News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Lähestyisitkö burka naista/miestä?

Started by nollatoleranssi, 13.08.2016, 20:31:56

Previous topic - Next topic

Lähestyisikö burkha naista / miestä?

Olen mies, Kyllä
7 (7.5%)
Olen mies, En
66 (71%)
Olen nainen, Kyllä
2 (2.2%)
Olen nainen, En
18 (19.4%)

Total Members Voted: 93

Haplotaxida

Tarvitsen vähintään katsekontaktin, jota voin hakea, ohimennen tervehtimiseen esim. töissä ollessani. Katsekontaktitta en häiritse ketään. Käytännössähän en sitten pääsääntöisesti lähesty ketään yhtään enempää (jos ei työt edellytä) ja ketkä haluavat sitten lähestyä esim. jutellakseen, tulevat juttelemaan ihan omasta aloitteestaan.

Viestin omalla käytökselläni, että olen lähestyttävä, oli sitten miltei kuka tahansa (selvät nistit ja muut häiriköt poikkeuksena).

Jos burkaan pukeutunut tulee juttelemaan esim. töihin liittyvistä asioista, niin toki kysymyksiin vastailen siten, kuin parhaiten voin, vaikka itselleni asu edustaakin ylitsepääsemätöntä ja omavalinteista muuria, jos kasvot ja jopa silmätkin ovat verhottuina.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

nollatoleranssi

Tällä palstalla saattaa enemmistö syystä tai toisesta valita "EI". Jollakin toisella foorumilla kyllä-äänet olisivat suosiossa.

Mutta on se kynnys todella suuri varsinkin miehelle. Moni länsimaalainen nainen voi olla jopa iloissaan saamastaan huomiosta (ainakin aluksi). Miehen pitäisi olla todella seurallinen ja vaaranhaluinen tehdäkseen lähempää tuttavuutta burka-naisen kanssa.

Somalinaisten olen nähnyt käyttävän värikkäitä huiveja, jotka eivät näytä aivan yhtä pelottavilta kuin tavallisten burka-asujen. Siitä huolimatta kynnys kysellä mitään olisi todella korkea (siis jos joku mies haluaisi jotakin kyselläkkään islamistiselta naiselta).

Ainoat kohtaamiset näkisin tapahtuvan esim. koulutus, työ tai yksittäissä harraste/yhdistyspaikoissa (perinteiset seuranhakupaikat puuttuisivat tästäkin). Toki asian merkitys ei ole kovin olennainen, jos 80%:a tulijoista on miehiä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

skyuu

En lähesty, kokemus opettanut.

Istuin ihan kiusallani kaapueukon (tai mistäs sitä tietää ;)) viereen kun sen ukko istui metrossa vastapäisellä penkillä jalat levällään valloittaen koko penkin, ainoa vapaa paikka siis. Ukko alkoi mulkoilla niin perkeleen vihaisesti ettei ole rajaa ja sitten kaivoi kännykän ja alkoi kuumeisesti näpyttelemään minkä mulkoilultaan kerkesi. Onneksi jäin pois Herttoniemessä enkä jatkanut Lähi-itä-keskukseen, olisi meinaan voinut olla lämmin vastaanotto siellä.

Tuosta burkasta sen verran että pitäisi saada tuosta täysvalkoinen versio missä olisi sitten rinnassa ja selkämyksessä joko a) jellonatunnus tai b) siniristi ja sitten vaan isolla porukalla johonkin rajat kiinni mielenosoitukseen mukaan.
Lähtisin heti, ihan vaan nähdäkseni kauan kestäis ennenkuin poliisi nappais kiinni. Jolloin voisin tietysti syyttää syrjinnästä koska vastamielenosoituksen anarkoilla on kommandopipoa ja muuta härpettä.

nollatoleranssi

Quote from: skyuu on 14.08.2016, 23:12:47
Tuosta burkasta sen verran että pitäisi saada tuosta täysvalkoinen versio missä olisi sitten rinnassa ja selkämyksessä joko a) jellonatunnus tai b) siniristi ja sitten vaan isolla porukalla johonkin rajat kiinni mielenosoitukseen mukaan.

Tuli tässä yksi päivä pohdiskeltua yöllistä lenkkiä hohtava valkoinen lakana päällä. Olisi taas noussut kaupunki huomioon ja mediassa päivitelty suomalaisten rasistisuutta. Se olisi sitä sirkushuvia kansalle.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Pikkuvaimo

En lähesty ketään, jonka ilmeitä tai kehonkieltä en voi kunnolla nähdä. Moni muu jääkin sitten lähestymättä sen takia, mitä näen.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

yks vaan

Tämän viestin kontribuutio ei ole välttämättä suuri, mutta monella huivipäällä on peräosasto näyttänyt varsin hyvältä.
Kuka syrjisi minua?

Tabula Rasa

Miten sen näkee säkistä?

Mutta en keksi miksi lähestyisin nimenomaan burkhaa. Ei mulla ole mitään asiaa näille. Jos taas saisi töitä maastapoistopuolella niin toklkin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Maija Poppanen

Quote from: Alaric on 13.08.2016, 23:18:04
Quote from: Ullatusnillitus on 13.08.2016, 23:10:18
Quote from: Pietari on 13.08.2016, 22:41:42
Juu en lähestyisi. Sen verran olen rasisti, että burkha aiheuttaa vaistomaista vastenmielisyyttä. Erityisesti jos alta pilkottaa suomalaistyyppinen vaalea iho.

Vielä  burkhaakin vastenmielisempi on niqab. Ihan oikeasti pelottava näky aikuiselle miehellekin, saati sitten lapselle.

Niqabissa näkyy silmät, mutta burhkassa ei niitäkään. Itse ainakin pitäisin nimenomaan burkhaa pelottavampana, kun sitä käyttävään ei saa minkäänlaista katsekontaktia eikä välttämättä edes tiedä onko kyseessä nainen vai mies vai mikä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Burka

https://fi.wikipedia.org/wiki/Niqab

Tää kuva on tuosta Wikipedian burka-aiheesta.

Kun tuota katsoo, tulee ihan mieleen Tuntemattoman "Siehän (vänskä) haastat leikkiä ihan tosissais"

Nää elää ihan vakavissaan tuossa pellehermanni-lookissa elämäänsä.

CaptainNuiva

Quote from: Pikkuvaimo on 14.08.2016, 23:35:44
En lähesty ketään, jonka ilmeitä tai kehonkieltä en voi kunnolla nähdä. Moni muu jääkin sitten lähestymättä sen takia, mitä näen.

Juuripa näin.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jepulis

Quote from: yks vaan on 15.08.2016, 01:35:05
Tämän viestin kontribuutio ei ole välttämättä suuri, mutta monella huivipäällä on peräosasto näyttänyt varsin hyvältä.
No, toki se auttaa jos ne menee poispäin.

Mutta kaikkein parhaimmalta näyttäisi täysi koneellinen burkhia istumassa vierekkäin lentokoneessa kuin pienet nätit muumit, paluulennolla kotimaihinsa.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

td

Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

elven archer

Sanovat, että burka on täysin vapaaehtoinen asuste Suomessa, joten katson burkan olevan luonnetodistus ääriuskonnollisesta mielenlaadusta. Sen lisäksi se on naisten alistamisen symboli. Sellaisen nähdessäni tunnen vastenmielisyyttä, enkä halua muuta kuin pysyä mahdollisimman kaukana moisesta ihmisestä, kuka siellä alla sitten onkaan. En luota itsensä kätkevään ihmiseen tippaakaan.

Arvoton

Ketjun otsikon kyssäriin vastatakseni totean, etten halua kenenkään naisen kunniakuolevan. Ja voipi siitä hyvästä omallekin kohdalle tulla pitkien puukkojen yö.

Java

Äsken koirien kanssa iltalenkillä yritin lähestyä, mutta en onnistunut, sinkoilivat pitkin poikin ojan penkkoja!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!