News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-08-03 YLE: maahanmuuttajien ja pakolaisten tuottavuus heikko,eivät työllist

Started by writer, 03.08.2016, 12:19:02

Previous topic - Next topic

nevahood

QuoteVoittajaksi valittiin idea oleskeluluvan saaneille suunnattavasta 1 000 euron arvoisesta "kotoutumissetelistä", jonka työnantaja voisi lunastaa, kun työllistämisen velvoitteet on täytetty.
Tonnin seteli.

Itkettää ja naurattaa samaan aikaan.

... ja tuhanteen.

Mä annoin sulle tonnin setelin? Eiks se ollu tonnin seteli? Tonni? Enks mä antanut tonnin?
Suurkiihottaja Runeberg

Arkipiispa

Yrityksemme on harkinnut oleskelulupaa odottavan palkkaamista; koska kyseinen henkilö on ilmoittanut työpaikkaa haluavansa, "haastattelin" häntä.

En sitten viitsinyt edes kysellä, olisiko xxxx-korttia, yyyy-korttia ja zzzz-korttia, joita nyt pitäisi ainakin olla meidän työntekijällä jotta se voitaisiin pistää työmaalle ns. tuottavaan työhön. Ilman kun ei saa hommia tehdä, se on tätä pyro-kratiaa se.

Ja sitten tietysti vielä tulisi ainakin ajokortti, mutta en kyllä aikuisen oikeesti sitä autoakaan antaisi kyseisen hepun käsiin, mutta mitäpä siitä, se ei taas ole minun päätettävissäni, toisin kuin henkilön työhön soveltuvuuden arviointi, joka noin niinkuin suurinpiirtein päättyi siihen kun pyysin haastattelussa "contact information", joka meni yli kaverin kielellisen osaamisen, eli piti näyttää sormella puhelinta ja kysyä "what is your phone number". No, sekään ei mennyt ikäänkuin jakeluun, joten piti soveltaa lukion ilmaisutaitokurssilta opittua... sitten kaveri näytti VOK:ista saamaansa ID-korttia, jolloin meikäläiseltä meinasi jo pelihousut revetä kunnes kaveri vihdoin sai raapusteltua numeronsa paperille. Mutta hitto vieköön mikä käsiala - hyvä että sai numeroista selvää.

No arvaa palkkasinko ? Tai oikeammin, arvaa olenko nyt rasisti kun en palkannut ?

BTW, ainoa hyvä puoli asiassa on se, että nyt on yli 30 tuhannesta edes yksi ilmoittanut työhalunsa. Onhan se jokin promillen osa sekin.
"Kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" - Ellinoora/Carrie
Polpo:lle tiedoksi: kirjoitukseni arvionnissa on sovellettava Poen lakia.