News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Uuvatit ovat nyt "Siniset rp" eikun Suomen Korjausliike eikun ei mitään

Started by törö, 19.06.2017, 12:17:04

Previous topic - Next topic

Jaakko Sivonen

Quote from: Micke90 on 24.10.2017, 11:40:28
QuoteHaluamme Suomen EU- ja maahanmuuttopolitiikkaan suurempia uudistuksia kuin hallituskumppanimme.

Joten istutte perseellänne hallituksessa hyvänsymässä sen, ettei mamu-uudistuksia tule tukien samalla Soinin hillotolppaa.

EU:n ulkoministerien neuvostossa Soini vielä nimenomaisesti ajaa turvapaikanhakijoiden taakanjakoa, ja siten EU:n vallan lisäystä:

Quote from: TSUlkoministeri Timo Soini (sin) sanoo, että EU:ssa on pistettävä koheesiorahaston varojen jako uudelleen harkintaan, jos jäsenmaat eivät suostu ottamaan osuuttaan turvapaikanhakijoista unionin sisäisissä siirtojärjestelyissä.

– Silloin on turvauduttava koheesiorahastoon. Suomen kanta asiassa on selvä, Soini kertoi STT:lle maanantaina.

Rahaston olisi mahdollista leikata myöntämiään varoja niiltä mailta, jotka sulkevat rajansa unionin sisällä siirrettäviltä turvapaikanhakijoilta.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3701456/Soini+Koheesiorahaston+rahanjako+harkintaan+jos+EUmaat+eivat+ota+osuuttaan+turvapaikanhakijoista
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Kni

Moderaatio on näköjään irrottanut kirja-asian omaksi ketjukseen Lauri Nurmi: Perussuomalaisten hajoamisen historia (kirja). Jatketaan siellä ja säästetään modejen aikaa tämän ketjun siivoamiselta.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

DuPont

Sampo Terhosta sen verran, että on vaikea sanoa (kun en henk.koht. tunne), oliko tuo uuvatteihin liittyminen harkittu teko vai poliittista naiiviutta. Historiankirjoitus selventää asiaa joskus. Jussi Halla-aho on tuskin kaveri, joka haluaa 20 vuoden puheenjohtajuutta PS:ssa, luultavasti kaksi kautta (8 vuotta) on maksimi hänelle. Sampo Terholle olisi siis periaatteessa ollut kuninkaanpaikka vuosien päästä Halla-ahon jälkeen. Vähintäänkin merkittävä asema puolueessa. Varma kansanedustajan paikka, hyvässä lykyssä jopa ministeripaikkaa, jos/kun Orpo joutuu väistymään kokkareiden johdosta.

Miten fiksu mies möi ja uhkapelasi koko poliittisen tulevaisuutensa tuolla tavalla?

Minä veikkaan tuota naiiviutta, kun uskoi liikaa Soiniin.

James Hirvisaari

Quote from: DuPont on 24.10.2017, 23:15:03

Minä hämmästelen eniten sitä epärehellisyyttä, millä nuo uuvatit nyt Halla-ahoa ja ykkösketjuaan haukkuvat. Leimaavat moraalittomiksi ja rasistisiksi ihmisiksi, joilla on ihmisvastainen aate. Hypnotisoiko Soini despootin otteellaan koko joukon, vai miksi ihmeessä he levittävät suoraan sanoen täysin valheellista kuvaa ihan tavallisista, fiksuista ja sivistyneistä suomalaisista ihmisistä, joilla nyt sattuu olemaan ihan perusteltukin kanta vastustaa liian löysää maahanmuuttopolitiikkaa? Tämä ei ole minulle auennut. Miksi he elävät valheessa? Miksi he eivät kykene tunnustamaan, että Halla-ahon linja puhuttelee suurta osaa suomalaista? Miksi pitää alkaa kunnon ihmisiä ja heidän mielestäni erittäin tervettä aatemaailmaansa haukkumaan?
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Micke90

Jussi Halla-aho on tuskin kaveri, joka haluaa 20 vuoden puheenjohtajuutta PS:ssa, luultavasti kaksi kautta (8 vuotta) on maksimi hänelle. Sampo Terholle olisi siis periaatteessa ollut kuninkaanpaikka vuosien päästä Halla-ahon jälkeen.

4 kautta = 8 vuotta.

siviilitarkkailija

Quote from: James Hirvisaari on 24.10.2017, 23:27:25

Minä hämmästelen eniten sitä epärehellisyyttä, millä nuo uuvatit nyt Halla-ahoa ja ykkösketjuaan haukkuvat. Leimaavat moraalittomiksi ja rasistisiksi ihmisiksi, joilla on ihmisvastainen aate. Hypnotisoiko Soini despootin otteellaan koko joukon, vai miksi ihmeessä he levittävät suoraan sanoen täysin valheellista kuvaa ihan tavallisista, fiksuista ja sivistyneistä suomalaisista ihmisistä, joilla nyt sattuu olemaan ihan perusteltukin kanta vastustaa liian löysää maahanmuuttopolitiikkaa? Tämä ei ole minulle auennut. Miksi he elävät valheessa? Miksi he eivät kykene tunnustamaan, että Halla-ahon linja puhuttelee suurta osaa suomalaista? Miksi pitää alkaa kunnon ihmisiä ja heidän mielestäni erittäin tervettä aatemaailmaansa haukkumaan?

Raha ja vallanhimo saa heikot ihmiset sekaisin. Mm Timo Soini vakavissaan selittää voivansa jatkaa ulkoministerinä seuraavassa hallituksessa mikä kertoo että nyt on muutama ruuvi löysällä. Luultavasti virkahenkilöstö masinoi uuvattien ääliöministereitä 6-0. On kai pakkokin kun mietti Lindströmin kaltaisen idiootin ministerisalkkuja...

-> raha ja valta luisuvat kädestä -> epätoivo -> viha ...alistumista odotellessa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Hämeenlinnan Oraakkeli

Aika monella politiikkaan eksyvällä on narsistin piirteitä ja pää täynnä virtsaa. Kuvittelevat olevan tavallisen kansan yläpuolella.
Kait ajattelevat että Halla-ahon kannattajat ovat heidän alapuolellaan ja he itse ovat eliittiä.
Sinisten kaikesta toiminnasta näkee että kuvittelevat olevansa jokin eliitin ja paremman väen puolue. Keskiluokan verokapinaa yms. paskaa.

DuPont

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 25.10.2017, 00:35:14

Aika monella politiikkaan eksyvällä on narsistin piirteitä ja pää täynnä virtsaa. Kuvittelevat olevan tavallisen kansan yläpuolella.
Kait ajattelevat että Halla-ahon kannattajat ovat heidän alapuolellaan ja he itse ovat eliittiä.
Sinisten kaikesta toiminnasta näkee että kuvittelevat olevansa jokin eliitin ja paremman väen puolue. Keskiluokan verokapinaa yms. paskaa.

Juu, keskiluokan verokapinalla varmaan niitä suuria massoja saadaan äänestämään uuvatteja. Nuohan luopuivat juuri niistä kahdesta aiheesta, jotka PS:stä tekivät ison puolueen, eli
a) EU-kritiikki. Uuvatit möivät perseensä asiassa.
b) Maahanmuuttokriittisyys, jossa möivät vielä pahemmin arvonsa.

Mitä jää jäljelle, kuin murusia Kepun, Kokoomuksen tai jopa Demareiden aatteista? Ei ole mitään aatteellista pohjaa, jolle rakentaa. Tämä on todettu Hommalla jo aiemminkin, mutta ehkä pitää toistaa.

DuPont

Quote from: Micke90 on 24.10.2017, 23:40:01
Jussi Halla-aho on tuskin kaveri, joka haluaa 20 vuoden puheenjohtajuutta PS:ssa, luultavasti kaksi kautta (8 vuotta) on maksimi hänelle. Sampo Terholle olisi siis periaatteessa ollut kuninkaanpaikka vuosien päästä Halla-ahon jälkeen.

4 kautta = 8 vuotta.
Juu, ok. Puheenjohtajan pesti on 2-vuotinen, ei neljävuotinen. Pointtini toki oli se, ettei Jussi luultavasti tule olemaan koko loppu-uraansa PS:n johtajana, vaan vain joitakin vuosia. Seuraajia pitää löytyä (Huhtasaari, Eerola, keitä muita?)

Rosebud

Quote from: DuPont on 25.10.2017, 00:56:10
Pointtini toki oli se, ettei Jussi luultavasti tule olemaan koko loppu-uraansa PS:n johtajana, vaan vain joitakin vuosia. Seuraajia pitää löytyä (Huhtasaari, Eerola, keitä muita?)
Ei ole ketään muuta.

Terho olisi ollut hyvä ellei olisi osoittautunut petturiksi. Huhtasaarella ei yksinkertaisesti riitä harkintakyky, mikä on nähty jo monta monta kertaa. Kaikki muut ovat seuraajia, eivät johtajia. Tynkkynen on ihan jees, mutta en oikein näe puoluejohtajana. Ehkä nuorissa on joku, en tiedä?

Perussuomalaiset ovat täysin yhden kortin varassa, mutta onneksi se kortti on pata ässä. Sitten kun Jussi lähtee hillotolpalle, viimeinen persu voi sammuttaa valot.

IDA

Persuilla nimenomaan tulee olemaan myös muita. Ihan väärä ajatus tuo, että Halla-aho olisi uusi Soini. 
qui non est mecum adversum me est

DuPont

Quote from: Rosebud on 25.10.2017, 01:07:18
Perussuomalaiset ovat täysin yhden kortin varassa, mutta onneksi se kortti on pata ässä. Sitten kun Jussi lähtee hillotolpalle, viimeinen persu voi sammuttaa valot.
En usko tuohon. Liike on suurempi kuin Halla-aho. En tarkoita vähätellä Halla-ahoa, mutta sanon vaan, että tuo kansallismielinen ja konservatiivinen ajattelu ei ole riippuvainen edes Jussista.

Sampo olisi voinut olla se seuraaja, mutta kun pölvästi valitsi noin...

dothefake

Samaa mieltä IDA:n kanssa, juuri nyt ei ole veroista, mutta kehityskelpoisia yksilöitä on. Ja jo sinä aikana, kun Jussi on pj, saadaan varmasti paljon hyvää aikaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Rosebud

Quote from: IDA on 25.10.2017, 01:14:38
Persuilla nimenomaan tulee olemaan myös muita. Ihan väärä ajatus tuo, että Halla-aho olisi uusi Soini.
Kuka nykyisistä persuista pystyisi muka täyttämään Halla-ahon saappaat? Ei kukaan. Ei edes toista saapasta.

Quote from: DuPont on 25.10.2017, 01:19:11
En usko tuohon. Liike on suurempi kuin Halla-aho.
Juu, mutta vahva johtaja pitää olla. Tämä pitää erityisesti paikkansa maahanmuuttokriittisillä puolueilla.

IDA

Minä hämmästelen eniten sitä epärehellisyyttä, millä nuo uuvatit nyt Halla-ahoa ja ykkösketjuaan haukkuvat. Leimaavat moraalittomiksi ja rasistisiksi ihmisiksi, joilla on ihmisvastainen aate.

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Rationaalinen selitys on pyrkimys persujen hajottamiseen leimaamisen kautta. Eli käyttää vanhaa keinoa kuorossa muiden kanssa. Leena Meri kuitenkin jo heti kättelyssä totesi, että sinne vaan jonon jatkoksi kaukkumaan ja lopulta huomaamaan, että leimaaminen ei toimi. Psykologinen selitys olisi se, että oma petos on helpompi hyväksyä, kun teolle keksii sitä selittäviä syitä.

IDA

Quote from: Rosebud on 25.10.2017, 01:22:18
Kuka nykyisistä persuista pystyisi muka täyttämään Halla-ahon saappaat? Ei kukaan. Ei edes toista saapasta.

Ei puheenjohtajaa nyt olla vaihtamassakaan. En usko sille olevan tarvetta ainakaan vielä 2019. Henkilövalintojen tekeminen tyyliin "sää sitte kuuden vuoden päästä" - olisi harvinaisen tyhmää.

Jepulis

Quote from: Rosebud on 25.10.2017, 01:22:18
Quote from: IDA on 25.10.2017, 01:14:38

Quote from: DuPont on 25.10.2017, 01:19:11
En usko tuohon. Liike on suurempi kuin Halla-aho.
Juu, mutta vahva johtaja pitää olla. Tämä pitää erityisesti paikkansa maahanmuuttokriittisillä puolueilla.
Mieluumminkin ehkä älykäs ja sellainen jota halutaan kuunnella. Tollaset Soinin tapaiset ärjyjät alkaa olla menneen talven lumia. Tuloskin tiedetään. Huono.

Ymmärrän mielipiteesi mutta kyllä sentään on "joitain" henkilöitä. En tosin tiedä onko heillä pyrkyä. Muiden muassa Turkkila on varmasti henkilö, joka on älykäs. Hänessä näen miehen täyttämään ainakin oman kokoisensa saappaat molemmilta puolin.

Luottaisin jossain määrin siihenkin, että ihmiset kasvaa hiljalleen tehtävissään. Tällä hetkellä siellä voi olla melko pimennossa muutama todella hyvä tyyppi kasvu-uralla, joku sellaisista kuin miksei Vilhelm Junnila? Hänestä tai kaltaisistaan ei tänään vielä paljon tiedetä mutta ainakin Vilhelm uskaltaa täällä kanssamme keskustella. Ei paha juttu ollenkaan. Kukaan ei tiedä mitä kuoriutuu näistä.   
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Micke90

Quote from: Uuno Nuivanen on 25.10.2017, 02:14:05
Maltetaan nyt kuitenkin hetki, ennen kuin juntataan joku Jussin tilalle.   ;)

@Micke90 puheenjohtajaksi 2019.

@Lalli IsoTalo , hoi!

;D

nutsy

Suomen Uutiset,

QuoteMeri näpäytti Terhoa: "Johtaja on tuomittu epäonnistumaan, jos hän häpeää ryhmäänsä"

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Leena Meri ihmettelee ministeri Sampo Terhon (sin.) höpinöitä Ylen Ykkösaamussa.

Ministeri Sampo Terho muun muassa väitti, että perussuomalaisten koko johto on "sisulaisia" ja että hän ei liittynyt puolueeseen, joka on "tällaisen kansalaisjärjestön johtama".

– Miksi ministeri Terho muuntelee totuutta ja antaa väärän kuvan esimerkiksi viime kevään tapahtumista?

– Olin eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja vuoden 2016 alusta ja mukana kokouksissa, joissa selvitettiin ryhmän joitain ongelmia, perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Leena Meri muistuttaa.

Ministeriryhmän päätökset hajottivat

Meri kertoo kahden asian nousseen ylitse muiden ja niiden aiheuttaneen useammalle kansanedustajalle seuraamuksia.

– Toinen oli yhdeksän kansanedustajan tiedote, jossa vaadittiin hallituksen maahanmuutto-ohjelman toteuttamista, jotta sote voisi edetä.

– Toinen, joka aiheutti vielä isomman kriisin, oli hallintarekisteriä koskeva asia, joka repi ryhmää – ja esitystä vastaan äänestäneille kansanedustajille johtohahmot vaativat jopa eroa ryhmästä, Meri kirjoittaa Facebookissa.

Omia kansanedustajia ei kuultu

Terhon mielestä perussuomalaisten eduskuntaryhmässä oli kaksi linjaa: ne jotka halusivat keskittyä maahanmuuttoon ja ne, jotka halusivat keskittyä muihin kysymyksiin.

Terho väitti toisen joukon kytkeneen kaiken maahanmuuttoon sotea ja VR:ää myöten.

– Koskaan ei ole ollut puhetta, että maahanmuutto kytkettäisiin VR- hankkeisiin, kuten Terho väittää. Maahanmuutosta puhuttiin kokouksissa ja ihmeteltiin, miksei niitä kirjauksia, joita PS on hallitusohjelmaan saanut, voitu viedä eteenpäin.

– Samaan aikaan PS-johto hyväksyi hallintarekisterin eteenpäin viemisen, luopui oikeusministerin salkusta ja jne, ilman että ryhmää edes olisi vaivauduttu etukäteen kuulemaan, Meri ihmettelee.

"Ikävä kuulla, että Terho koki tehtävänsä epämieluisaksi"

Meren kertoo "tästä touhusta" kummunneen valtavasti ongelmia.

– Edustajat tunsivat, ettei heitä kuulla, vaan he olivat kumileimasimia, kun ministeriryhmä päätti asioista. Ongelmia oli, kuten kaikilla ryhmillä on, mutta niiden sisältö vaihteli laidasta laitaan.

– Ikävä kuulla, että ryhmän puheenjohtajana ollessaan Terho koki tehtävänsä ilmeisen epämieluisaksi, Meri sivaltaa.

Johtaja ei voi olla diktaattori

Meri sanoo itse toimivansa eduskuntaryhmän puheenjohtajana erilaisia mielipiteitä kunniottaen ja ryhmää kuunnellen.

– Ryhmän tai puolueen johtaja ei voi olla diktaattori. Lisäksi hyvä johtaja on ylpeä ryhmästään, Meri painottaa.

– Johtaja on tuomittu epäonnistumaan, jos hän häpeää ryhmäänsä, kuten Terho tuntuu tehneen.

SUOMEN UUTISET
https://www.suomenuutiset.fi/meri-napaytti-terhoa-johtaja-tuomittu-epaonnistumaan-han-hapeaa-ryhmaansa/

Kovasti media päästää luopiojengin kertomaan valheitaan kansalle, toimittajat antavat kritiikittä näiden kertoa tarinoitaan julki.
"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

James Hirvisaari

Quote from: DuPont on 25.10.2017, 00:51:19
Nuohan luopuivat juuri niistä kahdesta aiheesta, jotka PS:stä tekivät ison puolueen, eli
a) EU-kritiikki. Uuvatit möivät perseensä asiassa.
b) Maahanmuuttokriittisyys, jossa möivät vielä pahemmin arvonsa.

Tosi on. Taloustutkimuksen (2011 vaalien jälkeen) mukaan juuri nuo ovat olleet suurimmat syyt äänestää perussuomalaisia:

-Euromaiden tukeminen 91%
-Maahanmuuttoasiat 89%

törö

Tukisitko uraani

Jos paistaisin sulle halvan makkaran
Ja käärisin sen paperiin
Ottaisitko sen ja söisitkö loppuun, söisitkö loppuun?

Menisitkö vielä kerran yksinkertaiseen. o-o-o-o
Olisitko valmis mua kannattamaan
Tulisitko vaalikojulle mua kuulemaan, mua kuulemaan?

Kertosäe:
Tukisitko uraani vaaliuurnilla
Sulle kertoisin valheen valkean
Auttaisitko puolueen hillotolpille
Vastaisitko hölmöön sloganiin

Tunnetko sä kuinka vaalit lähenee
Huomaatko sä kannatuksen vähenneen
Näetkö sä persut jotka nyt hyvin voi

Kertosäe

La-la-la-la-laa-laa (4x)

Kertosäe(4x)

Defend Finland!

On käytetty aika kovia sanoja kun on haukuttu Simonia ja Sinisalon Pekkaa. Olin Simonin tukiryhmässä eduskuntavaaleissa ja tietenkin tämä oli pettymys, mutta elämä jatkuu ja olen sitä mieltä, että siniset tekivät Jussille palveluksen kun he lähtivät ovet paukkuen!
Pahempi vaihtoehto olisi ollut jos he olisivat tehneet oikeasti "sinisalot", eli niin kuin Taisto Sinisalo ja hänen ryhmänsä teki SKP:ssä. He pysyivät puolueessa, eivätkä millään suostuneet poistumaan!

dothefake

Tuo on totta, kiitos siitä. Ei tarvittu mitään puhdistuksia.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

James Hirvisaari

Uuvattien loikkaus ja petturuus on kovin pientä verrattuna siihen karmeaan DDR-henkiseen kansanpetturuuteen, jonka rikinkatkuinen olemus on omiaan aiheuttamaan syvää vihaa oman kansan keskuuteen ja henkistä sisällissotaa.

Haisevaa viherlietettä levittävän yhdenvertaisuusvaltuutetun ym yhteiskunnan mätäpaiseiden toiminta on vaarallista leikkiä.

QuoteNykyinen yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiä on koulutukseltaan juristi ja hän aloitti tehtävässään 2015. Pimiän tausta on vahvasti poliittinen. Pimiä on aiemmin toiminut esimerkiksi oikeusministeri Tuija Braxin erityisavustajana sekä vihreiden eduskuntaryhmän lakimiehenä.

Suomessa ei myöskään tunneta ennakkosensuuria, joten yhdenvertaisuusvaltuutetun toiminta on ennennäkemätöntä puuttumista sananvapauteen. Sananvapaus on jokaisen perusoikeus. Sen mukaan jokaisella on oikeus muun muassa julkistaa tietoja, mielipiteitä ja viestejä kenenkään ennakolta estämättä.

Oikeusministeriöllä tai yhdenvertaisuusvaltuutetulla ei ole yksipuolista toimivaltaa määritellä kenenkään julkaisemia sisältöjä vihapuheeksi.

https://www.suomenuutiset.fi/oikeusministerio-oli-mukana-rakentamassa-jarjestelmaa-jolla-kytattiin-vaaliehdokkaiden-jokaista-someviestia/

Loistava artikkeli.

Tämä oli off-topic, mutta onkohan Hommalla kansanpetturuus-ketjua, jossa käsiteltäisiin näitä vakavimpia aiheita. Mätäpaiseet on puhkottava ajoissa. Homma voisi seuraavaksi keskittää pimeyden voimansa ja alkaa operoida kansanpetturuuden paljastamiseksi ja tuhoamiseksi yhteiskunnan koneiston ylimmiltä tasoilta.

ISO

Terhon mielestä perussuomalaisten eduskuntaryhmässä oli kaksi linjaa: ne jotka halusivat keskittyä maahanmuuttoon ja ne, jotka halusivat keskittyä muihin kysymyksiin.

Perussuomalaisia äänestettiin vain sen vuoksi, että niitten odotetiin ottavan tiukan kannan haittamaahanmuuttoa vastaan.

Maahanmuuttokysymyksiin keskittyminen olis ollut järkevää politiikkaa.

Sen sijaan soinin johdolla ministeriryhmä keskittyikin omaan etuunsa, mielistelemään hallituskumppaneita sekä mediaa ja leikkimään suuria valtiomiehiä. Unohtaen samalla äänestäjänsä.

Sen vuoksi kannatus laski kuin lehmän häntä.

Eikä tuo idioottiporukka ymmärtänyt miksi kannatus laskee, ne vaan selitteli ja selitteli, itselleen ja äänestäjilleen.

Jos Perussuomalaiset olis tehneet sen minkä vuoksi niitä äänestettiin, kannatus huitelis nyt lähempänä 30 prosenttia, eikä kumpikaan hallituskumppani uskaltais kuin kumarrrella ja kehuskella Perussuomalaisia.

Sen sijaan uuvatit on nyt täydellisiä puudeleita, yleinen naurunaihe koko maassa.

Sitä tosiaankin saa mitä tilaa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Aeon

IS:n jutussa Simon Elo yrittää olla sukkela
QuotePerussuomalaisista sinisiin loikannut Simon Elo: En olisi yllättynyt, jos Huhtasaari olisi kahden vuoden päästä puheenjohtajaehdokas
--snip--
– Jussi Halla-aho ei ole mikään johtajatyyppi. Arvelen, että kahden vuoden päästä tulee puheenjohtajaehdokas. En ole yllättynyt, jos se on Laura Huhtasaari, Elo sanoi.
Jussi kuittaa facebookissa
QuoteMinäkään en muuten olisi yllättynyt.
Meillä Perussuomalaisissa halukkaat asettuvat puheenjohtajaehdokkaaksi, ehdokkaista äänestetään, eniten ääniä saanut valitaan, ja sen jälkeen jatketaan yhtenä joukkona.
Arvopohjallisissa puolueissa homma saatetaan hoitaa jollakin toisella tavalla.

;D ;D ;D ;D ;D

edit.
Kommenteissa löytyy Jussilta toinen, pirun hyvä piikki:
QuoteSimon on johtajatyyppi. Ei sitä muuten hallituspuolueen eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi pääsisikään.

Henkilökohtaisesti nämä ylikomisario Rautakallion (Reinikainen) pölhöilyistä väännetyt kuittailut aiheuttavat välittömästi kontrolloimattoman naurukohtauksen.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

törö

^ Siinäpä on näppärä yritys horjuttaa Persujen asemaan. Se on nyt normaali puolue, joka vaihtaa puheenjohtajaa vaivattomasti.

Elo on vissiin optimistinen sen takia, että vaikka kannatus onkin romahtanut melkein olemattomiin, se on kuitenkin edennyt herrahississä ihan mukavasti. Se on isoin tappi siihen saakka, että puolue saadaan rekisteriin, ja senkin jälkeen mugaben virka on lähellä.

Terhoa ei enää näy optimismi hirveästi vaivaavan, niin että ehkä se väistyy puheenjohtajavaaleissa ihan suosiolla, ja sitten Elo on aika samassa asemassa kuin Soini pari kymmentä vuotta sitten. Jaksaa vain heilua pellenä niin kansa unohtaa uuvattisekoilun ja viisissä kymmenissä sekin voi olla joku.

Vilhelm Junnila

Suurin haaste uuvateilla ei olekaan Simonin tai Sampon esiintyminen tai valtakunnanjulkisuuden saaminen. Suurin haaste on uskottavuus ja siihen liittyen valtava ongelma tulee jatkossa kentältä. Esimerkiksi Varsinais-Suomessa noin kymmenen entistä perussuomalaista on liittynyt sinisiin. Pelkästään Naantalin perussuomalaisiin on kesän jälkeen liittynyt noin kaksikymmentä uutta jäsentä - enemmän kuin koko maakunnan sininen voima.

Miksi tällä on merkitystä? Siksi, että jos maakuntalaki saadaan finaaliin ja ne vaalit tulevat, vaatii ehdokaslistan täyttäminen maakunnasta riippuen jopa 100 ehdokasta. Uskottavuus katoaa lopullisesti, jos sinisiä ei saada edes maakuntavaltuustoihin. Eikä saada, jos listat eivät täyty. Ainoa vaihtoehto on vaaliliitto. Se taas nakertaa uskottavuutta entisestään, jos jo nyt apupuolueeksi kategorioitu porukka tekee vaaliliiton esimerkiksi Keskustan kanssa.

Perussuomalaisilla on toki omat ongelmansa julkisuuteen littyen, mutta ainakin tekeviä käsiä on aiempaa enemmän.

:flowerhat:

Thalion

Quote from: Aeon on 27.10.2017, 10:59:55
IS:n jutussa Simon Elo yrittää olla sukkela
Arvelen, että kahden vuoden päästä tulee puheenjohtajaehdokas. En ole yllättynyt, jos se on Laura Huhtasaari, Elo sanoi.

IS:n kommenteissa on tuohon ihan hyvä vastakuitti:
Ei olisi yllättävää, jos Simon Elo on kahden vuoden kuluttua ehdolla Espoon työttömien puheenjohtajaksi.