News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-12-15 HS: Osa lapsista ei pääse enää kyykkyyn eikä pysty istumaan

Started by Paawo, 15.12.2016, 11:31:20

Previous topic - Next topic

newspeak

Onko se jokin yllätys, että lapset kasvaessaan omaksuvat vanhempiensa elämäntavan? Urheiluinnostus alkanee ensimmäisestä sydänkohtauksesta?

https://www.youtube.com/watch?v=9F3-LOmDSPo

Kafir Sikakoira

Muistaakseni tämä kaikki alkoi siitä, kun Martti Ahtisaari juuttui johonkin sohvaan ulkomaanmatkallaan.

Rasvari

Quote from: junakohtaus on 15.12.2016, 12:13:53
Tämä on seurausta kahdesta kirouksesta.

Ensinnäkin väki luulee liikkumiseksi sitä, että tenavilla on urheiluharrastuksia. Toiseksi muutetaan jonnekin hevonkuuseen, missä kaikki liikkuminen vaatii autoa.

Sitten ihmetellään että miten tässä näin kävi. Jos oikeasti haluttaisiin ajatella lasten parasta, pitäisi ekaksi bensan hinta kuusinkertaistaa.

Hevonkuuseesa lapsoset toisaalta joutuvat liikkumaan paljon, koska kaverit asuvat usein pienen kävelymatkan päässä. Tiedän koska olen asunut hevonkuusessa aina pois lukien opiskeluaikoja Helshingissä. Ihan oikeassa hevonkuusessa leikkipaikkoina on usein metsät ja muut jossa itsekin lapsosena tykkäsin leikkiä liikunnallisa leikkejä.

Vähän ehkä ot, pahoittelut.

Elemosina

Osa ongelmaa taitaa olla vanhemmat, jotka kuljettavat lapsia autolla joka paikkaan vaikka matka ei olisi pitkä tai vaarallinen ja lapsi riittävän vanha itse kulkemaan ja kuljettamaan mahdolliset harjoitteluvarusteet tms.
Toisaalta nykyajan elämä on istuskelua, telkkarin ääressä, autossa, bussissa, pelejä pelatessa. Huonot tottumukset opitaan nuorena ja vaikeampi sitten vanhana on muuttaa tapoja.

Itse olen niin vanha, että lapsena sai/joutui omin jaloin (kävellen tai pyörällä) menemään minne halusi, ei isä eikä äiti lähtenyt autolla heittämään. Nyt vasta olen tajunnut kuinka paljon liikuin lapsena, käytännössä kaiken sen ajan milloin en ollut koulussa tai nukkumassa.
Kokeilin muuten, että pääsenkö itsekään kyykkyyn ja ylös. Onneksi onnistui ja onnistuu korkkareissakin tarvittaessa. Tiukkaa tekee jos joutuu jonkun aikaa kyykyssä kökkimään, mutta onnistuu kuitenkin.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

-PPT-

Tässähän on menty äärimmäisyydestä toiseen; nyt on elintasosairauksia. 1930-luvulla kun köyhyys oli laajamittaisempaa oli hyvin tavallista että armeijan kutsunnoissa moni ei päässyt terveystarkastuksesta läpi johtuen huonosta kunnosta, joka taas johtui aliravitsemuksesta.

Faidros.

Toista se on muslimilapsilla. Kyykkyyn pääsee ja jos ei pääse, niin tuosta ja tästä! >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-