News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kyrö distillery - vihapuhetta lieventävä baarikonsepti

Started by hulaq, 08.02.2017, 08:54:45

Previous topic - Next topic

hulaq

Salli mun nauraa, alkoholi ja vihapuheen lievennys - nyt on tainnut Kyrö Distilleryllä lähteä lapasesta. Huikea visio, uusi sosiaalinen innovaatio (kuten Jungnerin leipäjono).

http://www.marmai.fi/uutiset/kyro-distillery-kokosi-pienet-yritykset-yhteen-helsinkiin-vihapuhetta-lieventava-baarikonsepti-6622130

QuoteKaikkiaan noin 50 suomalaista yritystä on lähtenyt mukaan Kyrö Distilleryn toimitusjohtajan Miika Lipiäisen johdolla perustettuun Suomi Seuraavat Sata –yhteisöön.

Lipiäisen mukaan Suomi Seuraavat Sata –yhteisö lähtee kääntämään Suomen ilmapiiriä positiivisemmaksi kokoamalla yhteen kaikki Suomen pienet yritykset.

"Haastamme kaikki mukaan talkoisiin Suomen puolesta ja tekemään konkreettisia tekoja yhteistyössä toisten yritysten kanssa", Lipiäinen sanoo.
"Esimerkiksi Kyrö Distillery on mukana uudenlaisessa, vihapuhetta lieventävässä baarikonseptissa, joka avataan Helsinkiin keväällä. Olemme hakeneet oppeja viennistä ja kansainvälistymisestä ja haluamme jakaa oppimaamme. Järjestämme siis myös ilmaisen työpajan kumppaniemme N2:n ja Werkligin kanssa, jossa jaamme brändäyksen, viestinnän ja viennin oppeja kaikille halukkaille", Lipiäinen kertoo.

Kyrö Distilleryn markkinointijohtajan Mikko Koskisen mukaan baarikonseptin rakentaminen on vielä kesken, nimeä ei ole vielä päätetty eikä myöskään tarkkaa avauspäivämäärää. Tavoitteena on luoda paikka, joka tuo erityyppisiä ihmisiä yhteen ja vähentää siiloutumista.

Suomi Seuraavat Sata –yhteisö syntyi sen jälkeen, kun Lipiäinen kirjoitti Helsingin Sanomien yleisönosastoon viime marraskuussa yritysten mahdollisuudesta osallistua Suomi 100 –hankkeeseen. Hän kritisoi osallistujien rajautumista pelkästään suuriyrityksiin.

"Meille ja muutamalle muulle pienelle alkoholialan toimijalle ilmoitettiin osallistumisen kynnysrahan suuruudeksi noin 30 000 euroa, joka olisi pitänyt lahjoittaa joko itse valitulle tai projektiorganisaation valitsemalle kohteelle. Kynnysraha on niin suuri, että se varmasti sulkee suurimman osa pk-sektorin toimijoista ulos hankkeesta. Samalla rahalla pk-sektorin yritys voisi kehittää tuotteen tai edistää vientiä", Lipiäinen kirjoitti.

Vihapuhe -sanan käyttö on näemmä uusi musta jokaisessa uudessa konseptissa...

Iudex illius ero

Archaeopteryx

Niin paljon kuin minä kannatankin paikallisten pienpanimojen ja -tislaamojen toimintaa oluen ja viskin nautintokulttuuria edistävänä asiana, nyt jää Kyrö Distilleryn tuotteet hyllyyn. Olkoot miten hyviä tahansa. Tislaamon toimintaan ei pitäisi kuulua kuin alkoholipolitiikka.

#vihapuhe

Arvoton

Konseptimme on tämmöinen sosialistinen yritys. Luokkaerojen poistaminen kuuluu liikeideaamme. Meillä jokainen työntekijäkin saa palkkaa.

Olemme ympäristöystävällinen yritys ja ajattelemme koko toiminnassamme ja jokaisessa tuotantomme vaiheessa ympäristöä. Jakeluautommekin on vaihdettu ympäristöystävällisiin maitokärryihin.

Me olemme (Finlaysonin esimerkistä) tällainen suvaitsevainen ja vihapuheen vastainen yritys. Koska Suomi on keinotekoinen tuote, tähtäämme toiseen Suomi 100:aan. Tulevaisuuden islamilaisesti monimuotoinen Suomi ostaa meiltä sikanautaa, homoeroottisia tyynyliinoja ja viinaa.

Pölhökustaa

Minä taas toivoisin että ennenkuin Kyrö Distillery (jonka tuotteita aika ajoin ostan - jatkossakin) tuomitaan, esiteltäisiin minkälaisesta konseptista on kyse.

Jostain syystä vaikea kuvitella että kyseessä olisi muslimi-toiseus -ihannointi: baari ja alkoholi kun eivät ainakaan virallisesti kuulu sinne halal-juttujen joukkoon. Toki "disco, disco, mennään, mennään" mutta ei kai rohjeta julkisesti irakeille ja sompuille ehdotella baariinmenoa. Jo ehdotuksella loukattaisiin heidän uskontoaan, ja sellaiseen ei kukaan oikeamielinen ryhdy.

Toisaalta, jos kyseessä on baari jossa on vesipiippuja, irakista karanneita geelitukkia, heitä liehakoivia 18v blondeja sekä punavihreää, suvaitsevaista hang-around -porukkaa, voi olla että yhteisöllinen kokemus jää osaltani väliin.

HDRisto

Korruptiotako vai taulukauppaa: "kynnysrahan suuruudeksi noin 30 000 euroa, joka olisi pitänyt lahjoittaa joko itse valitulle tai projektiorganisaation valitsemalle kohteelle"

Ja projektiorganisaatio voi valita kohteeksi vaikkapa Palefacen.

Roope

Quote from: hulaq on 08.02.2017, 08:54:45
Lipiäisen mukaan Suomi Seuraavat Sata –yhteisö lähtee kääntämään Suomen ilmapiiriä positiivisemmaksi kokoamalla yhteen kaikki Suomen pienet yritykset.

"Haastamme kaikki mukaan talkoisiin Suomen puolesta ja tekemään konkreettisia tekoja yhteistyössä toisten yritysten kanssa", Lipiäinen sanoo.
"Esimerkiksi Kyrö Distillery on mukana uudenlaisessa, vihapuhetta lieventävässä baarikonseptissa, joka avataan Helsinkiin keväällä. Olemme hakeneet oppeja viennistä ja kansainvälistymisestä ja haluamme jakaa oppimaamme. Järjestämme siis myös ilmaisen työpajan kumppaniemme N2:n ja Werkligin kanssa, jossa jaamme brändäyksen, viestinnän ja viennin oppeja kaikille halukkaille", Lipiäinen kertoo.

Mitä lie, mutta tuo N2 on mainostoimisto, joka oli tekemässä vihreiden "Uusi Suomi"-leijonakampanjaa ja "vihreät vastavoima perussuomalaisille"-eduskuntavaalikampanjaa, jotka osaltaan johtivat PS:n ensimmäiseen jytkyyn vuonna 2011. Samoihin aikoihin firman toimitusjohtaja Alex Nieminen pyysi TV2:n teemaillassa Matias Turkkilalta listaa Hommaforumia tukeneista vapaaehtoisista, jotta tietäisi olla tekemättä vahingossakaan töitä heidän kanssaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

nimierkki

Quote from: Archaeopteryx on 08.02.2017, 09:10:12
Tislaamon toimintaan ei pitäisi kuulua kuin alkoholipolitiikka.

Puolestani tislaamot ja panimot saavat kyllä vapaasti edistää muitakin arvoja ja asioita, vaikkapa kansanrunoutta, jos sellaisen kutsumuksekseen tuntevat. Kuluttaja voi tietenkin ottaa kantaa tällaisiin asioihin ostopäätöksillään. Otan minäkin, en osta enää venäläisiä oluita.

Vihapuheen vastustaminen on minusta kaunis ja ihana asia. Paljon on tyhmänilkeää hölinää somessa. Sivistyneen käytöksen toivominen ei luonnollisesti tarkoita sitä, että pitäisi olla vihapuheen vaaroista saarnaavan kanssa samaa mieltä esimerkiksi siitä, millä ehdoilla ihmiset voivat Suomeen tulla.

Kyklooppi

Ihmisjäte.

KTM

Suomi Seuraavat sata on hölmö nimivalinta sillä jos matupolitiikkaa ei saada kuntoon toista sataa ei tule ikinä täyteen.

Toinen sata on mahdollista vain ja ainoastaan jos kansallismieliset saa vallan ja matujen maahanpääsy pysäytetään ja virta käännetään poispäin.

Saturnalia

Vihapuhe on siis jo brändätty markkinointikonsepti, jolla pyritään keräämään yrityksiltä rajaa. Todella huvittavaa.
Tuo on itse asiassa aivan parodian rajalla tuo hanke. Kun tislaamon tuotteita nauttii, niin ensin kyllä tulee kaikenlaista puhetta mutta kun riittävästi nauttii, niin ei tule enää mitään puhetta. Onko tässä siis kysymyksessä jonkinlainen alkoholin piilomainonta sananvapauden hillitsemiseksi?
Bänniikö sensuuri? Kyrö Distillery - tuo hymyn Neukkulaan

Java

Taidan jättää tilaamatta sen Kyrön palkitun viskin, vaikka oli suunnitelmissa.
Älä usko mitään mitä kirjoitan!