News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2026-10-28 IS: Nuorelta naismiljonääriltä yli 10 asetta takavarikkoon

Started by Mika, 28.10.2016, 15:16:02

Previous topic - Next topic

Mika

QuoteSuomen kovatuloisimpiin nuoriin lukeutuva parikymppinen nainen sai 32160 euron sakot huumausaineen käyttörikoksesta ja ampuma-aserikkomuksesta. Nuoren naisen kova sakkotuomio julistettiin oikeudenkäynnissä, jossa oli tarkoitus syyttää hänen amerikkalaista ex-poikaystäväänsä pahoinpitelystä.

- Ei ole mun kohdalla suuresta asiasta kysymys. Ne on sitten hänen (ex-poikaystävän) juttujaan. Hän on suurempi osapuoli, nuori nainen totesi syytteisiin johtaneista tapahtumista.

– Hän (exä) lähti humalassa kylälle riehumaan, nainen sanoi.  Enempää hän ei halunnut tapahtumia kommentoida.  Samassa yhteydessä tuli syytteitä naiselle itselleenkin. Hänet tuomittiin huumausaineen käyttörikoksesta ja ampuma-aserikkomuksesta sakkoihin.

Nainen tunnusti huumausaineen käyttörikoksen. Hän oli käyttänyt kannabista ja pitänyt hallussaan 4,6 grammaa kannabista omaa käyttöään varten.
Tuomio ampuma-aserikkomuksesta tuli siitä, että nainen oli säilyttänyt työhuoneessaan asekaapeissa kaksi laatikollista patruunoita sekä 11 asetta huolimattomasti siten, että asekaappien avaimet on ollut helposti löydettävissä avainkoukusta.  Lisäksi naisen työhuoneesta löytyi kotietsinnässä haulikko, haulikkorihla ja kivääri pakattuina suojapusseihin.  Naisen kertoman mukaan joku muu on ottanut aseet asekaapista löydettyään kaappien avaimet. Tämä joku muu on vienyt aseet työhuoneeseen.

Poliisi on takavarikoinut patruunat ja aseet, ja niiden hallussapito on siirretty lupaharkintaan.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001940415.html

Aikamoista...  Olisipa todella mielenkiintoista tietää, miten parikymppinen narkkari on onnistunut samaan käsiinsä tuollaisen asearsenaalin. Jos kyse on jonkun muun omistamista aseista, niin säilytys on ollut todella leväperäistä.     
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Titus

that's a bingo!

Tabula Rasa

Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ari-Lee

QuoteTuomio ampuma-aserikkomuksesta tuli siitä, että nainen oli säilyttänyt työhuoneessaan asekaapeissa kaksi laatikollista patruunoita sekä 11 asetta huolimattomasti siten, että asekaappien avaimet on ollut helposti löydettävissä avainkoukusta.  Lisäksi naisen työhuoneesta löytyi kotietsinnässä haulikko, haulikkorihla ja kivääri pakattuina suojapusseihin.  Naisen kertoman mukaan joku muu on ottanut aseet asekaapista löydettyään kaappien avaimet. Tämä joku muu on vienyt aseet työhuoneeseen.

Poliisi on takavarikoinut patruunat ja aseet, ja niiden hallussapito on siirretty lupaharkintaan.

Pitääkin lähteä aseet ja luvat. Jo pelkästään väkivallan ja huimausaineen saati leväperäisen säilytyksen vuoksi. Silti, en nyt narkkariksi nimittelisi kun ei ole enempää tietoa. Voihan olla ensimmäinen kerta, voihan?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Impi Waara

Voi voi.

Aseet miljonäärillä on pienempi riski kuin aseet köyhillä... Olisi näet saattanut sattua ja tapahtua yhtä ja toista.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Onkko

Quote from: Mika on 28.10.2016, 15:16:02
Nainen tunnusti huumausaineen käyttörikoksen. Hän oli käyttänyt kannabista ja pitänyt hallussaan 4,6 grammaa kannabista omaa käyttöään varten.

parikymppinen narkkari

Muutama gramma kannabista ei tee narkkaria kuten ei  kossupullokaan tee juoppoa.

AcastusKolya

Quote from: Ari-Lee on 28.10.2016, 15:30:25

Pitääkin lähteä aseet ja luvat. Jo pelkästään väkivallan ja huimausaineen saati leväperäisen säilytyksen vuoksi. Silti, en nyt narkkariksi nimittelisi kun ei ole enempää tietoa. Voihan olla ensimmäinen kerta, voihan?

Ei pidä. On naurettavaa pitää omassa kodissaan avaimen säilyttämistä koukussa leväperäisenä. Kertoo vain nyky-yhteiskunnan taantumisesta, että jokaisesta pikkuasiasta huudetaan kurkku suorana mitä hirveimpänä rikoksena.
Pesunkestävä militaristivaskisti.

AcastusKolya

Plus mikään laki ei kiellä aseitten säilyttämistä vaikka olohuoneen pöydällä silloin kun luvanhaltija on läsnä.
Pesunkestävä militaristivaskisti.

Luotsi

Quote from: Tabula Rasa on 28.10.2016, 15:28:33
Ja millä rikastunut?

Tuskinpa omalla duunilla tai lottovoitolla. Niin että mitä sitä nyt sitten jäljelle jää.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Mika

Quote from: Titus on 28.10.2016, 15:27:20

minkähän suvun vesa kyseessä ?

Suomen suurituloisimpien naisten listan perusteella ei ole kovin vaikea tehdä päätelmiä.  Kun verotuloja (pääomatuloja) on ollut vuosittain päälle 800.000, ja ikää on noin 20, vaihtoehtoja ole kovin montaa.

Tällaiset uutiset harmittavat, kun en itse tajunnut hakea lupaa .357:lle muutama vuosi sitten, kun sen sai vielä ilman isompia voimisteluja.  Pienoispistoolianikaan en ole koskaan säilyttänyt niin leväperäisesti, kuin näitä aseita on säilytetty. Kaikesta päätellen tässä on kuitenkin ollut kyse myös isokaliiperisista aseista.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Ari-Lee

Quote from: AcastusKolya on 28.10.2016, 15:43:53

Ei pidä. On naurettavaa pitää omassa kodissaan avaimen säilyttämistä koukussa leväperäisenä. Kertoo vain nyky-yhteiskunnan taantumisesta, että jokaisesta pikkuasiasta huudetaan kurkku suorana mitä hirveimpänä rikoksena.

Luitko koko pätkää? Itse olen samaa mieltä kanssasi. Aselait ovat jo ylämummoon lobattuja ja niitä ei ainakaan tule kiristää enempää. Asekauppakin on ajettu suurelta osin alas. Ja se kaikki koskee kunnollisinta osaa kansasta; metsästäjiä, tarkkuusampujia ja reserviläisiä. Kuuluuko tuo nuori nainen johonkin noista tai kenties kaikkiin ryhmiin, en tiedä.

Tuo suomalainen paris hilton on elänyt kertomansa perusteella väkivallan keskellä. Lisänä laittomat päihteet. Aseen hallussapito edellyttää moitteettomuutta. Lopuksi leväperäisyys kun ei edes tiedä kuka avaimiin pääsi käsiksi.

...sakkotuomio julistettiin oikeudenkäynnissä, jossa oli tarkoitus syyttää hänen amerikkalaista ex-poikaystäväänsä pahoinpitelystä.

Naisen kertoman mukaan joku muu on ottanut aseet asekaapista löydettyään kaappien avaimet. Tämä joku muu on vienyt aseet työhuoneeseen.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

ämpee

Quote from: AcastusKolya on 28.10.2016, 15:43:53

Ei pidä. On naurettavaa pitää omassa kodissaan avaimen säilyttämistä koukussa leväperäisenä.

Hyvinkään ampumistapaus on "hyvänä" esimerkkinä avainten vääriin käsiin joutumisesta.
Missään avainkoukussa asekaapin avaimia ei pidä säilyttää.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Taikakaulin

Metsästystä harrastaa. Täysin naurettava tuomio taas uhrittomasta rikkeestä. Itse en miljonäärinä uskaltaisi ajaa autoa metriäkään ja tämän jälkeen en aseitakaan haluaisi omistaa. Kyllä valtio ottaa kun saa pienenkin tilaisuuden...
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Ari-Lee

Quote from: Taikakaulin on 28.10.2016, 16:00:46
Metsästystä harrastaa. Täysin naurettava tuomio taas uhrittomasta rikkeestä. Itse en miljonäärinä uskaltaisi ajaa autoa metriäkään ja tämän jälkeen en aseitakaan haluaisi omistaa. Kyllä valtio ottaa kun saa pienenkin tilaisuuden...

Olisihan tuota voinut kyllä kohtuullistaa, kyllä.
Naisen mainitsema "joku muu" on todennäköisesti hän itse. Kuka muu tuo "joku muu" voisi olla? Mutuna laitan, että hän yritti valhetta omaksi parhaakseen. Pieleen meni. Ja oliko toimisto lukossa? Ei se lukittu asekaappikaan ole este väärille käsille.

Lepakko

Quote from: Taikakaulin on 28.10.2016, 16:00:46
Itse en miljonäärinä uskaltaisi ajaa autoa metriäkään -

Sakon määrä huipputuloiselle voi olla todellakin valtava. Mutta jos tuloni olisivat vuodessa 10 000 000 euroa ja saisin 100 000 sakot, mulle jäisi vuosituloista yhä 9 900 000 taskuun. Pystyisin elämään sillä rahalla. Sen sijaan jos mä nykyisillä tuloillani saisin 1 000 euron sakot, se olisi todella tuntuva taloudellinen takaisku. Kyllä mä mieluummin miljonäärinä autoilisin kuin persaukisena.
- Suomalaiset tulevat nielemään sen. Jos eivät, työnnetään se heille peräpuikolla.

nevahood

QuotePlus mikään laki ei kiellä aseitten säilyttämistä vaikka olohuoneen pöydällä silloin kun luvanhaltija on läsnä.
Puolitutulle kävi niin, että ampumakilpailuista tuli illalla kotiin. Oli satanut, joten jätti aseen kuivumaan asekaapin viereen. Yöllä tulivat poliisit hakemaan kuultavaksi/tunnistettavaksi väitetystä väkivaltarikoksesta. Tuo väkivaltajuttu selvisi heti paikan päällä, kun oli ollut tekoaikaan ampumakilpailuissa toisella puolella Suomea eikä liittynyt millään tavalla tuohon tapaukseen. Mutta ase ei ollut kaapissa ja siitäkös riemu ratkesi.

Lopputuloksena lähes vuoden paini hallinto-oikeudessa väärin säilytetystä aseesta. Tuon tuosta oli sielläkin vedottu "sinua epäillään pahoinpitelystä", vaikka ei edes epäilty. Useampi tonni paloi rahaa asianajajaan (hallinto-oikeuteen kun ei saa valdelta asianajajaa) ja sen vuoden kilpailut sivusuun.

Lopulta toki sai aseensa takaisin. Saattaa olla vähän nihkeä sitten seuraaviin lupia hakea. Kun on tuota väkivaltataustaa...

Eiköhän tuonkin naisen pyssyt löydy kohta riksun huutokaupasta.
Suurkiihottaja Runeberg

Ernst

Näkyy se hoplofobia leviävän enemmän kuin zikavirus. Viranomaisissa. Ei ole ehkä mikrokefaliaa mutta mikroaivoisuutta kylläkin.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Taikakaulin

Quote from: Lepakko on 28.10.2016, 16:26:04Sen sijaan jos mä nykyisillä tuloillani saisin 1 000 euron sakot, se olisi todella tuntuva taloudellinen takaisku. Kyllä mä mieluummin miljonäärinä autoilisin kuin persaukisena.

En nyt ole aivan varma, mutta käsittääkseni saat törttöillä aika paljon, että saat 1000 euron sakot ja että se olisi vielä tuntuva taloudellinen vastaisku. Jos 1000 euroa on tuntuva taloudellinen vastaisku, niin eiköhän ne päiväsakotkin olisi sitten tuon perijättären tapaisista rikoksista paljon alhaisemmat kuin se 1000 €. Ehkä lähempänä 500 euroa? Toki sekin vituttaisi suunnattomasti, ei siinä mitään.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Mursu

Quote from: AcastusKolya on 28.10.2016, 15:46:32
Plus mikään laki ei kiellä aseitten säilyttämistä vaikka olohuoneen pöydällä silloin kun luvanhaltija on läsnä.

Estää. Laki ei tietääkseni mitenkään puhu siitä onko luvanhaltija läsnä. Periaate laissa on, että ase on aina joko kannossa, kuljetuksessa tai säilytyksessä.

JoKaGO

Quote from: Taikakaulin on 28.10.2016, 17:28:47
Quote from: Lepakko on 28.10.2016, 16:26:04Sen sijaan jos mä nykyisillä tuloillani saisin 1 000 euron sakot, se olisi todella tuntuva taloudellinen takaisku. Kyllä mä mieluummin miljonäärinä autoilisin kuin persaukisena.

En nyt ole aivan varma, mutta käsittääkseni saat törttöillä aika paljon, että saat 1000 euron sakot ja että se olisi vielä tuntuva taloudellinen vastaisku. Jos 1000 euroa on tuntuva taloudellinen vastaisku, niin eiköhän ne päiväsakotkin olisi sitten tuon perijättären tapaisista rikoksista paljon alhaisemmat kuin se 1000 €. Ehkä lähempänä 500 euroa? Toki sekin vituttaisi suunnattomasti, ei siinä mitään.

Ylinopeudesta saa keskituloinen helposti tonnin sakot. Pari viikkoa sitten sain yli 700 sakkoa, kun en jarruttanut 60 alueen alussa vaan tulin mutkan takaa valtion bensalla (rullaamalla) 80 km/h:n alueelta. No, oli 87 tutkan mukaan, mutta ei muita tielläliikkujia kuin miekkataksi ja minä.
Maksan toki "ilomielin", tyhmästä päästä kärsii lompsa. Tuli käyttöä veronpalautukselle, päikseen meni. Jos joku ajaa jonon kärjessä nippa-nappa alle rajoituksen, se olen minä. Vannoin pyhästi, että en aja ylinopeutta ennen ensi Juhannusta  :roll:

Tuo onkin mielenkiintoista, että asekaapin avain ei saa olla kotona avainnaulassa muiden avainten joukossa. Vrt. Hyvinkään poliisiampuja. Mutta voi olla vaikea keksiä sellaista jemmaa, jota perheen teini ei keksisi. Jos on jokin "isin laatikko", niin senhän arvaa jokainen, että siellä avain tykkeihin on.
Itse jemmasin joskus vaimolta salattavia jutskia paskaisten sukkien ja kalsareiden laatikkoon, toimi hyvin  :P Minä pesin perheen pyykit, jollen ollut reissussa.

Aseita en toki ole koskaan omistanut, muita kuin kaksi nyrkkiä sekä AUKin ja RUKin kurssipuukot.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ernst

Quote from: JoKaGO on 28.10.2016, 18:00:42

Maksan toki "ilomielin", tyhmästä päästä kärsii lompsa. Tuli käyttöä veronpalautukselle, päikseen meni.
Aseita en toki ole koskaan omistanut, muita kuin kaksi nyrkkiä sekä AUKin ja RUKin kurssipuukot.

Pyydä syyttäjää kohtuullistamaan ylinopeussakko. Pääset paremmalle tuntipalkalle kuin koskaan. Siihen menee noin 5 minuuttia, jos postitusta ei lasketa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)