News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2017-05-02 Leena Merestä rikosilmoitus - työpaikkakiusaamista?

Started by Rebane, 02.05.2017, 16:01:11

Previous topic - Next topic

Rebane

Kansanedustaja Leena Meren avustaja Petri Lehtinen on tehnyt rikosilmoituksen Meren häneen kohdistamasta työpaikkakiusaamisesta. Mahtaneeko olla mitään perää koko asiassa, vai onko kyse esim. poliittisesta pelistä? Tietääkö joku asiasta enemmän? Itselleni tämä tuli kyllä suurena yllätyksenä.  :o http://www.aamuposti.fi/artikkeli/514969-leena-meren-avustaja-teki-esimiehestaan-rikosilmoituksen-syytos-kiusaamisesta#.WQh6e61O8dN.facebook
Autetaan autetaan, hampaat irvessä, kaula väkisin joukolla nuoltuna ja äiti piestynä, mieli ja pipari joukkoväärinkäytöksistä rikkinäisenä, tytär raiskattuna ja bensalla elävältäpoltettuna, sillä onhan meillä unelmatm

- jäsen kilohauli

mikkoR

Nykyään lähdetään itkemään poliisille kun toinen koittaa kertoa ettei hänen paikkansa ole ehken ihan oikea, ennen nämä tajusi ilmoittaa lähtevänsä etsimään uusia haasteita.
Edellinen oli toki villi veikkaus ja puhdas arvaus.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Riukulehto

Leena Meri kirjoittaa Facebookissa

QuoteEntinen avustajani on ollut vuoden verran vapaalla ja on jostain syystä aktivoitunut katsomaan, että olen kiusannut häntä hänen työssään täällä.

Olen nyt kuullut (minulle on soitettu mediasta. Tänään paikallislehti ja viime viikolla Hymy) , että entinen avustajani Lehtinen on tehnyt minusta rikosilmoituksen 29.3 että olen kiusannut häntä ja loukannut hänen kunniaansa. Minulla ei ole enempää tietoa asiasta sillä poliisista minuun ei ole oltu yhteydessä. En usko että asiaa edes aletaan tutkimaan siellä. En tiedä onko Lehtinen itse soitellut lehtiin mutta epäilen niin.

Lehtisen esitti saman väitteen kirjallisesti työnantajalle kertaalleen eduskunnassa helmikuussa 2017 ja asia tutkittiin työnantajan toimesta. Lopputulema kirjallisessa muistiossa , hallintojohtaja Pertti Rauhio 1.3. on, ettei työnantajan tietoon ole tullut häirintää tai epäasiallista kohtelua. Lehtinen oli esittänyt sinne ilmeisesti jotain lehtileikkeitä työpaikkakiusaamisesta yleisellä tasolla ja säädöstekstejä mitä kiusaaminen on sekä joitain minun sähköpostejani. Minua ei asiassa kuultu enkä ole niitä asiakirjoja nähnyt sillä Rauhio ilmoitti minulle ettei asiassa löytynyt mitään sellaista josta minua tulisi edes kuulla. Minulle toimitettiin vain asian lopputulos. Siksi olen erittäin yllättynyt, että henkilö meni tekemään rikosilmoituksen minusta. Tietysti hyvä ajoitus, koska olen ehdolla moniin asioihin ja ilmoitus oli tehty juuri ennen kunnallisvaaleja jolloin se ei vielä tietään lehteen löytänyt.

En voi valitettavasti kommentoida asiaa laajemmin, sillä minua sitoo vaitiolovelvollisuus Lehtisen asioista.

Totean kuitenkin, että en ole toiminut millään tavoin väitetyllä tavalla.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Rebane

"Entinen avustaja". Sieltä se Lehtisen motiivi ehkä sitten tulikin?
Autetaan autetaan, hampaat irvessä, kaula väkisin joukolla nuoltuna ja äiti piestynä, mieli ja pipari joukkoväärinkäytöksistä rikkinäisenä, tytär raiskattuna ja bensalla elävältäpoltettuna, sillä onhan meillä unelmatm

- jäsen kilohauli

Yhteisöjäävi

En tietenkään tiedä, miten on asian laita tässä tapauksessa, mutta sen tiedän, että varsin usein väitettä kiusaamisesta käytetään kiusaamis- ja häiritsemistarkoituksessa.

On myös aika nilkkimäistä käyttää hyväkseen sitä, että vastapuoli ei voi tai ei saa tuoda julkisuuteen seikkoja, jotka kumoaisivat kiusaamisväitteen.

Niin tai näin, epäilyn tahra jää. Ja sehän se on monesti tarkoituskin.

nollatoleranssi

Kyseessä on siis ollut puolueaktiivi ja tehnyt hommia mm. Suomen Uutisissa. Tuskin kyseessä on mikään lyhyen edun haihattelija, joten syytökset saavat enemmän uskottavuutta.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

JoKaGO

"Poika, kipaisepas Stockalta mulle sukkikset".  Tunteeko kukaan tätä Leena Meriä? Voisiko käyttäytyä noin?
Melkoinen vässykkä on ollut tuo Petri Lehtinenkin, mikäli ei ole puuttunut mopottamiseensa ajoissa.

Mielenkiintoinen tapaus.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Tuomas3

Mies joka itkeskelee työpaikalla kovaan ääneen tuskin on oikeassa paikassa (politiikassa) ylipäänsä. Jonkinlainen risteilyjuontaminen tai bumptsibumi sopisi paremmin. "Kiusatulla" on muuten oma rötösrekisteri kiusaamisesta. Varsinainen epeli. Työssäolostakin on jo kummasti aikaa, joka tekee ilmoitusajankohdasta mielenkiintoisen. Tuon palkkaaminen on taatusti ollut virhe, josta Meri nyt kärsii.

Faidros.

Avauduin aamulla vähän reippaammin asiasta, mutta onneksi päivystävä mode oli hereillä ja poisti sen.
Ei kai tämä ole väärä paikka kiittää moderaatiota? :-\

Enivei, en ymmärrä "avustajan" käytöstä.
Mieleen tulee joku SM-homo, joka on unohtanut turvasanan leikeissään. Tämä ilmaisu ei siis mitenkään liittynyt itse juttuun muuten kuin vertauskuvallisesti.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Mikko pa

Quote from: Tuomas3 on 03.05.2017, 20:18:19
Mies joka itkeskelee työpaikalla kovaan ääneen tuskin on oikeassa paikassa (politiikassa) ylipäänsä. Jonkinlainen risteilyjuontaminen tai bumptsibumi sopisi paremmin. "Kiusatulla" on muuten oma rötösrekisteri kiusaamisesta. Varsinainen epeli. Työssäolostakin on jo kummasti aikaa, joka tekee ilmoitusajankohdasta mielenkiintoisen. Tuon palkkaaminen on taatusti ollut virhe, josta Meri nyt kärsii.

Petri Lehtinen joutuu varmasti palaamaan sinne risteily isännän  hommiin takaisin mistä julkisuuteen aikoinaan bongahtikin.
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

ArtturiE

Kuten jo mainittukin, tahra jää aina kun asioita tuodaan julkisuuteen. Tämän aamun radiouutisissa Nostalgialla pääaiheina olivat Donald Trump negatiivisessa yhteydessä, kuinkas muuten, ja Leena Meren (PS) ja avustajansa, (jätettiin tarkoituksella? sanomatta että entisen avustajan) välinen kiusaamisepäily ja siitä tehty rikosilmoitus. Asia uutisoitiin sillä tavalla, ettei kiusaamisepäilyn todenmukaisuudesta syntynyt edes pienintä epävarmuutta. 

Jostain syystä suhtaudun aina epäillen valtamedian uutisiin.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Hankala Tapaus

http://keskustelu.suomi24.fi/t/11731933/petri-risteilyisanta-lehtinen-apua-lukekaa---

On toki suomi 24, mutta katsoisin Meren ainoaksi rikkeeksi tässä yhteydessä vertaansa vailla olevan taitamattomuuden rekrytoinnissa.

törö

QuoteLehtinen syyttää Merta työpaikkakiusaamisesta ja kunnianloukkauksesta. Hän jäi sairauslomalle viime vuoden huhtikuussa ja käy nyt säännöllisesti kuntoutuksessa.
– Meri vei minulta työn ja terveyden ainakin toistaiseksi. Olin aika piinattu puolisen vuotta, hän sanoo.

Vuoden vasta ollut saikulla ja jo nyt pystyy tekemään rikosilmoituksen. On se aika sankari.

Merikään ei kyllä vakuuta, koska vuoden saikkuilun jälkeen tää tulee muka ihan täytenä yllätyksenä.

Mistä näitä oikein löytyy?

l'uomo normale

Quote from: JoKaGO on 03.05.2017, 20:13:05
"Poika, kipaisepas Stockalta mulle sukkikset".  Tunteeko kukaan tätä Leena Meriä? Voisiko käyttäytyä noin?

Onko pojittelussa sokkikset hakemaan jotain väärin? Duuni kuin duuni, kun siitä maksetaan; sitä se elämä on. Kansanedustaja toivottavasti keskittyy tärkeämpiin juttuihin, jos avustaja toimii butlerina myös. Kaikkea paskaa olen minäkin tehnyt ja kyllä se on päähän ottanut, mutta ei ole ketään kelle valittaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Suntio

Quote from: Hankala Tapaus on 03.05.2017, 21:52:35
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11731933/petri-risteilyisanta-lehtinen-apua-lukekaa---

On toki suomi 24, mutta katsoisin Meren ainoaksi rikkeeksi tässä yhteydessä vertaansa vailla olevan taitamattomuuden rekrytoinnissa.

Kyllä. Tämä on 27 vuoden takaa ja kestää reilun minuutin. Tätä kun vilkaisee, niin tietää tarpeeksi paljon tästä puheena olevasta oudosta episodista. Ketjun vois melkein vaikka sulkaista.

https://www.youtube.com/watch?v=qeGuFKUfMz8
"Emme tiedä erheittemme kantomatkaa" (CMX)

Happiness Is A Warm Gun

törö

QuoteLeenan nuoruudesta löytyikin useampiakin töppäyksiä. Hän muun muassa nappasi luvatta ystävänsä auton. Toiselta tuttavalta hän taas anasti kaverinsa kanssa pankkikortin ja hurvitteli viikonlopun. Tuhansien markkojen summan korvaamiseksi piti ottaa pankkilaina.

https://hymy.fi/uutiset/eduskunnan-kiusaamiskohu-kansanedustaja-leena-meri-teki-nuoruudessaan-rotoksia/?shared=95402-5c8d4af2-500

Maija Poppanen

Quote from: JoKaGO on 03.05.2017, 20:13:05
Melkoinen vässykkä on ollut tuo Petri Lehtinenkin, mikäli ei ole puuttunut mopottamiseensa ajoissa.

Mielenkiintoinen tapaus.

Ja lisäks ne sukkikset haettiin omalla ruokatauolla.

Tosiasiallisesti se on varmaan mennyt jotenkin niin, et "Ai, sä meet Stockalle syömään...Viittisitkö samalla napata siitä sukkaosastolta vierestä yhet norlynit, kun sukat taas hajos, ja näemmä vara-varastokin on loppu..."

Siis ihan kauheeta riistoo.

Tuomas3

Quote from: vihapuhegeneraattori on 05.05.2017, 15:07:39
Quote from: törö on 05.05.2017, 13:57:54
QuoteLeenan nuoruudesta löytyikin useampiakin töppäyksiä. Hän muun muassa nappasi luvatta ystävänsä auton. Toiselta tuttavalta hän taas anasti kaverinsa kanssa pankkikortin ja hurvitteli viikonlopun. Tuhansien markkojen summan korvaamiseksi piti ottaa pankkilaina.

https://hymy.fi/uutiset/eduskunnan-kiusaamiskohu-kansanedustaja-leena-meri-teki-nuoruudessaan-rotoksia/?shared=95402-5c8d4af2-500

Ja jos haluatte katsoa mikä Meri on "miehiään", vilkaiskaa Tieto Lisää Tuskaa II tilaisuuden videota.

https://www.youtube.com/watch?v=CLU9LxxFTBg&t=8761s

Täysin soinittuneelta pyrkyriltä se vaikuttaa musta. Hillotolppa kutsuu kuin seireeni.
Meri on asiallinen, faktoihin nojaava, hieman oikealle kallistuva, maahanmuuttokriittinen ja kun ei uskis ole niin monessa asiassa eri linjoilla kuin Soini. Kunnioittaa kuitenkin väistyvää pj:a ja tämän aiempaa työpanosta, vaikka hallituksessa onkin ollut heikko. Tuollaisia aiempia pieniä rötväilyjä lienee jokaisella, joka on vähänkään elänyt ja pitänyt hauskaa. Yksi selvästi maan parhaimmista poliitikoista.

L.N

Mun mielestä näinkin hienolla ja asiallisella foorumilla kuin Homma, ei ihan hirveesti kannattaisi lähteä ratkomaan asiaa, jos ei kerran faktaa ole, vaan kaikki perustuu oletuksiin ja arvauksiin. Toinen näistä henkilöistä on todennäköisesti kokenut vääryyttä ja nyt lyödään sekä syytöntä että syyllistä.

Jukka Wallin

Quote from: Maija Poppanen on 05.05.2017, 14:19:00

Tosiasiallisesti se on varmaan mennyt jotenkin niin, et "Ai, sä meet Stockalle syömään...Viittisitkö samalla napata siitä sukkaosastolta vierestä yhet norlynit, kun sukat taas hajos, ja näemmä vara-varastokin on loppu..."

Ostaako miehesi sinulle sukkahousut? Haluan nähdä sen miehen, joka käy ostamassa sukkahousut vaimolleen... Ne mies nimimerkit jotka uskaltavat tunnustaa,että on ostanut vaimollensa sukkahousut tai -housuja (useasti) painakaa "like"  :) En ostaisi edes kuukautissuojia ...
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Faidros.

Quote from: Jukka Wallin on 05.05.2017, 16:57:49

Ostaako miehesi sinulle sukkahousut? Haluan nähdä sen miehen, joka käy ostamassa sukkahousut vaimolleen... Ne mies nimimerkit jotka uskaltavat tunnustaa,että on ostanut vaimollensa sukkahousut tai -housuja (useasti) painakaa "like"  :) En ostaisi edes kuukautissuojia ...

Siis mitä! ;D Etkö ole koskaan tuonut kaupasta naisystävällesi roiskeläppiä tai tampooneita?  :o
Sukkahousuja en ole koskaan ostanut, koska naisystäväni eivät ole koskaan(?) käyttäneet niitä.

-LIKE-
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Maija Poppanen

^^ Mies on ostanut ehkä kerran sukkahousut; en niitä niin kovin käytä.

Terveyssiteitä tuo sen sijaan ostaa tämän tästä. Soittaa vaan rättihyllyltä, et näitäkös samoja sinisiä Libressejä.

Tekis mieli jutella tosi miehistä tähän väliin...

Arto Tuhkamuna

Jos ei vaimolle kehtaa ostaa feminiinituotteita, niin sanoo vaan kassalla, että mulle nää tulee.

Finka

Lehtitietojen pohjalta kommentoiden:

Itse ainakin joko hakisin ne sukkahousut mitään kommentoimatta tai sitten en hakisi vedoten siihen, ettei kuulu työnkuvaan.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

nollatoleranssi

Quote from: Lasse Nortunen on 05.05.2017, 16:29:36
Mun mielestä näinkin hienolla ja asiallisella foorumilla kuin Homma, ei ihan hirveesti kannattaisi lähteä ratkomaan asiaa, jos ei kerran faktaa ole, vaan kaikki perustuu oletuksiin ja arvauksiin. Toinen näistä henkilöistä on todennäköisesti kokenut vääryyttä ja nyt lyödään sekä syytöntä että syyllistä.

Saattaa olla kummassakin vikaa. Netissä on jonkin verran Lehtisen taustoista tietoa ja kohut eivät vaikuta kovin suurilta, mutta niiden perusteella saattaisi tehdä monenlaisia temppuja rahan eteen (jos on tuntenut kokeneensa vääryyttä). Leena Meri taas vaikuttaa hieman "pomottelevalta naiselta". Tiedä sitten mikä tässä on oikein näkemys.

Edit:
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Alaric

Quote from: Jukka Wallin on 05.05.2017, 16:57:49

Tällainen häpeily vaikuttaa vähän samanlaiselta kuin teinien nolostelu kortsujen ostamisen kanssa ;D Aikuinen mies, nyt jumalauta...

Vaimoa ei ole enkä sukkahousuja ole ostanut, mutta asiassa ei olisi mitään ongelmaa, kuten ei kuukautissuojissakaan, joita sitten onkin tullut vino pino haettua kaupoista seurustelukumppaneille.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Lumiukko Jeti

Oliskohan kyse siitä että avustajan odotukset pestin sisällöstä ja esimiehen(naisen) todelliset avustustarpeet ei ole kohdanneet. Avustaja on ajatellut/toivunut ensisijaisesti olevansa tekemässä poliittista tiedonkeruuta yms vaikka esimies on oikeasti tarvinnut jeesiä päivittäisiin askareisiin (vaikka sitten sukkahousu ostoksiin). Leena Meri on käsittääkseni auskultoinut varatuomari joten tuskin tarvitsee lisätietoja lainsäädäntöprosessista yms.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

J. Lannan haamu

Määrittelikös se jantteri tuossa tarkemmin että millaiset sukkahousut? Eihän sitä tiedä jos tuollaista pyydetään niin mitä siinä on takana :). Mutta että näyttäishän tuo siltä, että sairasloma on tehnyt tepposensa eikä mies oo kuunnellu Aku Kopakkalaa ja ehkä muutenkin vastaa lomakkeeseen sukupuolen kohdalle 'jokin muu'. Mene ja tiedä, joka tapauksessa katsoo tilannetta mistä kulmasta tahansa niin ei ollut lainkaa hyvä veto tältä 'avustajalta'.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Jukka Wallin

Quote from: Alaric on 05.05.2017, 20:59:58

Tällainen häpeily vaikuttaa vähän samanlaiselta kuin teinien nolostelu kortsujen ostamisen kanssa ;D Aikuinen mies, nyt jumalauta...

Vaimoa ei ole enkä sukkahousuja ole ostanut, mutta asiassa ei olisi mitään ongelmaa, kuten ei kuukautissuojissakaan, joita sitten onkin tullut vino pino haettua kaupoista seurustelukumppaneille.

Tästä tuli mieleen 1990-luvun alussa olin Pukevan siviiliasuisena vartijana, niin piti käydä naisten alusvaateosastolla "vakoilemassa" ettei sieltä viedä mitään kassan ohi. Muistan vieläkin ne katseet kun kiertelin rintaliivihyllyjen välissä....  :facepalm:

Hmm onkohan tämä syy nykyiselle ahdistukselleni  ;D
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.