News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Brittiautolla kylänraitille, paljonko luulette että brexit pudottaa hintoja?

Started by siviilitarkkailija, 27.06.2016, 12:36:46

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Valhemedian sivuilla ei totuus kelpaa joten se on löydettävä muualta. Ja arvatkaa paljonko punnan uusi kurssi pudottaa brittiautojen hintoja? Vai pudottaako ollenkaan. Peli on auki, miten ja mitä kannattaa nyt ostaa Briteistä?
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Raksa_Mies

Mitähän mahtaa japanilaiset autotehtaat tuumata kun ovat siirtäneet autotuotantoa Iso-Britanniaan, jotta saavat eu-markkinoille autoja ilman tullia...

ämpee

Autojen kohdalla kaikki pudotukset hinnoissa kupataan ennen kuluttajaa, joten vielä kun on tavaroiden vapaa liikkuvuus niin kannattaa itse tilailla omiin tarpeisiinsa jos jotain tarpeellista on kaupan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

MacGyver

Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.

Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.

Raksa_Mies

Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.

Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.

ford, toyota, nissan, bmw...

Spesialisti

Uskokaa nyt, ei Britannia lähde EUsta. Jokin puliveivaus tai kevytjäsenyys keksitään jotta eliitin ja suurkorporaatioiden sikailu voi jatkua. Gritekan Vasile ja Igor hoitavat tavarakuljetukset Englantiin jatkossakin. Pjotr tekee putkirempat. Kallismaista katoaa ammattitaito kaikkeen lähivuosien kuluessa, kun parhaassa työn oppimisiässä oleva, ainoastaan duunaritöihin henkisiltä kyvyiltään sopiva osa nuorisosta makoilee pankolla.

Kni

Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.

En usko. EU haluaa jatkossakin myydä tavaraa Iso-Britanniaan joten tulleja ei tule, ainakaan niin että se kauppaa haittaisi. EU:ssa myydään myös Japanissa, Koreassa ja Yhdysvalloissa valmistettuja autoja eikä niidenkään maahantuontia ole mitenkään häiritty.

Jos EU päättää asettaa Iso-Britannialle suurempia kaupan esteitä kuin on asetettu esim. Japanille ja USA:lle, olisi se suoranainen sodanjulistus.

Kauppa käy kuten aina ennenkin ja ihmiset huomaavat että elämää on EU:n ulkopuolellakin.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Spesialisti

Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.

Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.

Tiesitkö, että Järvenpäässä tehdään Mitsubishin ja CATn trukkeja?

MacGyver

Quote from: Raksa_Mies on 27.06.2016, 12:54:33
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.

Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.

ford, toyota, nissan, bmw...
Juu totta, onhan niitä kokoonpanolinjoja, joista valmistuu maailmalle aitoja. Käsitteenä tuli vain mieleen että jos sanoo ajanvansa "brittiautolla", niin puhutaan jostain Morriksesta.

Tuontina sieltä tuo ratin puolisuus on "ongelma",  koskee kaikkia käytettyjä autoja

Raksa_Mies

Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 13:01:34
Quote from: Raksa_Mies on 27.06.2016, 12:54:33
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.

Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.

ford, toyota, nissan, bmw...
Juu totta, onhan niitä kokoonpanolinjoja, joista valmistuu maailmalle aitoja. Käsitteenä tuli vain mieleen että jos sanoo ajanvansa "brittiautolla", niin puhutaan jostain Morriksesta.

Tuontina sieltä tuo ratin puolisuus on "ongelma",  koskee kaikkia käytettyjä autoja

Kovin on pieni ongelma kun koskee tosiaankin vain käytettyjä autoja.

siviilitarkkailija

Autojen osavalmistus on hajautettu ympäri maailmaa. Kokoonpano voidaan suorittaa vaikka missä. Näin ajatellen vaikutus brexitistä voisi kumoutua. Mutta jos ja kun punnan hinta putoaa, niin pitäisi tavaran ja viennin alkaa näkymään.

Minä vähän epäilen että brexitin vastustajat eivät ole pohtineet kokonaisuuden vaikutusta britannian teollisuudelle ja viennille. Vaikka esim varaosat tuotuna kallistuisivat, niin kyllähän tuon pudotuksen pitäisi alkaa näkymään jo hinnoissa.

Kiinalaiset turistit ovat hyvin tarkkaan seuranneet hintoja ja Britannia alkaa vetämään kiinalaisia puoleensa. Turvallisempi, edullisempi kuin muu eurooppa. Minusta nyt olisi hyvä hetki autonostajien hyökätä kimppuun ja ostaa edullisemmin.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

MacGyver

^^Jahas, totta ainakin sitten, jos ratin puolisuuden voi valita briteissä uutta autoa tilatessa.


Raksa_Mies

Paljonko lie tullit, kun tuodaan autoja eu:n ulkopuolisesta maasta eu:hun?

CaptainNuiva

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

CaptainNuiva

Mitenhän olisi, voisiko kyylätä näissäkin jutuissa aina kolikon molemmat puolet?
Brittiautoon osaan tilaaminen on nyt halvempaa, kyllä.
Samalla vienti sinne putoaa, se taas merkitsee käytännössä miestyövuosien katoamista täällä ja se taas merkitsee työttömyyden hoitoon rahaa ja se taas merkitsee lisää velkaa joka luonnollisesti maksetaan veroilla.
Siinäpä jollekkin matikkapäälle laskemista, paljonko Lucaksen laturi pitkässä juoksussa maksaa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."