News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Uuvatit ovat nyt "Siniset rp" eikun Suomen Korjausliike eikun ei mitään

Started by törö, 19.06.2017, 12:17:04

Previous topic - Next topic

K.L.O

Rivimies plokissaan tänään!
QuoteTURUN AMMATTI-INSTITUUTIN OPISKELIJAT KYLÄSSÄ
27.4.2018 TIMO SOINI
Tänään oli hyvä työpäivä.

Normaalien ministerivaliokuntien ja johtoryhmien lisäksi puhuin puhelimessa Espanjan ulkoministerin kanssa ja turisin kuppilassa Oinosen Penan kanssa.

Minulla kävi vieraita. Fiksuja nuoria Turusta. Ammatti- instituutista.

He esittivät parempia kysymyksiä kuin politiikan toimittajat. Kysyivät asioista, joilla on merkitystä, eivätkä jonninjoutavasta. Kuuntelivat myös vastauksia.

Dialogi, vuoropuhelu on sitä, että kuunnellaan toista ja yritetään ymmärtää, ei tahallaan väärinymmärtää.

Minulla oli todella hauskaa.

Olen aivan varma, että politiikka kiinnostaa nuoria. Pitää olla vastauksia ja perustella puheensa. Olla yhtä mielenkiintoinen kuin kysyjä.

Olin tänään saamapuolella. Poliitikko ei saa paatua. Tänään tuli apua tähän vaivaan. Nuoret olivat valot päällä. Sain hyvää mieltä ja tulevaisuuden uskoa ja sain vastata sekä olla vastuussa.

Sain komean löylykauhan. Sillä heitän kunnon satsin kiukaalle ja nautin. Siitä, että nuoret elävät ja että heillä on elämä, josta minäkin voin vielä oppia ja tulla hyvälle päälle.

Tänään oli hyvä päivä ulkoministerinä. Tunsin olevani oikealla alalla. Uskon ja toivon, että nämä nuoret löytävät paikkansa. Minä ottaisin heidät kaikki töihin.
http://timosoini.fi/2018/04/turun-ammatti-instituutin-opiskelijat-kylassa/

Syämmistynyt

^
Hyvällä päällä, kun imartelijoita vaan riittäisi.... :roll:

ikuturso

Quote from: Jack on 27.04.2018, 00:10:05
Soinin lausunnot voi ymmärtää itse kukin niin kuin haluaa. Minulle tulee mieleen asiayhteys huomioon ottaen se, että Soini tarkoittaa toisen katiskalla onkimisella toisen katiskasta onkimista. Eli toisin sanoen kalastamista toisen pyydyksestä.

Katiskassa on yksisuuntainen nielu. Haluan nähdä sen, joka katiskasta ongenkoukulla kalan vetää ulos.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

törö

Samaan aikaan toisaalla:

QuoteIL-Kysely: Neljännes suomalaisista voisi ehkä äänestää Harkimon ja Jungnerin uutta poliittista liikettä

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201804272200908880_pi.shtml

Jotkut osaa ja toiset ei.

Dick Ursby

Kunnia! Lojaalisuus! Ilo! Toivo!

Rivimiehen kultti alkaa kuullostaa aina vain enemmän ääriliikkeeltä. Strength and honour! Meine Ehre heißt Treu! Voitto tai kuolema!

Timpsukka taas alkaa valmistella lukijoitaan ilmoitukseensa luopumisesta. Voittaisin mutten halua. Iivisniemen sauna. Saunassa kiuas. Kiukaalla makkara. Makkarassa Minä.
Olisit profiloinut etnisesti!

kivimies

Quote from: törö on 27.04.2018, 20:31:31
Samaan aikaan toisaalla:

QuoteIL-Kysely: Neljännes suomalaisista voisi ehkä äänestää Harkimon ja Jungnerin uutta poliittista liikettä

Uuvateillakin oli muka 11% kannatuspotentiaali, mutta se on eri asia kuin puoluekannatus. Haluaisin ensin nähdä, mitä puoluegallupit saavat Liike Nyt (LN)-porukan kannatukseksi.

QuoteYlen kysely: Uuden vaihtoehdon kannatus vaatimatonta, mutta kanna­tus­po­ten­ti­aali perus­suo­ma­laisia suurempi

Ylen kan­na­tus­mit­tauk­sen mu­kaan pe­rus­suo­ma­lais­ten kan­na­tus vai­kut­taa hie­man kas­va­neen edel­li­ses­tä mit­tauk­ses­ta. Kan­na­tus on kas­va­nut 0,7 pro­sent­tiyk­sik­köä ja on nyt 9,7 pro­sent­tia.

Pe­rus­suo­ma­lai­sis­ta ir­tau­tu­neen Uu­den vaih­to­eh­don kan­na­tus on ky­se­lyn pe­rus­teel­la pien­tä. Ryh­män kan­na­tus on 2,3 pro­sent­tia.

Kan­na­tus­mit­taus on teh­ty edel­lis­ker­to­ja ly­hy­em­mäs­sä ajas­sa ja otos on yli 1700 hen­ki­löä pie­nem­pi kuin tou­ko­kuun mit­tauk­ses­sa. Tä­män vuok­si vir­he­mar­gi­naa­li on edel­lis­ker­to­ja suu­rem­pi, 2,8 pro­sent­tiyk­sik­köä.

Kai­kil­ta mit­tauk­seen vas­tan­neil­ta ky­syt­tiin, voi­si­vat­ko he ää­nes­tää joko pe­rus­suo­ma­lai­sia tai Uut­ta vaih­to­eh­toa.
Seit­se­män pro­sent­tia voi­si ää­nes­tää pe­rus­suo­ma­lai­sia, 11 pro­sent­tia Uut­ta vaih­to­eh­toa ja kuu­si pro­sent­tia kum­paa ta­han­sa.

Uu­si vaih­to­eh­to -ryh­mä il­moit­ti maa­nan­tai­na pe­rus­ta­van­sa uu­den yh­dis­tyk­sen, jos­ta tu­lee myös puo­lue. Tu­le­van puo­lu­een nimi on Si­ni­nen tu­le­vai­suus.

Suomenmaa (22.6.2017)

Ernst

Vanhaa kamaa tuo Suomenmaan juttu. Todellisuus oli erilainen. Hyvin erilainen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ikuturso

Quote from: törö on 27.04.2018, 20:31:31
Samaan aikaan toisaalla:

Ja 25% voisi äänestää maahanmuuttokriittistä puoluetta.

Loput 50% demareita?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Päänsärky

Kukaan ei tule äänestämään puoluetta jossa on mukana TIMO SOINI.

Onhan tää moneen kertaan nähty homma kun on oltu yhteiseillä kekkereillä. Miehelle ruoka maistuu ja röhönauru. Kuvittelee olevansa kovakin mies, monesti on pistetty hiljaiseksi - Miten menee sun sintti puolueella? - Menen nukkumaan..Vaimo soittaa..Ministeri soittaa= vaimo  ;D Vittu miehen Tiina vaimo on lekuri ja mies kuin paisuu kuin Vennamo, noh onhan se hänen idolinsa.

Alaric

Huomautan nyt, ettei tämä ole mikään katiskakeskustelu ja hassunhauskat biisiväännöksetkin voi kirjoitella Peräkammarin puolelle.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Border guard

Quote from: HS
"Kyllä, sairastuin tähän tautiin päivän aikana. Se on politiikassa alati vaaniva tauti", Terho sanoo v-sanaan viitaten.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005659986.html

Terhoa vituttaa.  ;D

Ennustan Terhon v-käyrälle ensi vuodeksi reipasta noususuhdannetta. Väärin syyttää siitä Kokoomusta tai tuplaloikkaaja Turusta, koska 0% kannatushan se oli tämän ja tulevienkin sinisten loikkausten syynä. ;D
HS 13.3.2015: "Raiskausten määrää on Hannu Niemen mukaan voinut lisätä pitkällä tähtäimellä se, että ulkomaalaistaustainen väestö on kasvanut Suomessa.
Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen raportin mukaan joka kolmas raiskauksesta tuomittu on ulkomaalaistaustainen." https://archive.today/JVjh5

Lahti-Saloranta

Kuinka tuo Terho ilkeääkin vielä ulista puolueen kaappaamisesta. Hän hävisi puheenjohtajavaalin selvästi demokraattisessa äänestyksessä. Halla-ahon persujen kannatus on luokkaa 9% ja Terhon uuvattien 1.5% tietämissä. Jussin porukan kannatus on kuusinkertainen uuvatteihin nähden. Vaikka uuvattien kannatus olisi tullut pelkästään persuista niin nuo puheenjohtajavalinnat kuvaavat silloisen puolueen kannattajien mielipidettä eikä mistään kaappauksesta voi puhua.
Kokoomuksen syyttelykin on omituista sillä takuuvarmasti nuo Turusen loikkausta koskevat keskustelut on sovittu luottamuksellisiksi. Ei kokoomus voi mennä niistä Terholle juoruamaan. Terhoa saattaa närästää se että itse on saanut pakit tai se ettei ymmärtänyt ajoissa loikata.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

räsänen

En usko mihinkään mikä liittyy nykyiseen hallitukseen ja sen edustajiin. Ainoastaan Terhon tärinät haastatteluissa saattavat olla aitoja tunnetiloja.

Jotenkin minulla on sellainen tunne, että tulemme näkemään näyttäviä irtiottoja uuvattien suunnalta ennen seuraavia eduskuntavaaleja. Kysymys kuuluu milloin irtiotot eskaloituvat? Irtisanoutuuko osa uuvattiministereistä sopivasti ennen eduskuntakauden loppua hallituksesta, jolloin hallitus voisi kontata rampana ankkana hetken aikaa ja uuvatit "säilyttävät" kasvonsa jotta heillä olisi edes teoreettiset mahdollisuudet uran jatkamiseen jossain toisessa puolueessa ja osa saa ihanan nakkimukinsa? Mitähän Halla-aho tarkoitti viime syksynä sanoessaan, että hän tietää kevään 2018 tapahtumista jotain?

Enpä tiedä, mutta tuntuu siltä että joka hemmetin askel on tarkkaan laskelmoitu ja suunniteltu. Jokainen järkevä ihminen tietää että Terholla ei riitä muskeleita edes Audin takaoven avaamiseen ellei saa apuja kokoomukselta tai keskustalta, joten terhin äksyily on aivan helvetin koomista touhua. Tässä tarjoillaan mieletöntä mädätystetteria kansalle.

Lahti-Saloranta

Quote from: räsänen on 28.04.2018, 12:37:19
Irtisanoutuuko osa uuvattiministereistä sopivasti ennen eduskuntakauden loppua hallituksesta, jolloin hallitus voisi kontata rampana ankkana hetken aikaa ja uuvatit "säilyttävät" kasvonsa jotta heillä olisi edes teoreettiset mahdollisuudet uran jatkamiseen jossain toisessa puolueessa ja osa saa ihanan nakkimukinsa? Mitähän Halla-aho tarkoitti viime syksynä sanoessaan, että hän tietää kevään 2018 tapahtumista jotain?
Ei ne oikein voi tuota tehdä eikä kaataa hallitusta. Halla-aho ilkkui Terhon uholle hallituskriisistä ja siitä kuinka uuvatit itse uhrautuivat pelastamaan historian parhaan hallituksen.
Uuvateista onnekkain on Hanna Mäntylä, hän pääsi pois parrasvaloista jo näytelmän alussa eikä kerennyt esiintyä kuten nämä Elot ja Elovaarat. Uuvatit ovat nykyään löyhä kaveriporukka, kukaan ei luota toiseen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Huppupelikaani

Quote from: Rivimies
Uskon ja toivon, että nämä nuoret löytävät paikkansa. Minä ottaisin heidät kaikki töihin.

Sinä ottaisit, mutta kuka haluaa Soinille töihin? En enää usko, mutta toivon, että nämä nuoret voivat valita itse työpaikkansa. Silloin eivät varmasti valitse häikäilemätöntä, kaksinaamaista ja narsisistista pomoa, jonka elämä pyörii nakkimukin, ravien ja itsensä ympärillä. Mutta onhan siinäkin kiertämistä...

Pentecost

Jabba The Hut:
QuoteDialogi, vuoropuhelu on sitä, että kuunnellaan toista ja yritetään ymmärtää, ei tahallaan väärinymmärtää.

Mites on Timon oman ymmärryksen laita? Laitan tähän nyt timomaisen kirjoituksen. Hän voi lainata sitä omassa plokissaan vapaasti.

QuoteKapteeni hyppää laivasta, kun ei miehistön mielipiteet miellytä. Kapteenin oma hillotolppa on makea. Sitä ei kaikille suoda. Kun on suu makea, niin mielikin mahtava. Oma hillotolppa. Suomen kansan kustantama. Köyhä on aina köyhä sanotaan Suuressa Kirjassakin. Minä olen toista maata. Saavutus se vatsanympäryskin.

Köyhyys seuraa kättä, joka nakkimukia karttaa, toimeliaat kädet tuovat nakin suuhun. Köyhästä ei välitä edes toinen köyhä, mutta hillotolpan ympärillä on paljon ystäviä.

Petoksella ja valheella täytetään kammiot, kaikkea kallista ja ihanaa tavaraa täyteen. Syö hilloa, poikani, sillä se on hyvää, ja on makeaa suussasi.

Nuku vielä vähän, torku vähän, ohi hillotolpan, niin köyhyys käy päälle. Petoksella hillotolppa ansaitaan. Nuorissa on tulevaisuus. Heitä voi huijata vielä monta kertaa. Avoimia ja keskustelevia. Minä tiedän paremmin. 

Nakit ja muusi Iivisniemessä. Saunan jälkeen olut. Hillotolppa täydellinen.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

l'uomo normale

Quote from: Kim Evil-666 on 27.04.2018, 19:22:01
Quote from: kivimies on 27.04.2018, 19:03:58...samaan aikaan Joensuussa...  ;D

QuoteSiniselle tulevaisuudelle perustettiin paikallisyhdistys Joensuuhun

Karjalainen (26.4.2018)

Juhani Vuorela halusi elää oman elämänsä hohdokkaimman hetken. Kyseessä on vertauskuvallisesti päiväni prinsessana hetki.

Hulppeat 18 ääntä kerännyt Vuorela ilmeisesti suivaantui läpipääsemättömyydestään ja ajatteli yrittää arvo pohjallisten kautta tietään parrasvaloihin.

Nykyään politiikassa on kolme kategoriaa: Arvollinen, arvoton, (sininen = --> poliittinen hautumaa.)

Mitä livenä tai kuvissa olen rivi-sinisiä nähnyt, niin vähän ressukan oloista porukkaa ovat. Kaipaavat johtajaa, mukä rooli ei enää Rivi-Miestä kiinnostane.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

koojii

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.04.2018, 13:17:45

Ei ne oikein voi tuota tehdä eikä kaataa hallitusta. Halla-aho ilkkui Terhon uholle hallituskriisistä ja siitä kuinka uuvatit itse uhrautuivat pelastamaan historian parhaan hallituksen.
Uuvateista onnekkain on Hanna Mäntylä, hän pääsi pois parrasvaloista jo näytelmän alussa eikä kerennyt esiintyä kuten nämä Elot ja Elovaarat. Uuvatit ovat nykyään löyhä kaveriporukka, kukaan ei luota toiseen.

Muiden puolueiden kansanedustajat voisivat heittää löylyä kiukaalle ja sopivasti käydä niitä näitä jutustelemassa jollekkin uuvatille ja moikata näkyvästi eduskunnassa.

Esimerkiksi kristilliset ottavat vaikka Simon Elostelijan maaliksi ja keskittyvät kaikki moikkaamaan Eloa vähän joka välissä ja käymään jutustelemassa hänelle. Nehän muut uuvatit ovat hermoraunioita kun ajattelevat Simon on loikkaamassa nyt kristillisiin.   ;D

räsänen

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.04.2018, 13:17:45

Eihän se hallitus välittömästi kaadu vaikka uuvatit olisivatkin hätistelty helvettiin jaloista nakkimukiensa kanssa. Maassa voi olla vähemmistöhallitus jos eduskunta sen sallii ja näin päästäsiin seuraaviin vaaleihin jotka ovat jo ovella.

Reisillehän tuon hallituksen toiminta näyttää menevän monilta osin muutenkin niin miksi eivät voisi olla vähemmistöhallitus hetken aikaa.

DuPont

Quote from: l'uomo normale on 28.04.2018, 13:45:06
Mitä livenä tai kuvissa olen rivi-sinisiä nähnyt, niin vähän ressukan oloista porukkaa ovat. Kaipaavat johtajaa, mukä rooli ei enää Rivi-Miestä kiinnostane.
Pelkkä johtajahahmo ei riitä, pitäisi olla jotain aatettakin, voita leivän päälle.

ISO

^ Äänestäjiä ne tarvitsis, kipeästi, kannattajia.

Kyllä se vetää poliitikon mielen mustaksi kun tietää että ei tule saamaan ääniä seuraavissa vaaleissa, jos ylipäänsä edes pääsee ehdolle kun ei ole kunnollista puoluettakaan vieläkään.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Lahti-Saloranta

Quote from: räsänen on 28.04.2018, 16:03:02
Eihän se hallitus välittömästi kaadu vaikka uuvatit olisivatkin hätistelty helvettiin jaloista nakkimukiensa kanssa. Maassa voi olla vähemmistöhallitus jos eduskunta sen sallii ja näin päästäsiin seuraaviin vaaleihin jotka ovat jo ovella.

Reisillehän tuon hallituksen toiminta näyttää menevän monilta osin muutenkin niin miksi eivät voisi olla vähemmistöhallitus hetken aikaa.
Ei ne uuvatit niistä viimeisistä hillotolpistaan luovu vaan kyllä ne tosiaan pitäisi hätistää hiiteen hallituksesta. Uskoisin että enenevässä määrin yksi jos toinenkin alkaa julkisesti vittuilemaan uuvateille niiden hillotolpista. Loikkauksien aikakin alkaa kohta olla ohi kun uuvatti riveissä alkaa olla imagolle pelkästään haitta.

Petri_Petri

Ihmisen mieltä olen miettinyt, ajatusten syvyyksiä luotaillu. Niin on välillä yksikertaisia polkuja, selkeitä linjoja, ettei se noin voi olla. Ei noin tyhmää kuviota olla. Tällaisia olen tuuminut. Virhe ajattelussani on ollut, että olen ajatellut liian mustavalkoisesti, että noi on kavereita keskenään ja haluavat tuhota tuon. Siltä osin tämä on näyttänyt selvältä, että persut halutaan tuhota. Että kaikki ovat yhdessä tuumin persuja vastaan, muut puolueet, kansa ja tiedostusvälineet. Mutta ei kansa ole persuja vastaan. Entä sitten muut puolueet ja tiedotusvälineet. Tämäkään ei pidä paikkaansa vaan ne tekevät oman juttunsa oman älyllisen voimansa mahdollistamissa rajoissa. Eivätkä he ole rehellisiä itselleen. He eivät etsi onnellisuutta itselleen, he etsivät sitä minkä luulevat tekevän heidät onnelliseksi. He luulevat että kun persut pidetään syrjässä, niin kaikki on hyvin. Mutta persut on ollut viestintuoja, jonka viestiä he eivät ole suostuneet ymmärtämään, koska ovat epärehellisiä itselleen, asialleen ja aattelleen. Koska he ovat epärehellisiä itselleen, eivät he ole voineet käsitellä asioita täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Siksi toimivat tiedostusvälineet ja muiden puolueiden johto noin. Tämän ymmärrän, kun ihmisen mieltä olen miettinyt, ajatusten syvyyksiä luotaillu.

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.html
Toisin kuin yleisesti luullaan, narsisti ei rakasta itseään, vaan sitä heijastusta itsestään, jonka hän näkee muissa ihmisissä. Itse asiassa hän on tämä heijastus. Muut ihmiset ovat hänelle peilejä, joista hän toteaa olevansa olemassa. Mutta peilin pitää näyttää sopiva kuva - tai edes jotakin. Siksi narsisti ottaa muut ihmiset vahvaan pihtiotteeseen. Narsisti hakeutuu (usein alitajuisesti) läheisriippuvien ihmisten luokse ja lopulta kykenee muuttamaan heidän elämänsä helvetiksi tavalla, joka jättää ikuiset jäljet.

Kaj Turusen lähtö Sinisestä Tulevaisuudesta Siniseen Narsistikertymään on malliesimerkki tästä mekanismista, tiettyjen ihmisten mielen ongelmista, ajatusten pimeistä syövereistä.

Orpo oli aamulla katsonut Sampo Terhoa syvälle silmien syövereihin. Iloisesti jutustellut, veljellisesti selkään taputtanut, oli Orpo Sampoa. Nauttien siitä vallasta joka hänellä Terhoon oli. Ja omasta taitavuudestaan, jolla pystyi kusettamaan toista, joka piti ystävänään. Ja Sininen Sampo, hän on muokannut oman identiteettinsä Trion voimaan, ollen yksi kolmesta voimamiehestä maan johdossa, kaikkien arvostama. Ja jos joku Terhoa ei arvosta, niin se johtuu vain toisen ymmärtämättömyydestä. Tällaista tuumi Terho aamulla, Triossa.

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Johdanto.html
Yksilö tulkitsee virheellisesti omat tapansa identiteetikseen. Hän identifioi itsensä ympäristöönsä, ottaen vihjeensä käyttäytymiseen, tunteisiin ja käsitteisiin vain siitä. Hänen sisäinen maailmansa on, niin sanoaksemme, tyhjä, ja siinä asuu hänen Todellisen Itsensä kummitus.

Tällainen ihminen ei kykene rakastamaan eikä elämään. Häiriintynyt persoona ei kykene erottamaan itseään ja tapojaan. Hän on yhtä kuin tapansa, ja siksi, määritelmän mukaan, hän pystyy vain harvoin ja uskomattomalla määrällä kovaa työtä muuttamaan niitä. Niinpä, pitkällä jänteellä, hän ei kykene elämään, koska elämä on kamppailua jotakin kohti, kilvoittelu, halu saapua johonkin. Toisin sanoen, elämä on muutosta. Se joka ei kykene muuttumaan, ei ole todella elossa.

"Ilkeä itserakkaus - narsismin kuva" syntyi äärimmäisen pakon alaisena. Se syntyi vankilassa kun yritin ymmärtää mikä minuun oli mennyt. Yhdeksänvuotinen avioliittoni oli kappaleina, taloudellinen tilanteeni shokeeraava, perheeni oli vieraantunut, maineeni mennyt, ja henkilökohtainen vapauteni vakavasti supistunut. Hitaasti ymmärrys siitä että kaikki oli omaa vikaani, että olin sairas ja tarvitsin apua, alkoi tulla läpi pystyttämistäni vuosikymmeniä vanhoista muureista. Tämä kirja on kertomus tiestä itseni tuntemiseen. Se oli tuskallinen prosessi joka ei johtanut mihinkään. En ole tänään erilainen - enkä terveempi - kuin silloin kun kirjoitin tämän kirjan. Häiriöni on ja pysyy, ja ennuste on huono ja häkellyttävä.

Narsisti on näyttelijä yksinnäytelmässä, mutta silti pakotettu olemaan näyttämön takana. Sen sijaan näytökset ottavat keskeisen aseman. Narsisti ei pidä ollenkaan huolta omista tarpeistaan. Päinvastoin kuin yleensä oletetaan, narsisti ei "rakasta" itseään missään tämän sanan todellisessa merkityksessä.

Hän elää muista ihmisistä jotka valkokankaan lailla heijastavat hänelle sen kuvan jota hän projisoi heihin. Tämä on hänen maailmassaan heidän ainoa tehtävänsä: heijastaa, ihailla, taputtaa, inhota ja vihata - sanalla sanoen, vakuuttaa hänelle että hän on olemassa.

Muussa tapauksessa heillä ei ole oikeutta kuluttaa hänen aikaansa, energiaansa eikä tunteitaan - siltä hänestä tuntuu.

Tämä mekanismi mikä on Kaj Turusen tapauksessa, näyttää varsin samalta miten uuvattien lähtö persuista tapahtui. Mutta persujen hajoaminen ei mennyt suunnitelmien mukaan, koska persut on ihan mukavasti ja vakaasti 8 % galluptuloksissa. Viime kesänä näytti siltä, että Soini ja uuvattijohtoryhmä oli persujen hajoamisen suunnitellut. Luultavasti olikin, mutta suunnittelun raamit oli määritellyt kookoomuksen päättävä elin, johon kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ei kuulu.

Petteri Orpo ei johda kokoomusta. Kaj Turusen tapauksessa Orpo sanoi hänen tiedokseen saatetun tilanteen 2 viikkoa ennen tapahtumaa, vaikka vähintään 2 kuukautta sitä oli kokoomuksen johtoryhmässä käsitelty. Kokoomuksen johtoryhmässä, johon Orpo ei kuulu, sitä oli suunniteltu. Ja sitten Orpolle ilmoitettu. Tiedotusasiana.

Tämä samahan tapahtui Sinisille valujille, jotka uuvateiksi ryhtyivät. Loikkareille toiminta ilmoitettiin edellisenä päivänä. Tiedotusasiana.

Siniset Uuvatit luulivat olevansa ison kylän kovimpien kavereiden ystäviä. Mutta torvia olivat pieneltä kylältä ja Isolla Kirkolla pahat pojat heitä kusetti.

Arkadian mäelle vetivät. Auttoivat lähtemään ja rakentamaan uuden puolueen, Sinisen tulevaisuuden. Taputtivat selkään. Ja suoraan silmiin katsoen vakuuttivat olevansa ystäviänne ja kehuivat toimianne. Kokoomus ja Kepu olivat parhaat kaverinne, ylimmät ystävänne. Ettekä epäilleen sitä hetkeäkään, sillä niin hyvin he teitä kohtelivat, kaikki ministeripaikat säilyivät, puhemiehen paikka säilyi. Saitte pitää kaiken ja saatte lisääkin, kunhan luovutte vain persuista. Sen vastapainoksi saatte niin paljon. Ja saatte uudet parhaat ystävät, tosi luotettavat ystävät, niin Orpo ja Sipilä teille vakuutti. Ja heidän toverinsa niin täysin samoin sanoin täysin samaa teille vakuutti. Pääsette suuruuteen ja haavemailmaan josta ette olleet osanneet unelmoidakaan. Sitä nämä uudet parhaat ystävänne teille kertoivat. Ilon ja Toivon puolueen perustitte, olitte niin iloisia ja toiveikkaita uusien täydellisten ystävienne tuesta saada rakennettua pilvilinnanne.

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
Mutta voin olla myös sinun pahin painajaisesi. Ensin minä rakennan sinua koska sinä tarvitset sitä. Taivaasi muuttuu kirkkaansiniseksi. Sitten, kuin salama kirkkaalta taivaalta, alan repimään sinua. Sinä annat minun tehdä sen, koska sinä olet tottunut siihen etkä saa sanaakaan suustasi. Olin väärässä sääliessäni sinua. Sinä olet täysin kykenemätön, epäkunnioitettava, epäluotettava, epämoraalinen, piittaamaton, avuton, itsekäs, rajoittunut, inhottava. Olet kiusallinen seuralainen, epäkiitollinen kumppani, kykenemätön vanhempi, pettymys, seksuaalinen floppi, taloudellinen rasite. Kerron sen päin naamaa. Minun täytyy. Se on minun oikeuteni, sillä se on sitä. Käyttäydyn kotona ja kylässä aivan niin kuin tahdon, täysin piittaamatta tavoista, arvoista, tai muiden ihmisten tunteista. Se on minun oikeuteni, sillä se on sitä.

Valehtelen sinulle päin naamaa ilmeenkään värähtämättä, etkä voi sille yhtään mitään. Itse asiassa valheeni eivät ole valheita. Ne ovat totuus, minun totuuteni. Ja sinä uskot ne, koska sinä uskot, koska ne eivät tunnu eivätkä kuulosta valheilta, koska muussa tapauksessa kyseenalaistaisin järkesi, mitä sinä teet jo itsekin, koska aivan suhteemme alusta asti laitoit luottamuksesi ja toivosi minuun, sait energiasi minusta, ja annoit minulle vallan itseesi.

Päämisteri Sipilä sanoi ettei saanut tietoa Kaj Turusen loikasta etukäteen. Tämä ei pidä paikkaansa. Sipilä oli saanut tästä tiedon etukäteen. Mutta kokoomus kusetti Sipilää, sanoi että tehdään niin, että Sipilä sanoo ettei tiennyt tätä etukäteen, jolloin Sipilää eikä keskustaa tästä syytetä. Että siniset alkavat syyttää tästä pelkeästään kokoomusta. Sipilästä tämä peliliike tuntui järkevältä, joten hän suostui siihen. Että oli riitaa ja sitten Sipilä sai asiat sovittua. Sipilä näyttäytyi näin Sovun Saattajalta, Rauhantekijältä. Ja kokoomus nauttii siitä vallasta ja helppoudesta, jolla sai Sipilää iskettyä selkään.

Siten Kokoomuksen johtoryhmä, johon Orpo ei siis kuulu, sai Sipilän näyttämään siltä, että häntä voi kusettaa. Sipilä ja kepu vielä luulevat, että saivat pointsit siitä etteivät ole mukana. Mutta kokoomuksen johtoryhmä sai osoitettua niille tärkeille taustaryhmilleen, että voivat tehdä mitä tahansa. Ja tämä kokoomuksen suunnittelijajoukko sai Orpon näyttämään idiootilta, marionetilta, joka toistaa puhuvana robottina sitä mitä hänen repliikeikseen on määrätty.

Tämä oli kokoomuksen suunnitelma. Sinisten toimiva ajatteluryhmä, sellainen siis todella on, Terhon hermostuminen osoittaa sen, on alkanut tajuta kuvion. Siniset ovat heräämässä unestaan. Terhon reaktio selvästi yllätti Orvon ja hän oli pulassa. Ehkä siniset itse tajusivat tämän tilanteen, mutta mahdollista on myös se, että kokoomuksen johtoryhmä oli saanut jonkun vinkkaamaan tästä Sinisille. Se sopisi kokoomuksen päättäville elimille, joka ei siis ole Orpo tai kokoomuksen eduskuntaryhmä, sai itselleen osoitettua kuka päättää. Tämä kokoomuksen päättävä ryhmä saa, tyypilliseen narsistiseen tapaan, nautintoa päättää siitä kuka saa olla heidän kaveri. Orpoa he eivät enää halua kaveriksi, tämä on selvää. Orpo on heille nyt painolasti. Ei kovin paha painolasti, koska Orpo on pidetty kuvioista sivussa. Hänelle ei kerrottu kaikkea uuvattikuviosta. Siinäkin hän sai vasta pari viikkoa ennen persujen hajoamista tiedon, miten kokoomus ja Orpo sitten toimii jos Halla-ahosta tulee puheenjohtaja. Orpo ja kokoomus, narsistikertymä, toimi sitten marionettina uskoen olevansa päättämässä tärkeistä asioista itsenäisesti. Samoin kuin nyt Sampo Terho, Simon Elo ja Matti Torvinen sekä muut siniset tulevaisuudentoivot. Näinhän he julkisuudessakin ovat toistelleet, sinisissä kaikki saavat osallistua. Näin he myös uskovat. Sampo Terhon hermostuminen osoittaa, että joku on tajunnut.

Miten sitten jatko menee? Kuten tähänkin asti. Sininen tulevaisuus on liian suossa löytääkseen tietä ulos.

Vaknin kertoo Sininen tulevaisuuden, Timo Soinin, Simon Elon ja Sampo Terhon vaihtoehdot:

Mene ystäviesi luokse. Mene. Katso mihin se johtaa. Naurunalaisuuteen. Minä olen heille sitä mitä olin alun perin sinulle. He uskovat sen minkä he näkevät ja he näkevät minut, ja he näkevät myös sen sekavan ihmisen joksi sinä olet tullut. Mitä enemmän pyydät ymmärrystä, sitä enemmän he vakuuttuvat siitä että olet hullu, sitä eristyneemmäksi koet itsesi, ja sitä enemmän yrität saada asiat taas kuntoon, hyväksymällä minun kritiikkini ja yrittämällä parantaa itseäsi. Voisiko olla että olit väärässä minun suhteeni alusta alkaen? Niin pahasti väärässä? Ei helppo pala nieltäväksi, eihän? Miten luulet ystäviesi reagoivan jos todella yrittäisit saada heidät uskomaan? Sinähän se olet joka olet uhannut minun etenemistäni, pilannut minun maineeni ja saanut minut poikkeamaan kurssistani. Mutta on olemassa pakotie niistä turhautumista joita sinä aiheutat minulle, ja onneksi minun maineeni antaa minulle tarpeeksi suojaa ulkopuoliselta maailmalta, niin että voin heittäytyä tähän pakotiehen ilman rangaistusta. Mikä pakotie? Ne vihan purkaumat joita pelkäät ja kauhistut, minun raivoni. Ah, tuntuu niin hyvältä raivota. Se on sen vallan ilmentymä ja vakuutus joka minulla on sinun ylitsesi. Valehteleminenkin tuntuu hyvältä, samasta syystä, mutta mikään ei ole verrattavissa räjähtämiseen ilman mitään syytä ja vihani purkamiseen hullun lailla, samalla kun olen oman showni katsoja ja näen sinun avuttomuutesi, tuskasi, pelkosi, turhautumisesi ja riippuvuutesi. Mene vain. Kerro ystävillemme siitä. Katso voivatko he kuvitella sitä, saatikka uskoa sitä. Mitä törkeämpi sinun kuvauksesi tapahtuneesta on, sitä vakuuttuneempia he ovat, että se joka on hullu, olet sinä. Äläkä odota kovin paljoa enempää terapeutiltasikaan. On varmasti helpompaa elää minun valhettani ja katsoa mihin se vie sinut. Saatat jopa omaksua jotakin siitä käyttäytymisestä jota pidät minussa niin epämiellyttävänä.

Entä mitä Sipilälle ja Orpolle tapahtuu jatkossa? Heille tapahtuu sama mitä tapahtuu Keskustapuolueelle ja Kokoomukselle.

Sam Vaknin sanoista löytyy vastaus:

Mutta tiedätkö mitä? Tämä saattaa olla yllätys, mutta voin olla myös itseni pahin painajainen. Voin olla ja olen. Katsohan, sisimmässäni elämäni ei ole mitään muuta kuin illuusiolla päällystetty sekasorto. Minulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä miksi teen mitä teen, enkä piittaa ottaa siitä selvää. Itse asiassa, pelkkä ajatus tuon kysymyksen kysymisestä on niin vastemielinen, että käytän kaikki resurssini sen karkottamiseen.

Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni. Se on epävakaa tapa olla olemassa, ja niinpä valitsen illuusioihini huolella tarpeeksi tosiseikkoja, jotta ne olisivat uskottavia. Ja testaan koko ajan niiden uskottavuutta muiden ihmisten reaktioiden avulla. Onneksi minun todelliset ominaisuuteni ja saavutukseni ovat tarpeeksi runsaita ruokkimaan minun illuusioitani lähes loputtomiin. Ja moderni yhteiskunta, siunattu/kirottu moderni yhteiskunta, arvostaa eniten sitä mitä teen parhaiten, ja siten toimii minun rikostoverinani. Jopa minäkin katoan omiin illuusioihini, niiden taian houkuttelemana.

Mutta älä huolestu jos et vieläkään tunnista minua. Minäkään en tunnista itseäni. Itse asiassa, pidän itseäni samanlaisena kuin kaikkia muita, ehkä ainoastaan hiukan parempana. Toisin sanoen, päädyn ajattelemaan että kaikki muut ovat minun kaltaisiani, mutta eivät aivan yhtä hyviä. Sitähän universumi koko ajan minulle kertoo.
Mutta siinä se hankaluus onkin. Oikea maailmankaikkeus vai minun maailmankaikkeuteni? Niin kauan kuin illuusioideni taika toimii, niillä ei ole mitään eroa. Siksi tarvitsen oman ihailijakerhoni. Ja koko ajan minä inventoin ihailijoitani, testaan nykyisten jäsenien uskollisuutta väärinkohtelun haasteilla, heittäen luopiot pois täydellisellä välinpitämättömyydellä, ja tiedustellen ympäristöä värvätäkseni uusia tulokkaita. Huomaatko ongelmani? Käytän ihmisiä jotka ovat minusta riippuvaisia jotta voisin pitää illuusioni hengissä. Itse asiassa minä olen riippuvainen heistä. Edes raivo, tuo orgastinen tuskan ja vihan vapautuminen, ei toimi ilman yleisöä. Jollakin tasolla olen tietoinen illuusioistani, mutta sen myöntäminen pilaisi taian. Enkä kestäisi sitä. Niinpä minä vakuutan että sillä mitä teen, ei ole mitään väliä eikä se eroa siitä mitä muut tekevät, ja näin luon illuusion siitä että en luo illuusioita. Siksi en tunnista itseäni yhtään paremmin kuin sinä. En uskaltaisi. Minä tarvitsen taian. Samasta syystä en pysty myöskään tunnistamaan muita jotka käyttäytyvät samoin kuin minä. Itse asiassa he joskus värväävät minut ihailijakerhoihinsa. Niin kauan kuin ruokimme toisiamme, mitä väliä sillä on? Se vain vahvistaa omat illuusioni illuusioistani: että en ole erilainen kuin useimmat muut, vain hiukan parempi.

Mutta minä olen erilainen ja me molemmat tiedämme sen. Tässä on syy minun vihamielisyyteeni. Minä revin sinua siksi että todellisuudessa kadehdin sinua koska olen erilainen. Sillä kummittelevalla tasolla jolla näen illuusioni siksi mitä ne ovat, illuusio sinun luomastasi illuusiosta sisälläni romahtaa ja jättää minut epätoivoon, sekaannukseen, paniikkiin, eristäytymiseen ja kateuteen. Sinä ja kaikki muut syytätte minua kaikenlaisista kauheista asioista.

Olen täysin hämmentynyt ja tietämätön. En ole tehnyt mitään väärää. Tämä epäoikeudenmukaisuus on liian suuri. Se vain pahentaa minun sekaannustani. Vai onko tämäkin vain toinen illuusio?

Uuno Nuivanen

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.04.2018, 20:02:17
Uskoisin että enenevässä määrin yksi jos toinenkin alkaa julkisesti vittuilemaan uuvateille niiden hillotolpista.

Itsekin veikkaan, että uuvattien kuherruskuukaudet median kanssa alkavat olla päätöksessään. Me ja Parkkonen olemme huolehtineet siitä.  :)

Micke90

Timo Soini PS:lle: Allekirjoititte sosialistipropagandaa

QuoteSinisen tulevaisuuden ulkoministeri Timo Soini ihmettelee, ettei hänen aiemmin johtamansa perussuomalaiset ole jättänyt yhtään omaa välikysymystä.

Timo Soini pitää saamattomana, ettei tällaista ole tehty edes maahanmuutosta.

Tuo sika tietää kyllä varsin hyvin, että välikysymyksen tekoon vaaditaan vähintään 20 kansanedustajaa eikä PS:llä ole kuin 17, koska porsas itse hajotti entisen puolueensa.  >:(

Uuno Nuivanen

Ja kehui puhujanpöntössä, että 'persut eivät myy persettään', vaikka kauppalopot odottivat paperit valmiina takahuoneessa.

Eisernes Kreuz

Quote from: Micke90 on 28.04.2018, 21:43:45

QuoteSinisen tulevaisuuden ulkoministeri Timo Soini ihmettelee, ettei hänen aiemmin johtamansa perussuomalaiset ole jättänyt yhtään omaa välikysymystä.

Tuo sika tietää kyllä varsin hyvin, että välikysymyksen tekoon vaaditaan vähintään 20 kansanedustajaa eikä PS:llä ole kuin 17, koska porsas itse hajotti entisen puolueensa.  >:(

Löytyy siis ihan perustuslaista, 43 § 1 momentti:

Välikysymys

"Vähintään kaksikymmentä kansanedustajaa voi tehdä valtioneuvostolle tai ministerille näiden toimialaan kuuluvasta asiasta välikysymyksen. Välikysymykseen tulee vastata eduskunnan täysistunnossa viidentoista päivän kuluessa siitä, kun kysymys on saatettu valtioneuvoston tietoon."

Ullatus ullatus, persuilla ei ole kahtakymmentä kansanedustajaa, joten he eivät voi tehdä välikysymyksiä ilman toisten oppositiopuolueiden tukea.

On aika vaikea arvata, kuinka monta edustajaa muista oppositiopuolueista löytyisi esim. maahanmuuttopolitiikkaa koskevan välikysymyksen tueksi - ellei sitten vaadittaisi maahanmuuttajien määrän lisäämistä.

Jabba kyllä ihan taatusti tuntee sekä tämän lainkohdan että maahanmuuttopolitiikan realiteetit nykyisen opposition keskuudessa. Se, että hän siitä huolimatta toistuvasti v****ilee persuille asiasta, kertoo aika paljon hänestä ihmisenä.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

M.K

Rivimiehen töräyttelyistä:

QuotePerussuomalaiset eivät ole jättäneet yhtään omaa välikysymystä. Edes maahanmuutosta. Saamatonta.

Kuten yllä kävikin jo ilmi, puolueen omaan välikysymykseen tarvitaan vähintään 20 kansanedustajaa omasta ryhmästä, ja miksi näin ei ole asianlaita, noh, niinpä. Jabbahan oikeastaan näyttää olevan huolestunut ex-puolueestaan. Sehän on liikuttavaa.

QuoteRKP ja Kristilliset eivät allekirjoittaneet sosialistipropagandaa.

RKP ja kristilliset eivät lähteneet mukaan välikysymykseen, koska neuvottelevat parhaillaan tuesta sote- ja maakuntauudistukselle Sipilän kanssa. RKP ja Kd. eivät halua näin vaarantaa neuvotteluja, jotka voivat johtaa äärimmillään hallituspaikkaan tai vähintäänkin muihin poliittisiin lahjavirkoihin. Eli on siinä meillä taas kansanedustajat.

kivimies

Quote from: Micke90 on 28.04.2018, 21:43:45

Tämä on jo kolmas kerta, kun rivijäsen on pilkannut Perussuomalaisia siitä, etteivät tee omia välikysymyksiä. Vaihtaisi jo levyä.  >:(

Quote from: kivimies on 13.03.2018, 17:52:16
QuotePersuista on tullut punavihreän opposition perässähiihtäjä, Puolue allekirjoitelee niiden välikysymyksiä, eikä esitä omiaan. Edes maahanmuutosta.

Quote from: Veturihenkilö on 03.01.2018, 17:59:49
Jabba:

QuoteKatselin säälinsekaisella sympatialla Perussuomalaisten budjettiäänestyksiä. Suomen Afganistanin suurlähetystön lakkauttaminen Eduskunnan budjettipäätöksellä oli niin älytön esitys, ettei sitä kannattanut edes Vasemmistoliitto.

Puolue heitti kesällä kaiken vaikutusvaltansa ikkunasta ulos ja laulaa punaviherköörissä. Odotan opposition yhteisiä välikysymyksiä. Missä viipyy välikysymys maahanmuuttopolitiikasta? Jos se kerran on niin päin honkia hoidettu...

http://timosoini.fi/2018/01/punavihrea-konkurssi/

Kim Evil-666

Soinille tiedoksi, että Persuilla ei näillä hetkillä ole rahkeita välikysymysten tekoon. Siitä kiitos kuuluu ensisijaisesti siniselle harhalle, joka KEKON joojoo-puolueena nielee kaiken, mitä Eurostokommunistisella agendalla on tarjottimella.

Näitä Persuille "mahdottomia" välikysymyksiä ei ole syytä ihmetellä. Se mitä on syytä ihmetellä, ovat Jabban kuuluisat palautussopimukset. Koskas muuten sininen harha tekee hallituskysymyksen. Luulisi jo olevan aika, kun omatkin lipeävät pesästä ja hallitus työntää kakkoseen kaiken mitä kerkeää. Hillotolppiakaan tuskin on tulossa. Onkohan  Soini kaikelta röhötykseltään koskaan ajatellut, että poliittinen kosto vie hillotkin pesästä. Ei tule hilloa, ei tule edes tolppaa. Tulee Game Over. Kun loppu koittaa, Orpo ja Sipuli nauravat. Soini itkee taakse jäänyttä loistavaa tulevaisuuttaan.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."