News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-02-24 IL Suomeen syntyy enemmän Mohammedeja kuin Janneja

Started by Ink Visitor, 24.02.2014, 09:10:15

Previous topic - Next topic

niemi2

Miksi antavat nimen Mohammed? Mohammed oli islamissa väkivaltainen henkilö, jonka nimissä tapetaan ihmisiä tänäkin päivänä.

Niitä, jotka toimivat tarkasti profeetta Mohammedin esimerkin mukaan kutsutaan usein jopa ääri-muslimeiksi mm. ISIS.

Mitä siis Mohammediksi nimeäminen kertoo paljon puhutusta maltillisesta islamista?

MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Arvoton

Menee oikeastaan jo ihmisten kulttuurin ja tapojen halventamiseksi, että suunnitellaan heille nimipäiviä suomalaiseen kalenteriin, vaikkei se kuulu heidän tapoihinsa. Toki ymmärrän, että on hienoa hypettää Suomen yleisintä etunimeä, koska se on enimmäkseen muslimin nimi.

Mutta mihin jäi Niklas? Käsitin jo ysärinä, että se lienee yleisin suomalaiselle pojalle annettava nimi. J. Karjalaisen, vanhan inhimillisen biisivarkaan, lanseeraama Väinö oli muotia jonkun vuoden, mutta ei pärjännyt minusta Niklakselle. Tod.näk. nyt Suomessa onkin 30 000 jätkää 20 ikävuoden molemmin puolin , joiden kaikki etunimet ovat Väinö Niklas. Hommalaisistakin 2:lla tuhannella toinen nimi Niklas? Siis ällöin nimimuoti Suomessa ikinä oli Niklas. Se on ihan jees nimi svedulla, mutta kun täällä söpöiltiin yleisesti Nilkaksella. Jätin tahallani korjaamatta kirjoitusvirheen.

Mennee vielä aikaa, että Mohammed ohittaa Niklaksen. Toivottavasti mamut eivät alennu nimeämään poikiaan Mohammed Niklaksiksi.

Spesialisti

Janne on väännös toteamasta "Jahve on armollinen" tms. Eikös Mohamedin merkitys ole jotain samansuuntaista, paska vain eri paketissa? Saman aavikkotaikauskon peruslähteillä liikutaan kummassakin.

Gunnar Hymén

Quote from: Spesialisti on 27.06.2016, 11:17:22
Janne on väännös toteamasta "Jahve on armollinen" tms. Eikös Mohamedin merkitys ole jotain samansuuntaista, paska vain eri paketissa? Saman aavikkotaikauskon peruslähteillä liikutaan kummassakin.

sillä erotuksella, että mieluusti minä Jannen kanssa olisi tekemisissä kuin Mohamedin. se on katsos sitä rasistista tapakulttuuria.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

UgriProPatria

Quote from: Kerttu Täti on 27.06.2016, 07:58:27
Quote from: UgriProPatria on 27.06.2016, 07:28:11
Nimipäiväkalenteri on kristillinen pyhimyskalenteri.

Yksikään kristillinen pyhimys ei ole ollut nimeltään Muhamed, eikä nimi ole suomalainen.

Mitä ihmeen tekemistä kaikenlaisilla kummajaisilla on luterilaisessa nimipäivä- / kasteen muistopäiväkalenterissa? Nimipäivä tulee kunkin katolilaisen pyhimyksen nimikkopäivästä, sen suomenkielisenä muunnoksena. Ruotsalaisillakin on oma, ruotsinkielinen pyhimyskalenteri.

Luterilainen nimipäiväkalenteri menettää merkityksensä. Se lienee tarkoituskin.

Katolilaiset ja ortodoksit sen sijaan pitävät kalenterinsa aitona.

Et taida tuntea kovin hyvin suomalaista kulttuuria. Suomessa on paljon nimiä, joilla ei ole yhtään mitään tekemistä minkään pyhimyksen kanssa. Väinö, Aino, Tapio, Osmo, Kyllikki, Marjatta eivät todellakaan ole mitään kristillisiä pyhimyksiä. Pyhimykset eivät koskaan ole kuuluneet suomalaiseen kulttuuriin, vaan ovat valloittajakansojen kotkotuksia. Edes luterilaiseen kristinuskoon ei kuulu pyhimysten palvominen, päin vastoin, Lutherin pääkritiikki kohdistui messu-uhriopin ja anekaupan lisäksi katolisten pyhimyskulttiin, jota piti alkuperäisen kristinuskon sanoman vastaisena. Suomalaiseen kulttuurin tuotoksia on sensijaan sananlasku: "Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä".

Pyhimykset ovat kuuluneet suomalaiseen, kristinuskoiseen kulttuuriin ja kuuluvat edelleen.

Katolilaisuudessa ja ortodoksisuudessa. Myös suomalaisessa luterilaisuudessa on tunnettu joitain pyhimyksiä, vaikkakaan luterilainen oppi ei opeta heistä samoin kuin katolilaisuus.

Nimipäiväkalenteri on valloittajakansan, Katolisen kirkon kotkotuksia, pyhimyskalenteri. Tunnen kyllä nimipäiväkalenterin historian. Tietenkin siihen on sittemmin liitetty myös suomalaiskansallisia nimiä, jotka muistuttavat tiettyyn päivään liittyvää pyhimysnimen muunnosta. Pyhä Stefanus -> Tapani.

Suomenkielinen, luterilainen nimipäiväkalenteri ei ole ollut historialleen uskollinen, eli se on jo menettänyt alkuperäismerkitystään. Miksi juhlia jotain "nimeä", ilman, että siihen olisi jokin historiallinen syy? Kristinuskossa se on pyhä kaste, jossa lapsi saa nimen. Jumala sanoo: "Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun."

Muinaispakanoilla ei ollut nimipäiväjuhlia. Mutta monet suomalaiskansalliset nimet tulevat myös kristinuskosta, kuten Marjatta ("matala neiti") -> n. Maria, Annikki -> pyhä Anna, Marian äiti.

On muitakin nimiä, sellaisia jotka ovat suoraan suomalaispakanuudesta lähtöisiä. Yleensä suomalaisten muinaispakanoiden nimet olivat pidempiä ja suoraan tarkoittivat tiettyä mielikuvaa.

Tapion päivästä sanotaan seuraavaa: http://www.nimipaivat.fi/tapio.html. Tapiolla on siis kolme erillistä nimipäivää vuodessa. Suomenkieliseen kalenteriin on lisätty aitoja, muinaissuomalaisia nimiä.

UgriProPatria

Quote from: Spesialisti on 27.06.2016, 11:17:22
Janne on väännös toteamasta "Jahve on armollinen" tms. Eikös Mohamedin merkitys ole jotain samansuuntaista, paska vain eri paketissa? Saman aavikkotaikauskon peruslähteillä liikutaan kummassakin.

Janne on ruotsalainen lyhennenimi nimestä Johannes (Johanneksia löytyy katolilaisista pyhimyskalentereista lukuisia, sillä ne tarkoittavat kukin tiettyä Johannes-nimistä pyhimystä).

Kristillinen juhannus-nimitys tulee juuri Johanneksesta, Johannes Kastajan mukaan.

Spesialisti

Quote from: UgriProPatria on 27.06.2016, 13:37:42
Quote from: Spesialisti on 27.06.2016, 11:17:22
Janne on väännös toteamasta "Jahve on armollinen" tms. Eikös Mohamedin merkitys ole jotain samansuuntaista, paska vain eri paketissa? Saman aavikkotaikauskon peruslähteillä liikutaan kummassakin.

Janne on ruotsalainen lyhennenimi nimestä Johannes (Johanneksia löytyy katolilaisista pyhimyskalentereista lukuisia, sillä ne tarkoittavat kukin tiettyä Johannes-nimistä pyhimystä).

Kristillinen juhannus-nimitys tulee juuri Johanneksesta, Johannes Kastajan mukaan.

"Janne is a common given name in the Nordic countries. In Denmark, Norway and Estonia it is considered a feminine name, while in Sweden and Finland it is considered masculine. In Sweden and Finland it is often used as a nickname for people with related (male) names such as Jan, Jean or Johan.

The name's origins lie in the ancient Hebrew names Yohanah/Yohanan (feminine/masculine), meaning "Yahweh (God) is gracious". The name spread to Greece along with Christianity, and became Ioanna/Ioannes. In the original, Greek version of the Bible both John the baptist and John the apostle are referred to as "Ioannes", and the feminine version of the name appears in "Ioanna, the wife of Chuza". The names then, through Latin Vulgate, became Joanna/Johanna/Johanne (feminine), and Johannes (masculine).

As the names spread through Europe along with Christianity, a number of simplified derivatives appeared, resulting in the large family of names to which Janne belongs: Johanna, John, JanJoan, Jahn, Johan, Juan, Jane, Jean, Jeanne, Jonas, Janusz, Hannes, Hans and so forth."

Isäntä ja loinen

Quote
Mohammed tekee tuloaan

Quotenimipäiväkalenteri muuttuu Suomen mukana

QuoteOn vain ajan kysymys

QuoteSe 500:n raja ei ole vielä lähellä, mutta jossain vaiheessa se ylittyy.

Muslimimaahanmuutto nähdään jälleen kerran täysin väistämättömänä luonnonvoimana. Suomi ei muutu, vaan Suomea muutetaan. Mohammed ei tekisi tuloaan, mikäli Suomen löperö maahanmuuttopolitiikka ei sitä mahdollistaisi.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Arvoton

Tulevaisuus on Suomessa sit vähän kuin Kaurismäen leffassa, jossa muistaakseni jokainen hahmo oli nimeltään Frank. Kohta joka jätkä täällä kutsuu toista omalla nimellään "Mohammed". Ei tarvitse vaivata muistia.

Luulin, että muslimeilla on myös nimi Risto, mutta se lienee vain Muhammed bin Risto Faisalilla. Luulin, koska sama Kristus-niminen mies on muslimien profeetta (vai onko se heillä nimellä Jeesus?) kuin kristittyjen messias.

Yhdellä hoidollani (kantis) oli Sami-niminen poika, jonka isä oli Marokosta. Ei meillä hirveesti taida olla samoja nimiä arabien kanssa ja jotka ovat, ovat yhteensattumia. Joo, Ali Aaltonen oli sisällissodan hahmoja.

Ketjun otsikkoa ensimmäisenä hieman ihmettelin, koska enimmät Jannet Suomessa vähintään lähentelevät viittä kymppiä. Kuten -vetin yleinen nimi Jari, joka mulle tänään tuo mieleeni keski-ikäisen tai isoisän. Luulen, että Mohammedeja "syntyy" täällä myös enemmän kuin Yrjöjä, Eeroja, Arveja, Veikkoja tai Pekkoja.

Sinänsä hauskaa, että joku on Mohammed tai Janne jo heti syntyessään. Katos, Hammedi tuli sieltä käymään!

Teaparty

QuoteSuomalaisten nimet monipuolistuvat vauhdilla niin maahanmuuton kuin nimitrendienkin vuoksi. Suomalaiseen nimipäiväkalenteriin otetaan mukaan nimet, joita on vähintään 500:llä suomea äidinkielenään puhuvalla kansalaisella. On vain ajan kysymys, kunnes esimerkiksi ensimmäiset musliminimet ylittävät sen rajan.

Ylessä aletaan toipua brexitistä, ja rasisteille lällättely onkin taas pääsemässä hyvään vauhtiin.

UgriProPatria

Sami on lyhenne, lempinimi, arabiassa esim. nimestä Assam, hepreassa esim. nimestä Samuel.

caprifolium

Tuo on taas aivan ääliö juttu, ei lähes kaikkkein suomalaisten miesten nimi ole Janne tai joku sen kaltainen, nimiä on a:sta ö:hön, toisin kuin Muhammedeja, joita on lähes vain Muhammefista Muhammediin.
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012

caprifolium

Niin, ja mitä ihmeen monikulttuuria on, jos Suomeen syntyy kohta pelkästään Muhammedeja noin niin kuin ulkomaalaistaustaltaan? Missä ovat muut? Sehän on monokulttuuria.
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012

Toni R Jyväskylästä