News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Huume- ja päihdepolitiikka (yhdistetty)

Started by Peltirumpu, 12.01.2009, 18:41:06

Previous topic - Next topic

Jos äänestät perussuomalaisia, kannatatko kannabiksen laillistamista?

Joo
121 (52.8%)
Ei
108 (47.2%)

Total Members Voted: 229

KeijoK

Quote from: Rato on 01.08.2009, 02:18:13
Huuhkain tuntuu tietävän todella paljon.

Omat tiedot noista Huuhkaimen mainitsemista hoidoista ovat varsin suppeat (toisin kuten hänellä).
Hermosärkyäni on hoidettu ko lääkkeillä yli kahdeksan vuotta. Mielestä ne ovat vieneet toimintakykyni ja passivoineet. Myös tuttavani ovat maininneet minulle varovasti "nuutumisesta". Kolme varvasta poistettiin keväällä 2005. Kesällä 2008 espanjassa kokeilin kannabista ja se todella toimi. Suomessa kannabis hoidon saaminen on todella kovan työn takana joten helpommalla pääsee kun hoitaa muualla.

Omalla kohdalla ratkaisee miten voin elää mahdollisimman kivuttomasti ja säilyttää samalla toimintakyky. Se on parasta lähimmäisilleni ja itselleni.

Vuosia sitten ostin Suzuki SV650S:n. Huolto jäi kesken kun kivut vei voiton ajohimosta. Nyt taas kiinostus on herännyt. Jospa SV vielä tulille.

Jos ongelmat ovat tuossa mittakaavassa niin tutustuisin jo näihin!

http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602.html

http://www.anttiheikkila.com/

Itsellä kadonneet vaivat: 20v. hoidettu astma, verenpainetauti ja diabetes kakkonen?

Edit: En usko kannabikseen muutoin kuin jossain kivunlievityksessä, linkeissä totuutta joka on auttanut jo lukuisia ihmisiä :o
1) Suomen huoltosuhde on heikkenemässä. Maassamme on ikäihmisiä liikaa.
2) Tarvitsemme maahanmuuttajia parantamaan huoltosuhdetta.
3) Maahanmuuttajien on presidentin ja pääministerin mukaisesti saatava tuoda isovanhempansa mukanaan.
4) Palaa kohtaan 1.

murphys

Quote from: KeijoK on 01.08.2009, 02:29:04
Quote from: Rato on 01.08.2009, 02:18:13
Huuhkain tuntuu tietävän todella paljon.

Omat tiedot noista Huuhkaimen mainitsemista hoidoista ovat varsin suppeat (toisin kuten hänellä).
Hermosärkyäni on hoidettu ko lääkkeillä yli kahdeksan vuotta. Mielestä ne ovat vieneet toimintakykyni ja passivoineet. Myös tuttavani ovat maininneet minulle varovasti "nuutumisesta". Kolme varvasta poistettiin keväällä 2005. Kesällä 2008 espanjassa kokeilin kannabista ja se todella toimi. Suomessa kannabis hoidon saaminen on todella kovan työn takana joten helpommalla pääsee kun hoitaa muualla.

Omalla kohdalla ratkaisee miten voin elää mahdollisimman kivuttomasti ja

säilyttää samalla toimintakyky. Se on parasta lähimmäisilleni ja itselleni.

Vuosia sitten ostin Suzuki SV650S:n. Huolto jäi kesken kun kivut vei voiton ajohimosta. Nyt taas kiinostus on herännyt. Jospa SV vielä tulille.

Jos ongelmat ovat tuossa mittakaavassa niin tutustuisin jo näihin!

Jos on luotettava ja nopea keino löytää verestä kannabis, olen kannabiksen laillistamisen kannalla. Kuitenkaan en hyväksy huumaantuneena ajamista.

Jari-Petri Heino

Quote from: Huuhkain on 01.08.2009, 01:14:06
Miksi kinata ruohosta. Nykytutkimuksen mukaan sen haitat ovat hyvin paljon suuremmat mitä jokunen vuosi sitten oletettiin. Hampunpoltollahan yritetään ainoastaan lievittää kiputiloja. Se ei siis paranna mitään.

Propakoivissa tv-ohjelmissa olen toistuvasti nähnyt kun joku heebo selittää, että "kun mikään muu ei auta" kipuun ja särkyyn. Bullshit. Koittaisi vaikka heroiinia tai morfiinia. Isoisä oli koukussa sodan päätyttyä molempiin. Heroiinia käytettiin tabletteina yskänlääkkeeksi, morfiinia kipuihin ja pervitiiniä piristeeksi. Hipheijaa. Viinaa vielä lomilla päälle, niin hyvä tuli. Takuulla pysyi terveenä kun oli niin monta "lääkevaikutteista" ainetta saatavilla.

Just, just ja prapakoivissa tv-ohjelmissa näkee toistuvasti, miten maahanmuutto rikastaa......

Kyllä sitä morfiinia ja heroiinia käytetään edelleen kipuihin, nyt vain laillisena reseptilääkkeenä. Mene katsomaan saattohoitokotiin, jos et usko.
Kannabista ei todellakaan tarvitse polttaa, sillä sitä voi nauttia muillakin tavoilla.
Kun itse on nähnyt sen auttavan, niin on aivan sama mitä lääkejulkaisut kirjoittavat.

"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Motor City Contexti

Quote from: braeden on 01.08.2009, 01:35:32
Quote from: Heywood on 31.07.2009, 19:46:52Phantasticum muumille tästä cannabicsen terveyshaitoista ei ole mitään epäselvyyttä olemassa lääketieteellisessä mielessä tai julkaistuissa tutkimuksissa

googlettamala Abnormalilities associated cannabis use löytyy useita tieteelisiä artikkeleja. Se että minä en voi muuta kuin uskoa niihin, enkä tiedä mitään niiden todenperäisyydestä ei mitenkään vähennän niiden tieteellisä arvoa.

Tässä väittelyssä on kysymys vain siitä onko mitenkään järkevää epäillä Lancetissa olutta tieteellistä tukimusta . Minusta sellaisessa ei ole  mitään järkeä.

Näin ihan nopeasti vilkaistuna, nuo Goole-tuolkset ovat juuri tuon aiemmin mainitun tutkimuksen uutisointeja, eivät tutkimuksia itsessään. Jos oikeasti tiedät jotain tutkimuksia, jotka asiasta jotain todistavat, pystyt kyllä tarjoamaan vähintään tekijät ja yhteyden, jossa tutkimus on julkaistu. Jos et pysty, on syytä olettaa ettei näitä tutkimuksia ole edes olemassa.

Ja millä oikeudella oikeastaan edes vetoat auktoriteetteihin? Et itse selvästikään ole tutkija/erikoislääkäri (tai jos olet, olen hyvin huolestunut), joten mikä on se pätevyys, jolla juuri sinä päätät mikä on totuus tässä asiassa?

Etsi lisää. Sinun minun ja kenekään muunkaan yksittäisen henkilön koulutus tai mieliopide ei merkitse mitään tieteelisessä mailmassa. Nämä Artillelit  ovat kaikki kaikessa ja nämä tieteeliset julkaisut nimenomaan julkaisevat nämä artikkelit jotka kirjoitetaan tarkasti sen perusteella mitä tuloksia ollaan saatu tieteelisissä kokeissa. Tässä nyt siniulle ja muilla lista julkaisuista joihin lääketieteelinen mailma luottaa.

The lancet. yleislääketiede lehti arvostetuin ,
Neurology journal. Aivot kuuluvat tähän alueeseen . Käsittelee Neurologisia tutkimuksia. Ehkä neurologian alala tunnustetuin.

Achcives of general psyciatric. Psykoosit kuuluu tähän kategoriaan . Psykiatrian erikoislehti. Käsittelee Psykiatrian tutkimusta.

Ei tarvita mitään oikeutusta tai koulutusta siihen vetoaa keskustelussa näihin lehtiin ja niissä julkaistuihin abstrakteihin. Itse näitä tutkimuksia ja tutkimustulosten anallysointia on täysin mahdoton tehdä ilman pitkäaikaisia lääketieteen opintoja ja jatkokoulutusta ja omakohtaista lääketieteelistä tutkimustyötä.

Hietanen tässä kirjoittaa. Kun itse on nähnyt sen auttavan, niin on aivan sama mitä lääketieteelliset julkaisut kirjoittavat. Tälläiseen rehelliseen kommenttiin minulla ei ole mitään lisättävää. Koska Hietanen ei edes yritä pukea omien mieleipiteidensä ympärille mitään kvasitieteelistä verkkoa . Vaan suora sanaisesti kertoo mihin uskoo kuin on sen omin silmin nähnyt.

stadilainen

Toisille auttaa Hampunsiemenöljy esim. ms tautiin on kuulemma hyvä.Finola merkillä suomessa valmistettu öljy josta on poistettu thc on auttanut erään tutun ms tautiin todella paljon.
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Tunkki

Quote from: Huuhkain on 01.08.2009, 01:14:06
morfiinia kipuihin ja pervitiiniä piristeeksi.

Pervitin on tosiaan Saksan lääketeollisuuden keksintö, kyseinen aine on aika ilkeä pidempään käytettynä ja tunnetaan nykyään paremmin nimellä met-amfetamiini.

Tunkki

Quote from: stadilainen on 01.08.2009, 11:32:29
Toisille auttaa Hampunsiemenöljy esim. ms tautiin on kuulemma hyvä.Finola merkillä suomessa valmistettu öljy josta on poistettu thc on auttanut erään tutun ms tautiin todella paljon.

Erikoista öljyä on. Tiedoksi, sitä THC:ta ei ole lainkaan siemenissä joten sitä ei tarvitse poistaa.

PaulR

Quote from: Tunkki on 01.08.2009, 18:52:25
Erikoista öljyä on. Tiedoksi, sitä THC:ta ei ole lainkaan siemenissä joten sitä ei tarvitse poistaa.

Maahantuonti vielä laillista tästä syystä?

Motor City Contexti

Quote from: PaulR on 01.08.2009, 19:00:08

Samasta asiasta kysymys kuin pellavansiemenöljyssä normaalia sallittuja luontaistuotteita joilla ei ole lääketieteelisesti todettu olevan lääkevaikutusta .

Molemmat ovat hyviä omega 3 ,6,9 lähteitä joilla on todettu olevan positiivistä vaikutusta terveyteen. Mutta normaalirukavaliosta saa kaiken tarvitsemansa kunhan muistaa syödä kalaa, maapähkinöitä tai melkein mitä tahansa siemeniä silloin tällöin.

Yliannostusta syytä välttää.

stadilainen

Quote from: Heywood on 01.08.2009, 19:36:36
Quote from: PaulR on 01.08.2009, 19:00:08

Samasta asiasta kysymys kuin pellavansiemenöljyssä normaalia sallittuja luontaistuotteita joilla ei ole lääketieteelisesti todettu olevan lääkevaikutusta .

Molemmat ovat hyviä omega 3 ,6,9 lähteitä joilla on todettu olevan positiivistä vaikutusta terveyteen. Mutta normaalirukavaliosta saa kaiken tarvitsemansa kunhan muistaa syödä kalaa, maapähkinöitä tai melkein mitä tahansa siemeniä silloin tällöin.

Yliannostusta syytä välttää.

Joo totta näköjään. tutkin juuri että finola-lajikkeesta ei pysty edes kasvattamaan päihdyttävää, joten sitä on turha ladata silumiin. Jostain syystä EU kielsi sen viljelytuet kun siitä löytyi thc:tä yli 0.2% .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

PaulR

Niin mutta siis THC vapaiden siementen maahantuonti on sallittua myös sellaisten lajikkeiden osalta, joista kasvattamalla vaikuttavaa löytyy +20%

Motor City Contexti

Quote from: PaulR on 01.08.2009, 20:59:02
Niin mutta siis THC vapaiden siementen maahantuonti on sallittua myös sellaisten lajikkeiden osalta, joista kasvattamalla vaikuttavaa löytyy +20%

Hietaselta varmasti löytyy käytännön tieto joka varmasti on riittävää ja kotikasvastusta silmallä pitäen validia . Siemenestä se kaikki lähtee tässäkin tapauksessa ja varmsti parhaiten suomalaisiin kotikasvatus tarpeisiin on tiedossa. Muutenkin luulen ,että neuvoja on netti pullollaan. Muistaakseni Stadissa on jopa kauppa josta saa ostaa kaiken tarvittavann  yhden luukun periaatteella lamput, paljut,lkastelulaitteet neuvovat varmasti myös viljavuusasioissa ja sadonkorjuussa .

Huuhkain

Selailin kommentteja. Pistän parit kommentit, eli lauon taas muutaman kerran pimeään, ja katson mitä tipahtaa.

Kävi silmiin pari. saatto olla siellä enämpikin. Taas sorge kiritusvireistä.

Sarkastismaisesti kiertolauseella todettiin, että en tunne tätä "neurosärkyjuttua" yleisesti, ja siihen liittyvää kemiaa ja mekaniikkaa. Se EI pidä paikkaansa. Olen käytännöllisesti katsoen laillistettu narkomaani, jolla on oikeus säädellä erilaisiksi huumausaineiksi luettavien lääkeaineiden käyttömääriä, pysyvällä ohjeella; "tarvittaessa". Kun lääkäri määrää kerralla, kuten minulle,   särkylääkereseptin, joka sisältää tehoainetta  1,2 kg, voidaan jo puhua lääkkeiden käytöstä :D

Myös selvitettiin, että koululääketieteelliset valmisteet aiheuttivat psyykeen haittavaikutuksia, joita hampun polttelussa ei ole. Hehheh. Hirnottaa vieläkin tuollainen logiikka. Eipä siinä muuta.

Toisessa mainittiin kasviöljyn auttaneen mäsän oireisiin. Mitähän tuohonkin sanoisi. Syvä huokaus vaan pääsi. Olen joutunut neurologisvaivaisten lähelle oman sairauteni vuoksi. Samalla on hiukan tullut ajantasaistettua neurologian puolta. surkeinta kuitenkin on asiassa, tähän ketjuun liittyen se, että suurin osa neurologisista vaurioista johtuvista ongelmista nuorella väestöllä, jos pois luetaan tapaturmat yms. ovat peräisin eri huumausaineiksi lueteltavista päihteistä. Kun oma kuuppa on rikki, ymmärtää ajukopan arvon ihmiselle ihan toisessa valossa, eikä helpolla asetu puoltamaan esimerkiksi hampun polttelua missään olosuhteissa, niin kauan kuin se voidaan korvata apteekkituotteilla, joissa sivuvaikutukset ovat murto-osan luokkaa.
Paganus Rusticanus Agricola

Turkulaine

Turun Sanomista:

QuoteHuumeiden käytöstä selviää yhä useammin huomautuksella

STT 2.8 2009 05:01:42

Entistä useampi huumausaineiden käyttörikoksesta epäilty selviää ilman sakkoja.

Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen mukaan viime vuonna noin joka seitsemäs poliisin tietoon tullut käyttörikos hoidettiin huomautusmenettelyllä sakkojen sijaan.

Huomautusten määrä on lähes nelinkertaistunut kahden vuoden takaiseen lukuun verrattuna, mutta käyttörikosten kokonaismäärä on pysynyt suhteellisen samana, selviää sisäministeriön luvuista.

Poliisin sakotuskäytännöt vaihtelevat kuitenkin suuresti ympäri Suomea. Isoista paikkakunnista suhteellisesti eniten huomautuksia kirjataan pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Rovaniemellä. Sen sijaan Vaasassa, Kuopiossa ja Oulussa rapsahtaa käytöstä lähes aina sakko.

– Käytäntöjen tulisi olla samankaltaiset eri puolilla valtakuntaa, toteaa poliisiylitarkastaja Robin Lardot.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/64781.html
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Jari-Petri Heino

Quote from: Heywood on 01.08.2009, 21:10:01

Hietaselta varmasti löytyy käytännön tieto joka varmasti on riittävää ja kotikasvastusta silmallä pitäen validia . Siemenestä se kaikki lähtee tässäkin tapauksessa ja varmsti parhaiten suomalaisiin kotikasvatus tarpeisiin on tiedossa. Muutenkin luulen ,että neuvoja on netti pullollaan. Muistaakseni Sadissa on jopa kauppa josta saa ostaa kaiken tarvittavann  yhden luukon periaatteella lamput, paljut,lkastelulaitteet neuvovat varmasti myös viljavuusasioissa ja sadonkorjuussa .

Ei löydy käytännön tietoa kasvatuksesta, mutta kuten sanoit netti on sitä pullollaan.
Mitä taas tulee siemeniin, niin käsitykseni mukaan niitä voi tilata netin kautta suoraan kotiin. Liikkeet myyvät aivan normaaleja kasvatusjärjestelmiä kasveille ja kotikasvihuoneille. Niillä voi kasvattaa aivan yhtä hyvin salaattia ja tomaattia jne.
Koko kannabiksen vastaisuus on mielestäni äärettömän typerää kaksinaismoralismia pahimmillaan. Yleensä asioista päättävät ja puhuvat ne, joilla ei ole minkäänlaista yleiskuvaa koko tilanteesta. Tutkittavana ovat yleensä hampuusit ja rapajuopot, kuten mamubisneksessä aina ne positiiviset puolet.
Olen itse pössytellyt kylläkin tilanteen salliessa jo parikymmentä vuotta ja kuten sanottua, tunnen kymmeniä kaltaisiani ja voit kyllä pitää minua skitsofrenikko patapäänä, mutta se on sinun ongelmasi, ei minun.
Piilevä skitsofrenia..... just.
Kyllä minä skitsoilisin enemmän siitä nappimäärästä jonka jengi rouskuttaa päivittäin ja jotkut huuhtelee sen vielä viinalla.

Motor City Contexti

Quote from: hietane on 02.08.2009, 14:34:48
Quote from: Heywood on 01.08.2009, 21:10:01

Hietaselta varmasti löytyy käytännön tieto joka varmasti on riittävää ja kotikasvastusta silmallä pitäen validia . Siemenestä se kaikki lähtee tässäkin tapauksessa ja varmsti parhaiten suomalaisiin kotikasvatus tarpeisiin on tiedossa. Muutenkin luulen ,että neuvoja on netti pullollaan. Muistaakseni Sadissa on jopa kauppa josta saa ostaa kaiken tarvittavann  yhden luukon periaatteella lamput, paljut,lkastelulaitteet neuvovat varmasti myös viljavuusasioissa ja sadonkorjuussa .

Ei löydy käytännön tietoa kasvatuksesta, mutta kuten sanoit netti on sitä pullollaan.
Mitä taas tulee siemeniin, niin käsitykseni mukaan niitä voi tilata netin kautta suoraan kotiin. Liikkeet myyvät aivan normaaleja kasvatusjärjestelmiä kasveille ja kotikasvihuoneille. Niillä voi kasvattaa aivan yhtä hyvin salaattia ja tomaattia jne.
Koko kannabiksen vastaisuus on mielestäni äärettömän typerää kaksinaismoralismia pahimmillaan. Yleensä asioista päättävät ja puhuvat ne, joilla ei ole minkäänlaista yleiskuvaa koko tilanteesta. Tutkittavana ovat yleensä hampuusit ja rapajuopot, kuten mamubisneksessä aina ne positiiviset puolet.
Olen itse pössytellyt kylläkin tilanteen salliessa jo parikymmentä vuotta ja kuten sanottua, tunnen kymmeniä kaltaisiani ja voit kyllä pitää minua skitsofrenikko patapäänä, mutta se on sinun ongelmasi, ei minun.
Piilevä skitsofrenia..... just.
Kyllä minä skitsoilisin enemmän siitä nappimäärästä jonka jengi rouskuttaa päivittäin ja jotkut huuhtelee sen vielä viinalla.

Kyllä tämä Barbituranttien käyttö on huomattavasti vaarallisempaa. Tupakkaan ja viinaan kuollaan, cannabicseen ei sanoo myös lääkärit. Jopa nämä Bentsodiatsepamit mitä määrätään todella helposti on  vaarallisempaa kuin cannabis.

Enkä tässä missään tapauksessa tarkoita, että sinä Hietanen kärsisit skitsofreniasta pienimmässäkään määrin . Todellisuudessa kuitenkin sinulla on suurempi riski sairastua tähän tautiin niinkuin myös kavereillasi, kuin sellaisella joka ei näitä terveydelle vaarallisia aineita käytä.

Tämä on minun kantani tähän asiaan. Minä en vähättele tupakan ja alkoholin vaarallisuutta .
Ainoastaan sillä perusteella, että koska näitäkin saa laillisesti ostaa pitäisi myös tämä vähemmän vaarallinen sallia. Myös omaan käyttöön viljelyn voisi sallia samoin perustein.
Lääkeenä ilman muuta heti vapaasti lääkäreiden määrättäväksi laajemmassa mittakaavassa.

Hamsteri

Mielestäni kannabis voidaan sallia vain jos alkoholin myynti vastaavasti kriminalisoidaan. Sekakäyttö käy liian helpoksi kun alkon hyllyltä löytyy budi ja viina vierekkäin.
Sekakäyttäjät muuttuvat grillijonossa räyhääjistä eläimiksi ja humalassa rauhallisesti käyttäytyvät räyhääjiksi.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Viinankylväjä

Päivän Hesarissa on juttu parisuhdeväkivallasta. Parisuhdekumppanin
tekemistä henkirikoksista 60 %:ssa molemmat osapuolet olivat humalassa.

Voidaan taas miettiä, miten erilainen päihdekulttuuri vaikuttaisi tuohonkin asiaan.

Alla mielenkiintoinen tutkimus/raportti alkoholin ja kannabiksen haittavaikutuksista. Tiivistelmä löytyy sivulta 9.
http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf

Jari-Petri Heino

Quote from: Viinankylväjä on 03.08.2009, 10:48:13

Voidaan taas miettiä, miten erilainen päihdekulttuuri vaikuttaisi tuohonkin asiaan.

Alla mielenkiintoinen tutkimus/raportti alkoholin ja kannabiksen haittavaikutuksista. Tiivistelmä löytyy sivulta 9.
http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf

Miten olikaan päässyt lipsahtamaan tuollainen raportti ohi. Kiitos siitä.

Leikkimielinen pihapeli

Ilmeisesti viittaat tällä siihen, että jos nuo ihmiset polttelisivat pilveä viinanjuonnin sijaan, jäisivät pahoinpitelyt pahoinpitelemättä? Tuohan on sinällään ihan totta, mutta mistäs sitten riittäisi töitä kaikille yövuoroja paiskiville poliiseille, Hatanpään sairaalan hoitsuille, portsareille jne.?

Motor City Contexti

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 03.08.2009, 14:17:36

Ilmeisesti viittaat tällä siihen, että jos nuo ihmiset polttelisivat pilveä viinanjuonnin sijaan, jäisivät pahoinpitelyt pahoinpitelemättä? Tuohan on sinällään ihan totta, mutta mistäs sitten riittäisi töitä kaikille yövuoroja paiskiville poliiseille, Hatanpään sairaalan hoitsuille, portsareille jne.?

Niin tässä on se hyvinvointivaltio. Koko kallista järjestelmää tarvitaan ainosataan näiden neljän takia Tupakka ,lihavuus (diabetes 2, sydänverisuoni,jne..loputon lista) alkoholi, huumeet Jätän tästä nyt Hietasen mieliksi Cannabicsen pois siis, ainoastaan kovat huumeet.

En tiedä lukuja, mutta luulen, että alle 70vuotiaiden vaivoista valtaosa johtuu näistä siis yli 70%. Minkä ihmeen takia minun pitää osallistua tälläisten elämäntapa sairauksien hoitoon. Jokaisen pitäisi kyllä maksaa itse maksaa omat terveyden hoitokulut.

Vielä kuin luulen, että nämä 500.000 diabeetikkoa vie suurimman osan tästä potista. Tämä liikalihavuus on ilmeisesti myös jonkinlainen addictio. Vaikka ihmiset tietävät mitä vaaroja liityy siihen kuin Body mass index ylitää 25 ,niin yriyksitään huolimatta epäonnistuvat jatkuvasti tässä elämäntapa sairauden hoidossa.

Cannabis on tätäkin paljon vaarattomnpaa.

Rutja

Jos tädillä olisi munat, niin se olisi setä.

On olemassa ihmisiä jotka ovat luonteeltaan väkivaltaisia. Heidän väkivaltansa nousee esiin alkoholin poistessa estoja. Sitten on sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole väkivaltaisia. He ovat humalassa vain puheliaita ja avoimia.

Väkivaltaisen luonteen omaavat ihmiset eivät ala käyttämään pilveä, sillä se ei tuo heille sitä oloa, mitä he päihteestä kaipaavat. Siksi he juovat alkoholia. Ne jotka polttavat pilveä, eivät yleensä ole humalassakaan väkivaltaisia.

Ratkaisu: Rangaistaan edelleenkin siitä, että Pekka lyö Mattia, eikä siitä jos Pekka oli kännissä. Tai varsinkaan maltillisesti päihtyneenäkin käyttäytyvää Jussia ei tule rangaista siitä, että Pekka löi Mattia kännissä.

Viinankylväjä

Quote from: Jarkko Pesonen on 03.08.2009, 15:07:27
Väkivaltaisen luonteen omaavat ihmiset eivät ala käyttämään pilveä, sillä se ei tuo heille sitä oloa, mitä he päihteestä kaipaavat. Siksi he juovat alkoholia. Ne jotka polttavat pilveä, eivät yleensä ole humalassakaan väkivaltaisia.
Päihdekultturissa ei henkilökohtaisella olotilalla ole välttämättä merkitystä. Kun nuoren miehen kaverit ottaa viinaa, niin silloin juodaan itsekin. Miksi luulet, että suomessa humalahakuinen juominen on niin yleistä? En usko, että se johtuu kauheasti genetiikasta.

Jari-Petri Heino

On olemassa ihmisiä jotka ovat luonteeltaan väkivaltaisia. Heidän väkivaltansa nousee esiin alkoholin poistessa estoja. Sitten on sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole väkivaltaisia. He ovat humalassa vain puheliaita ja avoimia.

Sen verran täytyy kumota Pesosen puheita, että väkivaltaiset ihmiset ovat erittäin usein sekakäyttäjiä ja väkivaltaiset ihmiset kyllä polttavat pilveä juuri sen takia, että sillä on erittäin relaksantti vaikutus. Väkivaltaisuus esiintyy yleensä siinä vaiheessa, kun myrkytystila on jo mennyt liian pitkälle. Harva humalassa ollut, tai sekakäyttäjä pahoinpitelijä muistaa mitään tekemisistään. Tätä ongelmaa ei pilven kanssa taas ole, eikä tule. Korkeintaan lähimuistin pätkimistä.

Niin ja voidaan puhu estojen vähenemisestä humalassa, mutta totuus taitaa olla, että silloin palataan alkukantaiselle tasolle aivotoiminnassa.

Rutja

Quote from: hietane on 03.08.2009, 15:30:36

Sen verran täytyy kumota Pesosen puheita, että väkivaltaiset ihmiset ovat erittäin usein sekakäyttäjiä ja väkivaltaiset ihmiset kyllä polttavat pilveä juuri sen takia, että sillä on erittäin relaksantti vaikutus. Väkivaltaisuus esiintyy yleensä siinä vaiheessa, kun myrkytystila on jo mennyt liian pitkälle.

Ok, kiitos korjauksesta ja uskon tämän pitävän paikkaansa.

Motor City Contexti

Ihan kuin olisi pitkän väännön jälkeen löytynyt jonkinlainen yksimielisyys itse aiankin katson näin.

Tupakka js alkoholi huomattavasti vaarallisempaa kuin cannabis, joka kuitenkin on  sekin terveydelle haitallista.

Turkulaine

Nyt täytyy kommentoida vaikka tarjottavana on vain yksittäistapaus. Sattuu vaan niin hyvin yksiin. Kauan sitten myöhäisteininä eräs paikallinen "kova jätkä", tuleva vanki vieläpä, tilitti että hän ei sellaiseen ämmien aineeseen enää koske. Tulee kuulemma niin rento ja höntti olo ettei saa edes tappelua aikaiseksi vaikka joku suorastaan kerjäisi turpaansa. Silloin kuulosti kummalliselta koko juttu, mutta ehkä tuolla aineella tosiaan on aggressioita vähentävä vaikutus jopa avoimeen aggressiivisuuteen taipuvaisilla ihmisillä.

Tulee mieleen Bill Hicksin (?) stand up -show jossa hän totesi että hampun ei pitäisi olla pelkästään laillista, vaan osalle meistä pakollista  ;D
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Turkulaine on 03.08.2009, 17:51:18Tulee mieleen Bill Hicksin (?) stand up -show jossa hän totesi että hampun ei pitäisi olla pelkästään laillista, vaan osalle meistä pakollista  ;D

Mielestäni hän ei vaatinut sitä pakolliseksi osalle meistä, vaan ihan kaikille. IDA:n iloksi pistetään ko. pätkä tähän:

http://www.youtube.com/watch?v=qZqYV9KKOZQ

IDA

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 03.08.2009, 17:56:46
Mielestäni hän ei vaatinut sitä pakolliseksi osalle meistä, vaan ihan kaikille. IDA:n iloksi pistetään ko. pätkä tähän:

Voisin ottaa sen pois. Siinä kuitenkin kiroillaankin huumepäissään, mutta antaa nyt olla ;)

Jari-Petri Heino