News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Presidentinvaalit 2018 (vaalituloksia kommentoidaan täällä)

Started by Kuningasweecee, 19.08.2016, 12:04:40

Previous topic - Next topic

Alaric

Quote from: Jaksuhali on 29.06.2017, 12:37:10Aa, totta.

"Suomen perustuslain mukaan ehdokkaan voi asettaa joko rekisteröity puolue, jonka listalta on valittu edellisissä eduskuntavaaleissa vähintään yksi kansanedustaja tai valitsijayhdistys, jonka on perustanut vähintään 20 000 äänioikeutettua. Ehdokkaan tulee olla syntyperäinen Suomen kansalainen.[2]" https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_presidentinvaali

Ei mahdollisuuksia. Edellisen viestin jälkeen minullekin on alkanut valjeta, ettei puolueen perustaminen varmaan ole edes mikään aito tavoite. Eli smurffit jäävät mediapimentoon seuraavien vaaliväittelyiden aikana.

Tässä korostuu jälleen sen PS:n oman presidenttiehdokkaan tärkeys.

Sillä näytetään äänestäjäkunnalle, että kaikesta huolimatta PS on sentään smurffiuuvatteihin verrattuna oikea puolue ja vaaliväittelyissä päästään tuomaan omia näkemyksiä hyvin esille. Soinin pellekerholla ei ole niihin karkeloihin mitään asiaa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Takinravistaja on 21.06.2017, 21:25:21
Demareilta on lähdössä kolme kaunista naista mukaan kilpaan. Hienoa että ulkonäkötaso nousee, sieltä ei ainakaan lähde ryppyisiä ukkoja.

Mutta kaunein tulee kuitenkin persuista...
;)

https://ehdokaskone.yle.fi/csa/profiles/candidate8526.jpg

Siili

Quote from: Jaksuhali on 29.06.2017, 12:37:10
Aa, totta.

"Suomen perustuslain mukaan ehdokkaan voi asettaa joko rekisteröity puolue, jonka listalta on valittu edellisissä eduskuntavaaleissa vähintään yksi kansanedustaja tai valitsijayhdistys, jonka on perustanut vähintään 20 000 äänioikeutettua. Ehdokkaan tulee olla syntyperäinen Suomen kansalainen.[2]" https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_presidentinvaali

Ei mahdollisuuksia. Edellisen viestin jälkeen minullekin on alkanut valjeta, ettei puolueen perustaminen varmaan ole edes mikään aito tavoite. Eli smurffit jäävät mediapimentoon seuraavien vaaliväittelyiden aikana.

Tulee olemaan mielenkiintoista seurattavaa, miten tuo kasvava epätoivo näkyy edustajien eduskuntakäytöksessä.  Poissaoloina?  Äänestyskurista lipeämisinä? 

Kieltämättä minuakin potuttaisi, jos ainoa funktio on painaa nappia ministerifalangin (ja viime kädessä tietenkin yyberministerin) tahdon mukaisesti. 

Minusta hallituspolitiikkaa kannattavan uuvatin kannattaisi siirtyä mahdollisimman nopeasti jonkun hallituspuolueen eduskuntaryhmään.  Se antaisi edes teoreettiset mahdollisuudet uudelleenvalintaan.

Emo

VäyrysPate lähtee ehdolle, ja minä äänestän Paavoa jo ekalla kiekalla tai ainakin toisella. Sauli Niinistöä en äänestänyt aiemminkaan, ei ole minun presidenttini hän.

Viitaten Alaricin kommenttiin edellä; pidän silti myös itsekin tärkeänä että PS:llä on oma ehdokas, esim. juuri Laura Huhtasaari.

Supernuiva

Jos uuvatit niin haluavat, he saavat kerättyä valtiovallan avulla koneistollaan 20 000 nimeä presidentinvaalien yhdistystä varten. Lukumäärä ei ole heille mahdoton.

Telttoja vain toreille, niin (homma hoituu, öh, tavoite täyttyy jopa muutamassa kuukaudessa. Hehän voisivat vaikka pakottaa työttö...

Deputy M

Quote from: Emo on 29.06.2017, 12:52:12
VäyrysPate lähtee ehdolle, ja minä äänestän Paavoa jo ekalla kiekalla tai ainakin toisella. Sauli Niinistöä en äänestänyt aiemminkaan, ei ole minun presidenttini hän.

Viitaten Alaricin kommenttiin edellä; pidän silti myös itsekin tärkeänä että PS:llä on oma ehdokas, esim. juuri Laura Huhtasaari.
Just niin toveri Emo. Miekii aattelin aiemmin että miksei sitä Salea sitten pressaks. Kuinka ollakaan ne muutamat koko kansan pressalle sopimattomat ulostulot aiheuttivat sen, että mie, vaimo, perhe ja suku ei äänestä salea, vaikka se olisi ainoa ehdokas. Kaikki ihmiset joiden kanssa olen asiata keskustellut ovat kumma kyllä päättäneet olla äänestämättä Salea, joten jos sale valitaan niin aika pienellä marginaalilla.
Pressakin voisi välillä ihan fiksusti pitää turpansa kiinni.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Emo

Sauli Niinistö-hän yhdessä Paavo Lipposen kanssa ajoi Suomen PERUSTUSLAIN VASTAISESTI euroon, joten siinä jo riittävästi aikaansaannoksia. Toki kaikki myöhemmät  suomalaisvihamieliset ulostulot tähän vielä lisukkeiksi.
Äänestäjän muisti on joskus pitkä ja leppymätön! Poliitikkojen onneksi suurin osa ei tiedä mitään, ei välitä mistään, ei tajua mitään eikä muista mitään.

Tapio Konsala

Quote from: Emo on 29.06.2017, 12:52:12

Paavoa ajattelin itsekin äänestää jos ja kun on ehdolla. Kummallista kyllä, mutta omasta mielestäni hän olisi kaikista ehdokkaista ylivoimaisesti rehellisin ja luotettavin! Joku on muuttunut: Paavo, muut ehdokkaat tai minä itse. Veikkaanpa että kaikki.

Beenari

Quote from: Tapio Konsala on 29.06.2017, 14:43:28
Jokin on muuttunut: Paavo, muut ehdokkaat tai minä itse. Veikkaanpa että kaikki.

Paavo vetää aina kotiinpäin. Jos ei suoraan itselleen, niin kotikuntaansa tai maakuntaan tai sitten ihan Suomeen. Toki aina tässä järjestyksessä. Presidenttinä kahden ensimmäisen suosiminen on kovin hankalaa, mutta kolmannelle ei.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Emo

Quote from: Beenari on 29.06.2017, 14:50:05Paavo vetää aina kotiinpäin. Jos ei suoraan itselleen, niin kotikuntaansa tai maakuntaan tai sitten ihan Suomeen. Toki aina tässä järjestyksessä. Presidenttinä kahden ensimmäisen suosiminen on kovin hankalaa, mutta kolmannelle ei.

Voi kunpa Suomella vielä joskus olisikin presidentti, joka vetää Suomeen päin, näiden kaiken maailman Kekkosen jälkeisten sutenöörien sijaan.

justustr

Tekisin persuna yllätysvedon ja laittaisin ehdokkaaksi Leena Meren. Leena on edustuskelpoinen ja fiksu juristi ja mikä tärkeintä Halla-aholla on nyt paikka osoittaa että PS on muuttunut puolue
- ei enää pienen piirin valintoja
- ei enää yhden miehen johtajakulttia
- puolue etenee vihdoin laajalla rintamalla
- kun seuraavan kerran pitää valita persuista joku tärkeään tehtävään, tarjolla on useampia tunnettuja ehdokkaita

Takinravistaja

Quote from: Emo on 29.06.2017, 14:58:37
Quote from: Beenari on 29.06.2017, 14:50:05Paavo vetää aina kotiinpäin. Jos ei suoraan itselleen, niin kotikuntaansa tai maakuntaan tai sitten ihan Suomeen. Toki aina tässä järjestyksessä. Presidenttinä kahden ensimmäisen suosiminen on kovin hankalaa, mutta kolmannelle ei.

Voi kunpa Suomella vielä joskus olisikin presidentti, joka vetää Suomeen päin, näiden kaiken maailman Kekkosen jälkeisten sutenöörien sijaan.

Teukka Hakkarainen olisi todellinen kansanmies kuten Kekkonen parhaimmillaan.

Alaric

Kymen Sanomien jutussa presidentti Niinistö puhelee ajankohtaisista asioista ja sitten jutun loppupuolella ihmettelee hänen suuntaansa sadellutta kritiikkiä mm. tuoreeseen hallituskriisiin liittyen.

http://www.kymensanomat.fi/Online/2017/07/02/Presidentti%20Niinist%C3%B6%3A%20Vaalikampanjoinnissa%20kannattaisi%20keskitty%C3%A4%20omaan%20tekemiseen%2C%20ei%20minun%20haukkumiseeni/2017522423993/4 (2.7.2017)

QuotePresidentti Niinistö: Vaalikampanjoinnissa kannattaisi keskittyä omaan tekemiseen, ei minun haukkumiseeni

Presidentinvaalit lähestyvät. Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ei kuulemma ennätä niitä miettiä.

– Hoidan virkaani, ja Suomen satavuotisuus aiheuttaa paljon menoja, ylivoimainen ennakkosuosikki tokaisee.

Kymen Sanomat tapasi Niinistön keskiviikkona Presidentinlinnan salissa.

Ovissa ja kalusteissa kimaltelevat kultaiset koristeet. Valkoisten verhojen välistä avautuu näkymä Helsingin Kauppatorille. Lapset polskivat yleisen saunan uima-altaassa, ja kansa syö jäätelöä.

(...)

Venäläisten maakaupat hallinnassa

Turvallisuusasiat kiinnostavat myös Kaakkois-Suomessa. Yksi kestopuheenaihe ovat olleet venäläisten mahdolliset maa- tai kiinteistöostot strategisiin tarkoituksiin.

– Nyt tilannetta seurataan, mutta edelleenkin viranomaisten sanoma on, että tilanne on hallinnassa.

Taipalsaaren Sarviniemessä puolustusministeri puuttui peliin, kun maanomistaja ilmoitti myyvänsä alueen venäläisille. Vieressä on Suomen armeijan ampumarata. Tällöin valtio uhkasi tarvittaessa pakkolunastaa maat.

Parhaillaan käynnissä on lainsäädäntöhanke ulkomaalaisten maankauppojen rajoittamiseksi.

Presidentin mukaan nyt pitää pohtia eri vaihtoehtoja. Nykyinen lunastusmahdollisuus ja joidenkin suoja-alueiden laajentaminen nykyisestään olisi yksi mahdollisuus.

– Kysymystä ei voi sanoa vielä ratkaistuksi.

Uudessa laissa lisäkeinona voisi olla esimerkiksi valtion etuosto-oikeus.

(...)

Haukut närästävät

Niinistön jatkokausi presidenttinä näyttää jo selvältä.

Kesän aikana vapaaehtoiset keräävät kannattajakortteja valitsijayhdistyksen taakse. Tuhansia nimiä on koossa, mutta tarkkaa määrää kampanjatoimisto ei kerro.

Kilpakumppaneilta on jo ehtinyt tulla haukkuja.

Puoluekokouksessa vihreiden ehdokas Pekka Haavisto penäsi presidentiltä selvää kannanottoa siihen, että hallitus ei voi jatkaa perussuomalaisten hajoamisen jälkeen. Myös perussuomalaisten riveistä on tullut samaa kritiikkiä.

Niinistöä moinen ihmetyttää.

– Tässä näyttää nyt olevan ehdokkaita, jotka ovat lähinnä keskittyneet kritisoimaan minua.

– Minä olen käynyt yleensä vaaleja niin, että olen keskittynyt siihen, miten itse vien asioita eteenpäin, enkä muihin ehdokkaisiin, hän sivaltaa.

Niinistö myös korostaa ottaneensa asiaan selvästi kantaa Hossan kansallispuiston avajaisissa:

– Haavistolle taisi käydä sellainen virhe, että hän ei hoksannut minun kertoneen Hossassa, mitä mieltä olin sinä kriittisenä tiistaina, kun pääministeri kävi Naantalissa kääntymässä.

Kantanaan hän toistaa, että hallitus olisi hyvin voinut jättää eronpyynnön ja alkaa koota nopeasti uutta hallitusta – vaikka se olisi voinutkin johtaa juuri nykyiseen kokoonpanoon.

Sen sijaan häntä edelleen ihmetyttävät käsitykset siitä, että hallituksen eronpyyntö tarkoittaisi aina uusia vaaleja.

Eeva Sederholm
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

-PPT-

Presidentinvaalit on kuin jokin urheilukilpailu joka kiinnostaa kansalaisia valtavasti mutta jolla ei ole mitään merkitystä kansalaisten elämään kuka voittaa tai kuka häviää.

Presidentti-instituutiosta on tullut suomalaisille sellainen pyhä lehmä että on jokseenkin mahdotonta että uudelleenvalintaa hakeva istuva presidentti häviäisi vaalit. Ihmisten mielissä poliitikko tullessaan valituksi presidentiksi jotenkin mystisesti lakkaa olemasta poliitikko.

Veturinainen

Quote from: -PPT- on 02.07.2017, 13:58:29
Presidentinvaalit on kuin jokin urheilukilpailu joka kiinnostaa kansalaisia valtavasti mutta jolla ei ole mitään merkitystä kansalaisten elämään kuka voittaa tai kuka häviää.

Ennenkuin sanotte, että sillä ei ole mitään merkitystä, niin muistelkaa Tarja Halosta. Ja kuvitelkaa, että hänet valittaisiin uudelleen.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Uuno Nuivanen

Jos ehdokas asetetaan, kyllä sen pitää olla itte pääpiru eli Jussi. Valituksi tulemisesta ei ole pelkoa, mutta maksimijulkisuus ja hyvä tilaisuus mittailla kannatusta.   ;)

Veturinainen

Quote from: Uuno Nuivanen on 02.07.2017, 14:11:47
Jos ehdokas asetetaan, kyllä sen pitää olla itte pääpiru eli Jussi. Valituksi tulemisesta ei ole pelkoa, mutta maksimijulkisuus ja hyvä tilaisuus mittailla kannatusta.   ;)

Olin aikaisemmin sitä mieltä, että mieluummin Huhtasaari, mutta nyttemmin olen myös kallistunut Halla-ahon kannalle. Luultavasti/toivottavasti häntä ei valittaisi, mutta tämä olisi todella hyvä tilaisuus tulla oikeasti tunnetuksi niillekin, joiden käsitykset perustuvat lähinnä mediamafian demonisointiin.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Takinravistaja

Quote from: Veturihenkilö on 02.07.2017, 14:17:55
Quote from: Uuno Nuivanen on 02.07.2017, 14:11:47

Olin aikaisemmin sitä mieltä, että mieluummin Huhtasaari, mutta nyttemmin olen myös kallistunut Halla-ahon kannalle. Luultavasti/toivottavasti häntä ei valittaisi, mutta tämä olisi todella hyvä tilaisuus tulla oikeasti tunnetuksi niillekin, joiden käsitykset perustuvat lähinnä mediamafian demonisointiin.

Terhi Kiemunki on tanakka nainen, jota tuulet eivät heiluttele kunniakomppaniaa tarkastaessa.

Veturinainen

Quote from: Takinravistaja on 02.07.2017, 14:36:53
Terhi Kiemunki on tanakka nainen, jota tuulet eivät heiluttele kunniakomppaniaa tarkastaessa.

Kiitos tämän havaintosi jakamisesta. Eikö nyt jo kannattaisi hakea apua?

Kimmo Pirkkala

Pari seikkaa, johon Perussuomalaisten ja nuivien on syytä kiinnittää huomiota tulevissa presidentinvaaleissa;

Jos Niinistön uudelleenvalinta alkaa näyttää aiempaa epävarmemmalta, on varsin mahdollista, että Sauli joutuu alkaa "kosiskelemaan" kansallismielisiä voimia uudelleen taakseen. Ts. perumaan puheitaan tehokkaista katumisista ja Halla-ahon/Perussuomalaisten hallituskelpoisuudesta. Tähän saumaan pitäisi iskeä ja haastaa Niinistöltä kommentteja liittyen Perussuomalaisten hallituskelpoisuuteen.

Toisekseen: Kesäkuun hallituskriisi jätti ilmaan paljon kysymysmerkkejä presidentin roolin suhteen siinä. Se mitä Niinistöltä pitää tankata tulevina aikoina väsymättömästi on, aikooko hän nimittää Soinin johonkin virkaan ulkoministeriuran jälkeen. Kuten Lontoon suurlähettilääksi?

Nämä ovat kiusallisia kysymyksiä Niinistölle ja koko valtaeliitille, jonka vuoksi niitä on pidettävä esillä.

Veturinainen

Niinistöltä pitää kysyä myös onko hän itse edes lukenut Halla-ahon kirjoituksia.

Kimmo Pirkkala

Jos Niinistö lupasi hallituskriisissä Lontoon suurlähettilään paikan Soinille (presidentti nimittää suurlähettiläät), on ääni Sauli Niinistölle myös ääni Timo Soinin suurlähettilään viralle.

Tätä pitää rummuttaa.

Laskentanuiva

Miksei Halla-aho lähtisi ehdolle.
Kyllä hän nämä Vanhaset ja demarit peittoaa ja Haaviston aika meni viimeksi.

Profiilin nostoa ja toiselle kierrokselle Saulin kanssa.
Ei kuulosta ollenkaan huonommalta.

Toisaalta taas naama ei saa kulua liikaa joten L. Huhtasaarikin olisi mainio ehdokas, sekä oman, että uuden PS:n profiilin kohotukseen.

Ja vielä viimeiseksi todellinen musta hevonen: Yrittäjä, toisen kauden valtiopäivämies Teuvo Hakkarainen. (Se Vanhasen ja demariehdokkaan ilme vaali-iltana kun selviää, että Hakkarainen saa toiseksi eniten ääniä pressanvaaleissa herran vuonna 2018)

Sen verran on kansanedustaja Hakkarainen saanut ansiotonta kuraa niskaansa, että olisi näytön paikka!

Teuvo, jos luet tämän, niin kyllä kansa tietää!
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Tavis

Ääni Niinistölle on myös ääni SPR:ää entisestään politisoineelle ja Ruotsia kotouttamisen mallimaana pitävälle Pertti Torstilalle, joka käsittämättömästi hiljattain otettiin Niinistön presidenttikampanjan sisäpiiriin.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/torstila-66393

Tavis

Tämä Torstila-tapaus tapahtui siis Persujen puoluekokouksen aikoihin, ja oli meikäläiselle samantien hälytyskello joka pani ehdottomasti suosimaan Persujen omaa presidenttiehdokkuutta.

Laskentanuiva

Ennen kesäkuun "aktiivista katumusharjoitus" lausuntoa olisin äänestänyt saletisti Salea jo ekalla kierroksella mutta nyt jos PS:llä on oma ehdokas, niin ääneni menee sinne.

Terv. Aktiivinen äänestäjä joka on katumusharjoituksensa sovittanut.

"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

IDA

Halla-ahon ehdokkuuden ainoa ongelma on uhka tulla valituksi.
qui non est mecum adversum me est

P

Quote from: IDA on 04.07.2017, 10:07:28

Jos joutuu toiselle kierrokselle.. Ja matuportit ovat pettäneet..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Laskentanuiva

Quote from: IDA on 04.07.2017, 10:07:28

Ja se, että hajotusvaalit (ek-vaalit) saatetaan käydä samana sunnuntaina.

Mieluummin toivoisin Jha:n olevan vallassa oleva PM tai oppositiossa olevan suurimman puolueen puheenjohtaja kuin vallaton presidentti, eli Teuvo Hakkarainen ehdolle.
(HS 31.1.2017)