News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-9-15 yle; Äärioikeisto omi Suomen itsenäisyyden symbolit

Started by Koekaniini, 16.09.2016, 11:47:40

Previous topic - Next topic

l'uomo normale

Vassariuden ydin: Pitää käyttää oikeita mielipiteitä, oikeita vaatteita ja symboleita, syödä oikeita ruoka ja juoda oikeita juomia, asua oikeilla alueilla... Ja ennen kaikkea: pitää kuulua oikeisiin piireihin. Erottaudutaan junteista, jotta päästään muodostamaan uusi yläluokka.

Pystyisiköhän hyppäämään kokonaan siitä piirileikistä pois?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Ville Hämäläinen

Minä en yleensä mieti poliittisia suuntauksia vaatteita pukiessa enkä riisuessa, mietin lähinnä mihin olen menossa ja mitä tekemään jos sitäkään. Jos minä näen ihmisen niin en vaatetuksesta ja koruista mieti mitä ideologiaa joku edustaa, ainoa varma merkki on punaiset tennarit, muusta ei voi päätellä mitään. Ajatuksia voi kohdistaa tärkeämpiinkin asioihin
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

MW

Minä en käytä koruja, en edes rannekelloa. Isänmaan symbolit ovat silti arvossaan. Saa käyttää.

Ville Hämäläinen

Quote from: Axel Cardan on 17.09.2016, 22:00:29
Quote from: MW on 17.09.2016, 21:54:34
Minä en käytä koruja, en edes rannekelloa. Isänmaan symbolit ovat silti arvossaan. Saa käyttää.

Seinällä on Eetu Iston itsensä Berliinissä painattama "Hyökkäys" ja hyllyn päällä Gallen-Kallelan suunnittelema Itä-Karjalan lippu. Sama lippu muuten on SA-kuvastossa kenraalien Raappana-Airo-Lagus -pöydällä.

Haluaisin nyt puolueettoman arvion äärioikeistolaisuuteni ja narkomaniani asteesta.

Et juuri pössyttele ja löyhä äärioikestoliitännäinen asuu sinussa

l'uomo normale

Quote from: aivotiehye on 17.09.2016, 21:46:25
Minä en yleensä mieti poliittisia suuntauksia vaatteita pukiessa enkä riisuessa, mietin lähinnä mihin olen menossa ja mitä tekemään jos sitäkään. Jos minä näen ihmisen niin en vaatetuksesta ja koruista mieti mitä ideologiaa joku edustaa, ainoa varma merkki on punaiset tennarit, muusta ei voi päätellä mitään. Ajatuksia voi kohdistaa tärkeämpiinkin asioihin

Oletko onnistunut elämässäsi muissakin asioissa kuin tyylikkäässä pukeutumisessa?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

MW

Quote from: Axel Cardan on 17.09.2016, 22:00:29
Quote from: MW on 17.09.2016, 21:54:34

Seinällä on Eetu Iston itsensä Berliinissä painattama "Hyökkäys" ja hyllyn päällä Gallen-Kallelan suunnittelema Itä-Karjalan lippu. Sama lippu muuten on SA-kuvastossa kenraalien Raappana-Airo-Lagus -pöydällä.

Haluaisin nyt puolueettoman arvion äärioikeistolaisuuteni ja narkomaniani asteesta.

Parempi vedos on kesäpaikassa, ukin perintöä.

Ville Hämäläinen

Quote from: tuo mies on 17.09.2016, 22:07:45
Quote from: aivotiehye on 17.09.2016, 21:46:25

Oletko onnistunut elämässäsi muissakin asioissa kuin tyylikkäässä pukeutumisessa?

Mielenkiintoinen kysymys, joskus onnistaa joskus ei, lopullinen yhteenveto on vasta vanhainkodissa jos sinne asti selviää!

MW

Tämän ostin kirpputorilta. Kehyksetkin näyttävät autenttisen ajankohtaisilta, kuvasssa pientä kosteusongelmaa.

MW

multa tulille

Quote from: MW on 17.09.2016, 22:48:21
Eikö ole söpösti jätkillä sama tahti askelten?

Ajankohdan ja tilanteen huomioon ottaen sama tahti oli Suomen kannalta kohtuulisen hyvä asia vaikka vanhalle aatelismiehelle koville ottikin. Se nimittäin piti huolen siitä, että Suomessa ei kuoltu nälkään, moottoriajoneuvot, laivat ja lentokoneet kulkivat, ilmavoimilla oli koneita, tankkimiehillä panssareita, tykkimiehillä tykkejä ja ammuttavaa  ja kesällä 1944 kun alkoi olla kysymys Suomesta, nyrkki- ja kauhumiehilä putkia ja aseveli, joka kaksinkertaistaisti ilma-aseen tarpeeksi pitkäksi aikaa.

Kaikille niille nuorille ja mistään mitään ymmärtämättömille, jotka tänään ääni ja varpaat väristen huutavat kauheaa, natsi, fasisti !! saattasi olla kiusallinen juttu, jos ymmärtäisivät. Onneksi useimmat eivät ymmärrä, että ilman tätä samaa askellusta hekin (jos ylipäänsä ollisvat olemassa) olisivat keränneet itseään kokoon suosialistisen Suomen raunioista.

törö

QuoteSuomen markan kolikko sisälsi piiloviestin vuoden 1918 sodasta

http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/437086-suomen-markan-kolikko-sisalsi-piiloviestin-vuoden-1918-sodasta

Edit: Siitähän tuli varsin hieno avaimenperä.

törö

Quote from: Koekaniini on 16.09.2016, 11:47:40
"Suomen leijona -koru ja rautasormus ovat saaneet viime vuosina niin kielteisiä merkityksiä, ettei niiden käyttäminen tunnu monien mielestä enää soveliaalta.

Noitten rautasormusten nikkelipitoisuus on sitä luokkaa, että suvakit tekevät vain tietämättömille ison palveluksen ulisemalla niistä.

Parempi ostaa suosiolla vähän kalliimpi hopeinen jäljitelmä jos sellaista on pakko käyttää.

Tunkki

Quote from: törö on 24.09.2016, 10:16:39
Edit: Siitähän tuli varsin hieno avaimenperä.

Itsekö teit? Valamalla vai muuten?

Lahti-Saloranta

Quote from: Koekaniini on 16.09.2016, 11:47:40
"Suomen leijona -koru ja rautasormus ovat saaneet viime vuosina niin kielteisiä merkityksiä, ettei niiden käyttäminen tunnu monien mielestä enää soveliaalta.
Suomen leijonan ja rautasormuksen käyttö oli jo sotien jälkeen jonkinlaisessa pannassa kun ne muka edustivat neuvostovastaisuutta. Äärioikeisto ei suinkaan ominut kyseisiä symboleita vaan suvaitsevaisto oli ne julistanut ne pannaan.   
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

O. M. Hietamaa

Quote from: O. M. Hietamaa on 17.09.2016, 00:32:12
narkomaani, pyromaani, kleptomaani, erotomaani, atamaani, ottomaani tai jopa petomaani

Musulmaani unohtui!

Parsifal

Tottahan tuo on sikäli, että vihapuheita ja valheita levittävät narkkarit ovat ainakin yrittäneet omia itsenäisyyden symboleita.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Fidel Von Infidel

Lässyn lää jaada jaada. Koskakohan nuo uskaltavat tarttua ukonvasaraan vai onko liian monimutkainen aihe jopa kaappikommareille?

Pöllämystynyt

Quote from: tuo mies on 17.09.2016, 21:18:28
Vassariuden ydin: Pitää käyttää oikeita mielipiteitä, oikeita vaatteita ja symboleita, syödä oikeita ruoka ja juoda oikeita juomia, asua oikeilla alueilla... Ja ennen kaikkea: pitää kuulua oikeisiin piireihin. Erottaudutaan junteista, jotta päästään muodostamaan uusi yläluokka.

Pystyisiköhän hyppäämään kokonaan siitä piirileikistä pois?

Maahanmuuttomaltillisten piirissä tarvitaan luokkataistelu-mentaliteettia pseudovasemmiston elitismin torjumiseksi. Luokkataistelu-sanaakin kannattaa käyttää avoimesti anti-elitismistä, koska sen käyttö kyseenalaistaa "äärioikeisto"-leimat.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Roope

QuoteSota on herätellyt isänmaallisuuttani, mutta sen sanominen hävettää

Liitän isämaallisuuden ja sitä edustavat symbolit aatteisiin ja ryhmiin, joiden kanssa en halua kuulua edes samaan lauseeseen, kirjoittaa toimittaja Inkeri Harju.

UKRAINAN sota ja mahdollinen uhka Suomenkin koskemattomuudelle on tehnyt minusta aiempaa isänmaallisemman – ja sitä on hyvin vaikea myöntää.

[...]

Isänmaallisuus tuntuu aiheena kiusalliselta, koska liitän sen mielessäni uusnatsien katupartoihin, rasistisiin Twitter-tileihin ja huonosti käyttäytyviin setämiehiin. Isänmaallisuus yhdistetään Suomessa arvokonservatismiin, suvaitsemattomuuteen ja äärioikeistoon.

Ryhmiin ja aatteisiin, joiden kanssa en halua kuulua edes samaan ajatukseen.

SAMAAN kiusallisuuden koriin menevät myös koti, uskonto ja isänmaa. Nuo kolme sanaa peräkkäin kirjoitettuna saavat niskavillani nousemaan.

Liitän ne ajatusmaailmaan, jossa minun paikkani on kotona pyyhkimässä pölyjä. Ajatusmaailmaan, jossa esimerkiksi kahden miehen keskinäinen rakkaus on kiellettyä. Maailman, jossa isänmaamme seisoo tällaisten ajatusten takana.

Sanojen lisäksi myös kansallissymbolimme tuntuvat olevan nykyään vain tiettyjen porukoiden yksinoikeus. Kokemukseni mukaan suomenlippua Helsingin torilla heiluttava ihminen on hyvin harvoin levittämässä rakkauden ilosanomaa. MM-kultajuhlissa ehkä, mutta ei muulloin.

Ja se on suuri sääli.

EIKÖ nyt joku viestintäekspertti Ellun Kanoissa tai Milttonissa voisi laittaa hihoja heilumaan ja brändätä isänmaallisuuden uusiksi?

Eikö se voitaisi Suomessa liittää ilmaiseen ja laadukkaaseen koulutukseen, Minna Canthin ja Yeboyahin kaltaisiin päällikkömuijiin, vapaaseen lehdistöön tai vaikka niihin tuhansiin järviin?

Eikö olisi hienoa, jos voisi julkisesti kertoa olevansa isänmaallinen ilman, että saa välittömästi kutsun Suomineitojen uudelle kaudelle?

[...]

Tarvitaan esimerkkejä isänmaallisuudesta, johon yhä useampi suomalainen voisi halutessaan liittyä mukaan.
Helsingin Sanomat 22.4.2022

Ei toimittaja ole yhtään sen isänmaallisempi kuin ennenkään. Hän vain haluaa määritellä isänmaallisuuden uusiksi, koska siihen liittyy Ukrainan sodan myötä positiivinen klangi. Näin siitä huolimatta, että toimittaja on ajattelultaan lähempänä uusnatseja ja äärioikeistoa vastaan sotivan Putinin denatsifikaatiopyrkimyksiä kuin isänmaataan puolustavien ukrainalaisten perinteistä arvokonservatismia.

On osuvaa, että toimittaja puhuu "isänmaallisuuden brändäyksestä" ja vetoaa isänmaata nakertaviin viestintätoimistoihin Ellun Kanoihin ja Milttoniin, ikään kuin isänmaallisuuden sisällön voisi halutessa vaihtaa nurin kuin paidan.

Sekään ei ole sattumaa, että Harju mainitsee "vapaan lehdistön", mutta ei sananvapautta, koska Suomessa "vapaa lehdistö" vastustaa sananvapautta. Aivan kuten isänmaallisuus, myös sananvapaus liittyy näiden toimittajien mielissä "uusnatsien katupartioihin, rasistisiin Twitter-tileihin ja huonosti käyttäytyviin setämiehiin" sekä "arvokonservatismiin, suvaitsemattomuuteen ja äärioikeistoon". Siksi sananvapaus on brändätty uusiksi julkisessa keskustelussa ja oikeuslaitoksessa. Uutta sananvapautta ja sananvapauden puolustamista on sananvapauden rajoittaminen ja sen käyttämisestä rankaiseminen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jorma Teräsrautela

YLE on tänään taistelemassa takaisin varastetuiksi joutuneet itsenäisyyden symbolit monikulttuurin käyttöön. Radiossa luetaan läpi koko Tuntematon sotilas, ja lukijoiksi on valittu epäsuhtainen osuus Afrikan alkuperäisväestöä ja muuta maahanmuuttajaa.

Vieras ääntämys voi vähän häiritä, mutta tärkeintä on saada rasisteille jauhot suuhun!

https://yle.fi/a/91-20129628

Linkster

Quote from: Jorma Teräsrautela on 05.12.2024, 19:34:42
YLE on tänään taistelemassa takaisin varastetuiksi joutuneet itsenäisyyden symbolit monikulttuurin käyttöön. Radiossa luetaan läpi koko Tuntematon sotilas, ja lukijoiksi on valittu epäsuhtainen osuus Afrikan alkuperäisväestöä ja muuta maahanmuuttajaa.

Vieras ääntämys voi vähän häiritä, mutta tärkeintä on saada rasisteille jauhot suuhun!

https://yle.fi/a/91-20129628

Olin katselemassa Sirkus Finlandian näytöstä yhtenä syksynä ja minua jotenkin kummeksutti eräs negroidi, joka lähes tirehtöörimäisiin paraatikuteisiin verhottuna vihelsi Sibeliuksen Finlandia-hymnin. Se sujui nuotilleen oikein, mutta itse olisin moisen taidonnäytteen jättänyt esittämättä - siis sirkuksen johtoa ajattelen.