suoranainen maailman ennätys että puolueella on viisi ministeriä kun kannatus on prosentin luokkaa.

ämpee

Quote from: l'uomo normale on 25.11.2018, 22:27:57

Taas on tietokantayhteys poikki. Soinin ploki on toiminut huonommin kuin homma, toisaalta ulkoministerin plokin horjuttamiseen voisi olla enemmän kiinnostusta ilkeillä tahoilla.

Ajattelematonta ilkeyttä jos joku on ryhtynyt sabotoimaan rivimiehen esilletuloa.
Kaikkein parasta ilkeyttä on olla koskematta siihen, sillä hän tekee tarvittavan työn ihan itse.

Muutenkin kaikkien toistenkin valopäiden kohdalla julkisuus on kaikkein parasta mitä voi toivoa.
Politiikkoporukassa nykyään saa itsensä näyttämään viisaalta kun pitää naamansa kiinni.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Veturinainen

^ Kyseessä lienee ulkoministerin tehtäviä koskevan, vähemmän hivelevän kansalaispalautteen aiheuttama Soinix Error -tilanne.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 25.11.2018, 21:43:15
No onneksi Soini perskärpäsineen ei jäänyt puolueeseen olisi voinut olla halutessaan melkoinen riesa ja syöpäkasvain. Samalla ehkä olisi voinut näpäyttää Sipilää. Puolue kannattaa aina vallata sisältäpäin eikä loikkailla muualle. Itseasiassa Soini olisi voinut ajaa nuivat todella ikävään asemaan jos äijällä olisi ollut järkeä ja uskallusta tarttua toimeen.

Tämä on erittäin tärkeää muistaa, tässä kävi hyvin; paska putosi rattailta! Wanhan Samurain Mestarillinen Peliliike puolueen kaappaamiseksi epäonnistui ja tuloksena Uuvatit.  ;D
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Pentecost

Quote"En äänestä sinua enää missään vaaleissa". "Senkin takinkääntäjä!"

Siinä nyt pari esimerkkiä, siitä maltillisimmasta päästä, saamastani palautteesta. Tuota tulee kentältä, turuilta ja toreilta. Mitä vastaan? Vastaan: "Älä sitten äänestä minua enää".

Onneksi Suomessa on demokratia ja jokainen voi äänestää ihan ketä haluaa tai olla äänestämättä.
En todellakaan ole enää kaikkien minua äänestäneiden mielestä heidän luottamuksensa arvoinen.
Kaikkien odotuksiin ei pysty millään vastaamaan. Se on mahdotonta. Varsinkin hallituksessa.

Tämä Jarpan, entisen paperiduunarin, ulostulo on kyllä todellinen osoitus keltaisen nesteen nousemisesta kupoliin ilman, että ihminen sitä itse tiedostaa.

Miten tätä omien äänestäjien pettämistä sitten itselle mahdollisesti perusteleekin, millä tahansa syillä ja tekosyillä, niin halpaa oli ostaa ministerinpaikalla tätä äijää kannattaneiden äänet KEPUn ja Kokoomuksen politiikan tukemiseksi.

Ainakin itse jos Jarppaa olisin äänestänyt ja tämä olisi myynyt itsensä ja äänestäjänsä sekä ryhtynyt entisenä duunarina kyykyttämään köyhimpiä työttömiä kaikenlaisilla aktiivimalleilla ja tukien leikkauksilla, niin saattaisi olla ettei kritiikki olisi pelkästään sanallista.

Tuollaiset poliitikot ovat se ongelma, mikä Suomea vaivaa. Selkärangattomia nilviäisiä ja maansamyyjiä. En pidä heitä minkään arvoisina.

Tässä esimerkki Jarpan ajatusmaailmasta. Huomattakoon, että hän siinä haluaa rangaista heikoimmassa asemassa olevia työttömiä, jos nämä eivät heti mene 9 euron ilmaistöihin tai ceeveekirjoittelukursseille:

Quote–Tarvitaan ainakin semmoinen malli, jossa kuitenkin on pelote. Jos ei toimi kuten pitää toimia, niin silloin tulee joku rangaistus.

Tilanne pahentunut entisestään: Aktiivimallin leikkuri alentanut jo 160 000 työttömän korvauksia
Vuoden alusta käyttöönotettu ns. työttömyysturvan aktiivimalli on tehonnut heikosti.

https://yle.fi/uutiset/3-10524820

Miten meni niin kuin omasta mielestä?
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Lahti-Saloranta

Quote from: Jaska Pankkaaja on 26.11.2018, 12:01:18
Tämä on erittäin tärkeää muistaa, tässä kävi hyvin; paska putosi rattailta! Wanhan Samurain Mestarillinen Peliliike puolueen kaappaamiseksi epäonnistui ja tuloksena Uuvatit.  ;D
On todellakin turha surra puolueen kannatuksen puolittumista kun sen ansiosta ns paska putosi rattailta. Persut kasvoi liian nopeasti ja mukaan tuli noita Elostelijoita ja Torvisia. Soini teki todella hyvän työn kun vei mukanaan uuvatit. Erityinen kiitos lankeaa siitä lex Soinista, se oli miehen työ jolla takasi ettei petturit pääse rahoittamaan puolueen hajoitusta.
Oikeastaan hieman käy Soinia sääliksi kun kaikki mitä juoni meni päin persettä. Tosi nolo loppu omasta mielestään suuren valtiomiehen uralle

mikkoellila

Quote from: Ernst on 25.11.2018, 19:35:46
Soini ei todellakaan olisi kyennyt johtamaan suurta puoluetta, kun ei kyennyt johtamaan pienempääkään. Esim. kentän kiertämisessä Jussi näkyy olevan huomattavasti ahkerampi, vaikka sai kritiikkiä, että johtaa Brysselistä käsin.

Soinihan on pitkään ollut fyysisesti niin huonossa kunnossa, että hänet olisi pitänyt katsoa työkyvyttömäksi puolueen puheenjohtajana:

Terveys
Soinin terveydentila on herättänyt keskustelua. Huhtikuussa 2011 kokenut yritysjohtaja ja johtajuudesta kirjoittanut vuorineuvos Gustav von Hertzen kertoi pitävänsä Soinin terveydentilaa "todellisena riskinä" sen suhteen, että ilman häntä puolueella ei olisi todellista johtajaa.[55]

Syyskuussa 2012 perussuomalaisten kansanedustaja Juha Väätäinen totesi Soinin terveyden kärsivän suuresta työtaakasta ja ylipainosta.[56]

Vuonna 2014 julkaistussa kirjassa Peruspomo Soini kertoi kärsineensä useista terveysongelmista. Vuonna 2010 hän sairastui verenmyrkytykseen ja vuoden 2012 presidentinvaalien jälkeen hänelle tehtiin sydänoperaatio.[57]
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Lahti-Saloranta

Quote from: mikkoellila on 26.11.2018, 14:03:19
Soinihan on pitkään ollut fyysisesti niin huonossa kunnossa, että hänet olisi pitänyt katsoa työkyvyttömäksi puolueen puheenjohtajana:
Nuo terveysongelmat tarjoavat Soinille hyvän, uskottavan ja ihan totuudenmukaisen syyn jättäytyä eduskunnasta vapaehtoisesti. Jos Soini olisi pyrkimässä eduskuntaan niin olisi varmasti jo sen kertonut. Soini taisi sanoa että ilmoittaa kantansa joululomalla. Se taitaa kestää pitkälle tammikuuta jolloin vaalit on jo aika lähellä.
On kyllä käsittämätöntä kuinka hän on päästänyt itsensä tuohon kuntoon, ei ole ollut tahdonvoimaa edes hieman vähentää sitä nakkien popsimista.

falco

On suuri yllätys, jos Soini lopulta asettuisi ehdolle eduskuntavaaleissa. Kaikki puhuu sitä vastaan: Soinin näkymättömyys Sinisten tilaisuuksissa, puolueen näkymättömyys Soinin plokeissa ja puheissa, Soinin kiertelyt ja kaartelut aiheesta kysyttäessä ja päätöksen viivästyttäminen. Lisäksi Soini varmasti ymmärtää, että "parhaassa" tilanteessa hän johtaisi ensi keväänä kolmen kansanedustajan takiasryhmää, mikä olisi hänen egolleen suuri nöyryytys. Soini myös ymmärtää, että hän voisi ehdokkaana saada vähemmän ääniä kuin Jussi Niinistö ja jopa mahdollisesti jäädä eduskunnasta ulos.

Soinia EU-parlamentti varmasti kutkuttelee: palaisi sinne, ottaisi rennosti ja nauttisi meppien elämän eduista viisi vuotta. Mutta Soini osannee käyttää nelilaskinta sen verran, että hän ymmärtää, ettei hän tule todennäköisesti sellaista äänimäärää keräämään, jolla pääsisi läpi. Se olisi äärimmäinen nöyryytys: hän pääsi aikanaan mepiksi ja Halla-aho meni heittämällä läpi, mutta nyt hän epäonnistuisi tässäkin vaalissa.

Soinilla on siis kaksi huonoa vaihtoehtoa: luopua politiikasta kokonaan luuserina tai ottaa iso nöyryytyksen riski ja ryhtyä meppiehdokkaaksi. Olen vilpittömän iloinen siitä, että Soini ei tästä kunnialla selviä. Huijaripetturiloikkari saa ansionsa mukaan.

Oli hieno uutinen, että Liike Nyt asettaa ehdokkaita Uudellemaalle, se tulee vakavalla tavalla haittaamaan ilon ja toivon liikkeen vaalimenestystä siinä ainoassa vaalipiirissä, josta siniset voisivat realistisesti saada ehdokkaita läpi. Voi käydä niin, että siniset saa läpi vain yhden edustajan tai ei ketään.

Huhtikuun vaalivalvojaiset täytyy muistaa tallentaa historiallisena tapahtumana.

Sakari

Taidan katsoa 2019 eduskuntavaalien tuloslähetyksen palanpainikkeena tätä pari kertaa:
https://www.youtube.com/watch?v=Y4VsCDFWdZs

On tämä aika osiltaan mukavaakin, kun jää tarkat muistijäljet paremmin siitä kuka teki ja mitä.
Ooh lalaa...

Sakari

Quote from: Lahti-Saloranta on 27.11.2018, 11:45:16
Quote from: mikkoellila on 26.11.2018, 14:03:19
Nuo terveysongelmat tarjoavat Soinille hyvän, uskottavan ja ihan totuudenmukaisen syyn jättäytyä eduskunnasta vapaehtoisesti. Jos Soini olisi pyrkimässä eduskuntaan niin olisi varmasti jo sen kertonut. Soini taisi sanoa että ilmoittaa kantansa joululomalla. Se taitaa kestää pitkälle tammikuuta jolloin vaalit on jo aika lähellä.
On kyllä käsittämätöntä kuinka hän on päästänyt itsensä tuohon kuntoon, ei ole ollut tahdonvoimaa edes hieman vähentää sitä nakkien popsimista.

On Soini kyllä huonossa hapessa. Syömällä syyllisyyden tunteista eroon? Jos tuollaisilla edes normaaleita ihmistunteita on. Tai sitten juhlalounaat hesessä suomalaisten sortamisen onnistumisesta joka päivä.
Ooh lalaa...

Roope2

Mistä ansioista historia tulee muistamaan Soinin ulkoministeriperiodin ?
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Hämeenlinnan Oraakkeli

Soinilla on monta huonoa vaihtoehtoa.
A jättäytyä vaaleista ja leimautua looseriksi
B mennä vaaleihin ja hävitä leimautuen looseriksi
C mennä palkkiovirkaan.

Jos olisin Soini niin voisin ilmoittaa jopa sapattivapaasta terveydellisten syiden takia. Kaikki loput vaihtoehdot huonoja.

Ernst

Soinia muistellaan näköjään jo nyt, koska on mennyt mies, ns. entinen mies.

Minä muistan hänet ns. sutka(ut)uksistaan. Ne ovat yhtä rattoisaa kuunneltavaa kuin Peteliuksen Armas Skörbä-hahmon jorinat. Jälkimmäinen on sentään välillä hauska.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

pekka2409

Timo Soini muistetaan miehenä, joka vaihtoi terveytensä Audin takapenkkiin.