News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ensimmäinen maahanmuuttokriittinen videopeli

Started by J. Lannan haamu, 26.04.2017, 22:28:49

Previous topic - Next topic

J. Lannan haamu

"Koodinimi Anna"

@sivullinen. on tästä asiasta kirjoittanut pariinkin otteeseen, ajatus on pyörinyt päässäni aina ajoittain, en ole koskaan siitä päässyt eroon ja bannien aikana annoin täyden vallan sille, olin eräänlaisessa Flow-tilassa kun masinoin päässäni teemaa, pelin imua, juonta ja montaa muuta asiaa! Skarpatkaapa kunnolla hetkeksi ja pistäkää parasta ja kriittistä ajatustanne tämän pariin, sillä tämä tulee olemaan kova juttu toteutettaessa...Joten annahan Sivullinen. nyt kaikki mitä irtoaa tämän aiheen tiimoilta!

Idea: Yhdistelmä Leisure Suit Larrya, School Dazea ja Far Cry 3:sta. Tarina kertoo K-Kaupan Annasta, jonka tarkoitus on pelastaa Suomi monikulttuurisuudelta! Peli on eräänlainen prosessi, johon tulee jatkuvasti aika ajoin uusia tehtäviä. Kyseessä on grafiikaltaan suht. simppeli peli, mutta syvyyttä on niin maan pirusti! Väliin tietenkin paremmin pixelöityjä kuvia mutta silti ehdottoman camp-tyylillä, vähän kuten Samantha Fox Strippokerissa, jos joku sellaista on pelannut...

Juoni: Tarinan sankari on Anna, joka on töissä myymälässä. Päivittäin Anna opiskelee yliopistossa ja kohtaa siellä mokutusta. Annan tehtävä on oppia enemmän realistista kulttuurien välistä teoriaa ja kyseenalaista yhteiskunnan mantrat, joita hän kohtaa sekä koulussa että vapaa-ajalla. Pelissä on nuivuuspisteitä, historiaa opiskelemalla saa kansallismielisyyspisteitä jne. Sitten kun on tarpeeksi hyvin tehnyt tehtäviä, pelastanut ihmisiä bileissä tapahtuvilta rikastuksilta, kiistänyt professorien hömpän ja käynyt sabotoimassa rothschildi perheen suunnitelmia, niin lopuksi on saavuttanut alpha-buddha tason maahanmuuttokriittisyyden.

Rakenne: Päätehtävä on laaja toiminnallinen roolipeli, mutta pelissä on paljon sivutehtäviä josta saa nuivuuskarismaa. Lisäosia koodataan jatkuvasti, milloin on Anna Ruotsinlaivalla ja milloin missäkin. Jos joku muistaa School Dazen, niin tässäkin pelissä sisään koodataan piilomainontaa ja viestejä. Syvyyttä on mahdoton sanoa, sinne saa iskettyä niin paljon nyansseja. Tarkoitus on yhdistelmä humoristista peliä ja ehdotonta uugee roolipeliä.

Toteutus: Jotkut opiskelijat tekivät sen kaljavaras pelin mikä voitti palkintoja. Tämä olisi noin kahden vuoden projekti. Kun idea on valmis, rahoitusta kansalaisilta n. 10 euroa/kk tai miten vaan. MV-lehti mukaan masinoimaan tätä. Rahoitusta tällaiseen ei saa ja pelin maineenhallinan vuoksi parempi on tehdä tästä underground johon pojankoltiaiset ja vanhemmatkin herrasmiesjäbät kokee vetoa...

Miksi?: Hollywood on kovaa vauhtia propagandoimassa kaiken maailman paskaa, jenkeissä tulee paljon sarjoja jossa meksikolaiset nauravat ja asettavat alkuperäiset jenkit täysin naurunalaiseksi. Tällainen peli, jos sen tekee underground idealla voisi saavuttaa todella paljon kulttimainetta. Sitä ei olla koskaan vielä tehty ja tällä hetkellä kuten kaikki tietävät, peliteollisuus on hotimpia hottia. Jos miettii jotain Pokemon gota tai mikä se olikaan, nii tämän pelin pitäisi olla riittävän simppeli ulkoapäin, mutta peliin integroidaan valtavasti ideologiaa yksityiskohtia suomalaisesta 1900-luvun hyvinvointivaltiosta sekä tietysti toiseuden ongelmista. Ironisesti, humoristisesti, vittuilevasti, realistisesti.

Tunteeko kukaan koodaajia tai pelintekijöitä yleensä, onko ne nuivia ja voisko tällaisen projektin pistää tulille? Ideoita toteutukseen on vaikka kuinka, paras idea olisi tosiaan sellainen retrohenkinen 80-90-luvun C-64/Amiga tyyppinen pelimaailma väreineen, musiikkeineen. Kun yhden tehtävän on suorittanut, niin ruutuun pelmahtaisi video siitä kun Anna sumuttaa **********. Toki väliin siis paremmankin grafiikan kohtia...

Miksi Anna? No se nyt on vaan niin symbolinen hahmo jonka ympärille tuollainen olisi hyvä rakentaa. Helppo lähestyä, hyvä kikkailla kaikkea siistiä jne. Tollainen on just sellainen 'riemurasia' -lähestyttävä, jokainen voi ladata sen helposti mutta tarpeeksi laaja ja jatkuvasti kehittyvä kokonaisuus.

Mietteitä ja ehdotuksia!

Edit. Lisätty kuva esimerkkinä pelin kannesta...kaikki voi kuvitella mitä tuohon voi laittaa :)
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Skeptikko

#1
Olen miettinyt itsekin erilaisia maahanmuutto- tai islamkriittisiä pelejä. Osassa olisi vaarana, että ne kuitenkin joku kukkahattutäti saisi valtakunnanvainoajan avulla vietyä ne oikeuteen jostain ajatusrikoksesta. Omat graafiset lahjani ovat myös varsin olemattomia.

Näillä reunaehdoilla olisi kuitenkin ehkä jotain toteuttamiskelpoisia pelejä, joita ei tarvitsisi laittaa anonyymijakeluun. Eräs tällainen voisi olla jonkinlainen Helsinkiä, Suomea, Eurooppaa tai jopa maapalloa simuloiva peli SimCityn hengessä. Siinä voitaisiin hahmottaa mm. väestönkasvun holtittomuutta ja sitä millaisiin ongelmiin Suomessakin holtiton avointen rajojen politiikka johtaa niin taloudellisesti kuin islamisaation suhteen ja kuinka tämä ei edes olennaisesti auta lähtömaiden tilannetta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Mr.Reese

Sweden simulator 2018. Rakenna oma mamughetto. Tavoite on muuttaa 70-luvun lähiökompleksista rikastettu no-go zone. Onnistunut suoritus on alueen täysislamisaatio, maan tasalle saattaminen tai muuttuminen kaislamajahökkeleitä tuottavaksi afrikka-lookalikeksi. Epäonnistuminen eli game over tulee, jos maahanmuutto loppuu tai rasistit putsaa lähiön.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Kapseli

Muistan sellaisen pelin, missä oli baaritiskejä ja hahmot lähestyivät oikealta ja niille piti laittaa tuoppeja menemään ennen kuin kerkeävät tulla iholle.


Siitä voisi tehdä sellaisen modin, missä turvikset yrittävät heittää passeja mereen ja niitä pitää koppailla talteen.

Skeptikko

#4
Quote from: Skeptikko on 26.04.2017, 22:40:51
Näillä reunaehdoilla olisi kuitenkin ehkä jotain toteuttamiskelpoisia pelejä, joita ei tarvitsisi laittaa anonyymijakeluun. Eräs tällainen voisi olla jonkinlainen Helsinkiä, Suomea, Eurooppaa tai jopa maapalloa simuloiva peli SimCityn hengessä. Siinä voitaisiin hahmottaa mm. väestönkasvun holtittomuutta ja sitä millaisiin ongelmiin Suomessakin holtiton avointen rajojen politiikka johtaa niin taloudellisesti kuin islamisaation suhteen ja kuinka tämä ei edes olennaisesti auta lähtömaiden tilannetta.

Oman henkensä suojelemiseksi anonyymijakelu olisi kuitenkin ehkä perusteltua varmuuden vuoksi. Islamistit eivät ole oikein tunnettuja huumorintajusta ja suvaitsevaisuudesta, vaan tappouhkauksista ja niiden toteuttamisesta, kun joku saa päähänsä, että heidän huuhaataan on loukattu (tuli mieleen tuoreesta ravintolauutisesta kuinka SUPO Suomessa suojelin Salman Rushdieta ravintolassa ja vain vähän aiemmin oli joku islamisti tappanut norjalaisen kustantajan tai kääntäjän). Esimerkiksi jossain pelissä muistaakseni oli äänitehosteena joku islamilainen ulina ja hetihän siitä jo vedettiin herne nenään. Olikohan tämä:

What exactly is the fire temple chant? - The Legend of Zelda: Ocarina of Time Message Board for Nintendo 64 - Page 2 - GameFAQs
https://www.gamefaqs.com/boards/197771-the-legend-of-zelda-ocarina-of-time/41618632?page=1

OOT - Islamic Chants in Fire Temple
https://www.youtube.com/watch?v=iD0Ndm9Bl_A

Controversy in The Legend of Zelda Series - Zelda Wiki
http://zelda.gamepedia.com/Controversy_in_The_Legend_of_Zelda_Series

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Nuivettunut Han-nenetsi

Quote from: Kapseli on 26.04.2017, 22:53:34
Muistan sellaisen pelin, missä oli baaritiskejä ja hahmot lähestyivät oikealta ja niille piti laittaa tuoppeja menemään ennen kuin kerkeävät tulla iholle.


Siitä voisi tehdä sellaisen modin, missä turvikset yrittävät heittää passeja mereen ja niitä pitää koppailla talteen.

Se baaripeli oli TAPPER!  ;D
Toksinen soijamaskuliini

Lalli IsoTalo

Quote from: J. Lannan haamu on 26.04.2017, 22:28:49
"Koodinimi Anna"

Skarpatkaapa kunnolla hetkeksi ja pistäkää parasta ja kriittistä ajatustanne tämän pariin, sillä tämä tulee olemaan kova juttu toteutettaessa.

En tiedä mitään tietokonepeleistä, koska en pelaa niitä. Mutta sen tiedän, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja että toisaalta mitään ei voi suunnitella loppuun asti brown paper -tekniikalla, joka on iso piirustus (vuokaavio) joka kuvaa miten ohjelma toimii. Arvaan, että et pidä ehdotuksestani, mutta jos aiot olla mukana softaprojektissa, sinun täytyy olla selvillä ohjelman visuaalisesta kuvauksesta, joka on eräänlainen ohjelman pohjapiirustus.

http://www.trips.uk.net/images/tools/brown_paper.png
https://www.slideshare.net/roymogg/tool-kit-brown-paper

Kun olet piirtänyt ohjelman toimintaperiaatteen ylimmällä tasolla, koodaajan on sitten "helppoa" tehdä siitä ohjelma, jota voi testata. Kun se toimii halutulla tavalla, ohjelman alemmille tasoille tai moduleille voidaan tehdä sama.

Jos lähdet rakentamaan taloa ilman piirustuksia, ilman kokemusta talonrakennusta, siitä ei tule muuta kuin kallis konkurssipesä ja helvetistä frustraatiota.

Onnea matkaan!

Voin kyllä olla sitten koekäyttäjä ja kommentoija, kun pääsette sinne asti.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

J. Lannan haamu

Ensin moderaatio ehdotti, että olisin mukana suunnittelemassa vaalibanneria ja nyt Lalli mainitsee (tosissaan tai leikillään) minut ja softat samassa lauseessa. Joo siinä tapauksessa jää pelit tekemättä :D.

Pelasin niin maan pirusti C-64:lla, NESillä ja Mega Drivella, mutta tosiaan vain pelasin. Minähän olen synonyymi sanalle low-tech.

Tuo Ruotsitouhu oli hyvä esimerkki myös, mutta ehdottomasti sellainen camp-henkinen. Mielestäni ei kuitenkaan liian simppeli, sillä pitää olla kuitenkin jonkun verran syvyyttä propagandamaisesti.

Toinen asia, ehdottomasti anonyymisti. Ensimmäinen asia, tämä vaatii nuivaa koodaajaa, sellaisia tahoja jotka tähän haluavat lähteä ja ottaa kunnian itselleen olla luomassa globaalia rikastuspeliä.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Skeptikko

Quote from: J. Lannan haamu on 26.04.2017, 23:29:08
Toinen asia, ehdottomasti anonyymisti. Ensimmäinen asia, tämä vaatii nuivaa koodaajaa, sellaisia tahoja jotka tähän haluavat lähteä ja ottaa kunnian itselleen olla luomassa globaalia rikastuspeliä.

Jos kiinnostusta alkaa tulla tämän tiimoilta, lienee syytä vähintäänkin siirtyä hyvin aikaisessa vaiheessa käyttämään salattuja kommunikointitapoja ja käyttää myös koko kovalevyn kryptausta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

#9
Quote from: J. Lannan haamu on 26.04.2017, 23:29:08
Ensin moderaatio ehdotti, että olisin mukana suunnittelemassa vaalibanneria ja nyt Lalli mainitsee (tosissaan tai leikillään) minut ja softat samassa lauseessa. Joo siinä tapauksessa jää pelit tekemättä :D.

Riippuen vähän pelin luonteesta, voi hyvinkin olla tarvetta henkilöille, jotka osaavat tehdä jotain visuaalisesti näyttävää (tai musiikkia), vaikka henkilö ei osaisikaan ohjelmoida.

Jos on kiinnostunut tekemään 3D-pelin, niin muistaakseni tähän on nykyään ilmaiseksi tarjolla joitain käyttökelpoisia ja ilmaisia game enginejä, joilla voi melko pienellä työllä saada jotain toimivaa aikaiseksi. En muista tosin mitään nimiä ulkoa, enkä osaa myöskään suositella mitään niistä toisen yli. Itse en jaksaisi/ehtisi kuitenkaan sukeltaa 3D-pelien maailmaan, vaan todennäköisesti suosisin jotain vähän abstraktimpaa, kuten SimCityä tai vaikkapa NetHackia muistuttavaa.

PS, ilmeisesti esimerkiksi näissä on erilaisia game engineja, joista osa on ilmaisiakin:

23 Recommended 3D Game Engines (Updated)
http://www.worldofleveldesign.com/categories/level_design_tutorials/recommended-game-engines.php

61 Best 3D game engines as of 2017 - Slant
https://www.slant.co/topics/1495/~3d-game-engines

List of game engines
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

mikkojuha

Ensimmäisestä en olisi niinkään varma, sillä muistan pelanneeni vuosi pari sitten peliä jossa räiskittiin kaduilla lontivia tummia hahmoja. Osuma sai aikaan melkoisen ulinan ja äläwäbälän. Peli oli vielä raakile, ase- ym. vaihtoehdot loistivat poissaolollaan - onko kellään tietoa jatkokehitelmästä?

ikuturso

Quote from: J. Lannan haamu on 26.04.2017, 23:29:08
Pelasin niin maan pirusti C-64:lla, NESillä ja Mega Drivella, mutta tosiaan vain pelasin. Minähän olen synonyymi sanalle low-tech.

V8 mersumies ei ole lowtech.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Golimar

QuoteSilent Hill (サイレントヒル Sairentohiru) on Konamin tuottama ja pääasiassa Team Silentin kehittämä selviytymiskauhulajityypin videopelisarja. Sarjan aloitti vuonna 1999 julkaistu Silent Hill, ja viimeisin osa on vuonna 2012 julkaistu Silent Hill: Book of Memories.

Sarjalle on ominaista psykologinen kauhu, jossa pelottavaa tunnelmaa luodaan äänillä, musiikilla ja pimeydellä. Peleissä pelaajan tehtävänä on pääasiassa edetä ratkaisemalla arvoituksia ja taistelemalla erilaisia hirviöitä vastaan. Pelejä on kiitetty elokuvamaisesta tunnelmasta, monipuolisesta juonesta (kaikissa peleissä on vaihtoehtoisia loppuja) sekä tehokkaasta kauhun ilmapiirin luomisesta.

https://www.google.fi/search?q=Silent+Hill&oq=Silent+Hill&aqs=chrome..69i57j69i61j0l4.2373j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://www.google.fi/search?q=centralia+pennsylvania&oq=Cantralia+&aqs=chrome.2.69i57j0l5.8269j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Centralia oli mukava pikkukaupunki kunnes maanalainen hiilipalo autioitti sen ja siitä on saatu innoitusta elokuvaan ja peleihin, ehkä Ruotsin tuhostakin voisi saada innoitusta.

J. Lannan haamu

En olisi edes varma, onko paras vaihtoehto 3-D peli. On kuitenkin ehdottoman tärkeää mainita, että pelin ulkoasu olisi hyvin yksinkertainen, sillä monimutkaisemmat call of duty -tyyliset on ihan eri tasolla. Tää ois enempi sellainen hyvin tehty opiskelijaprojekti, tai oikeastaan kaikesta paras esimerkki on se, mitä Robert Rodrigues on tehnyt Machete -elokuvien kanssa. Sellaisen jos saisi pelillistettyä. No, tämä ulkoasu on lähinnä toissijainen homma, kunnon hakkerit kyllä tietää millainen toimii ja puree, meikäläiset vastais enemmän sisällöstä ja nyansseista...

Ikuturso, kolmessa vuodessa kyllä oppi yhtä jos toista vanhan Mesen mekaniikasta, mutta ei niin paljoa että olisi voinut pistää sen kuntoon  8).
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Area Alby  oli kova peli joskus 90-luvuilla. Muistaako kukaan.

guest12632

Ei liity maahanmuuttoon, mutta muistaakohan joku tällaista huumoripeliä 2000-luvun alusta? Ruudun yläosassa oli kettuja häkeissä. Alaosasta tuli eläinaktivisteja, jotka pyrkivät vapauttamaan ketut. Hiiri oli tähtäin ja aktivistit piti ampua ennen kuin ne pääsivät häkeille. Jos menetti kaikki kettunsa, oli se game over. Äänet oli kopioitu Doomista, joten peli oli yhtä haulikon laulua ja örkkien kuolonkorinaa. Ammutut eläinaktivistit myös splättääntyivät mehukkaasti, joten pelin edetessä ruutu täyttyi goresta. Minulla ei ollut tätä peliä itselläni, mutta näin erään tuttuni pelaavan sitä.

sologdin

Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

no future

Quote from: sologdin on 27.04.2017, 12:00:51
Sellainen peli on ollut jo kauan.  "Border-Patrol".

http://www.flashrolls.com/shooting-games/Border-Patrol-Flash-Game.htm
On myös peli nimeltä Ethnic Cleansing. Googlettaa kuka tahtoo

sivullinen.

https://www.youtube.com/watch?v=kUBXRSK0osI

On niin monta mahdollisuutta. On niin vähän taitoja ja aikaa. Enemmän kuin siihen, mikä on hyvää, pitäisi keskittyä siihen, mikä on nyt suosittua ja helppo tehdä.

Omia ideoitani olen haudutellut jo kauan. Mitään toteuttamisen arvoista en ole vielä keksinyt. Olen silti huomattavasti enemmän mukana tällä tiellä kuin miekkareiden ja valtuustopaikkojen tiellä.

Vaikka en todennäköisesti tässäkään asiassa voi varsinaista apua antaa, koska kipeä selkä, niin hengessä olen mukana. Pelin tekemisessä, kuten kaikessa luovassa työssä, kaikki lähtee tekevästä yksilöstä yksin ja vain hänestä. Muut sitten tulevat mukaan, jos tulevat eli jos idea kantaa. Sen luovan yksilön ilmaantumista odotan.

Kiitos silti J.Lannalle aiheen pitämisestä esillä. Se innoittaa luovia yksilöitä koittamaan ja tuo kisatunnelmaa; se manaa tekijän esiin. Keskustelu näyttää myös olevan inspiroivaa. Kumpa joku tarttuisi haasteeseen.

Kilpailuvietin kiihottamiseksi tarvittaisiin kisa ja haaste. Jos J.Lanta saisi aikaan edes jotain, niin lupaisin saada aikaan enemmän ja laittaa haasteen eteenpäin. Näin asia etenisi keskustelusta toimintaan. Saa suorittaa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

sivullinen.

http://yle.fi/uutiset/3-9466080

Katsokaa tätä peliä. Minusta se on erittäin paska. Silti siinä on yritetty yhdistää 90-luvun graaffisia puolia ja nykyaikaisia internetin tuomia puolia -- ja peli 100% poliittinen kannanotto, vaikka onkin Ylen uutisalueella --.

Oikeastaan Ylen yritelmä on monelta osin juuri sitä, mitä olen yrittänyt itse hahmotella. Se on hyvin yksinkertainen, hyvin helppo ja se on osa suurempaa kokonaisuutta nimittäin Ylen uutistarjontaa. K-Kaupan Annasta kertova peli olisi liiaksi yhden yksittäisen aiheen ympärille viety. Sen ympärille luotu monimutkainen pelimaailma ja juonirakenne voisivat muodostaa toimivan ratkaisun, mutta niin laajan kokonaisuuden tekemiseen menisi väistämättä vuosia aikaa, ja silloin pelistä puuttuisi kokonaan ajankohtaisuus -- joka vanhan aikakauden seikkailupeleistä puuttuukin --. Ylen luomassa pelissä sitävastoin seikkaillaan tässä hetkessä ja todellisessa maailmassa. Se luo sillan uutistarjonnan ja pelimaailman välille. Puutteistaan ja huonoudestaan huolimatta se on hyvä. Pelin on oltava ajankohtainen, ja vain olemalla yksinkertainen, se voi olla ajankohtainen.

Ajatusmaailmani selventämiseksi esitän vielä eräänlaisen näkemyksen tai hahmotelman mahdollisen pelin rungosta. Siinä ei olla kukaan muu kuin oma itsemme ja tehtävänä ei ole mikään muu kuin ehdokkaan valinta. Kyseessä on nimittäin vaalikone -- vaalikonepeli, vaalikonesimulaattori tai vain vaalikone, sillä mikä näitä erottaa --. Tehtävänä on vastata kymmeneen hyvin yksinkertaiseen kysymykseen yhteiskunnastamme. Hänelle, joka vastaa kaikkiin kymmeneen oikein, esitellään palkinnoksi ehdokas Junes Lokan urotekoja ja hyviä puolia. Yhteenkin kysymykseen väärin vastanneita "pelaajia" rangaistaan Daniel Koivulaakson rumalla naamankuvalla ja hänen poliittista uraansa koskevilla solvauksilla. Esitän vielä lisää selventääkseni kolme mahdollista kysymystä.

Kysymys 1. Kannatatko turvallista Suomea, jossa jokainen voi turvallisesti kävellä kaduilla pelkäämättä rikoksen uhriksi joutumista?
Vastausvaihtoehto A. Kyllä.
Vastausvaihtoehto B. En. Kannatan monikulttuurista Suomea, jossa matut raiskaavat naisia, pelottelevat lapsia ja ajavat rekoilla ihmisten päälle tappaen joukoittain viattomia pieniä lapsia, jotka eivät mitään pahaa ole kenellekään tehneet. Kannatan siis islamistiterrorismia, sotaa ja pahuutta.

Kysymys 2. Kannatatko sananvapautta?
Vastausvaihtoehto A. Kyllä.
Vastausvaihtoehto B. En. Kannatan valtiollista sensuuria ja väärinajattelijoiden lähettämistä työleirille tapettaviksi kaasukammioissa, kuten Neuvostoliitossa tehtiin.

Kysymys 2. Kannatatko demokratiaa?
Vastausvaihtoehto A. Kyllä.
Vastausvaihtoehto B. En. Minusta demokratiassa ei ole mitään hyvää, sillä ihmiset ovat niin tyhmiä ja äänestävät aina huonoja ehdokkaita. Stalinin ja Hitlerin kaltaiset sosialistijohtajat ovat puoluekoneistoidensa avulla onnistuneet aina tekemään ihmisten elämän huomattavasti miellyttävämmäksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Mehud

#20
Juuri tuossa toisessa ketjussa arvostelin ajatuksiasi uudesta järjestöstä.

Tämähän on MAHTAVAA! Juuri tuossa sinulle sössötin ISIS peleistä, jotka koukuttavat nuoria, edes tietämättään, että ovat ISIS sivuilla.

Elämme valitettavasti hybridisodankäyntiä, jossa emme edes tiedä saanneemme osumaa!

Brändirakentamisen kohtalaisena osaajana voisin olla rahallisestikin mukana?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

J. Lannan haamu

Kyllä jos kunnon peliä ajatellaan niin siinä pitäisi olla sitä syvyyttä ja sisältöä kunnolla. Sitä paitsi vaikka se olisi kahden vuoden projekti, niin maahanmuuttoon ja monikulturistamiseen liittyy kuitenkin kestoteemoja, jotka eivät vanhene ihan heti.

Mutta se olisi enemmän sellainen elämäntyöprojekti sellaisilta koodaajilta, joilla on jo taloudellinen tilanne tyydytetty mutta jotka näkevät yhteiskuntamme rappioitumassa entisestään ja haluavat jättää jälkensä tulevaisuuteen.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Skeptikko

#22
Quote from: sivullinen. on 27.04.2017, 14:24:57
https://www.youtube.com/watch?v=kUBXRSK0osI

On niin monta mahdollisuutta. On niin vähän taitoja ja aikaa. Enemmän kuin siihen, mikä on hyvää, pitäisi keskittyä siihen, mikä on nyt suosittua ja helppo tehdä.

Olen samaa mielktä siinä, että että kannattaa pitää mielessä se, että mikä on helppoa tehdä. Viihdyttävän pelin tai videon ei välttämättä tarvitse olla teknisesti mikään supervaativa. Esimerkiksi suosioon nousseista, mutta teknisesti varsin helpoista peleistä tulee mieleen vaikkapa Tetris.

Tuolla videosi SyeTenillä näyttää olevan paljon hyvin piirrettyjä karikatyyrihahmoja videoissaan. Jos saisi jotain tuollaisia piirroshahmoja pelien hahmoiksi, niin ne - etenkin yhdistettynä sopivaan musiikkiin - voisivat heti lisätä pelin kiinnostavuutta:

SyeTen
https://www.youtube.com/user/SyeTenAtheist/videos
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

#23
Quote from: J. Lannan haamu on 30.04.2017, 01:05:06
Kyllä jos kunnon peliä ajatellaan niin siinä pitäisi olla sitä syvyyttä ja sisältöä kunnolla. Sitä paitsi vaikka se olisi kahden vuoden projekti, niin maahanmuuttoon ja monikulturistamiseen liittyy kuitenkin kestoteemoja, jotka eivät vanhene ihan heti.

Minusta kaivataan enemmän kuin yksi peli ja osasta peleistä pitäisi tehdä myös erilaisia versioita. Esimerkiksi SimCity-tyylisistä pelistä voisi olla alkuun vähän rajoitetumpi versio ja seuraavassa versiossa voisi olla esimerkiksi yhden kaupungin sijaan olla simuloituna jo koko maata, koko maanosaa tai jopa koko maapalloa.

Samoin erilaisia grafiikoita, tapahtumia yms voisi kehitellä lisää erilaisiin versioihin. Esimerkiksi kaikkea kivaa mitä voisi laittaa, voisi olla jonkun tosielämän jakkukalkkunoiden, Orpon ja Sipilän aivopierujen esittäminen enemmän tai vähemmän suorassa muodossa ja sitten pelissa reaktioita niihin. Samoin voisi olla esimerkiksi hyödyllisten idioottien, kuten joiden pappien kurkuttamisia tai nakkaamista alas kirkontornista, autojen polttamista, sosiaaliturvajärjestelmän romahdus, nälkäkuolemia kadulla, sisällissota, terroristi-iskut, white flight jne.

Tuollainen retrohenkinen toteutustapakin, kuten tuossa Let's Play Truck of Peace -videossa (missä tosin esimerkiksi raatojen lentäessä törmäyksen jälkeen kieppuen, tapahtuu kieppuminen aivan liian sulavasti ollakseen täysin retroa), voi olla osalle peleistä ihan hyvä ja toimiva idea. Sellainen grafiikka voi olla usein helpompaa saada tuotettuakin. Toisaalta, myös jos on tarjolla jotain sopivia korkealaatuisia kuvia, joita voi käyttää pelin pohjana, niin sekin voi helpottaa kummasti pelin toteuttamista.

PS, eräs lisämahdollisuus voisi olla myös videoiden tuottaminen tuollaisten (piirros)hahmojen avulla. Jos piirroshahmosta tehdään malli, jota voidaan ohjelmallisesti animoidaan pelin tarpeisiin, niin samaa mallia voi käyttää myös videoiden tuottamiseen, missä nämä hahmot seikkailevat.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Joutilas

Ellei ole käytössä ammattimaisia ihmisiä (jotka yleensä haluaa palkkaa työstä), niin kannattaa pitää homma yksinkertaisena. Nykyisin Leisure Suite Larryn ja School Dazen tapaisten pelien grafiikka vaikuttaa huonolta, mutta nekin on vaatinut aika paljon työtä.

Lähes kaikki kaupallisetkin pelit perustuu valmiin moottorin käyttöön. Esim kaikki(?) Rovion pelit käyttää toisten tekemiä engineitä.

Sekavien ajatusten jälkeen sanoisin, että onnistunut Hommarrus Gamae vaatisi:

  • Riittävän yksinkertaisen mutta hauskan idean
  • Yhden ihmisen joka olisi teknisesti lahjakas ja haluaisi käyttää omaa aikaansa toimiakseen arkkitehtina
  • Toisen joka potkisi edellämainittua persuuksille ja vetäisi lankoja yhteen ja asiaa eteenpäin.
  • Yhden ihmisen jolla graafista silmää (olettaen että kahdella edellämainitulla ei ole)
  • Levityskanavan, mutta Hommaforum olisi ihan hyvä alku


Mehud

#25
Hahmo itsessään tarvitsee tarinan ja sen jälkeen hahmo voi olla minkä näköinen tahansa, vaikkapa musta Piste, joka vihaa maansa myymistä?

Huonoa Hollywoodia myydään isoilla tisseillä ja parhaaseen elokuvaan haetaan vaikka tissitön nainen, jos tarina sen vaatii. Itse asiassa se ei vaadi edes sitä. Tarinaa voi esittää vaikka Musta Piste! Piste!

Tarina! Mikä kansainvälinen heavy bändin nimi! Tarina!

Tai, pelin nimi? Provikat mulle!

TARINA!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Mr.Reese

#26
C-64:sen Sex games modernisoituna monikulttuurivivahteella. Siinä ei ainakaan ollut monimutkainen peli, pelimekaniikka kun oli urheilupeleistä tuttua maanista tikun vatkausta.

Tästä youtube linkkiä gameplaystä nuoremmalle polvelle. Viimeinen osio tietenkin modernissa versiossa on joukkoullatus.
https://youtu.be/tujh_7QsR-A
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Mehud

Tarinan sankarihan voi olla BOY WANKER!

Nuori poika (14 v) joka juuri on "löytänyt itsensä" ja "käpertyy itseensä", kunnes jokin saa hänet havahtumaan isosiskon pikkuhousujen nuuhkimiselta ja runkkaamiselta.

Helppo samaistumisen kohde isolle kohderyhmälle, vaikka ei olisi isosiskon pikkuhousuja haistellutkaan.

"SANKARIN" pitää yksinkertaisuudessaan olla keskinkertainen ja itsesi kopio -10. Päästäksesi sinun tasolle, hänen on kuljettava pitkä matka. Se sama matka jonka itse kuvittelit käyneesi. Vai, kävitkö sen unelmissasi?

Miettikää tätä ja olkaa yhteydessä, jos siltä tuntuu!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

repsikka

Quote from: Mr.Reese on 26.04.2017, 22:52:40
Sweden simulator 2018. Rakenna oma mamughetto. Tavoite on muuttaa 70-luvun lähiökompleksista rikastettu no-go zone. Onnistunut suoritus on alueen täysislamisaatio, maan tasalle saattaminen tai muuttuminen kaislamajahökkeleitä tuottavaksi afrikka-lookalikeksi. Epäonnistuminen eli game over tulee, jos maahanmuutto loppuu tai rasistit putsaa lähiön.
Tässäpä tuhannen taalan idea !
Pelin toimijaksi siis islamisti ja tavoitteena koko Ruotsin mamuttaminen ja kalifaatin luominen. Ilmanneilla ei olisi tähän nokan koputtamista.
Mikään valitus ei menisi oikeuslaitoksessa läpi.

Skeptikko

Pac-Man on muuten jo itsessään aika lähellä islamkriittistä peliä, etenkin jos grafiikkaa vähän hienosäätäisi. Siinähän kaapumöröt ajavat takaa tappaakseen, mutta näitä voi sitten taika-aseen tms saamalla ajaa välillä itsekin takaa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/