News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-aho

Started by B52, 14.08.2016, 02:44:16

Previous topic - Next topic

Mies pitkään vaiti, hyvä vai huono asia?

Hyvä
19 (6.8%)
Huono
134 (48.2%)
Ihan se ja sama, matka jatkuu
125 (45%)

Total Members Voted: 278

B52

Quote from: Emo on 19.08.2016, 23:49:53
Quote from: B52 on 19.08.2016, 23:16:55

Sanoon hän jolla 25 687 viestiä, nähtävästi jonkin näköinen purkautumistie?

Maahanmuuttokriittiset suomalaiset kiittävät minulle järjestetystä purkautumistiestä. Mitäpä tuo haittaa vaikka seuraavat 35 000 kohta lontustaisi maahan suomalaisen veronmaksajan elätiksi, ei tarvitse persujen vaivautua muuta kuin liksaa nostamaan, ovat sentään minulle järkänneet paikan purkautua.

Säälittäviä nuo teidän Mestarinne puolustamisyritykset. Kun kysyn mitä Mestari on tehnyt vastataan, että pystytti tämän palstan minun purkautumiselleni. Kas kun ei tyydytä edes minua, koska en äänestänyt persuja saadakseni terapiaa vaan ihan muista syistä.

Mitään ei siis Halla-aho ole tehnyt koska sinäkään et pysty mitään järkevää mainitsemaan mitä olisi tehnyt, ja jotta tätä ei huomattaisi niin katseet yritetään kiinnittää siihen mitä MINÄ olen tehnyt eli kirjoittamieni viestien lukumäärään. Säälittävää toden totta, säälittäviä ovat persupoliitikot ja säälittäviä ovat heidän uskolliset kannattajansa. En oikein enää samaistu.

e: lainauksetkin päin helvettiä

Kerros Emo mitä itse olet tehnyt muuta kuin mussuttanut? Itse voin kertoa omasta panoksesta, täysi nolla.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

b_kansalainen

Quote from: B52 on 19.08.2016, 23:56:23
Niin, eipä tuo mitään tehnyt, kunhan nyt kirjoitteli jotain: http://www.halla-aho.com/scripta/
Nimenomaan kuha kirjoitteli. Liitteeksi sopivasti manipuloitu kuva kuhasta ja Halla-ahosta.

B52

Quote from: b_kansalainen on 19.08.2016, 23:57:37
Sanotaanko asia nyt vielä rautalangan kera kristinuskoon fiksaantuneille suomalaisille:
Jussi Halla-aho ei ole Messias. Hän on korkeintaan Johannes Kastaja. Halla-ahon mukana saatte lotrata lopun elämäänne pyhässä vedessä saamatta mitään aikaan.

Odotellen b-kansalaisen pelastusta.

b_kansalainen

Quote from: B52 on 19.08.2016, 23:59:04
Kerros Emo mitä itse olet tehnyt muuta kuin mussuttanut? Itse voin kertoa omasta panoksesta, täysi nolla.
Jussi Halla-ahon konkreettiset saavutukset "mussuttamisen" lisäksi ovat mitä?

B52

Quote from: b_kansalainen on 20.08.2016, 00:02:54

No, esim. maahanmuutosta keskustelu, riittääkö?

b_kansalainen

Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:00:50
Siinähän odotat. Ei se Halla-ahokaan sitä sinulle sen nopeammin tai varmemmin tuo. Kaikella on aikansa ja Halla-ahon aika on ohi. Asian voi perustella hänen omilla kirjoituksillaankin.

Kysykää suoraan Halla-aholta. Kai hän vastaa teille uskollisille seuraajilleeen.

B52

Quote from: b_kansalainen on 20.08.2016, 00:07:05
Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:00:50
Siinähän odotat. Ei se Halla-ahokaan sitä sinulle sen nopeammin tai varmemmin tuo. Kaikella on aikansa ja Halla-ahon aika on ohi. Asian voi perustella hänen omilla kirjoituksillaankin.

En tiedä, voin olla todella väärässä, epäilen b-kansalaisen olevan suht nuori ihminen.

Asiat ei vaan politiikassa tapahdu sormia napsauttamalla.

Emo

Omasta panoksestasi kerrot, Halla-ahon panoksesta edelleenkään et. Kiitos tämä riitti. Tyhjästä on paha nyhjästä. Minua et ole äänestänyt, joten minä en ole sinulle vastuussa mistään tekemisestäni. Ymmärrä nyt edes tämä.

Quote from: J. Lanta on 19.08.2016, 23:17:17
Tämä on Abdul reisille: Minä käytän sanaa Mestari niin kauan ja paljon kuin minua huvittaa...

Minäkin aloitin tuossa pari päivää sitten käyttämään hommayhteydessä sanaa Mestari, koska minuakin huvittaa. On se vaan niin koomista, kun täällä edelleen uskotaan yliluonnolliseen Mestariin, joka itse puolestaan veetuili äänestäjilleen kehoittaen äänestämään punavihreitä.
Joskin myönnän, että Soini on pääpetturi. Ajatelkaa Olli Immosta, mies on mykkä kuin Oskari Olematon Nollakatu 0. Juho Eerola? Haloo haloo? Maria Lohelan läpi näin alusta asti, nuo muut tulivat yllätyksenä. Millä Soini näitä kiristää tai lahjoo? Millä pitää vallassaan? Vai olivatko nämä kaikki "nuivat" vain hyviä näyttelijöitä alusta asti, hyviä valehtelijoita?

Emo

Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:06:45
Quote from: b_kansalainen on 20.08.2016, 00:02:54

No, esim. maahanmuutosta keskustelu, riittääkö?

Riittäisi, jos J H-a edelleen keskustelisi maahanmuutosta, mutta hiljaahan tuo käytännössä on, kuten kaikki muutkin "nuivat" persut.

B52

Quote from: Emo on 20.08.2016, 00:15:26
(napsu)
Riittäisi, jos J H-a edelleen keskustelisi maahanmuutosta, mutta hiljaahan tuo käytännössä on, kuten kaikki muutkin "nuivat" persut.

Olo on kuin hirvelle puhuisi, siis Emo ja b-kansalainen on sitä mieltä että Halla-ahon pitää jankuttaa päivittäin?

Mitkään aikaisemmat kirjoitukset eivät ole mitään?

Abdul Reis

Tämä on Abdul reisille: Minä käytän sanaa Mestari niin kauan ja paljon kuin minua huvittaa, jos sinä et näe siinä sitä ironiaa ja perustetta miksi käytän termiä, se ei ole minun ongelma, äläkä sinäkään tee siitä ongelmaa.

No käytä vain, mutta vaikka sitä kuinka väittää ironiaksi niin kyllä se kuvaa ihan hyvin sitä sokeata auktoriteettiuskoa mikä faneillansa on ollut. Ei se ole Halla-ahon vika että hänen faniensa kuvitelmat ovat olleet täysin epärealistiset.

Lisäksi, kirjoitat että Halla-aho on tehnyt kaikkensa. Tuo on rimanalitus.

En tiedä onko tehnyt kaikkensa, sanoin että on tehnyt enemmän kuin kukaan muu. Jos se on rimanalitus niin sinun rimasi on sen verran korkealla ettei kukaan pysty sitä ylittämään.

minäpä kerron huomenna mitä Halla-ahon olisi mm. pitänyt tehdä siellä ollessaan...

Joo ihan varmasti kerrot tosi hienosti mitä muiden ihmisten olisi pitänyt tehdä.

Quote from: Emo on 20.08.2016, 00:11:00
On se vaan niin koomista, kun täällä edelleen uskotaan yliluonnolliseen Mestariin, joka itse puolestaan veetuili äänestäjilleen kehoittaen äänestämään punavihreitä.

"edelleen uskotaan yliluonnolliseen Mestariin". Eli sinä näköjään olet joskus uskonut, siinä se ongelma onkin. Halla-aho ei ole eikä koskaan ole ollut mikään "Mestari". Jos luulit häntä sellaiseksi niin se on sinun vikasi eikä hänen.

Kun lukee mitä tässä ketjussa on kirjoitettu niin Halla-ahon vittuilu hommalaisille on aivan ymmärrettävää.
"Ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus. ... Että en koskaan lakkaisi tuomitsemasta vääriä ja vahingollisia asioita, vääriä ja vahingollisia ihmisiä." -Pentti Linkola

Emo

Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:20:27

Olo on kuin hirvelle puhuisi, siis Emo ja b-kansalainen on sitä mieltä että Halla-ahon pitää jankuttaa päivittäin?

No jos sun mielestä Euroopan tilanne, ja Suomen myös, hoituu joillain Kirjoituksilla, joita on mielestäsi jo riittävästi, niin hätäkö tässä... Kuten sanottua kannattaisi keskustella ajankohtaisista henkilöistä, eivätkä persut enää ole sellaisia vaan eilistä.

B52

Quote from: Emo on 20.08.2016, 00:24:10
Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:20:27

No jos sun mielestä Euroopan tilanne, ja Suomen myös, hoituu joillain Kirjoituksilla, joita on mielestäsi jo riittävästi, niin hätäkö tässä... Kuten sanottua kannattaisi keskustella ajankohtaisista henkilöistä, eivätkä persut enää ole sellaisia vaan eilistä.

Kerro sinä millä Euroopan ja Suomen tilanne hoituu kun tunnut tietävän.

b_kansalainen

Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:10:40
En tiedä, voin olla todella väärässä, epäilen b-kansalaisen olevan suht nuori ihminen.
Olen 50+ setä ja toki tiedän, että politiikassa asiat eivät tapahdu sormia napsauttamalla. Tässä vaiheessa elämää alan olla jokseenkin varma, että elämä ja sormien napsautus eivät liity mitenkään toisiinsa. Mitään sormien napsautus -ratkaisua en ole esittänyt. Te märkäkorvaiset yhteiskunnalliset ajattelijat, muistakaa, että tämä setä on nähnyt ja kokenut sen maailman, jota te unelmissanne joko kaipaatte tai vastustatte.  Se on se yhteiskunta, jossa Aku Ankallakin pitää olla housut jalassa tai sitten ei.

B52

Quote from: b_kansalainen on 20.08.2016, 00:27:08
Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:10:40
Olen 50+ setä ja toki tiedän, että politiikassa asiat eivät tapahdu sormia napsauttamalla. Tässä vaiheessa elämää alan olla jokseenkin varma, että elämä ja sormien napsautus eivät liity mitenkään toisiinsa. Mitään sormien napsautus -ratkaisua en ole esittänyt. Te märkäkorvaiset yhteiskunnalliset ajattelijat, muistakaa, että tämä setä on nähnyt ja kokenut sen maailman, jota te unelmissanne joko kaipaatte tai vastustatte.  Se on se yhteiskunta, jossa Aku Ankallakin pitää olla housut jalassa tai sitten ei.

Sama vastaus kuin Emolle:

"Kerro sinä millä Euroopan ja Suomen tilanne hoituu kun tunnut tietävän."

Kyklooppi

Halla - aholla se ei ainakaan hoidu eikä yt-suomalaisilla, sen tiedän jos muuta en.
Ihmisjäte.

b_kansalainen

Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:29:40
Ai, nyt minun pitäisi tehdä se, mihin messiaanne ei kyennyt.  Voi olla, että minun ratkaisuni ei mahdu tämän foorumin julkaisulinjaan.

Emo

Hoitunee sodalla. 
Leikitään nyt vielä jonkin aikaa hyvinvointivaltiota, liittovaltiota ja  suvaitsevaisuutta, leikki loppuu aikanaan.

Kyklooppi

Valitettavasti, sanoisi entinen, liikasyönyt pressa.
Ihmisjäte.

B52

Quote from: Emo on 20.08.2016, 00:40:47

Hoitunee sodalla. 
Leikitään nyt vielä jonkin aikaa hyvinvointivaltiota, liittovaltiota ja  suvaitsevaisuutta, leikki loppuu aikanaan.

Hieno vastaus Emo, noin tulee käymään, mutta turha Halla-ahoa on pilkata asiasta, johan hän tuota vaihtoehtoa jossain kohtaa väläytti.

Kyklooppi

Mestarin pilkka on ilmeisen vakava synti ?
Ihmisjäte.

Emo

Quote from: Abdul Reis on 20.08.2016, 00:20:42

Quote from: Emo on 20.08.2016, 00:11:00
On se vaan niin koomista, kun täällä edelleen uskotaan yliluonnolliseen Mestariin, joka itse puolestaan veetuili äänestäjilleen kehoittaen äänestämään punavihreitä.

"edelleen uskotaan yliluonnolliseen Mestariin". Eli sinä näköjään olet joskus uskonut, siinä se ongelma onkin. Halla-aho ei ole eikä koskaan ole ollut mikään "Mestari". Jos luulit häntä sellaiseksi niin se on sinun vikasi eikä hänen.

Kun lukee mitä tässä ketjussa on kirjoitettu niin Halla-ahon vittuilu hommalaisille on aivan ymmärrettävää.

Homma on ollut Mestari-kouhotusta vuosikaudet, olen usein protestoinut sitä että höpistään Mestarista (edes läpällä) kun se yksinkertaisesti on typerä nimitys, eikä muistaakseni JH-a itsekään nimityksestä tykännyt. Minä en ole ikinä häntä Mestariksi luullut.

Ja sinulla on aika-ajattelussasi harha... Halla-ahon vittuilu ei ole ymmärrettävää sillä perusteella mitä tässä ketjussa on kirjoitettu, koska hän vittuili ensin ja ketju on tässä tekeillä vasta nyt. Tämä ketju ei siis selitä hänen kuukausia vanhoja aivorumpsujaan, koska kun hän ei ole Mestari, niin hän on aikaan sidottu kuten mekin eikä operoi ajan ulkopuolella.

B52

Quote from: Kyklooppi on 20.08.2016, 00:46:08
Mestarin pilkka on ilmeisen vakava synti ?

Ei missään nimessä, kaikkea pitää ja saa arvostella, mutta argumentein ettei mene överiksi.

Uimakoulutettava

Quote from: ämpee on 19.08.2016, 21:50:50
Quote from: Uimakoulutettava on 19.08.2016, 21:32:18

Halla-aho ei enää katso hallituksen epäonnistuneen surkeasti, vaan hänen arvosanansa 8 on yhä voimassa - jatkuvasta hallituksen kritisoimisesta huolimatta..

Missä tämä arvosana on nähtävillä ??

[Edit] Löytyi, http://www.hs.fi/kotimaa/a1453523641538, ja ihmettelen.
Olisi hyvä saada itse Mestarilta selitys noille numeroille, vaikka maailmankuvani ei noihin numeroihin kaadukaan, kuten joillakin näyttää olevan.[/Edit]

On toki yhä mahdollista ajatella positiivisesti siitä, ettei Halla-aho haastanut Soinia ja Linjaansa Ulkoministerinsalkkulaisten taskuunsa laittajana:

Nyt se on jo liian myöhäistä.

P.S.
Myös poliitikon uskottavuudesta ja uskottavuutensa menettäneiden poliitikkojen uudelleen äänestämisestä Halla-aho on itse kirjoittanut perinteisten puolueiden osalta. Ei niin, että hänen varaukseton fanklubinsa ko. ansiokasta kirjoitusta Halla-ahoon soveltaisi. Halla-aho ei enää tee niin itsekään.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Emo

Quote from: B52 on 20.08.2016, 00:44:22

Hieno vastaus Emo, noin tulee käymään, mutta turha Halla-ahoa on pilkata asiasta, johan hän tuota vaihtoehtoa jossain kohtaa väläytti.

On murheellista että tuohon Euroopan on pakko taas kerran joutua. Mitään ei pystytä tekemään asialle etukäteen että tuo lopputulos estyisi, hieno EU-rauhanprojekti yhdessä rauhanuskonnon kanssa suistaa maanosamme sotaan mitä ilmeisimmin.

törö

Quote from: Emo on 20.08.2016, 00:47:27
Homma on ollut Mestari-kouhotusta vuosikaudet, olen usein protestoinut sitä että höpistään Mestarista (edes läpällä) kun se yksinkertaisesti on typerä nimitys, eikä muistaakseni JH-a itsekään nimityksestä tykännyt. Minä en ole ikinä häntä Mestariksi luullut.

Mun mielestä se antaa varsin realistisen kuvan mestarin seuraajista.

https://www.youtube.com/watch?v=WaVZmo8CsGQ

daggis

Hoitunee sodalla. 
No kovat on lääkkeet. Joutuuko tällainen kaltaiseni vanha ukko (47v) vielä tetsaamaan if balloon goes up?

B52

Quote from: daggis on 20.08.2016, 00:56:55

Hoitunee sodalla. 
No kovat on lääkkeet. Joutuuko tällainen kaltaiseni vanha ukko (47v) vielä tetsaamaan if balloon goes up?

Kuulut jo käpykaartiin.

Matias Turkkila

Quote from: Histon on 18.08.2016, 09:49:48
Quote from: Roope on 17.08.2016, 22:23:40
Quote from: Lumiukko Jeti on 17.08.2016, 21:45:13
Itse kaipaisin eniten Halla-ahon analyysia ja kokonaiskuvaa siitä mihin hallitus pyrkii 80. kohdan maahanmuutto-ohjelmallaan.

Ei tarvita Halla-ahoa siihen helppoon analyysiin, että ko. ohjelma oli vain käsien heiluttelua maahanmuuttokriittisten rauhoittamiseksi. Ohjelmassa muun muassa luvattiin, että "hallitus valmistautuu poikkeuksellisiin kansallisiin toimiin", mikäli kauttakulkumaat eivät rekisteröi omia turvapaikanhakijoitaan. Eivät rekisteröi, vaan turvikset valuvat edelleen turvallisten maiden kautta Suomeen, mutta ei puhettakaan niistä "poikkeuksellisista toimista", joilla tähän puututtaisiin. Sen sijaan rasismintorjumishankkeet ovat edenneet vauhdilla.

Paljon merkittävämpiä linjauksia tehtiin edeltävässä syyskuun toimenpideohjelmassa, jossa PS muun muassa hyväksyi EU:n Etelä-Euroopassa ja/tai EU:n ulkopuolella ylläpitämät vastaanotto/turvapaikanhakukeskukset, joista turvapaikanhakijat siirrettäisiin EU-maihin, sekä siunasi turvapaikanhakijoiden siirrot Suomeen.

En saanut Matiakselta vastausta siihen, että mitä ne PS:n läpi saamat kiristykset Suomen maahanmuuttopolitiikassa ovat? Vaikka jokainen persu olisi voinut tehdä enemmän, en syytä ensisijaisesti Halla-ahoa, joka äänestäjien tahdosta vaikuttaa parhaansa mukaan Brysselissä. Oman puoluejohdon julkinen kritisoiminen on sitä paitsi yleensä huono idea, vaikka aihetta olisi kuinka paljon. Soini pitää syrjäyttää puoluekokouksessa ja valmisteleva työ on tehtävä kulisseissa.

Hallitustyöskentelyn perusasioita: jos voimassaolevaa lainsäädäntöä halutaan muuttaa, tarvitaan kaikkien hallituspuolueiden suostumus. Jos yhteistä säveltä ei löydy, lait eivät muutu. Tätä taustaa vasten: joka ainoa lainsäädäntömuutos vaatii sekä perussuomalaisten, keskustan että kokoomuksen hyväksynnän. Jos joku kolmesta pistää kampoihin, muutokset jäävät tekemättä.

Jokaiselle, joka on viimeisen vuoden ajan lukenut muitakin kuin venäläismedioita pitäisi olla päivänselvää, että PS on vaatinut ja saanut maahanmuuttopolitiikkaan tiukennuksia. 80-kohdan ohjelman suuri bulkki tulee meiltä. Sitä, ovatko kaikki kiristykset peräisin meiltä vai osittain KOK, KESK:lta, en osaa sanoa. Ne jotka osaavat, eivät sano. Mutta tämä on pointin kannalta yhdentekevää.

Keskeistä on se, että Suomen linja on kiristynyt merkittävästi, ja kiristyy edelleen. Päätökset ovat hallituskolmikon yhteisiä. Ne eivät ole minkään yksittäisen supermestarihessun taivaasta repäisemiä ihmesanoja vaan virkamiestyönä teetettyjä lainsäädäntömuutoksia, joista koko kolmikon kaikki kansanedustajat vastaavat perseellään ja poliittisella luottamuksellaan.

++

Miksi keskustalainen kansanedustaja suostuisi maahanmuuton tiukennuksiin? Eikö olisi helpompi olla suostumatta? Entä miksi kokoomuslainen liberaalisiiven kansanedustaja suostuisi PS:n esittämään politiikkaan?

++

Olen kertonut täälläkin aika monta kertaa sen, että eräs kaikkein tärkeimmistä asioista mitä voimme tehdä, on muuttaa ajan henkeä. Sen perässä seuraa kaikki muu. Tämä on onnistunut. Me täällä hommalla ja kaikki muualla osallistuneet olemme repineet yhteiskunnallisten keskusteluaiheiden suureen fabriikkiin itsellemme tilan. Me olemme perustelleet asiaamme, ja tehneet sitä hyvin. Me olemme olleet hyvien puolella. Ja siksi kiristäminen on tänä päivänä mahdollista. Jos eduskunnassa vallitsisi ainoastaan suvismeemi, mikään ei onnistuisi.

Tasapaino on tietenkin hauras, ja sitä riittää järkyttämään mereen hukkunut Aylan-poika tai siegheilaava idiootti Eduskunnassa.

Me olisimme voineet rakentavan toiminnan sijaan pelkästään rähinöidä, mutta silloin meillä olisi sama positio kuin anarkisteilla. Poliittisen pääoman sijasta poliisipampun aiheuttamia mustelmia ja käsiraudat ranteissa. Hyvä diili? 

Takaisin asiaan.

Eniten merkitystä on seuraavilla: Turkki-sopimus, Tornion järjestelykeskus, lähtömaiden turvallisuusarvioiden päivitys, sisäisen paon mahdollisuuden huomioonottaminen ja ensimmäisen vaiheen perheenyhdistämiskiristykset. On vahvoja syitä olettaa, että jatkossa ykkösryhmään tulee nousemaan myös turvapaikkojen määräaikaisuus.

Merkittäviä ovat myös nämä: Humanitaarisen maahanmuuton kategorian lopettaminen, Venäjä-sopimus, Finnlines-reitin tukkiminen, turvapaikkakäsittelyn nopeuttaminen ja tiedottaminen kohdemaihin.

PS-laariin menee nimenomainen vaatimus siitä, että Suomi ei suostu EU:n sanelemaan taakanjakoon. Ministeriötalon laskelmat siitä, paljonko yksi turvapaikkajantteri täällä ollessaan kustantaa. Selvitys siitä, millä keinoin Suomi voi kiristää linjaansa rikkomatta Geneven sopimusta. Viime kaudelta paperittomien terveydenhuolto. Jne.

Siinä jotain. Täällä lisää.

++

Onko toimilla vaikutusta?

Faktaa on, että maiden turvallisuusarvioiden päivityksen jälkeen myönnettyjen turvapaikkojen määrät ovat kiepsahtaneet päälaelleen. Jos ennen 90% tietystä ryhmästä sai turvapaikan, nyt asia on toisinpäin. Kts Elon blogi.

32000 turvapaikanhakijaa porhalsi tänne viime vuonna. Mutta me emme vielä tässä vaiheessa tiedä, moniko heistä jää. Osa on saanut turvapaikan vanhan maa-arvion mukaisella harkinnalla. Maa-arvioita on sittemmin muutettu. Kysymys: miksi maa-arviot vaikuttaisivat ainoastaan uusiin turvapaikkapäätöksiin?

No niin. 

Olen kiertänyt viimeisen vuoden aikana aika monessa vokissa. Kuunnellut silmät pyöreinä tarinoita siitä, mitä niissä tapahtuu. Vaikka asiaa ei voi kovin täsmällisesti tässä kertoa niin kait asian voi silti summata seuraavin sanoin: maailma on todella tullut tänne kyläilemään. PS:n maahanmuuttopolitiikassa onnistuminen tullaan mittaamaan loppujen lopuksi aika simppelillä tavalla - a) saivatko nuo 32000 jäädä tänne asumaan vai toivotettiinko heidät vierailuajan päätyttyä tervemenneiksi sekä b) muodostuiko Suomelle PS:n vahtivuorolla pysyvä käytäntö siitä, että tänne lappaa joka vuosi saman verran surffaajia. 

On varmaan niin, että PS voisi markkinoida tekemisiään enemmän. Ja varmaan Jussikin voisi Scriptaan kirjoitella aina silloin tällöin. Mutta minun tuntemani Jussin kuvaan oikein sovi se, että käydään kovin terhakkaasti markkinoimassa itseään silloin, kun hommat ovat vielä kesken. Toki se olisi normipolitiikan oppikirjojen mukaista. Mutta Jussi nyt on veistetty vähän erilaisesta puusta.

Emo

Quote from: daggis on 20.08.2016, 00:56:55
Hoitunee sodalla. 
No kovat on lääkkeet.

Historiasta  tiedän, että vähemmästäkin on sotia polkaistu käyntiin, kuin mitä nyt Euroopassa tapahtuu. On ihan kai mahdollista, että passivoitunut eurooppalainen jossain vaiheessa vielä havahtuu unestaan ja nostaa katseensa tietokoneensa näytöstä ja tekee jotain.

Kun ajattelee PS:n tilannetta, niin kaikki merkittävät ps-poliitikot hakeutuivat sellaisiin asemiin, että heistä ei ole haittaa mokutukselle eivätkä he oikeastaan voi mitään Suomea auttaakseen tehdä, josko edes mitään haluaisivatkaan tehdä. Halla-aho lähti pois Suomesta ja varmisti tällä ulkopuolisuutensa, Soini luopui valtiovarainministeriydestä eikä halunnut persuille myöskään sisäministerin salkkua.
Hyvin hoidettu, ei tarvitse eikä voi.