News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Maahanmuutto osa 1

Started by Jouko Piho, 26.08.2016, 12:16:55

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Maahanmuutto osa 1

Kokemuksia maahanmuutosta

Aloitan uuden moniosaisen maahanmuuttoa käsittelevän kirjoitussarjan tänään. En vielä tiedä, montako osaa tähän tulee, mutta se nähdään sitten.

Pyydän tähän ensimmäiseen osaan kommentteja omista kokemuksistasi maahanmuuton hyvistä tai huonoista puolista. Älä siis kirjoita muiden kertomia asioita äläkä yleisesti maahanmuutosta. Kirjoita vain, mitä olet itse kokenut.

Olen itse ollut maahanmuuttaja 1970-luvulla, kun asuin 10 vuotta Ruotsissa toimiessani suomalaislasten opettajana Ruotsin kouluissa. Kokemukseni oli hyvä ja koinkin, että Ruotsi oli ikään kuin toinen kotimaani. Sopeutumiseeni vaikuttivat luonnollisesti Suomen ja Ruotsin läheiset suhteet vuosisatojen aikana sekä hyvin samanlainen kulttuuri. Itse asiassa minua ei oikein pidettykään varsinaisena maahanmuuttajana, vaan pikemminkin veljeskansan edustajana, joka nyt sattui työskentelemään Ruotsissa.

Suomessa minulla on ollut muutamia kontakteja maahanmuuttajien kanssa ja ne ovat olleet kaikki myönteisiä. En ole henkilökohtaisesti törmännyt kielteiseen tilanteeseen kuin yhden kerran, kun pari somalia varasti rahaa kouluretkikassasta 1990-luvulla.

Olen kuitenkin lukenut hyvin monenlaisista ongelmista, joita monet suomalaiset ovat kohdanneet. Nyt on tilaisuus kertoa niistä. Tai jos on hyviä kokemuksia maahanmuuttajista, kirjoita niistä.

Maahanmuutossa on varmasti monia eri puolia eikä asia ole mustavalkoinen. Tosin tilanne näyttää olevan Suomessa nyt sellainen, että maahanmuutosta on tullut erittäin mustavalkoinen asia, joka jakaa suomalaiset jyrkästi kahtia liberaaliin suvaitsevaistoon, joita hyysäreiksikin kutsutaan, ja toisaalta henkilöihin, jotka ovat enemmän tai vähemmän maahanmuuttokriittisiä tai kokonaan maahanmuuttovastaisia. Tämä tulehtunut asemasota on aiheuttanut sen, että kielenkäyttö on koventunut eivätkä nämä kahden eri näkemyksen edustajat yleensä ymmärrä toisiaan ollenkaan.

Lienee syytä sanoa jo tässä ensimmäisessä kirjoituksessa, että maahanmuuttoa on erilaista ja eri syistä johtuvaa, kun Suomeen tullaan esim. avioitumisen tai opiskelun takia. Yksi iso ryhmä on Suomeen töihin tulevat tai ainakin Suomessa ollessaan työllistyvät henkilöt. Käsittääkseni juuri kenelläkään ei ole suurta huomautettavaa näiden em. henkilöiden Suomessa olosta.

Ongelmia aiheuttaakin lähinnä humanitaarinen maahanmuutto ja sen varjossa tapahtuva sellaistenkin henkilöiden maahantunkeutuminen, joilla ei ole varsinaisesti suojelun tarvetta, vaan Suomeen tulon syyt ovat ideologiset, kuten islamin levittäminen, tai paremman ja ilmaisen elintason saaminen maahantulomaan veronmaksajien kustannuksella. Puhutaankin elintasopakolaisista, mikä herättää ymmärrettävästi pahaa verta varsinkin huono-osaisissa suomalaisissa, jotka kokevat joutuvansa syrjityiksi, koska he huomaavat, että maahanmuuttajat saavat sellaisia etuja, joita kantasuomalaisille ei anneta.

Tiedän, että tämä aihe herättää suuria tunteita, esim. paljon vihaa, mutta pyydän kuitenkin kaikkia kirjoittajia pysymään asiallisina sekä totuudessa liioittelematta ja vääristelemättä asioita. On myös noudatettava Suomen lakia ja hyviä tapoja eikä henkilökohtaisuuksiin tule mennä.

Lalli IsoTalo

Mikä tämän ketjun tavoite on? Mihin pyrit?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Jouko Piho

Quote from: Lalli IsoTalo on 26.08.2016, 12:20:01
Mikä tämän ketjun tavoite on? Mihin pyrit?

Pyrin tuomaan kokonaisen kirjoitussarjan puitteissa esille omia näkemyksiäni sekä rohkaisen monipuoliseen keskusteluun.