News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Rahtiliikenne sitten vapautettu

Started by Kari Kinnunen, 08.06.2016, 19:44:46

Previous topic - Next topic

Paawo

Quote from: Kari Kinnunen on 09.06.2016, 14:44:44
Nähtäväksi jää alkaako isot Virolaiset taikka Latvialaiset investoimaan kalustoon jota voidaan käyttää vain tiettyyn tarkoitukseen.

Ei tarvi - sorapuolikkaita ja lavetteja vedetään Baltiassa telivetoisillakin autoilla millä pääsee jo ihan hyviin kokonaispainoihin niilläkin. Ei ne tonnit ja kuutiot metsäteollisuuden ostotoiminnassa mitään meinaa, Euroa siellä totellaan.

Lisäyksenä soppaan lakimuutoksen myötä lähiaikoina liputtaa myös muutama keskisuuri suomalainen lopunkin kalustonsa ulos, ammatimeehet noita rahtiautoja jo monessa firmassa ajeleekin.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Kari Kinnunen

Quote from: Paawo on 09.06.2016, 14:57:04
Lisäyksenä soppaan lakimuutoksen myötä lähiaikoina liputtaa myös muutama keskisuuri suomalainen lopunkin kalustonsa ulos, ammatimeehet noita rahtiautoja jo monessa firmassa ajeleekin.

Näin varmasti tapahtuu. Eikä ainoastaan suuret ja keskisuuret. Kyllä tämä lakimuutos varmasti lisää pikkukioskienkin mielenkiintoa muuttaa Viroon.

Tööline:t varmasti valtaavat alaa. Miksipä ei. Samalla tavalla se tavara kulke töölinen kuin ammattimiehenkin ohjastama. Tööline ehkä vaatii enemmän työnjohdollista opastusta mutta €uro ratkaisee.

r2_fry

Kyllä nyt olis aika suomalaisella yrittäjällä (ei kuljetus) katsoa peiliin, että kuseeko hiljalleen omaan murokulhoon ostamalla kuljetuspalvelun kabotaasiyrittäjältä hieman halvemmalla, vai vähän kalliimmalla suomalaiselta yrittäjältä, saaden suomalaiselta kuljettajalta kielitaitoisen ja osaavan palvelun, mahdollisia joustoja ja venymisiä aikatauluissa ja palveluissa sen hetkiseen ja tulevaisuuden kuljetustarpeisiin

Paawo

Quote from: r2_fry on 09.06.2016, 15:34:40
Kyllä nyt olis aika suomalaisella yrittäjällä (ei kuljetus) katsoa peiliin, että kuseeko hiljalleen omaan murokulhoon ostamalla kuljetuspalvelun kabotaasiyrittäjältä hieman halvemmalla, vai vähän kalliimmalla suomalaiselta yrittäjältä, saaden suomalaiselta kuljettajalta kielitaitoisen ja osaavan palvelun, mahdollisia joustoja ja venymisiä aikatauluissa ja palveluissa sen hetkiseen ja tulevaisuuden kuljetustarpeisiin

Kymmenen vuotta sitten oli tuo hetki. Nyt ei taida olla enää mitään merkitystä.

Vaikka ulkolaiselta worldclass-jätiltä tai kotimaiselta valtionfirmalta kuljetuspalvelua tilaat voi autossa yhtälailla olla Ukrainan tai Bulgarian kilvet. Voi toki olla myös kotimaiset kilvet mutta kuskin kanssa saattaa silti olla turha yrittää Suomea puhua.

Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Uuno Nuivanen

Alkaa olla niin, ettei meitä suomalaisia tarvita enää mihinkään. Ulkomaalainen tekee aina kaiken halvemmalla ja paremmin. Jopa geenimme ovat huonot hallituksemme mielestä. Maksajiksi olemme toistaiseksi kelvanneet, vaan milläpä kohta maksamme?   ???

Persuja ei tämäkään asia huoleta.

MW

Quote from: Kari Kinnunen on 09.06.2016, 14:44:44
***
Hmm, niin no. Tässä on videona se UPM visio aiheesta. Ei toi veturi ihan Vitautasin kaksiakselinen ole. Nähtäväksi jää alkaako isot Virolaiset taikka Latvialaiset investoimaan kalustoon jota voidaan käyttää vain tiettyyn tarkoitukseen.

https://www.youtube.com/watch?v=tlFcKTN1ZvI

Voipi tulla jännät paikat, kun tuollaista lähtee pahaa-aavistamatta ohittamaan.

orientexpressen

Sehän on voittoa kansantaloudelle, kun euroja säästyy kuljetusasiakkailta. Niillä säästöillä makselee sitten myös kotimaisten rekkakuskien työttömyyskorvaukset, ihan niin kuin millä tahansa muulla alalla saaduilla säästöillä maksaa työvoiman vähennysten seuraukset.

Kuluttajakin on tyytyväinen, kun muuttokuorman vienti maksaa entisen tonnin sijaan enää 500 euroa.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Raksa_Mies

Quote from: orientexpressen on 09.06.2016, 17:37:37
Sehän on voittoa kansantaloudelle, kun euroja säästyy kuljetusasiakkailta. Niillä säästöillä makselee sitten myös kotimaisten rekkakuskien työttömyyskorvaukset, ihan niin kuin millä tahansa muulla alalla saaduilla säästöillä maksaa työvoiman vähennysten seuraukset.

Kuluttajakin on tyytyväinen, kun muuttokuorman vienti maksaa entisen tonnin sijaan enää 500 euroa.

No ehkei sentään palkkakustannukset "ihan" tyyliin 80 % ole rahtikustannuksista  ;D

JoKaGO

Mitä tulee off-topiciin, niin pitää muistaa, että 10 vuoden kuluttua ei ole huomenna perjantaina, niinkuin Fridakin väkevästi todisti shakkiesimerkillään.
Kari Kinnuselle se, että varastomiehiä työskentelee vuorotöissä mm. puunjalostusteollisuudessa, ja taitaa ihan päivittäistavaraterminaaleissakin. Kuormaliikenteen tiheys tietenkin sanelee varastomiesten määrän.
Robottirekkaan tulee pätemään kaikki Isaac Asimovin aikoinaan määrittelemät robotiikan lait, eli robotti ei riko esineitä, ellei rikkominen estä sitä itseään tuhoutumasta, ja että robotti ei saa aiheuttaa ihmiselle vahinkoa, vaan ennemmin tuhoaa itsensä. Nämä pitää saada "riittävän varmoiksi toiminnoiksi", ennen kuin voidaan robotisoida yhtään mitään. Mitä tuo sitaateissa oleva tarkoittaa rekkarobotin tapauksessa, niin en tiedä. Tekniikka pettää aina lopulta.
Sensoripuutteen ja datakäsittelyn ongelmat ymmärrän kyllä, mutta 10 vuotta eteenpäin on 10 vuotta eteenpäin. Innovaatioita odotetaan.

Mitä ketjun aiheeseen tulee  8) niin kyllähän kabotaasi on ollut koko olemassaolonsa ajan kalteva pinta, jonka päässä on rajoitukseton kabotaasi. Nythän vasta väljennettiin rajoituksia, ei poistettu kokonaan. Vielä. Pääpiru (EU) tosin on vaatimassa vapaata liikennöintiä koko ajan kovenevin äänenpainoin. Siis Fixit pelastaisi täystuholta.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kari Kinnunen

Hehe.

Sattuneesta syystä olen aika hyvin jyvällä varastomiesten työnkuvasta. Siltikin on paljonkin paikkoja joissa kuljettaja lastaa ja purkaa.

Ja niin se varmaan meneekin, että ensin automaatit likennöivät suurien 24/7/365 terminaalien välillä. Eli ns. runkoliikennettä.

Ja ahas.
Tässä se tarkennettu uutinen.

http://yle.fi/uutiset/oikaisu_eun_maantiekuljetusten_saantomuutokset_viela_liikennevaliokunnassa/8941031

Joka tapauksessa suomiukkojen kannattaa kohden pikaseen pistää eläkepaperit vetämään ja rakkineet Mascukseen tai vaihtaa ne vaikka peräkärryllisiin polkupyöriin.

J.M

Otetaas pari lainausta toisesta uutisesta:

QuoteValiokunta myöntää mietinnössään, että Suomen omien säädösten lieventäminen saattaa heikentää suomalaisten kuljetusyritysten kilpailukykyä halpatyövoimamaiden kanssa, mutta antaa suomalaisille toisaalta liiketoimintamahdollisuuksia muualla.

Hohhohhoh. Suomalainen yrittäjä perustaa terminaalin Liettuaan ja polkee paikalliset taksoillaan suohon. Hohhohhoh.

QuoteValiokunta pitää hallituksen esitystä ainoana mahdollisena ratkaisuna Suomelle nykyoloissa. EU-komissio on jo pitkään uhannut Suomea EU-tuomioistuimella sen tiukkojen rajoitusten vuoksi.

Suomi on jossain pöydässä päätetty tuhota, koska tuon lihavoidun lauseen pitäisi itsessään riittää syyksi aloittaa välittömästi toimet EUsta irroittautumiseksi, mutta mitään ei tehdä, koska iso raha ja isot pojat palkkiovirkalupauksineen Brysselissä.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Ano Nyymi

Perusuomalaiset sitten taas kusettamassa äänestäjiään ja nöyristelemässä EU:lle :)

Puolue voisi todellakin muuttaa nimensä sitä paljon kuvaavemmaksi. Petossuomalaiset.

Kyklooppi

Quote from: Ano Nyymi on 09.06.2016, 21:39:22
Perusuomalaiset sitten taas kusettamassa äänestäjiään ja nöyristelemässä EU:lle :)

Puolue voisi todellakin muuttaa nimensä sitä paljon kuvaavemmaksi. Petossuomalaiset.

  http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001197375.html

  Sitäpä.
Ihmisjäte.

Ernst

Quote from: orientexpressen on 08.06.2016, 20:20:35
Quote from: Hamsteri on 08.06.2016, 19:47:43
Marginaalinen juttu. Rekat tulevat ajamaan automaatiolla 10v sisällä. Pääasia, että rahtifirmat ja sidosryhmät jäävät itsessään Suomeen.

Tuskin. Jopa automaattinen metro on nykyisellään hyvin hankala toteuttaa, vaikka se kulkee melkein täysin suljetussa ympäristössä, jossa on monta kertaluokkaa vähemmän muuttuvia tekijöitä kuin tieverkolla.

Lyhyellä tähtäimellä ihmiset yliarvioivat muutoksen suuruuden ja merkityksen - pidemmällä tähtäimellä ihmiset aliarvioivat karkeasti muutoksen suuruuden ja merkityksen.

Miksi ihmeessä pitäisi olla itseajavia yhdistelmäajoneuvoja autojen ja mopojen seassa? Logistiikka uusiks'!

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kari Kinnunen


Ernst

Quote from: Kari Kinnunen on 10.06.2016, 15:38:50
Välillä vähän parempiakin uutisia. Toivottavasti poikain puuhat menestyy:

http://www.aamulehti.fi/raha/tamperelaisella-kuljetusyrityksella-kova-tavoite-on-kuljettanut-jopa-huonepolya/

Skaania vapis, mutta pojat ajoi vaan!   :)

Tavoitteita olla pitää. Kyllä manselainenkin voi jotakin hyvää keksiä vaikka ei heti uskoisi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

sivullinen.

Onko vapautettu vai ei?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Kari Kinnunen

Quote from: sivullinen. on 11.06.2016, 02:02:25
Onko vapautettu vai ei?

Ei ole vapautettu kokonaan. Jonkin verran helpotettu. Laitoin jo kerran korjauksen mutta tässä uudestaan:

http://yle.fi/uutiset/oikaisu_eun_maantiekuljetusten_saantomuutokset_viela_liikennevaliokunnassa/8941031

Sikäli tuolla ei ole käytännön merkitystä. Ei viranomaiset tähänkään saakka oikein ole asiaan puuttuneet.

JoKaGO

Quote from: Kari Kinnunen on 09.06.2016, 20:48:49
Hehe.

Sattuneesta syystä olen aika hyvin jyvällä varastomiesten työnkuvasta. Siltikin on paljonkin paikkoja joissa kuljettaja lastaa ja purkaa.

Onko tuo peruskallioon hakattu?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kari Kinnunen

Quote from: JoKaGO on 13.06.2016, 22:17:54
Onko tuo peruskallioon hakattu?

Eihän toki. Veikkaanpa vain, ettei nykyisillä työvoiman hinnoilla ihan heti hätyytetä ukkoa purkamaan muutamaa palettia keskellä yötä. :)

koli

Quote"Soini heittäytyi selälleen ja jätti pelin kesken" – SDP:n Taavitsainen kummeksuu tällaista lepsuilua

SDP:n kansanedustaja, liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Satu Taavitsainen moittii jyrkin sanoin perussuomalaisten puheenjohtajaa, ulkoministeri Timo Soinia, jonka esityksen "ansiosta" ulkomaalaisten rekkojen tulo Suomen teille helpottuu.

Liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtajuus on perussuomalaisilla. Taavitsaisen mielestä puolueella olivat kaikki avaimet käsissään puolustaa suomalaista kuljetusalaa.

– Viime hallituskaudella ulkoministeri Erkki Tuomioja (sd.) seisoi vankasti liikenneministerin rinnalla puolustaen suomalaisia kuljetusyrittäjiä ja kuljettajia. Nyt ulkoministeri Soinin linjaus avaa kuljetusmarkkinoita ulkomaisille rekoille, Taavitsainen huomauttaa.

Hän näkee niin, että  Soini heittäytyi selälleen EU:n edessä ja jätti pelin kesken. Se oli virhe.

– Pelottelu EU:n tuomioistuimella tai sakoilla ja vahingonkorvauksilla on turhaa, sillä niistä ei ole käytännössä riskiä. Ihmettelenkin tällaista lepsuilua, että Soini antaa Suomen pelata itsensä ulos vapaaehtoisesti.

Taavitsaisen mielestä nyt olisi pitänyt olla sinnikäs ja katsoa kortit EU:n kanssa loppuun saakka.

Liikenne- ja viestintävaliokunnassa tuli Taavitsaisen mukaan selväksi, että vahingonkorvausvastuu tulee kyseeseen vasta kolmen edellytyksen täyttyessä: rikotun oikeusnormin tarkoituksena on antaa oikeuksia yksityisille, rikkominen on riittävän ilmeistä tai yksityiselle aiheutunut vahinko on välittömässä syy-yhteydessä rikkomiseen.

– Kyseiset edellytykset eivät täyty, sillä Suomen kansallinen lainsäädäntö ei ole suorassa ristiriidassa EU-asetuksen kanssa, Taavitsainen korostaa.

Hänen mielestään hallituksen olisi pitänyt pohtia ratkaisumalleja, joilla olisi haettu pysyvää laajempaa ratkaisua itse ongelmaan ilman, että tehdään muutoksia heti omaan kansalliseen lainsäädäntöön. Tulossa oleva EU:n maantiepaketti olisi antanut tähän mahdollisuuden.

– Hallitus ei halunnut myöskään tehdä omia kansallisia tiukennuksia lähetettyjen työntekijöiden direktiiviin, vaikka SDP niitä vastuullisesti esitti, Taavitsainen muistuttaa.

Hän pelkää, että lähetettyjen työntekijöiden lain soveltamisen myötä EU poistaa ulkomaisia kuljetuksia koskevat keikkojen lukumäärät kokonaan. Tämä tuli esille valiokunnan kuulemisessa ja oli Taavitsaisen mukaan hyvin tiedossa myös liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtajalla Ari Jalosella (ps.).

– Hallituksen olisi ehdottomasti kannattanut niin pitkään kuin mahdollista, pitää kiinni Suomen kansallisista säännöksistä. Sen olisi pitänyt myös tehdä niin tiukka soveltaminen lähetettyjen työntekijöiden direktiiviin kuin mahdollista, koska Suomen etu on työpaikat Suomessa, Satu Taavitsainen toteaa.
https://demokraatti.fi/soini-heittaytyi-selalleen-ja-jatti-pelin-kesken-sdpn-taavitsainen-kummeksuu-tallaista-lepsuilua/
Mörökölli

Vaniljaihminen

Quote– Viime hallituskaudella ulkoministeri Erkki Tuomioja (sd.) seisoi vankasti liikenneministerin rinnalla puolustaen suomalaisia kuljetusyrittäjiä ja kuljettajia. Nyt ulkoministeri Soinin linjaus avaa kuljetusmarkkinoita ulkomaisille rekoille, Taavitsainen huomauttaa.

Demari puolustamassa nyt jotain suomalaista elinkeinoa. Kyllä nyt on maailman kirjat sekaisin! Pistetään arabit rattiin niin alkaa demarikin varmaan olla pikkasen hiljempaa.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

ArtturiE

Quote from: Hamsteri on 08.06.2016, 19:47:43
Marginaalinen juttu. Rekat tulevat ajamaan automaatiolla 10v sisällä. Pääasia, että rahtifirmat ja sidosryhmät jäävät itsessään Suomeen.

Heh heh heh.....automaattirekat Suomen talvessa......heh heh heh......ruumiita tulee......missä EeUu siellä v*tun iso ongelma.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA