News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Täysikäännös nyt sitten minullekin

Started by Käännynnäinen, 05.09.2016, 11:50:19

Previous topic - Next topic

Emo

Peräkammarikamaa tämä ketju, joku tehnyt täyskäännöksen... huh, natsiko se aiemmin oli?

UgriProPatria

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 11:50:19
Olen täällä silloin tällöin käynyt miettiessäni mihin leiriin kuuluisin. Luin samalla yhden tutkimuksen, jonka kirjoittivat keskitysleiriltä selviytyneet ihmiset. Siinä tutkittiin niitä, jotka olivat pelastaneet hädässä olevia ihmisiä ja niitä, jotka vain katsoivat vierestä tekemättä mitään.

Tutkimuksen mukaan pelastajia yhdisti laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin, myötätunnon ymmärtäminen sekä velvollisuudentunne ihmisyyttä kohtaan.  Viime kuukausina aika moni mamu-vastainen on muuttunut mamu-myönteiseksi. Sitä on huomannut ihan työpaikoilla, kaupungin keskustoissa ja jutellessa ihmisten kanssa.  En ihan tiedä mistä on tarkkaan ottaen kysymys, kun muutokset ovat olleet niinkin silmiinpistäviä:  ollaanko kenties tultu viimeiselle ihmisyyden rajalle, jossa pitää tehdä päätös: olenko aivollinen ja  tunteva ihminen vai sen vastakohta.

Tämä tutkimuksen osoittama "laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin" on aika hieno käsite ja näin ollen olen itsekin huomannut, monien muiden kanssa, että tämä kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu ja se on ennen kaikkea ihmistä itseään vahingoittava. Eli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun. Tällaisen päätöksen tehdessään alkaa elämäkin näyttää hauskemmalta, hengittävämmältä ja jää tilaa jollekin muulle kuin jatkuvalle vihalle, joka on aika kuluttava ja sairaannuttava tunne.   Eli parempaa Suomea kohti ja hauskaa päivänjatkoa kaikille.

>:(     

Jope - Jasser Arafat

Tabula Rasa

Quote from: Emo on 05.09.2016, 14:40:41
Peräkammarikamaa tämä ketju, joku tehnyt täyskäännöksen... huh, natsiko se aiemmin oli?

Todistaa lähinnä että natsiurpot ja suvakkiurpot ovat pohjimmiltaan samaa maata ja voivat vaihtaa lennosta suuntaustaan. Molemmilla samanlainen lopputulos.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Juffe

Viime kuukausina aika moni mamu-vastainen on muuttunut mamu-myönteiseksi. Sitä on huomannut ihan työpaikoilla, kaupungin keskustoissa ja jutellessa ihmisten kanssa.  En ihan tiedä mistä on tarkkaan ottaen kysymys, kun muutokset ovat olleet niinkin silmiinpistäviä:  ollaanko kenties tultu viimeiselle ihmisyyden rajalle, jossa pitää tehdä päätös: olenko aivollinen ja  tunteva ihminen vai sen vastakohta.

Tämä tutkimuksen osoittama "laaja sitoutuminen ihmissuhteisiin" on aika hieno käsite ja näin ollen olen itsekin huomannut, monien muiden kanssa, että tämä kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu ja se on ennen kaikkea ihmistä itseään vahingoittava. Eli minä liityn siihen ryhmään, että harkinnalla rajoja auki enemmän ja sitä kautta Suomi nousuun. Tällaisen päätöksen tehdessään alkaa elämäkin näyttää hauskemmalta, hengittävämmältä ja jää tilaa jollekin muulle kuin jatkuvalle vihalle, joka on aika kuluttava ja sairaannuttava tunne.   Eli parempaa Suomea kohti ja hauskaa päivänjatkoa kaikille.
Kuvaamasi tunnepuolen ilmiö kuulostaa hyvinkin tutulta. Nuivistelu tuntuu usein kuluttavalta ja raastavalta, ja olisi vapauttavaa tehdä päätös, että rajat auki vaan, ei ikävää ihmisten torjuntaa. Mutta kun tosiasiat eivät siitä muuttuisi. Haittamaahanmuuttoon liittyvät ongelmat eivät katoa asennemuutoksella. Jos kokonaan muuttaisin kantaani, tietäisin pettäväni itseäni. Voisin lakata seuraamasta tilannetta ja välittämättä kehityksestä vapauttaakseni itseni henkisestä rasituksesta, mutta se tuntuisi eräänlaiselta rintamakarkuruuudelta.

Jos Suomeen hyökkäisi vieraan maan armeija, voisin todeta, että hui, tämä toisten ihmisten ampuminenhan on ihan kauheaa, minä en siihen ryhdy tai anna muille tukea moiseen. Mutta silloin pitäisi hyväksyä miehityksen seuraukset omalle maalle. Ja päälle vielä se, että seuraavan miehityksen kynnys asettui miehitysvallalle entistä alemmaksi. En hyväksy.

ismolento

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 12:32:19
Sori! Meni tässä työhötäkässä väärään paikkaan:
Siis tässä oikea paikka

No joo! Toihan on ongelma, ehdottomasti, mutta kun useat suomalaiset, siis Suomessa syntyneet, ovat juuri näitä "kouluttamattomia kielitaidottomia kehitysmaalaisia."  Uskomattoman moni suomalainen elää sosiaaliturvan varassa tekemättä töitä vaikka sellaisia tarjotaan.  (ei tietenkään kaikki) Todella kategorisoiden: en minä ymmärrä, miksi  minun pitäisi yrittäjänä maksaa verorahoistani enempi turvaa jollekin jonka ainut perustelu siihen, että "hän on suomalainen". Ei suomalaisuus ole mikään muita jalompi rotu. Hyviä ihmisiä on kaikkialla ja huonoja ihmisiä kaikkialla ja kun joku väittää - et tosin sinä - että kaikki islaminuskoiset ovat barbaareja, niin sellainen järjenkäytölle en kyllä omia verorahojani tuhlaisia, koska ko. henkilö ei osaa kaiketi edes lukea. Kyllä tänne on tulossa myös aika hyvää väkeä pakolaisten parista: työteliäitä koulutettuja ihmisiä. Suomen ongelma on myös ongelma itse suomalaisista: miten saataisiin laiskaan kansaan vähän ylpeyttä ja rivakkuutta.

Suomalainen sosiaaliturva on tarkoitettukin vain suomalaisille - ei koko maailmalle. Se, että sitä nyt kaikille jaellaan, on joidenkin vasemmistovihreiden idioottien aikaansaannosta, joka on ensitilassa korjattava.

P

Quote from: dothefake on 05.09.2016, 11:54:55
Tonttini yli lensi juuri lauma lehmiä.

Olivat kai "laajasti sitoutuneita ihmissuhteisiin"? Siis korjaan nautasuhteisiin? ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Lasse

NOVUS ORDO HOMMARUM

-PPT-

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 15:16:10
Tuli - en ihan tiedä mistä :) - mieleen tämä video. Ihan mahtava ja totuudellinen. Kaiken ytimessä.

https://youtu.be/wMFut003-bM

Aivan ja tällaiseen paskamaahan sinä haluaisit ihailemiasi irakilaisia ja somaleita lisää. Miksi sinä haluat henkisesti kiduttaa parhaita kavereitasi?

P

Ilmeisesti sulki zyklon-B -purkkinsa ja uuninluukkunsa? Kuulostaa ihan kuin Tuksun tulemiselta uskoon?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

UgriProPatria

Quote from: P on 05.09.2016, 15:32:06

Ilmeisesti sulki zyklon-B -purkkinsa ja uuninluukkunsa? Kuulostaa ihan kuin Tuksun tulemiselta uskoon?

Niitä zyklon-B-rakeita olen aikoinaan nähnyt parissakin aiheeseen liittyvässä museossa. Väriltään muist. lähinnä harmaansinisiä.

Se tapahtui kai siten, että yhdessä veden kanssa ne kaasuuntuivat. Juutalaiset vietiin pesuhuoneeseen "suihkuun" ja suihkut pystyi kyllä avaamaan, muttei sulkemaan. Sitten ovi takalukkoon ja natsit pistivät tupakaksi siksi aikaa kun kuului juutalaisten huuto "suihkutiloista".

Käännynnäinen

Quote from: ismolento on 05.09.2016, 15:25:52

Suomalainen sosiaaliturva on tarkoitettukin vain suomalaisille - ei koko maailmalle. Se, että sitä nyt kaikille jaellaan, on joidenkin vasemmistovihreiden idioottien aikaansaannosta, joka on ensitilassa korjattava.

Tohon just pitäis tulla muutos. Ei riitä sosiaaliturvan perusteeksi se, että on suomalainen. Aika usein ihmettelen, kun katselen ratikassa huonokäytöksisiä suomalaisia juoppoja, että miksi ihmeessä noille annetaan sosiaaliturvaa ja ulkomailta tullut hyvinkoulutettu ulkomaalainen joutuu siitä taistelelemaan. Jos mun pitäisi valita, niin kyllä minä heittäisin huonostikoulutetun juopposuomalaisen pois ja päästäisin yhteiskuntaa rakentavan mamun tänne.  Aika kärjistetty esimerkki tietenkin tuo oli, mutta yhtälailla kun monen mielestä moni mamu ei kuulu Suomeen, niin yhtälailla moni suomalainen yhteiskunnan elätti ei kuulu Suomeen. Loppujen lopuksi tämähän on siis yksilökysymys sittenkin.  Erikseen ovat sitten ne ihmiset, joiden mielestä ihan kaikki muslimit ovat hulluja ja tappajia, mutta sellaisen mielipiteen omaavia ihmisiä en pidä lähtökohtaisesti edes koulutettuina.

newspeak

Voihan sitä paikallaankin tietty kääntyillä...

Kni

Quote from: Lasse on 05.09.2016, 15:29:58
Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 15:16:10
Ihan mahtava ja totuudellinen. Kaiken ytimessä.

https://youtu.be/wMFut003-bM

Raise.

https://www.youtube.com/watch?v=okvOsywHzfg

Tuohon aikaan Stadissa oli vielä kliffaa...

Tässä lisää: Aarne Tenkasen serkku Tauno Tenkanen saapuu Käkkäräjärveltä ihmettelemään tsadia:
https://www.youtube.com/watch?v=ltJ0DFwFmWk
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Käännynnäinen on 05.09.2016, 14:11:06
Quote from: SerialSuicideBomber on 05.09.2016, 14:03:21
Sitten olet varmaan jo vokissa vapaaehtoisena duunissa vähintään 20h / viikko ja lahjoittanut rahaa näille pakolaisille? Vai aloit vain jeesustelemaan muiden rahoilla ja panoksella?
No, tässä pitää ihan omaa työtä tehdä päivätöinään, etten vapaaehtoiseksi yksinkertaisesti ehdi. Rahaa olen pakolaistyöhön ja vapaaehtoistyöhön lahjoittanut jo silloin kun olin nk. mamuvastainen. En suuria summia, mutta mitä pystyy.
Asun Helsingin keskustassa, niin aika moni naapuri on tosin voimiensa puitteissa lähtenyt vapaaehtoistyöhön. Se on ollut ihan kiintoisa juttu seurata.
Eli juuri kuten oletin. Jeesustellaan muiden rahoilla. Onhan se mukava huudella mokutuksen ihanuudesta kun muut kustantaa ilman että itse laittaa tikkua ristiin. Lompakko auki vaan niin että se tuntuu.

Kimmo Pirkkala

kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu

Jos vaihtoehdot ovat kategorinen ei tai kategorinen joo kaikille, niin kyllä siinä saa kääntyillä elämässä aika monta kertaa.

Käännynnäinen

Quote from: Kimmo Pirkkala on 05.09.2016, 15:53:44
kategorinen EI kaikille on tuhoontuomittu

Jos vaihtoehdot ovat kategorinen ei tai kategorinen joo kaikille, niin kyllä siinä saa kääntyillä elämässä aika monta kertaa.

Tietenkin. Elämään kuuluu dialektiikka. Olisi aika kauheaa olla yhtä mieltä kaksikymppisenä ja viisikymppisenä; pitää vaan hullun lailla kiinni omista periaatteistaan, koska "ööö...näinhän mä ajattelin jo 15-vuotiaana." Tietenkin mieltä pitää muuttaa ja saa muuttaa, kun infoa, ikää ja näkökulmia tulee enemmän.

Nuivake

Valheessa eläminen on monelle ihan oma valinta.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Alarik

Quote from: M on 05.09.2016, 14:22:40
Quote from: tuo mies on 05.09.2016, 14:15:08
Suomen ongelma on myös ongelma itse suomalaisista: miten saataisiin laiskaan kansaan vähän ylpeyttä ja rivakkuutta.
Kokaiinilla?
Khatilla?

Vaiko käskemällä lopettamaan kääntyy ja suvakkeilu ja ottamaan elämässään itseään niskasta kiinni. Tyyliin "nyt oikeesti, ryhdistäydy! Heitä kukkahattu äläkä ole täti, ole Nainen ja ota laajempi välittäminen ihmissuhteista myös tavallisiin vihattomiin, maahanmuutolle kriittisiin miehiin tai vaikka Naisiin.

Kimmo Pirkkala

Vaaleanpunainen suvaitsevaisuus on tietenkin helpompi valinta kuin maahanmuuttokriittisyys. Ensinmainittu on denialismia, jossa kaikki on hyvin ja ei tarvitse olla huolissaan. Jälkimmäinen on tietoinen valinta, joka johtaa ahdistukseen ja v-käyrän nousuun.

Minä olisin paljon onnellisempi ilman maahanmuutto- ja monikulttuurikriittisyyttäni. Mutta vapaasti Reagania mukaillen: Demokratia ja vapaus eivät kuuluu heikoille.

Käännynnäinen

Quote from: Kimmo Pirkkala on 05.09.2016, 16:12:04
Vaaleanpunainen suvaitsevaisuus on tietenkin helpompi valinta kuin maahanmuuttokriittisyys. Ensinmainittu on denialismia, jossa kaikki on hyvin ja ei tarvitse olla huolissaan. Jälkimmäinen on tietoinen valinta, joka johtaa ahdistukseen ja v-käyrän nousuun.

Minä olisin paljon onnellisempi ilman maahanmuutto- ja monikulttuurikriittisyyttäni. Mutta vapaasti Reagania mukaillen: Demokratia ja vapaus eivät kuuluu heikoille.

Helpompaa? Millä ihmeen määritelmällä jompikumpi on helpompaa, kun vitutukset, helpotukset, ajatukset, tunnelmat  ja kärsimykset ovat hyvin henkilökohtaisia ominaisuuksia. Yksi kestää kipua enemmän kuin toinen. Voi olla, että nihilistinen Reaganin näkemys on totta. Noin lauseena. No jos on, niin monet suomalaiset ovat melko heikkoja - ovat tyytyväisiä loputtomaan sosiaaliturvaan eivätkä hae edes töitä. Ja sosiaaliset kanssakäynnin alkeet on melko olemattomia monilla suomalaisilla.  Koen siis, että nykytilanteessa, maapallon muuttuessa, me suomalaiset ollaan aika heikko kansa ja näin ollen - Reaganin mukaillen - me häviämme tämän taistelun. Ja ehkäpä hyvä niin.

Deputy M

Ilman Reagania, niin Käännynnäinen lopettaa taas tältä erää. Kannattaisi kokeilla muita Forumeita.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.