News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Traumateoria

Started by Bagana, 03.07.2016, 04:43:00

Previous topic - Next topic

Bagana

Siis tää kellonaikahan on just paras tälläsestä väitellä.

Bagana

Quote from: Tabula Rasa on 03.07.2016, 06:24:40
Eiköhän noilla ole pirun tarkkaa tuo lahkojen rajat. Saatananpalvoja ei ole satanisti ei ole luciferisti jne. Lähinnä siis ihmettelen miten tuollainen hyödyttää nuivuutta. Vai onko tarkoituskin vain trullailla?

Kello viisi aamulla alotettu topikki traumateoriasta? Otatko tän noin vakavasti? Eiköhän kaikki ole kännissä ja asia ei ole kovin vakavaa.

Miksi muuten olet noin vakavamielinen? Ite olen just suvakkiepänuiva ja ihan hyvässä hengessä tässä jutellaan.

edit: ja kerro nyt ihmeessä enempi luciferista. Luulen että muitakin kiinnostaa kuulla siitä tässä :D

Tabula Rasa

Osannet itsekin lukea stonen profiilikuvan allekirjoituksen. Siitäpä kysyin. Ja vakavaksihan tämä suomen helvetti vetää.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Bagana

Quote from: Tabula Rasa on 03.07.2016, 06:29:49
Osannet itsekin lukea stonen profiilikuvan allekirjoituksen. Siitäpä kysyin. Ja vakavaksihan tämä suomen helvetti vetää.
No voi raukkaa. Ite kävin päivällä ostaa kaljaa ja viinaa ja oli kiva kesäpäivä, eikä mitään helvettiä näkynyt missäkään. On se varmaan rankkaa jos kuvittelee että on.

Jääpää

Quote from: Bagana on 03.07.2016, 06:15:41
Quote from: Jääpää on 03.07.2016, 06:10:35
Millon sun nurkan Anonyymeilla Hommalaisilla on kokous?
Mun? Mähän olen pahimmanlaatunen suvakki joka jollain kieroontuneella tavalla tykkää lukea hommaa ja väitellä täällä. Mutta milloin vaan, varsinkin jos tarjoot tuopin... Pääkaupunkiseudulla mä vaikutan. En vihaa ihmisiä.
. .v..ttu, heti kaks vikaa; vihaan ihmisiä ja Tzadiin en tule( Presidentti Halla-ahon virkaanastujaiset poikkeus..), mutta tuopin tarjoon..
  Hämeenlinnassa Hommakerhoo koska? Osapuoliväli?
Olis justiin rahavarojen puitteissa, jos joku tarjoo sen tuopin..Ei vaiskaa, tuun fillarilla, kalastan matkaeväät ja kerään motarilta tyhjät tölkit, jaa vähä öky!
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Bagana

Quote from: Jääpää on 03.07.2016, 06:34:24
Quote from: Bagana on 03.07.2016, 06:15:41
Quote from: Jääpää on 03.07.2016, 06:10:35
Millon sun nurkan Anonyymeilla Hommalaisilla on kokous?
Mun? Mähän olen pahimmanlaatunen suvakki joka jollain kieroontuneella tavalla tykkää lukea hommaa ja väitellä täällä. Mutta milloin vaan, varsinkin jos tarjoot tuopin... Pääkaupunkiseudulla mä vaikutan. En vihaa ihmisiä.
. .v..ttu, heti kaks vikaa; vihaan ihmisiä ja Tzadiin en tule( Presidentti Halla-ahon virkaanastujaiset poikkeus..), mutta tuopin tarjoon..
  Hämeenlinnassa Hommakerhoo koska? Osapuoliväli?
Olis justiin rahavarojen puitteissa, jos joku tarjoo sen tuopin..Ei vaiskaa, tuun fillarilla, kalastan matkaeväät ja kerään motarilta tyhjät tölkit, jaa vähä öky!
Damn. Hämeenlinnaan en jaksa tulla. Olis varmaan kyl ollut ihan kiva jutella.

Tabula Rasa

Quote from: Bagana on 03.07.2016, 06:31:50
Quote from: Tabula Rasa on 03.07.2016, 06:29:49
No voi raukkaa. Ite kävin päivällä ostaa kaljaa ja viinaa ja oli kiva kesäpäivä, eikä mitään helvettiä näkynyt missäkään. On se varmaan rankkaa jos kuvittelee että on.

Niin, sinähän et näe asunnottomia, työttömiä, mt-ongelmaisia, täysin syrjäytettyjä ja toivonsa menettäneitä. Niitä puolta miljoonaa joilla ei ole mitään mahdollisuuksia saada työtä. Tuolla ois kaapissa kaljaa ja long island ice tean tarpeet. Ei maistu.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Stone

Vauhti on tässä ja juuri nyt liian kova selittämään uskonnollisia kokemuksiani. Nuiva olen ja tulen olemaan. Tiede kehittyy niin kovaa vauhtia, että jos edes siinä pysyy kelkassa, niin koville ottaa. Ja yrittää vielä olla välinpitämätön ihmiskunnan yleisen tyhmyyden ja naiviuden suhteen. Tässä hullunmylllyssä jo pelkästään järjissään pysyminen omasta ja muidenkin mielestä vaatii vanhalta jatkuvaa ponnistelua.
Lucifer-juttu on vain eräs kristinuskoon liittyvä juttu. Teologiaa. Ei kai tuonne profiiliin ole tarkoituskaan laittaa kyläkutsuja tai puhelinnumeroita. Elämä on prosessi, johon mielestni pitäisi kuulua jatkuva muutoskyky ja havannointi. Muurahainen ei ole ihminen eikä ihminen ole muurahainen.

Jääpää

Tabu rauhottuu ny kans..Ei oo vi..v..ttu kanssa kiva nähdä tätä, kun hoidetaan "ongelmia" ja syyt on ihan varpaissa, mutta kun ei eeuujakkukalkkunan mieli anna myöte; me ollaan elykeskuksen jNergi+ mitä ne muut hullut, tuupata teiti seurulle miljoonatolkulla rahaa, joka on teitiltä pois, JA te vielä maksette sen..ihan sama, teekkö pimeen pitsan, koiran rimmauksen, vai poronmunanpurennan..

Niin Tabula Rasa, tuosta baganasta ei tierä; luetteleeko lääkekaapin sisältöö, vai juppaileeko..Mulla on pahimmillaan samat lääkkeet.

Kaikille ystävyyrellä: Nuivuus on nöyryys, nöyryys menneitten ja tulevien sukupolvien eessä. Jos ne ei osaa kiittä, ni piruaako me keskenää riirellä?
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Tabula Rasa

Stone. Tieteestä pysyisi perillä jos tieto rakennettaisiin käsiteltävämpään muotoon. Loppujen lopuksi merkittäviä teknisiä innovaatioita ei ole loputtomasti. Useimmat jatkumoa vanhalle. Nythän big data on levällään ja oikea tieto hajallaan pitkin tolkutonta määrää silkkaa sontaa. Tuon läpikäynti ja oleellisen tiedon etsintä onkin yksi tämän päivän haasteista. Se sitten että tieto pidetään mielummin harvojen käsissä ihan vallankäytöllisistä syistä. Välinpitämättömyys johtunee siitä ettei suuntaa ylöspäin ole. Ruton ja koleran äänestäminen. Radikaalit muutokset lyövät aina koviten vähäosaisia ja niiden tekemättä jättäminen koko yhteiskuntaa jne. Njooh, liittyyhän periaatteessa antimateriakin materiaan. Profiiliin voi laittaa ihan mitä tykkää. Lähinnä kysyin, mikä sun pointti on.

stefani

Quote from: Bagana on 03.07.2016, 04:43:00
Mitä mieltä olette?

Minun isälläni oli sellainen kasvatustyyli, että hän antoi monien tehtävien yhteydessä aina tarkoituksella vajaita ohjeita siitä, mitä pitäisi tehdä, ja sitten esitti, että olisi ärsyyntynyt poikansa avuttomuudesta. Tajuttuani kuvion spekuloin sillä, että isäni oli ehkä itse joutunut vastaavan kohtelun kohteeksi nuorena, ja hän oli jotenkin tottunut siihen ajatukseen, että se on se miten kasvatuksen kuuluisikin tapahtua.

Kun kävin armeijassa, huomasin, että siellä oli sama tyyli käytössä johtajilla. Ensiksi annettiin tarkoituksella vajaita komentoja tai opetuksia, ja sitten upseerit esittivät, että olisivat ärsyyntyneitä alaistensa avuttomuudesta. Spekuloin sitten, että olisiko isäni voinut oppia kyseisen kasvatustyylin armeijasta.

En tiedä onko "traumateoria" tarkalleen oikeilla jäljillä, koska yksinkertaisemmin voitaisiin vaan ajatella, että ihmiset oppivat esimerkkien kautta, ja matkivat aina muita. Sama se onko kyse traumoista tai jostain muusta, ihmiset matkivat aina. Jonkinlainen rappion kierre tässä havaitsemassani kulttuuri-ilmiössä joka tapauksessa on kyseessä.

Stone

Quote from: Tabula Rasa on 03.07.2016, 07:00:05
Stone. Tieteestä pysyisi perillä jos tieto rakennettaisiin käsiteltävämpään muotoon. Loppujen lopuksi merkittäviä teknisiä innovaatioita ei ole loputtomasti. Useimmat jatkumoa vanhalle. Nythän big data on levällään ja oikea tieto hajallaan pitkin tolkutonta määrää silkkaa sontaa. Tuon läpikäynti ja oleellisen tiedon etsintä onkin yksi tämän päivän haasteista. Se sitten että tieto pidetään mielummin harvojen käsissä ihan vallankäytöllisistä syistä. Välinpitämättömyys johtunee siitä ettei suuntaa ylöspäin ole. Ruton ja koleran äänestäminen. Radikaalit muutokset lyövät aina koviten vähäosaisia ja niiden tekemättä jättäminen koko yhteiskuntaa jne. Njooh, liittyyhän periaatteessa antimateriakin materiaan. Profiiliin voi laittaa ihan mitä tykkää. Lähinnä kysyin, mikä sun pointti on.
50v kirjoilla Helsingin Keisarillisessa ja vielä jatkuu ikuinen opiskeluoikeus, naputellut reikänauhalle koodia ydinfysiikan laitoksella. Harva henkisesti teini-ikäinen on enää hengissä. Gurut. Koko ajan tiede menee mikro- ja makrotasolla huimaa vauhtia. Datamining, tietokannat, tietoliikenne, älä viitsi naurattaa. Ei tässä mitään muuta pointtia ole, kuin tiedonjano ja tekemisen tarve. Myös yhteiskuntatieteiden ja luonnontieteiden yhdistetty seuranta. Koodaa pätkä käyttöjärjestelmää, niin pääset lähelle minun Jumalaani.

Jääpää

Quote from: Bagana on 03.07.2016, 06:23:14
Huom, olen kohdannut jonkinlaisen kokemuksen mitä voisi kutsua "uskoon tulemiseksi" ja Jumalan tapaamiseksi, mutta siis...  :roll:
edit: en siis tykkää uskonnoista. Mun käsityksen mukaan Jumalakaan ei tykkää niistä...
Mä olen kohdannut muutaman kerran "ylimaallisia" olentoja ja ne on tehnyt " jumalallisia" tekoja, mutta ei semmonen paremmalla tieteellä ja lasihelmillä juppailu ole muhun ihan hirveetä vaikutusta tehny..

PS. En puhu sinisiin pukeituneista taserin käyttäjistä..smurffeja ei muistuttanu, muurahaisia ennemminkin..
Perustuslaki 29§

Stone

Quote from: jostwix on 03.07.2016, 07:03:12
Quote from: Bagana on 03.07.2016, 04:43:00
Mitä mieltä olette?

Minun isälläni oli sellainen kasvatustyyli, että hän antoi monien tehtävien yhteydessä aina tarkoituksella vajaita ohjeita siitä, mitä pitäisi tehdä, ja sitten esitti, että olisi ärsyyntynyt poikansa avuttomuudesta. Tajuttuani kuvion spekuloin sillä, että isäni oli ehkä itse joutunut vastaavan kohtelun kohteeksi nuorena, ja hän oli jotenkin tottunut siihen ajatukseen, että se on se miten kasvatuksen kuuluisikin tapahtua.

Kun kävin armeijassa, huomasin, että siellä oli sama tyyli käytössä johtajilla. Ensiksi annettiin tarkoituksella vajaita komentoja tai opetuksia, ja sitten upseerit esittivät, että olisivat ärsyyntyneitä alaistensa avuttomuudesta. Spekuloin sitten, että olisiko isäni voinut oppia kyseisen kasvatustyylin armeijasta.

En tiedä onko "traumateoria" tarkalleen oikeilla jäljillä, koska yksinkertaisemmin voitaisiin vaan ajatella, että ihmiset oppivat esimerkkien kautta, ja matkivat aina muita. Sama se onko kyse traumoista tai jostain muusta, ihmiset matkivat aina. Jonkinlainen rappion kierre tässä havaitsemassani kulttuuri-ilmiössä joka tapauksessa on kyseessä.
Isäni oli sodankäynyt upseeri, en muista hänen koskaan antaneen mitään käskyjä eikä komentoja pojilleen, esimerkki riitti ja äidin korjaavat toimenpiteet. Suomalainen tapa on johtaa esimerkkien kautta, tulee ehkä itsenäisempiä päättelykykyisempiä pentuja.

stefani

Quote from: Stone on 03.07.2016, 07:39:16
Isäni oli sodankäynyt upseeri, en muista hänen koskaan antaneen mitään käskyjä eikä komentoja pojilleen, esimerkki riitti ja äidin korjaavat toimenpiteet. Suomalainen tapa on johtaa esimerkkien kautta, tulee ehkä itsenäisempiä päättelykykyisempiä pentuja.

Tuo on sitten se, miten sinä hahmotat "suomalaisen tavan". Itse en omien kokemuksieni takia näe "suomalaista tapaa" tuolla tavoin.

Ajatella, jos meidän yliopistojen humanistit vaikka oikeasti tutkisivat tällaisia olennaisia yhteiskunnallisia ilmiöitä. Meillä voisi olla jopa tilastoja siitä, kuinka yleisiä nämä eri johtamis- ja kasvatustyylit ovat.

hmm... varmuuden vuoksi selvennys:

Kun sanoin, että auktoriteetit antavat tarkoituksella vajaita ohjeita, komentoja tai opetuksia, niin tarkoitin myös sitä, että auktoriteetit eivät siis myöskään näytä mitään kunnollista esimerkkiä. He kertakaikkisesti haluavat alaistensa epäonnistuvan, koska ovat jo etukäteen päättäneet, että he haluavat esittää ärsyyntynyttä ja turhautunutta.

Jos tuollaisessa toiminnassa on jokin logiikka taustalla, niin se ei voi olla muuta kuin se, että suomalaiset haluavat tarkoituksella pitää muita suomalaisia heikkoina ja passiivisina. Koska ihmiset matkivat muiden käytöstä, ja tuollaista on jo paljon, tuollainen on käytännössä muodostunut osaksi suomalaista kulttuuria. Johtopäätös: Suomalaisuuteen siis kuuluu katkeruuden ja epävarmuuden kierre, jossa vanhemmat pyrkivät pitämään nuorempia tarkoituksella avuttomina, ja kun nuoremmat vanhenevat, he tekevät taas samoin seuraavalle sukupolvelle.

En toki väitä, että kaikki suomalaiset olisivat aktiivisesti osallisina tuossa kierteessä, mutta väitän kuitenkin, että tässä vaiheessa tuollainen on jo osa meidän kulttuuria.

orientexpressen

Valtaosa lasten vanhemmista on nykyään kyllä kiitettävästi omaksunut tuon traumateorian. Lasta ei uskalleta juurikaan pakottaa tai rangaista, koska jatkuvasti pelkona on traumojen aiheuttaminen tälle. Sitä taas ei mietitä juuri lainkaan, että mitä se tekee lapsen kasvulle, jos tämän annetaan olla perheen pomona.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

UgriProPatria

Kyllä. Itse kannan vanhempieni traumoja, ne kasattiin minulle heti pikkulapsena. Vanhuus on siitä kätevä, että se vie muistin ja näin minua on jopa syytetty ja syyllistetty traumoista, jotka eivät alunperin edes olleet minun ja joiden seuraukset kohdallani ovat olleet karmeat.

Olen oikein iso läjä traumoja, omia, mutta myös muiden kannettavakseni kasaamia ja psykologit ihmettelivät aikoinaan, että "olet todella hyvin selviytynyt!" Tuollainen väite osoitti lähinnä mainittujen psykologien tyhmyyden ja luottamukseni yhteiskunnan akkulataamoihin meni täysin.

Yksi siirretty trauma oli sotatraumat. Helsingin suurpommitukset, jossa mm. osa asuintaloa tuli pommisuojassa olevien niskaan, heidän itsensä tosin selviydyttyä. Mutta kaikki siinä talossa ja kadulla eivät selviytyneet. Yksityiskohdat jätän nyt kertomatta. Sekä muutamien muidenkin Suomen alueiden pommitukset, kuten muuan pommitettu junarata ja jonka asemalla lukuisten muiden kanssa talvipäivänä värjöttelivät, sitten talssien hangessa seuraavalle asemalle. Ettei vain ollut Seinäjoen asema. Vuosikymmeniä pelkäsin ryssää ja näin painajaisia "ensin pisteenä näkyvistä koneista, jotka lähestyivät ja sitten ne olivatkin pään päällä, kuului ilmahälyytys, talot paloivat ympärillä, jne." Sotatraumojani ovat vielä lisänneet omat, nuoruuden sotakokemukseni Israelissa. Tunnen kyllä yleisen hälyytysmerkin äänen. Se on kauhein ääni maailmassa. Nouseva ja laskeva Kuoleman ääni, joka nk. jää selkäytimeen huutamaan.

Kiitos vaan. Eilen illalla, jostain tuntemattomasta syystä etelä-Helsingin yllä kuulunut yleinen hälyytysmerkki sai minut sekunnissa pomppaamaan ylös, katsomaan taivaalle, sulkemaan ikkunat, sekä nopeasti ilmoittamaan tämän foorumin muun Suomen väelle asiasta, "ennenkuin sähköt menee".

UgriProPatria

Quote from: Stone on 03.07.2016, 05:43:13
Hah, mystikko onnistui kerrankin. Rautalanka oli liian ohutta. Lisensiaattityö sekavasta ajattelusta. Olen yrittänyt tosiaan erotella vanhempieni aiheuttamia traumoja ihan itse tehdyistä. Ei ole helppoa. Onko käsite omatunto jotenkin outo? Moraali vielä oudompi?

Hän tuli kertoneeksi, ettei hänellä itsellään ole omaatuntoa. Eli on psykopaatti.

Psykopaatti ei itse edes tiedä, eikä ymmärrä mikä on nk. omatunto. Juttelin tästä aiheesta kerran pitkään erään psykopaatin kanssa, selittäen hänelle asiaa.

Vankeinhoidon ent. ylijohtaja K.J. Lång sanoi aikoinaan televisossa: "Psykopaatti on ihminen vailla omaatuntoa."

Sinä "ääninesi" et ole psykopaatti. Ymmärrän täysin mitä tarkoitit lauseellasi "vanhempiemme ääni meissä".

Stone

törö

Quote from: Stone on 03.07.2016, 07:39:16

Suomessa kasvatetaan vaatimalla, ja jos jostakusta vaikuttaa tulevan poliitikko, siltä vaaditaan niin paljon, että se varmaan alkaa kapinoida kun se saa vähän asemaa.

Sitten ihmetellään, mitä nämä osaavat neuvotella paskan diilin heti kun lähtevät naapurimaita kauemmaksi, koska tähän mennessä luulisi kertyneen jo sen verran kokemusta, että se paperi annettaisiin luettavaksi sellaiselle, jotka tajuaa mitä siinä lukee.

Suomalaisen päättäjän voi aika turvallisin mielin päästää neuvottelemaan Pohjoismaihin, Baltian maihin ja Venäjälle, koska naapurisuhteet ovat liian suuri este kusettamiselle, mutta sitä kauempaa onnistutaan harvoin saamaan hyvä sopimus.

Valtion yhtiöiden jotaminen on toinen samanlainen asia, mutta siinä ei ole edes naapureita auttamassa, joten se menee aina vituiksi. Monopolifirmakin saadaan konkurssiin kun meikäläiset päättäjät ovat asialla.