News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Halla-ahon taloudellinen tukeminen

Started by MokuMan, 25.08.2009, 11:49:39

Previous topic - Next topic

MokuMan

Kuten täällä kirjoitin

http://hommaforum.org/index.php/topic,12049.0.html ,

moni tallaaja vaikuttaisi olevan kiinnostunut Halla-ahon taloudellisesta tukemisesta. Ja joskus täällä foorumillakin on tilinumeroa kyselty. Tällä hetkellä Googlen ykkösosuma hakusanoilla halla-ahon taloudellinen tukeminen vie jonneksin Vihreän langan artikkeliin.

Lienee tarpeen muistuttaa, että Halla-ahon tilinumero löytyy - joskin hieman piilotettuna - täältä:

http://www.halla-aho.com/scripta/yhteystiedot.html

Ja muutaman kympin lahjat voi vain laittaa tilille, niistä ei tarvitse tehdä lahjakirjoja tjsp., riittää kun laitttaa tilisiirtoon viestiksi "lahjoitus". Jos haluaa pysyä anonyyminä Jussille, niin maksajan nimeksi voi syöttää aku ankka (sekään ei ole laitonta).

Jos haluaa pysyä anonyyminä (syystä tai toisesta) viranomaisillekin, niin voi hipsiä Armfeltintielle, työntää setelin postiluukusta ja juosta karkuun.

tommi

QuoteJa muutaman kympin lahjat voi vain laittaa tilille, niistä ei tarvitse tehdä lahjakirjoja tjsp., riittää kun laitttaa tilisiirtoon viestiksi "lahjoitus".

Sitten käykin niin, että puolet kansasta laittaa Halliksen tilille sen muutaman kympin...  ;D
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Eino P. Keravalta

Olen - tuhansien muiden lailla - valmis ja halukas lahjoittamaan rahaa Jussille tai muulle vainotulle henkilölle kun tarvetta ilmaantuu. Katsotaan nyt sitten oikeuden päätös parin viikon kuluttua. Jos sieltä tulee demokratian vastainen päätös ja jos Jussi haluaa lähteä lakimiehen kanssa valittamaan tuomiosta niin varmaan silloin rahankeräys tulee ajankohtaiseksi. Halla-aho tiennee, ettei hänen ainakaan rahanpuutteen takia kannata vetäytyä asiassa. Muutama kymppitonni saadaan kasaan päivissä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

slange

Täältä irtoaa kymppi pari tarvittaessa.

JM-K

Jussin toivomus oli - ainakin vielä lauantaina - että rahaa lahjoitettaisiin vasta hovioikeuskäsittelyn jälkeen. Eiköhän hän itse ilmoittele, jos on tullut toisiin ajatuksiin.

MokuMan

Quote from: JM-K on 25.08.2009, 12:08:07
Jussin toivomus oli - ainakin vielä lauantaina - että rahaa lahjoitettaisiin vasta hovioikeuskäsittelyn jälkeen. Eiköhän hän itse ilmoittele, jos on tullut toisiin ajatuksiin.

Hehe, tämä ketju hyppäsi heti Googlen kakkoshitiksi.

Ja saahan Jussille rahaa lahjoittaa pelkästä lahjoittamisen ilosta.

rankka

Itse olen myös valmis osallistumaan X määrällä euroja kuluihin.
Odotellaan nyt mitä Jussi asiaan sanoo.

JoKaGO

Juuri näin! Tärkeintä on, että Jussi tietää saavansa tukea riittävästi, jos tilanne niin vaatii. Eli ollaan nyt kuulolla vaan!

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

tarhuri

Minusta olisi kuitenki hyvä, että Jussi tietää eukäteen saavansa tukea, jos tarvitaan.  Siis tänne vaan kertomaan tukihalukkuudesta.  Oman korteni kekoon kannan minäkin.

Ps.  Vastapuolellahan on mitä ilmeisimmin rajattomat resurssit.
Olen olemassa, siis ajattelen.

MokuMan

Quote from: Femakko on 25.08.2009, 12:21:41
Parempi kuulkaas ostaa Halla-ahon kirjoja tai muita kannatustuotteita ja/tai osallistua sananvapauskeräykseen, ettei Halla-aholle aiheudu lisäongelmia.  

Olen eri mieltä. Haluan tukea Jussia mutten halua turhaa roinaa nurkkiini. Rahan lahjoittamisessa ei ole mitään kiellettyä eikä siitä seuraa Jussille ongelmia.

etnis

Aivan varmasti olemme mukana jos tarve vaatii. Oli se tapa sitten mikä tahansa.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

MokuMan

Quote from: Femakko on 25.08.2009, 13:20:26

Jos joku haluaa lahjoittaa rahaa, sananvapauskeräys on sitä varten. Miksi lahjoittaa rahaa tavalla, josta koituu lahjan saajalle ongelmia, jos sen voi tehdä tavalla, josta ei koidu?? Kirjoja kannattaa puolestaan lahjoittaa potentiaalisesti nuiville mutta netittömille ihmisille. Niin rahan lisäksi omistajaa vaihtaa myös tieto, mikä on vähintään yhtä arvokasta.

Mutta entä jos haluaa lahjoittaa rahaa Jussi Halla-aholle, eikä millekään yhdistykselle?

Sitä paitsi: jos tuhat ihmistä päättää lahjoittaa (organisoimattomasti) Halla-aholle kympin per naama, hän ei maksa siitä lahjaveroa (toki sellainen voidaan määrätä, mutta Jussi voittaa jutun viimeistään KHO:ssa ja saa taas ilmaista julkisuutta), mutta jos sama kymppitonni menee yhdistykselle ja yhdistys maksaa sen Jussille, kyse on verotettavasta lahjasta. Got the point?

Pawl

Kirjan ostaminen lienee fiksuin vaihtoehto. Jos oma jo on, niin osta lahjaksi. Jussi saa siitä nyt muutaman lantin, ja kenties myös sinä tulevaisuudessa: kun kirjasta muodostuu suomalaisen poliittisen historian klassikko ja/tai kielletty kirja, niin hinta divarimarkkinoilla saattaa kohota melkoisiin lukemiin.  :roll:
"Multicultural identification is the proclamation of victimization." -Sacks & Thiel

Jaska Pankkaaja

Kyllä keräys pystyyn heti kun tarvitaan! Tärkeän asian puolesta!
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

MokuMan

Quote from: Axel Cardan on 25.08.2009, 13:48:12
Minun pointtini on kuitenkin se, että verottaja on tässä maassa sellainen piru, että se saa tehdä miten haluaa. Kun verottaja esim. tulkitsee asian niin, että vaikkapa Hommaforumin keskustelu on tulkittavissalaittoman rahankeräyksen valmisteluksi, niin asia on sitten siinä: verottajan tulkinta on tässä maassa yhtä kuin lopullinen totuus. Se tästä vielä puuttuisi, että hovin jälkeen Jussi kävisi toisen kaplakan verottajaa vastaan.

Pakko toppuutella vähän: ensinnäkään verottaja ei saa tehdä mitä haluaa, vaan verotuksesta on helppo valittaa (ensin oikaisulautakunnalle, sitten HaO, sitten KHO). Näissä ei ole mitään oikeudenkäyntirumbaa, vaan lähetetään parin paperin mittainen valituskirjelmä ja sitten tuomari(t) ratkaisee asian. Ja pahin mitä voi joutua tekemään, on maksamaan lahjaveroa (joka menee joka tapauksessa, jos rahat kierrättää yhdistyksen kautta).

Mutta minä odotan. Jussi itse sanoi, että kolehdilla ei ole kiirettä.

Itse en aja takaa sakkojen maksua tai muutakaan kolehtia, vaan rahan lahjoittamista hyvälle tyypille, vaikka ei tuomiota saisikaan.

MokuMan

Quote from: Femakko on 25.08.2009, 13:53:53
Hänen sivuillaan on tilinumero. On totta, että eräässä vastaavassa tapauksessa tilannetta ei tulkittu rahankeruuksi, mutta, koska oikeusjärjestelmä on osoittanut suhtautuvansa Halla-ahoon puolueellisesti, varmasti löytyisi joku "peruste", miksi nyt lahjaveron alarajan alittava määrä katsottaisiinkin rahankeruuksi.
Joku-voi-ehkä-tulkita -ei riitä perusteluksi. Muutenhan verottajaa saisi pelätä joka päivä.

Ja oletko koskaan käynyt oikeusprosessia läpi? Ei se, että käy kaikki asteet läpi, ole mikään helppo juttu, vaikka koko ajan kaikki tietäisivät sinun olevan oikeassa. Ei se tosiaankaan ole mikään käväisenpä-KHO:ssa-elokuvien-sijasta -juttu.

Itse et ilmeisesti ole, koska et tiedä, että KHO:ssa ei "käväistä" vaan sinne lähetetään valitus, johon sitten tulee päätös.

Minä olen käynyt. Valituksen (kunkin niistä) laatiminen vei noin yhden työpäivän. Valitus lähetetään kirjattuna kirjeenä oikeuteen. Siellä ei todellakaan tarvitse pyöriä valokuvattavana, vaan juttu ratkaistaan papereiden perusteella.

Päätöksen odottelu kyllä oli muumimaista, mutta niin on moni muukin asia elämässä.

MokuMan

Quote from: Femakko on 25.08.2009, 14:02:37

Juttelepas nyt vähän laman aikana konkurssiin menneiden yrittäjien kanssa tästä, ja palataan asiaan.
Tunnen kyllä muutaman lama-ajan konkurssiyrittäjän. Jos myynti romahti, tuli konkurssi. Jos asunto oli velkojen vakuutena, se meni alta. Jos kassatilannetta yritti paikata jättämällä sotumaksut maksamatta ja ennakonpidätykset eteenpäin tilittämättä, napsahti vielä rikossyyte (niin kuin pitääkin tulla). Annapa joku konkreettinen esimerkki, jossa verottaja teki jotain "väärin".

Minä ainakin suhtaudun verottajaan vielä varovaisemmin kuin valtionsyyttäjään.
En suosittele. Turhaa tsaarinaikaista virkamiespelkoa.

Pahin, mitä voi tapahtua, ei ole suinkaan lahjaveron maksu vaan syyte laittomasta rahankeräyksestä.
Lahjavero on pahin, mitä verottaja voi järjestää. Laittoman rahankeräyksen tutkinta kuuluu ihan eri elimille. Verottaja voi korkeintaan pyytää poliisia tutkimaan, onko tapahtunut laiton rahankeräys. Mutta se syyte olisi yhtä kaukaa haettu kuin minua vastaan tekaistu murhasyyte.

PS. Mukava kuulla, että sulla oli noin kivuton KHO-keikka, mutta en jaksa uskoa, että Halla-ahon tapauksessa se menisi yhtä helposti.

Kiitos. Minä taas uskon, että kyllä se menee helposti. Halla-ahoa on vasta syytetty, katsotaan se tuomio ensin.

Pekka walden

Satkun pari olen valmis lahjoittamaan minäkin. Hoviin mennään joka tapauksessa ja sillon on asianajaja tarpeen.

Jesse Ikälumi

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.08.2009, 12:04:23
Muutama kymppitonni saadaan kasaan päivissä.

Hulluutta. En usko, että monetkaan kannatajista oikeasti tekevät rahallisia lahjoituksia. Eli Jussin ei kannata toivoa liikoja.
I will never be a memory.

Jussi Halla-aho

Quote from: Jesse Ikälumi on 25.08.2009, 14:38:36
Muutama kymppitonni saadaan kasaan päivissä.

Hulluutta. En usko, että monetkaan kannatajista oikeasti tekevät rahallisia lahjoituksia. Eli Jussin ei kannata toivoa liikoja.

Jo eduskuntavaalikampanja osoitti, että olet perusteellisen väärässä. Ihmiset ovat hyvin halukkaita osallistumaan, koska he ovat tajunneet joukkovoiman tehon: Kymppi ei ole itseltä paljon pois, mutta kun ihmisiä on tuhat, tuloksena on kymppitonni.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

MokuMan

Quote from: Femakko on 25.08.2009, 14:41:46
Ihan totta. Minkä tämä päiväkin on osoittanut jo turhaksi.  :-X
Juuri niin. Katsotaan ensin se tuomio.

MokuMan

Quote from: Jussi Halla-aho on 25.08.2009, 14:47:05
Jo eduskuntavaalikampanja osoitti, että olet perusteellisen väärässä. Ihmiset ovat hyvin halukkaita osallistumaan, koska he ovat tajunneet joukkovoiman tehon: Kymppi ei ole itseltä paljon pois, mutta kun ihmisiä on tuhat, tuloksena on kymppitonni.

Katsokaa nyt tuota Jussinkin viestiä: ei hän siinä vapise kuin haavanlehti "rahankeruusyytteen", lahjaveron tai muun huuhaan pelossa.

(Parempi ettei kommentoi myöskään positiiviseen suuntaan, se voitaisiikin tulkita rahankeräyksen organisoinniksi.)

Ernst

Voinhan minä innokaimpia varten laittaa oman tilinumeroni tähän.  Takaan, että tuotto ei tue islamismia eikä mokutusta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

repslolman

Halla-ahon kannattaisi pistää pystyyn ns. Kiihotus Linja jossa voisi kuunnella blogitekstejä hänen ääneen lukemina. 0700-121212 ja 9.90€/min.

reino

Quote from: repslolman on 25.08.2009, 15:36:30
Halla-ahon kannattaisi pistää pystyyn ns. Kiihotus Linja jossa voisi kuunnella blogitekstejä hänen ääneen lukemana. 0700-121212 ja 9.90€/min.

Ketjun paras viesti.  ;D

Tosin numero meni väärin: 0700-888888 ja 8.80€/min.

Jussi Halla-aho

Quote from: repslolman on 25.08.2009, 15:36:30
Halla-ahon kannattaisi pistää pystyyn ns. Kiihotus Linja jossa voisi kuunnella blogitekstejä hänen ääneen lukemina. 0700-121212 ja 9.90€/min.

Älyttömän hyvä ajatus. Huoltoaseman vessan seinällä näin joskus tarran, jossa mainostettiin "Sextaria" eli "eroottista textaria". Sellaisen sai viidellä eurolla puhelimeensa. Siitä voisi soveltaa: "Kiihari, kiihottava textari."
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Suurkirjoitus

Jos lakiasiat saadaan keräykselle (tavalla tai toisella) kuntoon, minäkin uskallan heti vähästäni (opiskelija - ikuinen sellainen) luvata 30 euroa. Olen minä paljon turhempaankin rahaa laittanut, aina RAY:n automaatteja myöten.

Mika

Quote from: Suurkirjoitus on 25.08.2009, 16:31:50
Jos lakiasiat saadaan keräykselle (tavalla tai toisella) kuntoon, minäkin uskallan heti vähästäni (opiskelija - ikuinen sellainen) luvata 30 euroa. Olen minä paljon turhempaankin rahaa laittanut, aina RAY:n automaatteja myöten.

Hysstt...  Jos ne käy lukemassa tätä forumia, ne saattavat päättää, että sakon perusteena oleva tulotaso määräytyy tässä tapauksessa etukäteen toimitettavalla harkintaverotuksella.  
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Jussi Halla-aho

Quote from: Mika on 25.08.2009, 16:47:00
Quote from: Suurkirjoitus on 25.08.2009, 16:31:50

Hysstt...  Jos ne käy lukemassa tätä forumia, ne saattavat päättää, että sakon perusteena oleva tulotaso määräytyy tässä tapauksessa etukäteen toimitettavalla harkintaverotuksella.  

Tätä ajattelin itsekin. Kehotan kaikkia odottamaan rauhallisesti ainakin käräjien tuomiota.

- nimim. sivullinen.

Lonely Raider

Olen - tuhansien muiden lailla - valmis ja halukas lahjoittamaan rahaa Jussille tai muulle vainotulle henkilölle kun tarvetta ilmaantuu. Katsotaan nyt sitten oikeuden päätös parin viikon kuluttua. Jos sieltä tulee demokratian vastainen päätös ja jos Jussi haluaa lähteä lakimiehen kanssa valittamaan tuomiosta niin varmaan silloin rahankeräys tulee ajankohtaiseksi. Halla-aho tiennee, ettei hänen ainakaan rahanpuutteen takia kannata vetäytyä asiassa. Muutama kymppitonni saadaan kasaan päivissä.
Asiaa! Juuri näin, nyt ei anneta paskakoneiston jyrätä tätä tapausta, ei edes rahan puutteella. Viimeistään se koittaa hukuttaa Jussin valitusten ym. muiden sontakoukeroiden suohon.
Täältä pesee taloudellista tukea ja saan masinoitua maksumiehiä kanssa lisää, eli laitamme kolehtia keruuseen.
JHA, sinä et ole yksin! Muista se, älä perekele taivu, älä anna periksi!
Mieli kirkaana eteenpäin, sinä ja me kaikki olemme oikeassa, se ei pala helvetin tulessakaan!
Voimia sinulle ja perheellesi!
-Lonely Raider-