News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-07-26 Poliisi: Tammi-kesäkuu - Seksuaalirikokset +12%

Started by qwerty, 26.07.2016, 10:22:56

Previous topic - Next topic

rooster

Quote from: Saide on 26.07.2016, 15:33:32
Jouduin viime vuonna ryöstön kohteeksi. Irakilainen mies sai heti otettua lompakkoni laukustani, mutta ystävällisesti saattoi minut kotiini hokien "I want your pussy". Hän ei koskenut minuun muuten kuin kulki ihan vieressäni ja kotiovellani jouduin työtämään hänet kauemmas, jotta sain oven auki. Poliisi kirjasi tapauksesta vain rikosnimikkeen ryöstö. Kuinka monta samankaltaista tapausta onkaan sattunut, joista ei kirjata ahdistelusta mitään. Ja koko rikosilmoitukseni oli laitettu poistetut-kansioon ja sinne se olisi jäänytkin, jos en poliisiin olisi myöhemmin ottanut yhteyttä. Mitenkähän ja miksiköhän se sinne poistetut-kansioon olikaan joutunut...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Ymmärsinkö siis oikein, että ensin ryöstää laukusta lompakon ja sen jälkeen alkaa vonkaamaan?

Saide

Quote from: rooster on 26.07.2016, 16:22:00
Ymmärsinkö siis oikein, että ensin ryöstää laukusta lompakon ja sen jälkeen alkaa vonkaamaan?
[/quote]

Ihan oikein ymmärsit. En tilanteen uhkaavuuden takia alkanut vonkaamaan lompakkoani takaisin..

Onkko

Quote from: Saide on 26.07.2016, 16:05:22
Quote from: Onkko on 26.07.2016, 15:59:09
Jouduin viime vuonna ryöstön kohteeksi. Irakilainen mies sai heti otettua lompakkoni laukustani, mutta ystävällisesti saattoi minut kotiini hokien "I want your pussy". Hän ei koskenut minuun muuten kuin kulki ihan vieressäni ja kotiovellani jouduin työtämään hänet kauemmas, jotta sain oven auki. Poliisi kirjasi tapauksesta vain rikosnimikkeen ryöstö. Kuinka monta samankaltaista tapausta onkaan sattunut, joista ei kirjata ahdistelusta mitään. Ja koko rikosilmoitukseni oli laitettu poistetut-kansioon ja sinne se olisi jäänytkin, jos en poliisiin olisi myöhemmin ottanut yhteyttä. Mitenkähän ja miksiköhän se sinne poistetut-kansioon olikaan joutunut...

Laitas kuvankaappauksia tai uskottavuus on marian tasoa jolle sattuu ja tapahtuu.
Kuvakaappauksia mistä? Tarina on tosi, uskokoon ken haluaa [emoji4]

Poliisin/oikeuslaitoksen papereista.

rooster

Quote from: Saide on 26.07.2016, 16:29:27

Quote from: rooster on 26.07.2016, 16:22:00

Ihan oikein ymmärsit. En tilanteen uhkaavuuden takia alkanut vonkaamaan lompakkoani takaisin..

[/quote]
Tuo on jo kohtuullisen härskiä toimintaa. Minkälainen apina pitää olla, että edes kuvittelee ryöstön uhrinsa antavan ainakaan vapaaehtoisesti.

Siili

Quote from: rooster on 26.07.2016, 16:37:13
Tuo on jo kohtuullisen härskiä toimintaa. Minkälainen apina pitää olla, että edes kuvittelee ryöstön uhrinsa antavan ainakaan vapaaehtoisesti.

Meitä on maailmassa moneksi.  Eikö yksi talven tupaharaiskaajista halunnut jälkikäteen uhrinsa FB-kaveriksi?  Ja jäi sen vuoksi kiinni melkein heti?

Toni R Jyväskylästä

Quote from: Siili on 26.07.2016, 16:40:34
Quote from: rooster on 26.07.2016, 16:37:13

Meitä on maailmassa moneksi.  Eikö yksi talven tupaharaiskaajista halunnut jälkikäteen uhrinsa FB-kaveriksi?  Ja jäi sen vuoksi kiinni melkein heti?

Kyllä.

Hesperian puistossa raiskannut teki uskomattoman virheen: Pyysi uhria Facebook-kaveriksi ja jäi kiinni

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Pyysi-uhria-Facebook-kaveriksi-ja-j%C3%A4i-kiinni/550946

rähmis

Radiossa joku komisario kertoi syyn ahdisteluilmoitusten kasvuun - Kölnin uudenvuoden sattumukset!

Ilmoituskynnys on laskenut kauheasti kun poliisikin on niin ahkerasti tiedotellut. Voi vi**u. Täällä notkuu kymmeniä tuhansia uusia läpsyttelijöitä, jotka on moneen kertaan aukottomasti todistettu varsinaisiksi ahdistelun mestareiksi, niin sillä ei ole mitään vaikutusta seksuaalirikosten kasvuun, vaan kaikki selittyy ilmoituskynnyksen alenemisella.

En kyllä muista, että seksuaalirikosten määrän kasvulle olisi Hölmölässä ikinä annettu muuta selitystä kuin ilmoituskynnyksen kasvu. Paitsi tietenkin silloin, kun pottunokkamiestä tarvitsee syyttää kaikesta maailman pahuudesta. 

Saide

Quote from: Onkko on 26.07.2016, 16:30:20
Quote from: Saide on 26.07.2016, 16:05:22
Quote from: Onkko on 26.07.2016, 15:59:09

Laitas kuvankaappauksia tai uskottavuus on marian tasoa jolle sattuu ja tapahtuu.
Kuvakaappauksia mistä? Tarina on tosi, uskokoon ken haluaa [emoji4]

Poliisin/oikeuslaitoksen papereista.
Paperit toki löytyvät, mutta en halua niitä julkiseen jakoon laittaa. Oikeuskäsittely on syyskuun puolessa välissä. Tyyppi jäi kiinni, koska tuli vastaan Tinderiä selatessani ja löytyi myös Facebookista. Järjen jättiläinen siis tämäkin "tapaus".

Elemosina

IS uutisoi ja onkohan silmissäni jotain vikaa kun kuvituskuvan kopeloiva käpälä on ehkä hitusen välimerellinen.

Tokihan tällä kertaa muistettiin mainita myös ulkomaalaiset uhreina. Luvut kasvaneet sielläkin.
Quote...
Ulkomaalaisia useammin myös uhreina

Aiempaa suurempi määrä ilmoitetuista seksuaalirikoksista myös kohdistui ulkomaalaisiin. Ilmoitettujen seksuaalirikosten ulkomaalaisten asianomistajien määrä nousi lähes 67 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Esimerkiksi raiskausrikoksista jätetyt ilmoitukset, joissa oli ulkomaalainen asianomistaja, yli tuplaantuivat vuodentakaisesta. Tällaisia ilmoituksia tehtiin yli 40.

– Tämä kertoo siitä, että osa ulkomaalaisten tekemistä seksuaalirikoksista kohdistuu toisiin ulkomaalaisiin esimerkiksi turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksissa. Täytyy myös muistaa, että tilastossa ovat myös muut ulkomaalaiset kuin turvapaikanhakijat, Saarinen kertoo.
...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001227480.html
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

qwerty

Helsinki
Raiskaukset 70 -> 115 (+64%)
Epäilty tiedossa 87, Ulkomaan kansalainen 27 (31%)

Itä-Uusimaa
Raiskaukset 46 -> 45 (-2%)
Epäilty tiedossa 36, Ulkomaan kansalainen 10 (28%)

Länsi-Uusimaa
Raiskaukset 36 -> 62 (+72%)
Epäilty tiedossa 47. Ulkomaan kansalainen 12 (26%)

Häme
Raiskaukset 33 -> 24 (-27%)
QuoteRaiskausrikokset vähenivät lähes kolmanneksella, samoin kuin kaikki seksuaalirikokset yhteensä. Raiskausilmoituksia kirjattiin 24 ja kaikkia seksuaalirikoksia yhteensä 70. Seksuaalirikoksia, joissa epäilty oli poliisin tiedossa, oli alkuvuonna 46. Näistä rikoksista 11 tapauksessa epäilty oli ulkomaan kansalainen. Edellisvuonna vastaavat luvut olivat 82 ja 3. Seksuaalisia ahdisteluja, joissa rikoksesta epäilty oli poliisin tiedossa, oli 8. Näistä epäiltyjen ulkomaan kansalaisten osuus oli puolet eli 4. Edellisvuotena vastaavat luvut olivat 7 ja 0.
Kaakkois-Suomi (Tammi-touko)
Raiskaukset 18 -> 16 (-11%)
Epäilty tiedossa 12, Ulkomaan kansalainen 3 (25%)

Lounais-Suomi (Ei julkaistu vielä. Löytynee aikanaan TÄSTÄ)
Pohjanmaa (Ei julkaistu vielä. Löytynee aikanaan TÄSTÄ)
Itä-Suomi
Raiskaukset 39 -> 37 (-5%)
Epäilty tiedossa 34, Ulkomaan kansalainen 5 (15%)

Oulu
Raiskaukset 39 -> 30 (-23%)
Epäilty tiedossa 26, Ulkomaan kansalainen 14 (54%)

Sisä-Suomi
Raiskaukset 103 -> 73 (-30%)
Epäilty tiedossa 58, Ulkomaan kansalainen 14 (24%)

Lappi (Ei julkaistu vielä. Löytynee aikanaan TÄSTÄ)

Vahvaa yliedustusta joka alueella >:( :finger: Kaksoiskansalaiset lasketaan kaiketi suomalaisiksi?
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

UgriProPatria

Törkeästi kirjoittelee taas Onkko. Haluaisi tietää rikoksen yksityiskohtia, vedoten, että muutoin väite on epäuskottava, "marian tasoa, jolle sattuu ja tapahtuu."

Olen Onkko huomioinut että sinua kovasti kiinnostaisi kuulla yksityiskohtia seksuaalirikoksista ja kun et niitä saa, alat pilkkata elämän kaltoinkohtelemia, myös rikosten uhreja. Onko elämäsi kovinkin tylsää? Oletko koskaan kunnolla saanut?

Itse oikein hyvin uskon Saiden kertomuksen. Nuo muslimimulkendaalit yleensäkin ovat käsittämättömän epäloogisia, suhteessa suomalaisten käytökseen. Voin hyvin uskoa, että ensin ryösti ja sitten jolkotti perässä kotiovelle asti. Onneksi Saide säilytti pokkansa idiootin hypellessä vierellä, eikä menettänyt hermojaan kesken matkan. Toivottavasti voitat oikeusjutun. Vaadi kovin rangaistus- ja korvaustuomio, se ei sitä suvakkituomareilta ja lautamiehiltä kuitenkaan saa, mutta uhrin tulee näitä kuitenkin vaatia.

JT

"Raiskauksesta epäillyistä 53 % on ollut nyt ulkomaalaisia kun heidän osuutensa vuosi sitten oli 23,5 %. Tämä kehityssuunta on varsin negatiivinen kun huomioidaan se, että raiskausrikosten kokonaismäärä on jopa merkittävästi vähentynyt. "
http://www.poliisi.fi/oulu/tiedotteet/1/0/oulun_poliisilaitoksen_toiminnalliset_tunnusluvut_tammi-kesakuussa_2016_49971
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Muuttohaukka

Quote from: UgriProPatria on 26.07.2016, 17:55:09
----

Olen Onķko huomioinut että sinua kovasti kiinnostaisi kuulla yksityiskohtia seksuaalirikoksista ja kun et niitä saa, alat pilkkata elämän kaltoinkohtelemia, myös rikosten uhreja. Onko elämäsi kovinkin tylsää? Oletko koskaan kunnolla saanut?

Olen huomannut oman kiinnostuksesi  näitä keissejä kohtaan kovin suureksi. Mikä kiehtoo? Miksi haluat kuvitella tapahtumat yläasteikäisten mielikuvilla?
Kyllä aikuinen lukija haluaa faktaa, eikä kuvitelmia. Jospa Saida -whatever- laittaisi muutakin kuin kaltoin kohdellun rikoksen uhrin tarinan.
Raiskaus on vakava rikos ja se ei ole lässynlässyndiipadapaa.

UgriProPatria

Quote from: Muuttohaukka on 26.07.2016, 18:57:14
----

Olen Onķko huomioinut että sinua kovasti kiinnostaisi kuulla yksityiskohtia seksuaalirikoksista ja kun et niitä saa, alat pilkkata elämän kaltoinkohtelemia, myös rikosten uhreja. Onko elämäsi kovinkin tylsää? Oletko koskaan kunnolla saanut?

Olen huomannut oman kiinnostuksesi  näitä keissejä kohtaan kovin suureksi. Mikä kiehtoo? Miksi haluat kuvitella tapahtumat yläasteikäisten mielikuvilla?
Kyllä aikuinen lukija haluaa faktaa, eikä kuvitelmia. Jospa Saida -whatever- laittaisi muutakin kuin kaltoin kohdellun rikoksen uhrin tarinan.
Raiskaus on vakava rikos ja se ei ole lässynlässyndiipadapaa.

Hoidan tätä kautta omaa itseäni, sekä toivoakseni annan tukeani myös muille samaa kokeneille. Enpä usko kirjoittavani diipadaapaa. Teen myös sitä, mistä itse olen ollut muille katkera: kukaan ei neuvonut. Kukaan ei puhunut asiasta, kukaan ei auttanut. Ei yksikään ihminen. Vaikka tiesivät. Olen kaiken käynyt yksin läpi, raivannut yksin tieni pimeästä kohti valoa. Ottamalla kantaa näihin asioihin uskon tällä tavoin voivani tukea myös sellaisia uhreja, jotka ovat edelleen nk. kaapissa, eivätkä uskalla, eli kehtaa puhua, kehtaa kysyä. Sillä tähän rikokseen oleellisesti liittyy uhrin syyllistäminen, uhrin pilkkaaminen ja häpäiseminen jos hän uskaltautuu yhtään avata omaa tragediaansa.

Siksi nyt, kun olen itse nk. tullut uhrina kaapista, käyden läpi vuosikymmeniä kestäneen helvetin, teen sen, mitä itse olisin odottanut muilta. Nyt olen nousemassa pystyyn, täynnä padottua vihaa, ja katson ketä tahansa raiskaajanplanttua silmiin. Tämä rikoksenlaji on kuitenkin sellainen, jossa uhri on revitty henkisesti vereslihalle ja on asioita joista hän voi puhua, mutta asioita joista ei voi puhua, kuten mm. itse tapahtumat ja niiden yksityiskohdat. Mahdollisesti, jos hän yhtään uskaltautuu tulemaan esiin, hän kauan puhuu kiertoilmaisuilla, kunnes alkaa lausua asioita niiden omilla nimillä.

Siksi, heti kun havaitsin Saiden joutuneen rikoksen uhriksi, ryöstön ja seks.ahdistelun, vaistomaisesti nousin seisomaan rinnalle ja sanoin mitä ajattelin Onkosta, joka Saidea pilkatessaan muisti vieläpä mainita "marian".

Kukaan ei koskaan minun kohdallani tehnyt näin. Olen uhri edelleen.

Muuttohaukka

Aikuinen ei kirjoittele ähkymisestä, nylkyttämisestä, kiljahteluista, pikaraiskauksesta jne. Operaatio Himmler voi olla tottakin.
Uhriutuminen nettiforumilla ei paranna ketään- ainakaan enää vuosikymmenten jälkeen. Lukijana olen myötähäpeän tunnelmissa. Ikävä kyllä näin on.
Jokainen pällekekarkausuutinen saa jatkoksi teiniajan tekstimuistoja. Sorry.

JT

Sanomalehdet, ainakin Kaleva, julkaisi vastikään näkyvästi tämän täysin ala-arvoisen yhden naisen "musta tuntuu -tutkimuksen", joka väitti, ettei ulkomaisten tekijöiden seksuaalirikollisuus ole oikeastaan kohonnut lainkaan. Mitään tilastofaktaa hän ei esittänyt, eikä sitä kukaan lehdessä kaipaillut, kun viesti oli toimituksen linjan mukainen.
Raiskauskriisikeskus Tukinaisessa puuhasteleva kehittämispäällikkö Heli Heinjoki ei edes ole ammatiltaan mikään tutkija.

"– Missä tahansa ihmisryhmässä on mukana heitä, jotka kokevat oikeudekseen loukata muiden seksuaalista itsemääräämisoikeutta.

Kriisikeskuksessa ei ole todettu, että muslimit raiskaisivat muita todennäköisemmin.

Heinjoen mielestä naisten alistaminen ei kuulu islaminuskoon.

Hän muistuttaa, että seksuaalista väkivaltaa on tavattu Suomessa myös uskonnollisissa yhteisöissä, joilla ei ole mitään tekemistä maahanmuuttajien kanssa."

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kriisikeskus-puskaraiskauksien-maarassa-ei-selvaa-muutosta/733377/
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Saide

Törkeästi kirjoittelee taas Onkko. Haluaisi tietää rikoksen yksityiskohtia, vedoten, että muutoin väite on epäuskottava, "marian tasoa, jolle sattuu ja tapahtuu."

Olen Onkko huomioinut että sinua kovasti kiinnostaisi kuulla yksityiskohtia seksuaalirikoksista ja kun et niitä saa, alat pilkkata elämän kaltoinkohtelemia, myös rikosten uhreja. Onko elämäsi kovinkin tylsää? Oletko koskaan kunnolla saanut?

Itse oikein hyvin uskon Saiden kertomuksen. Nuo muslimimulkendaalit yleensäkin ovat käsittämättömän epäloogisia, suhteessa suomalaisten käytökseen. Voin hyvin uskoa, että ensin ryösti ja sitten jolkotti perässä kotiovelle asti. Onneksi Saide säilytti pokkansa idiootin hypellessä vierellä, eikä menettänyt hermojaan kesken matkan. Toivottavasti voitat oikeusjutun. Vaadi kovin rangaistus- ja korvaustuomio, se ei sitä suvakkituomareilta ja lautamiehiltä kuitenkaan saa, mutta uhrin tulee näitä kuitenkin vaatia.
Kiitoksia tuesta. Lakimiehen kanssa on keskusteltu ja vaadin juuri niin suuren korvauksen kuin vain laki antaa myöden vaatia. Mulle on ihan sama, jos joku täällä ei tätä tapahtunutta usko. Halusin vain tuoda esille poliisien toiminnan, jossa rikosilmoitus oli laitettu poistetut-kansioon ja sen, ettei syyttäjä syytä muusta kuin ryöstöstä: ahdistelusta tyyppiä ei syytetä, joten tätä tapausta ei tilastoissa näy => kuinkahan monta muuta tapausta sieltä puuttuu. Poliisi ( jonka kanssa keskustelin tapahtuneesta käydessäni poliisilaitoksella tunnistamassa tekijän valokuvasta) sanoi, että tälläiset tapaukset ovat yleistyneet todella paljon. Julkaistut luvut taitavat olla vain suuntaa antavia.

Muuttohaukka

Mitä olet ajatellut pyytää? Kukkaron sisältö ja mitä muuta?
Sillä, mitä minä uskon ei liene mitään merkitystä. Totuus ja leivätön pöytä antakoon tuomon. Lakityypit suosittelevat ja oletus on suurkorvaus. Sen maksaa kansa. Piru vieköön. Kerro syyskuussa, miten meni.

daggis

Quote from: JT on 26.07.2016, 18:28:04
"Raiskauksesta epäillyistä 53 % on ollut nyt ulkomaalaisia kun heidän osuutensa vuosi sitten oli 23,5 %. Tämä kehityssuunta on varsin negatiivinen kun huomioidaan se, että raiskausrikosten kokonaismäärä on jopa merkittävästi vähentynyt. "
http://www.poliisi.fi/oulu/tiedotteet/1/0/oulun_poliisilaitoksen_toiminnalliset_tunnusluvut_tammi-kesakuussa_2016_49971
Kai se nyt on selvää, ketkä Suomessa raiskaavat eniten lukumääränsä nähden.

Onkko

Minusta totuuden, ja vain totuuden, vaatiminen ei ole törkeää eikä syyllistävää. Jos sinun tapaiseen tarinankerrontaperinteeseen viittaavaan henkilöön törmään niin pyydän mustaa valkoisella.

Onkko

Quote from: Saide on 26.07.2016, 16:50:17
Paperit toki löytyvät, mutta en halua niitä julkiseen jakoon laittaa. Oikeuskäsittely on syyskuun puolessa välissä. Tyyppi jäi kiinni, koska tuli vastaan Tinderiä selatessani ja löytyi myös Facebookista. Järjen jättiläinen siis tämäkin "tapaus".

Menee noin 10min jos hitaasti sensuroi tiedot pois aivan perus windows ohjelmilla.

Saide

Quote from: Muuttohaukka on 26.07.2016, 21:23:21
Mitä olet ajatellut pyytää? Kukkaron sisältö ja mitä muuta?
Sillä, mitä minä uskon ei liene mitään merkitystä. Totuus ja leivätön pöytä antakoon tuomon. Lakityypit suosittelevat ja oletus on suurkorvaus. Sen maksaa kansa. Piru vieköön. Kerro syyskuussa, miten meni.
Kukkarossa oli 20 euroa ja tuohon päälle 3000 euroa. Jos edes sen kakskymppisen saisin, niin olisin tyytyväinen. Pääasia, että tekijä jäi kiinni. Ei mikään rahasumma kuitenkaan korvaa sitä, että menetin turvallisuuden tunteen kotikulmilla. Tuon tapauksen jälkeen kiukkuni ahdistelu- ja raiskaussattumuksia kohtaan on noussut maksimaalisiin lukemiin. Yksikin tapaus on liikaa ja yhdenkin turvapaikan hakijan tulo Suomeen laskee mm. naisten turvallisuutta. Sympatiani ei enää riitä ollenkaan #unelma-porukan hölmöydelle ja poliittikkojen munattomuus sekä poliisien yritys peitellä ahdisteluja on täysin käsittämätöntä.

Muuttohaukka

3020€ ! Komea summa ja mistä syystä? Turvallisuudentunne ja turvattomus lisääntyvät kaikilla ja joka puolella.  Polisilla ei ole syytä peitellä, jos kysymys on todellinen ja todennettava.

kummastelija

Noin vuosi sitten raiskauskeskustelusta kovin lämmennyt oululainen vastaanottokeskuksen johtaja Sirpa Kansanaho, joka heilutteli kahta tutkimusta käsissään sanoen, että suomalaiset ne oikeasti raiskaa, totesi seuraavaa:

QuoteKuka raiskaa Suomessa eniten - Suomalainen mies! .... puolin ja toisin, vinkkaa Oulun vastaanottokeskuksen johtaja Sirpa Kansanaho.

Kuinka se nyt näin kävi, SIrpa? Muutama ulkomainen lemmikki pesi koko oululaisen miesväestön raiskauksissa. Ja alle vuodessa.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Java

Quote from: Muuttohaukka on 26.07.2016, 21:59:07
3020€ ! Komea summa ja mistä syystä? Turvallisuudentunne ja turvattomus lisääntyvät kaikilla ja joka puolella.  Polisilla ei ole syytä peitellä, jos kysymys on todellinen ja todennettava.
Rivi poliisilla ei ole syytä peitellä, poliisihallitus on linjannut toisin!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

foobar

Quote from: kummastelija on 26.07.2016, 22:00:16

Noin vuosi sitten raiskauskeskustelusta kovin lämmennyt oululainen vastaanottokeskuksen johtaja Sirpa Kansanaho, joka heilutteli kahta tutkimusta käsissään sanoen, että suomalaiset ne oikeasti raiskaa, totesi seuraavaa:

QuoteKuka raiskaa Suomessa eniten - Suomalainen mies! .... puolin ja toisin, vinkkaa Oulun vastaanottokeskuksen johtaja Sirpa Kansanaho.

Kuinka se nyt näin kävi, SIrpa? Muutama ulkomainen lemmikki pesi koko oululaisen miesväestön raiskauksissa. Ja alle vuodessa.

No. Raiskaavathan suomalaisetkin. Sitä voisi melkein kuvitella että kamelin selkä olisi taittumassa siinä vaiheessa kun käytännössä muutaman prosentin vähemmistöistä koostuva ulkomaalaisten roskasakki on enemmistönä tietyissä rikostyypeissä, mutta eiköhän sitä kohta jokin selitys tällekin keksitä. Vielä kun joku selittäisi miksi ylipäänsä moista pitäisi selitellä parhain päin. Journalistit eivät valitettavasti sitä kysymystä tule tässä maassa esittämään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

UgriProPatria

Quote from: Saide on 26.07.2016, 21:07:59
Kiitoksia tuesta. Lakimiehen kanssa on keskusteltu ja vaadin juuri niin suuren korvauksen kuin vain laki antaa myöden vaatia. Mulle on ihan sama, jos joku täällä ei tätä tapahtunutta usko. Halusin vain tuoda esille poliisien toiminnan, jossa rikosilmoitus oli laitettu poistetut-kansioon ja sen, ettei syyttäjä syytä muusta kuin ryöstöstä: ahdistelusta tyyppiä ei syytetä, joten tätä tapausta ei tilastoissa näy => kuinkahan monta muuta tapausta sieltä puuttuu. Poliisi ( jonka kanssa keskustelin tapahtuneesta käydessäni poliisilaitoksella tunnistamassa tekijän valokuvasta) sanoi, että tälläiset tapaukset ovat yleistyneet todella paljon. Julkaistut luvut taitavat olla vain suuntaa antavia.

Lakimies arvioi realistisen, lakisääteisen korvausvaatimuksen, mutta tuomarit päättävät lopullisesta summasta. On ihan hyvä pyytää tuo 3000 €, vaikkakaan et tule sitä saamaan. Silti on hyvä asettaa korkea summa, josta tuomareilla on varaa laskea.

Rikosilmoitusta tehdessä pitää aina esittää sekä rangaistus-, että korvausvaatimus, muutoin se menee poliisin mappi-Ö:hön, vaikka näyttää tänäpäivänä menevän muutoinkin, etenkin kun tekijä on matu, tai joku muu poliisien kaveri.

Poliisi tietenkin ajattelee myös realistisesti, että on paljolti yhtä tyhjän kanssa haastaa näitä oikeuteen, mutta rikoksen uhrin kannalta, jos se itsestä oikealta tuntuu, kannattaa se tehdä. Itse on taisteltava, kun yhteiskunta, jopa poliisit vähättelevät asiaa.

Kadotettua turvallisuuden tunnetta rikosilmoitus ei tietenkään voi palauttaa, mutta onpahan edes jonkinlainen siirto uhrin taholta, näyttää näille rikollisille, että kaikki uhrit eivät vain pillahda itkuun ja ole hiljaa.

Echidna

TV-uutisista sain sellaisen käsityksen, että rikokset eivät ole lisääntyneet, vaan ainoastaan ilmoitukset. Eli kaikki kunnossa ja hyvään suuntaan mennään...  :(

UgriProPatria

Uutinen ulkomailta:

http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016072621960013_ir.shtml

QuoteNainen raiskattiin ja murhattiin - lehti korosti naisen nauttimaa alkoholimäärää

Keskiviikko 27.7.2016 klo 07.00 

Sen, paljonko alkoholia raiskattu ja murhattu nainen oli juonut, ei pitäisi merkitä mitään.

Brittiläinen Edward Tenniswood raiskasi ja kuristi 20-vuotiaan India Chipchasen viime tammikuussa.

Tapauksen oikeudenkäynti on käynnissä nyt.

The Sun -lehti twiittasi uhrin juomasta alkoholimäärästä uhria syyllistävään sävyyn.

Brittiläinen 20-vuotias India Chipchase raiskattiin ja murhattiin raa'asti viime tammikuussa. (ALL OVER PRESS)

Tammikuun 30. päivänä 51-vuotias brittimies raiskasi ja kuristi 20-vuotiaan India Chipchasen.

Edward Tenniswood oli houkutellut yökerhosta lähteneen nuoren naisen taksiin, vienyt tämän kotiinsa ja tehnyt nuorelle naiselle sanoinkuvailemattoman kamalaa väkivaltaa. Todisteiden mukaan India oli taistellut henkensä edestä. Hänen lakanalla peitelty ruumiinsa löydettiin raiskaajan kotoa lakanalla peiteltynä.

Tapausta puidaan oikeudessa parhaillaan. Viime keskiviikkona brittilehti The Sun twiittasi oikeudenkäyntiin liittyen seuraavasti:

QuoteThe Sun ✔ @TheSun
Woman 'drank six Jagerbombs in ten minutes on the night she was raped and murdered' http://thesun.uk/6016BIP0u

23:52 - 20. heinäkuuta 2016

Lehti päätti nostaa näkyvästi esille sen, että nainen oli juonut ennen raiskausta ja murhaa. Alleviivatakseen asiaa The Sun kertoi twiitissään myös juoman laadun, määrän ja naisen juomatahdin.

Twiitti alkoi kerätä heti kommentteja, jossa lehden toimintaa kutsuttiin törkeäksi. Twiitin sanottiin vihjaavan, että uhri olisi ollut jollain tasolla itse syyllinen kohtaloonsa. Ikään kuin alkoholia nauttinut nainen olisi ansainnut kohtalonsa.

The Sunia kritisoineet kommentoijat nostivat esiin tärkeän pointin. Twiitti on räikeä esimerkki raiskausmyyteistä. Nämä virheelliset uskomukset seksuaalirikoksista, niiden uhreista ja tekijöistä elävät mediassa ja yhteiskunnassa surullisen sitkeästi.

Raiskausta tai muuta väkivallantekoa ei voi koskaan perustella sillä, miten uhri oli pukeutunut, miten hän käyttäytyi tai hänen suhteellaan rikoksentekijään. Eikä sillä, mitä hän oli juonut.

Ainoa syyllinen India Chipchasen kammottavaan kohtaloon on Edward Tenniswood. Ei uhrin nauttima alkoholi.

Lähde: Huffington Post

TEKSTI MALLA MURTOMÄKI

UgriProPatria

Ja Saidelle "ennakkovaroituksena": Kun saat käsiisi tulevan oikeudenkäynnin pöytäkirjat, tulet näkemään myös sen, mitä vastapuolesi on poliisikuulusteluissa asiasta, itsestään ja sinusta kertonut.

On mahdollista, että se on hyvinkin sinua loukkaavaa tekstiä, sekä muutoinkin melkoista puutaheinää. Tuollaisten henkilöiden korvienvälissä yleensä kuhisee melkoisiakin toukkapesäkkeitä. Pidä pää kylmänä ja yritä olla loukkaantumatta. Älä välitä siitä.

Tiedät totuuden. Syytetty tietenkin pyrkii vähättelemään ja kieltämään oman rikoksensa, mahd. leimaamalla sinua. Koska kysymyksessä on vieraskulttuurinen henkilö, hän myös on kokenut asian oman, rikollisen kulttuurinsa näkökulmasta.