News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Afganistanilainen lääkäri huijasi marjan massit.

Started by Hämeenlinnan Oraakkeli, 12.02.2017, 12:54:46

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Quote from: l'uomo normale on 19.02.2017, 18:11:45
Mikähän on suhdeluku kaikkien kontaktoitujen ja rahaa antaneitten välillä? Kaipa jokainen on saanut hämäräperäistä yhteydenottoa sosiaalisen median palveluihinsa.

Minulla on ilmoitus eräällä treffipalstalla ja olen huomannut, että postilaatikkooni aina silloin tällöin tipahtaa epäilyttävä yhteydenotto naiselta, tekstit ovat tämäntyyppisiä:

'Hei olen Natasha haluan tutustua teidät paljon. Haluan tavata heti ja luoda rakkauden ja perhe. Odotan viestiä kaipaus! Lähetän lisää kuvat! Kirjoittakaa osoitteeni xxx... '

Sanomattakin on selvää, että nämä deletoin heti, mutta eiköhän joku hyväuskoinen höntti saata uskoakin, että kävipä hänellä tuuri, tuossa nuori, viehättävä venäläisnainen on häneen niin ihastunut, että on teettänyt tekstin käännöskoneella vain tutustuakseen häneen.. ja lähettää lisää kuviakin.. saisinpa tavata hänet!

Jokainen tietysti arvaa, miten tämä homma etenee: nainen pyrkii luomaan vaikutelman rakastuneesta ja tapaamishaluisesta ihmisestä, joka haluaisi tulla Suomeen rakkaansa luo, mutta "siihen tarvittaisiin rahaa ja viisumeita ja passeja ja todistuksia ja kaikki maksaa, ikävä juttu, voitko vähän auttaa tai lainata.. niin ja jos tulen luoksesi niin en voi huolehtia sairaasta äidistäni, joten minun pitäisi jättää hänelle vähän rahaa, että hän pärjää sillä aikaa ja kun minun pitää olla pois töistäkin niin se on aika hankalaa, että arvostaisin, jos voisit lähettää minulle vaikka pari, kolme tuhatta euroa kaikkiin kuluihin niin saisimme sitten huoletta viettää koko kuukauden yhdessä sinun luonasi, rakas.. "  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Hakkapeliitta

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.02.2017, 11:12:49
Minulla on ilmoitus eräällä treffipalstalla ja olen huomannut, että postilaatikkooni aina silloin tällöin tipahtaa epäilyttävä yhteydenotto naiselta, tekstit ovat tämäntyyppisiä:

'Hei olen Natasha haluan tutustua teidät paljon. Haluan tavata heti ja luoda rakkauden ja perhe. Odotan viestiä kaipaus! Lähetän lisää kuvat! Kirjoittakaa osoitteeni xxx... '

Minulla ei ole profiilia missään deittipalveluissa, mutta noita samoja yhteenottoja tulee ihan facebookissa ja skypessä muutenkin. Kerran vilkaisin yhden heidän profiilia ja kyllä siellä oli vaikka kuinka paljon keski-ikäisiä suomalaisia miehiä kavereina.

Veikkaan kuitenkin, että naiset ovat yliedustettuina mitä tuohon rahan lähettämiseen tuntemattomille tulee. Ainakin mitä kymmenien- tai satojentuhansien lähettämiseen tulee. Miehiä saadaan ehkä enemmän höynäytettyä erinäisen epäselvien kauppajärjestelyjen kautta.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Skeptikko

Quote from: Hakkapeliitta on 22.02.2017, 11:19:37
Veikkaan kuitenkin, että naiset ovat yliedustettuina mitä tuohon rahan lähettämiseen tuntemattomille tulee. Ainakin mitä kymmenien- tai satojentuhansien lähettämiseen tulee. Miehiä saadaan ehkä enemmän höynäytettyä erinäisen epäselvien kauppajärjestelyjen kautta.

Ministerinäkin toiminut vielä:

Olavi J. Mattila
https://fi.wikipedia.org/wiki/Olavi_J._Mattila

Hänet nimitettiin ulkomaankauppaministeriksi Ahti Karjalaisen ensimmäisen hallituksen loppuajaksi vuoden 1963 lopulla. Karjalaisen jälkeen nimitetyssä Reino R. Lehdon virkamieshallituksessa hän oli kauppa- ja teollisuusministerinä. Hän toimi kahteen otteeseen myös ulkoministerinä. Kesällä 1975 Mattila oli Liinamaan hallituksessa ulkoministerinä ja toimi Kekkosen oikeana kätenä ETYK-kokouksen aikana.

Hänelle kertyi 1077 ministeripäivää kuudessa hallituksessa joko ulkoministerinä tai ulkomaankauppaministerinä 1960- ja 1970-luvuilla.
...
Mattila joutui luopumaan sekä Valmetin että Enson johdosta 1981, kun Kekkonen erosi presidentin tehtävistä. Hän siirtyi viettämään eläkepäiviään Hyvinkään maatilalleen, joka jouduttiin pakkohuutokauppaamaan velkojen vuoksi 1999. Hän ei myöskään välttynyt henkilökohtaiselta talouskatastrofilta, kun hän sekaantui – ilmeisesti harhautettuna – nigerialaisten huijareiden bisneksiin ja tuomittiin 2004 ehdolliseen vankeusrangaistukseen petoksesta ja velallisen epärehellisyydestä [4].

Eipä kyllä, samanlaista huijaustahan tämä turvapaikkasirkuskin on ja siinä suurin osa poliitikoista on mukana suurella innolla, kuka hyödyttääkseen itseään ja lähipiiriään, kuka hölmöyttään.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

guest8096

Eino, et sinä sieltä treffipalstalta mitään löydä.

Mr.Reese

Quote from: Frida Hotell on 22.02.2017, 14:35:33

Äläs nyt, kun tekee kuin nuo huijatut naiset ja lähettää kaikille yhteydenottanneille rahaa, niin jossain välissä sattuukin onni myöten ja sieltä pölähtää pitkäsäärinen slaavilainen missi keikistelemään Keravalaiseen kotiin.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

törö

Mä olen varmaan maininnut tästä aikaisemminkin, mutta tää bisnes pitäisi ehdottomasti laillistaa. Se on kasvava-ala eikä tuota päästöjä ollenkaan.

Ei tarvittaisi enää edes mitään työryhmiä miettimään Suomi-kuvaa, koska se tulisi kaupanpäällisinä ja olisi erittäin myönteinen, koska suomalaiset eivät enää olisi pelkästään helppoja kusetettavia vaan he osaisivat myös kusettaa.

Meillä on lisäksi hyvin paljon sellaista väkeä, joka osaa tarvittaessa esiintyä hädänalaisena lapsukaisena ja sen työllistäminen on ollut tähän asti vaikeaa, koska sopivia töitä ei ole. Tälle alalle sitä ei edes tarvitsisi kouluttaa ja turvapaikka kävisi tutkinnosta, eli ei muuta kuin suoraan töihin.

Eino P. Keravalta

Quote from: Frida Hotell on 22.02.2017, 14:35:33

No ainakaan rahaa ei vielä kukaan ole mulle lähettänyt, mutta eihän sitä koskaan tiedä.. en tosin ole pyytänytkään enkä osaa sanoa, pitääkö sitä erikseen pyytää vai lähettävätkö naiset sitä muuten vain hyvää hyvyyttään.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Mr.Reese

Quote from: törö on 22.02.2017, 15:07:07
Mä olen varmaan maininnut tästä aikaisemminkin, mutta tää bisnes pitäisi ehdottomasti laillistaa. Se on kasvava-ala eikä tuota päästöjä ollenkaan.
Hyvä idea. Lisäksi paljon moraalisesti hyväksyttävämpää kuin vuokrata kämppänsä Migrille. Meidän kielitaito mahdollistaisi esimerkiksi kerätä ylimääräiset lahjoitusrahat länsinaapurista, jolloin he eivät niitä pumppaisi turhuuksiin. Hyvällä ruotsilla kirjoitettu kirje arabialaisprinssiltä, joka on ahdingossa, sulattaisi monen Birgitan sydämen. Eikä tulisi edes Birgitalle ongelmia pankkien huomauttelusta, että olet nyt lähettämässä rahoja epäilyttäviin maihin.  8)
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Ville Hämäläinen

Mikähän on suhdeluku kaikkien kontaktoitujen ja rahaa antaneitten välillä? Kaipa jokainen on saanut hämäräperäistä yhteydenottoa sosiaalisen median palveluihinsa.

Sanomattakin on selvää, että nämä deletoin heti, mutta eiköhän joku hyväuskoinen höntti saata uskoakin, että kävipä hänellä tuuri, tuossa nuori, viehättävä venäläisnainen on häneen niin ihastunut, että on teettänyt tekstin käännöskoneella vain tutustuakseen häneen.. ja lähettää lisää kuviakin.. saisinpa tavata hänet!

Jokainen tietysti arvaa, miten tämä homma etenee: nainen pyrkii luomaan vaikutelman rakastuneesta ja tapaamishaluisesta ihmisestä, joka haluaisi tulla Suomeen rakkaansa luo, mutta "siihen tarvittaisiin rahaa ja viisumeita ja passeja ja todistuksia ja kaikki maksaa, ikävä juttu, voitko vähän auttaa tai lainata.. niin ja jos tulen luoksesi niin en voi huolehtia sairaasta äidistäni, joten minun pitäisi jättää hänelle vähän rahaa, että hän pärjää sillä aikaa ja kun minun pitää olla pois töistäkin niin se on aika hankalaa, että arvostaisin, jos voisit lähettää minulle vaikka pari, kolme tuhatta euroa kaikkiin kuluihin niin saisimme sitten huoletta viettää koko kuukauden yhdessä sinun luonasi, rakas.. "  :)

Mikä palsta? mä ainaki luotan jos nuori ja kaunis natalie!
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Eino P. Keravalta

Quote from: aivotiehye on 22.02.2017, 19:53:58

Mikä palsta? mä ainaki luotan jos nuori ja kaunis natalie!

Voin lähettää sinulle lisätietoja, mutta ymmärrät varmaan, että se maksaa hieman. Joten jos voisit lähettää minulle pari tonnia niin palataan asiaan  :)

MiljonääriPlayboy

Tällä kertaa asialla kohtelias ja miellyttävä brittimies, aka. ghanalainen huijari.

Oppitunti reaalimonikulttuurin saloihin maksoi Anjalle 170 000 euroa. Saman asian olisi voinut oppia lukemalla Hommafoorumia ilmaiseksi. Kannatusmaksunkin (ei inflaatiokorjatun) olisi voinut maksaa viideksi tuhanneksi vuodeksi, ja olisi vielä jäänyt rahaa yli.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201705012200115984_uu.shtml

QuoteHS: Anja menetti 170 000 euroa huijarille ja toipuu nyt terapian avulla

Itse juttua on ihan turha lukea. Mitään uutta tai erityisen yllättävää se ei sisällä.

PS: olikos Hommalla jo joku oma, erilinen etno-Auervaara ketju? Sinnehän tämäkin kuuluisi. Tai voisiko vaikkapa tämän ketjun konvertoida sellaiseksi?

PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Riukulehto

QuotePoliisi varoittaa rahaa pyytävistä nettituttavista ‒ uhrit menettäneet jopa satoja tuhansia euroja

13.10.2017
Helsinki

tiedote 13.10.2017

Helsingin poliisin tietoon on tullut viime viikkojen aikana useampi tapaus, joissa nettituttavuudet ovat onnistuneet huijaamaan ihmisiltä suuria summia rahaa. Useimpia tapauksia tutkitaan rikosnimikkeellä törkeä petos.

‒ Vastaavista tapauksista tehdään vuosittain kymmenkunta rikosilmoitusta. Näissä tuoreimmissa tapauksissa rahasummat ovat vaihdelleet 60 000 ja 200 000 euron välillä, kertoo rikoskomisario Hannu Kortelainen Helsingin poliisilaitokselta.

Huijarit etsivät uhreja muun muassa netin seuranhaku- ja myyntipalstoilta sekä sosiaalisesta mediasta. Osassa tapauksissa lähdetään solmimaan romanttista suhdetta, toisissa taas haetaan tukea vaikeaan tilanteeseen.

Yhteydenotot tulevat ulkomailta, ja huijarit kertovat olevansa esimerkiksi amerikkalaisia tai ympäri maailmaa matkustavia kosmopoliitteja.

Luottamusta rakennetaan pikku hiljaa ja tarinaa vahvistetaan esimerkiksi kuvin tai videoin

Yhteydenpito tapahtuu pääasiassa sähköpostilla, tekstiviesteillä tai sosiaalisessa mediassa. Toisinaan huijari ja uhri keskustelevat puhelimen tai videon välityksellä, mutta silloin kuva pätkii tai ääni ei kuulu kunnolla.

‒ Jokainen tapaus on hieman erilainen, mutta niitä yhdistää se, että luottamusta rakennetaan pikku hiljaa. Lisäksi huijari pyrkii vahvistamaan tarinaansa kuvilla, videoilla tai erilaisilla asiakirjoilla, rikoskomisario Kortelainen kuvailee.

Kun luottamus on syntynyt, nettituttavuus kertoo joutuneensa vaikeuksiin ja pyytää rahallista apua. Huijarit ovat väittäneet esimerkiksi, että he itse tai heidän perheenjäsenensä on sairastunut, joutunut onnettomuuteen tai ongelmiin viranomaisten kanssa.

Huijarit antavat usein ymmärtää olevansa hyvinkin varakkaita, mutta jostain syystä pääsy omiin varoihin on estynyt ja siksi tarvitaan rahaa uhrilta. Joskus uhria on lähestynyt myös nettituttavan perheenjäseneksi, lääkäriksi tai lakimieheksi esittäytyvä henkilö.

Koko rahasummaa ei pyydetä kerralla vaan pienissä osissa lukuisilla tekosyillä

Nettituttavat eivät useinkaan pyydä koko suurta rahasummaa kerralla vaan pienissä erissä erilaisilla tekosyillä. Huijarit lupaavat maksaa rahat takaisin korkojen kera, ja monesti on sovittu jopa tapaamisesta. Tapaamiset kuitenkin estyvät viime hetkellä.

Huijaus saattaa jatkua kuukausia tai jopa vuosia. Uhrin lähipiiri on mahdollisesti alkanut epäillä nettituttavan tarkoitusperiä ja varoittanut uhria. Huijari saa kuitenkin selittelemällä säilytettyä uhrin luottamuksen.

Uhrit ovat useimmiten keski-ikäisiä naisia, mutta huijauksen kohteeksi ovat joutuneet myös miehet. Huijarit saattavat käyttää hyväkseen uhrin herkkää elämäntilannetta esimerkiksi puolison kuoleman tai eron jälkeen.

‒ Uhrien ikähaarukkaa selittää osaltaan varallisuus. Alle 30-vuotiailla ei useinkaan ole vielä merkittävää omaisuutta, joten he eivät kiinnosta huijareita, Kortelainen arvioi.

Menetettyjä rahoja ei suurella todennäköisyydellä saa koskaan takaisin

Rikoskomisario Hannu Kortelainen sanoo, ettei poliisilla ole juurikaan keinoja kyseisten rikosten tutkimiseksi, koska huijarin oikeaa henkilöllisyyttä tai todellista olinpaikkaa voi olla mahdotonta selvittää. Rahaa siirretään usein rahanvälitysfirmojen kautta, eikä ulkomaisen pankkitilin haltijasta ole välttämättä saatavilla tietoa.

Huijareille maksettuja rahoja ei todennäköisesti koskaan saa takaisin.

‒ Netistä voi toki löytää oikeita ystäviä tai rakkaudenkin, mutta hälytyskellojen pitäisi soida, jos uusi tuttavuus alkaa pyytää rahaa. Poliisin neuvo on, ettei koskaan kannata lähettää rahaa henkilölle, jota ei ole todellisessa elämässä tavannut, toteaa rikoskomisario Kortelainen.

Mikäli epäilee joutuneensa huijauksen kohteeksi, kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin.
http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/poliisi_varoittaa_rahaa_pyytavista_nettituttavista_uhrit_menettaneet_jopa_satoja_tuhansia_euroja_64496
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

MiljonääriPlayboy

Afganistanilainen lääkäri on näköjään kuullut Uncle Samin kutsun ja lähtenyt Syyriaan sotimaan.  :roll:

Kultaa ja jalokiviäkin on retkellä löytynyt kuin elokuvassa "Kolme kuningasta" konsanaan. Harmi vaan, että niiden logistiikka on hieman tökkinyt, ja naikkosen säästöt ja pikavipit ovat häipyneet tuntemattomien tileille...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806162201011349_u0.shtml

QuoteJenkkisotilas "Edward Wilson" huijasi eteläsavolaiselta naiselta yli 55 000 euroa - väitti tarvitsevansa apua jalokivilaatikon toimitukseen

Syyriassa palvelevaksi amerikkalaissotilaaksi esittäytynyt huijari sai eteläsavolaisen naisen lähettämään miehelle kaikkiaan 55 860 euroa. Mies kertoi tarvitsevansa rahaa, jotta saisi toimitettua kultaa ja jalokiviä sisältävän laatikon kotimaahansa.

Tuntemattoman huijarin tavoittamista pidetään epätodennäköisenä ja Itä-Suomen johtava kihlakunnansyyttäjä Ossi Jukarainen onkin määrännyt esitutkinnan lopetettavaksi.

Nainen kertoo tavanneensa Edward Wilsoniksi esittäytyneen miehen Match.com-treffipalstan kautta....*SNIP*

Että silleen taas tällä kertaa.

e:pikku muoks
PolPolle tiedoksi:

foobar

Yllätyksekseni jouduin toiselle puoliskolleni vuosi sitten selittelemään näitä. Siis sitä että jos sinulle ilmestyy jostain spontaanisti keskustelukumppaniksi esim. "jenkkisotilas", kannattaa olla asian suhteen tarkkana, ja kannattaa ymmärtää että käytännössä tällaiset keskustelut ovat puhdasta ajanhukkaa koska ei kenellekään nykyään somessa, Skypessä tai vastaavassa vain tupsahda tuollaisia epäilyttävän aktiivisia uusia tuttavuuksia. Niin ei vain käy. Puhumattakaan nyt siitä että pitäisi uskoa kun moinen osapuoli on etukenossa tarjoamassa milloin mitä, rahaa, rakkautta, menestystä tai muuta. Siis ihminen jota ei ole edes koskaan tavannut!

Uskottelen itselleni että puoliskoni oli tämän episodin osalta kyllä kriittinen (eikä tietääkseni ollutkaan tehnyt mitään typerää), muttei niin kriittinen että olisi lopettanut keskustelun alkuunsa. Se saa itseni ihmettelemään näitä episodeja. Kuinka monen täysin satunnaisen kadulla vastaantulijan kohdalla ottaisitte tällaisia lupauksia todesta, tai edes jaksaisitte jatkaa kuuntelemista?

EDIT: Tosin on toki todettava että saatan olla poikkeuksellisen hankala tapaus. Epäilen jokaista omankin firman koulutusmailia jonkintyyppiseksi huijaukseksi jos niissä on linkki ulkopuoliselle saitille. Vielä useamman vakuuttelun jälkeenkin. Olen töissä yrityksessä jossa paranoia on hyve, ja korkeampi hyve kuin ylin pomotaso edes tajuaa. Voi olla että useimmat suomalaiset eivät ole töissä firmoissa joissa kaiken internet-liikenteen luonnetta on kaikilla tasoilla epäiltävä, ja että tämä on jopa firman koko uskottavuuden pohja...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Shemeikka

Ovatko nuoret naiset viisaampia, epäluuloisempia, rasistisempia tms kuin vanhemmat rouvat, kun mediassa olevat nettiauervaarojen uhrit ovat järjestään ikänaisia?

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Shemeikka on 16.06.2018, 23:35:00
Ovatko nuoret naiset viisaampia, epäluuloisempia, rasistisempia tms kuin vanhemmat rouvat, kun mediassa olevat nettiauervaarojen uhrit ovat järjestään ikänaisia?

A nuorilla ei ole massia
B Nykynuoren tulisi ymmärtää milloinka hälytyskellojen tulisi soida.

Pkymppi

Nuoret naiset antaa parastaan ja vanhat naiset antaa parastaan.
Nuoren naisen etu on että järvi ei soutamalla kulu.

MiljonääriPlayboy

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809032201178910_u0.shtml

Quote from: ILYrittäjämies alkoi ihmetellä, miksi tuottoisa firma oli luisumassa konkurssin partaalle - Terttu, 75, on syytänyt jo puoli miljoonaa euroa netin "amerikkalaiselle kenraalimajurille"

Turun poliisilla on tutkittavanaan tapaus, jossa yrittäjäperhe on ajautunut sitkeiden nettihuijareiden otteeseen. Yrityksen taloushallintoa hoitanut omistaja on siirtänyt rakkaudesta hullaantuneena perheyrityksen tileiltä rahaa afrikkalaiselle pankkitilille yhteensä jo lähes puoli miljoonaa euroa.

- Rouva on aina hoitanut firman raha-asiat. Hänen salaiset puuhansa paljastuivat, kun ryhdyin ihmettelemään, miksi yrityksemme tilivarat hupenivat, vaikka paiskin töitä aamusta yömyöhään. Yhtäkkiä ei ollut enää rahaa maksaa juoksevia kuluja, yrittäjämies kertoo Iltalehdelle.

Huijaukset ovat tapahtuneet kolmen eri profiilin avulla seitsemän vuoden aikana. Sotilasprofiileja yhdistää sama sähköpostiosoite ja pankkitili. "Amerikkalaisen kenraalimajurin" ja parin muun sotilashenkilön taustalla operoi todellisuudessa nigerialainen rikollisliiga.

.................

Yrittäjäperhe on joutunut realisoimaan kiinteistövarallisuuttaan, jotta yrityksen tileiltä tehdyt luvattomat rahansiirrot on kyetty palauttamaan konkurssin partaalle ajautuneeseen yritykseen.

.................

Ex-miehen mukaan rahaa lähtee Afrikkaan kuukausittain eläkkeenmaksun yhteydessä. Nettisulho pyytää rahaa lentolippuihin ja lupaa tulla rakastettunsa luo pikimmiten.

- Sitten tulee yllättävä este ja selityksiä sekä uusia lupauksia. Näin se menee kuukaudesta toiseen.

.................

- Lääkäreidenkin mukaan Terttu on terve ja oikeustoimikelpoinen. Petkuttaminen jatkuu niin pitkään, kun hän voi vapaasti käyttää tilejään. Pankki ei voi tehdä mitään, emme kykene millään tavoin estämään rahalähetyksiä, ex-mies harmittelee.

Seitsemän vuotta ja puoli miljoonaa euroa. Ja joka kuukausi lähtee uudet lentolippurahat.

Mahtaa neemuja naurattaa.
PolPolle tiedoksi:

Hamsteri

^

Veikkaan, että nainen teki sen tahallaan. Naisilla on aika yleistä, että hommaavat prostestanttisen työmoraalin omaavan valkoisen miehen ja jossain välissä mystery meat himo iskee.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

MiljonääriPlayboy

Quote from: Hamsteri on 03.09.2018, 22:51:38
^

Veikkaan, että nainen teki sen tahallaan. Naisilla on aika yleistä, että hommaavat prostestanttisen työmoraalin omaavan valkoisen miehen ja jossain välissä mystery meat himo iskee.

No sitten mystery meat-himo on kyllä kopsahtanut jo Tertun omaan nilkkaan, koska firman rahahanat on vedetty kiinni ja lihatiskillä shoppaillaan enää omilla eläkerahoilla:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809032201178910_u0.shtml

Quote from: IL- Terttu tekee tilisiirtoja edelleen, mutta nyt sentään omilla rahoillaan, omasta eläkkeestään. Noin 1500 euroa siirtyy joka kuukausi huijareiden taskuun.

...........

- Äiti asuu nyt mökillä, koska hänen eläkkeensä menee likimain kokonaan Afrikkaan. Hänellä ei ole omaa tietokonetta, vaan romanssia hoidetaan Turun kaupunginkirjaston koneilla. Siellä hän istuu chattailemassa huijareiden kanssa, poika selittää.
PolPolle tiedoksi:

dothefake

Ihmeen paljon Hamsteri cockeloitsee naisia, mikäli olen oikein ymmärtänyt verrattuna tuohon naisinhoonsa. Ehkä se on joku alan sivulaji.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

törö

Quote from: MiljonääriPlayboy on 03.09.2018, 22:47:04
- Lääkäreidenkin mukaan Terttu on terve ja oikeustoimikelpoinen. Petkuttaminen jatkuu niin pitkään, kun hän voi vapaasti käyttää tilejään. Pankki ei voi tehdä mitään, emme kykene millään tavoin estämään rahalähetyksiä, ex-mies harmittelee.

Herkkäuskoisuus on hyvä valinta jos haluaa olla tervejärkisen maineessa tässä maassa. Hullu on se, joka tunnistaa valehtelijan.

Ernst

Päivätyöt eivät aina nappaa. Täytynee kehittää joku afrikkalaishuijausta vastaava täky, uusi täky, maailman huijausmarkkinoille.

Olen kehittelemässä suomalaisen kersantin (vrt. amer.evluti) hahmoa. Suomalaisena kersanttina tunnen hahmon ikään kuin sisältä. Uskottavuutta...

Toinen versio voisi olla vaikkapa pälkäneläinen renki. Se vaatii jo faktantarkistusta ja hitusen luovuutta.
Nigerialais-afrohuijaus alkaa olla liian kulunut juttu. Suomi-innovaatiota kaivataan.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Hiilivety

Quote- Lääkäreidenkin mukaan Terttu on terve ja oikeustoimikelpoinen. Petkuttaminen jatkuu niin pitkään, kun hän voi vapaasti käyttää tilejään. Pankki ei voi tehdä mitään, emme kykene millään tavoin estämään rahalähetyksiä, ex-mies harmittelee.

Eroaako tämä nyt niin paljon siitä, kun toiset laittavat rahaa muotivaatteisiin, moottoripyöriin, lomamatkoihin, rahapeleihin, kanavapaketteihin, pelikonsoleihin tai muuhun vastaavaan? Samalla tavalla he ostavat unelmia ja mielikuvia, jotka pidemmän päälle eivät tuo pysyvää mielihyvää.

Mitä toiset ovat neuvomaan, mihin ihminen rahansa käyttää? He vain luulevat tietävänä paremmin, koska halauisivat käyttää ne rahat itse valitsemaansa huijaukseen.
"...voimme jatkaa eteenpäin merkittävistä yhteisistä saavutuksista huolimatta." ~ Brandis

Skeptikko

Quote from: foobar on 16.06.2018, 21:43:26
Yllätyksekseni jouduin toiselle puoliskolleni vuosi sitten selittelemään näitä. Siis sitä että jos sinulle ilmestyy jostain spontaanisti keskustelukumppaniksi esim. "jenkkisotilas", kannattaa olla asian suhteen tarkkana, ja kannattaa ymmärtää että käytännössä tällaiset keskustelut ovat puhdasta ajanhukkaa koska ei kenellekään nykyään somessa, Skypessä tai vastaavassa vain tupsahda tuollaisia epäilyttävän aktiivisia uusia tuttavuuksia.

Erilaisista tyypillisistä huijaustavoista niin netissä kuin netin ulkopuolella pitäisi kertoa jo koululaisille, jotta he onnistaisivat tunnistamaan ja torjumaan hyökkäyksiä. Itse arvelen, että ainakin osa ihmisistä on suojattavissa osaa hyökkäystyyppejä sillä, että heitä on etukäteen varoitettu juuri niistä. Varmastikaan kaikkia ei voi pelastaa, mutta jos pystyisi pelastamaan edes osan.

EDIT: Tosin on toki todettava että saatan olla poikkeuksellisen hankala tapaus. Epäilen jokaista omankin firman koulutusmailia jonkintyyppiseksi huijaukseksi jos niissä on linkki ulkopuoliselle saitille. Vielä useamman vakuuttelun jälkeenkin. Olen töissä yrityksessä jossa paranoia on hyve, ja korkeampi hyve kuin ylin pomotaso edes tajuaa. Voi olla että useimmat suomalaiset eivät ole töissä firmoissa joissa kaiken internet-liikenteen luonnetta on kaikilla tasoilla epäiltävä, ja että tämä on jopa firman koko uskottavuuden pohja...

Vain itseensä voi luottaa, eikä itseensäkään sataprosenttisesti. On tullut nähtyä niin moneen kertaan, että suurimmalle osalle ihmisistä tuntuu olevan ylivoimaista ainakaan koko aikaa noudattaa suhteellisen järkeviä turvallisuustoimia. Lisäksi reaalimaailmassa eläminen menisi liian vaikeaksi, jos pyrkisi saavuttamaan mahdollisimman korkean suojaustason kaikkein taitavimpiakin hyökkääjiä vastaan. Se ei toki tarkoita sitä, että kaikkein typerimpiin huijauksiinkin pitäisi haksahtaa, mutta esimerkiksi jonkun NSA:n tasoisen hyökkääjän kanssa, joka voi mm. lähettää fyysisesti muokattuja laitteita, kun uusia laitteita ostetaan jne, joutuu ainakin useimmat tyytymään vähemmän täydelliseen suojaan mikä toki voi riittää henkilölle.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Nettiauervaaroista en tiedä, mutta tulee mieleen tämän miesoletetun entisen ministerin tapaus:

Olavi J. Mattila
https://fi.wikipedia.org/wiki/Olavi_J._Mattila

Sodan jälkeen hän valmistui sekä diplomi-insinööriksi (1946) että kauppatieteiden maisteriksi (1950) [3] ja työskenteli liike-elämän palveluksessa. Vuonna 1952 hänet nimitettiin kaupalliseksi neuvokseksi Suomen Ulkomaankaupan Edistämisrahastoon, jossa hän ryhtyi solmimaan Suomelle kauppasuhteita tuoreen Kiinan kansantasavallan kanssa. Pekingistä hän siirtyi 1957 Buenos Airesiin kaupalliseksi lähetystösihteeriksi.
...
Hänelle kertyi 1077 ministeripäivää kuudessa hallituksessa joko ulkoministerinä tai ulkomaankauppaministerinä 1960- ja 1970-luvuilla.
...
Hän siirtyi viettämään eläkepäiviään Hyvinkään maatilalleen, joka jouduttiin pakkohuutokauppaamaan velkojen vuoksi 1999. Hän ei myöskään välttynyt henkilökohtaiselta talouskatastrofilta, kun hän sekaantui – ilmeisesti harhautettuna – nigerialaisten huijareiden bisneksiin ja tuomittiin 2004 ehdolliseen vankeusrangaistukseen petoksesta ja velallisen epärehellisyydestä [4].

Mattila kääntyi vakaumukseltaan Jehovan todistajaksi 2004 [5].

Pkymppi

Quote from: Hiilivety on 04.09.2018, 09:18:31
Quote- Lääkäreidenkin mukaan Terttu on terve ja oikeustoimikelpoinen. Petkuttaminen jatkuu niin pitkään, kun hän voi vapaasti käyttää tilejään. Pankki ei voi tehdä mitään, emme kykene millään tavoin estämään rahalähetyksiä, ex-mies harmittelee.

Eroaako tämä nyt niin paljon siitä, kun toiset laittavat rahaa muotivaatteisiin, moottoripyöriin, lomamatkoihin, rahapeleihin, kanavapaketteihin, pelikonsoleihin tai muuhun vastaavaan? Samalla tavalla he ostavat unelmia ja mielikuvia, jotka pidemmän päälle eivät tuo pysyvää mielihyvää....

Eroaa, ja paljon eroaakin.

Moottoripyöriä, muotivaatteita, lomamatkoja ostava saa ostamansa tuotteen.  Tuskimpa kauaa terveen maineessa pysyy, jos yhä uudelleen ja uudelleen ostaa ja maksaa, eikä koskaan saa ostamaansa tuotetta.

Sensijaan Tertun toiminta liippaa aika läheltä peliriippuvuutta.
  https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/pelaaminen/peliriippuvuus

Hiilivety

Quote from: Pkymppi on 04.09.2018, 10:12:53

Eroaako tämä nyt niin paljon siitä, kun toiset laittavat rahaa muotivaatteisiin, moottoripyöriin, lomamatkoihin, rahapeleihin, kanavapaketteihin, pelikonsoleihin tai muuhun vastaavaan? Samalla tavalla he ostavat unelmia ja mielikuvia, jotka pidemmän päälle eivät tuo pysyvää mielihyvää....

Moottoripyöriä, muotivaatteita, lomamatkoja ostava saa ostamansa tuotteen.  Tuskimpa kauaa terveen maineessa pysyy, jos yhä uudelleen ja uudelleen ostaa ja maksaa, eikä koskaan saa ostamaansa tuotetta.

Saihan hänkin vuorovaikutusta ja unelmia ainakin sen verran, että oli valmis maksamaan niistä lisää. Ei muistakaan tuotteista saatu ilo näytä pysyvän ilman että pitää maksaa jatkuvasti lisää hankkimalla uutta ja parempaa eikä sittenkään.
"...voimme jatkaa eteenpäin merkittävistä yhteisistä saavutuksista huolimatta." ~ Brandis

MiljonääriPlayboy

Quote from: Pkymppi on 04.09.2018, 10:12:53

Tertun toiminta todellakin liippaa aika läheltä peliriippuvuutta, tai jopa päihdeongelmaa (alkoholi, huumeet). Käsittääkseni myös maaninen shoppailu lasketaan jonkinlaiseksi riippuvuudeksi. Toki rajan veto voi olla hankalaa joissain tapauksissa, mutta ei minusta mitenkään vaikeaa Tertun tapauksessa. Tertun nyt vaan on pelastanut katuojalta aiemmin haalittu omaisuus (mm. kesämökki, jossa asustella) ja sukulaisten tuki.

Kaikkihan me varmasti ostamme tavaroita ja palveluita, joita emme varsinaisesti tarvitse jokapäiväisestä elämästä selvitäksemme: ero on siinä suhteessa (käytössä oleviin varoihin), jonka puitteissa tätä touhua tehdään. Kaikki me emme esimerkiksi tyhjennä perheyrityksen tilejä niitä ostoksia varten, ja/tai muuta kesämökille asumaan jatkaaksemme sitä toimintaa. Jos teemme näin tai tekisimme näin, olemme/olisimme tasan yhtä vinksahtaneita kuin Terttukin.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, onko perheyrityksen tilien tyhjentäminen poikinut reaktiota oikeuslaitoksen ja/tai verottajan tiimoilta? Ilmeisesti ei? Ilmeisesti asianomistajarikos, eikä perhe ole lähtenyt enää lisää riivaamaan jo valmiiksi vinksahtanutta muoria? Luulisi kyllä, että verottaja tuskin haluaa päästää yksityisnostoiksi(?) tulkittavia varoja verottamatta?

e:typo
PolPolle tiedoksi:

jmk

Quote from: MiljonääriPlayboy on 04.09.2018, 10:54:55
Olisi muuten mielenkiintoista tietää, onko perheyrityksen tilien tyhjentäminen poikinut reaktiota oikeuslaitoksen ja/tai verottajan tiimoilta? Ilmeisesti ei? Ilmeisesti asianomistajarikos, eikä perhe ole lähtenyt enää lisää riivaamaan jo valmiiksi vinksahtanutta muoria?

Perheyrityksen tilien tyhjentäminen voisi vähän yksityiskohdista riippuen olla kavallus tai petos. Kumpikaan eivät kyllä ole asianomistajarikoksia (paitsi lievänä muotona, mutta tuskin on kyse lievästä muodosta jos puhalletaan kuusinumeroinen summa).